Cultuurverschil. Dus makkelijk te veranderen zal het niet zijn denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:45 schreef -Mellow- het volgende:
Maakt het uit of het klopt wat ze zegt? Laat je toch niet zo domineren
Dan nog hoef je het niet te pikken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:49 schreef dawg het volgende:
[..]
Cultuurverschil. Dus makkelijk te veranderen zal het niet zijn denk ik.
Tuurlijk niet, maar denk wel dat je dat 'voorzichtig' moet aanpakken, gezien dus het cultuurverschil.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:51 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Dan nog hoef je het niet te pikken.
We zijn nu in Nederland, simpel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:20 schreef Mrdilly het volgende:
Haar argumenten:
1. In haar thuisland gaat het anders - man betaalt alles, vrouw betaalt af en toe de boodschappen en spaart (mijn tegenargument: de emancipatie ideëen in NL staan je wel aan, totdat het je niet uitkomt).
En jouw Nederlandse vrienden hebben een vriendin die ook gewoon meebetaalt.quote:2. Haar Zuid-Amerikaanse vriendinnen in Nederland die ook met een Nederlander samenleven, betalen ook niets (mijn tegenargument: die hebben ook geen werk).
Meer dan redelijk, ze komt in een gespreid bedje, letterlijk. Het hele huis in ingericht en daar maakt ze gebruik van.quote:3. Ze verdient minder dan ik (mijn tegenargument: daarom ook evenredig meebetalen).
Als zij op deze manier spaart, gaat dat ten koste van jou, ergo, niet fair. Dan allebei toch sparen, maar wat minder?quote:4. Ze is hier met niets gekomen en wil daarom eerst sparen als appeltje voor de dorst (kan ik wel beetje inkomen, maar het zou toch raar zijn als mijn spaargeld minder wordt en het hare toeneemt, daarom wat mij betreft maar wat minder hard sparen)
Dus ze krijgt gratis kost en inwoning, omdat ze de mazzel heeft dat ze bij jou in kon trekken met je eigen huis. Als het een huurwoning betrof had ze wel gewoon meebetaald. Dan is het een principekwestie van haar dus, want financieel maakt het geen drol uit of ze nou huur betaalt of aan de hypotheek meebetaalt.quote:5. Ze vindt niet dat ze hoeft mee te betalen aan het huis dat niet op haar naam staat, als het uit zou gaan, zou ze er niets van terug zien, en huur betalen in een relatie vindt ze raar. (mijn tegenargument: je kent het concept van aflossingsvrije hypotheek niet, er zijn ook andere kosten als gas/water/licht, belasting, etc).
Ik vind haar echt nergens een steekhoudend argument hebben, nee.quote:6. Diverse andere irrationele argumenten
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:36 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga dit balletje even thuis opwerpen.
"Schat, vanaf nu betaal jij alles, en ga ik sparen van mijn salaris, kee?"
Oh! Goeie!quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:36 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga dit balletje even thuis opwerpen.
"Schat, vanaf nu betaal jij alles, en ga ik sparen van mijn salaris, kee?"
Inderdaad, maar de gulden middenweg is dus dat zij meebetaalt, en dat jullie allebei nog de gelegenheid hebben wat te sparen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:41 schreef As_33 het volgende:
Maar . . . . . ik kan wel begrijpen dat ze liever wat meer geld zou sparen. Jij hebt zekerheid omdat het huis op jouw naam staat, maar als jij op een dag besluit haar er uit te knikkeren dan staat zij met lege handen, en dan is het best handig als zij een leuk spaarpotje achter de hand heeft.
hehehehequote:Op donderdag 5 maart 2009 10:04 schreef Lienekien het volgende:
Wat gaat ze doen met dat spaargeld? Houdt ze dat voor zichzelf of is dat dan voor jullie beide? In het laatste geval maakt het dan toch niet zoveel uit.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:59 schreef LXIV het volgende:
Laat me raden:
1: In Nederland had je heel lang geen of eigenlijk nooit een vriendin.
2: Je ging met vrienden naar Brazilie
2a: Je had nog nooit zo'n geweldige vakantie en zoveel aandacht van mooie vrouwen. Precies het tegenovergestelde als in Nederland
3: Daar ontmoette je je huidige vriendin.
4: Die had toevallig al veel "vriendinnen" in Nederland wonen
5: Je bent er een paar keer op vakantie geweest, geschreven, etc. Toen ontstond een probleem waardoor zij beslist naar Nederland moest komen
6: Na veel gezeik van bekenden die zeiden dat je het niet moest doen zette je toch door ("Ja er zijn veel golddiggers, maar zij is echt heel anders")
7: Nu woon je samen, wil zij niet meebetalen maar geld sparen en belt ze iedere dag 3 uur met haar vriendinnen in Amsterdam (in het Portugees)
Klopt dat een beetje?
Dan nu je toekomst:
8: Na drie jaar heeft ze opeens een ander
9: Ze verhuist naar A-dam oid en gaat je financieel zo ver mogelijk uitknijpen als wettelijk mogelijk.
10: Na drie jaar ploeteren ga je toch weer naar Brazilie op vakantie, en ontmoet daar een vrouw die "echt heel anders" is.
11: Goto 3
Lekker, hé, ramptoerisme?quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:45 schreef Mrdilly het volgende:
LXIV: haha, mooie analyze, zo gaat het vaak ja! Maar nee, in Nederland ontmoet, Nederlandse vriendin voor aan de kant gezet en heb haar moeten overtuigen om hier permanent naar toe te komen. Alleen punt 7 klopt wel een beetje...
Ik laat haar dus niet profiteren, want ze betaalt mee. Waar ik dus benieuwd naar ben...
Zijn mannen in Zuid-Amerika allemaal helemaal gek en betalen daar alles.. of klopt het gewoon niet wat ze zegt en betaalt de vrouw daar ook gewoon mee?
En zijn er meer Zuid-Amerikaanse dames hier in NL met een NL partner, die in beginsel dezelfde basisopvatting hebben, en hoe is daarmee omgegaan?
Ok. Dan ben jij dus die kerel uit punt 8! Die gast voor je is PWND!quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:45 schreef Mrdilly het volgende:
LXIV: haha, mooie analyze, zo gaat het vaak ja! Maar nee, in Nederland ontmoet, Nederlandse vriendin voor aan de kant gezet en heb haar moeten overtuigen om hier permanent naar toe te komen. Alleen punt 7 klopt wel een beetje...
Ik laat haar dus niet profiteren, want ze betaalt mee. Waar ik dus benieuwd naar ben...
Zijn mannen in Zuid-Amerika allemaal helemaal gek en betalen daar alles.. of klopt het gewoon niet wat ze zegt en betaalt de vrouw daar ook gewoon mee?
En zijn er meer Zuid-Amerikaanse dames hier in NL met een NL partner, die in beginsel dezelfde basisopvatting hebben, en hoe is daarmee omgegaan?
quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Dan ben jij dus die kerel uit punt 8! Die gast voor je is PWND!
1) Ze woont nu in NL, dus is dat haar thuisland, als jij met haar in Zuid-Amerika zou wonen,dan moet jij je daar ook aanpassen aan de cultuur.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:20 schreef Mrdilly het volgende:
Haar argumenten:
1. In haar thuisland gaat het anders - man betaalt alles, vrouw betaalt af en toe de boodschappen en spaart (mijn tegenargument: de emancipatie ideëen in NL staan je wel aan, totdat het je niet uitkomt).
2. Haar Zuid-Amerikaanse vriendinnen in Nederland die ook met een Nederlander samenleven, betalen ook niets (mijn tegenargument: die hebben ook geen werk).
3. Ze verdient minder dan ik (mijn tegenargument: daarom ook evenredig meebetalen).
4. Ze is hier met niets gekomen en wil daarom eerst sparen als appeltje voor de dorst (kan ik wel beetje inkomen, maar het zou toch raar zijn als mijn spaargeld minder wordt en het hare toeneemt, daarom wat mij betreft maar wat minder hard sparen)
5. Ze vindt niet dat ze hoeft mee te betalen aan het huis dat niet op haar naam staat, als het uit zou gaan, zou ze er niets van terug zien, en huur betalen in een relatie vindt ze raar. (mijn tegenargument: je kent het concept van aflossingsvrije hypotheek niet, er zijn ook andere kosten als gas/water/licht, belasting, etc).
6. Diverse andere irrationele argumenten
quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:33 schreef Aneurism het volgende:
Maar is een eigen huis niet al een appeltje voor de dorst?
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:20 schreef Mrdilly het volgende:
5. Ze vindt niet dat ze hoeft mee te betalen aan het huis dat niet op haar naam staat, als het uit zou gaan, zou ze er niets van terug zien, en huur betalen in een relatie vindt ze raar. (mijn tegenargument: je kent het concept van aflossingsvrije hypotheek niet, er zijn ook andere kosten als gas/water/licht, belasting, etc).
Ja indd Als ze weten dat je uit europa komt gaan ze zo mee Mijn zus heeft een inboorling uit weet ik het waar En haar vriendinnen tijdens die vakantie kwamen ook thuis met een zuid amerikaan Zelfde als met de ts De russen van het zuidenquote:Jouw vriendin lijkt me een golddigger
En tot voor kort was een aflossingsvrije hypotheek geen quitte spelen. Je had altijd winst aan je woning, kortom appeltje voor de dorst.quote:
Euh, nee. De Zuid-Amerikaanse die ik ken werken niet en laten ook het huishouden doen. Dat het in Nederland niet normaal is doet al helemaal niet ter zake. Dit is iets tussen TS en zijn vriendin.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:20 schreef DoctorB het volgende:
Als ze in Zuid Amerika niet meebetalen is dat omdat ze niet werken en het hele huishouden voor hun rekening nemen. Dus niet meebetalen betekent het hele huishouden doen. En klappen vangen als het niet goed is gebeurd of als het eten vies en of te laat op tafel staat. Da's ook normaal in Zuid Amerika.
dadelijk moet de TS zijn vriendin nog gaan aanbiddenquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
TS mag trouwens überhaupt blij zijn dat ze werkt...
Als je iemand uit Zuid-Amerika haalt moet je niet gaan klagen over dit soort dingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dadelijk moet de TS zijn vriendin nog gaan aanbidden
Uit welk land komt ze? Niet alle Zuid-Amerikaanse landen zijn hetzelfde.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:43 schreef Mrdilly het volgende:
Ik heb een Zuid-Amerikaanse vriendin en wonen al een tijdje samen. Ze stelt dat het in Zuid-Amerika normaal is dat de vrouw niets bijdraagt in de huishouding (breed gezien: hypotheeklasten, energie, belasting, etc), ook al heeft ze wel een eigen inkomen. Naar mijn idee is het vrij gebruikelijk dat partners evenredig bijdragen.
Klopt het wat ze zegt? Hoe hebben andere NL/Zuid-Amerikaanse stellen de financiën geregeld?
Tuurlijk wel, zie de TS, we leven hier in NL,dat betekent aanpassen aan de cultuur hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als je iemand uit Zuid-Amerika haalt moet je niet gaan klagen over dit soort dingen.
Ja de 'vriendin' van TS is er met haar spaargeld vandoor en geniet nu van een verblijfsvergunning.quote:
Dat dus.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:10 schreef Nijns het volgende:
Vind het trouwens wel egoistisch van haar dat zij wel mag sparen voor een appeltje voor de dorst, maar dat jij al je geld maar moet uitgeven om haar te onderhouden. Klinkt bijna alsof ze al van plan is je te verlaten, maar dat ze het voor nu wel lekker vindt..
Goede oplossingquote:
Maar dan is er geen geld om te houdenquote:Op donderdag 2 april 2009 12:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Goede oplossing![]()
Je mag dan je geld houden, maar wel als een echte vrouw schoonmaken, koken en voor je kinderen zorgen en je man vertroetelen he?
Waarmee je dus hetzelfde argument gebruiktquote:Op donderdag 2 april 2009 11:58 schreef mgerben het volgende:
Het cultuur-argument is waanzinnig belachelijk. Dat wordt te pas en te onpas ingezet om het eigenbelang te rechtvaardigen.
Wel, hier in Nederland hebben we ook een cultuur: Werken jij!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |