Dat laatste vind ik een beetje een rare opmerking. Waarom zou het feit dat mensen veranderen en later misschien wel uit elkaar groeien betekenen dat je nu geen vrienden bent? Als je het zo bekijkt, hebben heel veel mensen bar weinig vrienden.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:51 schreef krakkemieke het volgende:
Check wel wie van je vrienden ongewenst kinderloos is, voor je een uitnodiging stuurt......
En kennelijk heb je geen vrienden, als ze afvallen omdat ze kinderen krijgen.
Het krijgen van een kind verandert je leven en daar stel je je leven dan ook op in. Vier avonden per week stappen, dat gaat niet meer door he.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:56 schreef Babbelzz het volgende:
ik heb wel degelijk vrienden, alleen merk ik dat er nu met een flink aantal een andere fase is aangebroken. We hebben op dit moment simpelweg andere interesses... dat is het meer...
och, ik heb t niet eens over stappen gehad, dat heb ik en mijn vrienden nooit op die manier gedaan. Hooguit wat concertjes en festivalletjes...en dat gaat soms zelfs ook nog als er kinderen zijn hoor...quote:Op maandag 2 maart 2009 21:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Het krijgen van een kind verandert je leven en daar stel je je leven dan ook op in. Vier avonden per week stappen, dat gaat niet meer door he.
Maar het is een beetje kort door de bocht om te beweren dat er dan nergens anders meer over gepraat kan worden dan over luiers en bevallingen dan ligt het wel een beetje aan het soort vrienden die je hebt.
Ik vind trouwens dat je nogal fel bent over echofoto's van buik/kut, terwijl het een foto is van een ongeboren kind. Dat ziet er misschien wat prielerig uit, maar zelf toon je geen inlevingsvermogen naar die vrienden toe.
Neem geen kinderen en leef lekker. Zo voel je het en dat is okay. Maar heb er dan ook vrede mee dat een ander iets anders besluit en daar zijn/haar leven op aan wil passen.
Erm... dit staat wel een beetje haaks op elkaar, hoor. Je hebt inlevingsvermogen, maar je hoeft blijkbaar niet te weten waar jouw 'vrienden' op dat moment mee bezig zijn.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:46 schreef Babbelzz het volgende:
Ik toon wel degelijk inleveingsvermogen, maar de vraag is wel: waar houdt t op? Ik hoef eigenlijks niet alles te weten over regeldagen, kraamtranen, inknippen etc
Je kunt het, denk ik, een beetje vergelijken met die fase dat vriendinnen vriendjes kregen en dan ineens nooit meer iets konden ondernemen en niets meer van zich lieten horen totdat het uitging.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:46 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
och, ik heb t niet eens over stappen gehad, dat heb ik en mijn vrienden nooit op die manier gedaan. Hooguit wat concertjes en festivalletjes...en dat gaat soms zelfs ook nog als er kinderen zijn hoor...
En ja, ik vind het raar dat mensen echo-fotos op bv Hyves plaatsen....
Ik toon wel degelijk inleveingsvermogen, maar de vraag is wel: waar houdt t op? Ik hoef eigenlijks niet alles te weten over regeldagen, kraamtranen, inknippen etc
We leven ook lekker... en Als andere mensen een ander leven wensen: prima, maar dat betekent ongevraagd wel iets voor de mensen die kinderloos of een kindervrij leven in gedachten hebben....dus vandaar een mail aan mijn vrienden, om 1 x per jaar bv een weekend met BK'ers te hebben....
Alsof dat nodig is met de huidige baby boom ? Open eens een willekeurige hyves site en je komt de baby's massaal tegen. Loop eens op straat en de kinderwagens rijden om de have klap over je tenen. Voortbestaan van de soort is niet bepaald in gevaar, denk eerder dat het een groter gevaar is dat er teveel van onze soort op deze aarde gaan rondhuppelen.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:48 schreef teknomist het volgende:
Wat is de zin van het leven als je je niet voortplant? Doel van het leven is voortbestaan van de soort.
Ja, en? Dat is toch ook waar veel mee bezig zijn? Als het álleen dát is, zegt dat (zoals ik al zei) weer wat over die vrienden. Dan zie ik het probleem nog steeds niet bij de kinderen liggen, maar bij de betreffende vrienden.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:05 schreef CasB het volgende:
[..]
Omdat het niet meer over hun vrienden gaat maar over het kind wat op komst is.
Dat bedoeld hij dus ook denk ikquote:Op maandag 2 maart 2009 22:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, en? Dat is toch ook waar veel mee bezig zijn? Als het álleen dát is, zegt dat (zoals ik al zei) weer wat over die vrienden. Dan zie ik het probleem nog steeds niet bij de kinderen liggen, maar bij de betreffende vrienden.
Ik ben al wat jaartjes vader van inmiddels drie kinderen, maar hier krijg ik ook wel stekels van. In [OUD] zie ik dat ook weleens. Van die gasten die ineens he-le-maal om zijn en meehuilen met de wolven door te zeggen dat 'dit het mooistequote:Op maandag 2 maart 2009 22:13 schreef eleusis het volgende:
maar ik zie me ook dan toch echt niet met babyfoto's op m'n werk desktop () en verhalen overal te koop lopen.
Wat een verademing ben jij!quote:Op maandag 2 maart 2009 21:22 schreef Flurry het volgende:
Herkenbaar... hoewel ik het juist wel leuk vind, die blije gezinnetjes. Het zijn mijn vrienden en ik vind het leuk om ze blij en gelukkig te zien. Van mij hoeft het niet en ik zie vrienden die er wel voor gekozen hebben een stuk minder, maar kinderen kosten nou eenmaal veel tijd en zijn het belangrijkste in je leven (schijnt het), dus het is ze vergeven
jij moet echt geen kinderen nemenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:33 schreef Aoristus het volgende:
Ik ken een paar van die stelletjes en ik zie ze per jaar achteruit hulpeloos wegglijden, omdat het kind ineens op nummer 1 staat.
Misschien dat een kind op latere leeftijd loont, als een soort oudedagsvoorziening ofzo, maar ik herken absoluut geen drive om kinderen te willen of zelfs te moeten hebben om mijn leven te verrijken. Het wordt dan ook allerminst gewaardeerd als bezoekers een kind meenemen.
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Maar dit babygeouwehoer gaat over hoor. Kijk anders eens voor de grap in OUD. Allemaal babyverhalen, peuterverhalen en dan ineens is het af en hoor je over al die wondertjes helemaal niks meer behalve wanneer ze last hebben van autisme of adhd.
Je moet er doorheen, maar het duurt niet eeuwig..
quote:Op maandag 2 maart 2009 22:13 schreef eleusis het volgende:
In mijn vriendenkring valt het nog mee maar ik vrees voor de tijd dat ze allemaal gaan bevallen. Nu wordt er vooral getrouwd. Dat vind ik nog wel kunnen. Het hele kindergebeuren is zo'n overstemmend thema, het gaat er continu over.
dat issut vlgs mij...quote:Op maandag 2 maart 2009 22:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Van die gasten die ineens he-le-maal om zijn en meehuilen met de wolven door te zeggen dat 'dit het mooisteis dat ze óóóóit hebben meegemaakt'. Papa-dagen (jeukwoord) op de 'zaak' bedingen.
Kinderen zijn mooi hoor, prachtig om te zien dat ook zij echte individuen zijn, maar overdrijf alsjeblieft niet zo....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |