quote:Yunoo geeft je inzicht in je persoonlijke financiën, vergroot je financiële kennis en helpt je geld besparen.
Ik hoor graag of er ervaringen zijn, voordat ik me zomaar ergens voor inschrijfquote:Financiële situatie inzien op verzamelsite Yunoo
Uitgegeven: 5 maart 2009 11:00
Laatst gewijzigd: 5 maart 2009 11:00
AMSTERDAM - Yunoo.nl biedt een service aan waarbij de persoonlijke financiële situatie in één overzicht te zien is. De service is gratis beschikbaar.
Yunoo (voorheen Qash) biedt de mogelijkheid om verschillende bankrekeningen te importeren voor een totaalbeeld.
Daarnaast geeft de site suggesties tot besparen en is er een community aan verbonden waarin gebruikers met dezelfde financiële interesses met elkaar in contact komen.
De site is opgezet door vier studenten. Anderhalf jaar geleden begon dit als studieopdracht. Nu is het een serieus bedrijf met sinds mei 2008 een investeerder.
De samenwerking met banken verloopt nog moeizaam omdat Yunoo onafhankelijk is en dus geen advertenties accepteert NU.NL
Je moet eens weten wat mensen allemaal online gooien..quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:14 schreef deroo het volgende:
Een beetje je financieën online bijhouden.. slecht hoor..
Gelukkig vraagt er eens een naar advies zonder maar met de ogen dicht te doen wat sites aanbieden..quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:20 schreef ursel het volgende:
[..]
Je moet eens weten wat mensen allemaal online gooien..
Niet goed?quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef deroo het volgende:
rechttegengesteld?
Ik denk dat alle online data vroeg of laat gehackt zou kunnen worden.quote:Ik denk niet dat iedereen inzicht kan hebben in iemands gegevens, maar de makers kunnen zeker wel dingen doen met door argeloze burgers ingeklopte gegevens. Je moet je eerder maar afvragen of je niet gewoon een excel sheet moet downloaden bij het NIBUD of zo. Das simpeler en het blijft bij jezelf.
volgens meneer van dale nietquote:Op donderdag 5 maart 2009 14:38 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Niet goed?
[..]
Ik denk dat alle online data vroeg of laat gehackt zou kunnen worden.
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, spreadsheet van NIBUD lokaal op je PC werkt prima.
Raar dat je je geen zorgen maakt bij je telebankieren, terwijl als dat mis gaat het je veel geld kan kosten. Een spreadsheet in googledocs is niet veel anders vergeleken met dit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:14 schreef deroo het volgende:
Een beetje je financieën online bijhouden.. slecht hoor..
Dit doe je bij een instantie die al je gegevens al weet, waar je klant bent en op een veilige manier zaken bij kan houden. Een bank heeft er immers geen baat bij om je gegevens te misbruiken of te gebruiken voor doeleinden waarvoor ze eigenlijk niet bedoeld zijn. Het gaat erom dat je je gegevens vrijwillig onderbrengt bij een site waarvan de makers dachten dat het een leuk gat in de markt zou zijn omdat het "online" is. Mensen die daarin trappen zullen vast wel geen goede reden hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Raar dat je je geen zorgen maakt bij je telebankieren, terwijl als dat mis gaat het je veel geld kan kosten. Een spreadsheet in googledocs is niet veel anders vergeleken met dit.
Ik bedoelde niet dat banken onbetrouwbaar zijn. Ik relativeer hooguit de paranoia rondom online gegevens.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:06 schreef deroo het volgende:
[..]
Dit doe je bij een instantie die al je gegevens al weet, waar je klant bent en op een veilige manier zaken bij kan houden. Een bank heeft er immers geen baat bij om je gegevens te misbruiken of te gebruiken voor doeleinden waarvoor ze eigenlijk niet bedoeld zijn. Het gaat erom dat je je gegevens vrijwillig onderbrengt bij een site waarvan de makers dachten dat het een leuk gat in de markt zou zijn omdat het "online" is. Mensen die daarin trappen zullen vast wel geen goede reden hebben.
Zoiets dacht ik inderdaad ook al. Zolang er geen rechtstreekse verbinding is met de bank kan het weinig kwaad denk ik. Los van het feit dat het me niet zo boeit dat ze zien waar ik mijn geld aan uitgeef, vraag ik me af waarom ze dat zouden doen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:23 schreef Roy_T het volgende:
Ik gebruik Yunoo al een tijdje (in beta heette het nog Qash). En ja, natuurlijk kunnen medewerkers met databasetoegang zien wat erin staat. Als dat je tegenstaat moet je het vooral niet gebruikenIk persoonlijk lig er niet wakker van als iemand daar ziet wat ik verdien en aan hypotheek kwijt ben.
Ze leggen overigens geen directe verbinding met je bank, dus ze hebben geen toegang tot je rekening zelf. Alles is op basis van de exports die je er zelf in zet. Wat mij betreft niet minder veilig dan de afschriften die iedereen met minder moeite uit mijn brievenbus kan vissen.
Dan pas je het toch aan in de csv filequote:Op donderdag 5 maart 2009 20:25 schreef zalkc het volgende:
Zo was het maken van een maand dan wel kwartaal, jaar overzicht snel en makkelijk. echter is het lastig om bron data achteraf te antidateren (hypotheek was afgeschreven op 1 en 28 februari dit wijzigen lijkt niet mogelijk). De tips en het forum zijn redelijk leeg en verlaten te noemen.
Geen toegevoegde waarde tov wat?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Zij vertelde mij vanmorgen dat het geen toegevoegde waarde heeft en het niet betrouwbaar is. Ze is nu weg maar als jullie willen kan ik haar maandag meer details vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |