abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:13:48 #151
236264 crew  capricia
pi_66801864
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:14:22 #152
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66801886
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze doen vaak ook aan wildbeheer en dat komt de populatie van de dieren weer ten goede. Als ze massaal weg zouden gaan, dan is er een ecologisch probleem in dat soort landen.
Tsja, wildbeheer moet je dan ook weer niet te letterlijk nemen. Het zijn wel grote farms, zeker voor Nederlandse begrippen, maar het is nog steeds een omhekt gebied en de dieren worden gefokt. Dat daardoor sommige diersoorten van uitsterven zijn gered is natuurlijk mooi, maar echt wild is het dan ook weer niet. Dat vind je zelfs in Afrika weinig meer (iig zuidelijk afrika).
Let the beat control your body!
pi_66801903
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:13 schreef capricia het volgende:
Hier een prijslijstje:
http://www.namibiafarmhunting.com/indexgb.htm
nog redelijke prijzen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:17:54 #154
236264 crew  capricia
pi_66802016
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:14 schreef Joppy het volgende:

[..]

Tsja, wildbeheer moet je dan ook weer niet te letterlijk nemen. Het zijn wel grote farms, zeker voor Nederlandse begrippen, maar het is nog steeds een omhekt gebied en de dieren worden gefokt. Dat daardoor sommige diersoorten van uitsterven zijn gered is natuurlijk mooi, maar echt wild is het dan ook weer niet. Dat vind je zelfs in Afrika weinig meer (iig zuidelijk afrika).
Dat was de serengetti in Tanzania ook. Ontzettend groot, maar wel omheind... Prachtig mooi, trouwens. De leeuwinnen hadden daar allemaal een halsband met zendertje om zodat ze getraceerd konden worden voor onderzoek. Eigenlijk best triest.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:27:26 #155
237059 Twerk
The Spurs
pi_66802331
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was de serengeti in Tanzania ook. Ontzettend groot, maar wel omheind... Prachtig mooi, trouwens. De leeuwinnen hadden daar allemaal een halsband met zendertje om zodat ze getraceerd konden worden voor onderzoek. Eigenlijk best triest.
Dat vind je dan weer triest?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:29:08 #156
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66802401
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was de serengetti in Tanzania ook. Ontzettend groot, maar wel omheind... Prachtig mooi, trouwens. De leeuwinnen hadden daar allemaal een halsband met zendertje om zodat ze getraceerd konden worden voor onderzoek. Eigenlijk best triest.
Idd, eigenlijk erg jammer, vooral ook omdat die grote parken (iig in Zuid-Afrika en Namibië) allemaal zijn ingericht op toerisme, overal bordjes, wc's, omheinde picknick plaatsen, verplichte campings met verlichte drinkplaatsen. Het is wel mooi enzo, maar toch had ik het gevoel alsof er iets niet klopte.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:29:17 #157
236264 crew  capricia
pi_66802404
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:27 schreef Twerk het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen die jagen niet van dieren kunnen houden?
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:31:15 #158
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66802468
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:27 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik denk dat juist mensen die jagen, de echte natuur kunnen waarderen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:31:26 #159
237059 Twerk
The Spurs
pi_66802477
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen die jagen niet van dieren kunnen houden?
MEnsen die weten waar ze mee bezig zijn wel, maar die hebben dan ook een ander motief dan "voor de lol en gezelligheid". Zeker als je praat over groot wild.

Mensen die met de onwetendheid spreken zoals jij vallen daar iig niet onder.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66802646
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:31 schreef Twerk het volgende:

[..]

MEnsen die weten waar ze mee bezig zijn wel, maar die hebben dan ook een ander motief dan "voor de lol en gezelligheid". Zeker als je praat over groot wild.

Mensen die met de onwetendheid spreken zoals jij vallen daar iig niet onder.
Exactly!
quote:
Het lijkt me interessant om dit eens te doen.
quote:
Ach, het lijkt met wel iets..spannend en weer wat anders.
quote:
Precies. Het lijkt met gewoon leuk om mijn eigen eten eens bij elkaar te schieten.
Is gewoon weer wat anders dan bungee-jumpen of raften ofzo.
Je voelt het respect en de ironie ook om zichzelf als jager te bestempelen terwijl je info van het internet moet halen.
Go hard or go home
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:39:04 #161
237059 Twerk
The Spurs
pi_66802720
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef Noek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je voelt het respect en de ironie ook om zichzelf als jager te bestempelen terwijl je info van het internet moet halen.

Nu je het zo op een rijtje zet onstaat er idd wel een heel ontluisterend beeld.

En niet zomaar van het internet.. Nee van het eerste de beste (algemene) forum waar je toevallig geregistreerd bent.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:39:56 #162
236264 crew  capricia
pi_66802748
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De morele discussie gaan jullie inderdaad maar ergens anders voeren. Nog iemand verder ervaring met jagen in Zuidelijk Afrika? Zo nee, dan hoef je ook niet te reageren.
Even ter herinnering.
- Goethe, “Faust”
pi_66802841
Ik vind het wel tekenend dat niemand op mijn vorige post ingaat.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:43:25 #164
236264 crew  capricia
pi_66802873
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:56 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat de meeste users hier het wel leuk zouden vinden om met een bootje het water op te gaan om 's avonds een zelf gevangen forelletje boven een vuurtje te roosteren. Aan de waterkant, bij zonsondergang, met een kanpperend vuurtje erbij.

Maar als het geen visje is, maar een bokje, is het opeens zielig? Daar zit wel iets dubbels in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bedoel je?
- Goethe, “Faust”
pi_66802960
Die bedoel ik.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:49:26 #166
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66803082
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef k_man het volgende:
Die bedoel ik.
dat komt omdat je de spijker op zijn kop slaat.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:55:21 #167
237059 Twerk
The Spurs
pi_66803304
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:49 schreef Joppy het volgende:

[..]

De vergelijking loopt nogal behoorlijk mank, indeed.

Ten eerste worden deze vissen niet gefokt om vervolgens afgeschoten te worden.

Dit zijn geforceerde drogredenen van mensen om hun eigen straatje schoon te vegen.
Lees alle lachwekkende en tegenstrijdige motieven alleen alleens terug waarom men zou willen jagen.

Ook door het vangen van een visje te vergelijken met het afschieten van een buffel oid maak je jezelf volkomen
belachelijk.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 17:56:51 #168
236264 crew  capricia
pi_66803356
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:49 schreef Joppy het volgende:

[..]

Kop jij hem er in?
- Goethe, “Faust”
pi_66803422
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:55 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dit zijn geforceerde drogredenen van mensen om hun eigen straatje schoon te vegen.
Lees alle lachwekkende en tegenstrijdige motieven alleen alleens terug waarom men zou willen jagen.

Ook door het vangen van een visje te vergelijken met het afschieten van een buffel oid maak je jezelf volkomen
belachelijk.
je maakt in alle twee de gevallen een wild beest dood , eentje door een hem dood te slaan de ander door hem dood te schieten
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:02:03 #170
237059 Twerk
The Spurs
pi_66803522
quote:
een zelf gevangen forelletje boven een vuurtje te roosteren. Aan de waterkant, bij zonsondergang, met een kanpperend vuurtje erbij
Hoor hem er ook een 3-Vmbo, opstel-achtig verhaaltje van maken.

Het romantiseren en vervolgens gelijk gaan stellen aan iets compleet anders. Wat een slappe tactiek.
Het zegt veel over de intentie en oprechtheid van de post.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:03:35 #171
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66803554
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:55 schreef Twerk het volgende:

[..]

belachelijk.
Er zijn ook genoeg visvijvers met gefokte vissen. En waarom is het vangen van een visje zo anders dan het schieten van een buffel?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:08:58 #172
237059 Twerk
The Spurs
pi_66803684
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:03 schreef Joppy het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg visvijvers met gefokte vissen. En waarom is het vangen van een visje zo anders dan het schieten van een buffel?
Ja en?

Ik pleit er toch ook niet voor om daar dan maar gezellig in te gaan vissen en ze vervolgens te roosteren?
Ik hoef me toch niet te verantwoorden voor de drogredenen van anderen..
pi_66803728
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:02 schreef Twerk het volgende:

[..]

Hoor hem er ook een 3-Vmbo, opstel-achtig verhaaltje van maken.

Het romantiseren en vervolgens gelijk gaan stellen aan iets compleet anders. Wat een slappe tactiek.
Het zegt veel over de intentie en oprechtheid van de post.
Als dat zo is, dan kun je vast heel helder uitleggen waarom de vergelijking niet deugt.

Tot nu toe geef je alleen aan dat vissen niet gefokt worden. Dat is wel zo; de meeste forel is gekweekte vis. Zalm idem dito. Er zijn genoeg visvijvers waar vis wordt uitgezet met als enige doel om gevangen te worden.
pi_66803780
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:08 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ja en?

Ik pleit er toch ook niet voor om daar dan maar gezellig in te gaan vissen en ze vervolgens te roosteren?
Ik hoef me toch niet te verantwoorden voor de drogredenen van anderen..
Kijk, nu begin je al te draaien. Eerst gaf je aan dat de vergelijking niet opgaat. Nu blijkt dat de vergelijking toch wel opgaat, maak je er maar van dat je daar ook niet zou willen vissen. Over slappe tactiek gesproken...
pi_66803787
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:42 schreef k_man het volgende:
Ik vind het wel tekenend dat niemand op mijn vorige post ingaat.
Oh oké, ook daar zie ik absoluut de lol niet van in. Nooit gedaan en zal het ook nooit gaan doen.
En nu?
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')