abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:30:04 #101
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_66919181
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:40 schreef Segafreak het volgende:
Hij gaat nu wel eten en op de bak als ik er 2,5 meter vanaf zit, op het moment dat ik probeer op te staan schiet ie meteen weer weg.. Zo eng ben ik nu ook weer niet... Ik weet niet wat ze met het arme beestje gedaan hebben, maar dit vind ik wel erg sneu...

[ afbeelding ]
Misschien moet je poes regelmatig een beetje negeren. Gewoon je ding doen en niet te gefixeerd zijn op 'm. Hij houdt jou wel in de gaten

Komt wel goed! Over twee maanden lachen poes en jij erom
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_66919241
Op de tafel zie je nog een klein stukje liggen van het speeltje, daar is ie als de dood voor... Deinst er gewoon voor weg,, en kruipt achteruit.. Maar ik zal van de week even gaan kijken of ik ergens iets kan vinden.

Wat ik overigens ook apart vind is dat mijn kat helemaal geen miauw laat horen, zit gewoon ergens stil op de stoel te luieren .

[ Bericht 34% gewijzigd door Segafreak op 11-03-2009 00:00:38 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 08:48:03 #103
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_66924352
Wat lijkt ie op mijn oude kat. Die hebben we 17 jr geleden weggehaald bij een paupergezin in Tilburg. Zogenaamd vanwege astma. Maar ik denk omdat ie pieste. Zijn broertje mocht wel blijven. Zijn eerste half jaar daar moet een hel zijn geweest. Twee peuters met zwaarden die niets anders deden dan op de katten jagen. Ze moesten 'm achter het fornhuis weggplukken om 'm aan ons mee te geven. Toen ie in het reismandje zat staken die koters hun zwaarden nog door de spijlen heen. We hebben toen niet meegedaan aan het vangen en bij thuiskomst was 't beestje helemaal blij met zijn bevrijders en viel meteen bij mij op schoot in slaap. Maar telkens als ie wat hoorde (flatgenoten van de studentenflat) schoot ie weg onder de bank of achter de verwarming. De kat (siepie heet ie) is altijd neurotisch gebleven maar ook buitengewoon aanhankelijk.
'T beestje begint nu af te takelen gezien zijn leeftijd (verliest veel zijn evenwicht en valt veel) en piesen doet ie nog steeds bij vlagen; vooral in de winter. Maar de aanhankelijkheid is nooit over gegaan.
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:31 schreef Segafreak het volgende:Wat ik overigens ook apart vind is dat mijn kat helemaal geen miauw laat horen, zit gewoon ergens stil op de stoel te luieren .
We hebben sinds kort een andere kat erbij. Inmiddels ruim een half jaar oud maar mauwen doet/kan ie niet. Een heel zacht mauwtje af en toe. Verder een rebel, maar wel een stille. Ik denk dat sommige katten gewoon minder mauwen dan andere. Nix om je ongerust over te maken.
Life in the so-called space age.
pi_66925131
Mijn oudste kat (volgende maand wordt ze 17) miauwt ook niet. Alleen in noodgevallen. Want ze kan het niet zo goed, schijnt ze niet geleerd te hebben ofzo.

De kat van mn vriend miauwt bijna aan een stuk door. Heel apart, loopt gewoon rond in huis en miauwt. Om niks. Soms ook wel natuurlijk (eten is op, kattenbak moet schoon, ik wil naar buiten).
pi_66929373
We hebben dan een kater (Bolle) van ca 2 a 3 jaar oud en 2 koters van nu 8 maanden (Rooie en Meisje).

Bolle mauwt alleen als hij wat nodig heeft, en dat zijn meer Moows dan Miauws. Rooie, de grootste belhamel in het huis Meeuwt soms aan een stuk door en als ik mee-Meeuw, dan kletsen we makkelijk de 5 minuten vol.
Meisje is de stilste van de 3 en die kan wel een hele mooie zuivere Miauw doen Meestal als een van ons naar de badkamer gaat, achtervolgt ze ons gelijk, springt ze in de wastafel en even 1 of 2 keer een miauw om te vragen of we haar willen aaien.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:13:15 #106
3185 Adelante
To let it go now
pi_66969770
Nieuwe dag, nieuwe update?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:40:59 #107
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66970637
Ik lees mee
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 maart 2009 @ 15:05:56 #108
163650 Greys
pi_66971467
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:40 schreef Segafreak het volgende:
Hij gaat nu wel eten en op de bak als ik er 2,5 meter vanaf zit, op het moment dat ik probeer op te staan schiet ie meteen weer weg.. Zo eng ben ik nu ook weer niet... Ik weet niet wat ze met het arme beestje gedaan hebben, maar dit vind ik wel erg sneu...

[ afbeelding ]
Ik ben zó blij dat hij bij jou woont nu en niet meer op zijn oude adres!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66979724
je kunt een feliway stekker kopen. hier zitten hormonen in je kat op zijn gemak stelt.verder doe je het hartstikke goed. succes met je socialicatie proces met poezel.
pi_66979912
Update: De feliway stekker zit al een dag in de muur te dampen . Tot nog toe blijft ie vrij rustig op de stoel liggen.. Afgelopen nacht had ik per ongeluk wat snoepjes voor hem op de tafel laten liggen, en ik dacht dat ie die wel op had gegeten, maar ik kwam straks thuis en ze lagen er nog... Daarnaast is ie met het speeltje aan de haal gegaan, deze lag op de grond ipv op de tafel
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 12 maart 2009 @ 19:15:58 #111
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66979962
Hij boekt dus langzaam maar zeker vooruitgang?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_66984185
Wel enige vooruitgang, maar hij is nog steeds als de dood voor mij.. Heeft al wel een vast ritueel, eerst eten, dan drinken, dan heerlijk op de bak. Daarna rent ie als een speer de bak uit richting stoel en issie weer pleite .
pi_67001287
Ben bang dat dit heel lang gaat duren voor je Sega, Bolle is bij ons ook als de dood voor ons, aaien was er pas na een jaar/anderhalfjaar bij en dat moet echt heeeel voorzichtig anders is ie weer weg OF hij blaast weer eens van zich af.
pi_67016573
Een goed begin van het weekend, liep net voorbij, begon meteen te blazen...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 13 maart 2009 @ 18:32:45 #115
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67016617
Je bent ook wel heel groot, en dus dreigend, voor een kat.
Ze vind je vast minder eng als je meer op haar niveau zit soms.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:35:48 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67016697
Onder het mom van baat het niet, het schaadt ook niet: haal bij de drogist een flesje bach rescue remedy. Doe daarvan elke dag vier druppels over zijn natvoer. Dat zou de scherpe randjes van zijn stress er af kunnen halen.

Ik heb overigens zelf goede ervaringen met bloesemremedies voor een getraumatiseerde kat. Als je geïnteresseerd bent: Hilleke Keereweer heeft mij goed geadviseerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_67019424
Zal morgen even gaan kijken bij een drogist. Is het een idee om vannacht op dezelfde kamer te gaan slapen, waar de kat nu verblijft? Of heeft dat geen enkel nut?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:18:43 #118
4330 PJ
Tja.....
pi_67024400
jazeker ... met name ook je deur oplaten voor de kat. Als je slaapt ben je niet bedreigend en kan het beest je eens rustig observeren/ aan je wennen.
pi_67024908
Afgelopen nacht heb ik de deur van de woonkamer en mijn slaapkamer open gehad, maar hij is de woonkamer niet uitgeweest... Dus vannacht ga ik maar eens slapen in de woonkamer..
pi_67028953
Dank je wel voor de tip Lienekien, ik ga hier ook achterna, misschien dat Bolle dan weer wat rustiger word !!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 00:53:37 #121
92409 Twinky
Little star.
pi_67029172
Wat ben je toch tof voor dat poezenbeest zeg
pi_67030054
Lief topic en lief poezebaasje

Bach Bloesem is een heel goed idee. Ik zou alleen niet gaan voor Rescue Remedie, maar voor Star of Bethlehem. Rescue Remedie is vooral voor acute trauma's (aanrijding, doodsangst, paniek), Star of Bethlehem is vooral voor angst en trauma's in het heden en het verleden (mishandeling, overplaatsing, etc). Hier kun je er wat meer over lezen, ook over hoe het toe te passen: www.anthemis.nl/bachdieren.htm
  zaterdag 14 maart 2009 @ 01:39:03 #123
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67030072
TT change perhaps? Nu denk ik aan een kat die is weggelopen
pi_67032352
De nacht zit erop, en het beestje brak de halve tent af.. sprong bovenop een kast... op een gegeven moment hoor ik me toch een berg gekletter.. was er het nodige van de kast afgevallen.. 2 tellen alter vloog er een vaas om, gelukkig nog heel en stond er niets in..

Heb hem niet in de buurt van mij of de bank gezien, maar misschien is ie er wel geweest..

@Harjuku: Gaarne: Een nieuw huis voor Smirnoff, even wennen hoor
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 14 maart 2009 @ 10:04:48 #125
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67032441
Tja, katten kunnen 's nachts nogal bezig gaan.
Geeft, denk ik, wel aan dat hij zich redelijk op zn gemak voelt 's nachts.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:26:17 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67032930
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 01:37 schreef Xenia het volgende:
Lief topic en lief poezebaasje

Bach Bloesem is een heel goed idee. Ik zou alleen niet gaan voor Rescue Remedie, maar voor Star of Bethlehem. Rescue Remedie is vooral voor acute trauma's (aanrijding, doodsangst, paniek), Star of Bethlehem is vooral voor angst en trauma's in het heden en het verleden (mishandeling, overplaatsing, etc). Hier kun je er wat meer over lezen, ook over hoe het toe te passen: www.anthemis.nl/bachdieren.htm
Zelf zou ik alleen gericht de rescue remedy adviseren. Ik vind deze verhuizing voor de kat toch ook wel onder een acuut trauma vallen.

Ik heb ook wel het nodige gelezen over andere remedies. Maar het vereist toch wel veel kennis en ervaring om daarin de goede keuzes te maken. Je moet snappen wat er mis is met de kat en bekijken wat je eerst moet aanpakken en wat later. Bij mijn kat is eerst gewerkt aan het trauma, daarna pas aan het opbouwen van zelfvertrouwen. Bijvoorbeeld. Van degene die mij erbij heeft geholpen, kreeg ik per keer een samenstelling van vier of vijf verschillende remedies. Dat was dan een klein laagje onder in een klein flesje met een pipetje. Dat vul je dan aan met water en dat kreeg de kat dan een maand lang.

Je kunt natuurlijk ook zelf remedies kopen en ze uitproberen, maar van één flesje gebruik je dan maar een klein deel voor een therapie (volgens mij nog niet een kwart van een flesje). De rest blijft ongebruikt in de kast. En voor zo'n tien euro per flesje is dat nog best kostbaar.

Zoals ik heb geleerd: een bloesem die niet goed gekozen is, heeft gewoon geen effect. Daarbij moet degene die de therapie ondergaat, er zelf ook klaar voor zijn. Bij een mens kun je je daar wel iets bij voorstellen. Bij een dier, zo is mijn theorie en ervaring, moet het 'baasje' er bewust mee bezig zijn. Ik was me heel bewust van hoe ik met de kat omging. Ik vraag me daarom nog steeds af of het de bloesems zijn geweest die mijn kat geholpen hebben, of dat mijn eigen aandeel daarin misschien wel het grootste was.
pi_67033472
De kat had al een trauma van de vorige bewoners.. Dan de verhuizing er nog eens bij.. Overigens net een poging ondernomen om met het beestje te spelen, maar daar moest ie niets van hebben.. Je raadt het al, op een gegeven moment begon ie weer te blazen..
  zaterdag 14 maart 2009 @ 11:21:31 #128
92409 Twinky
Little star.
pi_67034083
Weet je wat je misschien ook kunt doen? Niet continu zijn brokjes aanvullen (weet niet of je dat doet?) En dan op het moment dat je het wel doet met een boekje (of voor de tv) naast zijn brokjes gaan zitten/liggen. Zo min mogelijk bewegen en gewoon blijven liggen.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 11:35:03 #129
33954 ElisaB
pi_67034342
Ik denk dat je moet stoppen met steeds iets 'te willen' van de kat. Hoe lief je het ook bedoelt; hij is schijtnerveus. Doe je ding, laat poes zijn ding doen en wacht rustig af: hij trekt echt wel bij
  zaterdag 14 maart 2009 @ 11:37:13 #130
33954 ElisaB
pi_67034386
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:00 schreef Segafreak het volgende:
@Harjuku: Gaarne: Een nieuw huis voor Smirnoff, even wennen hoor
Done
pi_67046956
Ik laat het beestje nu dan ook maar lekker met rust.. Zie hem vanzelf wel verschijnen.

Zijn er nog tips kwa voeding?? Op vaste tijden voer geven?? Het bakje vullen als je gaat slapen / opstaat of weggaat? Een vaste hoeveelheid per dag geven??

De tip die gegeven was om het bakje bij te vullen en er dan naast gaan liggen kan ik gaan testen, maar ik denk niet dat ie komt..

Dankje
  zaterdag 14 maart 2009 @ 19:28:17 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67047676
Ik zou dat laatste afraden. Lijkt me voor een angstige kat heel vervelend, om niet bij zijn eten te durven!

Op vaste tijden voeren zou ik doen als de kat de neiging heeft om te overeten. Dan geef je per keer afgepaste porties. Is dat niet zo, dan gewoon droge brokjes aanvullen. Als je ook natvoer geeft, kun je daar een vaste tijd voor nemen.
pi_67047870
Overeten is een groot woord.. Maar als ik zijn bakje volledig vul in de avond, dan is het de volgende avond allemaal op.. Vandaar dat ik nu in porties doe, hij is niet dik, helemaal niet. Maar om hem nu helemaal vol te stoppen, dat is ook niet de bedoeling..
pi_67053530
Ik heb met Bolle gemerkt dat hij socialer werd bij het zo minimaal voeren. Als Bolle honger had/heeft, liet hij dat wel merken door bij z'n lege etensbakje te gaan zitten. Daarna vulde ik het bakje lichtjes, waar hij ca 6 uur mee deed. Daarna, zoals van avond op ochtend, vroeg hij die ochtend weer om eten. En heb ik het zelfde gedaan.
Ik heb hierin echt gemerkt dat hij door te vragen, bij bakje zitten, meer contact met mij zocht (ipv andersom) en de relatie tussen ons verbeterde. In de tussentijd zijn er wel 2 kleuters bijgekomen, maar wanneer ik nu de etensbak volledig vul, eten ze met z'n 3en die in ca 6 tot 8 uur weer leeg. Ze kunnen zich dus niet overeten zo en krijgen smorgens rond half 8 eten en savonds ca 7 uur hun maaltijd.

Ze moeten het dus een paar uur op een dag zonder eten doen, maar dat lukt ze heel goed tot nu toe

Edit: Natvoer doen we trouwens niet meer aan. Bolle eet er meestal maar heel weinig van, geen fan van natvoer dus en Rooie hoeft er ook niets van te hebben. Meisje wel, maar zij is ook geen slechte eetster met de brokjes die we voor hen halen. We hebben Kittekat, de ene week vlees-smaak, de andere week weer vis.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:34:58 #135
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_67054030
Ach gos! Wat een lievie!

De Feliway stekker hielp mijn gestresste kat door een moeilijke periode heen. Ik heb het twee maanden gebruikt, daarna was het niet meer nodig.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_67059085
Hmm, dat klinkt hoopvol Meike, Ik denk dat ik een soortgelijk patroon ook eens ga proberen. Met zn 3-en een bakje in 6 tot 8 uur?? Volgens mij heeft mijn kat gewoon veel honger dan.. met een tijdsbestek van 4 uur is de hele bak al leeg.. Maargoed, ik ga hem nu iets minder te eten geven, eens kijken hoe dat gaat.

Had gisteren de kap van zn bak er weer opgezet met het klepje.. Wil ie naar binnen maar zit tegen die deur aan te kijken en kon er dus (in zijn ogen) niet in.. Een aantal minuten later het deurtje eruit gehaald en toen ging het wel.
  zondag 15 maart 2009 @ 01:46:40 #137
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67059122
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:44 schreef Segafreak het volgende:
Hmm, dat klinkt hoopvol Meike, Ik denk dat ik een soortgelijk patroon ook eens ga proberen. Met zn 3-en een bakje in 6 tot 8 uur?? Volgens mij heeft mijn kat gewoon veel honger dan.. met een tijdsbestek van 4 uur is de hele bak al leeg.. Maargoed, ik ga hem nu iets minder te eten geven, eens kijken hoe dat gaat.

Had gisteren de kap van zn bak er weer opgezet met het klepje.. Wil ie naar binnen maar zit tegen die deur aan te kijken en kon er dus (in zijn ogen) niet in.. Een aantal minuten later het deurtje eruit gehaald en toen ging het wel.
Katten en kattenbakluikjes, een werkelijk waardeloze combinatie Ik ben nog geen enkele kat tegen gekomen die wél om kon gaan met het luikje van de kattenbak
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zondag 15 maart 2009 @ 01:53:38 #138
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67059222
Jazz krijgt 's ochtends een handje en 's avonds. Heeft in zijn hele leven één blikje natvoer gehad

Voor Jazz is dit goed, veel andere katten hebben de hele dag brokken staan. Tja. Ik zou in ieder geval de kat wel lekker met rust laten als ie wil eten, denk dat bij hem gaat liggen averechts gaat werken.

Zou sowieso de stekker zijn werk even laten doen, dat verandert niet in één dag natuurlijk
  zondag 15 maart 2009 @ 01:54:02 #139
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67059230
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:46 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Katten en kattenbakluikjes, een werkelijk waardeloze combinatie Ik ben nog geen enkele kat tegen gekomen die wél om kon gaan met het luikje van de kattenbak
Jazz heeft er geen problemen mee
  zondag 15 maart 2009 @ 01:55:48 #140
3185 Adelante
To let it go now
pi_67059261
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Jazz heeft er geen problemen mee
Jij hebt ene gode poes :/9
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 15 maart 2009 @ 01:57:17 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67059287
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:55 schreef Adelante het volgende:

[..]

Sinds ik in FF lees begin ik hem steeds meer en meer te waarderen
  zondag 15 maart 2009 @ 01:58:17 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_67059302
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:55 schreef Adelante het volgende:

[..]

Was je in Metropole Ade?
  zondag 15 maart 2009 @ 02:00:49 #143
3185 Adelante
To let it go now
pi_67059343
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Was je in Metropole Ade?
JA:GL>!
pi_67061814
Onze katten kunnen ook goed met het kattenbakluikje omgaan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 15 maart 2009 @ 09:34:17 #145
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67061834
Mijn kat niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 09:54:58 #146
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67061972
Onze katten krijgen eten als we naar bed gaan. Die schieten dus 's avonds zodra we een spier bewegen richting gang

Maar zoals hierboven al gezegd is minder eten geven zodat hij erom gaat vragen wel een goede methode om hem contact te laten zoeken met je
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zondag 15 maart 2009 @ 10:30:58 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_67062290
Ik wil Sega even huldigen voor zijn en geduld voor Smirnoff
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67062869
Hmm, volgens mij komt het minder voer geven niet al te best over op hem. Zag dat ie ergens lekker had zitten krabben ipv aan de krabpaal. Anyway, ligt nog steeds op de stoel en kruipt als een tijger naar zijn voerbak.

Arm beestje..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 15 maart 2009 @ 11:15:47 #149
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67062964
Je kan wel even naar de dierenwinkel gaan morgen, en daar vragen of ze van die geurtjes hebben (ben de naam even kwijt) die je op de krabpaal kan doen en dan wordtie daar naar toe aangetrokken.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 15 maart 2009 @ 11:16:16 #150
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67062975
En als 'ie op een stoel ligt dan boekt 'ie al vooruitgang, want eerst lag hij toch alleen maar onder de bank enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')