abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2009 @ 00:02:41 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67632919
In geval van een bipolaire stoornis, moet je erg oppassen met AD, omdat die je manie zou kunnen versterken. Maar daar let je behandelaar natuurlijk op .

Ik heb het ook gehad hoor, toen ik nog niet zo lang aan de AD zat, dat ik met vlagen me ineens zo goed voelde, dat ik het een beetje eng begon te vinden. Het grensde voor mijn gevoel toch wel aan manie (maar anderen vonden dat wel meevallen - kun je nagaan hoe jarenlang depressief zijn je blik vertroebelt )
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 00:05:45 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67633001
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:39 schreef ranjas het volgende:
(jaja, depressief én lesbisch... triest he ;-))
Ik moest lachen .

Maar vertel eens wat meer over je afkicken? Wat heb je gebruikt en hoe lang? In welke dosis? Voor welke klachten? Voel je je nu net als voordat je AD ging gebruiken, of beter/slechter/anders? Hoe ben je gestopt; heb je het afgebouwd of ben je ineens gestopt? Stop je in overleg met een arts/behandelaar of op eigen houtje?

(ik mis een doorzaagsmilie hier )
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 00:12:02 #278
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67633171
Ik heb sinds een paar dagen een nogal branderig gevoel in m'n maag ongeveer een kwartiertje nadat ik mn pilletje in neem... Moet morgen de HA sowieso bellen voor controle... Dus ga dit meteen maar even melden, schijnt er nogal wat maagklachten van te kunnen krijgen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  donderdag 2 april 2009 @ 09:47:13 #279
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67637033
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik zit sinds een 1.5 jaar bij riagg, daarvoor zat ik ong 2 jaar bij een psycholoog waar ik nog steeds bij kom en die ik altijd kan mailen met vragen. Bij Riagg is 1.5 jaar geleden een onderzoekje bij mij geweest. Ik was toen nog net 17 dus ik zat nog bij de kinderpsycholoog en psychiater. Toen werd een schizotypische persoonlijkheidsstoornis gediagnostiseerd waar ik en mijn ouders het helemaal niet mee eens waren. Dit jaar was ik weer bij een enigszins onafhankelijke psychiater (die van mijn vader) die een dyshymiestoornis vaststelde met wat raakvlakken op PDD NOS en asperger vlak.

Nu was ik een tijdje wel een beetje gerustgesteld met die diagnose omdat ik me in een dysthymiestoornis wel heel goed kan vinden. Alhoewel ik me ook best wel manische fase's uit het verleden kan herinneren.

Ik snap ondertussen wel dat het erg moeilijk is om een label erop te plakken, maar het geeft toch een soort zekerheid. Maar manische gevoelens, extreem gelukkig en extreem ongelukkig herken ik wel. Vooral in mijn relatie van 1.5 jaar (die nu dus uit is).
sjemig, da's wel een hoop ellende zeg en dat al op die leeftijd.
Maar het stemmingswisselingen verhaal herken ik wel heel erg. IN het verleden hebben zich wel eens mensen (geen artsen, gewoon kennissen) afgevraagd of ik niet bipolair ben maar ik denk van niet. Volgens mij zijn het gewoon stemmingswisselingen wat dan weer als voordeel heeft dat als ik depressief ben, ik ook nog wel eens vrolijk kan zijn. Dat maakt het allemaal wel wat draaglijker.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 2 april 2009 @ 09:55:04 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67637259
Ow vandaag is het murmeli op de proefsteldag...
ik heb ineens een hele berg werk en ik ben meteen bang het overzicht te verliezen. Nu dus mijn best doen om niet in de stress te schieten maar gewoon rustig en gestaag door te werken...
ok, dus fok uit, en werken...

heb eigenlijk nu al stress
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 11:16:14 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67639875
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:55 schreef Murmeli het volgende:
ik heb ineens een hele berg werk en ik ben meteen bang het overzicht te verliezen. Nu dus mijn best doen om niet in de stress te schieten maar gewoon rustig en gestaag door te werken...

Komt goed meisie, je kunt het best aan hou even in gedachte dat het de laatste tijd zo goed met je gaat

positief denken jeweets
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 11:17:52 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67639927
Net bij de psychiater geweest en aangegeven dat de Ritalin de laatste tijd minder effect heeft. Zit weer druk te tellen enzo

mijn dosis wordt nu verhoogd van 10 naar 15mg, vanaf vandaag. Ben benieuwd wat het met me doet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_67640211
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:55 schreef Murmeli het volgende:

Doe je best Murmeli! You can do it, die berg werk wordt wel weer minder. Wat vandaag niet afkomt, komt morgen wel. En het is bijna weekend. .
  donderdag 2 april 2009 @ 14:11:16 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67644806
Dank dank MaJo en DeepChord! het is gelukt hoor, ik heb de chaos van mijn bureau af gewerkt, en al mijn lijstjes weer overzichtelijk gemaakt. Ik was vooral bang om in paniek te raken maar dat is niet heel erg gebeurd (wel een klein beetje maar niet zodanig dat het me verlamde! )

Ik ben eigenlijk best wel trots op mezelf..... zou het me dan echt gaan lukken om net als andere normale mensen goed mijn werk te doen?
Morgen weer gesprek bij mn manager, hopen dat dat een beetje positief verloopt!

OH Majo, balen dat de ritalin minder werkt is dat gebruikelijk? wen je daaraan dan ofzo? hoe voel je je nu dan? EN wat bedoel je met druk tellen?
  donderdag 2 april 2009 @ 16:45:34 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67649714
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:12 schreef Pien85 het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen een nogal branderig gevoel in m'n maag ongeveer een kwartiertje nadat ik mn pilletje in neem... Moet morgen de HA sowieso bellen voor controle... Dus ga dit meteen maar even melden, schijnt er nogal wat maagklachten van te kunnen krijgen
AD kunnen idd op je maag werken, ik ben ook heel vaak ontzettend misselijk!
Trouwens, je mag AD om diezelfde reden ook niet combineren met Ibuprofen, want dat werkt ook op je maag. (ik doe het soms btw wel, als ik migraine heb, helpt echt niets anders ).
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 16:48:04 #286
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67649810
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

AD kunnen idd op je maag werken, ik ben ook heel vaak ontzettend misselijk!
Trouwens, je mag AD om diezelfde reden ook niet combineren met Ibuprofen, want dat werkt ook op je maag. (ik doe het soms btw wel, als ik migraine heb, helpt echt niets anders ).
Dat van die ibu wist ik ja HA heeft pas maandag tijd, dus ik wacht het nog eventjes af Rennies er maar bij
  donderdag 2 april 2009 @ 16:49:02 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67649843
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:17 schreef MaJo het volgende:
Net bij de psychiater geweest en aangegeven dat de Ritalin de laatste tijd minder effect heeft. Zit weer druk te tellen enzo

mijn dosis wordt nu verhoogd van 10 naar 15mg, vanaf vandaag. Ben benieuwd wat het met me doet
Wanneer weet je meer over een mogelijk bipolaire stoornis? Ik neem aan dat je psychiater wel goed oplet hoor, maar als je AD krijgt om je depressie in toom te houden, en tegelijkertijd ritalin nodig hebt omdat je anders te hyper (manisch?) wordt, dan gaat er bij mij toch wel een lampje branden.
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 16:50:10 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67649882
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:48 schreef Pien85 het volgende:
Dat van die ibu wist ik ja HA heeft pas maandag tijd, dus ik wacht het nog eventjes af Rennies er maar bij
Yep, ik heb ook maandenlang rennies geslikt .
Pepermuntjes werken trouwens ook goed tegen misselijkheid, net als cola .
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 16:51:49 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67649941
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:11 schreef Murmeli het volgende:
EN wat bedoel je met druk tellen?
Misschien wel schaapjes tellen
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 16:51:53 #290
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67649942
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yep, ik heb ook maandenlang rennies geslikt .
Pepermuntjes werken trouwens ook goed tegen misselijkheid, net als cola .
Cola drink ik niet (koolzuur )... Heb geen last van misselijkheid meer, had ik in het begin wel heel erg! Nu dus een brandend gevoel in m'n maag... what's next?
  donderdag 2 april 2009 @ 16:54:19 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67650036
Koolzuur helpt juist tegen misselijkheid .
Pepermuntjes helpen tegen een branderig gevoel.
Hierna valt je maag eruit .
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 17:01:16 #292
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67650273
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:54 schreef Burdie het volgende:
Koolzuur helpt juist tegen misselijkheid .
Pepermuntjes helpen tegen een branderig gevoel.
Hierna valt je maag eruit .
Koolzuur zal best helpen, maar ik vind het ZO vies! Dus dat doe ik maar niet Ik ga pepermuntjes inslaan
  donderdag 2 april 2009 @ 17:02:04 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67650316
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:17 schreef MaJo het volgende:

Keertje cocaïne proberen als de dokter niet meer wil voorschrijven, da's haast hetzelfde. Let alleen op dat je met mate gebruikt want je bent meteen verslaafd als je het te lang gebruikt (vanwege ritalin gebruik).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 april 2009 @ 17:07:08 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67650480
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Keertje cocaïne proberen als de dokter niet meer wil voorschrijven, da's haast hetzelfde. Let alleen op dat je met mate gebruikt want je bent meteen verslaafd als je het te lang gebruikt (vanwege ritalin gebruik).
Raad dat meisje dan ook gelijk crystal meth aan tegen de depressie.
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2009 @ 17:22:31 #295
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67650873
Pepermuntjes gehaald, ga vanavond kijken of het werkt Burdie
pi_67652069
quote:

[..]

Als je het nou over amfetamine hebt: okay. Maar cocaïne is wel dikke onzin, trol. .
  donderdag 2 april 2009 @ 18:26:43 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67652577
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:06 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Als je het nou over amfetamine hebt: okay. Maar cocaïne is wel dikke onzin, trol. .
Lees dit stukje eens door en herhaal dan wat je zojuist zei
http://learn.genetics.uta(...)/issues/ritalin.html
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 april 2009 @ 19:24:06 #298
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67654356
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Raad dat meisje dan ook gelijk crystal meth aan tegen de depressie.
Nah tegen ADHD, is niet zo veel verschil met Ritalin.
Hallon!
pi_67656480
Hi Birdie,

Geen idee hoe ik moet quoten maar ik reageer nu hier op:

Maar vertel eens wat meer over je afkicken? Wat heb je gebruikt en hoe lang? In welke dosis? Voor welke klachten? Voel je je nu net als voordat je AD ging gebruiken, of beter/slechter/anders? Hoe ben je gestopt; heb je het afgebouwd of ben je ineens gestopt? Stop je in overleg met een arts/behandelaar of op eigen houtje?

Ik heb ruim anderhalf jaar Citalopram gebruikt. 20 mg. Voor paniekklachten. Maar ik merkte dat ik er ook wel stukken minder somber van werd. Ik kon beter relativeren sinds die pullen.
Ik heb de pillen gekregen van een GGZ psychiater toen ik daar ook in groepsbehandeling zat. Hij heeft het overgedragen aan de huisarts. En ondertussen ben ik ook verhuisd en heb ik een andere arts. Ik heb het afbouwen wel met hem besproken. Ik zou niet durven alleen!

Het gaat al wel ietsje beter trouwens. Ietsje...

Voordat ik AD ging gebruiken durfde ik allerlei dingen niet. Bijvoorbeeld op zaterdag naar de stad (druk! Te veel mensen. Eng!) Maar dat gaat allemaal erg goed. Ik was misschien iets sneller boos dan na gebruik maar zeker niet zo extreem als nu. Dat kan ik me niet voorstellen want ik had toen ook gewoon verkering en vrienden :-)

Fijne reacties hier. Mijn dank!
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 22:51:47 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67660989
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:11 schreef Murmeli het volgende:
Dank dank MaJo en DeepChord! het is gelukt hoor, ik heb de chaos van mijn bureau af gewerkt, en al mijn lijstjes weer overzichtelijk gemaakt. Ik was vooral bang om in paniek te raken maar dat is niet heel erg gebeurd (wel een klein beetje maar niet zodanig dat het me verlamde! )

Ik ben eigenlijk best wel trots op mezelf..... zou het me dan echt gaan lukken om net als andere normale mensen goed mijn werk te doen?
Morgen weer gesprek bij mn manager, hopen dat dat een beetje positief verloopt!

OH Majo, balen dat de ritalin minder werkt is dat gebruikelijk? wen je daaraan dan ofzo? hoe voel je je nu dan? EN wat bedoel je met druk tellen?
Goed zo dat het allemaal goed is gegaan Had het ook wel verwacht

Met tellen bedoel ik dingen tellen. Dit heb ik me ooit onbewust aangeleerd om met mijn ADD om te gaan. Door dingen te tellen kon ik me beter op andere dingen concentreren. En dingen tellen zijn bij mij vooral lettergrepen en letters

Aan Ritalin moet je wennen, en als je er eenmaal aan gewend bent kan het dat je een hogere dosering nodig hebt. Net als bij AD dus
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wanneer weet je meer over een mogelijk bipolaire stoornis? Ik neem aan dat je psychiater wel goed oplet hoor, maar als je AD krijgt om je depressie in toom te houden, en tegelijkertijd ritalin nodig hebt omdat je anders te hyper (manisch?) wordt, dan gaat er bij mij toch wel een lampje branden.
Mijn psychiater verwacht dat ik niet bipolair ben maar is er nog niet helemaal zeker van, omdat ADD kenmerken ook overeen kunnen komen met kenmerken van een bipolaire stoornis.
Maar wat bedoel je met dat er een lampje gaat branden? Denk je dat ik wel een bipolaire stoornis heb?
quote:

[..]

Waar slaat dit nou weer op? Ga eens even lekker ergens anders je drugsvoorkeuren spammen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')