abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66825444
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar is de levensstandaard wel hoger. Ik betwijfel dat ten zeerste. Kennis is alleen maar tanende.
Mensen zijn aan het verstommen.
Ja. Meer producten, meer zorg, meer medicatie, meer mogelijkheden etc. Jij stelt dat kennis tanende is, maar de zucht naar kennis is juist enorm gestegen sinds de verlichting.
  zondag 8 maart 2009 @ 14:27:38 #62
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66825619
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En het ongekende gebrek aan nuance. Dat geouwehoer over indoctrinatie van instituten en scholen en de bijbehorende superieure houding begint ook vrij vervelend te worden.
Kan ik er wat aan doen, dat is de gehele opzet van scholen. Mensen dom (tot op zekere hoogte) en gehoorzaam te maken. Slaafs, niet nadenkend.
quote:
Ruil die hysterie van je es in voor een dosis fatsoenlijke discussie. Geen gepolariseer, geen gestigmatiseer, geen drogredenatie, inhoudelijke reacties en je mag het best es toegeven als blijkt dat je verkeerd zit.

Tot die tijd is het hopeloos naief en wereldvreemd van je om te verwachten dat mensen normaal op jouw posts reageren.
Dan moeten jullie ook minder die fabels waarheden van gevestigde orde zo stellig verdedigen. Want dat is pas echt storend. Daarvoor zitten we in BNW.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_66825784
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kan ik er wat aan doen, dat is de gehele opzet van scholen. Mensen dom (tot op zekere hoogte) en gehoorzaam te maken. Slaafs, niet nadenkend.
[..]
Tsja, als jij dit als een feit ziet is er weinig ruimte voor discussie. Ik kan een schizofreen ook proberen wijs te maken dat-ie niet Jezus is, maar als het idee zo diep ingebakken zit is het lullen tegen beton. Dit is een ongezond educatiebeeld. En bovendien weer erg stigmatiserend, met een drogredenatie. "Kan ik er wat aan doen" als een feit brengen. Dat is moeilijk discusseren zo,hé.
quote:
Dan moeten jullie ook minder die fabels waarheden van gevestigde orde zo stellig verdedigen. Want dat is pas echt storend.
Als er met goede argumenten wordt gekomen, is daar niks mis mee. Jij zit hier nogal es lukraak dingen te roepen terwijl je er de ballen verstand van hebt. Moeten we je dan als een goeroe achternalopen? Het is waar omdat Lambiekje het zegt, de brenger en verdediger van de waarheid? Doei.
  zondag 8 maart 2009 @ 14:48:00 #64
52357 Lambiekje
pi_66826276
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Tsja, als jij dit als een feit ziet is er weinig ruimte voor discussie. Ik kan een schizofreen ook proberen wijs te maken dat-ie niet Jezus is, maar als het idee zo diep ingebakken zit is het lullen tegen beton. Dit is een ongezond educatiebeeld. En bovendien weer erg stigmatiserend, met een drogredenatie. "Kan ik er wat aan doen" als een feit brengen. Dat is moeilijk discusseren zo,hé.
[..]

Als er met goede argumenten wordt gekomen, is daar niks mis mee. Jij zit hier nogal es lukraak dingen te roepen terwijl je er de ballen verstand van hebt. Moeten we je dan als een goeroe achternalopen? Het is waar omdat Lambiekje het zegt, de brenger en verdediger van de waarheid? Doei.
Dat zeg ik niet. Mensen lezen niets, kijken niets. Reageren alleen uit een visie, wat dus een vaststaand feit is en onjuist is. Er zijn maar heel weinig mede fokkers die meedenken of iig zich interesseren tot. De rest is alleen maar aan stoken of met "waarheden" van gevestigde orde te schermen. Die nep-waarheid is mij bekend en dat moet eens doorbroken worden.
Hier in BNW is per definitie de gevestigde orde onjuist. Het is geen theekrans?!
Daar kan geen discussie tegen op of argumentatie. Goedpraten heeft geen zin, zij zijn fout. De een wat fouter dan de ander, maar een ding wat fouter dan fout is is de medische industrie. Dat er perongeluk wel iets goed gaat is meer een een uitzondering.

Ik KAN niet begrijpen waarom men zo rooskleurig idee heeft over de wereld. Wat ik aankaart is nog maar krasjes op de oppervlakte. Het is zo intens veel verrotter, slechter en fouter.

De deportaties staan voor de deur en niemand heeft het door.

"Everything you thought to know is wrong, deadly wrong".
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_66827759
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Mensen lezen niets, kijken niets. Reageren alleen uit een visie, wat dus een vaststaand feit is en onjuist is. Er zijn maar heel weinig mede fokkers die meedenken of iig zich interesseren tot. De rest is alleen maar aan stoken of met "waarheden" van gevestigde orde te schermen. Die nep-waarheid is mij bekend en dat moet eens doorbroken worden.
Hier in BNW is per definitie de gevestigde orde onjuist. Het is geen theekrans?!
Ah, ok. Je bedoelt dat de gevestigde orde aannemen in BNW zoiets is als bij de KKK negers accepteren?

Dan zoek ik WFL maar weer es op.
pi_66828153
Wereldwijd is kanker vaak te voorkomen
Uitgegeven: 26 februari 2009 15:07
Laatst gewijzigd: 26 februari 2009 15:07

AMSTERDAM - Meer dan 40 procent van alle gevallen van darm- en borstkanker in rijke, ontwikkelde landen kunnen worden voorkomen met een gezond voedingspatroon, voldoende lichaamsbeweging en een gezond lichaamsgewicht. Dit is een van de bevindingen uit het nieuwe rapport Policy and Action for Cancer Prevention dat vandaag is gepubliceerd door het World Cancer Research Fund (WCRF) en het American Institute for Cancer Research (AICR). Het rapport laat zien welke typen kanker voorkomen kunnen worden met gezonde voeding en een gezonde leefstijl. In de Verenigde Staten kan bijvoorbeeld ongeveer 45 procent van het aantal gevallen van darmkanker voorkomen worden. Over het algemeen blijkt dat ongeveer een derde van de meest voorkomende kankersoorten in rijke landen en een kwart van de kankertypen in arme landen kan worden voorkomen.

Aanbevelingen
Scholen moeten lichaamsbeweging en gezonde voeding voor kinderen actief stimuleren. Op scholen en in kantoren geen automaten toestaan met ongezond voedsel. Overheden zouden de aanbeveling van de Verenigde Naties over borstvoeding in de wet kunnen verankeren. De levensmiddelenindustrie zou de volksgezondheid voorop moeten stellen in alle productiestadia. Gezondheidsdeskundigen zouden het voortouw moeten nemen in het geven van voorlichting op het gebied van volksgezondheid, inclusief kankerpreventie. Individuen zouden onafhankelijke informatie over voeding moeten raadplegen om er zeker van te zijn dat de producten die ze kopen ook echt gezond zijn.

http://www.nu.nl/gezondheid/1924028/wereldwijd-is-kanker-vaak-te-voorkomen.html
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
pi_66828406
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:22 schreef Salvad0R het volgende:
Vieze evil fucking kankerduivels.
Boefjes zijn het, boefjes!
pi_66828616
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nou nou ik verkondig wel meer waarheden hoor.

Maar dan is de vraag waarom is het hyperhygiene zo onstaan. Waarom tig keer per dag handen wassen, waardoor er allergiën onstaan.

Hyperhygiene = het afwezig zijn van een bepaalde concentratie micro-organismen waaraan het zich ontwikkelende immuunsysteem blootgesteld wordt.

Het ontbreken van deze organismen kan het lichaam gevoeliger maken voor het ontstaan van allergische afwijkingen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 8 maart 2009 @ 16:07:26 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66828759
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Om mezelf maar weer eens te herhalen, als mensen het niet met jou of je bron eens zijn betekend dat niet automatisch dat ze de bron niet gelezen hebben. Je lijkt het idee te hebben dat iedereen die een dergelijke tekst leest wel tot dezelfde conclusie moet komen. Dat is gewoon simpelweg niet zo.
quote:
Daar kan geen discussie tegen op of argumentatie. Goedpraten heeft geen zin, zij zijn fout. De een wat fouter dan de ander, maar een ding wat fouter dan fout is is de medische industrie. Dat er perongeluk wel iets goed gaat is meer een een uitzondering.

...
Zullen we dan maar weer de vergelijking maken met een fundamentalistische gelovige? Zo gedraag je je namelijk. Je waarheid behandel je als heilig.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_66829554
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:07 schreef ATuin-hek het volgende:

Je waarheid behandel je als heilig.
Dat is zo bij iedereen het zou wat zijn als je niet achter je eigen waarheid zou staan, dan doe je iets goed fout in het leven.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
  zondag 8 maart 2009 @ 16:46:13 #71
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66829951
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:32 schreef 49euro het volgende:

[..]

Dat is zo bij iedereen het zou wat zijn als je niet achter je eigen waarheid zou staan, dan doe je iets goed fout in het leven.
Dat betwijfel ik ten zeerste....
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 8 maart 2009 @ 17:32:40 #72
52357 Lambiekje
pi_66831424
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ah, ok. Je bedoelt dat de gevestigde orde aannemen in BNW zoiets is als bij de KKK negers accepteren?

Dan zoek ik WFL maar weer es op.
nee totaal niet.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:37:14 #73
52357 Lambiekje
pi_66831544
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:45 schreef 49euro het volgende:
Wereldwijd is kanker vaak te voorkomen
Uitgegeven: 26 februari 2009 15:07
Laatst gewijzigd: 26 februari 2009 15:07

AMSTERDAM - Meer dan 40 procent van alle gevallen van darm- en borstkanker in rijke, ontwikkelde landen kunnen worden voorkomen met een gezond voedingspatroon, voldoende lichaamsbeweging en een gezond lichaamsgewicht. Dit is een van de bevindingen uit het nieuwe rapport Policy and Action for Cancer Prevention dat vandaag is gepubliceerd door het World Cancer Research Fund (WCRF) en het American Institute for Cancer Research (AICR). Het rapport laat zien welke typen kanker voorkomen kunnen worden met gezonde voeding en een gezonde leefstijl. In de Verenigde Staten kan bijvoorbeeld ongeveer 45 procent van het aantal gevallen van darmkanker voorkomen worden. Over het algemeen blijkt dat ongeveer een derde van de meest voorkomende kankersoorten in rijke landen en een kwart van de kankertypen in arme landen kan worden voorkomen.

Aanbevelingen
Scholen moeten lichaamsbeweging en gezonde voeding voor kinderen actief stimuleren. Op scholen en in kantoren geen automaten toestaan met ongezond voedsel. Overheden zouden de aanbeveling van de Verenigde Naties over borstvoeding in de wet kunnen verankeren. De levensmiddelenindustrie zou de volksgezondheid voorop moeten stellen in alle productiestadia. Gezondheidsdeskundigen zouden het voortouw moeten nemen in het geven van voorlichting op het gebied van volksgezondheid, inclusief kankerpreventie. Individuen zouden onafhankelijke informatie over voeding moeten raadplegen om er zeker van te zijn dat de producten die ze kopen ook echt gezond zijn.

http://www.nu.nl/gezondheid/1924028/wereldwijd-is-kanker-vaak-te-voorkomen.html
En langzaam sijpelt/glipt het betere nieuws toch door in MSM. De vraag is dan, pakken de huidige huisartsen en doctoren het ook op.

Leuk dat het dus nu "wetenschappelijk" aangetoond is dat voedsel effectief is tegen kanker. Maar hoe past dit dan in het aankomende voedselterreurwet waarbij genrotzooi, hormoonrotzooi en vitamine-vermindering.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:41:25 #74
52357 Lambiekje
pi_66831665
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:01 schreef EricT het volgende:

[..]

Hyperhygiene = het afwezig zijn van een bepaalde concentratie micro-organismen waaraan het zich ontwikkelende immuunsysteem blootgesteld wordt.

Het ontbreken van deze organismen kan het lichaam gevoeliger maken voor het ontstaan van allergische afwijkingen.
Ja dat was me wel duidelijk dat we bacteriën bij ons moeten hebben. Zo is het dus ook aangetoond dat het ontbreken van bepaalde bacteriën obisitas veroorzaakt.

De vraag is dan waarom is men zo gefixeerd op hygiène. Als het bekend is dat het dus juist ziekte oplevert of iig allergiën. Ergens moet dat ons verkondigd zijn in al die praatprogrammas, TVreclames en folders. Waarom is het dan toch niet common knowledge dat niet altijd je handen wassen beter is voor je gezondheid.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:54:21 #75
52357 Lambiekje
pi_66832093
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:32 schreef 49euro het volgende:

[..]

Je moet je waarheid altijd beschaven. Anders zou je bovenstaande bericht over kanker niet kunnen plaatsen. Het bekend dat 80 jaar regulier geaccepteerde kankerresearch nogal onzinnig was. Waarom komt men daar pas anno 2009 achter terwijl al in de jaren 60 bekend was dat het zo is. Onderzoeken van toen zijn zwart gemaakt dit voor financieel gewin.

Nou het is dus wel zo op school leer je dit op school leer je dat. Journaals zeggen dit en ouders zeggen dat.
Omgeving zegt zo. Daarmee heb je jouw waarheid gevormd.

Maar nu met het internet en het beschikbaar hebben van betekenis zijnde eBooks, tientallen docus, achtergronden van zaken. Ga je toch je eigen waarheid bijschaven. Je doorziet bepaalde leugens. Je verbindt wat dots. Je leest weer wat. En langzamerhand is je oude beeld wat in je schooljaren gevormd is voorbij. Je doorziet dat kranten en journaals maar eenzijdig en halfbakken verslaggeving doen.

10 jaar geleden voor het hele 911 gebeuren had ik ook geen flauw benul dat de industrien en regeringen zó fout bezig zijn. Tuurlijk wist ik wel van de JFK, DES en dat niet alles even netjes was tijdens WO2. Je denkt van ach het zijn maar incidenten, het was vast niet zo bedoelt en noem maar op. Gaande weg als je de zaken bekijkt via de 911-ingang beland je toch in een hele diepe beerput.

En ja ik vind het kwalijk, zeer kwalijk dat we met nagenoeg alles voor gelogen zijn op school. Of we de wrede wereld niet kunnen handelen. En ja ik was net als menigeen hier nogal naief over zaken, gewoon zoals het hoort vertrouwen hebben in autoriteit. Mèn wat zat ik fout. En ja en waarom zou je ook onderzoek doen in je geschiedenis boek. Achteraf gezien is het zeer verwerpelijk, ik heb nimmer in de boeken op de middelbare school gezien wat de bronvermeldingen waren. Nee alles is zo opgezet dat je niet te gemakkelijk informatie voor jezelf kan inwinnen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lambiekje op 08-03-2009 17:59:37 ]
pi_66832095
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar is de levensstandaard wel hoger. Ik betwijfel dat ten zeerste. Kennis is alleen maar tanende.
Mensen zijn aan het verstommen.
Uiteraard.

En daar ben jij, met je zeer onintelligente posts, het levende bewijs van.

Laten we het onderwijs vergeten, daar wordt men toch alleen dom en slaafs van.
Laten we maar stoppen met handen wassen, douchen en schone kleren aantrekken, worden we ziek van.
Laten we stoppen met inentingen, antibiotica en operaties, daar gaan we dood aan.

Lijkt me verstandig.

pi_66832383
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:54 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Uiteraard.

Laten we maar stoppen met handen wassen, douchen en schone kleren aantrekken, worden we ziek van.
Laten we stoppen met inentingen, antibiotica en operaties, daar gaan we dood aan.

Lijkt me verstandig.

Onintelligent? als iemand hier op de hoogte is van nieuwe verschijningen / gebeurtenissen dan is het lambiekje. Dat hij er op een andere manier naar kijkt is een tweede maar dat heeft niets met intelligentie te maken want vaak redeneert hij best logisch maar dan wel een andere kant op als de meeste mensen doen.

Daarnaast iriteer ik me mateloos aan mensen die zijn posts willen samenvatten en dat op zo'n manier doen dat de tekst helemaal uit z'n context wordt gerukt. Je kunt het best niet met hem eens zijn maar op deze manier je ongenoegen tonen is behoorlijk triest.

Daarnaast om even in te gaan op het puntje onderwijs. Bij de marine en landmacht word je in de opleiding mentaal afgebroken zodat op beslissende momenten je de orders prima naleeft en er niet bij gaat nadenken. Mensen die niet nadenken hebben ze overal namelijk het liefst, gewoon mensen die doen wat er van ze gevraagd wordt. En zal ik je eens wat vertellen zo'n mensen hebben wij in Nederland teveel die gewoon netjes alles opvolgen en zelf niet meer onafhankelijk kunnen nadenken. Maarja dat is offtopic dus ik hou erover op.

[ Bericht 18% gewijzigd door 49euro op 08-03-2009 18:09:50 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 18:04:50 #78
52357 Lambiekje
pi_66832407
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:54 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Uiteraard.

Lijkt me verstandig.

Nee

Hoezo onintelligent? Omdat ik grote vraagtekens zet bij het functioneren van onze maatschappij?

Gebalanceerd en eerlijk onderwijs. De pros en contras. Dissidente zaken behandelen.

Wassen moet wel gebeuren maar niet in de frequentie zoals we het nu doen. 17e eeuwse manier is weer het andere uiterste.

Inentingen stoppen is een heel goed plan.

Ik denk dat we daar betere, gezondere en oprechtere mensen van worden. Echt mens en niet een robotslaaf zoals we nu zijn.
  zondag 8 maart 2009 @ 18:18:20 #79
52357 Lambiekje
pi_66832827
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:04 schreef 49euro het volgende:

[..]

Onintelligent? als iemand hier op de hoogte is van nieuwe verschijningen / gebeurtenissen dan is het lambiekje. Dat hij er op een andere manier naar kijkt is een tweede maar dat heeft niets met intelligentie te maken want vaak redeneert hij best logisch maar dan wel een andere kant op als de meeste mensen doen.

Daarnaast iriteer ik me mateloos aan mensen die zijn posts willen samenvatten en dat op zo'n manier doen dat de tekst helemaal uit z'n context wordt gerukt.

Kijk daar heb ik wat aan. Meedenken. Toch voor jezelf denken he er klopt misschien wel iets niet aan de wereld.

Ik weet ook best dat ik soms wat te gemakkelijk de bocht af snij. Het is ook allemaal zo complex wat er mis gaat. En als je al eens eerder een bepaalde stelling hebt gedaan wil je nog wel eens de boel nog verder inkorten. Wat ik dan jammer vind is dat nagenoeg niemand tussen de regels kan doorlezen. En me vast pinnen op een uiterste of een lichtelijk overdrijving. Men doorziet het punt niet.

Zoals jij of Resonancer reageren is meedenkend en toch een eigen mening hebben. En wel enig inzicht hebben in wat ik nu probeer duidelijk te maken. Relevante links komen voorbij waar ik weer een stap verder kan en weer beter de dots kan verbinden. En waarschijnlijk zal jullie dat ook doen op het moment dat ik weer met een "bizar" artikel of filmpje kom. Kijk naar je eigen link van voedsel en kanker. Je hebt gezocht nadat ik zaken heb geopperd, toch? Ik had dat bericht bijvoorbeeld gemist. Maar het staaft wel met mijn stellingen...
pi_66833151
even tussendoor en offtopic is het mogelijk om een topic te starten over het onderwijs? Ik zie dit onderwerp vrijwel ieder topic passeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')