Nee, gewoon een bounce, die te verwachten was na zo een enorme koersdaling.(plaatje van vorig jaar bijgevoegd)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Veel belangrijker nog, niet om af te dingen op de voorspelling overigens, is het om te kijken of het voorspelde mechanisme dat aan de stijgingen ten grondslag zou liggen ook daadwerkelijk de oorzaak is geweest voor de stijgingen.
Heeft betrekking op Elliott Wave theorie, plaatje laat zien dat deze enorme bounce te verwachten was, en dat de BMR niet is veroorzaakt door de oorzaken die de TS aanwees.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Leuk plaatje, maar zonder toelichting is ieder diagram waardeloos.
Heeft er eens iemand een echt supergoeie voorspelling, deugt de argumentatie weer niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:42 schreef Vandergeld het volgende:
Heeft betrekking op Elliott Wave theorie, plaatje laat zien dat deze enorme bounce te verwachten was, en dat de BMR niet is veroorzaakt door de oorzaken die de TS aanwees.
Ik doe helemaal niks af aan de voorspelling, ik geef alleen aan dat deze rally van te voren al kon worden verwacht.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Heeft er eens iemand een echt supergoeie voorspelling, deugt de argumentatie weer niet.
Jij hebt hem niet voorspeld. Achteraf kan je alles voorspellen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:48 schreef Vandergeld het volgende:
Ik doe helemaal niks af aan de voorspelling, ik geef alleen aan dat deze rally van te voren al kon worden verwacht.
Oh ja, je hebt gelijk. Ik dacht dat de bodem begin februari was, maar het was natuurlijk maart.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:23 schreef Arcee het volgende:
Echt niet, de bodem was toen nog niet eens gezet.
Ik twijfel enorm of 328,5 (of 1101 op de S&P) de top was. Ik had zelf liever even een hogere top gezien (misschien komt ie nog komende tijd). Het is even afwachtenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:32 schreef dvr het volgende:
[..]
Oh ja, je hebt gelijk. Ik dacht dat de bodem begin februari was, maar het was natuurlijk maart.
Ben benieuwd of PBerends binnenkort de top van deze rally gaat uitroepen :-)
Ja dit is een interessante ontwikkeling.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:30 schreef dvr het volgende:
Worden het weer spannende tijden..?
[ afbeelding ]
Bron: Zero Hedge
Volgens het gelinkte artikel op Zero Hedge is de yield van kortlopende Amerikaanse obligaties nu negatief. Net zoals direct nadat Lehmann's onderuit ging. Kopers geven dus effectief geld aan de Amerikaanse regering om alsjeblieft hun geld maar in veilige bewaring te houden (in plaats van er rente voor te vangen).
Verder is de TED spread uit een tweemaandse bandbreedte omhoog gesprongen, iets dat doorgaans aan een daling van de beurzen vooraf gaat.
Btw: volgens Calculated Risk zijn de negative rates geen reden tot ongerustheid:quote:Er wordt druk gespeculeerd wat de oorzaak van deze crisisstemming kan zijn. Staat er weer een grote bank op omvallen? Toevallig is kredietbeoordelaar Moodies net bezig om de rating van grote Europese banken zoals UBS en Deutsche Bank neerwaarts bij te stellen.
Wat zou je doen dan?quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:32 schreef Q.E.D. het volgende:
Wololo
Had ik maar geld dan kon ik het verdubbelen
Pas jij nou maar op dat je het zinkende wrak op tijd verlaatquote:Op vrijdag 20 november 2009 11:33 schreef Arcee het volgende:
Oh, en SeLang: geef nou maar toe dat je doodsbang bent dat je begin maart de boot gemist hebt.
Inderdaad, het echte instapmoment in aandelen is niet maart geweest maar moet nog komenquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Pas jij nou maar op dat je het zinkende wrak op tijd verlaat
Zijn timing was inderdaad spot on. Hopelijk heeft hij ook daad bij het woord gevoegd, dus een extra hypotheek genomen en al het geld in de aandelenmarkt gestopt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:23 schreef jongegast het volgende:
pberends is de man! Hij heeft de toekomst voorspeld!
Die voorspelling was inderdaad opmerkelijk: Pberends luidde zowel de bodembel als dat hij inzicht gaf in de omvang van de rally ('gigantisch').quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:23 schreef jongegast het volgende:
pberends is de man! Hij heeft de toekomst voorspeld!
Ik dacht zelf dat de rally minimaal naar de 275 zou gaan, maar maximaal naar de 325. Zijn we inmiddels toch al eens boven geweest, wat mij ook verbaasd heeft.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Die voorspelling was inderdaad opmerkelijk: Pberends luidde zowel de bodembel als dat hij inzicht gaf in de omvang van de rally ('gigantisch').
Maar als je het hele topic leest dan blijkt hij vervolgens op donderdag 16 juli 2009 te adviseren om de aex index op 275 te shorten. Als je dat had gedaan had je veel geld verloren.
Genoeg reden om Pberends nog even niet tot guru te kronen.
Ik heb veel "guru's" tijdenlang gevolgd, maar de enige die de moeite waard is, is Marc Faber. Voor de rest lullen ze allemaal keihard uit hun nek.quote:
Het is de boot missen of het schip ingaan zoals iemand op de FP ooit zei.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:33 schreef Arcee het volgende:
Oh, en SeLang: geef nou maar toe dat je doodsbang bent dat je begin maart de boot gemist hebt.
Voor 'beautifying' vind ik het erg vroeg, is dat meestal niet iets van de laatste handelswe(e)k(en)? Ik vind het nog steeds een teken aan de wand.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:03 schreef SeLang het volgende:
Btw: volgens Calculated Risk zijn de negative rates geen reden tot ongerustheid:
http://www.calculatedrisk(...)egative-t-bills.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |