abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:25:01 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66768453
Soms heb ik het idee dat het beter is voor een kind als de ouders een heel klein beetje egocentrisch zijn en hun leven niet alleen om hun kind laten draaien maar ook om henzelf.

Mijn moeder is een beetje egocentrisch. Haar kinderen zijn haar alles, maar ze ging anders om met het moederschap dan sommige ouders nu doen. Ze hoefde zelf niet zo nodig kinderen, maar mijn vader wilde het heel erg graag. Dus kwamen ik en mijn broertje.

Omdat kinderen niet haar Ultieme Wens waren waren na onze geboorte ook andere dingen in haar leven nog steeds belangrijk. Ze was niet alleen maar ' moeder van Jonny' Dat was ze als ze mij verzorgde. Maar ze was ook nog vrouw van, verkoopster, voorzitster van de wandelclub. enz enz.. wat ze voor de bevalling ook was. Haar oude leven ging (in iets gewijzigde vorm ) gewoon door.

Waarom denk ik dat dat goed voor mij was?.

Ik heb het idee dat sommige ouders van nu hun kinderen als Grote Levensvervulling zien. Eerlijk gezegd lijkt het mij doodeng om dat te moeten zijn voor iemand. Ik ben blij dat mijn moeder wat nuchterder is/was dan sommige ouders nu.

Wat als je als kind heeel gewenst bent? Legt dat een prestatiedruk op je als kind? Of wordt je juist verwend?

Ik heb zelf het idee dat dat dus niet zo heel goed is, maar wat vinden jullie?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:32:46 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66768707
Ik denk dat het goed is voor moeder en kind dat de moeder ook nog een leven heeft naast het gezin. Anders kom je denk ik heel snel in zo'n klein wereldje, waar de meest kleine dingen worden opgeblazen omdat je ze niet meer in perspectief kunt zien.

Aan de andere kant zijn er ook genoeg ouders die er in doorslaan, en kinderen maar zien als een lastig obstakel in hun eigen leven. Laatst was er een item op TV over een dagelijkse kinderopvang van 8.00 tot 19.00 uur. Tot mijn grote verbazing waren er genoeg ouders te vinden die dat wel een goed idee vonden
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:34:43 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_66768776
Groot gelijk. Veel moeders kunnen in het begin over niets anders meer spreken of denken dan over hun kind. Dat is niet gezond, vind ik.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:36:25 #4
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66768844
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik denk dat het goed is voor moeder en kind dat de moeder ook nog een leven heeft naast het gezin. Anders kom je denk ik heel snel in zo'n klein wereldje, waar de meest kleine dingen worden opgeblazen omdat je ze niet meer in perspectief kunt zien.

Aan de andere kant zijn er ook genoeg ouders die er in doorslaan, en kinderen maar zien als een lastig obstakel in hun eigen leven. Laatst was er een item op TV over een dagelijkse kinderopvang van 8.00 tot 19.00 uur. Tot mijn grote verbazing waren er genoeg ouders te vinden die dat wel een goed idee vonden
Ik heb het natuurlijk ook over een beetje egocentrisme.

Overdreven egocentrisme lijkt me voor een kind slechter dan overdreven kind-gerichtheid en verwennerij.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:39:07 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66768954
Tja, ik ben er niet echt slechter van geworden hoor, en m'n moeder ook niet, die vindt het allemaal geweldig .
Gelukkig heeft ze d'r 4 gehad om op te voeden, dus de aandacht was wel altijd een beetje verdeeld .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:40:18 #6
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66768992
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Tja, ik ben er niet echt slechter van geworden hoor, en m'n moeder ook niet, die vindt het allemaal geweldig .
Gelukkig heeft ze d'r 4 gehad om op te voeden, dus de aandacht was wel altijd een beetje verdeeld .
Gezellig thuis!
pi_66769979
Ik ben vader geworden voordat ik het wist en zou nu niet meer willen ruilen met mensen die er over gaan nadenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2009 16:08:03 ]
pi_66770465
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Ik heb het idee dat sommige ouders van nu hun kinderen als Grote Levensvervulling zien. Eerlijk gezegd lijkt het mij doodeng om dat te moeten zijn voor iemand. Ik ben blij dat mijn moeder wat nuchterder is/was dan sommige ouders nu.
is dat niet een wat goedkope aanname over 'ouders van nu' ...?

dat zijn mijoenen verschillende individueen, waarvan sommigen meer of sommigen niet voldoen aan jouw cliche-veronderstelling.
en zelfs als ze zouden voldoen aan het idee dat ze een grote kinderwens hebben, betkent dat zeker nog lang niet dat ze opeens hun kinderen ook slechter opvoeden of die zouden leiden onder de grotere aandacht/verwachtingen van hun ouders...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:47:25 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66771417
deponeer de stelling ook eens OUD
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66771480
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat zijn mijoenen verschillende individueen, waarvan sommigen meer of sommigen niet voldoen aan jouw cliche-veronderstelling.
en zelfs als ze zouden voldoen aan het idee dat ze een grote kinderwens hebben, betkent dat zeker nog lang niet dat ze opeens hun kinderen ook slechter opvoeden of die zouden leiden onder de grotere aandacht/verwachtingen van hun ouders...
Ik was gelukkig de 1e strak 9 maanden nadat ze getrouwd waren.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:55:17 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_66771678
Het gaat over in de OP over ouders en binnen no time gaat het over moeders. Ts: en je vader dan????
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:57:21 #12
237059 Twerk
The Spurs
pi_66771729
Alleen wel jammer dat ze haar zoontje dan weer 'Jonny' moet noemen.

Verder weinig mis mee.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 16:59:18 #13
5428 crew  miss_sly
pi_66771795
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:47 schreef Re het volgende:
deponeer de stelling ook eens OUD
Je zou je nog verbazen, denk ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:01:00 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66771860
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je zou je nog verbazen, denk ik
Ik denk dat ze het ongetwijfeld zullen beamen vanachter hun toetsenbord
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 17:02:32 #15
5428 crew  miss_sly
pi_66771918
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:01 schreef Re het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het ongetwijfeld zullen beamen vanachter hun toetsenbord
Jammer toch dat mensen buiten OUD zo goed denken te weten heo de mensen in OUD werkelijk zijn.
Beetje verdiepen in de poster daar zou tot verbazende resultaten leiden.

Echter, aannames zijn natuurlijk veel gemakkelijker en leuk om telkens te poneren
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:13:53 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66772294
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jammer toch dat mensen buiten OUD zo goed denken te weten heo de mensen in OUD werkelijk zijn.
Beetje verdiepen in de poster daar zou tot verbazende resultaten leiden.

Echter, aannames zijn natuurlijk veel gemakkelijker en leuk om telkens te poneren
het was dan ook een stereotypisch grapje.

Ik denk dat er best een balans te vinden moet zijn, niet alles kan een kind uit zichzelf en aansporing, afremmen, beloning en straffen hoort daar natuurlijk bij
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:23:14 #17
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66772611
quote:

[..]

Ik zeg dat sommige ouders van nu een grote kinderwens hebben.

En of dat in sommige gevallen slecht kan zijn is dus de vraag waar dit topic om draait.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:27:46 #18
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66772751
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:55 schreef N.icka het volgende:
Het gaat over in de OP over ouders en binnen no time gaat het over moeders. Ts: en je vader dan????
Die zat wat meer op het werk. Maar ook hij zag me niet als dat ene wat zijn leven compleet zou gaan maken. Lekker nuchter
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 17:29:39 #19
5428 crew  miss_sly
pi_66772804
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En of dat in sommige gevallen slecht kan zijn is dus de vraag waar dit topic om draait.
Ik denk dat juist tegenwoordig er meer kinderen geboren worden omdat mensen een (grote) kinderwens hebben dan vroeger. Vroeger was het geen bewuste keus, kinderen kwamen er nu eenmaal. Ook de keus om iets naast je moederschap en huishouden te doen was veel moelijker.

Ik denk dat er bij veel ouders juist tegenwoordig een stuk van hun oude zelf blijft bestaan, omdat het kan. En dat vind ik inderdaad niet verkeerd.
pi_66773055
als je er door kan komen; kijk hier eens hoe t ouderschap tot iets Biologisch en ultiems verheven kan worden door mensen met kids...(mn laatste pagina's)
Bewust kinderloos, in de 30 en nu?

xou blij zijn als ik jou was dat je niet door zulke mensen bent opgevoed
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:43:09 #21
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66773178
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat juist tegenwoordig er meer kinderen geboren worden omdat mensen een (grote) kinderwens hebben dan vroeger. Vroeger was het geen bewuste keus, kinderen kwamen er nu eenmaal. Ook de keus om iets naast je moederschap en huishouden te doen was veel moelijker.

Ik denk dat er bij veel ouders juist tegenwoordig een stuk van hun oude zelf blijft bestaan, omdat het kan. En dat vind ik inderdaad niet verkeerd.
Mijn gedachte was juist dat omdat je nu de keus hebt, vaak alleen de mensen die het nog heel graag willen eraan beginnen.

Je hebt gelijk als je zegt dat die 2 kinderen van nu minder tijd kosten dan die 8 van vroeger. Maar ik denk dat op emotioneel en intellectueel vlak juist vaak meer in die 2 van nu dan in die 8 van vroeger gestopt wordt.

Juist omdat ouder worden nu iets is waar je heel bewust voor kiest. (op ' ongelukjes' na dan)

8 kinderen kostte vroeger wel tijd maar niet 8 x zoveel als 1 kind van nu denk ik.

Mijn oma had 8 kinderen maar dat hield haar niet tegen om bij allerlei clubjes te gaan en koffie te drinken met de hele buurt. De grotere kinderen letten gewoon op de kleintjes, en het ging allemaal naar de ambachtsschool, dus helpen met huiswerk hoefde ook niet zo. Vaak woonden er in die tijd ook allemaal tantes en grootmoeders in huis. Die pasten ook op.

Oma was niet echt een heel goeie moeder. Eigenlijk was die weer te egocentrisch.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:52:01 #22
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66773413
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:39 schreef Babbelzz het volgende:
als je er door kan komen; kijk hier eens hoe t ouderschap tot iets Biologisch en ultiems verheven kan worden door mensen met kids...(mn laatste pagina's)
Bewust kinderloos, in de 30 en nu?

xou blij zijn als ik jou was dat je niet door zulke mensen bent opgevoed
Begrijp me niet verkeerd. Het baren van een kind lijkt mij ook iets heel ultiems hoor.

Mijn moeder heeft opgeschreven wat ze voelde toen ik geboren werd en daar zegt ook zij dat het heel bijzonder is.

Maar blijf je op die roze oer-moeder wolk zitten? Dat is de vraag. Als ik sommige interviews met/posts van mensen lees heb ik het gevoel dat ze daar niet meer vanaf komen.
pi_66776919
Ik denk dat dudielijk nog een leven naast je kind(eren) hebben niet zozeer egocentrisch is, maar een kwestie van een goed voorbeeld geven, laten zien dat je moet opgroeien tot een zelfstandig mens.
Nou heb ik niets met kinderen, echt helemaal niets, geen greintje, en ik heb dus ook weinig met moeders die veel over kinderen praten, omdat het me weinig boeit. Maar een enkele keer kom ik een moeder tegen die op zo'n heerlijk gezonde manier over haar kinderen praat, dat ik er wel blij van wordt, zo eentje die zelf carriére maakt, de zorgtaken volledig 50/50 verdeelt heeft met haar partner, en haar kinderen meer begeleidt met opgroeien dan alleen maar vormt. Van de collega die op de theoretische vraag hoe ze zou reageren als haar zoon ooit met een vriend ipv een vriendin thuis zou komen helemaal ging steigeren (nee, niet mijn zoon, dat zou ik veel te moeilijk vinden) word ik erg kriegel, en van de andere collega die nog steeds bijna standaard een dag vrij neemt als haar dochter van 17 een belangrijke opdracht voor school heeft om te kunnen helpen ook.
Ik denk wel dat ouders soms te egocentrisch zijn als het om scheiden gaat, te snel scheiden. Ik ben de bescheiden mening toegedaan dat als je samen kiest voor kinderen je ook alles moet doen om bij elkaar te blijven, en dan is het jammer als je niet meer wekelijks hete spannende seks hebt omdat je meer broer-zus bent geworden, maar zo slecht is dat niet voor het kind.
Arseen (As), atoomnummer 33
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 maart 2009 @ 19:45:36 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66777022
quote:

[..]

Dit dus. Ik geen eigenlijk geen een ouder die zijn kind ziet als 'Grote LevensVervulling' Kom op zeg
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 maart 2009 @ 19:47:53 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66777121
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En dat was bij sommige ouders van toen niet zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')