abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67078272
Helemaal eens met Mister1977. Waarom zou je af en toe niet eens vrij mogen nemen, vooral als je jezelf lichamelijk of geestelijk totaal niet goed voelt?
pi_67080510
Even een korte vraag. Is het niet zo dat je door AD's agressiever word? Want daarover maak ik me toch een beetje zorgen.
pi_67083080
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:10 schreef F04 het volgende:
Even een korte vraag. Is het niet zo dat je door AD's agressiever word? Want daarover maak ik me toch een beetje zorgen.
Zelf niks van gemerkt

Maar waar het op neer komt is dat je er allleen achter komt wat het met jou doet als je het gaat slikken. Misschien val je half dood van de bijwerkingen, misschien doet het niks en misschien is het voor jou dé oplossing, je komt er maar op 1 manier achter
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67083574
Als je dit leest dan is het wel even slikken voordat je eraan begint.

http://www.meldpuntmedici(...)fdccchbh?atc=N06AB03
pi_67084378
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:29 schreef F04 het volgende:

Tja, uiteindelijk is het jouw keus wat je doet maar je kan altijd stoppen zodra je heftige bijwerkingen ervaart. Praat er eens met je arts/psych over, misschien dat dat je wat gerust stelt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 15 maart 2009 @ 22:04:14 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67084902
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:29 schreef F04 het volgende:

in 5 jaar tijd 54 meldingen waarvan de helft positief... je leest het hoe je het wilt lezen natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 15 maart 2009 @ 22:48:52 #87
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_67086680
Hoe zit dat eigenlijk met bijwerkingen wat betreft sexuele stoornissen met paroxetine (of fluoxetine)? Ik ben nu erg tevreden over de werking van mijn apparaat (heel raar, ik heb het idee dat dat het enige lichamelijke is wat wél goed functioneert). Op zich heb ik niet zo'n probleem met tijdelijke "stoornissen" maar ik zag ook ergens dat die heel wat parmenenter van aard kunnen zijn ook na stoppen(maar zou best kunnen dat voor 1 op de miljard mensen geldt).
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:54:49 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67086869
het komt voor ja en wordt (als het voorkomt) meestal geleidelijk na verloop van tijd van gebruik minder qua bijwerking, maar ik heb iig nog niet vaak gehoord dat het zelfs tot na het stoppen aan blijft houden, zou ook geen enkele reden voor hoeven zijn denk ik

zie: http://web4health.info/it/bio-ssri-ejaculate.htm

[ Bericht 13% gewijzigd door Re op 15-03-2009 23:04:35 ]
  zondag 15 maart 2009 @ 23:48:13 #89
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_67088735
quote:
Op zondag 15 maart 2009 22:54 schreef Re het volgende:
het komt voor ja en wordt (als het voorkomt) meestal geleidelijk na verloop van tijd van gebruik minder qua bijwerking, maar ik heb iig nog niet vaak gehoord dat het zelfs tot na het stoppen aan blijft houden, zou ook geen enkele reden voor hoeven zijn denk ik

zie: http://web4health.info/it/bio-ssri-ejaculate.htm
Maar dit is dus in principe te relateren aan het verhoogd serotonine niveau. M.a.w. deze bijwerking ontstaan eventueel ook pas een aantal weken na de eerste pil?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
  maandag 16 maart 2009 @ 00:34:11 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67090019
quote:
Op zondag 15 maart 2009 23:48 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Maar dit is dus in principe te relateren aan het verhoogd serotonine niveau. M.a.w. deze bijwerking ontstaan eventueel ook pas een aantal weken na de eerste pil?
dat zou kunnen ja, maar het mechanisme arechter is anders
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 00:47:35 #91
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67090336
Ik voel me ontzettend depressief vandaag. Er is werkelijk niks wat mij ook maar een beetje goed kan laten voelen (behalve drank of drugs, maar dat is uiteraard nvt). Zelfs eten smaakt niet, ik heb de dag doorgebracht met een boek lezen waarvan ik alles al vergeten ben en proberen te slapen. Daarna heb ik een film gekeken die nog hier en daar een glimlach op mijn gezicht kon toveren.

Kortom een dag die je niet wil meemaken. En morgenochtend begin ik dan ook echt met mijn eerste dosis. Ik denk dat ik niet veel meer in de put kan zitten dan dit, paniekaanvallen of zelfmoordnijgingen uitgezonderd.

Ik heb gelukkig een goed contact die al jaren depressief is en bovendien een zeer hoog IQ en inschattingsvermogen heeft die me goed kan helpen.

Op dit moment ben ik gewoon heel boos. En dat ben ik bijna nooit. Boos op mezelf dat ik mijn gevoel niet aankan en dat ik mijn ouders het leven ingewikkeld maak. Mijn moeder trok het vandaag ook even niet zo goed toen ik maar nors bleef reageren wat natuurlijk echt niet mijn bedoeling is.

Mijn hoop op een betere toekomst is niet erg hoog. Ook omdat ik me sinds 2 of 3 jaar altijd mijn geluk uit anderen moet halen. Wat nu zou betekenen dat ik constant zit te regelen dat ik met iemand wat kan doen als ik meer dan 5 uur ofzo alleen ben. Ik wil dat ik die bevrediging uit mezelf kan komen en dat ik dingen kan doen en daar bevrediging uit kan halen. Zoals ik vroeger kon met computerspelletjes of TV of sport.

Afijn ik zal deze week eens posten hoe het me vergaat.
:')
  maandag 16 maart 2009 @ 08:09:35 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67092031
succes, en het zal met kleine stapjes gaan dus pas je verwachtingspatroon daarop aan
  maandag 16 maart 2009 @ 09:20:32 #93
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67092984
he sinterklaaskapoentje! Succes en sterkte vandaag. Vervelend dat je gisteren zo'n rotdag had. probeer je niet schuldig te voelen naar je ouders toe. Het is zeker vervelend voor hen, maar jij doet het niet expres en je doet zo te lezen zelfs behoorlijk je best om hen niet lastig te vallen.
Laat je binnenkort even weten hoe het gaat?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 14:52:50 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67102205
Uitstellen van het innemen van AD lijkt me helemaal niet zo handig. De bijwerkingen vallen echt wel mee. Je gaat ook Citalopram slikken toch? Ik was af en toe wat duizelig en kon slecht slapen, maar het was echt niet zo heftig dat ik daardoor niet kon functioneren. Juist zonder functioneerde ik helemaal niet meer. Lag alleen maar in bed, telefoon uit, met duistere gedachten. Gewoon slikken dus, over een paar weken voel je je een stuk beter en geloof me, dat is het waard!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 14:54:34 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67102258
Met mij gaat het echt goed trouwens al een week helemaal happy merk wel dat ik daardoor weer veel ga doen en uitgeput raak, dus daar moet ik even mee uitkijken. Deze week nog druk maar volgende week ga ik er een paar dagen tussenuit met mijn mams
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 16 maart 2009 @ 16:07:25 #96
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_67104541
quote:
Op maandag 16 maart 2009 00:34 schreef Re het volgende:

[..]

dat zou kunnen ja, maar het mechanisme arechter is anders
Hoe bedoel je het mechanisme is anders precies? Ik bedoelde dat de werkzame stof zelf bijwerkingen heeft en dat een hogere serotonineconcentratie ook bijwerkingen geeft. De bijwerkingen die door serotonine veroorzaakt worden (zoals een verminderd libido) kunnen dus pas optreden na een paar weken gebruik. Of heb ik nu te simpel gedacht?
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 16:46:44 #97
pi_67105872
Op school was er eigenlijk niks te doen dus ik was na een uurtje alweer weg. Thuis heb ik even een uurtje genomen om mijn platen anders te sorteren en daarna heb ik eens rondgekeken wat ik eigenlijk allemaal bezit. Toen heb ik even in de tuin voor een half uurtje gekeken hoe het er eigenlijk allemaal uitziet. Die rust is aan de ene kant beangstigend maar aan de andere kant vredelievend. Ik denk dat ik meer tijd moet gaan besteden aan dit soort zaken.

En de medicijnen, ik weet nog niet echt wat ik ervan voel of wat ik meemaak. Alleen dat mijn reactievermogen wat lager ligt maar dat zou ook aan andere zaken kunnen liggen. Ik voelde me ook voor een moment een beetje misselijk worden maar dat ging zo weer over.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 16:47:22 #98
pi_67105889
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:54 schreef MaJo het volgende:
Met mij gaat het echt goed trouwens al een week helemaal happy merk wel dat ik daardoor weer veel ga doen en uitgeput raak, dus daar moet ik even mee uitkijken. Deze week nog druk maar volgende week ga ik er een paar dagen tussenuit met mijn mams
Goeie zaak Welke medicijnen heb je en hoelang gebruik je het al?
  maandag 16 maart 2009 @ 17:03:24 #99
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_67106467
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Toen heb ik even in de tuin voor een half uurtje gekeken hoe het er eigenlijk allemaal uitziet. Die rust is aan de ene kant beangstigend maar aan de andere kant vredelievend. Ik denk dat ik meer tijd moet gaan besteden aan dit soort zaken.
Is er niet één of ander pimpelmeesje bezig met een woninginspectie? Zo'n beestje bezig zien kan volgens mij de stemming alleen maar verbeteren!
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 17:32:10 #100
pi_67107361
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:03 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Is er niet één of ander pimpelmeesje bezig met een woninginspectie? Zo'n beestje bezig zien kan volgens mij de stemming alleen maar verbeteren!
Vroeger kon ik wel eens de hele middag vullen met kijken naar 2 vogels die vechten met elkaar om een vrouwtje. Maarja, als kind had ik nog geen psychische klachten. Sinds mijn puberteit kwam dat pas op gang
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 18:21:53 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67108908
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Goeie zaak Welke medicijnen heb je en hoelang gebruik je het al?
Ik gebruik sinds een jaar (weer) Citalopram. Begonnen met 20mg maar ben inmiddels verhoogd naar 40mg. Daarnaast slik ik 4x per dag Ritalin
pi_67114532
ik ben gisteren gestopt met de mirtazapine nadat ik er achter kwam dat ik er vier kilo van ben aangekomen.

maarrr heb vandaag echt een negatieve kutdag, vraag me af of het door het gebrek aan die medicijnen komt of dat het toeval is. baal er sowieso van want ik sliep er zooo fijn op. (slikte ze voor slaapproblemen..)
slik nog wel citalopram verder maarja. toch een pilletje minder nu.

misschien dat ik morgen toch maar even de psychiater ga bellen voor advies. buhhh.
ik ben ook echt een idioot dat ik er zelf mee stop zonder te overleggen.
ik wil niet dik worden gvd.
pi_67118852
Even advocaat van de duivel spelen hoor....
Vind je zoiets als 4 kilo extra gewicht reden om een evenwichtige geesteswereld op het spel te zetten Myrkur?

misschien makkelijk praten voor mij als man
  maandag 16 maart 2009 @ 22:27:11 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67118984
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:42 schreef myrkur het volgende:
ik ben gisteren gestopt met de mirtazapine nadat ik er achter kwam dat ik er vier kilo van ben aangekomen.

maarrr heb vandaag echt een negatieve kutdag, vraag me af of het door het gebrek aan die medicijnen komt of dat het toeval is. baal er sowieso van want ik sliep er zooo fijn op. (slikte ze voor slaapproblemen..)
slik nog wel citalopram verder maarja. toch een pilletje minder nu.

misschien dat ik morgen toch maar even de psychiater ga bellen voor advies. buhhh.
ik ben ook echt een idioot dat ik er zelf mee stop zonder te overleggen.
ik wil niet dik worden gvd.
dik worden is idd kut als je dat hebt. Maar stoppen zonder met de psych te praten is misschien wel een beetje onhandig. Bel morgen maar snel even ja. anders kan je het altijd nog wel weer oppakken als je maar 2 dagen gestopt bent...
Sterkte!!
pi_67122970
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:24 schreef DeepChord het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen hoor....
Vind je zoiets als 4 kilo extra gewicht reden om een evenwichtige geesteswereld op het spel te zetten Myrkur?

misschien makkelijk praten voor mij als man
ik weet het wel. maar het gaat niet alleen om die paar kilo's.
heb al eerder problemen gehad met niet-eten/gewicht etc, en daar dacht ik nu juist vanaf te zijn.
maar nu ik ben aangekomen ben ik de hele dag in gevecht met mezelf of ik wel of niet ga eten etc.
lijkt me niet helemaal de bedoeling.
zit natuurlijk vooral tussen de oren, maar het is ook wel iets waar ik nog aan ga werken.
pi_67123024
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:27 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dik worden is idd kut als je dat hebt. Maar stoppen zonder met de psych te praten is misschien wel een beetje onhandig. Bel morgen maar snel even ja. anders kan je het altijd nog wel weer oppakken als je maar 2 dagen gestopt bent...
Sterkte!!
ja inderdaad, heb er ook niet echt over nagedacht eigenlijk. heel stom.
ga morgen wel even bellen en overleggen. misschien zijn er wel betere alternatieven voor me.
dankjewel.
pi_67126349
Ik heb jarenlang seroxat gebruikt. En ben daar nu zo'n 5 jaar vanaf. Maar ik krijg het advies om toch weer met antidepressiva te gaan beginnen. Ik ben niet zo'n kenner op dit gebied, maar wat is een goed alternatief voor seroxat.
Seroxat is me nooit goed bevallen, maar dat kan ook door de combinatie met alcohol gekomen zijn.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:20:26 #108
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67127200
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 08:36 schreef aloa het volgende:
Ik heb jarenlang seroxat gebruikt. En ben daar nu zo'n 5 jaar vanaf. Maar ik krijg het advies om toch weer met antidepressiva te gaan beginnen. Ik ben niet zo'n kenner op dit gebied, maar wat is een goed alternatief voor seroxat.
Seroxat is me nooit goed bevallen, maar dat kan ook door de combinatie met alcohol gekomen zijn.
Waarom beviel de seroxat jou niet? En waarom wordt je nu aangeraden weer aan de AD te gaan?

seroxat is volgens mij vrij zwaar. ik heb citalopram en die vind ik wel fijn. het wennen was even 2 a 3 weken zwaar maar daarna voelde ik me snel goed ervan. enige bijwerking waar ik nog last van heb is beetje drukke benen. En ik nam het eerst smorgens maar ben naar savonds gegaan omdat ik er slaperig van werd. Niet dat ik omviel maar werd wel moe. Nu kan ik er dus lekker op inslapen

AD met alcohol is nooit handig nee, althans veel drinken niet, dan schijnen ze niet meer goed te werken.
succes ermee!
pi_67128183
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waarom beviel de seroxat jou niet? En waarom wordt je nu aangeraden weer aan de AD te gaan?

seroxat is volgens mij vrij zwaar. ik heb citalopram en die vind ik wel fijn. het wennen was even 2 a 3 weken zwaar maar daarna voelde ik me snel goed ervan. enige bijwerking waar ik nog last van heb is beetje drukke benen. En ik nam het eerst smorgens maar ben naar savonds gegaan omdat ik er slaperig van werd. Niet dat ik omviel maar werd wel moe. Nu kan ik er dus lekker op inslapen

AD met alcohol is nooit handig nee, althans veel drinken niet, dan schijnen ze niet meer goed te werken.
succes ermee!
Het beviel me niet omdat ik geen resultaat zag. ( maar dat zal uiteraard ook met de alcohol te maken hebben gehad) en het was vrij moeilijk om ermee te stoppen. Ik gebruikte 60 mg en heb er vrij lang over gedaan om dat aftebouwen.

Het is me nu weer aangeraden i.v.m. sociale klachten, waardoor weer angstklachten etc etc ontstaan. Zeg maar om de boel wat rustiger in het hoofd te krijgen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:29:11 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67129075
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:58 schreef aloa het volgende:

[..]

Het beviel me niet omdat ik geen resultaat zag. ( maar dat zal uiteraard ook met de alcohol te maken hebben gehad) en het was vrij moeilijk om ermee te stoppen. Ik gebruikte 60 mg en heb er vrij lang over gedaan om dat aftebouwen.

Het is me nu weer aangeraden i.v.m. sociale klachten, waardoor weer angstklachten etc etc ontstaan. Zeg maar om de boel wat rustiger in het hoofd te krijgen.
ja dat het niet werkt kan door de alcohol komen. dronk je veel dan? mijn psychiater zei dat het bij meer dan 2 drankjes minder goed zou gaan werken en hij zei vorige week dat je juist met alcohol en medicijnen ergere dips krijgt.
maar ik zou het even met je arts bespreken wat die ervan denkt. maargoed wat ik al zei, seroxat is volgens mij redelijk zwaar. er zijn hier mensen in het topic die dat gebruiken, die kunnen je er wel meer over vertellen denk ik.
ik zou iig gewoon een andere vragen en dan niet teveel zuipen erbij en kijken of het helpt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:49:00 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67141353
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 08:36 schreef aloa het volgende:
AD en alcohol is nooit een goede combinatie. Door de alcohol wordt het opbeurende effect van de AD teniet gedaan, en merk je alleen maar de bijwerkingen.
Ik gebruik zelf seroxat en voel me er prima bij. Maar ik kan niet uitgebreid alcohol gaan drinken, dan voel ik me echt heel wiebelig daarna.
KuikenGuppy
pi_67141877
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

AD en alcohol is nooit een goede combinatie. Door de alcohol wordt het opbeurende effect van de AD teniet gedaan, en merk je alleen maar de bijwerkingen.
Ik gebruik zelf seroxat en voel me er prima bij. Maar ik kan niet uitgebreid alcohol gaan drinken, dan voel ik me echt heel wiebelig daarna.
Dat is een bekend effect van alcohol, daar hoef je niet depressief voor te zijn
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:16:28 #113
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_67142111
Blijft toch een mooi onderwerp in deze reeks:zuipen. Je ziet het elke keer weer voorbij komen.

Ik merk totaal geen verschil in ieder geval met Lexapro. Denk dat het ook vaak meer tussen de oren zit eigenlijk of je wel of niet een wezenlijk verschil merkt hierin. Zelfde geldt voor de normale bijwerkingen. Als je met een instelling van angst erin gaat dan ga je ook zeker die bijwerkingen 'krijgen'.
pi_67142331
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:16 schreef TheVotary het volgende:
Blijft toch een mooi onderwerp in deze reeks:zuipen. Je ziet het elke keer weer voorbij komen.
Het is dan ook van wezenlijk belang voor mensen met psychische klachten om eens goed stil te staan bij de gevolgen van alcohol en drugs.
pi_67152141
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:16 schreef TheVotary het volgende:

Ik merk totaal geen verschil in ieder geval met Lexapro. Denk dat het ook vaak meer tussen de oren zit eigenlijk of je wel of niet een wezenlijk verschil merkt hierin. Zelfde geldt voor de normale bijwerkingen. Als je met een instelling van angst erin gaat dan ga je ook zeker die bijwerkingen 'krijgen'.
ik denk dat het wel een beetje meespeelt dat je juist last krijgt van bijwerkingen als je er teveel mee bezig bent.
maar ik had ook last van bijwerkingen die ik totaal niet verwacht had (tandenknarsen etc), dus dat zat echt niet tussen de oren.
en ik merk wel degelijk een verschil met drinken ook.
niet in de mate van dronkenheid ofzo, maar ik word wel veel sneller misselijk van drank, en het valt sneller verkeerd.
maargoed, een beetje matigen qua drank enzo is natuurlijk nooit weg als je je beter wilt gaan voelen.
ik heb er ook veel minder behoefte aan nu, ook uitgaan enzo, vind het wel lekker om uit te rusten en me goed en stabieler te voelen. maar misschien word ik gewoon oud.

heb vandaag met mijn psychiater gesproken en hij heeft me andere medicijnen voorgeschreven...
hopelijk kan ik weer heerlijk slapen zonder dik te worden. jeej
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:01:49 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67152214
wat ga je nu krijgen dan myrkur?
KuikenGuppy
pi_67153116
Is dikkiger worden niet inherent aan veel AD's? Ik hoop voor myrkur (en waarschijnlijk voor alle vrouwen) dat ze er zijn, maar toch...

*is stiekem ook wel benieuwd aan welk middel myrkur nu gaat
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 23:06:11 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67154653
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is dan ook van wezenlijk belang voor mensen met psychische klachten om eens goed stil te staan bij de gevolgen van alcohol en drugs.
Daarom ben ik nu 100% non-alcoholisch Denk dat dat uiteindelijk toch het beste werkt met deze medicijnen. Eerst nam ik het down zijn na drinken voor lief maar toen ik laatst zo down was na een avond zuipen dat ik het leven niet meer zag zitten heb ik besloten er helemaal mee te kappen
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 23:07:08 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67154686
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:26 schreef DeepChord het volgende:
Is dikkiger worden niet inherent aan veel AD's? Ik hoop voor myrkur (en waarschijnlijk voor alle vrouwen) dat ze er zijn, maar toch...

*is stiekem ook wel benieuwd aan welk middel myrkur nu gaat
Ik ben er juist van afgevallen. En door de Ritalin weer een paar kilo Zit nu tegen ondergewicht aan dus er moet niet nog meer vanaf...
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 23:07:45 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67154710
Ik heb trouwens een 8,5 gehaald voor een opdracht Het hoogste cijfer van de klas Mijn resultaten schieten echt omhoog sinds ik Ritalin slik
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:18:57 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67155076
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:26 schreef DeepChord het volgende:
Echte bewijzen ervoor zijn volgens mij niet gevonden, maar je hoort inderdaad vaker dat mensen aankomen wanneer ze met AD beginnen. Dit kan natuurlijk ook gewoon het gevolg zijn van het feit dat je je beter gaat voelen, en dan meer zin hebt om lekker eten te maken voor jezelf, of om lekker uit eten te gaan .

Ik ben zelf in elk geval wel redelijk wat aangekomen, zeker 10 kilo toen ik een tijdje seroquel heb geslikt. Intussen ben ik gelukkig al wel weer op een goed tempo aan het afvallen, maar het is gewoon iets dat je moet accepteren. Zelf heb ik liever een paar kilootjes meer, dan een flinke depressie .
KuikenGuppy
pi_67155212
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

inderdaad. Alcohol versterkt sowieso de gevoelens van de mens, laat staan wat er gebeurd bij iemand die een psychische aandoening heeft.
pi_67156685
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:01 schreef Burdie het volgende:
wat ga je nu krijgen dan myrkur?
ik geloof dat hij me uiteindelijk seroquel heeft voorgeschreven (om in lage dosis te nemen voor het slapen gaan), ga het morgen ophalen.
lees net dat jij daarvan bent aangekomen? omgz. slikte jij toen een hoge dosis of ook om van te kunnen slapen?
staat in elk geval iets minder berucht dan mirtazapine/remeron.. dus ik hoop dat ik hier niet ook enorme honger van krijg! anders zou ik misschien iets als een reismiddel krijgen dat ook versuffend werkt ofzo.

en ik had me nog zo voorgenomen om niet toe te geven aan die eetlust.. maar het is echt niet te doen om daar tegen in te gaan. had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn, vond mezelf eigenlijk wel gedisciplineerd qua eten.
pi_67157814
Hallo allemaal
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb de stoute schoenen toch maar aangetrokken.
Ik gebruik nu ongeveer 7 jaar allerlei medicatie en ben de laatste 4 jaar blijven steken op Lithium en Sertraline.
Sinds vorige week gaat het weer helemaal bagger en de dosis is opgehoogd. Ik gebruik nu 1600 mg Lithium pd en 150 mg Sertraline. Af en toe een oxazepam. Of alcohol, ligt er maar net aan.
Van de Lithium ben ik in 4 jaar tijd 30 kilo aangekomen en mijn schildklier doet zijn werk niet meer. (niet echt handig bij iemand die een zeer geestelijke slechte eter was/is)
Zijn er meer mensen die deze dosis slikken en ook enorm last van bijwerkingen hebben?
Continue dorst, vasthouden van vocht, eng veel kans op vergiftigingen.
Heb de hele apotheek zowat geprobeerd, maar dit is het enige wat er nog over blijft.
Erg frustrerend allemaal.
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:15:20 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67159481
hoe hoger de dosis hoe meer bijwerkingen ja... klinkt idd alsof je een flink farmacologisch traject hebt doorlopen maar alle opties zijn nog niet uitgeput denk ik. Er zijn natuurlijk weer nieuwere ADs maar bijvoorbeeld ook de wat oudere tricyclische, of waar je nu bezig mee bent een soort wederzijdse versterkings therapie (augmentatie) zijn er andere combinaties zoals een AD samen met een lage dosis van een antipsychoticum.

Maar goed ik weet niet hoe goed je overlegd met je behandelaar, en wat je al geprobeerd hebt maar deze bijweringen vragen toch echt wel om een andere strategie.
pi_67160519
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daarom ben ik nu 100% non-alcoholisch Denk dat dat uiteindelijk toch het beste werkt met deze medicijnen. Eerst nam ik het down zijn na drinken voor lief maar toen ik laatst zo down was na een avond zuipen dat ik het leven niet meer zag zitten heb ik besloten er helemaal mee te kappen
Helemaal mee stoppen zie ik mezelf niet doen

Maar in mijn geval is dat ook niet echt nodig, ik moet gewoon op de frequentie en hoeveelheid letten en dan kan ik best nog van een drankje genieten
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 13:23:48 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67168226
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar in mijn geval is dat ook niet echt nodig, ik moet gewoon op de frequentie en hoeveelheid letten en dan kan ik best nog van een drankje genieten
Zolang het combineert met je medicijnen en je niet al te gek doet moet het kunnen toch

in het begin kon ik ook nog wel drinken. Maar de dosering is inmiddels verdubbeld en ik word er zo down van dat ik het gewoon niet waard vind. Dus voorlopig ga ik nuchter en vrolijk door het leven
pi_67168712
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:15 schreef Re het volgende:
hoe hoger de dosis hoe meer bijwerkingen ja... klinkt idd alsof je een flink farmacologisch traject hebt doorlopen maar alle opties zijn nog niet uitgeput denk ik. Er zijn natuurlijk weer nieuwere ADs maar bijvoorbeeld ook de wat oudere tricyclische, of waar je nu bezig mee bent een soort wederzijdse versterkings therapie (augmentatie) zijn er andere combinaties zoals een AD samen met een lage dosis van een antipsychoticum.

Maar goed ik weet niet hoe goed je overlegd met je behandelaar, en wat je al geprobeerd hebt maar deze bijweringen vragen toch echt wel om een andere strategie.
Sinds Bupropion, en Effexor die in de jaren '90 zijn uitgebracht zie ik niet echt meer nieuwe AD's. Weet je misschien ongeveer wat we van de toekomst kunnen verwachten voor nieuwe antidepressiva?
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:53:37 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67169166
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:38 schreef F04 het volgende:

[..]

Sinds Bupropion, en Effexor die in de jaren '90 zijn uitgebracht zie ik niet echt meer nieuwe AD's. Weet je misschien ongeveer wat we van de toekomst kunnen verwachten voor nieuwe antidepressiva?
http://www.neurotransmitter.net/newdrugs.html
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:09:33 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67173713
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:08 schreef myrkur het volgende:
ik geloof dat hij me uiteindelijk seroquel heeft voorgeschreven (om in lage dosis te nemen voor het slapen gaan), ga het morgen ophalen.
Seroquel is geen slaapmiddel hoor . Het is een antipsychotica.
quote:
lees net dat jij daarvan bent aangekomen? omgz. slikte jij toen een hoge dosis of ook om van te kunnen slapen?
Ik heb de minimale dosis geslikt en werd er 'stoned' van. Maargoed, mijn ervaringen met seroquel zijn niet zo positief, dus trek je daar niet al te veel van aan .

Post morgen maar wat je nou daadwerkelijk gekregen hebt .
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:11:29 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67173773
@Freudina: AD is (helaas) altijd een kwestie van trial-and-error, wat voor de een werkt, kan voor de ander een regelrechte nachtmerrie zijn en andersom. Wel rot dat je nog altijd niet gevonden hebt wat er nou precies voor jou werkt.
Heb je naast de AD ook therapie trouwens?
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:12:21 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67173801
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Idem hier . Ik ben wel veel bewuster gaan drinken, en natuurlijk veel minder frequent. Maar als ik drink, geniet ik er enorm van .
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:13:35 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67173846
quote:
Zijn er trouwens wetenschappelijke bronnen die het bestaan van 'uitval' bevestigen? (ik weet even niet meer wat het correcte woord is, het is vast niet 'uitval', maar wat ik bedoel is dat een medicijn dat prima voor jou lijkt te werken, na een x aantal tijd van de een op de andere dag totaal niet meer werkt voor jou)
KuikenGuppy
pi_67174917
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Seroquel is geen slaapmiddel hoor . Het is een antipsychotica.
[..]

Ik heb de minimale dosis geslikt en werd er 'stoned' van. Maargoed, mijn ervaringen met seroquel zijn niet zo positief, dus trek je daar niet al te veel van aan .

Post morgen maar wat je nou daadwerkelijk gekregen hebt .
ik weet het, maar het wordt dus ook voorgeschreven als slaapmiddel, omdat je er zo stoned van wordt.
heb dus wel seroquel gekregen, vandaag opgehaald. ga het vanavond uittesten, ben benieuwd.
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:52:23 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67176631
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:44 schreef myrkur het volgende:

[..]

ik weet het, maar het wordt dus ook voorgeschreven als slaapmiddel, omdat je er zo stoned van wordt.
heb dus wel seroquel gekregen, vandaag opgehaald. ga het vanavond uittesten, ben benieuwd.
Dat het als slaapmiddel wordt gebruikt, wist ik niet... maar kan het me wel goed voorstellen !
Succes ermee . Laat je even weten hoe het bevalt? .
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:01:02 #136
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67176841
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Echte bewijzen ervoor zijn volgens mij niet gevonden, maar je hoort inderdaad vaker dat mensen aankomen wanneer ze met AD beginnen. Dit kan natuurlijk ook gewoon het gevolg zijn van het feit dat je je beter gaat voelen, en dan meer zin hebt om lekker eten te maken voor jezelf, of om lekker uit eten te gaan .

Ik ben zelf in elk geval wel redelijk wat aangekomen, zeker 10 kilo toen ik een tijdje seroquel heb geslikt. Intussen ben ik gelukkig al wel weer op een goed tempo aan het afvallen, maar het is gewoon iets dat je moet accepteren. Zelf heb ik liever een paar kilootjes meer, dan een flinke depressie .
Ik ben nog geen gram aangekomen met de AD volgens mij. In het begin ben ik er juist van afgevallen (en daarvoor ook al van de depressie) en dat is er wel weer aan, maar verder niks. ik let gewoon op wat ik eet, en dat deed ik daarvoor ook al. Maar ik was er wel bang voor ja.. ben erg blij dat ht meevalt!
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:06:11 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67176967
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Idem hier . Ik ben wel veel bewuster gaan drinken, en natuurlijk veel minder frequent. Maar als ik drink, geniet ik er enorm van .
hier ook. tijdje geleden zoop ik weer harstikke veel maar ik werd daar ook niet beter van. nu maar weer even bewust erop letten en ook op andere dingen. gewoon meer structuur in mn leven aan het aanbrengen (met dank aan wat tips van burdie). voelt best goed. vanmiddag voelde ik me bijv best wel down, ik had tot half 12 in bed liggen meuren, dus voelde me schuldig. ben toen netjes gaan sporten en net de belastingaangifte gedaan en nu voel ik me weer blij.
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:07:26 #138
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67177004
*Meld.

Sinds vandaag weer aan de AD...
Ik ga even een poging doen dit topic te lezen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:10:16 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67177084
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hier ook. tijdje geleden zoop ik weer harstikke veel maar ik werd daar ook niet beter van. nu maar weer even bewust erop letten en ook op andere dingen. gewoon meer structuur in mn leven aan het aanbrengen (met dank aan wat tips van burdie). voelt best goed. vanmiddag voelde ik me bijv best wel down, ik had tot half 12 in bed liggen meuren, dus voelde me schuldig. ben toen netjes gaan sporten en net de belastingaangifte gedaan en nu voel ik me weer blij.
Aww, fijn dat je er wat aan gehad hebt !
En fijn dat je ondanks een ochtendje uitslapen toch weer een positieve draai aan je dag hebt kunnen geven, zo horen we het graag .
Goed bezig hoor!
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:10:37 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67177094
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:07 schreef Pien85 het volgende:
*Meld.

Sinds vandaag weer aan de AD...
Ik ga even een poging doen dit topic te lezen
Welkom bij de gekkenclub .
Wat voor AD slik je? .
KuikenGuppy
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:13:41 #141
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67177184
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Welkom bij de gekkenclub .
Wat voor AD slik je? .
Ik heb nu sertraline En we zijn niet gek
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:15:42 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67179526
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zijn er trouwens wetenschappelijke bronnen die het bestaan van 'uitval' bevestigen? (ik weet even niet meer wat het correcte woord is, het is vast niet 'uitval', maar wat ik bedoel is dat een medicijn dat prima voor jou lijkt te werken, na een x aantal tijd van de een op de andere dag totaal niet meer werkt voor jou)
die zijn er wel ja maar is volgens mij niet veel onderzoek naar gedaan

http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowFulltext&ArtikelNr=63644&Ausgabe=228475&ProduktNr=223864

62% van patienten die gestopt waren met therapie en weer een depressie kregen reageerde weer goed op fluoxetine
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 19:29:48 #143
pi_67180117
Ik had bij het opstaan nogal wat idiote gedachtes. Eerst herbeleefde ik een aangrijpende gebeurtenis, waardoor ik ineens een enorm angstgevoel kreeg. Vervolgens had ik het even helemaal gehad met het leven. Je leeft élke seconde' ging er door mijn hoofd heen. Elke seconde voel je wat en doe je wat. Het stopt nooit.

Ik had nog nooit eerder (op wat dingen uit puberteit misschien na) echt zelfmoordgedachtes gehad. Maar ik was wel even héél bang.

Mijn psycholoog waar ik binnenkort mee stop probeerde me nog wat peptalk te geven die me nog enigzins opvrolijkte.

De rest van de dag maar vrij genomen, en een hele poos in de tuin weer zitten kijken naar hoe alles er uitziet. Jammer dat ik geen zon in de tuin had . Verder besloten geen contact te zoeken met mensen of op MSN te gaan of iets dergelijks. Fok even daargelaten. Van contact krijg ik weer zijn twijfels en gedachten. Ik moet echt leren meer op mezelf te kunnen zijn. Ik ga zometeen even 2 uurtjes zwemmen (en sauna ) en kijken hoe ik dat trek.

Dag 3 van mijn medicatie nu. Mijn psych belt me morgen over hoe het gaat, ik zal dan even hebben over dat 2x per dag oxazepam. Mijn vader vind het niet nodig en heeft liever dat ik het in 'geval van nood' gebruik, wat ook op de verpakking staat.
pi_67182398
Ik gebruik nu al zo'n 2 jaar na een opname efexor en zit op 225 mg.
Ik merk op wat overgewicht na er niet veel van, tenzij ik een dosis mis.
Dan ben ik echt twee dagen van slag, het uit zich dan in duizeligheid meerendeel errug vervelend net alsof je steeds dreigt weg te vallen...

Oxazepam heb ik gehad tijdens me opname, kreeg toen 3 x 10 mg op een dag en 50 voor het slapen. Ik was toen ook wel goed van het padje. Persoonlijk vond ik het maar een smerig goedje raar gevoel en slap en ja weetnie was mezelf niet meer erdoor....
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:38:47 #145
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67183068
Oxazepam wilde ze me ooit aan hebben, maar dat doe ik echt niet Ik heb een tijd in een verpleeghuis gewerkt, precies gezien wat het met mensen doet... Nee dankjewel
pi_67184574
Binnenkort word ik doorverwezen naar een psychiater en dan zal ik waarschijnlijk wel 1 of andere ad voorgeschreven krijgen.
Ik vroeg me trouwens af hoe het zit met de wisselwerking tussen bepaalde medicijnen. Ik heb meerdere soorten geslikt (weet niet alle namen meer). Wat ik weet is dat ik seroxat, risperdal en volgens mij imovane tegelijkertijd heb geslikt.
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:29:51 #147
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67185537
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik had bij het opstaan nogal wat idiote gedachtes. Eerst herbeleefde ik een aangrijpende gebeurtenis, waardoor ik ineens een enorm angstgevoel kreeg. Vervolgens had ik het even helemaal gehad met het leven. Je leeft élke seconde' ging er door mijn hoofd heen. Elke seconde voel je wat en doe je wat. Het stopt nooit.

Ik had nog nooit eerder (op wat dingen uit puberteit misschien na) echt zelfmoordgedachtes gehad. Maar ik was wel even héél bang.

Mijn psycholoog waar ik binnenkort mee stop probeerde me nog wat peptalk te geven die me nog enigzins opvrolijkte.

De rest van de dag maar vrij genomen, en een hele poos in de tuin weer zitten kijken naar hoe alles er uitziet. Jammer dat ik geen zon in de tuin had . Verder besloten geen contact te zoeken met mensen of op MSN te gaan of iets dergelijks. Fok even daargelaten. Van contact krijg ik weer zijn twijfels en gedachten. Ik moet echt leren meer op mezelf te kunnen zijn. Ik ga zometeen even 2 uurtjes zwemmen (en sauna ) en kijken hoe ik dat trek.

Dag 3 van mijn medicatie nu. Mijn psych belt me morgen over hoe het gaat, ik zal dan even hebben over dat 2x per dag oxazepam. Mijn vader vind het niet nodig en heeft liever dat ik het in 'geval van nood' gebruik, wat ook op de verpakking staat.
Hmmm beetje klote zeg... komt wel meer voor bij het starten met medicatie. zal waarschijnlijk ook wel weer overgaan, maar echt leuk is het niet. Ik ben een week heel erg depressief (nog erger dan ervoor) geweest toen ik begon. dat kwama na een dag of 3 a 4 opzetten. daarna ging het weer weg. gewoon maar zorgen dat je in ieder geval iets moet doen is denk ik het beste.
sterkte ermee!
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:31:42 #148
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67185622
Toen jullie begonnen met AD, hoe werd dat toen door deskundigen in de gaten gehouden? Terugkom-afspraken? Bel afspraken? Werd er uberhaupt op gelet? En hoe zijn jullie begonnen? Met welke dosering? Is het rustig opgebouwd?
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 21:35:32 #149
pi_67185804
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hmmm beetje klote zeg... komt wel meer voor bij het starten met medicatie. zal waarschijnlijk ook wel weer overgaan, maar echt leuk is het niet. Ik ben een week heel erg depressief (nog erger dan ervoor) geweest toen ik begon. dat kwama na een dag of 3 a 4 opzetten. daarna ging het weer weg. gewoon maar zorgen dat je in ieder geval iets moet doen is denk ik het beste.
sterkte ermee!
Ik heb net even een kilometer gezwommen, wat ik elke week doe maar dit keer zonder mijn zwembuddy. Ik weet niet of het door de oxazepam (spierverslappend?) maar ik ging een stuk beter dan normaal. Ik kon ook iets helderder nadenken. Alleen jammer dat de sauna kapot was

Hoelang slik jij al citalopram?
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 21:38:28 #150
pi_67185929
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:31 schreef Pien85 het volgende:
Toen jullie begonnen met AD, hoe werd dat toen door deskundigen in de gaten gehouden? Terugkom-afspraken? Bel afspraken? Werd er uberhaupt op gelet? En hoe zijn jullie begonnen? Met welke dosering? Is het rustig opgebouwd?
Net begonnen met een hele citalopram, en 2 oxazepam per dag. Ik wordt morgen gebeld hoe het ervoor staat en heb volgende week een nieuwe afspraak.
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:43:53 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67186157
@Pien: ik had na 3 weken weer een afspraak bij de psychiater om te kijken hoe het ging, en sowieso heb ik wekelijks groepstherapie dus dan kon de psycholoog zich er evt mee bemoeien. daarna elke 4 weken een afspraak. nu helaas even niet omdat er een nieuwe psychiater komt. vind ik wel klote maar ik hoop dat ik wel weer gewoon eens in de 4 a 6 weken langs mag komen. het zijn geen smarties dus i kvind goede begeleiding (door een psychiater en niet de huisarts) wel heel belangrijk.
ik ben begonnen met 10 mg citalopram, de eerste 4 dagen, en daarna 20, dat is de definitieve dosis. mogelijk ga ik over een tijdje afbouwen weer naar 10, maar dan moet het wel ff een tijdje goedgaan en nu is het nog wisselend.

@sinterklaas: ik slik het nu 5 maanden. na 3 weken ging het goed met me, daarvoor wisselend. en hetging ook meteen beter dan heel mn leven ervoor Tof voor je dat het zo goed ging met zwemmen. Goed dat je dat nog blijft doen!
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:48:17 #152
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67186384
Ok Ik heb nu 50mg Sertraline een week, vanaf volgende week 2 pilletjes per dag, over 2 weken terug komen bij de HA, en onderhand nog gewoon gesprekken met psych. En daarnaast aan het wachten op een plekje bij PsyQ Inprincipe is het de bedoeling dat ik op 2 pilletjes per dag blijf en minimaal elke maand even 'in check' bij de HA
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:53:48 #153
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67186618
ik ben niet zo voor huisartsen en AD, maargoed als je ook bij de psych loopt dan kan die ook wel beetje inschatten misschien of het goed gaat
sertraline zegt me verder niks. heb je er last van, of gaat het goed?
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:55:40 #154
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67186707
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:53 schreef Murmeli het volgende:
ik ben niet zo voor huisartsen en AD, maargoed als je ook bij de psych loopt dan kan die ook wel beetje inschatten misschien of het goed gaat
sertraline zegt me verder niks. heb je er last van, of gaat het goed?
Psych mocht het niet voorschrijven zonder mn HA, dus allemaal mooi in overleg Ben wel blij dat er van alle kanten op me gelet wordt
Vandaag pas begonnen met m'n eerste, dus kan niet zeggen dat ik er echt last van heb.
Ben 3 maanden geleden gestopt met AD, door van alles en nog wat, kan we herinneren dat ik erg lang bezig ben geweest met instellen, dus hoop eigenlijk dat het nu wat sneller gaat allemaal
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:56:45 #155
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67186772
Overigens, sertraline is zoloft, maar dan merkloos
pi_67187055
Ik zat op een gesloten afdeling waar ze op me gingen letten...
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:07:38 #157
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67187257
Ik heb me trouwens kapot gelachen om een aantal van de zelden voorkomende bijwerkingen, ik kan dr onderanderen raar van gaan lopen
pi_67187490
AD heb ik weinig last van. Het is vooral de Lithium wat de boosdoener is.
Depakine heb ik ook geprobeerd, geen succes. Van antipsychotica krijg ik kaakkramp.
Maar ben wel de stemmingsstabilisator nodig, anders schiet ik alle kanten op.
Heb psycho-therapie en 1 x in de zoveel tijd gesprekken met de psych, ligt er ook aan hoe het gaat.
Het blijft smerig spul, Lithium, ondanks dat ik er toch wel wat baat bij heb soms. Maar het 'echte' leven is hier wel mee vervlogen!
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:02:48 #159
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67204106
Ik geloof dat ik steeds beter begin te begrijpen waarom dr gele stickertjes op AD zitten. Bij de AD die ik voorheen had had ik nergens last van, deze wel
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:13:26 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67208183
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:02 schreef Pien85 het volgende:
Ik geloof dat ik steeds beter begin te begrijpen waarom dr gele stickertjes op AD zitten. Bij de AD die ik voorheen had had ik nergens last van, deze wel
waar heb je last van dan? duizelig? anders moet je ze savonds nemen dan heb je er minder last van want dan slaap je toch Dat heb ik na een week ofzo ook gedaan. zat zo stoned op mn werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')