abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:13:48 #151
236264 crew  capricia
pi_66801864
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:14:22 #152
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66801886
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze doen vaak ook aan wildbeheer en dat komt de populatie van de dieren weer ten goede. Als ze massaal weg zouden gaan, dan is er een ecologisch probleem in dat soort landen.
Tsja, wildbeheer moet je dan ook weer niet te letterlijk nemen. Het zijn wel grote farms, zeker voor Nederlandse begrippen, maar het is nog steeds een omhekt gebied en de dieren worden gefokt. Dat daardoor sommige diersoorten van uitsterven zijn gered is natuurlijk mooi, maar echt wild is het dan ook weer niet. Dat vind je zelfs in Afrika weinig meer (iig zuidelijk afrika).
Let the beat control your body!
pi_66801903
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:13 schreef capricia het volgende:
Hier een prijslijstje:
http://www.namibiafarmhunting.com/indexgb.htm
nog redelijke prijzen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:17:54 #154
236264 crew  capricia
pi_66802016
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:14 schreef Joppy het volgende:

[..]

Tsja, wildbeheer moet je dan ook weer niet te letterlijk nemen. Het zijn wel grote farms, zeker voor Nederlandse begrippen, maar het is nog steeds een omhekt gebied en de dieren worden gefokt. Dat daardoor sommige diersoorten van uitsterven zijn gered is natuurlijk mooi, maar echt wild is het dan ook weer niet. Dat vind je zelfs in Afrika weinig meer (iig zuidelijk afrika).
Dat was de serengetti in Tanzania ook. Ontzettend groot, maar wel omheind... Prachtig mooi, trouwens. De leeuwinnen hadden daar allemaal een halsband met zendertje om zodat ze getraceerd konden worden voor onderzoek. Eigenlijk best triest.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:27:26 #155
237059 Twerk
The Spurs
pi_66802331
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was de serengeti in Tanzania ook. Ontzettend groot, maar wel omheind... Prachtig mooi, trouwens. De leeuwinnen hadden daar allemaal een halsband met zendertje om zodat ze getraceerd konden worden voor onderzoek. Eigenlijk best triest.
Dat vind je dan weer triest?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:29:08 #156
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66802401
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was de serengetti in Tanzania ook. Ontzettend groot, maar wel omheind... Prachtig mooi, trouwens. De leeuwinnen hadden daar allemaal een halsband met zendertje om zodat ze getraceerd konden worden voor onderzoek. Eigenlijk best triest.
Idd, eigenlijk erg jammer, vooral ook omdat die grote parken (iig in Zuid-Afrika en Namibië) allemaal zijn ingericht op toerisme, overal bordjes, wc's, omheinde picknick plaatsen, verplichte campings met verlichte drinkplaatsen. Het is wel mooi enzo, maar toch had ik het gevoel alsof er iets niet klopte.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:29:17 #157
236264 crew  capricia
pi_66802404
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:27 schreef Twerk het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen die jagen niet van dieren kunnen houden?
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:31:15 #158
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66802468
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:27 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik denk dat juist mensen die jagen, de echte natuur kunnen waarderen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:31:26 #159
237059 Twerk
The Spurs
pi_66802477
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen die jagen niet van dieren kunnen houden?
MEnsen die weten waar ze mee bezig zijn wel, maar die hebben dan ook een ander motief dan "voor de lol en gezelligheid". Zeker als je praat over groot wild.

Mensen die met de onwetendheid spreken zoals jij vallen daar iig niet onder.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66802646
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:31 schreef Twerk het volgende:

[..]

MEnsen die weten waar ze mee bezig zijn wel, maar die hebben dan ook een ander motief dan "voor de lol en gezelligheid". Zeker als je praat over groot wild.

Mensen die met de onwetendheid spreken zoals jij vallen daar iig niet onder.
Exactly!
quote:
Het lijkt me interessant om dit eens te doen.
quote:
Ach, het lijkt met wel iets..spannend en weer wat anders.
quote:
Precies. Het lijkt met gewoon leuk om mijn eigen eten eens bij elkaar te schieten.
Is gewoon weer wat anders dan bungee-jumpen of raften ofzo.
Je voelt het respect en de ironie ook om zichzelf als jager te bestempelen terwijl je info van het internet moet halen.
Go hard or go home
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:39:04 #161
237059 Twerk
The Spurs
pi_66802720
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef Noek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je voelt het respect en de ironie ook om zichzelf als jager te bestempelen terwijl je info van het internet moet halen.

Nu je het zo op een rijtje zet onstaat er idd wel een heel ontluisterend beeld.

En niet zomaar van het internet.. Nee van het eerste de beste (algemene) forum waar je toevallig geregistreerd bent.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:39:56 #162
236264 crew  capricia
pi_66802748
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De morele discussie gaan jullie inderdaad maar ergens anders voeren. Nog iemand verder ervaring met jagen in Zuidelijk Afrika? Zo nee, dan hoef je ook niet te reageren.
Even ter herinnering.
- Goethe, “Faust”
pi_66802841
Ik vind het wel tekenend dat niemand op mijn vorige post ingaat.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:43:25 #164
236264 crew  capricia
pi_66802873
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:56 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat de meeste users hier het wel leuk zouden vinden om met een bootje het water op te gaan om 's avonds een zelf gevangen forelletje boven een vuurtje te roosteren. Aan de waterkant, bij zonsondergang, met een kanpperend vuurtje erbij.

Maar als het geen visje is, maar een bokje, is het opeens zielig? Daar zit wel iets dubbels in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bedoel je?
- Goethe, “Faust”
pi_66802960
Die bedoel ik.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:49:26 #166
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66803082
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef k_man het volgende:
Die bedoel ik.
dat komt omdat je de spijker op zijn kop slaat.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:55:21 #167
237059 Twerk
The Spurs
pi_66803304
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:49 schreef Joppy het volgende:

[..]

De vergelijking loopt nogal behoorlijk mank, indeed.

Ten eerste worden deze vissen niet gefokt om vervolgens afgeschoten te worden.

Dit zijn geforceerde drogredenen van mensen om hun eigen straatje schoon te vegen.
Lees alle lachwekkende en tegenstrijdige motieven alleen alleens terug waarom men zou willen jagen.

Ook door het vangen van een visje te vergelijken met het afschieten van een buffel oid maak je jezelf volkomen
belachelijk.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:56:51 #168
236264 crew  capricia
pi_66803356
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:49 schreef Joppy het volgende:

[..]

Kop jij hem er in?
- Goethe, “Faust”
pi_66803422
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:55 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dit zijn geforceerde drogredenen van mensen om hun eigen straatje schoon te vegen.
Lees alle lachwekkende en tegenstrijdige motieven alleen alleens terug waarom men zou willen jagen.

Ook door het vangen van een visje te vergelijken met het afschieten van een buffel oid maak je jezelf volkomen
belachelijk.
je maakt in alle twee de gevallen een wild beest dood , eentje door een hem dood te slaan de ander door hem dood te schieten
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:02:03 #170
237059 Twerk
The Spurs
pi_66803522
quote:
een zelf gevangen forelletje boven een vuurtje te roosteren. Aan de waterkant, bij zonsondergang, met een kanpperend vuurtje erbij
Hoor hem er ook een 3-Vmbo, opstel-achtig verhaaltje van maken.

Het romantiseren en vervolgens gelijk gaan stellen aan iets compleet anders. Wat een slappe tactiek.
Het zegt veel over de intentie en oprechtheid van de post.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:03:35 #171
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66803554
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:55 schreef Twerk het volgende:

[..]

belachelijk.
Er zijn ook genoeg visvijvers met gefokte vissen. En waarom is het vangen van een visje zo anders dan het schieten van een buffel?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:08:58 #172
237059 Twerk
The Spurs
pi_66803684
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:03 schreef Joppy het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg visvijvers met gefokte vissen. En waarom is het vangen van een visje zo anders dan het schieten van een buffel?
Ja en?

Ik pleit er toch ook niet voor om daar dan maar gezellig in te gaan vissen en ze vervolgens te roosteren?
Ik hoef me toch niet te verantwoorden voor de drogredenen van anderen..
pi_66803728
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:02 schreef Twerk het volgende:

[..]

Hoor hem er ook een 3-Vmbo, opstel-achtig verhaaltje van maken.

Het romantiseren en vervolgens gelijk gaan stellen aan iets compleet anders. Wat een slappe tactiek.
Het zegt veel over de intentie en oprechtheid van de post.
Als dat zo is, dan kun je vast heel helder uitleggen waarom de vergelijking niet deugt.

Tot nu toe geef je alleen aan dat vissen niet gefokt worden. Dat is wel zo; de meeste forel is gekweekte vis. Zalm idem dito. Er zijn genoeg visvijvers waar vis wordt uitgezet met als enige doel om gevangen te worden.
pi_66803780
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:08 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ja en?

Ik pleit er toch ook niet voor om daar dan maar gezellig in te gaan vissen en ze vervolgens te roosteren?
Kijk, nu begin je al te draaien. Eerst gaf je aan dat de vergelijking niet opgaat. Nu blijkt dat de vergelijking toch wel opgaat, maak je er maar van dat je daar ook niet zou willen vissen. Over slappe tactiek gesproken...
pi_66803787
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:42 schreef k_man het volgende:
Ik vind het wel tekenend dat niemand op mijn vorige post ingaat.
Oh oké, ook daar zie ik absoluut de lol niet van in. Nooit gedaan en zal het ook nooit gaan doen.
En nu?
Go hard or go home
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:14:17 #176
237059 Twerk
The Spurs
pi_66803831
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Kijk, nu begin je al te draaien. Eerst gaf je aan dat de vergelijking niet opgaat. Nu blijkt dat de vergelijking toch wel opgaat, maak je er maar van dat je daar ook niet zou willen vissen. Over slappe tactiek gesproken...
Die vergelijking gaat nog steeds niet op. Jij komt met drogredenen aan, waarvoor ik mezelf iig niet ga verantwoorden.

De enige slapheid zit hem er in dit topic dat je het ene slechte probeert te rechtvaardigen met het andere slechte.

Huilerig wordt er vervolgens verwezen naar een Mod. die het morele aspect wil afkappen, maar als ze kunnen scoren dan gaan ze er weer vrolijk meer verder.

De enige relevante vraag is, is jij het jagen daar wat vindt in deze context. Iets wat vooralsnog onduidelijk is gebleken, maar gezien je slappe verhaaltjes weten we het eigenlijk wel... Lekker aan waterkant, flesje wijn erbij, ondergaande zon, en je lelijke wijf
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:14:36 #177
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66803842
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:08 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ja en?

Laten we dan het vissen in visvijvers gelijk stellen aan het jagen op wildfarms, en vissen in andere wateren aan het jagen in het wild. Wat zijn dan de verschillen tussen vissen en jagen?
pi_66803893
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:14 schreef Twerk het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat nog steeds niet op. Jij komt met drogredenen aan, waarvoor ik mezelf iig niet ga verantwoorden.
Je kunt kennelijk alleen niet aangeven waarom de vergelijking niet opgaat. Dat is zo jammer.
pi_66804053
Oh, je had je post ge-edit.
quote:
De enige relevante vraag is, is jij het jagen daar wat vindt in deze context.
Als je wilt dat ik hierop reageer, zou je het dan willen herformuleren zodat het een begrijpelijke zin wordt?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:22:11 #180
237059 Twerk
The Spurs
pi_66804080
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:21 schreef k_man het volgende:
Oh, je had je post ge-edit.
[..]

Als je wilt dat ik hierop reageer, zou je het dan willen herformuleren zodat het een begrijpelijke zin wordt?
Is = Of..

En de context is jagen in wildfarms.

Je had ook meteen inhoudelijk moeten reageren ipv dat romantische nonsense verhaaltje aan de kant van het water.
pi_66804106
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:12 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh oké, ook daar zie ik absoluut de lol niet van in. Nooit gedaan en zal het ook nooit gaan doen.
En nu?
Feit is dat dit topic nooit zo controversieel geweest zou zijn als TS had gevraagd naar ervaringen met vissen.

Waarom is dat? Gaat die vergelijking echt niet op, of zit het 'm n het gevoel. Vinden we gevoelsmatig bokjes schattiger dan een vis, waardoor bokjes dood maken zieliger is?
pi_66804136
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:22 schreef Twerk het volgende:

[..]

Of..

Of wat?

Waarom gaat de vergelijking niet op? Vertel dat eerst maar eens.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2009 18:25:06 ]
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 18:24:53 #183
236264 crew  capricia
pi_66804146
quote:

[..]
Huilerig wordt er vervolgens verwezen naar een Mod. die het morele aspect wil afkappen, maar als ze kunnen scoren dan gaan ze er weer vrolijk meer verder.
Dat ging meer over het schelden naar mij toe. Lijkt me gewoon niet de manier waarop we hier met elkaar om moeten gaan. Maar misschien denk jij daar anders over, en heb jij daar een ander moreel besef over.
- Goethe, “Faust”
pi_66804232
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:22 schreef Twerk het volgende:

[..]

Is = Of..

En de context is jagen in wildfarms.

Je had ook meteen inhoudelijk moeten reageren ipv dat romantische nonsense verhaaltje aan de kant van het water.

Oh, je had weer je post ge-edit.

Degene waarvan een inhoudelijke reactie op dat verhaaltje wordt verwacht ben jij. Jij stelt dat de vergelijking niet opgaat, maar bent niet in staat aan te geven waarom dat is. Wat moet ik daar dan verder nog mee?

Jagen in wildfarms is niet mijn kopje thee, denk ik, maar ik heb er niet zo veel problemen mee als anderen dat wel leuk vinden.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:51:03 #185
237059 Twerk
The Spurs
pi_66804873
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, je had weer je post ge-edit.

Degene waarvan een inhoudelijke reactie op dat verhaaltje wordt verwacht ben jij. Jij stelt dat de vergelijking niet opgaat, maar bent niet in staat aan te geven waarom dat is. Wat moet ik daar dan verder nog mee?

Jagen in wildfarms is niet mijn kopje thee, denk ik, maar ik heb er niet zo veel problemen mee als anderen dat wel leuk vinden.
Wij hadden het over het jagen in Wildfarms. Waar dieren gefokt worden om vervolgens afgeschoten te worden door mensen die dat enkel doen voor de "lol en gezelligheid". Vervolgens kom jij met dat prachtige (maar nietszeggende) verhaaltje aan over een visje vangen en aan de waterkant opeten etc etc.

Nog een ander punt in het begin al was de onnozelheid van iemand die op een forum moet vragen welk geweer etc., maar doodleuk aangeeft voor de lol even op groot wild te willen gaan jagen in Afrika.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 18:53:07 #186
236264 crew  capricia
pi_66804929
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:51 schreef Twerk het volgende:

[..]

Wij hadden het over het jagen in Wildfarms. Waar dieren gefokt worden om vervolgens afgeschoten te worden door mensen die dat enkel doen voor de "lol en gezelligheid". Vervolgens kom jij met dat prachtige (maar nietszeggende) verhaaltje aan over een visje vangen en aan de waterkant opeten etc etc.

Nog een ander punt in het begin al was de onnozelheid van iemand die op een forum moet vragen welk geweer etc., maar doodleuk voor de lol even op groot wild wil gaan jagen in Afrika.
Wat is precies het verschil met als ik gevraagd zou hebben "met wat voor hengel?".
Vissen gebeurt ook voor de lol en gezelligheid.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:54:33 #187
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_66804973
Twerk, veel blabla, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je wel het ene maar niet het andere dier mag doden
zonnig Brasil
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:56:15 #188
237059 Twerk
The Spurs
pi_66805032
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:54 schreef qwerty_x het volgende:
Twerk, veel blabla, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je wel het ene maar niet het andere dier mag doden
NEe natuurlijk begrijp jij dat niet.

Het is ook geen kwestie van mogen. Ik geef alleen mijn mening over het fokken van dieren in Afrika (en zeker de jacht daar op groot wild in z'n algemeenheid) om ze vervolgens af te laten schieten door onwetende, westerse paupers. Thats all.

Jij mag dat verder prima vinden.
pi_66805038
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:51 schreef Twerk het volgende:
Ja, zo ging het. En vervolgens kon jij niet uitleggen waarom dat verhaal nietszeggend zou zijn, of waarom de vergelijking mank zou gaan. Ik denk eigenlijk niet dat die uitleg nog komt, of wel?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:00:15 #190
237059 Twerk
The Spurs
pi_66805145
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, zo ging het. En vervolgens kon jij niet uitleggen waarom dat verhaal nietszeggend zou zijn, of waarom de vergelijking mank zou gaan. Ik denk eigenlijk niet dat die uitleg nog komt, of wel?
Ik dacht dat dat al duidelijk was, maar ok.

Het is natuurlijk niet perse een kwestie van mogen of niet mogen. Het fundamentele verschil zit hem erin (imo) dat je dus die dieren fokt en tegen hun natuur in ergens houdt om ze vervolgens te laten doden door touristen die "weleens een keer wat anders willen dan bungeejumpen". Puur voor de lol dus.

Wat me het meest tegenstaat is de typerende westerse egocentrische touristen-instelling. En de plaat voor hun kop, waarmee ze de vanzelfsprekendheid van jagen op groot wild zien. Zonder enige kennis van zaken.

Ook zette ik al eerder mijn vraagtekens bij de kundigheid van dergelijke wannabe-"jagers".

//

Maargoed, im off.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twerk op 07-03-2009 19:07:45 ]
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:14:14 #191
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_66805567
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:00 schreef Twerk het volgende:

[..]
Maargoed, im off.
Da's jammer, want je komt met de sterkste argumenten imo.
Dit, dus.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:15:25 #192
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66805593
quote:

[..]

Het is natuurlijk niet perse een kwestie van mogen of niet mogen. Het fundamentele verschil zit hem erin (imo) dat je dus die dieren fokt en tegen hun natuur in ergens houdt om ze vervolgens te laten doden door touristen die "weleens een keer wat anders willen dan bungeejumpen". Puur voor de lol dus.

Wat me het meest tegenstaat is de typerende westerse egocentrische touristen-instelling. En de plaat voor hun kop, waarmee ze de vanzelfsprekendheid van jagen op groot wild zien. Zonder enige kennis van zaken.

Ook zette ik al eerder mijn vraagtekens bij de kundigheid van dergelijke wannabe-"jagers".

//

Maargoed, im off.
Of het een goede zaak is dat onervaren mensen daar kunnen jagen, daar kun je over discussieren. Maar die wildfarms bestaan niet alleen door jachttoerisme, er is ook een grote vraag naar wildvlees in restaurants. Bovendien heeft dat wild een veel natuurlijker leven dan het doorsnee biefstukje of kippetje in de NL supermarkt.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:16:45 #193
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66805628
Wat een walgelijk topic
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:18:52 #194
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_66805671
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:15 schreef Joppy het volgende:

[..]

Of het een goede zaak is dat onervaren mensen daar kunnen jagen, daar kun je over discussieren. Maar die wildfarms bestaan niet alleen door jachttoerisme, er is ook een grote vraag naar wildvlees in restaurants. Bovendien heeft dat wild een veel natuurlijker leven dan het doorsnee biefstukje of kippetje in de NL supermarkt.
Heb je daar een bron bij, want daar geloof ik echt he-le-maal niks van.
Dit, dus.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:22:35 #195
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66805776
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ervaring, in elk Zuid-Afrikaans restaurant staat wild op het menu. En toen ik daar vorig jaar was, werden de restaurants goed bezocht, althans degene waar ik was. Daarbij tel ik op de Zuid-Afrikanen gek zijn op een lekker stuk vlees. En dat vlees moet toch ergens vandaan komen.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 19:25:38 #196
236264 crew  capricia
pi_66805856
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat in zuid afrika de braai vaak met wild gehouden wordt.
Denk aan de koedoe, zwijn, springbok etc.
http://wildplaza.com/artikel.php?aid=863

Als je wat vaker reisverslagen leest over zuid afrika, dan lees je dat ook vaak, hoor:
quote:
Avonds gaan we naar de door de camping georganiseerde braai. We zien Pumbaa al aan het spit hangen. Voor het eerst kunnen we dus wilde dieren proeven. We krijgen een stukje impala, zwijn en kip. Impala is donker vlees. Ik vind het niet echt lekker, maar ook niet vies. Wrattenzwijn is erg vet, maar wel mals. Het smaakt gewoon naar varkensvlees.
bron

En:
quote:
De Zuid-Afrikaanse braai is een BBQ met Afrikaans wild en vis uit de Indische Oceaan.
bron
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:29:20 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66805960
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:22 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ervaring, in elk Zuid-Afrikaans restaurant staat wild op het menu. En toen ik daar vorig jaar was, werden de restaurants goed bezocht, althans degene waar ik was. Daarbij tel ik op de Zuid-Afrikanen gek zijn op een lekker stuk vlees. En dat vlees moet toch ergens vandaan komen.
Ja, dan kan je inderdaad beter dat wild laten schieten door toeristen die van jagen nul komma nul verstand hebben, dan door een jager die wél weet waar hij mee bezig is. Sowieso vind ik 't een verwerpelijk idee om 'just for the fun of it' dieren te af te schieten. Of die nu al dan niet daarna in een restaurant terechtkomen staat daar los van.
Huilen dan.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 19:30:33 #198
236264 crew  capricia
pi_66806002
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, dan kan je inderdaad beter dat wild laten schieten door toeristen die van jagen nul komma nul verstand hebben, dan door een jager die wél weet waar hij mee bezig is. Sowieso vind ik 't een verwerpelijk idee om 'just for the fun of it' dieren te af te schieten. Of die nu al dan niet daarna in een restaurant terechtkomen staat daar los van.
En wat vind je dan van voor de lol vissen? Is dat anders, of hetzelfde?
- Goethe, “Faust”
pi_66806034
quote:

Datzelfde zou je dus kunnen zeggen over visvijvers. Er worden vissen gefokt en vervolgens in zo'n vijveruitgezet om ze te laten vangen en doden. Voor de leuk.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:33:02 #200
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66806071
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Beter lezen, ik zeg nergens dat de onervaren toeristen het vlees voor de restaurants schieten.Ik zei alleen dat de toeristen niet de enige inkomsten bron van wildfarms zijn. Volgens mij mogen de toeristen het vlees zelfs houden als ze het hebben geschoten. Daar betalen ze dan ook weer voor natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')