Ik heb het natuurlijk ook over een beetje egocentrisme.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik denk dat het goed is voor moeder en kind dat de moeder ook nog een leven heeft naast het gezin. Anders kom je denk ik heel snel in zo'n klein wereldje, waar de meest kleine dingen worden opgeblazen omdat je ze niet meer in perspectief kunt zien.
Aan de andere kant zijn er ook genoeg ouders die er in doorslaan, en kinderen maar zien als een lastig obstakel in hun eigen leven. Laatst was er een item op TV over een dagelijkse kinderopvang van 8.00 tot 19.00 uur. Tot mijn grote verbazing waren er genoeg ouders te vinden die dat wel een goed idee vonden
Gezellig thuis!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Tja, ik ben er niet echt slechter van geworden hoor, en m'n moeder ook niet, die vindt het allemaal geweldig.
Gelukkig heeft ze d'r 4 gehad om op te voeden, dus de aandacht was wel altijd een beetje verdeeld.
is dat niet een wat goedkope aanname over 'ouders van nu' ...?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik heb het idee dat sommige ouders van nu hun kinderen als Grote Levensvervulling zien. Eerlijk gezegd lijkt het mij doodeng om dat te moeten zijn voor iemand. Ik ben blij dat mijn moeder wat nuchterder is/was dan sommige ouders nu.
Ik was gelukkig de 1e strak 9 maanden nadat ze getrouwd waren.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat niet een wat goedkope aanname over 'ouders van nu' ...?
dat zijn mijoenen verschillende individueen, waarvan sommigen meer of sommigen niet voldoen aan jouw cliche-veronderstelling.
en zelfs als ze zouden voldoen aan het idee dat ze een grote kinderwens hebben, betkent dat zeker nog lang niet dat ze opeens hun kinderen ook slechter opvoeden of die zouden leiden onder de grotere aandacht/verwachtingen van hun ouders...
Je zou je nog verbazen, denk ikquote:
Ik denk dat ze het ongetwijfeld zullen beamen vanachter hun toetsenbordquote:
Jammer toch dat mensen buiten OUD zo goed denken te weten heo de mensen in OUD werkelijk zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:01 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het ongetwijfeld zullen beamen vanachter hun toetsenbord
het was dan ook een stereotypisch grapje.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer toch dat mensen buiten OUD zo goed denken te weten heo de mensen in OUD werkelijk zijn.
Beetje verdiepen in de poster daar zou tot verbazende resultaten leiden.
Echter, aannames zijn natuurlijk veel gemakkelijker en leuk om telkens te poneren
Ik zeg dat sommige ouders van nu een grote kinderwens hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en zelfs als ze zouden voldoen aan het idee dat ze een grote kinderwens hebben, betkent dat zeker nog lang niet dat ze opeens hun kinderen ook slechter opvoeden of die zouden leiden onder de grotere aandacht/verwachtingen van hun ouders...
Die zat wat meer op het werk. Maar ook hij zag me niet als dat ene wat zijn leven compleet zou gaan maken. Lekker nuchterquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:55 schreef N.icka het volgende:
Het gaat over in de OP over ouders en binnen no time gaat het over moeders. Ts: en je vader dan????
Ik denk dat juist tegenwoordig er meer kinderen geboren worden omdat mensen een (grote) kinderwens hebben dan vroeger. Vroeger was het geen bewuste keus, kinderen kwamen er nu eenmaal. Ook de keus om iets naast je moederschap en huishouden te doen was veel moelijker.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik zeg dat sommige ouders van nu een grote kinderwens hebben.
En of dat in sommige gevallen slecht kan zijn is dus de vraag waar dit topic om draait.
Mijn gedachte was juist dat omdat je nu de keus hebt, vaak alleen de mensen die het nog heel graag willen eraan beginnen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat juist tegenwoordig er meer kinderen geboren worden omdat mensen een (grote) kinderwens hebben dan vroeger. Vroeger was het geen bewuste keus, kinderen kwamen er nu eenmaal. Ook de keus om iets naast je moederschap en huishouden te doen was veel moelijker.
Ik denk dat er bij veel ouders juist tegenwoordig een stuk van hun oude zelf blijft bestaan, omdat het kan. En dat vind ik inderdaad niet verkeerd.
Begrijp me niet verkeerd. Het baren van een kind lijkt mij ook iets heel ultiems hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:39 schreef Babbelzz het volgende:
als je er door kan komen; kijk hier eens hoe t ouderschap tot iets Biologisch en ultiems verheven kan worden door mensen met kids...(mn laatste pagina's)
Bewust kinderloos, in de 30 en nu?
xou blij zijn als ik jou was dat je niet door zulke mensen bent opgevoed
Dit dus. Ik geen eigenlijk geen een ouder die zijn kind ziet als 'Grote LevensVervulling' Kom op zegquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat zijn mijoenen verschillende individueen, waarvan sommigen meer of sommigen niet voldoen aan jouw cliche-veronderstelling.
En dat was bij sommige ouders van toen niet zo?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik zeg dat sommige ouders van nu een grote kinderwens hebben.
En of dat in sommige gevallen slecht kan zijn is dus de vraag waar dit topic om draait.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |