.quote:De als 6e geplaatste Jesse Huta Galung heeft zich op zeer sterke wijze weten te plaatsen voor de 2e ronde van het challengertoernooi in Caltanissetta (¤ 30.000+H).
De 23-jarige Nederlander was in de openingsronde binnen één uur klaar met zijn tegenstander Adrian Ungur (Roe, 240), met 6-0, 6-2 trok hij de partij eenvoudig naar zich toe.
Qualifier Nick van der Meer is de enige Nederlander die vandaag nog in actie komt voor zijn partij in de 1e ronde van het hoofdtoernooi.
En het vreemde is dat het eigenlijk vrij gelijk op ging in die eerste set. Alleen, daar hebben we het weer, Marrero was beter op de beslissende punten.quote:
Jesse moet eigenlijk de top-100 kunnen binnenkomen in die serie toernooien. Zeker als hij deze vorm vasthoudt.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:23 schreef tennisboy het volgende:
Tot en met Roland Garros heeft Jesse niks te verdedigen. De aankomende weken speelt hij alleen maar toernooien dus hij kan flink stijgen: Toernooischema:( komt van Jesse's site http://www.hutagalung.nl/)
16 maart : Challenger Caltanissetta, Italy ¤ 30.000+H
23 maart : Challenger Barletta , Italy ¤ 42.500+H
30 maart : Challenger Napoli , Italy ¤ 85.000+H
06 april : Challenger Athens ,Greece ¤ 85.000+H
13 april : Challenger Rome , Italy ¤ 30.000+H
20 april : Challenger Rome , Italy ¤ 30.000+H
Jesse heeft ondertussen de 1ste break te pakken, hij leidt met 3-2 en serveert nu voor 4-2.
Hij speelt wel heel veel in Itialië.
ja, zal zeer leuk zijnquote:Op zondag 22 maart 2009 11:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jesse moet eigenlijk de top-100 kunnen binnenkomen in die serie toernooien. Zeker als hij deze vorm vasthoudt.
quote:Toernooizege Huta Galung in Italië
CALTANISSETTA - Tennisser Jesse Huta Galung heeft zondag het challengertoernooi in het Italiaanse Caltanissetta op zijn naam gebracht.
In een Nederlands onderonsje was hij in de finale duidelijk te sterk voor Thiemo de Bakker. Huta Galung won de partij met 6-2 6-3.
Het is voor Huta Galung zijn derde succes op de challenger tour. Hij won vorig jaar in Scheveningen en in 2007 in Alphen aan den Rijn. ,,Het is leuk om ook een keer in het buitenland te winnen. Nu kan er niet meer worden gezegd dat ik het alleen in Nederland kan,’’ reageerde Huta Galung.
Volgens de inwoner van het Limburgse Heel dankte hij zijn zege mede aan de intensieve trainingsperiode in de aanloop naar de Daviscupontmoeting met Argentinië. Hij heeft toen al veel op gravel kunnen spelen. ,,Dat heeft zeker geholpen, want er wordt nog niet zolang op gravel getennist. Ik heb zeker een goede basis kunnen leggen.’’
Hij noemde het een goede zaak voor het Nederlandse tennis dat hij samen met De Bakker in de finale stond. Al was het voor beiden wel een beetje onwennig. ,,Het blijft toch gek om in de finale te spelen tegen iemand die je heel goed kent. We waren allebei ook wel nerveus, maar ik denk dat ik uiteindelijk wel los kwam. Thiemo vond de hele wedstrijd zijn draai niet echt, maar we hebben dit toernooi laten zien dat we goed kunnen tennissen.’’
Met zijn zege behaalde Huta Galung 75 punten voor de wereldranglijst. Hij verwacht dat hij naar een plek rond de 150e plaats stijgt. Hij komt daarmee in de buurt van zijn beste ranking ooit. Komende week doet hij mee aan het challengertoernooi in het Italiaanse Barletta. ,,Het geeft een heerlijk gevoel dat ik nu vijf wedstrijden op rij heb kunnen winnen. Hopelijk kan ik dit doorzetten.’’
quote:Zieke Huta Galung geeft op
BARLETTA - Jesse Huta Galung heeft dinsdag moet opgegeven in de eerste ronde van het challengertoernooi in het Italiaanse Barletta. De Nederlandse tennisser is ziek. Bij een stand van 5-2 voor zijn Spaanse opponent Daniel Munoz-de la Nava staakte hij de strijd. Hij won zondag nog het evenement in Caltanissetta.
„Sinds zaterdag voelde ik me al snotterig. De afgelopen dagen is het erger geworden. Ik heb nu ook koorts. Ik heb het nog wel geprobeerd maar ik had totaal geen zin. Ik heb enorm slappe benen.”
Huta Galung had gehoopt zijn goede lijn van afgelopen week te kunnen doorzetten. „Het is balen, maar het is niet anders.” Hij keert nu terug naar Nederland om daar een week te trainen. Daarna gaat hij meedoen aan de challenger in Athene.
© Telesport
Is dat dé challenger waar Hijquote:
Ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Is dat dé challenger waar Hij![]()
titelverdediger is?
Helaas geen goede loting tegen de als 3de geplaatste. Tegen de nummer 115 zijn natuurlijk altijd kansen voor Jesse. Hopelijk kan Jesse de goede vorm doorzetten.quote:Bij de grote challenger in Athene (Gri) is Jesse Huta Galung (foto) gekoppeld aan de als 3e geplaatste Victor Crivoi (Roe, 115). Beide spelers stonden al één keer eerder tegenover elkaar, bij de kwalificaties van het ATP toernooi in Wenen vorig jaar. Toen was de Roemeen in 3 sets te sterk voor Huta Galung.
Is ook niet gek. Als landgenoot van Hem is de druk natuurlijk extra groot als Hij zijn titel niet komt verdedigen!quote:
quote:Huta Galung naar kwartfinales
ROME - Tennisser Jesse Huta Galung heeft de laatste acht bereikt van het challengertoernooi in Rome. Huta Galung was donderdag in twee sets te sterk voor de Kroaat Antonio Veic: 6-3 6-2.
In de kwartfinales treft de Nederlander de Duitser Simon Greul, de nummer twee van de plaatsingslijst in Rome.
quote:Challenger Rome: Huta Galung verliest in kwartfinales
Jesse Huta Galung heeft vrijdag in de kwartfinales van het challenger-toernooi van Rome verloren van Simon Greul. De Nederlander pakte slechts zes games tegen de Duitser, die in de Italiaanse hoofdstad als tweede is geplaatst: 4-6, 2-6. De 23-jarige Haarlemmer neemt ook volgende week deel aan een challenger in Rome.
quote:Challenger San Remo: Jesse Huta Galung hard onderuit
Jesse Huta Galung is in de eerste ronde van het challenger-toernooi van San Remo hard onderuit gegaan. Hij verloor maandag met 1-6, 1-6 van Bla¸ Kavcic. De Nederlandse nummer 149 van de wereld had niets in te brengen tegen de Sloveense nummer 267 van de wereld, die via de kwalificaties tot het hoofdschema was doorgedrongen
Jammer maar Kendrick staat natuurlijk wel in de top 100.quote:HUTA GALUNG ONDERUIT IN ZAGREB
Jesse Huta Galung kent geen goede voorbereiding op de kwalificaties van Roland Garros.
De 23-jarige Nederlander verloor maandag in de eerste ronde van het challenger-toernooi in Zagreb van de als tweede geplaatste Amerikaan Robert Kendrick: 2-6, 3-6. Vorig jaar plaatste hij zich in Parijs voor het hoofdtoernooi, waar hij in de eerste ronde verloor.
Inderdaad, hij blijft maar rond die 150e plek hangen, daar heeft ie eigenlijk helemaal niks aan.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:55 schreef Wopper1 het volgende:
Balen... T zal wel weer een keer tijd worden dat Huta wat gaat presteren. Op deze manier komt hij geen fluit verder.
En juist die plek (130-180 ranking) is gewoon funest voor iedere speler.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Inderdaad, hij blijft maar rond die 150e plek hangen, daar heeft ie eigenlijk helemaal niks aan.
Ik geef hem meer kansen in Challengers. De Belgen lijken deze strategie ook te volgen. Vliegen en de Rochus-broers zijn vaker te zien in Challengers dan in ATP-toernooien.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:10 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
En juist die plek (130-180 ranking) is gewoon funest voor iedere speler.
Dan moet je dus bij ieder toernooi kwalificaties spelen, en tref je 2 a 3 spelers die gewoon net zo ''goed'' zijn als jij en of je nou 120 staat of 200, het niveau verschilt niet veel.
Een keer een SF in een atp-toernooi zou echt geweldig zijn (in Nederland misschien?).. Gewoon zorgen dat je rond de 80 kan komen, en zo wekelijks kunnen aantreden zonder die verdomde kwalificatie wedstrijden.
quote:Roland Garros: Huta Galung ook door in kwalificatie
Jesse Huta Galung heeft dinsdag de tweede kwalificatieronde van Roland Garros bereikt. De Nederlander versloeg de Kazach Joeri Sjoekin: 6-4, 6-4. In de volgende ronde speelt Huta Galung tegen de Braziliaan Franco Ferreiro.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Nooit van gehoord van de Braziliaan.
Verpest dit forum nou niet met allerlei foto's van tennishunks ofzo.quote:
Ben gewoon behulpzaamquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Verpest dit forum nou niet met allerlei foto's van tennishunks ofzo.
Gebruik daar het Roddick-topic maar voor
Ignatik is oud nummer 1 bij de junioren, dus dat was te verwachten. Zeker omdat Robin het ook absoluut niet makkelijk had tegen hem.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Jesse heeft ook teveel feest gevierd geloof ik
36 26 eraf tegen Uladzimir Ignatik (ATP-258). Vrij hard dus, tegen iemand die in Jersey nog werd verslagen door Robin Haase in 2 setjes (in diens 4e potje sinds zn return).
Nou ja, we'll always have that first round against Kondo
Een paar futures met nono's en 1 rondje challenger winnen zorgen ervoor dat alles goed zit? Lijkt me dat er heel wat meer aan de hand is hoorquote:Op donderdag 3 december 2009 15:14 schreef tennisboy het volgende:
In de futures gaat het gewoon perfect. Hij heeft laatst ondertussen weer een keer een 1ste ronde overleeft in een challenger. Dus als je het aan mij vraagt staat hij er volgend jaar weer gewoon in de challengers.
Nou ja, het was de Rochus zonder talent he.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:05 schreef Chriz2k het volgende:
Best knap na die miraculeuze ontspanning tegen Rochus in de eerste ronde, toen hij in de derde set van *5-2 naar *5-6 met drie matchpoints tegen ging.
Een hele kleine Rochusquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
En we weten allemaal wat er overblijft bij een Rochus zonder talent. Gewoon een kleine Rochus
quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:30 schreef tennisboy het volgende:
Hup Jesse ga achter Robin en Thiemo aan.
Watje, snel aanpassen hequote:Op zondag 15 augustus 2010 20:47 schreef Outlined het volgende:
[..]
hoop het wel maar gaat gewoon niet gebeuren, als deze gast ooit in de top 100 komt bespan ik mijn racket met spaghetti speel ik 1 wedstrijd lang met een condoom als overgrip
Kan er wel spaghetti in doen, maar wat dan, één bal raken en de hele zooi ligt er uitquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |