Hier is het ook wel eens slecht weer (gemaakt vanuit mijn apartementje).quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:09 schreef static het volgende:
Ben nu zo ongeveer op de helft denk ik.
Zou ik het weer doen? Ja, onmiddellijk.
Zou ik bijtekenen? Ja, uiteraard. Al speelt het financiele aspect natuurlijk ook mee, salaris is gewoon erg goed al wordt ik in US$ betaald. Het is stervensdruk, maar goed: comes with the job.
Paar dingen:moeilijk met mijn team te communiceren; 90% spreekt geen Engels de Chinezen kunnen niet met de HK locals communiceren vanwege de instelling de HK locals kunnen niet met de Chinezen communiceren vanwege de instelling de HK locals kunnen af en toe niet met elkaar communiceren vanwege de dialecten de HK locals en Chinezen kunnen niet communiceren met Westerlingen. En al helemaal niet met Nederlanders 'omdat die nooit voor een confrontatie opzij gaan' of 'het onderste uit de kan willen hebben' (aldus de observatie van een Schote collega) dat 'middagdutje' op kantoor vind ik nog steeds erg vreemd; alleen de Chinezen doen dat, heb er van de week een paar het kantoor uitgejaagd onder het mom van 'buiten is een park, ga onder een boom liggen ofzo' want de HKers werken wel gewoon door. Werd niet op prijs gesteld. Bite me. dat schaamhaar bij de vrouwen is niet erg 'opwindend' eten ben ik nog niet écht aan gewend, maar ben altijd al een moeilijke eter geweest arbeidsomstandigheden - en dan bedoel ik de manier waarop - zijn compleet anders, bijna minderwaardig aan wat wij gewend zijn, contra-efficient de vrouwen hebben inderdaad allemaal O-beentjes de taal is niet te begrijpen shoppen kun je hier beter dan in welke stad dan ook Skyline is mooier dan die van bijvoorbeeld New York. Pak af en toe wel eens een stoeltje 's-avonds laat en ga met een glaasje wijn het uitzicht vanuit mijn apartement bekijken etc. Zal straks nog wel meer naar boven borrelen.
Zou ik hier permanent willen wonen? Nee, hoe vreemd het ook klinkt: de Amsterdamse grachtjes en betuttelingen hebben ook wel weer wat.
Heb ik het naar mijn zin? The time of my life.
PFffffffffffffffffffffffffquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:44 schreef JimmyJames het volgende:
Leuk om te lezen allemaal. Zijn er trouwens een beetje mooie parken in HK? Veel gehoorde kritiek over Aziatische steden is dat er zo weinig groen is namelijk.
quote:
Wordt heel vaak gedaan, wanneer het maar kan.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
En hoe zit het met "jaywalking"? Zijn ze net zo streng als in Singapore?
Stoere foto van die Delorean, stond deze in een WB pretpark?
wel in uitgaansgelegenheden...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:09 schreef static het volgende:
En je mag er niet roken.
Welnee, het is nog erger dan in Nederland (of Amsterdam for that matter).quote:Op zondag 8 maart 2009 00:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
En hoe zit het met "jaywalking"? Zijn ze net zo streng als in Singapore?
Heb je daar nog geen problemen mee gehad? ^^quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:09 schreef static het volgende:
En je mag er niet roken.
Restautants e.d. niet.quote:
Hung lak oek?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:14 schreef Yi-Long het volgende:
Tja.... voor jou als roker is dat misschien vervelend, maar voor alle niet-rokers is het natuurlijk een stuk fijner als ze gewoon van hun eten kunnen genieten zonder in de stank te zitten ...
Ik weet trouwens niet hoe dat zit bij die restaurantjes waar je ook buiten kunt zitten. In Yuen Long zit een heel goed thais restaurant, waar je gewoon buiten zit onder een soort 'tentdoek'. En in Tuen Mun is ook een uitstekend thais restaurantje waar je buiten kunt zitten. Wellicht kun je daar wel gewoon heerlijk eten en vervolgens een peuk opsteken.
Zijn 2 hele goede restaurantjes...
Die in Yuen Long waar ik geweest was, en waar het 'buiten' was, zat net buiten Yuen Long, zeg maar als je de bus zou nemen van Yuen Long naar Tai Po, vlak buiten Yuen Long, (dus gewoon losstaande kleine huizen).quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:47 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Hung lak oek?
De main street in yuen long, waar de tram doorgaat, afgaan (richting de grote riool) en blijven doorgaan. Aan de linkerkant is dat.
Volgens mij is dat een keten, in het engels heet het Chili n'spice dacht ik
Was idd heerlijk
Ah zie hier het klassieke voorbeeld van een westerling in het buitenland. Zelf naar de andere kant van de wereld reizen en nogsteeds verwachten dat iedereen zich maar aan jouw aan past in plaats van omgedraaid zoals het zo moeten. Ben toch blij dat dat op mijn studie er toch wel redelijk in gedrukt word. Misschien eens jezelf een beetje aanpassen aan hun? Misschien dat ze dan ook meteen een stuk meer bereid zullen zijn dingen voor jou te doen...quote:# moeilijk met mijn team te communiceren; 90% spreekt geen Engels
# de Chinezen kunnen niet met de HK locals communiceren vanwege de instelling
# de HK locals kunnen niet met de Chinezen communiceren vanwege de instelling
# de HK locals kunnen af en toe niet met elkaar communiceren vanwege de dialecten
# de HK locals en Chinezen kunnen niet communiceren met Westerlingen. En al helemaal niet met Nederlanders 'omdat die nooit voor een confrontatie opzij gaan' of 'het onderste uit de kan willen hebben' (aldus de observatie van een Schote collega)
# dat 'middagdutje' op kantoor vind ik nog steeds erg vreemd; alleen de Chinezen doen dat, heb er van de week een paar het kantoor uitgejaagd onder het mom van 'buiten is een park, ga onder een boom liggen ofzo' want de HKers werken wel gewoon door. Werd niet op prijs gesteld. Bite me.
Verkapt: Ik ben lui en wil geen moeite doen om te taal te begrijpen.quote:de taal is niet te begrijpen
Je hebt geluk dat je niet in HK bent tijdens de zomermaanden, dan zie je echt af...quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:40 schreef static het volgende:
Het is vochtig, koel en bewolkt; waar heb je het over?
Behalve op de MTR overstap van de Central Line naar de Tsuen Wan line op Admiralty.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:02 schreef cheukert het volgende:
De locals lopen altijd zo langzaam btw
Dat is wel heel erg waar ja, een collega van mij werd er gillend gek van toen hij naar één of andere computermarkt ging.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:02 schreef cheukert het volgende:
De locals lopen altijd zo langzaam btw en kijken weinig tot nooit om zich heen
Wat betekent datquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:35 schreef Yi-Long het volgende:
Tja... je moet gewoon je momenten uitzoeken om ergens heen te gaan, zodat je de drukke momenten kunt vermijden.
Als je er langs moet gewoon veel 'Mgoi' zeggen, dan gaan ze wel aan de kant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC AJAX
Och, na o.a. Haiti met 40 graden en 99% luchtvochtigheid, Dubai met soms +50, etc. kan ik wel wat aan hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:05 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Je hebt geluk dat je niet in HK bent tijdens de zomermaanden, dan zie je echt af...
quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:41 schreef msnk het volgende:
[..]
Wat betekent dat?
Mgoi is een soort 'bedankt' voor kleine dingetjes, dus als iemand je iets aangeeft of even voor je aan de kant gaat. Als je er langs wilt, zeg je dus gewoon Mgoi, en dan snappen ze dat je er langs wilt op een vriendelijke manier...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De main road, niet richting de "New Yuen long centre", maar de andere kant op. Richting de grote riool.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die in Yuen Long waar ik geweest was, en waar het 'buiten' was, zat net buiten Yuen Long, zeg maar als je de bus zou nemen van Yuen Long naar Tai Po, vlak buiten Yuen Long, (dus gewoon losstaande kleine huizen).
Ik zal eens kijken of ik het op Google Earth kan vinden en aan de hand daarvan wat info kan opzoeken erover, De eigenaar leek trouwens een beetje op Michael Wong (een slechte HK acteur).
Of ik ooit in Chili n' Spice ben geweest durf ik niet te zeggen ...
Wij zaten dus in ieder geval aan de andere kant, wel voorbij dat nieuwe station/winkelcentrum (baggerwinkelcentrum btw), en in dat laagbouw gebied waar je met de bus doorheen gaat wanneer je tussen Tai Po en YL reist.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:44 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
De main road, niet richting de "New Yuen long centre", maar de andere kant op. Richting de grote riool.
Gelukkig welquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:36 schreef ASSpirine het volgende:
Dat zal het dan niet zijn geweest. Maarjah, je hebt zoveel eettentjes in HK...
Ben je trouwens al wel een beetje in Hong Kong op pad geweest, dus echt naar bergen en parken enzo? Of voornamelijk de plek(ken) waar je moet zijn voor je werk en een beetje shoppen in Mong Kok en Tsim Sha Tsui!?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:36 schreef static het volgende:
Blijf waarschijnlijk nog 7 maanden.
Al is het argument wel 'voor jouw salaris kunnen we 20 Chinezen per maand huren'.
Msai Mgoiquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:51 schreef msnk het volgende:
static, ben je blij om dat het er leuk is of omdat je verzekerd ben van nog meer werk?
Yi-Long , mgoi voor 't uitleggen
het trieste is dat het waarschijnlijk ook echt kanquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:36 schreef static het volgende:
Al is het argument wel 'voor jouw salaris kunnen we 20 Chinezen per maand huren'.
Mooi voor jou, je doet je werk dus zeker niet slechtquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:36 schreef static het volgende:
http://4g-wirelessevoluti(...)09/03/31/4099252.htmquote:the new HSPA+ network will provide CSL subscribers with high-speed wireless download of up to 21Mbps, considered the world's fastest 3G commercial network ever developed.
Nice, pak je ook nog andere plekken mee in de regio?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:24 schreef travelwoman het volgende:
In Juni 10 dagen naar Hong Kong, Honnymoon
![]()
![]()
dat moet je niet letterlijk vertalen. Dat betekent gewoon "eten".quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
"hey lekker chickie.... rijst eten!?!?"
Beste pick-up line ooit(!)
Ik merkte inderdaad dat het grootste gedeelte van de reizigers er bij MTR station mong kok eruit gaan! En dat is nogal wat, op een normale woensdagmiddag bij sha tin shopping mall was ook te gek voor woorden man, en ik ben nog wel Tokyo shinjuku gewend, hong kong is zeker wel 2x Tokyo.quote:Op woensdag 18 maart 2009 05:55 schreef Tjiwa het volgende:
Nog steeds lekker weer ^^
Wel vochtig, vandaag kan het plaatselijk tot 27 graden worden
De mensen hier zijn heel erg teruggetrokken, maar toch nog wel respectvol voor elkaar.
als je drukte wilt, Mong Kok savonds rond 8 uur :p
Dacht dat je bij de metro uitgang A (Times square) van Causeway Bay een specialere bakker hebt. Heb je vele soorten brood. Weet niet meer of ze er bruin brood hebben. Maarjah, om expres naar causeway bay voor brood te gaan...quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:07 schreef static het volgende:
Heb zo'n trek in een bruine boterham met oude kaas.
Vergeet niet erbij te vermelden dat de Mac daar ook veel lekkerder is, en met meer keusquote:Op zaterdag 11 april 2009 17:36 schreef static het volgende:
I know, je hebt hier zelfs een Delifrance in TST. Maar een lekkere oerbruine boterham met oude kaas - die bijna uitelkaar valt - is hier niet te krijgen.
Overigens is de McDonalds hier wel extreem goedkoop.
Woon jij permanent in HK? Of net als Static ernaartoe gezonden voor enkele maanden?quote:Op zondag 12 april 2009 07:15 schreef cheukert het volgende:
ahjoooooo
eredivisie op tven eergister was heir zelfs AZ-NAC live op tv
wat een feest
Ohja voor brood: GREAT in de kelder van Pacific Place Admiralty heeft wel wat liggen. Wordt daar gebakken, zegmaar netals bij de Appie..
Maargoed, Gweilo food is vrij prijzig en hier niet overal te verkrijgen en oerhollands brood al helemaal niet...
Waar wil je naartoe? Vakanties zijn lekker goedkoop te regelen vanuit Hong Kong. Even een paar daagjes Thailand ofzo?quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:55 schreef static het volgende:
Moet echt even weg hier, gaat je niet in de koude kleren zitten 17 uur per dag werken.
en vervolgens niet meer terug kunnen komenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe? Vakanties zijn lekker goedkoop te regelen vanuit Hong Kong. Even een paar daagjes Thailand ofzo?
Hoe weet jij dat?quote:
quote:
1+1=2?quote:Op woensdag 1 april 2009 06:35 schreef static het volgende:
Eindelijk. En nee, geen 1 april-grap, ik was erbij en keer ernaar.
[..]
http://4g-wirelessevoluti(...)09/03/31/4099252.htm
http://news.alibaba.com/a(...)d%2527s-fastest.html
http://www.foxbusiness.co(...)-network-1521692566/
Thailand is in de ban; er gaan niet eens meer vluchten vanuit HK geloof ik vanwege de onrustige situatie.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe? Vakanties zijn lekker goedkoop te regelen vanuit Hong Kong. Even een paar daagjes Thailand ofzo?
Thanks. Daar zullen we volgende keer dan even naar informeren, want we nemen eigenlijk altijd Cathay wanneer we naar HK gaan. En Japan is zeer zeker het bezoeken waard. Waarschijnlijk het mooiste en 'fijnste' land waar ik ooit geweest ben, maar de laatste jaren gewoon te duur.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:38 schreef ASSpirine het volgende:
Ik heb gehoord van iemand, als je met cathay naar HK gaat en je betaald 100 of 200 extra, dan kon je een andere vlucht naar een aziatische land naar keuze nemen dacht ik. Iig interessant genoeg om later eens te bekijken.
Japan is dan zeker een optie om ooit te doen.
Ik ben het fijne ervan vergeten. Maar had het afgelopen zomer gehoord toen ik in HK zat. Vroeger zaten we ook altijd bij Cathay, maar Lufthansa is ook zeker de moeite waard, swiss air in mindere mate. Ik kijk altijd wel naar de prijs... Het is al duur genoeg.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks. Daar zullen we volgende keer dan even naar informeren, want we nemen eigenlijk altijd Cathay wanneer we naar HK gaan. En Japan is zeer zeker het bezoeken waard. Waarschijnlijk het mooiste en 'fijnste' land waar ik ooit geweest ben, maar de laatste jaren gewoon te duur.
Yeah, mijn vriendin's ouders komen uit Hong Kong. Ze is zelf gewoon hier geboren, maar uiteindelijk blijft er natuurlijk die band met Hong Kong.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:53 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik ben het fijne ervan vergeten. Maar had het afgelopen zomer gehoord toen ik in HK zat. Vroeger zaten we ook altijd bij Cathay, maar Lufthansa is ook zeker de moeite waard, swiss air in mindere mate. Ik kijk altijd wel naar de prijs... Het is al duur genoeg.
Hoe vaak ga jij naar HK eigenlijk? Jouw vriendin is toch een Chinese he?
Ik ben in 2001, 2004 en 2008 geweest. Normaal is het zo'n 3 jaar ertussen voordat ik eens ga. Altijd een leuk jaar wanneer ik naar HK kan gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Yeah, mijn vriendin's ouders komen uit Hong Kong. Ze is zelf gewoon hier geboren, maar uiteindelijk blijft er natuurlijk die band met Hong Kong.
Ik ben er nu sinds 2001 3x geweest. De eerste keer met chinese vrienden uit de buurt, en de 2de en 3de keer met mijn vriendin, en dan bij haar oma in huis logeren. Volgende keer als we weer heen gaan, gaan we waarschijnlijk gewoon een tijdelijk appartement huren, maar we moeten nog even zien hoe we dat allemaal moeten regelen.
Is sowieso pas weer volgend jaar ofzo wanneer we die kant op gaan, alhoewel er misschien sprake is van een bezoek van 1-2 weken aan een vriend uit NL die deze herfst stage loopt in Shanghai.
Als het aan mij zou liggen, zouden we zovaak mogelijk naar Hong Kong gaan, of er wellicht zelfs gaan wonen, maar mijn vriendin zit nog met haar werk hier. Het beste zou zijn als zij voor een NL/westers bedrijf in Hong Kong zou kunnen werken, en dan kan ik daar in principe wel als freelancer aan de slag waarschijnlijk.
Vormgever, maar wanneer ik daar heen ga dan wil ik verschillende dingen doen qua freelance, dus zowel vormgeven, maar ook schrijven, fotografie, design, etc. Ik wil gewoon zoveel mogelijk afwisselend werk doen wat ik zelf leuk vind, en wat ik uitdagend vind.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:32 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik ben in 2001, 2004 en 2008 geweest. Normaal is het zo'n 3 jaar ertussen voordat ik eens ga. Altijd een leuk jaar wanneer ik naar HK kan gaan.
Ik verblijf meestal bij familie of in onze eigen plaats, maar afgelopen zomer ben ik met mijn vriendin geweest. Voor haar was het maar de 2e keer dat ze er was, dus geen band met haar familie. Heeft ze samen met haar zus en moeder een appartement gehuur in Causeway bay, zit je wel ineens dicht bij de drukkere plaatsen maar is wel redelijk duur. Maar het is wel te doen. Mij lijkt het ook fantastisch om in HK te wonen ooit, altijd aanpassen wanneer ik terug ben in Belgie.
Wat voor freelance werk doe je dan?
Kzal het nog eens navragen, het was iig voor 1 maand, 2 kamers, 1 dubbelbed en een enkelbed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vormgever, maar wanneer ik daar heen ga dan wil ik verschillende dingen doen qua freelance, dus zowel vormgeven, maar ook schrijven, fotografie, design, etc. Ik wil gewoon zoveel mogelijk afwisselend werk doen wat ik zelf leuk vind, en wat ik uitdagend vind.
Hoe duur was het om een appartementje in Causeway Bay te huren? Was dat inclusief TV enzo? Persoonlijk vond ik dat 'westerse' gedeelte van Hog Kong niet zoveel aan, en zou zelf liever een appartement in Tai Po, Yuen Long, Tin Shui Wai of whatever prefereren. Ik hoef niet zonodig tussen alle andere kaaskoppen te zitten, en des te verder je van dat rijkere gedeelte je zit, des te goedkoper het ook allemaal is qua eten enzo.
We zaten in 2005 en 2008 in Tai Po, en dan kon je iedere morgen gewoon lekker voor een paar euro eten bij de foodcourt boven de Fishmarket, of je ging wat eten bij een restaurantje met breakfast maaltijden, of je ging even langs een goedkoop bakkertje, en vervolgens ben je binnen een paar minuten bij de trein of bij een bus om ergens anders heen te gaan. Was ideaal.
Thanks, ik ben wel benieuwd naar de prijzenquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:21 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Kzal het nog eens navragen, het was iig voor 1 maand, 2 kamers, 1 dubbelbed en een enkelbed.
Tv was voorzien samen met dvd speler, je had ook een kabel verbinding en internet verbinding (geen wifi) maar je moest er wel voor betalen. En dacht 2 a 3 keer in de week kwam er iemand schoonmaken. Keuken en badkamer in goede staat, alles was voldoende ruim wat je in HK niet altijd kan verwachten.
Ik zit zelf ook liever in NT, heb daar vroeger altijd gezeten tijdens onze vakantie in het verleden. En zeer zelden ging ik naar HK island. DIt keer zat ik vaker in HK island dan in NT.
Wat is het eerste voedsel dat je hier gaat kopen wanneer je weer terug bent!?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:22 schreef static het volgende:
1 Juli kom ik twee weken terug naar Amsterdam, moet er echt tussenuit. Reizen naar andere landen zie ik niet zo zitten, heb ik al genoeg gedaan de afgelopen jaren.
Lol, volledig doorzichtig. Kan geen veilige gevoel geven aan mensen denk ikquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:05 schreef static het volgende:
Uhuh, mijn tante en moeder ook toen ze hier waren. Ze hebben het trammetje genomen.
Sinds vorige week zijn enkele van die wagentjes helemaal van glas overigens, dus ook de bodem.
Amber alert is toch wanneer er een kind vermist wordt? Ivm kidnappingquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:14 schreef static het volgende:
Was trouwens een amber-alert vandaag; hurricane season komt er weer aan.
Ambert alert wordt hier voor weer-waarschuwingen gebruikt; http://www.hko.gov.hk/wservice/warning/rainstor.htmquote:Op zaterdag 25 april 2009 19:21 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Amber alert is toch wanneer er een kind vermist wordt? Ivm kidnapping
Nu nog verhuize? Je blijft er nog hoeveel maanden? Aanvankelijk was het toch tot mei maar dat is verlengd tot?
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:30 schreef static het volgende:
Ze weten wel van aanpakken hier, hotel is in quarantaine, niemand mag er in of uit, de straten rond het hotel zijn afgesloten en het alarm-level is 'emergency'.
Da's wel even wat anders dan hier in Europa!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:30 schreef static het volgende:
Ze weten wel van aanpakken hier, hotel is in quarantaine, niemand mag er in of uit, de straten rond het hotel zijn afgesloten en het alarm-level is 'emergency'.
quote:NL'ers in quarantaine in hotel in Hongkong
In een hotel in Hongkong zijn zes Nederlanders in quarantaine geplaatst uit angst voor verspreiding van de Mexicaanse griep. Drie van hen zijn inmiddels opgenomen in het ziekenhuis en verblijven daar nog. Dat meldde een woordvoerder van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken vandaag.
In het hotel zitten tweehonderd gasten, onder wie meerdere Europeanen, alsmede honderd personeelsleden. Zij kwamen onder de quarantainemaatregel nadat was gebleken dat een Mexicaanse gast de griep onder de leden had.
Lichte verhoging
Van de drie Nederlanders die in het ziekenhuis liggen, heeft er één lichte verhoging. Van de andere twee is niet bekend hoe het met hen gaat, aldus een woordvoerder van het ministerie.
Het hotel Metro Park ligt in de wijk Wanchai. Het gedwongen verblijf begon vrijdag en duurt zeven dagen. Het consultaat probeert de Nederlanders op de hoogte te houden van wat er aan de hand is en verleent verdere bijstand.
Nee joh, ik zit al 6 maanden in een apartement aan de andere kant van het water in Hung Hum naast TST.quote:
Dat zijn handige dingetjes he, die apparaatjes waarmee je even je handen snel kunt wassen!?quote:Op maandag 4 mei 2009 13:56 schreef cheukert het volgende:
Zat vandaag in de MTR, ik denk misschien dat 1 op de 8 ofzo mondkapjes hadden?
Op mn werk eigenlijk bijna geen mondkapjes gezien, behalve de schoonmaak- en kantine vrouwtjes...
Moet zeggen dat ik wel blij ben met alle maatregelen, ook al lijkt het erg hyprocriet. Ik betrap mezelf ook regelmatig mn handen wassen met dat goedje, als ik er net toevallig langs kom, wat opzich wel een goed idee is.
ik heb in Hongkong op redelijk wat plekken steaks gegeten (zowel zelfgekocht als echte goeie restaurants), maar de duurste steak is nog niet eens zo lekker als een random steak in Oz... vond ik wel wat zuur, omdat ik in Oz voor bijna geen geld echt hele goeie steaks kon krijgenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:56 schreef static het volgende:
Het is heel Amerikaans, maar wat een lekkere steaks hebben ze hier: http://www.mortons.com/location_detail.php?pageid=location_detail&idlocation=80
Dat Kobe shizzle is overratedquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:22 schreef ASSpirine het volgende:
Ziet er mooi uit, heb je one bedroom with study? Of alleen de one bedroom?
Je zou eens Kobe beef moeten eten, DAT is pas hemels. Mjammie
One bedroom with study. Gaat mij vooral om de locatie, als ik de deur uitloop sta ik middenin TST; clubs, pubs, restaurants (ik kan niet koken dus ga vrijwel elke avond uit eten), etc. Perfect.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:22 schreef ASSpirine het volgende:
Ziet er mooi uit, heb je one bedroom with study? Of alleen de one bedroom?
Mwa, vermoedelijk stel je het allemaal nét iets romantischer voor dan het in werkelijkheid is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:32 schreef kingg het volgende:
Hey static, hoe oud ben je als ik vragen mag? Zoiets zie ik mijzelf ook wel in de toekomst doenoveral reizen beetje werk verichten en dan weer nieuw landje
Correct, het gras is altijd groener aan de overkant... maargoed, ik moet wel toegeven, het is alsog wel redelijk mooi groen hier ;Pquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:34 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Mwa, vermoedelijk stel je het allemaal nét iets romantischer voor dan het in werkelijkheid is.
quote:Hi ---
In line with ---- have confirmed informally that they would like to renew your contract until 30th December 2009. All terms and conditions will remain the same.Are you interested in extending???
If so let me know and I will chase up the formal paperwork.
Kind regards,
--
Kan nog herinneren toen ik daar vroeger landde met het vliegtuig. Je zit echt in een drukke stad, ongelofelijk hoe gevaarlijk het is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:26 schreef static het volgende:
Ja hoor, naast mijn verhuizing gaan we ook bedrijfsmatig verhuizen van kwai chung naar Kowlooon Bay (bij het oude vliegveld). ben benieuwd.
well.... dat het er spectaculair uitziet betekent niet dat het gevaarlijk isquote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:48 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Kan nog herinneren toen ik daar vroeger landde met het vliegtuig. Je zit echt in een drukke stad, ongelofelijk hoe gevaarlijk het is.
Zit je voorlopig of permanent in HK?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:40 schreef SuiFeiFei het volgende:
Ik vond het vandaag wel meevallen met het weer.
Iemand had trouwens mijn paraplu gejat toen ik een burger ging eten bij fatburger.
Hij zocht mss wat op het internet zoalsquote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:52 schreef static het volgende:
Hoe ben je hier op het forum terecht gekomen?
Kleine dikzak, of stomme/domme dikzak!?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:49 schreef SuiFeiFei het volgende:
Ik ken FOK al een tijdje, ik had ook een andere account, maar die ben ik vergeten. Tijdje niet meer gebruikt.
Ik ben zelf een Nederlander. Mijn vrouw noemt mij soms SuiFeiFei. Zij komt uit Hong Kong.
Bijna goed, het is meer "klein beetje dik", als ik het goed begrepen heb.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kleine dikzak, of stomme/domme dikzak!?Wat bedoelt ze!?
Jij hebt helemaal gelijk ASSpirine. Siu is inderdaad klein. Nou ja... dan heet ik maar vetwater.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:40 schreef ASSpirine het volgende:
Denk dat het dan siu of siew moet zijn, dat betekent klein
Sui klinkt meer als water of stout
Denk een beetje een mix-up
Waar woon je in Hong Kong?
Is je vriendin in NL geboren?
Maar toch geen permanente?quote:Op zondag 24 mei 2009 16:42 schreef static het volgende:
Zelfs ik heb een HK ID card.
Daar zijn we nog niet achter; het is een pasje met foto en vingerafrduk, staat geen verval datum op in ieder geval.quote:
Bij een permanente staat er het woord "permanent" op de achterkant geloof ikquote:Op zondag 24 mei 2009 17:22 schreef static het volgende:
[..]
Daar zijn we nog niet achter; het is een pasje met foto en vingerafrduk, staat geen verval datum op in ieder geval.
Het is deze: http://www.smartid.gov.hk/en/index.html
Achterkant is leeg, behalve wat Chinese teksten en de vlag van HK.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:52 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bij een permanente staat er het woord "permanent" op de achterkant geloof ik
Je hebt verschillende HK-ID's. Voor de "locals" heb je een ID kaart met drie sterren erop. Dat betekent een permanente ID kaart voor "locals" alleen.quote:Op zondag 24 mei 2009 16:21 schreef ASSpirine het volgende:
Ik denk eerder stoute dikke
Heb je moeite gehad om daar een HK-ID te krijgen? Wat ik nog weet, is dat je 7 jaar moet werken in HK voordat je een permanent HK-ID krijgt. Weet niet of dat tegenwoordig zo is.
Door één of andere stomme wetgeving krijg ik mijn HK-ID niet, dus als ik die wil hebben moet ik er gaan werken of trouwen met iemand met HK-ID ofzo.
Het bevalt je wel goed in HK zeker?
Dan moet dat geen probleem zijn, als jij later met je vriendin gaat trouwen. Hoe lang woon je vriendin in Nederland?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:31 schreef Yi-Long het volgende:
Mijn vriendin heeft ook gewoon een HK ID card (vroeger had ze dubbele nationaliteit), dus mochten we eventueel ind e toekomst trouwen en daar willen wonen, zou dat hopelijk voor mij ook geen probleem zijn (is een beetje lullig als je iedere 3 maanden even naar Macau' ofzo moet voor die verlenging. Nu is dat geen ramp natuurlijk, maar liever niet.
Ik ga begin juni naar Hong Kong.
Was een beeje plotseling opeens, want we waren net vorig jaar geweest, en dit jaar gaan we helaas ook niet zo lang (4 weekjes maar), maar ik kijk er uiteraard wel weer naar uit![]()
McWIngs!!!!
Ik hoef gelukkig ook niet zoveel te kopen dit keer, want heb vorige zomer al veel ingeslagen. Gewoon wat DVDs, games en artbooks waarschijnlijk, en heel misschien wat nieuwe schoenen als ik mooie zie.
Ik ga gewoon weer met een lege koffer heen en koop daar wel wat kleding bij Bossini enzo.
McWings vind ik heerlijk (wanneer ze vers zijn natuurlijk, maar gelukkig is dat in HK veel vaker het geval dan hier in NLquote:Op maandag 25 mei 2009 11:05 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
Dan moet dat geen probleem zijn, als jij later met je vriendin gaat trouwen. Hoe lang woon je vriendin in Nederland?
Hehe Bossini, dat is inderdaad cheap, maar wel lekker gunstig. Helaas heeft Bossini niet mijn maar. SiuFeiFei remember.
McWings?? Vind je die zo geweldig dan?
SiuFeiFei...quote:Op maandag 25 mei 2009 11:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
McWings vind ik heerlijk (wanneer ze vers zijn natuurlijk, maar gelukkig is dat in HK veel vaker het geval dan hier in NL
Sowieso is de Mac in HK briljantWe gaan natuurlijk ook naar allemaal andere restaurants, maar als je even snel wat betaalbaars en lekkers wilt eten, waarbij je weet wat je kunt verwachten: McDonalds!
![]()
Mijn vriendin woont haar hele leven al in NL, maar heeft een paar jaar geleden haar HK ID aangevraagd en gekregen. Ze had eerst dubbel paspoort (NL-Brits), maar dat is natuurlijk na '97 veranderd ofzo. Ik weet het allemaal niet zo precies
En Bossini vind ik echt ideaal. Ze hebben van die heerlijke prima passende 'Chino's', 2 voor 170HKD ofzo... en die zijn echt perfect. Kreukvrij, en zelfs na een paar jaar nog een prima kwaliteit. Ik had er vorig jaar weer 4 gekocht, en wellicht dit jaar dat ik er weer een paar meeneem. Ook de Tshirts zijn van uitstekende kwaliteit.
Wel vreemd dat ze je maat dan niet hebben, want ze kunnen gewoon gratis je broek enzo aanpassenDan koop je gewoon een zo'n wijd mogelijke broek en laat je die verstellen
In Sha Tin zit een heerlijk vietnamees restaurant beneden in die mall (nieuwe, dure gedeelte gedeelte). Daar gaan we waarschijnlijk wel weer zo'n goedkope lunch doenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:32 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
SiuFeiFei...Ik moet meestal naar Mark en Spencer.
Maar je eet ook bij de Sun Siu Kee's restaurants (of zoiets)? Ik persoonlijk eet graag bij een Vietnamees restaurant of een sushi bar, heerlijk. Daarnaast vind ik de Shanghai style heerlijk.
Ik moet maar eens gaan pitten, want ik krijg honger.
Is dat waar je ook Pokka cafe hebt zitten (Sha Tin) en nog meerdere restaurants, zeg maar op de begane grond?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In Sha Tin zit een heerlijk vietnamees restaurant beneden in die mall (nieuwe, dure gedeelte gedeelte). Daar gaan we waarschijnlijk wel weer zo'n goedkope lunch doen
En bij ons op de hoek in Tai Po zit een Shanghai-style tentje, die een heerlijke nasi had
Ik verheug me echt vooral op het eten. Moet natuurlijk ook wel weer een paar speelgoedspulletjes etc halen, zoals een nieuwe router, een nieuwe camera, art-books, etc etc... maar straks lekker weer overal kunnen eten wat je wilt en overal naar toe met dat perfecte OV.... GENIETEN!!!
Marks en Spencer loop ik soms wel even naar binnen, maar vind het eigenlijk veels te duurHet is natuurlijk gewoon een westerse winkel en ze vragen ook westerse prijzen. Tja... dan loop ik liever naar een andere winkel met soortgelijke kleding en ook prima kwaliteit, maar met HK prijzen
Giordano ook wat spulletjes gekocht vorig jaar (bij de outlet in Tung Chung), maar eerlijk gezegd nog niet echt veel gedragen, afgezien van 1 t-shirt voor in bed. Het meeste zit eigenlijk nog in een tas, samen met een zooi Esprit en Bossini shirts
Wie woont er in Yuen Long?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:54 schreef ASSpirine het volgende:
Ik heb liever kleren van Giordano dan Bossini
Voordeel is ook, als jouw maat er niet is. Dan ga je maar gewoon een paar straten verder en er staat opnieuw een winkel van dezelfde keten
Of je bent bv in Wanchai en je moet je broek laten inkorten, wat idd gratis is, maar je woont in Yuen Long. Dan kan je dat gewoon naar die winkel laten opsturen
En dat binnen een week meestal, geweldig is dat.
Gaf maar als voorbeeldquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:12 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
Is dat waar je ook Pokka cafe hebt zitten (Sha Tin) en nog meerdere restaurants, zeg maar op de begane grond?
OV Hong Kong is uitstekend. Je hebt gewoon geen auto nodig hier. Mijn ouders vinden het geweldig in HK en die komen meestal met een leeg koffer aan en gaan weer met een volle koffer terug.![]()
Ik had laast nog een nieuwe camera gekocht in MongKok, je kan daar nog een beetje met de prijzen spelen.
Helaas heb ik niet zoveel keuze als het om kleding gaat. Meestal is Mark en Spencer de enige optie om een broek te kopen en een shirt.
[..]
Wie woont er in Yuen Long?![]()
Ik kijk ook wel eens in een outlet in Wan Chai. Die hebben soms wel wat kleding wat goedkoop is en wat toevallig ook nog eens past.
Ik spreek een heel klein beetje cantonees, maar niet goed genoeg om te onderhandelen. Op de meeste plekken staat er echter gewoon duidelijk een prijs op de artikelen (bij winkels enzo)quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:11 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Hoe doen jullie Nederlanders het eigenlijk met de taal als ik vragen mag? Bij het kopen van een camera bijvoorbeeld. De locals gaan de prijzen toch ver omhoog duwen als ze zien dat je geen Chinees bent? Of nemen jullie elke keer je vrouw mee? En hun engels is toch ook niet om over naar huis te schrijven?
Oh ok,quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:24 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Gaf maar als voorbeeld
Het feit dat de je broeken gewoon naar een andere filiaal kan worden verstuurd is gewoon geweldig
Het is inderdaad handig als je een "local" bij je hebt. Geloof ook nooit de prijzen die op de pricetags staan. Zelfs bij Fortress en bij Broadway zijn de prijzen lager, maar dan kan je beter naar MongKok gaan. Daar is de competitie groot tussen de shops. Ik heb daar laatst mijn camera gekocht bij Cam2 (wil geen relkame maken, gewoon als vb). Service was goed, prijs was goed en de mensen spreken Chinglis (Engels op z'n Chinees), dus dat is geen probleem.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:11 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Hoe doen jullie Nederlanders het eigenlijk met de taal als ik vragen mag? Bij het kopen van een camera bijvoorbeeld. De locals gaan de prijzen toch ver omhoog duwen als ze zien dat je geen Chinees bent? Of nemen jullie elke keer je vrouw mee? En hun engels is toch ook niet om over naar huis te schrijven?
quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:51 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even een vraag waarvan in TRV werd gezegd dat de insiders hier beter antwoord op weten.
Ik weet dat het in Zuid-Oost Azie relatief goedkoop is om een maatpak aan te laten meten. Ik ken vooral verhalen van Bangkok en dergelijke, maar kan je ook in Hong Kong voor weinig geld een mooi pak kan scoren? Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee in HK, tips voor speciale adressen?
Komende zomer eindig ik een reis door Azie in HK, 3 dagen om de boel daar te bekijken. Heb er zin an!
Ook kan je bij G2000 heel goedkope (weliswaar mindere kwaliteit denk ik) pakken kopenquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:49 schreef static het volgende:
Hier laat ik wat pakken maken overigens: http://www.lhshk.com.hk/index.html
Confectiematen gaan hier tot 50 ofzo. Daar past net mijn pink in.
Foto'squote:Op donderdag 28 mei 2009 09:45 schreef static het volgende:
En het regent alweer.
Vertrek nu naar mijn nieuwe apartement in TST.
Tuen Ng Festival.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:04 schreef cheukert het volgende:
public holiday vandaag, geen idee waarvoor, maargoed.. ik moest alsnog arbeiten
edit: oh wacht dat weet ik wel.. dragonboats schiet me net te binnen
Naast TST East MTR?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:54 schreef static het volgende:
Zo, ingetrokken. TST is heerlijk, woon nu pal naast het Sheraton waar Mortons is.
Word wel gierend gek van die straatverkopers, damn wat zijn die vasthoudend.
G2000 = C&A kwaliteit....quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:00 schreef HomoSaabiens het volgende:
@ASSparine: thanks voor de tips! G2000 is confectie zo te zien? Met wat voor kwaliteit kan je dat vergelijken in NL qua winkel?
@Yi-Long: ik houd me aanbevolen! Met mijn 1,93m is een speciaalzaakje misschien wel makkelijk.
Als ik en mijn vriendin in HK zijn, trekken we vaak op met vrienden van haar ouders, waarmee we ook wandeltochten enzo doen. Die hebben een hele lange zoon (ook 1,90 ofzo), dus zal eens navragen (als ik er aan denk) waar hij zijn pakken haalt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:00 schreef HomoSaabiens het volgende:
@ASSparine: thanks voor de tips! G2000 is confectie zo te zien? Met wat voor kwaliteit kan je dat vergelijken in NL qua winkel?
@Yi-Long: ik houd me aanbevolen! Met mijn 1,93m is een speciaalzaakje misschien wel makkelijk.
Yep, zal morgen wat foto's maken.quote:
Je kunt natuurlijk ook in de vorige topics kijken, die staan helemaal vol.quote:
Heb ik allang allemaal al bekeken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:45 schreef static het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook in de vorige topics kijken, die staan helemaal vol.
Ik ga in Chai Wan wonen. Ik woon al in Chai Wan, maar op dit moment huren wij een huis. Wij moeten in Chai Wan blijven vanwege mijn schoonouders. Mijn vrouw en ik werken en de kleine gaat dan naar mijn schoonouders.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:47 schreef static het volgende:
Mong Kok probeer ik te vermijden, het is druk en men loopt zo langzaam dat ik er bijna gefrustreerd van word.
Waar ga jij wonen?
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:24 schreef cheukert het volgende:
Dat ze langzaam lopen vind ik niet eens zo erg, maar ze kijken dus echt niet om zich heen. Staan zomaar midden op straat stil, terwijl er massa's mensen proberen door te lopen. Het lijkt wel alsof ze je expres blokkeren, zo frusterend is het. Overigens niet alleen MK, maar HK over het algemeen, hoewel MK wel echt het toppunt is.
De MTR kan ook soms zo frusterend zijn. Staan er heel duidelijk pijltjes bij de deur waar je instapt en uitstapt, maar om 1 of andere reden word ik elke keer weer de MTR ingeduwd als ik wil uitstappenmaargoed dat kan ook aan mij liggen.
Gweilo food in de supermarkt is ook zo frusterend duur trouwens.
Dat waren mn HK frustraties voor vandaag weer
ohnee nog eentje, uitgaan is dooooer
club 7/11 op lan kwai fong hahahaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef ASSpirine het volgende:
Maar een 7/11 is wel geweldig natuurlijk
Kan je in de avond altijd bier gaan bijkopen.
Ik moet zeggen je appartement ziet er goed uitquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:46 schreef static het volgende:
En de 7/11 is inderdaad geweldig, zowat op elke straathoek zit er eentje.
Alleen jammer dat een paar maanden geleden de sigarettenprijzen in één klap met 50% duurder zijn geworden.
Overigens woont er nog iemand toevallig in Taipo?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:11 schreef Stampurtjuh het volgende:
[..]
Ik moet zeggen je appartement ziet er goed uit
Op de oversteek naar China kan je wel wat sigaretten kopen. Denk dat ze daar nog altijd goedkoper zijn. Zijn wel wat regels aan verbonden dacht ik, als je dat doet kan je dat best eens nakijken.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:46 schreef static het volgende:
En de 7/11 is inderdaad geweldig, zowat op elke straathoek zit er eentje.
Alleen jammer dat een paar maanden geleden de sigarettenprijzen in één klap met 50% duurder zijn geworden.
Voor Macau heb je geen visum nodig. Je kan gewoon er naar toe met je Nederlands paspoort. Je hebt wel een visum nodig voor China.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:08 schreef captaintokyo het volgende:
Heb je voor Macau eigenlijk een visum nodig of kan je er gewoon heen met een Nederlands paspoort? Nog een vraagje: zijn er sportbars waar je a.s. woensdag, midden in de nacht, op RTL 7 naar de Nederlandse voetbal play-offs kan kijken???
Dat heb je hier in NL ook met bepaalde clips. Youtube is hevig aan het verkutten.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:44 schreef cheukert het volgende:
WTF.... zat net even op Youtube te kijken...
Ik kwam op "Weird Al" Yankovic... maar wat bleek sommige Video's waren gecensureerd ofzo"This video is not available in your country."
Heeft niks te maken dat de overheid dit censureert. Heeft gewoon te maken met de rechten, hier kan je ook veel filmpjes niet bekijken. Bv. op de BBC website, kan je ook geen filmpjes kijkenquote:Op zondag 31 mei 2009 19:44 schreef cheukert het volgende:
WTF.... zat net even op Youtube te kijken...
Ik kwam op "Weird Al" Yankovic... maar wat bleek sommige Video's waren gecensureerd ofzo"This video is not available in your country."
Net als dat je vanuit het buitenland bepaalde Nederlandse programma's ook niet kunt bekijken..quote:Op zondag 31 mei 2009 23:09 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Heeft niks te maken dat de overheid dit censureert. Heeft gewoon te maken met de rechten, hier kan je ook veel filmpjes niet bekijken. Bv. op de BBC website, kan je ook geen filmpjes kijken
Via NOW-TV kan je ook Nederlands voetbal live zien, kanaal 826.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:20 schreef cheukert het volgende:
Nederlands voetbal was inderdaad op Pearl, maar dat was gewoon op zondagmiddag en de samenvattingen waren van wedstrijden van 2-3 weken geleden vaak
Zo nu en dan wel een compleet random eredivisie wedstrijd live op Pearldat was dan weer wel ergens in de nacht.
Ik ben trouwens wel zeker dat je ergens in een random sportsbar Nederlands voetbal kan zien (als er geen "belangrijke" engels voetbal is.) Er wordt namelijk hier echt overal op gegoktZelfs op ADO-De Graafschap ofzo iets....
Wil ook Now-TV hebben, maar was net in de PCCW winkel en daar vertelden ze me dat ik een abo vor anderhalf jaar moest afsluiten. Beetje jammer omdat ik er nog maar aan maand of 6 ben.quote:Op maandag 1 juni 2009 06:44 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
Via NOW-TV kan je ook Nederlands voetbal live zien, kanaal 826.Ik als Feyenoord fan was daar wel blij mee, alleen niet met Feyenoord zelf.
![]()
Het is een ramp om een film te bekijken op HBO, Star movies. Als er een nude scene in voor komt of er komt weer een "f*ck" langs, dan hoppa gelijk weer paar seconden weg. Je verkloot gewoon een film hiermee. In Hong Kong valt het trouwens nog wel mee met het censuur. In de late uurtjes als je naar een film kijkt, dan wordt er volgens mij niet gecensored.
Lekker weertje trouwens vandaag in HK, 29 graden, vochtigheidsgraad 67% maar.
quote:***************************************
Gewonden door zoutzuur in Hongkong
` In Hongkong zijn 24 gewonden gevallen
doordat iemand vanaf een gebouw
zoutzuur in een drukke winkelstraat
heeft gegooid.Onder de gewonden is een
kind van 4 jaar.
Het incident leidde tot paniek in de
winkelstraat.De slachtoffers trokken
gillend van de pijn hun met zoutzuur
besmeurde kleren uit,terwijl winkeliers
met emmers water te hulp schoten.
De politie van Hongkong is met man en
macht op zoek naar de dader.Het is al
de derde keer dat er zoutzuur vanaf een
gebouw wordt gegooid.De politie hoopt
dat beveiligingscamera's in de straat
beelden van de dader hebben opgenomen.
Best wel ziek zegquote:
Is alweer een half jaar geleden zeker?quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:52 schreef static het volgende:
Anyway, zaterdag even terug naar Amsterdam.
kroketten, haring, pindakaas,..quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:52 schreef static het volgende:
Anyway, zaterdag even terug naar Amsterdam.
Sorry, maareh, what?quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:59 schreef cheukert het volgende:
Je hebt hier ook kroketten en pindakaas
Morgen m'n HK rijbewijs ophalen, kapotje duur trouwens, 90ekkies ofzo+ officiele vertaling van 30 ekkies
Nee hoor, jij mag gewoon je NL rijbewijs omzetten naar een HK rijbewijs.quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:03 schreef static het volgende:
Kan dat alleen voor perm. residents? Lijkt me wel een leuk souveniertje.
West een sadistje die bezig is. Overal heb je gekken, zeker in een miljoenenstad zoals Hong Kong.quote:
110 euro, valt wel mee toch?quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:28 schreef SuiFeiFei het volgende:
But damn, HK$1200 totaal, dat is voor HKse begrippen best wel een boel geld zeg.
Dat staat er inderdaad, dat heb je goed gelezen. Zoals je weet heb ik dat ook gelezen, aangezien ik het quote.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:36 schreef static het volgende:
Er staat 'voor HK begrippen'. Dan is het best duur ja.
Bijdehand.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:31 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat staat er inderdaad, dat heb je goed gelezen. Zoals je weet heb ik dat ook gelezen, aangezien ik het quote.Vind het wel meevallen, in vergelijking met andere kosten van levensonderhoud en dergelijke in HK. Just my 2 cents.
Ja, maar jij hebt housing allowancequote:Op donderdag 11 juni 2009 16:33 schreef static het volgende:
[..]
Bijdehand.
Anyway, levensonderhoud e.d. valt best allemaal mee. En HK ID (nee, geen levensonderhoud) is bijvoorbeeld gratis.
Ok, goed, je kan hier heel goedkoop leven, maar vergelijk het met dezelfde lifestyle die je in Nederland zou hebben..quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:11 schreef static het volgende:
Voor wat ik begrepen heb vallen de huizenprijzen qua huur toch best mee? Ik zit in het hogere expat-segment, dat is niet te vergelijken volgens mij; dat start bij zo'n 20.000 dollar voor iets redelijks.
Maar stel je wilt een appartement kopen ipv huren, mag je het geld daarvoor gebruiken?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:43 schreef static het volgende:
Allowance is voor het apartement op zich, daarnaast komen de kosten voor gemeubileerd, serviced, etc.
Bij ons wel voor een bepaalde tijd, dus dat is ook weer een hoop poen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:31 schreef ASSpirine het volgende:
Zou je van je housing allowance eigenlijk ook mogen kopen?
En jij weet niet wat de reden daarvan is?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:52 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bij ons wel voor een bepaalde tijd, dus dat is ook weer een hoop poen.
oftewel: ik heb geen housing allowance, terwijl mijn collega die precies hetzelfde doet als ik, dat wel heeft, verdient in z'n carierre een dikke flat meer dan ik.
Idem dito, ik ben ook aangenomen op een local contract. Ik werk dan wel toevallig voor een Nederlands bedrijf, maar dat is vanwege dat ik begon te zoeken bij Nederlandse bedrijven in HK.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:42 schreef cheukert het volgende:
Nou, ik ben aangenomen op een local contract. En m'n collega's op een expat contract. Simpel, maargoed. Mijn contract is voor de rest wel markt conform.
De meesten blijven tot hun pensioen in HK.
Sorry, wou mijn ervaringen even vermelden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 06:21 schreef static het volgende:
dat gesmak, geboer en nog meer van dat spul (gedrag in/bij de liften bijvoorbeeld) is uitgebreid aan bod gekomen in de vorige topics (zie startpost).
Erg smerig idd. Eén van onze PA's - een schattig fragiel klein meiske - liet gisteren een boer die volgens mij in Beijing te horen was.
Ik zou dus later best bij een bedrijf beginnen in NL, BE of whatever. Daarna aankaarten dat ik graag in HK zou willen werken. Daar een expat contract verkrijgen en hulp krijgen bij het kopen van een appartementquote:Op vrijdag 12 juni 2009 05:38 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
Idem dito, ik ben ook aangenomen op een local contract. Ik werk dan wel toevallig voor een Nederlands bedrijf, maar dat is vanwege dat ik begon te zoeken bij Nederlandse bedrijven in HK.
Mijn directe baas, die ook uit Nederland komt, heeft ook een expat contract voor drie jaar.
Cheukert, hoe lang zit jij al in HK?
In Hong Kong kan je het zeer goedkoop houden of je kan het echt te gek maken. Dat is ook het mooie van Hong Kong. Je kan hier super goedkoop eten, tenminste als je het met Nederland vergelijkt, maar je kan het ook behoorlijk duur dineren. Het is maar wat je wilt uitgeven.
Trouwens wat mij wel eens stoort tijdens het eten in een restaurant is het gesmak van sommigen mensen. Van de week ook tijdens het lunchen in een sun siu kee restaurant. Zit een man tegenover mij heerlijk te kaauwen, mond open. Yummie.![]()
Of of of... als je naar een McDonald gaat, ja sorry soms is het wel eens lekker hoor vooral nu je de quarterpounder weer kan nemem. Je staat in de rij en dan heb je een figuur met bonnetjes, dan proberen die mensen ook nog eens te onderhandelen of de mensen weten nog niet precies wat zij willen nemen bij de kassa. C'mon, het is geen luxe restaurant, het is een "fast"food tent.![]()
@illusions: Ik vind HK$1200 best wel een boel geld voor een rijbewijs. Waarschijnlijk ben ik nu meer gewend aan de HK "normen en waarden" qua bedragen.
Well, dat gaat niet bij de meeste bedrijven. Het is trouwens al een uitzondering dat je mag kopen van je housing allowance. Mocht je je hypotheek afbetaald hebben, dan zou het misschien kunnen. Ligt echt aan het bedrijf. Mijn baas is vergeleken met andere bedrijven al vrij riant hier in.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:09 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik zou dus later best bij een bedrijf beginnen in NL, BE of whatever. Daarna aankaarten dat ik graag in HK zou willen werken. Daar een expat contract verkrijgen en hulp krijgen bij het kopen van een appartement
Zou wel mooi zijn![]()
En dan evt bij familie inwonen en het "gekochte" huis onderverhuren, whehe
.....
Ik heb nog nooit met KLM naar HK gevlogen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:25 schreef static het volgende:
Yep. Was vanochtend ca. 05:00 in A'dam.
KLM heeft het schema omgegooid; normaal gesproken kom je op de terugvlucht naar HK om ca. 10:00 aan, nu is dat rond 15:00. Vervelend.
Hmm, ten eerste omdat mijn schoonouders in Chai Wan wonen en die zorgen voor ons zoontjem wanneer mijn vrouw en ik moeten werken. Ten tweede,quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:57 schreef cheukert het volgende:
Ik zit hier sinds februari, tussendoor een weekje in Nederland geweest. Ik zit hier op een contract van onbepaalde tijd, dus wellicht zit ik hier ook tot m'n pensioen. Er zijn zat expat collega's die hier al 20+ jaar zitten trouwens.
Het leuke van m'n bedrijf is dat je niet overgeplaatst wordt, maar je zelf overplaatsingen moet aanvragen. Dus als je eenmaal senior genoeg bent(ik nog niet) kan je mits er plek is de overplaatsing aanvragen.
O, laten we het maar niet over de manieren van Honkies.. dan kunnen we wel uren doorgaan
Hoe zijn jullie erop gekomen trouwens om "in de stad" te wonen? en geen andere plekken zoals Saikung, DB, HK Southern district ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |