abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:25:19 #203
236264 crew  capricia
pi_66800573
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:23 schreef Wombcat het volgende:
En een afspraak dat 50% van de korpsbeheerders vrouw of allochtoon moet zijn, vind ik ook wat ver gaan.
Laten we voorop stellen dat er op de eerste plaats een selectie gemaakt moet gaan worden van capabele mensen. Als je die in kaart hebt, en ze zijn daadwerkelijk capabel, dan zie ik geen probleem met het voortrekken van een vrouw om een afspiegeling van de maatschappij te bevorderen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66800744
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat er op de eerste plaats een selectie gemaakt moet gaan worden van capabele mensen. Als je die in kaart hebt, en ze zijn daadwerkelijk capabel, dan zie ik geen probleem met het voortrekken van een vrouw om een afspiegeling van de maatschappij te bevorderen.
Zoiets zei ik net ook al.
Maar als je afspreekt dat 50% van de korpsbeheerders vrouw of allochtoon zijn, en blijkt dat altijd maar 25% van de sollicitanten vrouw of allochtoon is, dan trek je die dus voor. Dat is imo dan weer niet de bedoeling.
Ik vind dan dat bijvoorbeeld op de verplegersafdelingen ook 50% man moet zijn.
pi_66800861
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Ik begrijp überhaupt niet waarom dit moet maar er staat duiidelijk dat men een vrouw of allochtoon kiest ook als de betere kandidaat een blanke man is.
Je herhaal het zelf al.
quote:
De korpsbeheerders hebben met de minister afgesproken dat vijftig procent van de politietop vrouw of allochtoon wordt
Dan moeten ze daar ook naar handelen en is het niet zo vreemd als iemand zorgt dat die afspraken worden nageleefd.

Als die korpsbeheerders geen vrouw kunnen vinden die geschikt is voor die baan, dan moeten ze dat zeggen. Maar ze hebben een duidelijk afspraak gemaakt met de minister.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:38:36 #206
236264 crew  capricia
pi_66800895
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar als je afspreekt dat 50% van de korpsbeheerders vrouw of allochtoon zijn, en blijkt dat altijd maar 25% van de sollicitanten vrouw of allochtoon is, dan trek je die dus voor. Dat is imo dan weer niet de bedoeling.
Ga er maar vanuit dat die 50% niet gehaald wordt. Als het over 10 jaar 30% is, dan zijn ze tevreden. Politiek he...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66800953
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zolang nergens uit blijkt dat die 50% niet gehaald kan worden zie ik het probleem niet.
Stellen dat er misschien maar 25% van de sollicitanten vrouw is, vind ik geen argument. Dat is een ongefundeerde aanname.
pi_66800996
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zolang nergens uit blijkt dat die 50% niet gehaald kan worden zie ik het probleem niet.
Stellen dat er misschien maar 25% van de sollicitanten vrouw is, vind ik geen argument. Dat is een ongefundeerde aanname.
Stellen dat die 50% sowieso gehaald kan worden is net zo ongefundeerd.
pi_66801023
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:37 schreef snowgoon het volgende:
Je herhaal het zelf al.
Dat is geen antwoord. Het is een afspraak maar waarop is die afspraak gebaseerd. Waarom moet je überhaupt die afspraak maken. Gaat de ministers ook met andere beroepsgroepen dit afspreken. 50% van de schoonmakers moet blank en man zijn .
quote:
Dan moeten ze daar ook naar handelen en is het niet zo vreemd als iemand zorgt dat die afspraken worden nageleefd.

Als die korpsbeheerders geen vrouw kunnen vinden die geschikt is voor die baan, dan moeten ze dat zeggen. Maar ze hebben een duidelijk afspraak gemaakt met de minister.
Die afspraak moeten ze gewoon van tafel vegen.
pi_66801061
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Stellen dat die 50% sowieso gehaald kan worden is net zo ongefundeerd.
Die afspraak is gemaakt tussen minister en korpsleiding. Lijkt me dat die afspraak wel ergens op gebasseerd is. Je gaat niet iets afspreken wat je niet waar kunt maken.
pi_66801124
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Het is een afspraak maar waarop is die afspraak gebaseerd. Waarom moet je überhaupt die afspraak maken. Gaat de ministers ook met andere beroepsgroepen dit afspreken. 50% van de schoonmakers moet blank en man zijn .
[..]

Die afspraak moeten ze gewoon van tafel vegen.
Een minsters heeft een vinger in de pap bij overheids functies. Niet bij commerciele bedrijven.

Die afspraak is gemaakt omdat jarenlang vrouwen en allochtonen zijn tegengehouden bij belangrijke functies.
pi_66801178
Effe gegoogled en dit (pdf) gevonden (zelfde staat ook hier in HTML). Antwoorden op kamervragen van 25 maart 2008. Niet heel erg oud, dus. Het kan zijn dat er nieuwere afspraken gemaakt zijn.
Maar daarin staat dat is afgesproken dat in 2011 30% van de korpsbeheerders vrouw of allochtoon is. Dus ofwel er klopt iets niet in het persbericht, ofwel de woordvoerder van het ministerie zegt iets verkeerd, of er is inderdaad een later afspraak gemaakt, maar die komt dan niet in de eerste hits op Google.
Die 30% lijkt haalbaar te zijn (34% vrouwen over het geheel bij de politie, 6,5% allochtonen). 50% Lijkt op basis van deze antwoorden niet haalbaar te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2009 16:51:35 ]
pi_66801180
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:45 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Die afspraak is gemaakt tussen minister en korpsleiding. Lijkt me dat die afspraak wel ergens op gebasseerd is. Je gaat niet iets afspreken wat je niet waar kunt maken.
Onder druk wordt alles vloeibaar.

Hoeveel % bij de Politie is Vrouw of Kleurling.?

..en zet dat even af wat ze willen bereiken, aannemende dat je bij de Politie gewerkt en carriere moet hebben gemaakt om aan de top te komen.
Dat zouden er wel eens heel weinig kunnen zijn.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66801358
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:49 schreef qonmann het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar.

Hoeveel % bij de Politie is Vrouw of Kleurling.?

..en zet dat even af wat ze willen bereiken, aannemende dat je bij de Politie gewerkt en carriere moet hebben gemaakt om aan de top te komen.
Dat zouden er wel eens heel weinig kunnen zijn.
Als de korpsleiding afspraken heeft gemaakt die ze niet waar kunnen maken, dan is dat aan de korpsleiding om dat aan te kaarten bij de minister. Dat doen ze niet.
Nu is het zo dat de korpsleiding de afspraken niet nakomt, dan is het aan de minister om de korpsleiding daar op aan te spreken. Dat doet ze nu dus.

Dus wat is het probleem?
pi_66801391
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:49 schreef Wombcat het volgende:
Effe gegoogled en dit (pdf) gevonden (zelfde staat ook hier in HTML). Antwoorden op kamervragen van 25 maart 2008. Niet heel erg oud, dus. Het kan zijn dat er nieuwere afspraken gemaakt zijn.
Maar daarin staat dat is afgesproken dat in 2011 30% van de korpsbeheerders vrouw of allochtoon is. Dus ofwel er klopt iets niet in het persbericht, ofwel de woordvoerder van het ministerie zegt iets verkeerd, of er is inderdaad een later afspraak gemaakt, maar die komt dan niet in de eerste hits op Google.
Die 30% lijkt haalbaar te zijn (34% vrouwen over het geheel bij de politie, 6,5% allochtonen). 50% Lijkt op basis van deze antwoorden niet haalbaar te zijn.

Volgens mij is de afspraak dat de helft van de nieuwe mensen een vrouw of allochtoon is. Dan duurt het wel meer dan 3 jaar voordat die 50% over het hele korps bereikt is.
pi_66801424
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Volgens mij is de afspraak dat de helft van de nieuwe mensen een vrouw of allochtoon is. Dan duurt het wel meer dan 3 jaar voordat die 50% over het hele korps bereikt is.
Ja, zo is het idd afgesproken (de discussie was een beetje afgedwaald).
pi_66801462
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:47 schreef snowgoon het volgende:
Een minsters heeft een vinger in de pap bij overheids functies. Niet bij commerciele bedrijven.
De politiek wenst zoiets ook in het bedrijfsleven. Dus waarom de schoonmaakbranche niet.
quote:
Die afspraak is gemaakt omdat jarenlang vrouwen en allochtonen zijn tegengehouden bij belangrijke functies.
Dus nu wordt het omgedraaid en worden blanke mannen tegengehouden. Ik zie het verschil niet mocht jouw stelling al kloppen.
pi_66801500
Maar in het bericht staat ook:
quote:
Het korps in Zuid-Holland zit al bijna anderhalf jaar zonder korpschef. Voor de functie werden wel twee vrouwen benaderd. Maar zij konden niet, of waren niet gekwalificeerd.
Dan heb ik toch zoiets van Je kunt niemand vinden, maar gaat toch voet bij stuk houden dat er per se een vrouw of allochtoon moet komen.
pi_66801537
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]

Dan heb ik toch zoiets van Je kunt niemand vinden, maar gaat toch voet bij stuk houden dat er per se een vrouw of allochtoon moet komen.
Het is nu toch zo dat de volgende korpschef een vrouw moet zijn?
pi_66801586
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De politiek wenst zoiets ook in het bedrijfsleven. Dus waarom de schoonmaakbranche niet.
[..]

Dus nu wordt het omgedraaid en worden blanke mannen tegengehouden. Ik zie het verschil niet mocht jouw stelling al kloppen.
Hoe worden blanke mannen tegen gehouden als de eis is dat 30% van de top en subtop of vrouw of allochtoon moet zijn .. ze zijn met 70% nog steeds zwaar in de meerderheid ?
pleased to meet you
pi_66801588
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]

Dat is de ondertoon van de OP, desnoods iemand die alleen maar VMBO heeft, alles beter dan een geschikte blanke man.
pi_66801591
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

Ik zie nergens staan dat ze dat niet in de schoonmaak branck wensen.

Jij ziet geen verschill tussen jarenlang vrouwen en allochtonen tegenhouden en nu blanke mannen tegenhouden?
Ik snap niet wat je daarmee bedoeld.

Heb jij er een probleem mee dat er wordt gestreefd dat (overheids)functie een goede afspiegeling zijn van de samenleving?
pi_66801607
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:05 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat is de ondertoon van de OP, desnoods iemand die alleen maar VBMO heeft, alles beter dan een geschikte blanke man.
En dat is dus bullshit.
pi_66801668
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:05 schreef snowgoon het volgende:
Heb jij er een probleem mee dat er wordt gestreefd dat (overheids)functie een goede afspiegeling zijn van de samenleving?
Heb jij er problemen mee om de markt dit zelf te laten regelen?
pi_66801697
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb jij er problemen mee om de markt dit zelf te laten regelen?
Ja want doordat de markt het zelf heeft geregeld is het nu dus zo dat vrouwen en allochtonen zwaar onder vertegenwoordigd zijn.

Geef jij nu eens antwoord op mijn vraag.
pi_66801717
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En dat is dus bullshit.
Uit de OP:
quote:
Prima kandidaten worden geblokkeerd, terwijl de eisen omlaag gaan omdat er nauwelijks vrouwelijke en allochtone kandidaten zijn.
de eisen gaan dus steeds verder naar beneden totdat er een vrouw of allochtoon wordt gevonden
pi_66801745
tja, mij kan niemand wijs maken dat er voor deze functie geen geschikte vrouw te vinden was ..
the old boys network zit zich met hand en tand te verzetten tegen vrouwen en/of kleurlingen in de top, men benadert pro forma 2 dames die dan niet geschikt blijken te zijn en benoemd iemand die eigenlijk niet geschikt is in Noord Holland Noord om op deze manier de opgelegde maatregelen te frustreren en als onwerkbaar weg te zetten
pleased to meet you
pi_66801771
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:09 schreef qonmann het volgende:

[..]

Uit de OP:
[..]

de eisen gaan dus steeds verder naar beneden totdat er een vrouw of allochtoon wordt gevonden
Hey, de bron is Telegraaf...
Neem het maar met een korrel zout.
pi_66801842
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ja want doordat de markt het zelf heeft geregeld is het nu dus zo dat vrouwen en allochtonen zwaar onder vertegenwoordigd zijn.
Het is net sport................. de beste wint.
quote:
Geef jij nu eens antwoord op mijn vraag.
Welke vraag?
pi_66801924
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee, deze benoeming is tegengehouden. Dus de positie die al anderhalf jaar niet vervuld is, blijft onvervuld.
Daar is de politie idd mee gebaat
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:16:00 #231
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66801951
Goedzo! Er werken toch alleen maar incompetente kantoorkneuzen bij de politie, dus deze lieden kunnen er ook nog wel bij!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:21:22 #232
198365 Morendo
The Real Deal
pi_66802111
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik voel een "Ella Vogelaar-benoeming" aankomen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:22:45 #233
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_66802154
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat het al langer voorkomt. Maar heb het idee dat het tijdens dit wat meer linkse kabinet weer meer opleeft.
En of het nu zo verstandig is dit juist bij de politie te doen?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_66802181
Achterlijke gedoe.

Het gaat er om wie de best kwaliteiten heeft voor die functie, geslacht/ huidskleur etc moet je niet meenemen in de beoordeling.
............................
pi_66802185
Trouwens, vrouwen op topposities is vaak een drama en nog vaker rampzalig.
pi_66802344
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie nergens staan dat ze dat niet in de schoonmaak branck wensen.

Jij ziet geen verschill tussen jarenlang vrouwen en allochtonen tegenhouden en nu blanke mannen tegenhouden?
Ik snap niet wat je daarmee bedoeld.
Het principe is hetzelfde alleen nu omgekeerd als je al kunt spreken over dat vrouwen en allochtonen jarenlang zijn tegengehouden.
quote:
Ik zie het nut er niet van in. Leuk die kunstmatige afspiegeling van de samenleving bij de overheid maar waarom?
Maakt het de overheid beter? Als er meer blanke mannen schoonmaker zijn wordt er beter schoongemaakt?
pi_66802433
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
Trouwens, vrouwen op topposities is vaak een drama en nog vaker rampzalig.
De mannen die topfuncties bekleedden in banken hebben het in 2008 daarentegen bijzonder goed gedaan
pi_66802467
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe worden blanke mannen tegen gehouden als de eis is dat 30% van de top en subtop of vrouw of allochtoon moet zijn .. ze zijn met 70% nog steeds zwaar in de meerderheid ?
Ik lees een percentage van 50%. Vind je het erg als de meerderheid in de top bij de politie man en blank is?
pi_66802600
Waarom maken de topvrouwen in de politiek er allemaal zo'n puinhoop van en waarom doen de topvrouwen het in het bedrijfsleven wel goed

Die Ter Horst zit volgens mij ook niet op die positie omdat ze wat kan, maar omdat ze vrouw is
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:36:21 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66802641
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:35 schreef JohnDope het volgende:
waarom doen de topvrouwen het in het bedrijfsleven wel goed
Wie dan? Noem er eens één.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:36:36 #241
236264 crew  capricia
pi_66802649
Ik ben voor vrouwen als minister van defensie en als legerleider!
...ik weet zeker dat we dan een stuk minder oolog voeren in arme landen als Afghanistan...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66802666
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:35 schreef JohnDope het volgende:
Waarom maken de topvrouwen in de politiek er allemaal zo'n puinhoop van en waarom doen de topvrouwen het in het bedrijfsleven wel goed

Ik denk dat dat meer met politici in het algemeen te maken heeft dan met wat voor geslacht iemand heeft
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:38:09 #243
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66802698
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef capricia het volgende:
...ik weet zeker dat we dan een stuk minder oolog voeren in arme landen als Afghanistan...
Och, oorlog hoort er gewoon bij. Zonder oorlog wordt de wereld er op de lange termijn echt niet beter op. De moraal van vrouwen is ook niet beter dan van mannen. Vrouwen voeren alleen oorlog op andere manieren.
pi_66802722
quote:
Je moet iemand hebben die verstand van zaken heeft, dus iemand die zelf in het leger heeft gezeten.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:39:32 #245
198365 Morendo
The Real Deal
pi_66802735
quote:
pi_66802757
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het principe is hetzelfde alleen nu omgekeerd als je al kunt spreken over dat vrouwen en allochtonen jarenlang zijn tegengehouden.
[..]

Ik zie het nut er niet van in. Leuk die kunstmatige afspiegeling van de samenleving bij de overheid maar waarom?
Maakt het de overheid beter? Als er meer blanke mannen schoonmaker zijn wordt er beter schoongemaakt?
Geen idee of het de overheid beter maakt. Dat valt niet te voorspellen.
Het is in ieder geval wel 'rechtvaardiger'.
pi_66802764
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie dan? Noem er eens één.
Sylvia Tóth
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66802765
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Och, oorlog hoort er gewoon bij. Zonder oorlog wordt de wereld er op de lange termijn echt niet beter op. De moraal van vrouwen is ook niet beter dan van mannen. Vrouwen voeren alleen oorlog op andere manieren.
Misschien niet zonder oorlog in het algemeen, maar niet elke specifieke oorlog is op lange termijn beter voor de mensheid.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:41:23 #249
236264 crew  capricia
pi_66802803
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel dat bespaart? Als we die Afghanistan-shit niet aangegaan waren en al die andere missies waar we nog steeds zitten...miljoenen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66802848
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, deze benoeming is tegengehouden. Dus de positie die al anderhalf jaar niet vervuld is, blijft onvervuld.
Daar is de politie idd mee gebaat
Mja, het is niet iets wat makkelijk gaat. Jammer maar onvermijdelijk.
En trouwens, 2 vrouwen gevraagd maar in die 1,5 jaar tijd? Lijkt er niet op dat ze veel moeite hebben gedaan.
pi_66802856
quote:
Kijk hoe naar vrouwen onderling zijn.
Als er alleen maar vrouwen aan de macht waren geweest, was er allang een kernoorlog uitgebroken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:43:56 #252
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66802890
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Sylvia Tóth
Dat was ook de enige die ik kon bedenken, dus die verwachtte ik al. Erg 'vrouwelijk' is die imho trouwens niet...
pi_66802917
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat was ook de enige die ik kon bedenken, dus die verwachtte ik al. Erg 'vrouwelijk' is die imho trouwens niet...
Neem maar van mij aan dat er in het zakenleven veel meer capabele vrouwen bevinden.
Het zal me niks verbazen als dat ook voor mannen geldt.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:44:51 #254
236264 crew  capricia
pi_66802920
quote:

[..]

Neelie-Thatcher-Maay-syndroom.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66802946
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het is net sport................. de beste wint.
[..]

Welke vraag?
Sport vergelijken met aanname beleid?
Ben je serieus?

Deze vraag:
quote:
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:46:15 #256
198365 Morendo
The Real Deal
pi_66802965
quote:
Erg 'vrouwelijk' is die imho trouwens niet...
Thatcher, Merkel, Kroes, H. Clinton, en Guusje zelf zijn dat ook niet. Misschien is dat zelfs wel een soort 'voorwaarde' om te kunnen slagen in deze harde wereld.
pi_66802987
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als er alleen maar vrouwen aan de macht waren geweest, was er allang een kernoorlog uitgebroken.
Dat vrouwen ruzie maken over wie welk kapsel het eerst had, wil niet meteen zeggen dat ze met kernbommen gaan gooien.

Over het algemeen is er groter percentage van vrouwen die tegen kernwapens en agressieve buitenlandse politiek staan dan mannen.
pi_66803017
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef keuvelaar het volgende:

[..]

Dat vrouwen ruzie maken over wie welk kapsel het eerst had, wil niet meteen zeggen dat ze met kernbommen gaan gooien.

Over het algemeen is er groter percentage van vrouwen die tegen kernwapens en agressieve buitenlandse politiek staan dan mannen.
Dan weet je niet hoe vrouwen onderling zijn.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:48:16 #259
236264 crew  capricia
pi_66803040
quote:

[..]

Ze zijn ook zo oververtegenwoordigd in het leger...stelletje agressieve vrouwen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66803043
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan weet je niet hoe vrouwen onderling zijn.
jawel hoor
pi_66803047
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Thatcher, Merkel, Kroes, H. Clinton, en Guusje zelf zijn dat ook niet. Misschien is dat zelfs wel een soort 'voorwaarde' om te kunnen slagen in deze harde wereld.
Ien Dales, verder terug Marga Klompé..zat weinig vrouwelijks aan
pi_66803072
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zijn ook zo oververtegenwoordigd in het leger...stelletje agressieve vrouwen..
Er zitten niet zo veel vrouwen in het leger, omdat ze niet zo hard zijn als mannen.
Uiteraard heb je ook genoeg mannen rond lopen die eigenlijk als vrouw geboren hadden moeten worden, maar dat terzijde.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:50:15 #263
198365 Morendo
The Real Deal
pi_66803109
Het CDA begint zich ook te roeren. Als de "blanke, mannelijke politie-top" een beetje ruggegraat toont dan kan dit nog een leuke affaire worden.
quote:
Het CDA heeft opheldering gevraagd over de situatie. CDA-Kamerlid CDA-Kamerlid Coskun Çörüz vindt het onwenselijk wanneer er inderdaad gewacht wordt tot een geschikte vrouw of allochtoon beschikbaar is, 'die luxe hebben we nu niet'.
pi_66803116
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:48 schreef keuvelaar het volgende:

[..]

jawel hoor
Kennelijk dus niet, want jij gelooft nogsteeds heilig in het sprookje dat wanneer er vrouwen aan de macht zouden zijn in deze wereld, dat er automatisch wereldvrede ontstaat.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:51:58 #265
198365 Morendo
The Real Deal
pi_66803171
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:48 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ien Dales, verder terug Marga Klompé..zat weinig vrouwelijks aan
Rita Verdonk natuurlijk.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:52:37 #266
236264 crew  capricia
pi_66803196
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Rita Verdonk natuurlijk.
Nina Brink.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66803262
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Nina Brink.
Jenny Thunnissen
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:55:18 #268
198365 Morendo
The Real Deal
pi_66803303
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Nina Brink.
En een 'lieve, zachte' vrouw als Ella Vogelaar redt het weer niet.

Oh ja, één van de ergste 'bitches' vind ik wel Jongerius van de FNV. Zij is écht eng.
pi_66803405
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kennelijk dus niet, want jij gelooft nogsteeds heilig in het sprookje dat wanneer er vrouwen aan de macht zouden zijn in deze wereld, dat er automatisch wereldvrede ontstaat.
Misschien even goed lezen, want ik zeg alleen dat vrouwen niet meteen met kernbommen gaan gooien zoals jij eerder stelt en gaf daarbij mijn motivatie.
Nog even voor de duidelijkheid dan maar...

Stelling:
quote:

[..]

Motivatie:
quote:
Heel wat anders dus dan zeggen dat er automatisch wereldvrede ontstaat wanneer vrouwen aan de macht zijn.
pi_66803420
Ien Dales was wel goed..

Nebahat Albayrak lijkt wel een uitzondering.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:59:18 #271
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66803438
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zeker. Een teveel aan testosteron is voor vrouwen uiteraard een vereiste om te kunnen slagen in de harde wereld aan de top. Want een echte vrouwelijke vrouw zit dan al snel met borderlinesynmptonen thuis.
pi_66803443
quote:
Dan zit Nederland elke maand weer in een nieuwe oorlog verwikkeld.

Oh en even een klein weetje: die "agressieve houding" van mannen tegenover andere landen is nodig zodat wij (bijna) alles hebben en zij (bijna) niks. Geen dank trouwens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66803609
Kritiek uit onverwachte hoek op Guusje:
quote:
„Dit heeft een wisselwerking op het hele politiekorps”, zei Tweede Kamerlid Coskun Çörüz van die partij. Het gaat er hem om dat de beste persoon wordt aangenomen. Hij zou het onwenselijk vinden als wordt gewacht tot er een geschikte vrouw of allochtoon beschikbaar is. „Die luxe hebben we nu niet.”
pi_66803664
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:59 schreef waht het volgende:

[..]

Dan zit Nederland elke maand weer in een nieuwe oorlog verwikkeld.

Oh en even een klein weetje: die "agressieve houding" van mannen tegenover andere landen is nodig zodat wij (bijna) alles hebben en zij (bijna) niks. Geen dank trouwens.

Volgens de 1 zijn vrouwen zo agressief dat ze automatisch kernoorlogen beginnen en volgens jou is de agressie van mannen nodig, omdat vrouwen het dan niet genoeg zouden zijn

Wat is het nou?
pi_66803822
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:45 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Sport vergelijken met aanname beleid?
Ben je serieus?
Niet het sport zelf vergelijk ik maar het eindresultaat............ de beste wint of je vindt gewoon dat een hardloper op krukken tussen valide lopers moeten winnen, zeg dat dan gelijk.
quote:
Deze vraag:
[..]
Ja, als het opgelegd wordt ten kostte van kwaliteit.
pi_66803870
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet het sport zelf vergelijk ik maar het eindresultaat............ de beste wint of je vindt gewoon dat een hardloper op krukken tussen valide lopers moeten winnen, zeg dat dan gelijk.
[..]

Ja, als het opgelegd wordt ten kostte van kwaliteit.
Dus als het niet ten koste gaat van de kwaliteit vind je het geen probleem. Duidelijk.

Van een directeur of ambtenaar kun je niet vaststellen wie de best is. Je kunt er geen stopwatch bij houden of meetlint naast leggen. Dat kan bij sporters wel.
pi_66804060
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:08 schreef keuvelaar het volgende:

[..]

Volgens de 1 zijn vrouwen zo agressief dat ze automatisch kernoorlogen beginnen en volgens jou is de agressie van mannen nodig, omdat vrouwen het dan niet genoeg zouden zijn

Wat is het nou?
Vrouwen zijn iets vredelievender, verzorgender, meelijhebbender, etc. Maar dat betekent niet dat het állemaal engeltjes zijn.

Misschien zouden er minder oorlogen zijn met vrouwen aan de top, maar mannen zijn fysiek sterker en seksueel agressiever, met andere woorden; vrouwen hebben geen kans.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66804169
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:21 schreef waht het volgende:

[..]

Vrouwen zijn iets vredelievender, verzorgender, meelijhebbender, etc. Maar dat betekent niet dat het állemaal engeltjes zijn.

Heb ik ook zeker niet gezegd.
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:21 schreef waht het volgende:

Misschien zouden er minder oorlogen zijn met vrouwen aan de top, maar mannen zijn fysiek sterker en seksueel agressiever, met andere woorden; vrouwen hebben geen kans.

Mannen zouden dan weer geen kans hebben als vrouwen niet eerst bereid waren om 9 maanden met ze in hun buik te lopen. Zo is er toch wat evenwicht.
pi_66804187
Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.
pi_66804266
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:26 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gelezen.
Ik ook niet.

(nou ja, bijna niet)
pi_66805536
door dit soort gedoe krijgt Wilders er weer twee zetels bij.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66805591
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:13 schreef Caesu het volgende:
En terecht, want aan deze onzin moet echt maar eens een einde komen.
Ook het blase dat hier heerst tegenover positieve discriminatie is stuitend, en dat alleen maar omdat het al decennia speelt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_66807013
Als ze dit soort grappen volhouden tot aan de verkiezingen dan kun je lachen; of huilen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:33:31 #284
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66808270
quote:
Wil je nu zeggen dat het Wilders' schuld is dat dergelijke compleet gestoorde ideeen in dit land rondgaan?!
Hij is juist degene die dergelijke problemen zou willen aanpakken, en gezien het feit dat dit bij heel veel mensen (blanke mannen, vrouwen en allochtonen!) weerstand oproept, lijkt het me een goede zaak.

Op de FP: Er waren 2 vrouwelijke kandidaten, eentje was niet geschikt, de ander was verhinderd. En dat terwijl de eisen al steeds verder verlaagd worden....
M.a.w. stel dat ze het voor elkaar krijgen om hun half allochtone/vrouwelijke top te krijgen, dan heb je dus de helft man met kennis van zaken, en een half groepje wat voor spek en bonen meedoet...
censuur :O
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:37:30 #285
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66808415
quote:
Ja, geweldig heh?

Wilders hoeft eigenlijk niks te doen. Al die linkse idioten doen het werk wel voor hem.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:41:54 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66808605
Je zult maar 20 jaar geleden gekozen hebben voor een carriere bij de politie. Altijd hard gewerkt, vaak overuren gemaakt, in de vrije tijd nog wat cursussen om hogerop te komen. Je bleek geschikt te zijn en talent te hebben en stroomde snel door.

Dan is het eindelijk zover: je wordt benoemd tot korpschef. De uitnodigingen aan de familie zijn al verstuurd. En dan blokkeert de minister het omdat je een blanke man bent. Een blanke man. Van dezelfde soort als die de politie uitgevonden hebben. Die de politie grootgemaakt hebben. Die het dienstpistool, de auto, het zwaailicht en de rechtsspraak hebben uitgevonden. En uit de catacomben van de verkeerspolitie wordt er dan iemand naar voren geschoven wier enige kwaliteit zwart en vrouw zijn is.

Dan word je dus geen korpschef, maar mag je onder haar gaan werken. Eigenlijk het werk van de nieuwe korpschef doen, want die heeft tot dan toe enkel bonnen uitgeschreven. Ik zou het wel weten en gewoon iedere dag om half vijf naar huis gaan.
The End Times are wild
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:44:20 #287
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66808706
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:41 schreef LXIV het volgende:
Je zult maar 20 jaar geleden gekozen hebben voor een carriere bij de politie. Altijd hard gewerkt, vaak overuren gemaakt, in de vrije tijd nog wat cursussen om hogerop te komen. Je bleek geschikt te zijn en talent te hebben en stroomde snel door.

Dan is het eindelijk zover: je wordt benoemd tot korpschef. De uitnodigingen aan de familie zijn al verstuurd. En dan blokkeert de minister het omdat je een blanke man bent. Een blanke man. Van dezelfde soort als die de politie uitgevonden hebben. Die de politie grootgemaakt hebben. Die het dienstpistool, de auto, het zwaailicht en de rechtsspraak hebben uitgevonden. En uit de catacomben van de verkeerspolitie wordt er dan iemand naar voren geschoven wier enige kwaliteit zwart en vrouw zijn is.

Dan word je dus geen korpschef, maar mag je onder haar gaan werken. Eigenlijk het werk van de nieuwe korpschef doen, want die heeft tot dan toe enkel bonnen uitgeschreven. Ik zou het wel weten en gewoon iedere dag om half vijf naar huis gaan.
HAHAHAHAHA

En bedankt, weer een zeteltje voor Wilders.
pi_66811986
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:59 schreef capricia het volgende:
In Frankrijk is nu juist een voorstel afgekondigd om 40% van de top van het bedrijfsleven vrouw te laten zijn. In Noorwegen is dit al lang zo. Daar is zelfs een verplichting. En het gaat wel goed in Noorwegen, volgens mij...
In Noorwegen gaat het perfect. Zes vrouwen die samen 40% van de commissariaten hebben Overigens houdt dit dus in dat de carrièrekansen voor alle mannen compleet om zeep geholpen zijn. Emigreren is dan nog de enige optie om carrière te maken.
pi_66812003
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:41 schreef LXIV het volgende:

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_66812089
quote:

[..]

Als de vrouwen het voor het zeggen hadden gehad dan hadden we nu nog in grotten geleefd. De vooruitgang is volledig te danken aan het risico's nemen van de man. Uiteindelijk is dit risicovolle gedrag (waar we dus letterlijk alles aan te danken hebben) de man fataal.
pi_66812218
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:45 schreef capricia het volgende:
Dat is dat je als vrouw alleen ver komt als je kennelijk een bitch bent, en alle zachte vrouwelijke eigenschappen laat varen. Je moet nog harder zijn dan je mannelijke collega's...pas dan kom je er.
Misschien zijn mannelijke eigenschappen wel veel beter voor topfuncties. Het zou zomaar kunnen he
pi_66812237
Het SGP kan hier flink wat zieltjes scoren!
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 22:46:42 #293
236264 crew  capricia
pi_66812283
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Misschien zijn mannelijke eigenschappen wel veel beter voor topfuncties. Het zou zomaar kunnen he
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66812302
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze hebben 1,5 jaar gezocht naar een capabele vrouw Ik weet eigenlijk niet wat ik schokkender vind, dit of dit debacle.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 22:51:16 #295
236264 crew  capricia
pi_66812413
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

En dan zeker specifiek de eigenschappen van een blanke man?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66812452
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:47 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ze hebben 1,5 jaar gezocht naar een capabele vrouw Ik weet eigenlijk niet wat ik schokkender vind, dit of dit debacle.
In die 1,5 jaar tijd maar 2 vrouwen gevraagd
pi_66812460
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan zeker specifiek de eigenschappen van een blanke man?
Hetero blanke man om precies te zijn
pi_66812472
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In die 1,5 jaar tijd maar 2 vrouwen gevraagd
Maar twee vrouwen gevonden die bovendien niet geschikt bleken te zijn
pi_66812487
Maar ik zie dat ik hier een stel 'feministen' achter me aan heb.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 22:53:31 #300
236264 crew  capricia
pi_66812494
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:52 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hetero blanke man om precies te zijn
Dus jij vindt dat hetero blanke mannen als enige goed topfuncties kunnen vervullen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66812506
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Doe eens even niet zo feministisch. Daar houden wij mannen niet van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')