abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66848148
quote:
Op maandag 9 maart 2009 01:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hij heeft cultheldpotentie.
Jij snapt het.

Tijd om te

maandag 9 maart 2009 @ 02:05:18 #102
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66848492
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:51 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Jon Dahl. Heerlijk hoe hij zijn verlies aan echte kwaliteiten compenseert met 300 % inzet.
Heb ook enorm genoten om precies wat er in dat laatste stukje tekst staat.

Er is trouwens ook geen speler die mooier juicht in mijn ogen. Heerlijk altijd die passie die hij met zijn zwaaiende/slaande armen uitstraalt. (Zie Dortmund, vandaag..)
Tomasson brengt 1000x meer dan Makaay. Hij is veel meer aanwezig, houdt zich veel meer bezig met zijn medespelers, en wil ook nog wel eens een doelpuntje maken. En verlies aan kwaliteiten, sja, nog goed genoeg voor de Nederlandse top en ook zeker goed genoeg voor Feyenoord. Hij maakte toch maar weer ff die 1-2 vandaag, vond het bepaald geen intikker. Hij heeft geen 1000 kansen nodig zoals Makaay, en hij is ook niet zo extreem afhankelijk van de aanvoer. Volgens mij staat hij nu op 6 goals in anderhalve wedstrijd, terwijl Makaay op 8 uit 26 staat .
2000 light years from home
pi_66848965
Feyenoord

ergens nog een samenvatting online?
pi_66848985
Lekker voor dat trieste volk uit Breda.
Ik support gevallen topclubs!
pi_66851576
quote:

[..]

Als iemand dat niet heeft, is hij het wel
  maandag 9 maart 2009 @ 10:09:02 #106
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66851823
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef dill het volgende:

[..]

Als iemand dat niet heeft, is hij het wel
De rots van Rio niet??
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_66852598
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:09 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

De rots van Rio niet??
Maak ik nu aan heel veel illusies een einde?

Voor die vacature is uitstraling vereist. Jammer dat Bahia er zijn beroep van heeft gemaakt zonder ook maar enige vorm van uitstraling op het veld te staan.
  maandag 9 maart 2009 @ 10:43:06 #108
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66852721
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:38 schreef dill het volgende:

[..]

Maak ik nu aan heel veel illusies een einde?

Voor die vacature is uitstraling vereist. Jammer dat Bahia er zijn beroep van heeft gemaakt zonder ook maar enige vorm van uitstraling op het veld te staan.
sinds Kuyt weg is, mis ik wel zo'n type spelert.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
  maandag 9 maart 2009 @ 11:58:01 #109
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_66854832
Makaay weg voor 5 miljoen Waarom is hij niet verkocht zeg ...
  maandag 9 maart 2009 @ 11:59:55 #110
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66854893
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:58 schreef Palmboom313 het volgende:
Makaay weg voor 5 miljoen Waarom is hij niet verkocht zeg ...
Dat is inderdaad onbegrijpelijk, voor dat geld hadden ze nog wel een jonge spits met potentie kunnen halen.
pi_66854952
mis ik iets
pi_66854960
Makaay weg voor 5 miljoen? Wat heb ik gemist? Is er een bod geweest?

Ze hebben hem voor 5 miljoen gehaald, dat wel ja.
  maandag 9 maart 2009 @ 12:02:17 #113
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66854968
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:59 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onbegrijpelijk, voor dat geld hadden ze nog wel een jonge spits met potentie kunnen halen.
Makaay wilde zelf niet.
  maandag 9 maart 2009 @ 12:03:08 #114
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_66854991
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:01 schreef Ruud het volgende:
mis ik iets
bij studio ajax zei Sjek (kale knikker) dat er in de winter een bod van 5 miljoen op Makaay was door Monaco alleen wilde Makaay zelf nie.
  maandag 9 maart 2009 @ 12:03:17 #115
144262 thewishmaster
pi_66854996
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:02 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Makaay wilde zelf niet.
Dat is zonde voor Feyenoord, want het verschil tussen de Makaay die Ajax in de CL de das omdeed en de huidige Makaay is wel heel erg groot.
pi_66855068
Wtf, in de winter een bod van 5 miljoen. Waarom wist niemand hier wat van af? Tyfusmakaay

Beter komt Roma in de zomer nog met zo'n bod.
  maandag 9 maart 2009 @ 12:06:58 #117
144262 thewishmaster
pi_66855101
Makaay zal wel geen zin gehad hebben om met zijn gezin weer te verhuizen voor anderhalf seizoen ofzo.
pi_66855630
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:03 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

bij studio ajax zei Sjek (kale knikker) dat er in de winter een bod van 5 miljoen op Makaay was door Monaco alleen wilde Makaay zelf nie.
die 5 miljoen hadden we goed kunnen gebruiken, maar als hij niet wil houdt het op natuurlijk
  maandag 9 maart 2009 @ 12:36:13 #119
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66855894
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:05 schreef Rots het volgende:
Wtf, in de winter een bod van 5 miljoen. Waarom wist niemand hier wat van af? Tyfusmakaay

Pff.. Dit gelul toch altijd
Borst gisteren ook al met z'n "Makaay had nu wat voor Feijenoord terug kunnen doen".
Was'ie gegaan was het een tyfuslijer omdat'ie "het zinkende schip verliet"
  maandag 9 maart 2009 @ 12:36:46 #120
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66855909
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:06 schreef thewishmaster het volgende:
Makaay zal wel geen zin gehad hebben om met zijn gezin weer te verhuizen voor anderhalf seizoen ofzo.
Volgens mij is'ie voor z'n gezin ook juist terug naar Nederland gekomen?
pi_66856085
quote:
Hofland na hoofdletsel onzeker voor PSV-thuis

Feyenoord moet de komende dagen afwachten of het gebruik kan maken van Kevin Hofland. De geroutineerde verdediger kwam zondag lelijk ten val tegen NAC Breda en hield daaraan volgens RTV Rijnmond een lichte hersenschudding over.

Interim-trainer Leon Vlemmings nam na afloop van de wedstrijd al enige vrees weg door te stellen dat Hofland het goed maakte. Wel maakte de 29-jarige verdediger na afloop de gang naar de neuroloog, die een lichte hersenschudding constateerde.

Hofland en Feyenoord moeten deze week afwachten hoe het herstel verloopt. Het is nog onzeker of de speler over zes dagen in actie komt als PSV in De Kuip de tegenstander is. Tegen NAC trad Kelvin Leerdam op als vervanger van Hofland.
pi_66856119
quote:
Van den Herik doorbreekt stilzwijgen

Jorien van den Herik is niet te spreken over de berichtgeving van de afgelopen dagen. Feyenoord heeft acuut geld moeten lenen om de salarissen voor dit seizoen nog te kunnen betalen en de miljoenschuld is inmiddels opgelopen tot 21 miljoen euro. De actuele problemen zouden nog voortvloeien uit de periode-Van den Herik (1992-2006), zeggen de huidige beleidsmakers van de club uit Rotterdam-Zuid.

"Sinds de zomer van 2005 zijn we erin geslaagd de schuld van toen te halveren", liet financieel directeur Onno Jacobs eerder deze week optekenen. "Bovendien was de club destijds gefinancierd met risicovolle, kortlopende leningen tegen rentes van soms wel twaalf procent. Nu betalen we gemiddeld zes procent, een marktconforme rente. Er zitten geen lijken meer in de kast. De mega-claim van de belastingdienst ter grootte van 13 miljoen euro, is dankzij de schikking van afgelopen zomer verleden."

Van den Herik is het niet eens met de gedane uitlatingen en bijt van zich af. Dat deed hij zondagavond via een verklaring in het tv-programma Studio Voetbal. Het standpunt van de Sliedrechtenaar is door AD/Sportwereld op papier gezet.

Verklaring

Als verklaring voor de bijzonder zorgelijke financiële omstandigheden bij Feyenoord wordt bij herhaling, doch zeer ten onrechte (waardoor ik mij helaas genoodzaakt voel te reageren), gewezen op de last van de schuldpositie in de jaren 2005/2006 en de soms hoge rente die daarvoor moest worden betaald.

Er wordt, bij de verdediging van het nieuwe beleid na mijn periode, echter voorbij gegaan aan de vermogenspositie zijnde het saldo van schulden en bezittingen. Deze was per 30 juni 2006 positief. Op dat tijdstip stonden er tegenover de schulden dus meer bezittingen.

Uit cijfers door Feyenoord verspreid, werd het seizoen per 30 juni 2006 afgesloten met een netto winst van 3.144.000 miljoen euro. Er was geen sprake van een negatief eigen vermogen. Een sluitende begroting voor het seizoen 2006/2007 had voor een verder financieel herstel moeten zorgen.

De totale balanswaarde van de spelersgroep bedroeg 14 miljoen per 30 juni 2006. Dat is ongeveer het bedrag waarvoor aan het eind van het seizoen 2006/2007 Royston Drenthe werd verkocht.

Hieruit blijkt ook in financieel opzicht het belang om structureel in de jeugdopleiding te investeren. Ook vandaag is dit nog steeds zichtbaar en waardoor – verstandig of onverstandig - kon worden besloten om talentenpools op te zetten.

De door mij midden ’80 jaren verstrekte leningen werden in delen vanaf begin jaren’90 terug betaald en uiteindelijk in 2004/2005 in z’n geheel afgelost. Het rente percentage dat daarbij in die jaren werd gehanteerd bedroeg Euribor plus 2%. Gemiddeld kwam dit neer op een rente percentage van 5%.

Terwijl ik de eerste opzet van de voetbalacademie zelf heb voorgeschoten kon ik de verdere uitbouw daarvan niet meer zelf financieren, ook omdat de eerste leningen (zie hierboven) nog niet waren afgelost. Mijn bedrijf dat de risicovolle financiering in Afrika overnam verkreeg voor de verdere financiering een lening van 9,4%.

Om fiscale redenen – er moet immers altijd een zakelijk belang worden aangetoond omdat dit soort financieringen anders worden aangemerkt als ‘’niet core business’’, waardoor aandeelhouders inkomstenbelasting moeten betalen - werd er bovenop de 9.4% banklening een toeslag berekend. Dit werd bepaald op 2.6% resulterend in een door te berekenen rente van totaal dus: 12%. De toeslag van 2.6% mag dan ook niet als woekerrente worden betiteld.

Trouwens als Feyenoord elders een lening tegen een lager rente percentage had kunnen afsluiten, was dit beslist gedaan.

Niet onbelangrijk: tijdens mijn voorzitterschap is nooit 1 euro rente in rekening gebracht en is er ook geen aflossing aan Feyenoord betaald! Ik wist, als zakenman, dat zich altijd een betere situatie zou aandienen ten bate van Feyenoord. De nieuwe leiders, die toegaven aan de emotie, hebben mij die mogelijkheid ontnomen. In die situatie – er zijn grenzen aan wat er van mij mocht worden verwacht – paste geen liefdadigheid meer. Iets dat onder normale omstandigheden wel zou zijn gebeurd.

Voor de vordering vanwege de door mij voorgeschoten juridische kosten inzake de zg. Fiod affaire wordt thans een rentepercentage berekend gelijk aan de wettelijke rente.

Er wordt thans door Feyenoord aangegeven dat er sprake is van een groot negatief eigen vermogen. Daarnaast is ook de exploitatie verre van sluitend en is er sprake van een negatieve kasstroom.

Dat moet op zich al grote zorgen baren, maar ook de gevolgen van de financiële crisis zullen ook in het voetbal steeds meer merkbaar worden en dus komt het vooral aan op de kwaliteit van de leiding met daarin naast de technische leiding een financieel expert die wel het métier kent, zowel nationaal als internationaal. Leiding die in staat moet zijn om met de nuchterheid van een ondernemer met de beschikbare geldmiddelen maximaal te presteren. In dat kader past geen regeling met de Belastingdienst zonder deze niet eerst aan de Wet te hebben getoetst.

8 maart 2009
Jorien Van den Herik
pi_66856139
quote:
REACTIE ERIC GUDDE NAAR AANLEIDING VERKLARING JORIEN VAN DEN HERIK

Feyenoords Algemeen Directeur Eric Gudde: ‘Feyenoord heeft geen behoefte punt voor punt in te gaan op zaken die de heer Van den Herik zondagavond via een verklaring naar buiten bracht naar aanleiding van een interview j.l. zaterdag van onze financieel directeur in het AD.

In het bewuste verklarende krantenartikel waarop Van den Herik nu reageert is een volledig kloppend beeld neergezet van de huidige financiële situatie bij Feyenoord, alsmede van de ontwikkeling en ontstaansgeschiedenis van de financiële positie. Alle door ons genoemde cijfers zijn gecontroleerd, vastgesteld en goedgekeurd door een (extern) accountantsbureau.

De timing van zijn kritiek bevreemdt mij. Hij zal er zijn redenen voor hebben om pas nu met zijn verklaring naar buiten te komen, maar wij stellen vast dat Van den Herik reageert op cijfers die inmiddels meer dan een half jaar geleden al naar buiten zijn gebracht via het jaarverslag. Een verslag dat overigens voor het eerst in de geschiedenis van de club als brochure werd uitgegeven in het kader van de door de huidige directie nagestreefde openheid en transparantie.

Het streven van de huidige directie naar de supporters en de media toe open te zijn, was ook jongstleden zaterdag de reden voor de nadere uitleg (in het AD) over de huidige financiële situatie en hoe het zo ver is gekomen. Bewust, om niemand onnodig te beschadigen, is in dat artikel slechts cijfermatig teruggekeken zonder dat Feyenoord daarbij namen noemde of schuldigen aan wees. Noch van trainers, noch van stafleden of toenmalige bestuurders.

Feyenoord gaat over tot de orde van de dag. Dit betekent voor de clubleiding hard werken aan het verder gezond maken van de club en voor het elftal een goed vervolg geven aan het sportieve succes van afgelopen zondag. Om de kans hierop zo groot mogelijk te laten zijn, is de club gebaat bij rust.’

Rotterdam, 9-3-2009
pi_66856912
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:05 schreef Rots het volgende:

quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:35 schreef dill het volgende:
Makaay kon 2 maanden geleden gewoon vertrekken maar is ondanks al het gezeik toch gebleven.
pi_66857675
quote:

[..]

Past niet in het rijtje Bosvelt Gyan etc..

Maar! ik vind bahia ook best goed spelen, je wilt als spits echt niet tegen die gast voetballen, zit zwaar irritant er kort op en maakt steeds irritantje overtredingen. Word je echt gek van als spits
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')