Wat voor nieuwe leads moeten dat zijn?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:22 schreef Bastard het volgende:
Of nieuwe leads kunnen geven die onderzocht kunnen worden.
Tis maar goed ook dat het programma er is, er moet aandacht blijven voor onopgeloste moordzaken.
Nee, een verklaring van een paragnost heeft logischer wijze geen nut in "de rechtbank", maar kan wel aanleiding zijn om hem als getuige op te roepen, mogelijk dat hij iets loslaat. Ook kan het de aandacht vestigen op iemand die tot nu toe geheel niet betrokken is bij het onderzoek.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:06 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Wat voor nieuwe leads moeten dat zijn?
Stel een paragnost doet de volgende uitspraak over de dader:
'Ik zie een man met bruin haar in een blauw auto. Hij heeft een litteken boven zijn rechteroog. En een oorbel. Iemand uit de nabije omgeving van het slachtoffer'
Wat zou de politie daar dan mee moeten? Op zoek naar die man? Stel dat er iemand te vinden valt die aan de beschrijving voldoet. Op wat voor grond zou de politie die man mogen volgen of aanspreken? Omdat een of andere paragnost hem 'gezien'heeft als dader?
Daar kun je toch niks mee?
voordat je iemand als getuige oproept zal er toch ook al meer moeten zijn dan alleen een visioen van een helderziende. Iemand als getuige oproepen is niet zomaar iets. En op wat voor manier zou de politie 'aandacht' moeten besteden aan iemand die eerder niet bij het onderzoek betrokken is geweest? Achtervolgen? Bankrekeningen checken? Telefoon afluisteren? Ook (gelukkig) geen dingen die de politie zomaar even doet op aanwijzing van een wildvreemde.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, een verklaring van een paragnost heeft logischer wijze geen nut in "de rechtbank", maar kan wel aanleiding zijn om hem als getuige op te roepen, mogelijk dat hij iets loslaat. Ook kan het de aandacht vestigen op iemand die tot nu toe geheel niet betrokken is bij het onderzoek.
Bij een onderzoek kunnen ze iedereen vragen op te komen draven als getuige, zonder enige vorm van verdenking, dus ook die persoon. Verder kunnen ze aan andere getuigen vragen of ze die persoon kennen in combinatie met het slachtoffer..quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:33 schreef Prst_ het volgende:
[..]
voordat je iemand als getuige oproept zal er toch ook al meer moeten zijn dan alleen een visioen van een helderziende. Iemand als getuige oproepen is niet zomaar iets. En op wat voor manier zou de politie 'aandacht' moeten besteden aan iemand die eerder niet bij het onderzoek betrokken is geweest? Achtervolgen? Bankrekeningen checken? Telefoon afluisteren? Ook geen dingen die de politie zomaar even doet op aanwijzing van een wildvreemde.
Je kan je indenken dat zo'n persoon al in beeld is geweest in het onderzoek maar waar niks mee gedaan zou zijn. Na de uitzending word die persoon misschien toch zenuwachtig en kunnen ze nog eens op het bureau laten komen om de duimschroeven aan te draaien, kan net voldoende zijn, je weet het niet.quote:
kan kloppen. De CIA gebruikt bv. Cold reading technieken om mogelijke daders tijdens verhoren de indruk te geven dat ze alles al weten. Alhoewel onethisch kan dit wel helpenquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je kan je indenken dat zo'n persoon al in beeld is geweest in het onderzoek maar waar niks mee gedaan zou zijn. Na de uitzending word die persoon misschien toch zenuwachtig en kunnen ze nog eens op het bureau laten komen om de duimschroeven aan te draaien, kan net voldoende zijn, je weet het niet.
Stel je voor om dan maar geen ruchtbaarheid meer te geven aan moordzaken die niet opgelost zijn?
Sja waarom ook niet, als de persoon in bluf stinkt en bekend.. lijkt het mij ok hoor!quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
kan kloppen. De CIA gebruikt bv. Cold reading technieken om mogelijke daders tijdens verhoren de indruk te geven dat ze alles al weten. Alhoewel onethisch kan dit wel helpen
ikheb zender al opstaan(ambi light tv) bitterballen en pintjequote:
Die verbouwingquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
ikheb zender al opstaan(ambi light tv) bitterballen en pintje
ik heb wel zin in een jointjequote:Op donderdag 26 maart 2009 21:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Die verbouwing.
Kheb rood wijntje, toastje brie en stiekem toch een peuk
de te verwachtte antwoordenquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:36 schreef Bastard het volgende:
Kijk, die man verteld gewoon zijn ding over de moord. Je ziet aan zijn gedrag, ogen, houding dat hij gemeend is. Tot nu toe heeft hij vraagtekens over een aantal zaken, en wat uit onderzoeken komt verteld hij ook.
Nu eens zien wat de para's kunnen vertellen
ja ze bedoelde de 2 garages anders maar de man (in de caravan)vult het zelf in(zoals hij alle statements fittend maakt). De neger had geen voor info over de zaak(foute zaak bestudeerd, wss nicky verstappen, toen hij t graf zag dacht ie eeehm OOOOPS(kinderen liggen op andere afdeling kerkhof) en probeerde hij er nog wat van te maken) SEX en geld? ahaquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:54 schreef Bastard het volgende:
Maar die vrouw was gedetailleerd over de buurt... dat dan wel, 2 garage's is een wilde gok anders.
CR zag ik dan weer wel in die neger, moeilijk readen op een kerkhof, geen aanknopingspunten... wat ik dan weer vreemd vind als je tenslotte bij iemand zn graf staat.beter afstemmen lijkt mij.
Nja, iedereen kan het leren , bewust of onbewust. Als je er goed in wordt is echter een tweede. Maar als ik Van der Hurk zie die echt niet bang overal op af stapt en deze klunzen(met leroy als dieptepunt), dan denk ik dat ik van der hurk 10000x cooler vindquote:Op donderdag 26 maart 2009 22:24 schreef Bastard het volgende:
Dat ben ik ook wel met je eens Michielos..
Duidelijk niet gewend aan cameras wellicht
Toch zie ik ook wel details naar voren komen die echt far out scoren zouden zijn. Aan de andere kant kan je dan denken kansberekeningen loslaten, maar alles bij elkaar is het toch een goed geheel. En ik vind die blonde truus en die neger toch een beetje te dom om te kunnen CRén, als je begrijpt wat ik bedoel. Zijn de toch wat intelligentere mensen lijkt mij. /botte opmerking
Effe wakker worden... het stikt van de onopgeloste zaken in zuid-limburg.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:56 schreef Michielos het volgende:
ps. ze spraken op station heerlen af dus dat het om limburgse zaak ging, is duidelijk. Limburg laatste 20 jaar niet veel onopgeloste moorden, bekendste is nicky, de Landgraafse is overigens ook bekend.
De meeste zaken zijn van de laatste 15 jaar hoor. ik heb tot dusver nog geen enkele zaak uit 1920 ofzo gezien. En waar is "hier" begraven? landrgaaf ligt eeh 5 minuten rijden van heerlen af, brunssum ook. Ze gaan toch geblinddoekt naar de plek des onheils? station heerlen, landgraaf, brunssum 5 minuten rijden. dat zijn echt geen 300 zaken hoor... Verder komen ze ook echt niet in roermond of sittard uit na 5minuten rijdenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 06:50 schreef sjoep het volgende:
[..]
Effe wakker worden... het stikt van de onopgeloste zaken in zuid-limburg.
Er zijn alleen al iets van 3 vermiste meiden van rond de 20 die nooit meer terug gevonden zijn.
Misschien van voor jouw tijd...
Edit:
-Angelique Hendrix
-Marjo Winkens (een veel bekendere zaak dan deze overigens)
En inderdaad, Nicky Verstappen was nog veel voor de hand liggender geweest. Die ligt alleen niet daar begraven. Die is niet vermist, I know.
Ik had willen linken maar de tros vermist site genereert niet zo'n toffe links daarvoor.
Ik zei vorige week al, dat voor deze zaak helemaal niet zoveel landelijke aandacht geweest is.
Limburgers hebben dit allemaal wel in de krant gelezen, want daar stond het wel in. fMaar het is misschien een keer op het journaal geweest en verder niks bij mijn weten.
Niet net als bij Nicky Verstappen, waar de media jarenlang bol van stond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |