abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 22:54:01 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68221822
de mens is idd iets waardoor je je telkens weer door kan verbazen.
ik heb het zelf nog niet zozeer meegemaakt, en hoop ergens stiekem dat ook nog wel te krijgen.
pluphy

Hier gaat het nog steeds aardig met me, zo nu en dan wel weer een lichte terug val.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 21 april 2009 @ 08:32:12 #103
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68227366
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook nog niet echt heb meegemaakt. De mensen die begrip toonden doen dat nog steeds, en diegenen die bot deden doen dat ook nog steeds.

Maar wel fijn dat jij nu eindelijk eens anders mee maakt Phluphy!
pi_68228716
Fijn dat je het meemaakt en mooi van jou dat je het ook ziet.

Gelukkig verbazen mensen je ook wel eens positief.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:30:49 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_68229929
Maar wat voor dingen begrijpen de mensen niet dan? Ik ben misschien naďef, maar ik denk dat ik alles zou aannemen van ouders van een kindje dat overleden is. Welk gevoel dan ook, dat kún je toch eigenlijk niet niet-begrijpen? Dat klinkt alsof mensen weigeren te luisteren en aan te nemen hoe het voelt voor jullie. Komt dat voor? En hoe keren ze dat dan, in de twee gevallen die jij beschrijft, fluf?
Sorry als het daarmee te concreet wordt, je hoeft uiteraard niet te antwoorden.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:38:03 #106
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68230145
@Sugar, hoe het bij Phluphy zit weet ik niet, haar situatie is anders. Maar ik krijg dingen te horen als:

Gelukkig heb je er nog vier.
Het was toch niet gepland.
(of uitspraken van dien aard)

Of ook leuk :
Dan had je maar geen twintig weken echo moeten doen, dit is Gods straf.
Ik weet dat ik hem weer terug zie in de hemel, maar jij zult hem nooit meer weerzien, tenzij je je hart openstelt voor de Here Jezus (als je weet hoe mijn schoonfamilie is dan kijk je niet eens meer op van dit soort uitspraken, maar toch doet het ZEER!!!)
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:40:52 #107
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_68230237
Oh, dat zijn dus echt domme aannames en opmerkingen. Niet eens als reactie op een gevoel dat je omschrijft (en wat dus niet begrepen zou worden), maar als eerste reactie die kant noch wal raakt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:47:46 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68230473
Tan! Echt! Mijn hemel! Tenenkrommend!
En alles onder het mom van geloof en naastenliefde enzo.
Hoe durven ze! Dat brengt echt het slechtste in mij naar boven. Dat soort mensen gun ik dus echt wel hele nare dingen he.
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:47:47 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68230475
@Sugar, nee, ik spreek weinig over mijn gevoelens (juist omdat het niet uit te leggen/ te omschrijven valt aan iemand die het niet heeft meegmaakt), dus wat ik niet bespreek valt ook weinig aan te begrijpen.

Hoewel ik zelf vrij nuchter ben en het overlijden van Ayden ook zo bekijk, en dat ook zo beschrijf op mijn log wil dat niet zeggen dat ik niet (bij vlagen) vreselijk verdrietig ben en hem vooral heel erg mis. Maar dat bespreek ik dus eigenlijk niet echt. Alleen eigenlijk met twee vriendinnen die zelf een kindje hebben verloren en die begrijpen het zelfs zonder woorden.
  Jubileum moderator dinsdag 21 april 2009 @ 10:48:13 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68230490
Godallemachtig Tan, wat een afschuwelijke, vreselijke reacties! Bah, wat een akelige mensen zijn er toch op de wereld.
Natuurlijk doet dat zeer, het doet mij zelfs pijn zoveel kortzichtigheid en gemeenheid.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:51:11 #111
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68230586
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
Tan! Echt! Mijn hemel! Tenenkrommend! En alles onder het mom van geloof en naastenliefde enzo.
Hoe durven ze! Dat brengt echt het slechtste in mij naar boven. Dat soort mensen gun ik dus echt wel hele nare dingen he.
In het begin, zelfs voor het overlijden of de zwangerschap van Ayden, ben ik vaak gekwetst door mijn geloofsfanatieke kant van de familie. Dan raakte ik er compleet van slag van. Maar inmiddels ben ik wel wat gewend Nu steekt het me nog (zeker als het over Ayden gaat!), maar ik denk maar steeds: ik weet wel beter, 'laat maar lullen'.
pi_68230591
Jeetje Tan, de tranen schieten me in de ogen bij het lezen van die valse reacties. Dat mensen zo tegen hun medemens kunnen doen en ik maar denken dat de Here Jezus staat voor een goed en wijs man. Dat hebben ze toch niet helemaal begrepen dan En natuurlijk doet het pijn, ook als je weet dat je dat soort uitspraken van die mensen kan verwachten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68230720
Jeetje wat kunnen mensen kortzichtig zijn en wat een ongelovelijke bull shit uitkramen! Dat ze het lef hebben om zulke dingen te zeggen! Zij zullen branden in het hellevuur voor zulke onaangename uitlatingen!! en ik geloof niet eens
pi_68230742
Tan, vreselijk van die mensen.
Het is logisch dat je je kindje nog heel erg mist en er heel erg verdrietig over bent. Ik snap mensen niet die zeggen: gelukkig heb je er nog vier... dat doet aan het verdriet over dat ene kindje toch niks af!
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:56:09 #115
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68230746
ik vraag me dan wel eens af of die mensen uberhoubt nadenken voor ze het eruit gegooid hebben, en of ze door hebben of zulke opmerkingen kwetsend zijn.

helaas ook voor mij nog steeds erg herkenbaar.
pi_68230751
Jeetje Tan wat verschrikkelijk. Echt walgelijk dat ze zo respectloos tegen je doen...

[ Bericht 1% gewijzigd door progje op 21-04-2009 11:54:58 ]
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:59:34 #117
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68230854
Ziek, zulke reacties. Echt .
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:04:40 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68231010
Nou weet je, zoals die laatste opmerking, diegene die dat zei over dat in de hemel weerzien, bedoelde het nog goed ook! Dat is het erge. Ze had werkelijk géén enkel benul van wat ze werkelijk zei. Ik probeer dan maar te denken 'ze bedoelde het goed, maar is gewoon kortzichtig en naďef'. Zolang ik dat kan blijven denken gaat het wel. Maar er zijn momenten dat ik me afvraag wanneer de bom eens barst en dat ik dergelijke opmerkingen niet meer pik.

V.w.b. opmerkingen als 'je hebt er gelukkig nog vier', haal ik m'n schouders op, want het is in feite zo, ik heb een prachtgezin, waar ik heel erg van geniet en dat ook constant verlichtende afleiding biedt, en ik ga er maar vanuit dat ze dát bedoelen/daar op doelen en dus niet 'je hebt er nog vier dus dat deze er niet meer is, is minder erg.'
Maar ik denk wel eens bij mezelf 'denk toch eens na voor je iets zegt!' Al weet ik uit ervaring dat dat soms moeilijk is Ik flap er zelf ook wel eens onhandige dingen uit.
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:07:48 #119
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68231119
Ja dat is misschien ook wel weer zo. Toch maar uitgaan van de beste bedoelingen dan. Maar wel heel knullig hoor, jezusjeetje
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:10:07 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68231186
en ook dag geeft niks Tan, mocht die bom een keer barsten,
ik moet sinds een paar weken ook geregeld op mijn tanden bijten om niet dat eruit te gooien.

en ja ik ben het met je eens dat het heel moeilijk is dat "juiste"te zeggen, zonder de ander daarin "express"te kwetsen.
en we zullen het allemaal wel eens hebben dat we onhandige dingen kunnen zeggen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:41:21 #121
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_68234263
Tan, ik vind de voorbeelden die je noemt ronduit schokkend.
Daarnaast vind ik het triest, voor zowel jullie, maar ook voor je schoonfamilie, dat ze het geloof op zo’n manier een “draai” geven. Gelukkig gaan de geloofs”fanaten” in mijn schoonfamilie er op een veel positievere manier mee om. Ik geloof niet dat ik situaties zoals jij ze benoemt, zou kunnen aspecteren.

Sugar, de voorbeelden hier zijn:
- Het niet begrijpen van onze keuze / wens / eis om de confrontatie met andere kleine kinderen te vermijden. En ook het blijven opdringen van eigen (leuke, positieve) ervaringsverhalen over hun eigen (kleine) kinderen.
- Het niet begrijpen dat 3 jaar nog best kort is voor een verlies als het onze en dat er nog regelmatig sprake is van intens verdriet. Een deel van dit onbegrip schrijf ik toe aan het feit dat men ziet dat het goed met ons gaat, dat we verder wel gelukkig zijn. En natuurlijk maken ze de slechte momenten niet mee.

Ik vind het heel apart dat jij schrijft dat je min of meer alles zou “aannemen”. Eigenlijk voel ik dat zelf ook wel zo. Tenslotte kan alleen de ervaringsdeskundige dingen echt WETEN, ieder ander mens kan het alleen DENKEN te weten. Helaas zijn er echt veel mensen die alles denken te weten, al is het lang niet altijd met slechte bedoelingen.

Je volgende vraag: willen de mensen niet luisteren? Nee, soms niet. Ze willen het aan de ene kant wel, maar zodra hun eigen plezier erdoor in het geding komt, verandert dit de zaak. Voorbeeld: een familiefeestje waar wij voor bedanken wordt toch geprobeerd ons door de strot te douwen, omdat ZIJ het nou eenmaal leuk vinden als wij er zijn. Dat WIJ een rotdag zouden moeten beleven, wordt dan heel makkelijk terzijde geschoven.

Je laatste vraag: hoe keren ze dat dan? In één geval door onze volharding, denk ik. In het andere geval door een eigen ervaring die als eye opener diende.
... ♥ ik mis je ♥
pi_68234621
@Tan, wat erg joh!
Weet je, voor mensen die zo geloven is het misschien een troost om er zo over te denken als het hunzelf overkomt, dat snap ik best nog wel.. maar het dan zo tegen jou te brengen..
En dat "je hebt toch al kinderen" hoor ik idd ook vaak.. en ja, ik heb twee prachtmeiden en ja, ik geniet daar nu misschien des te meer van omdat je maar al te hard met de neus op de feiten bent gedrukt van dat het zo vanzelfsprekend niet is, maar ik ga ook niet op kraamvisite bij de overburen die bijna gelijktijdig met ons verlies hun zoontje kregen, dat strooit gewoon nog teveel zout in de wonde en ik weet niet hoe ik daar over drie jaar over denk.
Vrienden om me heen die zelf net kleintjes hebben houden gelukkig wel heel erg rekening met me en zijn niet boos of beledigd als ik eventjes niet langskom omdat ik het wel erg confronterend vind nog.

Wat ik wel krijg ook aan lompheid is een kennis die het verbreken van haar relatie (die twee jaar geduurd heeft) vergelijkt met ons verlies... "Ja mar, ik begrijp je helemaal, ik zit nu ook in een rouwperiode he!"
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 12:57:55 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_68234714
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:54 schreef MarMar het volgende:
Wat ik wel krijg ook aan lompheid is een kennis die het verbreken van haar relatie (die twee jaar geduurd heeft) vergelijkt met ons verlies... "Ja mar, ik begrijp je helemaal, ik zit nu ook in een rouwperiode he!"

Op zich is het wel een verlies, maar idd niet te vergelijken. Iedereen beleeft dingen op zijn eigen manier.

Wij zijn natuurlijk al wat jaartjes verder, maar nog zijn er regelmatig achterlijke opmerkingen. De vervelendste vind ik nog wel; Het is maar beter zo en.. Cas maakt een hoop goed. Beide zijn misschien wel waar, maar dat mag ik zelf misschien wel eens zeggen, alleen ik vind dat een ander helemaal niet dat recht heeft om het te mogen zeggen, denken mogen ze van mij alles
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:58:25 #124
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68234731
Phluphy, ik vind jouw voorbeelden ook schokkend, met name om alles wat jullie hebben meegemaakt. Om heel eerlijk te zijn vind ik jullie lijdensweg echt heel zwaar geweest (en in feite nog steeds).
Ik vraag me af waarom mensen toch altijd moeite hebben met andermans keuze te respecteren als het niet hun eigen keus zou zijn. Ik vind dat bijzonder egoďstisch.

Maar toch vraag ik me af of er iemand is met écht kwade bedoelingen. Ik hier ken ze niet, het is eerder kortzichtigheid of -sorry dat ik het zeg- onnozelheid. Mensen denken alles zo goed te weten, helemaal als ze zélf iets naars (vaak iets totaal anders) hebben meegemaakt, en dat menen op jou (mij) te kunnen projecteren.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:01:36 #125
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68234834
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:58 schreef Tan het volgende:
Mensen denken alles zo goed te weten, helemaal als ze zélf iets naars (vaak iets totaal anders) hebben meegemaakt, en dat menen op jou (mij) te kunnen projecteren.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:54 schreef MarMar het volgende:

Dat bedoel ik dus.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:02:09 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68234846
Phluph, het doet me denken aan mensen die dan iemand met ms ofzo een dag zonder rolstoel in de stad tegenkomen en vervolgens zeggen 'zie je wel, ze stelt zich aan, die rolstoel is helemaal niet nodig'.
Idd zien mensen vaak niet het verdriet dat er wel degelijk nog heel vaak is waardoor het beeld dat ze hebben niet klopt.
Rot is dat...
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:18:42 #127
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_68235330
Tan, ik kan niet uitleggen wat voor gevoel je bericht bij me oproept. Jee, wat onvoorstelbaar.
En Phluph, ik vind jouw uitleg erg helder. Eigenlijk altijd hoe jij dingen beschrijft. Ik vind dat fijn, het helpt me in de benadering van mensen in onze omgeving met een groot verlies. Heel fijn dat er bij jullie situaties uiteindelijk begrepen worden.
Bar, een dikke kus voor jou.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:33:14 #128
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_68235794
Wat een moeilijke verhalen.. Wat een nare dingen worden er gezegd tegen ouders van een overleden kindje..

Door mijn werk ben ik sinds kort ook enige keren in contact gekomen met ouders van een (pas) overleden kindje. Ik vind het zo moeilijk om een gesprek met ze aan te gaan, want het laatste wat ik wil is deze mensen kwetsen.
Het is zo moeilijk omdat ik hier zo vaak lees dat veel dingen hard aankomen, terwijl ze waarschijnlijk niet zo bedoelt zijn. Neem bijvoorbeeld hetgeen Pluphy zegt, over zo'n familiedag. Ik weet natuurlijk de context niet, maar ik stel me nu even voor dat het mijn familie zou betreffen. Persoonlijk zou ik er misschien bij hen ook meer op aandringen, omdat ik hen graag zou willen zien, graag zou willen spreken, graag zou willen weten hoe het echt met ze zou gaan.
Als ik er nu over nadenk ik dat misschien wel egoďstisch, omdat ik er niet echt bij stil zou staan hoe het voor hen zou zijn. Geheel te wijten aan het feit dat ik het gevoel, het gemis van een overleden kindje niet ken.

Het is natuurlijk niet zo, maar soms als ik in dit topic lees krijg ik het gevoel dat 'we' (de niet-wetende zeg maar ) niets goed kunnen doen.. Terwijl de meeste mensen, ík althans, niets liever willen dat de engeltjes ouders tot steun zijn.

Ach, misschien denk ik er ook gewoon te zwaar over
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 13:33:46 #129
5428 crew  miss_sly
pi_68235810
Ik vond het ook altijd moeilijk te begrijpen hoe jullie verlies zou voelen. En ik 'weet' natuurlijk nog steeds niet hoe het voelt, maar nu ik zelf zwanger ben, lang zwanger ben en er werkelijk een kindje lijkt te komen, kan ik me er wel steeds meer bij voorstellen. Ik kan me dus wel goed voorstellen dat ervaringen die mensen opdoen, hun reactie naar mensen die zo'n groot verlies hebben geleden kan verbeteren.

Ik denk echter wel dat mensen wat beter nou zouden kunnen denken als ze willen reageren. Het zal in veruit de meeste gevallen helemaal niet verkeerd bedoeld zijn, maar dat wil niet zeggen dat men onbeperkt niet verkeerd bedoelde opmerkingen kan maken. Bovendien denk ik dat respecteren en accepteren van gevoelens en beslissingen ook kan zonder dat je precies begrijpt hoe iets is.

Hoe dan ook, ik weet het ook niet zo goed te verwoorden allemaal, maar wilde alleen even zeggen dat ook ik veel aan jullie denk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:36:34 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68235900
onlangs kreeg ik ook te horen dat ik eens niet meer zo veel verdriet voor Thijs moest voelen, er is toch een nieuw kindje onderweg...
Als je dan uitlegt waarom je verdriet hebt,
halen ze hun schouders op.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 13:38:00 #131
5428 crew  miss_sly
pi_68235951
Sommige uitspraken zijn ook gewoon te zot om waar te zijn. Denken mensen dan helemaal niet na? Is empathie zo ver te zoeken?
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:43:33 #132
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68236133
ik weet niet of het geen nadenken is, ik ben het wel met Tan eens dat het ook vaak wel met de beste bedoelingen gepaard gaat.

al komt het voor jezelf op zo'n moment heel naar en pijnlijk over.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:46:57 #133
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68236229
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef Koosje het volgende:
Het is natuurlijk niet zo, maar soms als ik in dit topic lees krijg ik het gevoel dat 'we' (de niet-wetende zeg maar ) niets goed kunnen doen.. Terwijl de meeste mensen, ík althans, niets liever willen dat de engeltjes ouders tot steun zijn.

Ach, misschien denk ik er ook gewoon te zwaar over
Nou, dat heb ik dus ook al vaker (voorzichtig) proberen aan te geven. Zelfs als 'wel-wetende' vind ik het nog bijzonder moeilijk goed te reageren, want iedereen ervaart het zó anders. Zeker als het langer geleden is voor iemand of juist nog verser, is de reactie toch weer anders dan de mijne. Dus zelfs als je het hebt ervaren kun je je enerzijds makkelijker inleven, maar anderzijds is er toch altijd die 'angst' het verkeerde te zeggen.

En ik hou dus zelf ook altijd in het achterhoofd dat mensen geen écht kwade bedoelingen hebben. Ik zelf ken ze gewoon niet. Het is meestal gebrek aan inlevingsvermogen, met name omdat iemand anders reageert dan ze zelf denken te doen in zo'n situatie. Of gewoon dommigheid.

Maar ik moet eerlijk zeggen, toen ik wist dat ik een kindje droeg dat niet lang zou leven had ik er ook heel andere voorstellingen van hoe ik zou reageren. Ik had het me veel dramatischer voorgesteld. Bleek ik zo helemaal niet te zijn Da's een heel vreemde gewaarwording. Voorheen dacht ik altijd dat de wereld zo'n beetje vergaat, maar het blijkt toch anders. Je moet simpelweg door. En verrek... dat lukt ook nog! Niet altijd even makkelijk, maar zo erg als ik me had voorgesteld was het VOOR ONS dus niet.
pi_68236369
Vol ongeloof zit ik hier.
Dat mensen die dingen durven te zeggen

Maakt niet uit hoeveel kinderen je hebt of nog gaat krijgen elk kind is uniek.
Je mist niet gewoon maar een kind maar _Bar_ mist Thijs, Phlufhy mist Danyel, Tan mist Ayden enz
Het is geen ding ofzo waarbij je kan zeggen ach ik heb gelukkig nog tig shirts in de kast liggen dus dat die ene stuk is geeft niks.

Het idee dat ik Maarten kwijt zou raken maakt mij al ziek. Laat staan als hij echt ineens weg zou zijn

Wil nog meer typen maar kan het gevoel niet onder woorden brengen.
Onwijs veel sterkte allemaal
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:08:03 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_68237006
Fluf, heel erg duidelijk inderdaad, hoe je dat hebt uitgelegd. Dankjewel.
Ik heb er juist respect en haast bewondering voor dat jullie zo goed luisteren naar jullie gevoel en dus ook jullie grenzen. Ik steun het op afstand in elk geval!
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:10:40 #136
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_68237089
Klopt wel inderdaad Tan Ik zeg niet dat anderen zich niet proberen voor te stellen hoe en waarom de 'niet wetenden' op een bepaalde manier reageren, maar van jou lees ik dat altijd wel ja.

'Fijn' te lezen dat het voor jullie anders voelt dan je ooit had voorgesteld! Ik probeer me er ook wel eens een voorstelling van te maken.. maar dat lukt natuurlijk niet. Bedenk me altijd maar dat het iets is als een moedergevoel. Niet uit te leggen totdat je het ooit meemaakt.
pi_68237293
Ik moet ook ineens weer denken aan Bar, dat die mensen de spulletjes van Thijs kwamen halen omdat je die toch niet meer nodig had Bizar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 15:19:20 #138
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68239246
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:36 schreef _Bar_ het volgende:
onlangs kreeg ik ook te horen dat ik eens niet meer zo veel verdriet voor Thijs moest voelen, er is toch een nieuw kindje onderweg...
Als je dan uitlegt waarom je verdriet hebt,
halen ze hun schouders op.
het lijkt me eerder andersom: juist doordat er een nieuw kindje komt, wordt het gat dat geslagen is door het wegvallen van het andere kindje alleen maar dieper. het drukt je keihard met de neus op de feiten.
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:42:21 #139
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68240000
Wat kunnen mensen toch (soms onbedoeld) erge dingen zeggen... Bar snappen ze dan niet dat je juist ook graag zou willen dat Thijs de baby zou leren kennen? Dat het geen vervanging is, maar dat je hem op zulke momenten juist meer mist?
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:31:58 #140
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_68241829
tja ik weet het niet Stieme, heb me er niet al te veel druk om willen maken, maar toch gedaan wat verkeerd uitpakte omdat ik toen weer alleen maar verdriet had.

Ja Snoopy moest hier ook nog aan denken.

mensen zitten afentoe raar in elkaar
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:32:38 #141
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_68241860
Tan,
Ik denk inderdaad ook niet iemand bewust kwade bedoelingen heeft. Maar ik denk wel dat men in sommige situaties best weet dat ze eigenlijk fout zitten, maar zich er niet toe kunnen zetten hun eigenbelang aan de kant te schuiven. Je kan aan kortzichtigheid en onnozelheid dus wel egoďsme toevoegen.

@ Lishe / + @ Sugar
Wat een lieverd lieverds ben jij zijn jullie toch! Ik besef dat we leren van elkaar, want ik vergeet wel eens dat er heel veel mensen zijn die het wél goed doen.
Dat is natuurlijk de keerzijde, als mensen wél goed reageren of handelen, moet ik dit niet als vanzelfsprekend beschouwen, maar beseffen dat ze hier wellicht echt moeite voor hebben doen.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:21:37 #142
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68243520
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:32 schreef phluphy het volgende:
Tan,
Ik denk inderdaad ook niet iemand bewust kwade bedoelingen heeft. Maar ik denk wel dat men in sommige situaties best weet dat ze eigenlijk fout zitten, maar zich er niet toe kunnen zetten hun eigenbelang aan de kant te schuiven. Je kan aan kortzichtigheid en onnozelheid dus wel egoďsme toevoegen.

Ja, nou ja, misschien wel, zeker in zulke voorbeelden als bij Bar en de kleertjes

Ik denk ook dat 'sorry seems to be the hardest word' ook in vele gevallen van toepassing is wanneer ze zich naderhand realiseerden ontzettend ontactisch te zijn geweest.

Althans, ik heb het eerder genoemd, maar ik was ook eens een keer heel dom tegen iemand. Ze stond met haar nichtje in een maxicosi aan d'r arm en ik zeg zonder na te denken: 'hé die is niet van jou' (of iets van dien aard). 'Nee,' zegt ze doodleuk, 'de mijne is dood weet je nog?'

Auw

Toen heb ik naderhand wel mijn excuses aangeboden ja, maar ze wist zich het niet eens te herinneren (of zei dat uit beleefdheid?) en was maar een paar dagen erna of zo. Maar pfffff wat voelde ik me rot
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:51:49 #143
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_68248821
Autsj, da's wel een harde, Tan. Ik kan me goed voorstellen dat je heel veel spijt had dat je dat eruit flapte. Haar reactie had er wel één van mij kunnen zijn, overigens. Ook best hard, eigenlijk.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 22 april 2009 @ 10:42:56 #144
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68263873
Ja het was echt een typisch geval van niet denken maar zeggen. En pas naderhand nadenken. Ik ben echt zo'n stuntel, ik had bij haar later nog eens zoiets, over de kleur roze, Junah heeft zoveel roze speelgoed, en ze zei daar wat over.

Iets van 'jé wat roze allemaal hier'. Waarop ik doodleuk zeg, 'ja, die kleur is voor jou niet gewoon', waarbij ik doelde op haar zoontje, die er echt eentje is van de dino's, ruimteschepen en de ridders... Nooit aan haar overleden dochtertje gedacht.
Dat dacht ik pas toen ze zei: 'nee, niet meer hč?'

Oepsssss... stilte....

Ja, ik ben zooo lekker tactisch, maar ik bedoel dat soort dingen écht niet rot, maar ik flap er gewoon te snel iets uit Daar baal ik van, maar anderzijds doet het me wel beseffen dat wanneer iemand iets rots tegen mij zegt dat het ook écht per ongeluk kan zijn. Niet iedereen beschikt over dezelfde dosis tact. Ik niet in ieder geval.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:12:23 #145
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_68274242
Het kan echt per ongeluk zijn inderdaad, zie hier een (in onze ogen toch grappig) ervaringsverhaaltje:

Bij onze kennismaking vorig jaar met de nieuwe buurvrouw, die slechte ervaring had met overlast door 4 (etterbakken van) kinderen, riep ze heel enthousiast en blij "Oh! Gelukkig hebben jullie geen kinderen! "
We konden hier -later- gelukkig om lachen. Vooral toen we het hele verhaal hoorden:

Ze had de foto's van Danyel in huis wel gezien, maar dacht dat dit het kind was van één van ons, dat bij één van de "andere ouders" was. Ze vond ons namelijk echt van die types die mekaar, na een vorig-huwelijk-met-kinderen, via internet hadden ontmoet. Mede gezien het leeftijdsverschil. (Jeroen is 5 jaar jonger dan ik).
Ik heb me rot gelachen. En zij schaamt zich er nog steeds voor volgens mij, ze heeft zich voorgenomen om niet meer zulke vooroordelen te hebben.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 26 april 2009 @ 08:52:56 #146
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68384361
@phluphy, ja het is een heel pijnlijk voorbeeld, maar inderdaad... vooroordelen kunnen ook een boel (verkeerd) doen.
pi_68428537
De hele dag moet ik al aan jullie denken, vandaag komt er een engeltje bij...
Ik weet niet of Wizzy hier ook gaat komen, maar jullie zijn vandaag heel wat keren door mijn hoofd gegaan.

Daarom ook voor jullie engeltjes deze kaarsen:

pi_68440840
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:21 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja, nou ja, misschien wel, zeker in zulke voorbeelden als bij Bar en de kleertjes

Ik denk ook dat 'sorry seems to be the hardest word' ook in vele gevallen van toepassing is wanneer ze zich naderhand realiseerden ontzettend ontactisch te zijn geweest.

Althans, ik heb het eerder genoemd, maar ik was ook eens een keer heel dom tegen iemand. Ze stond met haar nichtje in een maxicosi aan d'r arm en ik zeg zonder na te denken: 'hé die is niet van jou' (of iets van dien aard). 'Nee,' zegt ze doodleuk, 'de mijne is dood weet je nog?'

Auw

Toen heb ik naderhand wel mijn excuses aangeboden ja, maar ze wist zich het niet eens te herinneren (of zei dat uit beleefdheid?) en was maar een paar dagen erna of zo. Maar pfffff wat voelde ik me rot
Dat zijn ook de dingen die gebeuren. Ik heb het eenmaal gehad met een leidster op het kdv van Sara. Zij was haar kindje verloren bij 33 weken, maar dat wist ik niet. Dus toen ik haar (na een dikke-buiken-periode) ineens zag zonder dikke buik, en vroeg hoe het met de kleine ging, bleek dat ze was overleden. Kon wel door de grond gaan, maar zij reageerde gelukkig heel lief.
Vaak als ik hier wat zeg, weet ik ook niet goed wat ik moet zeggen. Ik leef met jullie allemaal mee, en hoop dat dat in ieder geval overkomt op zo'n moment.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 29 april 2009 @ 21:14:16 #149
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_68511842
Een beloofde update betreffende de procedure tegen het ziekenhuis: het is afgerond!
Onze advocaat heeft het oorspronkelijke bod van de verzekeraar nog wat weten aan te scherpen. We zijn uiteindelijk akkoord gegaan, de contracten zijn ondertekend en nu is er geen weg meer terug.

Dit geeft wel een prettig gevoel van rust, nadat er de afgelopen tijd regelmatig hele dagen in het teken stonden van overleg, beslissingen nemen, teleurstellingen verwerken, boosheid overwinnen, heroverwegen, etc.
In eerste instantie waren we teleurgesteld over het (schikkings)bod, maar we hebben ons terdege gerealiseerd dat er, binnen de Nederlandse wetgeving, niet meer "uit te halen" was. Sterker nog, zeer in strijd met ons gevoel, moet het verstand toegeven dat men eigenlijk nog heel coulant is geweest.

We gaan het geld eerst maar even ergens "parkeren", misschien hebben Lois of Belana nog tips waar dit rendabel kan? En dan op ons gemak nadenken over mooie projecten en/of doelen.

Edit: vergeten te vermelden dat het best raar is om toch weer een soort fase af te sluiten. Aan de ene kant zelfs jammer, het kunnen leveren van de strijd was toch nog een beetje bezig zijn met (het vechten voor de rechten van) Danyel. Nu dat ook definitief afgesloten is, valt er toch weer even een gat. Heel raar. Maar dit kunnen we dan binnenkort hopelijk gaan opvullen met het denkwerk over wat we gaan doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door phluphy op 29-04-2009 21:19:47 ]
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 april 2009 @ 21:34:09 #150
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_68512544
Phluphy ondanks wat je hierboven al beschrijft, hoop ik dat jullie nu "verder" kunnen, zonder de frustratie van dergelijke processen. En je bezig houden met jullie denkwerk zal straks ook een super voldoening geven als het resultaat daar is. Je bent zo sterk geweest afgelopen periode Phluphy, respect hoor

Ik vraag me alleen af of er in deze tijden plekken zijn waar je het rendabel kan neer zetten, volgens mij is een oude sok betrouwbaarder bijwijze van spreken :x
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 29 april 2009 @ 22:44:55 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_68514955
Fluf, kan me het dubbele gevoel goed voorstellen. Zeker dat vechten, die strijd die je nog concreet kon voeren, dat moet ook zinvol gevoeld hebben. Echte actie ook als ouders van Danyel. Denk ik.

Ik hoop desondanks voor jullie dat het zwarte gat uitblijft en dat het fijn voelt je te richten op jullie doelen. Ik ben benieuwd.

Sterkte met het afsluiten.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:00:53 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68515506
Ik sluit me aan bij de vorige meiden, kan me voorstellen dat dit idd weer een afsluiting is van een fase.

Hopelijk vinden jullie een mooi doel, en kunnen jullie daarmee weer iets van het onstane gat opvullen.

dinsdag 19 mei 2009 @ 19:38:14 #153
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_69199940
* update *

We hebben besloten om in elk geval een 2-tal "projecten", waar we sinds vorig jaar bij betrokken zijn, te voltooien cq. voort te zetten en uit te breiden.

Het ene betreft een dove en licht verstandelijk gehandicapte jongen van ca. 10 jaar, woonachtig in de Dominicaanse Republiek. Hij zal een traject van 10 operaties doorlopen, waarna hij zal kunnen horen! Echt geweldig! Hij heeft nu 2 van de 10 operaties gehad, en tot nu toe verloopt het spoedig. Wel veel pijn, maar hij ziet er steeds erg gelukkig en blij uit op de foto's.

Het andere betreft een tweeling (meisjes, ca. 3 jaar), ook in de Dominicaanse Republiek. Beide zijn gehandicapt en hebben epilepsie. Eén van de meisjes lijkt zich nog redelijk te kunnen ontwikkelen, mits ze voldoende begeleiding en hulpmiddelen krijgt. Haar zusje lijkt, qua ziektenbeeld en mogelijkheden, erg op Danyel. De omstandigheden waarin ze wonen zijn erbarmelijk. Tot nu toe zijn er wat concrete aanschaffingen gedaan. Ze hebben sinds kort prachtige nieuwe en comfortabele bedjes, een schril contrast met het armoedige hutje waarin ze staan.
Er wordt nu (in de DR) gewerkt aan een meerjaren-plan, om zoveel mogelijk van de nodige zorg en hulpmiddelen te kunnen bieden de komende jaren. Dat plan gaan we dan met de Nederlandse contactpersoon bespreken.

Voor beide situaties geldt dat ik de kinderen zou kunnen bezoeken, dat is tenslotte prima te combineren met een bezoekje aan mijn pa die daar woont. Maar of ik dat ooit ga "durven", weet ik niet. Ik ben in elk geval erg blij met de ontwikkelingen tot nu toe.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:49:51 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69200365
Jeetje Phluph, wat goed zeg, wat bijzonder!
Klinkt als een stel kinderen die jullie hulp en steun heel goed kunnen gebruiken.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:52:43 #155
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_69200478
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Phluph, wat goed zeg, wat bijzonder!
Klinkt als een stel kinderen die jullie hulp en steun heel goed kunnen gebruiken.
Ik vind het vooral fijn dat we er zo bij betrokken worden, dat je aktief mee kunt denken over goede oplossingen en zo.

Oh ja, ik wilde graag weten hoe het met Jessie gaat. Ik ben ook benieuwd of je al een monumentje hebt kunnen vinden?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:57:10 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69200631
Ja, begrijpelijk, het is niet zomaar klakkeloos geld overmaken en wachten tot je wat hoort...
  Jubileum moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 20:17:10 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69201295
Wat mooi Fluf, wat een prachtige bestemming voor dat geld
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:23:01 #158
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_69201553
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:17 schreef Lois het volgende:
Wat mooi Fluf, wat een prachtige bestemming voor dat geld
Ho. Een deel hé. De rest wordt vastgezet en gaan we nog over nadenken.

Edit-toevoeging: want het liefst gaan we toch ooit iets écht helemaal zelf doen. Cru gezegd: zelf stenen kopen en iets bouwen. Maar daar moeten we dus echt over nadenken!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:29:57 #159
640 snoopy
peanuts
pi_69201818
Wat fijn dat je echt iets samen doet Phluph Fijn om zelf een bestemming voor het geld te mogen bedenken en te kunnen overleggen.
Zo te horen zou je het graag willen, erheen 'durven' gaan. Ik hoop dat dat ooit zover komt
  Jubileum moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 20:34:12 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69202008
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:23 schreef phluphy het volgende:

Ho. Een deel hé. De rest wordt vastgezet en gaan we nog over nadenken.
Het maakt mij niet uit hoor, hoeveel van het geld je hieraan besteed. Het feit dat je het doet is al heel waardevol vind ik
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 mei 2009 @ 21:39:57 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69204918
Phluph, wat een mooi idee, dat jullie andere kinderen zo concreet kunnen helpen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_69214386
Phulphy...wat een super plan !! Ik weet eigenlijk geen woorden om het goed te omschrijven maar je snapt me vast wel.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2009 @ 08:41:01 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69215002
ik wil hier wel reageren, maar ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren.
laat ik het zo zeggen dat ik het aan de ene kant een heel mooi doel vind, maar dat ik er aan de andere kant ook verdrietig van word.
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:53:12 #164
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69223055
prachtig Pluphy
pi_69231986
Pluphy wat mooi dat jullie dat doen en kunnen doen!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 mei 2009 @ 17:25:37 #166
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69232171
Wat bijzonder phluphy...
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:22:48 #167
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_69233951
Phluphy
Gewoon n stuiterballetje
  donderdag 21 mei 2009 @ 10:07:55 #168
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_69252901
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:52 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, ik wilde graag weten hoe het met Jessie gaat. Ik ben ook benieuwd of je al een monumentje hebt kunnen vinden?
Deze gooi ik even in de herhaling.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 21 mei 2009 @ 10:09:13 #169
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_69252921
En er is iets heel grappigs "gebeurd". Jeroen is naar de bank gegaan om het geld op een verstandige manier vast te zetten. Hij heeft alleen teveel gedaan, ook ons eigen spaargeld zit erbij. Nu kunnen we waarschijnlijk niet op vakantie!
... ♥ ik mis je ♥
  Jubileum moderator donderdag 21 mei 2009 @ 11:12:30 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69254455
Whahahahaaa
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:41:28 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_69852730
"ik weet niet hoe te zeggen..."

de woorden toch gekozen
die vrijdag, nog vroeg
om de wereld te vertellen
wat nooit had moeten zijn

het dreunde in het hoofd
en het bonkte op de borst
de woorden niet gelovend
want het had nooit moeten zijn

vandaag zoek ik de woorden
maar ik vind alleen zijn naam
en het beeld van grote ogen
het had nooit zo mogen zijn

Bar, veel sterkte vandaag, samen met je lief en de toekomst.
Ik denk aan jou en Thijs*.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 09-06-2009 14:12:33 (typfout) ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:42:54 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69852772
Sugar wat lief
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:50:14 #173
640 snoopy
peanuts
pi_69852961
Alsof het gisteren was...

Lieve Bar, ik denk aan Thijs

[ Bericht 19% gewijzigd door snoopy op 09-06-2009 09:58:41 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:55:59 #174
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69853105
Oh Bar, ik moest net plots aan Thijs en aan jou denken, niet eens wetende dat vandaag... Tot ik hier kijk en plotseling zie dat vandaag, dat het vandaag was...

Wat Snoop schrijft; als de dag van gisteren.

Heel veel sterkte!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:05:37 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69853323
Och jee Bar... ik had er niet eens bij stil gestaan dat het vandaag jullie dag is...
Jemig... 3 jaar geleden al weer...
Heel veel sterkte vandaag.

En uiteraard ook voor M, mocht hij vandaag hier nog om het hoekje komen kijken.
pi_69853874
Bar, al weer 3 jaar geleden. De tijd vliegt voorbij maar nog altijd zie ik dat kleine ventje op zijn knieetjes in de speeltuin in Utrecht. Heel veel sterkte vandaag!
  Jubileum moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 10:40:54 #177
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69854320
Bar en Mar ook 3 jaar alweer en toch zo kort geleden...
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:40:54 #178
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_69854321
Bar, Ook ik wil jou en de jouwen vandaag een krachtige en zo mooi mogelijke dag toewensen.
Liefs en dikke kus Maffe

Ook pepper_961 mocht je nog meelezen, ook jij n dag vol kracht toegewenst.
Gewoon n stuiterballetje
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 11:06:16 #179
5428 crew  miss_sly
pi_69855019
Ow Bar, vandaag alweer 3 jaar geleden?
Heel veel sterkte vandaag Ook ik denk aan *Thijs.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 juni 2009 @ 11:12:32 #180
13151 crew  Rewimo
pi_69855203
Bar, een dikke knuffel. Drie jaar zonder je moddermannetje is zo lang en toch ook zo kort pas...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_69855627
Lieve Bar,

Ik kan de woorden niet zo goed vinden.. zit hier al een tijdje met de handen op mijn toetsenbord.
Ik wil je veel sterkte wensen deze dag en ik hoop dat je af en toe een glimlach kwijt kan aan de herinnering en de liefde die ook bij Thijs horen.

Liefs,

Marrit
pi_69855726
Bar
Veel sterkte vandaag
pi_69855786
Dikke kus voor jullie, Bar & Mar.
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_69857141
We denken aan jullie vandaag...Bar en Mar...
pi_69857629
Ik sluit me aan bij Sugars woorden...
Heel veel sterkte!
ti amo piů di ieri ma meno di domani
pi_69859025
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:50 schreef snoopy het volgende:
Alsof het gisteren was...
Inderdaad. Ik weet nog precies hoe ik me voelde toen ik het sms'je van LadyS las, ik las het telkens maar weer, hopend dat ik het verkeerd begreep... Die vakantie vergeet ik nooit meer en Thijs al helemaal niet.
Lieve Bar, veel sterkte op deze dag, de dag dat je Thijs al drie jaar moet missen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:51:16 #187
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69860503
Oh, ik schrik toch wel even dat het alweer drie jaar geleden was. Verschrikkelijk bericht was het inderdaad, ik kon het maar niet bevatten. Hoe dat dan voor jou nog steeds is Bar, ook dat kan ik me maar moeilijk inbeelden. Maar ik denk aan jou en je lieve beschermengel.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:52:54 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69860554
Ik krijg ook nog steeds kippevel als ik terugdenk aan die TT, al die machteloosheid die daaruit sprak...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:03:35 #189
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_69860922
Door Beefcake's post en door wat BE zegt over de TT, voel ik het nu ook weer als toen.
Dat bericht, het ongeloof, het onbegríp ook.
Allemaal maar een stukje van alles wat Bar en M. gevoeld moeten hebben.

De dagen erna, met heel veel contact tussen een aantal mensen van hier.
Met Bar zelf, meedenkend en meelevend.

En toen de dag zelf, de begrafenis. Wat heb ik gehuild om dat jongetje, terwijl ik Thijs maar twee keer had gezien. En nu komen ineens de tranen weer.
Als ík dit al zo voel - nu nog en weer- terwijl ik eigenlijk op zo'n afstand sta van jullie.

Echt, veel sterkte. Hoe deze dag voor jullie ook voelt en hoe jullie de dag ook invullen: ik denk aan jullie.
pi_69861096
Ik krijg tranen van Sugars versje, wat mooi..

Lieve Bar, ik denk aan je
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:29:28 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69861892
En deze...
Het is een foto die zo duidelijk in mijn geheugen gebrand staat...

pi_69862082
Dat vind ik ook zo'n mooie foto.

Ik kwam pas veel later hier, maar vond het zo oneerlijk dat het hier ook gewoon gebeurd..
Het hoort niet zo, dat kleine kindjes doodgaan
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 juni 2009 @ 14:44:24 #193
13151 crew  Rewimo
pi_69862449
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
En deze...
Het is een foto die zo duidelijk in mijn geheugen gebrand staat...

[ afbeelding ]
Ja... als ik aan Thijs denk zie ik altijd die foto voor me
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:38:03 #194
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69864479
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja... als ik aan Thijs denk zie ik altijd die foto voor me
Dat heb ik ook.

Bar & Mar
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:53:55 #195
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69865183
Lieve Bar en Mar, heel veel sterkte.
pi_69865602
Bar en Mar, heel veel sterkte vandaat!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69865767
Bar en Mar, heel veel sterkte... dit is een "verjaardag" die je nooit zou willen/moeten vieren...

die foto, dat jongetje... is dat *Thijs?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:07:38 #198
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_69865817
Bar en Mar, sterkte vandaag.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:34:15 #199
258997 _Nathalie_
part of five
pi_69867004
Namens Marco (die ik net heel even aan de telefoon had,nadat hij daar een uur in de rij bij een telefooncel had gestaan,en bij toeval kwam dit draadje ter sprake),bedank ik iedereen die vandaag aan Thijs en ook aan hem gedacht heeft en meeleeft,het doet hem goed.

Marco is zelf niet in de gelegenheid om te reageren,omdat hij voor zn werk op de Kaspische zee te Kazachstan verblijft,(dus vandaar dat ik voor dit verzoek een account hier bij fok heb aangemaakt,zodat ik onder mijn eigen naam kan posten),en er daar geen mogelijkheid is tot internet en mobiele telefonie.Voor degene die zich afvragen wie ik ben,ik ben Nathalie,vriendin/partner van Marco,(ook wel bekend als Soaringcondor en wij wonen samen hier in Vlaardingen).

De canvasdoek met foto,elders in dit draadje hier afgebeeld,hangt bij ons in huis boven de eethoek,zodra je de woonkamer binnen komt,kijk je er zo tegen aan.De andere foto op canvas hangt bij ons op de slaapkamer,recht tegenover ons bed.

Tevens wil ik bij deze _Bar_ en haar partner Peter vandaag ook heel veel sterkte wensen,in gedachten ben ik ook bij jullie,net als bij de grootouders,ooms en anderen die Thijs gekend hebben.
Mr & Mrs M..
* Parents hold their children's hands a while and their hearts forever
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:39:35 #200
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69867252
Nathalie, wat lief dat je dit doet.

Bar, ik denk aan jou vandaag. Voor jou en M. heel veel sterkte op deze dag......
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_69867272
Bar en Marco, allebei veel sterkte vandaag.
Alweer drie jaar.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:06:33 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69870250
Nathalie, jullie ook veel sterkte vandaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')