Zou 't iig op het vliegveld ff aangeven zodat je als eerste het vliegtuig in kan en vooraan kunt zittenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:23 schreef DutchieBre het volgende:
Vraagje. Ik ga morgen met Ryanair naar Dublin. Nu heb ik gistyer mijn enkel gebroken, zou ik daarvoor kunnen bellen met hen dat ik graag ergens alleen kan zitten zodat ik mijn been omhoog kan houden ? Of is dat een raar verzoek ?

Niet dat ze dan opeens met extra kosten op de proppen komen ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zou 't iig op het vliegveld ff aangeven zodat je als eerste het vliegtuig in kan en vooraan kunt zitten.

Ik las ook al dat ik een verklaring van de dokter nodig heb dat ik kan vliegen :S .. Tis maar wat gips hoor ..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:06 schreef ozzietukker het volgende:
Je hebt de toeslag voor vervoer met rolstoel naar het vliegtuig al betaald.. dat zit bij Ryanair standaard in de belastingen verweven.
Al is Ryanair normaal gesproken niet zo heel goed op customer service gebied, zij zien dit meer als busvervoer maar dan in een vliegtuig, wellicht dat je zelfs priority boarding moet kopen..

Maar met een gipsen been loop je veel meer kans op trombose (dan mensen zonder een gipsbeen, niet alsof het nu accuut erin schiet.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:49 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik las ook al dat ik een verklaring van de dokter nodig heb dat ik kan vliegen :S .. Tis maar wat gips hoor ..

Het beste toch ff bellen ook nog, het goedkope Ierland nummer kan je altijd proberen (als je met VoIP Buster beld is dit zowiezo gratis). Aangeven dat je Special Assistence nodig hebt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:02 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb een verklaring van het ziekenhuis voor de dokter .. Die kan ik ook gebruiken zeiden ze in het ziekenhuis .. let's hope so, heb weinig zin om vannacht weer terug naar huis te rijden ..

Dat is het probleem niet, dat is afgedekt in de kleine lettertjes. Ze willen niet het risico lopen om ergens te moeten landen om jou naar het ziekenhuis te moeten brengen. Dat brengt een hoop kosten met zich mee, en schopt het hele vliegschema door de war.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar met een gipsen been loop je veel meer kans op trombose (dan mensen zonder een gipsbeen, niet alsof het nu accuut erin schiet.. Vliegmaatschappijen willen daar niet verantwoordelijk voor zijn en een doktersverklaring regelt dat.

Weeze kost op parkeerplaats 2 zo'n 9 euro per dag. Parkeerplaats 1 (die aan de terminal ligt) is een stuk duurder.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
En waar kun je het goedkoopst parkeren: Weeze of Brussel?

Klopt, trouwens een week kost op P2 39 euroquote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:19 schreef PimD het volgende:
[..]
Weeze kost op parkeerplaats 2 zo'n 9 euro per dag. Parkeerplaats 1 (die aan de terminal ligt) is een stuk duurder.

Voor sommige mensen is iedere meter lopen er een teveelquote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:08 schreef copyfile het volgende:
Mooie vindt ik nog dat het verschil tussen P1 en P2 echt minimaal is. P2 is misschien 5min. lopen hooguit

zo makkelijk? Hm, maar eens kopen dan!quote:Op zondag 29 maart 2009 20:57 schreef noekk het volgende:
Je kan beter een giftkaart kopen , doe ik zelf ook. Je betaald die met cc, hij is meteen geldig en je betaald geen cc kosten.
Makkelijk bespaard toch?
Koen

4x5 euro is 20.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:35 schreef secondant het volgende:
4x 5 euro voor de retour
2x 30 euro voor checkin baggage
Samen 100
Je kan een giftvoucher kopen voor 100 euro. Volgens mij betaal je daar geen CC kosten over en kan je daar vervolgens mee betalen.
quote:Als een bon gedeeltelijk is ingewisseld, word het resterende bedrag nietig.
Een maximum van 4 bonnen kunnen worden gebruikt voor het aanschaffen van een vlucht. Als de prijs van de ticket hoger is dan de waarde van de bonnen zal het verschil per credit of debitcard moeten worden betaald.

Dus als m'n ticket 31 zou kosten, heb ik er niet zoveel aan. Dan kan ik met creditcard betalen, totale kosten 41 euro, of met giftcard, kosten 50 euro... Met het aanmaken van een VISA electron zijn de kosten dan het laagst: 32,64 euro.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:26 schreef noekk het volgende:
Jah het is echt zo makkelijk, wel moet je rekening houden met de aanschaf prijzen van 25-50-75-100 euro.
Ik heb zelf voor 2 personen een retour naar londen gekocht totale prijs ¤ 20.00 , kadobon van 25 euro ingeleverd = winst van 15euro! Dus nu 25euro voor 2 personen retour londen!
Leuk toch?

over het algemeen zo vroeg mogelijk, maar je hebt nog ruim de tijd dus als ik jou was zou ik even afwachten of ze nog stoelen in de uitverkoop doen. (momenteel zijn ze voor april-mei en juni in de uitverkoop) wie weet dat je dan zo goed als gratis kan.quote:Op maandag 30 maart 2009 01:45 schreef HPayne het volgende:
Ik wil graag een vlucht boeken deze zomer naar Reus (Barcelona) op maandag 17 augustus. Wanneer is de beste tijd qua prijs om te boeken?

Wel zijn de maanden juli en augustus hoogseizoen door schoolvakanties, en Ryanair kijkt ook op de kalender, dus heel goedkoop zullen in Augustus vluchten niet worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:29 schreef Sharapova het volgende:
[..]
over het algemeen zo vroeg mogelijk, maar je hebt nog ruim de tijd dus als ik jou was zou ik even afwachten of ze nog stoelen in de uitverkoop doen. (momenteel zijn ze voor april-mei en juni in de uitverkoop) wie weet dat je dan zo goed als gratis kan.

Bijna.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 04:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pfff, de 'nieuwe' aanbiedingen zijn dezelfde als de oude...

pwnedquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:09 schreef Lemans24 het volgende:
Ik wilde net een VISA electron card aanmaken, bij Entropay. Dat is gelukt, alleen heb ik als valuta Euro's gekozen...
Nu kan dat niet veranderd worden én is het niet mogelijk een tweede account te openen! Hoe kom ik nu alsnog aan een GBP electron card?

Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.quote:

Nieuwe situatie:quote:GOING OUT
From Brussels (Charleroi) (CRL) to Fez (FEZ)
Depart CRL at 06:45 and arrive FEZ at 09:05
COMING BACK
From Fez (FEZ) to Brussels (Charleroi) (CRL)
Depart FEZ at 09:30 and arrive CRL at 13:50
quote:GOING OUT
From Brussels S. Charleroi(CRL) to Fes Saiss International(FEZ)
Depart CRL at 0645 and arrive FEZ at 0805
COMING BACK
From Fes Saiss International(FEZ) to Brussels S. Charleroi(CRL)
Depart FEZ at 0830 and arrive CRL at 1350

Juist wel. Als op de ene plek de klok een uur vooruit gaat en de klok op de andere plek hetzelfde blijft zal dat invloed hebben op je lokale vertrek- en aankomsttijden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:07 schreef Anotis het volgende:
Maar de tijden waren en blijven 'local time', dus als daar geen zomertijd is dan zou er niets veranderen toch?

Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor huldequote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.
En inmiddels heb ik mijn ticket naar Santander voor een euro of 22,50 geboekt. Nog steeds goedkoper dan met de normale creditcardkosten. En die 20 euro op m'n verder vrij nutteloze euro-electron card kan ik overal nog uitgeven waar ze VIS accepteren.

Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie. Ook ik heb, na veel internet research, een Entropay account aangemaakt. Toen ik zojuist mijn tickets wilde betalen kreeg ik een error op Ryanair's site... en een mail van Entropay. Of ik even een kopie van mijn rijbewijs en credit card wilde sturen. Fuck yeah. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als die instantie failliet gaat? Zeker met het huidige economische klimaat... Ik heb al veek verhalen gehoord van identity theft en heb daarom ook maar gewoon mijn credit card gebruikt in plaats van Entropay.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het viel mee. Ondanks dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk is twee accounts te hebben, kon ik er toch nog één aanmaken op hetzelfde adres en met dezelfde creditcard. Wel zo praktisch en ik begrijp ook niet waarom het niet zou moeten kunnen.
En inmiddels heb ik mijn ticket naar Santander voor een euro of 22,50 geboekt. Nog steeds goedkoper dan met de normale creditcardkosten. En die 20 euro op m'n verder vrij nutteloze euro-electron card kan ik overal nog uitgeven waar ze VIS accepteren.

ik dacht altijd dat ze niet konden terugboeken als je mastercard had, of had je geen mastercardquote:Op woensdag 1 april 2009 13:55 schreef bartfr het volgende:
[..]
Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde

Entropay is wel betrouwbaar, dat is niet 't punt. Gewoon onderdeel van VISA. Maar OOK pre-paid cc's worden bij BKR geregistreerd en bij instantie in UK. Anders zou je er zo 10.000eur op kunnen zetten zonder dat ook maar iemand er een idee van heeft. Money Laundering etc...quote:Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie. Ook ik heb, na veel internet research, een Entropay account aangemaakt. Toen ik zojuist mijn tickets wilde betalen kreeg ik een error op Ryanair's site... en een mail van Entropay. Of ik even een kopie van mijn rijbewijs en credit card wilde sturen. Fuck yeah. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als die instantie failliet gaat? Zeker met het huidige economische klimaat... Ik heb al veek verhalen gehoord van identity theft en heb daarom ook maar gewoon mijn credit card gebruikt in plaats van Entropay.
Mensen denken vandaag de dag te gemakkelijk over het uitwisselen van persoonsgegevens naar mijn mening.

Ik gebruik een ANWB Creditcard van VISA, daar werkte het in ieder geval gewoon meequote:Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
ik dacht altijd dat ze niet konden terugboeken als je mastercard had, of had je geen mastercard

Identity theft is altijd mogelijk op internet en zou vrij kut zijn. Maar dat is ook via winkels en banken mogelijk. Of via 'normale' creditcard betalingen.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:06 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet dat mensen zo gemakkelijk hun persoonsgegevens geven aan een dergelijke instantie.

Ze zijn geen onderdeel van Visa, ze maken gebruik van Visa's services voor zover ik weet. Paypal werkt met een soortgelijk systeem. Aan het account verbindt je een credit card; verificatie vindt plaats door middel van het afboeken van een paar Dollarcent, met in de beschrijving een bepaalde verificatiecode.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:54 schreef jmac het volgende:
[..]
Entropay is wel betrouwbaar, dat is niet 't punt. Gewoon onderdeel van VISA. Maar OOK pre-paid cc's worden bij BKR geregistreerd en bij instantie in UK. Anders zou je er zo 10.000eur op kunnen zetten zonder dat ook maar iemand er een idee van heeft. Money Laundering etc...
Dus ze willen (bij opening) of soms na paar keer gebruik altijd ID's zien en vaak ook bewijs van waar je woont (Utility bill etc.).

quote:Op donderdag 2 april 2009 07:25 schreef Eric_Cantona het volgende:
Iemand antwoord op mijn vraag van gisteravond? Ik zou er erg mee geholpen zijn

1e post-vliegtax effect?quote:EINDHOVEN - Budgetmaatschappij Ryanair gaat vliegen tussen Eindhoven en Pescara. Dat maakt de luchtvaartmaatschappij donderdag (2 april) bekend. De route naar Pescara is de vierde nieuwe bestemming die Ryanair in het tweede kwartaal van 2009 in de dienstregeling opneemt. De zomerlijndienst naar de Italiaanse vakantiebestemming aan de Adriatische Zee wordt vanaf donderdag 2 juli gevlogen.

Weer Italië. Meer Spanje graag.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]
1e post-vliegtax effect?(2 juli starten)

Ik denk het:quote:Op donderdag 2 april 2009 10:05 schreef Thetallguy het volgende:
Las er al geruchten over, nu ook bevestigd:
[..]
1e post-vliegtax effect?(2 juli starten)
Bron: EDquote:Vanaf Eindhoven Airport werd in het eerste kwartaal van vorig jaar nog naar achttien lijndienstbestemmingen gevlogen. Na het schrappen van Parijs, Hamburg en Valencia waren dat er het afgelopen kwartaal nog maar vijftien. Bovendien heeft Transavia.com inmiddels een aantal vakantiecharters geschrapt. Rond de zomer komt het aantal lijnbestemmingen echter alweer op negentien, na recente aankondigingen van prijsvechters Ryanair en WizzAir. Met vier nieuwe bestemmingen (Alghero/Sardinië, Bristol, Praag en Reus/Salou) zou Eindhoven Airport toch moeten groeien? Niet volgens Meijs: "Per saldo schieten we met de aangekondigde extra bestemmingen niet veel op want Ryanair heeft aangegeven minder te vliegen op bestemmingen Madrid en Dublin. Daarmee blijft het aantal vliegbewegingen min of meer gelijk."
Vorige week liet de Ierse prijsstunter Ryanair desgevraagd weten opnieuw een basis in Eindhoven te overwegen nu de ticketbelasting in de zomer zal worden afgeschaft. Of dat ook mogelijk is zonder dat de openingstijden worden opgerekt, kon Meijs gisteren niet zeggen. "Het is aan Ryanair om daarover een beslissing te nemen. Vooralsnog zijn er nog geen concrete plannen."

Mja, maar ik wil 't er niet op gokken eigenlijk. Ik moet ook nog terugkomen vanuit Manchester. M'n vriendin heeft vanmorgen gebeld, maar mocht 't blijkbaar niet veranderen aangezien ik zelf moet bellen. Ik ben net pas thuis, en ze zijn om 17.45u gesloten. Dat wordt morgenvroeg bellen, hopen op 't bestequote:Op donderdag 2 april 2009 08:44 schreef bartfr het volgende:
[..]
Ik heb twee keer iets soortgelijks meegemaakt, maar op Weeze hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan. (Hele andere naam stond er toen, achternaam klopte wel)
Een keer deden ze op de terugweg op Rome Ciampino wel moeilijk overigens.
Volgens mij moet het geen probleem zijn, denk niet eens dat ze die ene letter opmerken.
(en anders geef je die 'reisorganisatie' de schuld, misschien helpt t)

En ik heb dus online ingecheckt, dat wordt dus flink dokken. Of moet ik met photoshop aan de gang?quote:Op donderdag 2 april 2009 18:43 schreef bassieVL het volgende:
Van de Ryanair site:
"Aan naamwijzigingen zijn kosten verbonden. Er worden geen tariefverschillen berekend wanneer een passagier alleen de naam wijzigt. Er kunnen geen wijzigingen in de naam van de passagier meer plaatsvinden wanneer een passagier eenmaal heeft ingecheckt voor een vlucht."

Eén mail en 22 minuten later werd het teruggestort. Super service bij Entropayquote:Op woensdag 1 april 2009 13:55 schreef bartfr het volgende:
[..]
Mail even met de helpdesk en zeg dat je per ongeluk 2 accounts hebt aangemaakt. Dat had ik ook (onbewust) en kreeg toen de vraag welke ik wilde sluiten. Ik kreeg het geld inclusief de gemaakte kosten (10,50GBP) terug op mijn normale creditcard. Was overigens met twee e-mails en binnen vijf uur geregeld, waarvoor hulde

Dat foutgespelde naam probleempje heb ik ook eens gehad, maar dan bij KLM. Inderdaad een aantekening in de computer, bij inchecken en boarden hoorde ik er verder niks meer van.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:50 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zojuist met RA gebeld en aangezien ik al ingecheckt ben, maken ze 'n aantekening dat ik gebeld heb. Hopelijk is dit afdoende om zonder problemen door de beveiliging te wandelen.
Dus nu maar tas pakken en wat 100ml flaconnetjes in de winkel gaan halen

quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:28 schreef secondant het volgende:
Vraagje
Ik wil in juni naar Edinburgh vliegen en in juli weer terug. Omdat er vorige week een aanbieding was tot 30 juni heb ik heenvlucht alvast geboekt. Echter nu valt mij op dat wanneer ik een enkele reis Edinburgh-Weeze wil boeken de bedragen in Ponden komen. Dat is natuurlijk jammer. De Pond en de Euro ontlopen elkaar niet heel veel meer maar het is nog altijd een verschil van bijna 10%
Weet iemand een optie om de bedragen van ponden in Euro's om te zetten?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |