Ik gun iedereen zijn wortels, ook al zijn die honderden of duizenden jaren oud. En ik vind het ook prima als mensen daar naar terug willen. Maar dan ga je niet het gebied van je roots etnisch zuiveren van mensen die daar in de tussentijd zijn komen wonen. Die hebben daar immers recentere wortels.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:48 schreef buachaille het volgende:
Zou kunnen, weet ik niet. Weet wel dat het OT duizenden jaren geleden geschreven is en als het daar al in staat dan is dat extra bewijs dat de roots van de israelisch in israel liggen.
Waarom reageer je nou zo kortzichtig terwijl je dat niet doet in het centraal topic over Israël - Hamas?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja,heel slim 1 miljoen arabieren in Israel + honderduizenden in de gebieden die nog vallen onder de palestijnse autoriteiten. 0 joden in gaza en op de vm jordaanse westoever. Nog enkele tientallen joden die leven in de islamitische landen als jemen. 0, nul, null, niks, nada, njet nopes aan joden in saoedie arabier etc.
De spijker op z'n kopquote:Op zondag 8 maart 2009 17:11 schreef Triggershot het volgende:
Ik moet zeggen op zich wel geniaal van de Christenen, als je ze niet uitgeroeid krijgt onder vervolging van de Romeinen, Byzantijnen, Visgothen, Fransen, Spanjaarden, als de inquisitie niet helpt om Europa te zuiveren, dan begin je toch een holocaust.. Helpt dat ook niet? Geef je ze een land waarvan de grenzen zijn gebaseerd op een fabel en laat je de moslims maar met ze dealen icm miljarden euro's aan steun. Als Europa maar gezuiverd is van de Joden. 3 vliegen in één klap, dat doen de moslims de Europeanen echt niet na.
Het cynisme in de post kan ik wel waarderen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:11 schreef Triggershot het volgende:
Ik moet zeggen op zich wel geniaal van de Christenen, als je ze niet uitgeroeid krijgt onder vervolging van de Romeinen, Byzantijnen, Visgothen, Fransen, Spanjaarden, als de inquisitie niet helpt om Europa te zuiveren, dan begin je toch een holocaust.. Helpt dat ook niet? Geef je ze een land waarvan de grenzen zijn gebaseerd op een fabel en laat je de moslims maar met ze dealen icm miljarden euro's aan steun. Als Europa maar gezuiverd is van de Joden. 3 vliegen in één klap, dat doen de moslims de Europeanen echt niet na.
Ach, die reactie had hij nog ergens op zijn prikbord staan.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:22 schreef Verluste het volgende:
[..]
Waarom reageer je nou zo kortzichtig terwijl je dat niet doet in het centraal topic over Israël - Hamas?
Israël is een staat en een staat bestaat uit zijn bevolking. Een groep van mensen die ook als zodanig gezien wil worden. Een uitspraak als dit is dus bijzonder extremistisch en haatdragend.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:23 schreef Triggershot het volgende:
Kunnen we Israël gewoon niet wegvegen van de kaart ofzo?
Ja vooral zijn opmerking dat Israel door de europeanen aan de Israeliers is gegeven is echt de spijker op z'n kopquote:
Daar moet ik me door een partij lappen tekst heenwerken van Kees22, ben ik veel te lui voor.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:22 schreef Verluste het volgende:
Waarom reageer je nou zo kortzichtig terwijl je dat niet doet in het centraal topic over Israël - Hamas?
Leuk verhaal, maar er wonen echt veel meer Joden in Europa dan in alle Moslim landen bij elkaar.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:11 schreef Triggershot het volgende:
In Israel wonen een miljoen Arabieren. In de Westbank en Gaza werden alle Joden in 1948 verdreven. In 2005 werd Gaza op verzoek van de Palestijnen opnieuw ethnisch gezuiverd.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik gun iedereen zijn wortels, ook al zijn die honderden of duizenden jaren oud. En ik vind het ook prima als mensen daar naar terug willen. Maar dan ga je niet het gebied van je roots etnisch zuiveren van mensen die daar in de tussentijd zijn komen wonen. Die hebben daar immers recentere wortels.
Je kunt natuurlijk wel legitimatie vinden voor etnische zuivering in het feit dat het ene volk minderwaardig is en het andere superieur, bijvoorbeeld doordat het ene volk uitverkoren is door een opperwezen. Maar met die opvatting kun je ook koloniale onderdrukking legitimeren, en bijvoorbeeld ook het beroven en verjagen van het joodse volk dat geworteld was in Europa, omdat je zelf tot het Herrenvolk behoort of omdat joden niet katholiek zijn.
Ik ga er altijd vanuit dat mensen in ieder geval gelijkwaardig zijn ongeacht hun ras of ethniciteit. Dan is etnische zuivering per definitie misdadig en is dit Israel misdadig. Jij vindt mensen niet gelijjkwaardig. Ik hoop dat je beseft wie wat dat betreft je geestverwanten zijn.
Dat jij een absolute synoniem ziet in de Israelische staat en de Israelische bevolking is niet mijn tekortkoming, kom nou, ik ga me niet gematigd uitspreken over een fascistische staat zoals Israël. Hoe eerder zij ontmanteld is, hoe beter.quote:Op maandag 9 maart 2009 02:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
Israël is een staat en een staat bestaat uit zijn bevolking. Een groep van mensen die ook als zodanig gezien wil worden. Een uitspraak als dit is dus bijzonder extremistisch en haatdragend.
Ik hoop dat je dit grappende hebt bedoeld (en dan druk ik mij voorzichtig uit...), want ik raad je aan dit soort uitspraken niet wederom te doen, want een ander persoon die dit leest zou dan goede gronden hebben je bij het bestuur van Fok! aan te klagen en je te bannen als moderator. Niet meer doen is mijn advies
Israël is dan ook een Europees project.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar er wonen echt veel meer Joden in Europa dan in alle Moslim landen bij elkaar.
Klopt, maar we leven inmiddels in 2009. Lijkt het je niet handiger te focussen op de problemen van vandaag ipv proberen een situatie van meer dan 60 jaar geleden weer op te rakelen?quote:Op maandag 9 maart 2009 10:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israël is dan ook een Europees project.
Europa heeft ook veel meer gedaan aan Jodenvervolging dan alle landen in de wereld bij elkaar.
Is dat niet kern van het probleem? 1948, 1967, 1983?quote:Op maandag 9 maart 2009 11:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt, maar we leven inmiddels in 2009. Lijkt het je niet handiger te focussen op de problemen van vandaag ipv proberen een situatie van meer dan 60 jaar geleden weer op te rakelen?
Israel is geen europees project maar vanuit alle continenten gevormd. Het land is historisch duizenden jaren oud met een joodse bevolking die er al minstens 5000 jaar woont. In Jeruzalem is er zelfs altijd een joodse meerderheid geweest! Alleen het feit dat men de touwtje in eigen handen heeft gaan nemen kun je wellicht zien als iets een initiatief van europese joden (en russische etc).quote:Op maandag 9 maart 2009 10:59 schreef Triggershot het volgende:
Israël is dan ook een Europees project.
Misschien is het handig dat je weet wat ik bedoel onder Israël. Het is niet de historische claim waar ik het over heb, wat is gebaseerd op een sprookjesboek, maar het zionisme, de staat Israël wat op geroofd Palestijns grondgebied is. Maar ja, grond roven is de Israeliers niet vreemd, zie wat voor opdracht ze krijgen van God na de exodus.quote:Op maandag 9 maart 2009 11:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Israel is geen europees project maar vanuit alle continenten gevormd. Het land is historisch duizenden jaren oud met een joodse bevolking die er al minstens 5000 jaar woont. In Jeruzalem is er zelfs altijd een joodse meerderheid geweest! Alleen het feit dat men de touwtje in eigen handen heeft gaan nemen kun je wellicht zien als iets een initiatief van europese joden (en russische etc).
De palestijnen zijn overigens wel een islamitisch project.
En zullen we het eens hebben over de "profeet" mohammed en zijn behandeling van joodse stammen?
Op initiatief van Israel, het ging om mensen die de staat Israel daar zelf heeft neergezet.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:42 schreef Viajero het volgende:
In Israel wonen een miljoen Arabieren. In de Westbank en Gaza werden alle Joden in 1948 verdreven. In 2005 werd Gaza op verzoek van de Palestijnen opnieuw ethnisch gezuiverd.
Als het een omliggend land betrof was het geen probleem. Het gaat alleen om gebieden met bevolkingen die onder controle van Israel vallen, waarna Israel daar kolonies neerzet, om de minst aantrekkelijke daarvan dan weer te ontruimen.quote:Als je tegen ethnische zuivering bent dan zou je iets meer respect moeten tonen voor Israel, en iets minder voor de omliggende landen.
Ten eerste: op Fok! is het kennelijk bonton om de bijbel een sprookjesboek te noemen. Dit is onnodig kwetsend en je doet de waarheid geweld aan met een dergelijke opmerking omdat de bijbel bijvoorbeeld ook een geschiedenisboek is of een kroniek van het joodse volk. Als je zou zeggen dat in de bijbel waarheid en fictie door elkaar heen worden gehaald zou dat je sieren.quote:Op maandag 9 maart 2009 11:21 schreef Triggershot het volgende:
Misschien is het handig dat je weet wat ik bedoel onder Israël. Het is niet de historische claim waar ik het over heb, wat is gebaseerd op een sprookjesboek, maar het zionisme, de staat Israël wat op geroofd Palestijns grondgebied is. Maar ja, grond roven is de Israeliers niet vreemd, zie wat voor opdracht ze krijgen van God na de exodus.
Oh ja hoor, je mag het gerust over Mohammed en de Joden hebben. Heb je het dan ook meteen over wat de Joden de vroege christenen allemaal hebben aangedaan en wat vervolgens de Katholieken de Joden allemaal hebben aangedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |