Alsof jij daar over gaat, Knilles.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[.Connexxion 2301.]
Oh ja, die was ik nog vergeten idd
[.Fryslân topic.]
Zo is de realiteit momenteel wel grotendeels, maar als er Utrechtenaren (of anderen) zijn die graag over het GVU danwel Utrechtse Connexxion-bussen willen posten; be my guest
Waarschijnlijk omdat ze zich gedroegen alsof dit het GVB topic was en er enkel Amsterdammers in dit topic zouden bivakkeren. Dit is een algemeen bussen topic en de gebruikers moeten zich daar rekenschap van geven door duidelijkquote:Oh en mensen die hier probeerden te posten over bijv. het GVB werden door een aantal mensen hier afgewimpeld... Zo hou je het bussentopic wel Frieslân-related natuurlijk..
Was 't maar waar.quote:[..]
Van die wijzigingen word ik idd niet erg blij; terug naar vroegere tijden![]()
De mensen zijn niet gek. Een ezel stoot zich geen tweede maal aan dezelfde steen. Wat je jaren lang hebt afgebroken bouw je niet zomaar weer op en al helemaal niet door hap-snap beleid. De hoeveelste wijziging is dit al weer niet, ik ben de tel kwijt. Zelfs de meest geengageerde reiziger houdt op een gegeven moment op met zijn grieven door te geven aan de vervoerder, vooral als ze aangeven heel erg blij te zijn met hun prachtige dienstregeling (lees: zeur niet zo).quote:Aan de andere kant begrijp ik het ook wel, gezien al die lege ritten; Connexxion heeft het iig geprobeerd en de mensen hebben geen wil getoond..
De neerwaartse spiraal is weer ingezet.quote:Ben erg benieuwd in hoeverre dit de werkgelegenheid gaat beinvloeden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar dat ik 'm afgelopen maandag niet kon vinden daar op De Marnequote:Op woensdag 4 maart 2009 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De LadaMaar die is nu ook over meerder locaties verdeeld, het grootste deel bij de dealer, en het blok bij een motorenrevisiebedrijf
klopt... Zaterdag kapot gegaan... Ik ben nu tijdelijk in een BX (van (user) 2cv) hoop dat ik m morgen of vrijdag weer heb... Maar ik sta ook niet op zijn zichtbaars geparkeerd over het algemeen hoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vandaar dat ik 'm afgelopen maandag niet kon vinden daar op De Marne
Ik weet hoe het zit, daar ging 't dus niet over.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel dan krijg je gewoon dat de bus ALLE kut dorpjes aandoet
lijn 98 pakt tussen heerenveen en joure de dorpjes mee.. de 99 doet daar snelweggen
tussen joure en sneek rijd de 98 over de snelweg, en doet de 99 de dorpjes aan B)
oftewel dorpjes mania!
De zelfde tijd waarin die dienstregelingen mee in elkaar gerost zijn?quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Goed nog een keer dan (in plaats van dat je even thx zegt voor het overzicht, kostte me wel en uur of 2
Goedzo. Dat 15-45 was de gekkigheid ten top.quote:Lijn 98 rijdt elk half uur in een 30-30 patroon. Lijn 99 ook.
Maar op de tijd van de 98 als ik het goed begrijp, die niet aansluit op doorgaande verbindingen. Een typische Connexxion kwaal.quote:Dit is op maandag-zaterdag tot ongeveer 18 uur.
Daarna en op zondag rijdt lijn 98 alleen tussen Heerenveen en Joure. Daar wordt lijn 98 omgenummerd naar lijn 99 en rijdt dan verder naar Sneek, Bolsward en Harlingen.
quote:Andersom idemdito.
En tot hoe laat, melktijd?quote:Op zondag rijdt daarnaast lijn 98 op Bolsward-Makkum v.v., maar pas na 12:00
Wennen aan 25 minuten overstaptijd ipv 10 (of minder)?. Of 50 minuten ipv 12 (igv Alkmaar-B'wijk).quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen.
niks mis meequote:Op woensdag 4 maart 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen.
Zoiets kon je verwachtenquote:Op donderdag 5 maart 2009 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
heel fijn die omleiding op lijn 98,
heel fijn die 3 of 4 paseerstroken..
TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS!
waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren
Je weet wat "zelfdragend" inhoudt he?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Is het iemand overigens al eens opgevallen dat er zo bar weinig (tot geen) foto's zijn van kale bus chassis?
Foto's zat van kant en klare bussen op de terreinen van Berkhof, maar chassis, homaar.
Ohja, die omleidingen op lijn 98. DE reden dat ik 's ochtends niet meer via Heerenveen naar het regiokantoor reis, maar via Sneek. Lijn 98 (halte Roazebosk) komt het dichtst bij, maar door die omleiding EN de verkeerschaos bij de rotonde, kost mij dat onnodig veel reistijd. Via Sneek is a: rustiger in de trein en b: lijn 98 of 99 is relatief snel weg uit Sneek en hoeven niet eerst Joure door voor ik uit stap :-)quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
heel fijn die omleiding op lijn 98,
heel fijn die 3 of 4 paseerstroken..
TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS!
waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren
Hangt ervan af waarop je doelt, chassis of opbouw, lijkt me. Voor zover ik weet zijn Ambassadors gewoon nog steeds aparte chassis (SB120/180 en SB200) met aparte opbouw (Ambassador) al zal het verschil met integraal mogelijk klein zijn. Ook modules kun je aan elkaar zetten zodat ze rijdend vervoerd kunnen worden. De SB120/180 en SB200 zijn volgens mij uit een stuk want anders zou je gewoon één en het zelfde type kunnen gebruiken voor zowel de Ambassador 120 (ALE108) en de 200 (ALE120).quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je weet wat "zelfdragend" inhoudt he?
quote:De voor en achterassen plus de zut er omheen staan meestal achter de bomen, dus lastig op de foto te zetten door de hekken heen.
En die zaten ook aan elkaar.quote:En van de T5 aandrijfkoppen die tot Fryskers werden verneukt zijn wel foto's gemaakt![]()
Goh, eentje maar Ehm, is dat toevallig die lijn met dat vraagteken ?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:48 schreef NoBody122 het volgende:
Psst ....
Er staat een spelfout in je vraag.
Een vraag eindigt altijd op een vraagteken; ja dus.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Goh, eentje maar Ehm, is dat toevallig die lijn met dat vraagteken ?
Je hebt gelijk, ff Friesland veranderd in Fryslânquote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:58 schreef BeefRWijker het volgende:
Psst ....
Er staat een spelfout in de topic titel.
Heel goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ff Friesland veranderd in Fryslân![]()
Ach jee, nu kunnen J_TM, Dj_flash en consorten ons niet meer vindenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Er staat overigens ook nog steeds geen verwijzing naar dit topic in de laatste post van BT#20.
Als Alex daar nog komt en die Citea staat daar nog ergens zou hij dan even het kenteken kunnen noteren?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Nog een voor Gnittoo:
[ afbeelding ]
Citea_CLF bij Cosmo Trucks in Bolsward op 28 februari
Jaquote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:50 schreef busfoto.nl het volgende:
He zeg ik lees hier nog steeds mee hoor.
Vanmiddag zag ik op Schiphol ook nog een Volvo 8700 in het wit met kenteken BV-GD-27. Behoort die ook toe tot die serie Womy-Volvo's?
Wat 1 lettertje in het kenteken wel niet kan doen. De witte Volvo's met kentekens beginnend met BV-GG zijn idd of van Womy of rijden voor Qbuzz.quote:
D'r is ook nog zo iets simpels als dat wat op een kleuren lijntje van Schiphol rijdt niet ook gelijktijdig bij Womy kan staan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat 1 lettertje in het kenteken wel niet kan doen. De witte Volvo's met kentekens beginnend met BV-GG zijn idd of van Womy of rijden voor Qbuzz.
Met lijnen als 97, 99 en 98 in de omloop, denk ik niet dat het een Frysker-omloop is, al doet het nummer dat wel vermoeden. Er zijn, op een paar standplaatsen, omloopnummers waar je een Frysker op zou verwachten, maar waar een normale bus op wordt ingezet (en andersom!). En als dat hier niet het geval is, dan is het gewoon een verstandige chauffeur geweest, die geen zin had om het risico te nemen met een volle Frysker te zittenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Heren!
Alliance 2326 rijdt vandaag op omloop 414 (idd een 8meter omloop). Ding rijdt nu bijna weg als lijn 97 naar Leeuwarden en maakt dan vanaf 15:00 een slagje Lijn 95 Joure. Om 17:30 vertrekt ie uit Lw op een slagje 92, gevolgd door een enkele rit als lijn 28 naar Heerenveen. Hij maakt de dag af met 2 x lijn 99 (vertrek 20:09 uit Heerenveen). Daarna nog 1x lijn 98. Fapze!
quote:Op zondag 8 maart 2009 11:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten-Leyland
Eigenaar: Loonbedrijf J. Tolsma Tzum
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22 februari 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Racing Expo 2009; voormalige FRAM bus 5448
En daar staat ook letterlijk bij dat er een 8-meter op hoort te zitten, of ga jij puur en alleen af op het cijfer?quote:Op zondag 8 maart 2009 08:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Aangezien ik hier de omlopen van zaterdag voor mn neus heb, van de huidige drgl, weet ik toch wel zeker dat hier (volgens de omloop) een 8 meter bus op zou moeten zitten (maarja dat is puur theoretisch)
Zo'n apparaat bedoel je? Van die dingen die rammelen als een skateboard ...quote:Op zondag 8 maart 2009 17:17 schreef NoBody122 het volgende:
Ambassador 8665 rijdt nog steeds rondjes door Fryslân,
quote:daarnaast spotte ik gisteren de 8451
quote:(voor bevertje; dat is ook een Ambassador).
Dat noemen ze LEDjes hoor, Knilles. Dat die luxe wagens daar in het putje zomaar mogen rijden.quote:Beide met oranjekleurige letters op de filmkast
Misschien probeert ie zich slimmer voor te doen dan ie in werkelijkheid is?quote:[..]
En daar staat ook letterlijk bij dat er een 8-meter op hoort te zitten, of ga jij puur en alleen af op het cijfer?![]()
Ghehe die reclame op die bovenste Ambaquote:Op zondag 8 maart 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo'n apparaat bedoel je? Van die dingen die rammelen als een skateboard ...
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Verrek, nou je 't zegt, die lijkt als twee druppels water.
[..]
Dat noemen ze LEDjes hoor, Knilles. Dat die luxe wagens daar in het putje zomaar mogen rijden.
[..]
Misschien probeert ie zich slimmer voor te doen dan ie in werkelijkheid is?
quote:Op zondag 8 maart 2009 21:25 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ghehe die reclame op die bovenste AmbaGeniaal
Kuddo's voor de uitvoering!
Trouwens, is 't zo dat op verschillende Amba's ook verschillende kleurtjes leds zitten?
Wat er op dat moment maar te koop is denk ik. D'r gaan d'r nogal een paar op zo'n display.quote:Op sommigen zitten namelijk gele en andere weer oranje of licht rood op (dat lichte rood kan ook lichtinval zijn).
Aha, dat hoort dus zoquote:En wat is de deal dat ze feller of juist minder fel gaan branden. Lijkt soms wel een disco als die dingen voorbij komen.
En dat was een gloednieuwe.quote:
Hoe is het mogelijk hé!quote:Op zondag 8 maart 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo'n apparaat bedoel je? Van die dingen die rammelen als een skateboard ...
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Verrek, nou je 't zegt, die lijkt als twee druppels water.
Ik ben blij dat ik in het 'putje' busje rijd; ik vind eigenlijk alle bustypes die we hier hebben wel goed rijdenquote:[..]
Dat noemen ze LEDjes hoor, Knilles. Dat die luxe wagens daar in het putje zomaar mogen rijden.
quote:[..]
Misschien probeert ie zich slimmer voor te doen dan ie in werkelijkheid is?
Leer eens tellen. Het zijn er namelijk zesquote:Op maandag 9 maart 2009 01:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Brrrr, 4 van die ielige pootjes. Mij krijg je daar dus voor geen goud onder.
Wat knap van jou, slimmerd.quote:Op maandag 9 maart 2009 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leer eens tellen. Het zijn er namelijk zes
Ik zou zeggen probeer het eens uit. Dan weet je het.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat knap van jou, slimmerd.
En vertel ons nu eens hoe je tegelijkertijd onder zowel de bus als de aanhanger kan staan.
met een beetje creativiteitquote:Op maandag 9 maart 2009 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen probeer het eens uit. Dan weet je het.
quote:Op maandag 9 maart 2009 14:41 schreef Dangel het volgende:
4 voor de bus
Je bedoelt de duwer. Die laatste 2 hebben waarschijnlijk nog het meeste te verduren.quote:en 2 voor de aanhanger![]()
Zoals jezelf uitsmeren? Is dat niet de omgekeerde volgorde?quote:
Ook verkrijgbaar in Frysker uitvoering.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:25 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
The new Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid will celebrate its premiere at the beginning of June at the UITP World Congress and Mobility & City Transport Exhibition in Vienna.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Wetterskip Fryslân verbetert het zuidelijke deel van de waterkering in Harlingen. Daarom kunnen de treinen vanuit Leeuwarden van maart 2009 tot begin juni 2010 niet verder rijden dan station Harlingen. Voor het laatste stukje van de reis, naar station Harlingen Haven, zet Arriva bussen in. Op de tweede dag van de buitendienststelling mocht de speciaal bestickerde Arriva Touring 6387
Deze bus is behoorlijk goed gedocumenteerd:quote:(ex stadsbus Drachten van het type Berkhof MAN)
En nou maar hopen dat er niemand bovenop knalt, al uitvogelend wat het nou moet voorstellen:quote:
Niet alle Alliances zijn B95's, Meester. Dit is een B91.quote:
quote:[.]
Je kunt deze bussen herkennen aan het verticaal geplaatste motor rooster, (niet te vergissen met de B89 Iveco's die dat ook hebben). Bij de B95 en de latere B89's ligt het rooster horizontaal.quote:
je hebt nog niet even op het stempelplankje ( of hoe dat ding ook heet ) gescheten voor ze dan? :pquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Veolia chauffeurs: eet poep en sterf. Nu.
Als er een bus was komen opdagen had ik dat wel gedaan jaquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je hebt nog niet even op het stempelplankje ( of hoe dat ding ook heet ) gescheten voor ze dan? :p
betaaltafel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
het stempelplankje ( of hoe dat ding ook heet )
Daar is iemand gefrustreerdquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:16 schreef zwahiel het volgende:
Wat is een wetterskyp, dat heet een WATERSCHAP. En die bus is lelijk, man. Het idee zal wel leuk geweest zijn maar gebruik dan geef afgeragd Berkho(k)fje ervoor.
Nee, in Fryslân is het een wetterskp, het heet ook zo namelijk: Wetterskip Fryslân.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:16 schreef zwahiel het volgende:
Wat is een wetterskyp, dat heet een WATERSCHAP. En die bus is lelijk, man. Het idee zal wel leuk geweest zijn maar gebruik dan geef afgeragd Berkho(k)fje ervoor.
Die Citaro lijkt wel een beetje op de Mercedes CapaCity, de bus waarvan ik hoop dat ik er een keer in zit.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:25 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
The new Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid will celebrate its premiere at the beginning of June at the UITP World Congress and Mobility & City Transport Exhibition in Vienna.
Even aangepast.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Veolia chauffeurs: eet poep en sterf. Nu.
smorgens rijd er volgens mij ook bijna standaard een Integro op lijn 41quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag zat CXX Mercedes Integro 2941 onder andere op lijn 41 Balk - Heerenveen, vertrek uit Joure ri Heerenveen om 16:52
Ik blijf me nog steeds verbazen waarom Connexxion eerst 53 Integro's heeft gekocht voor het Interliner-project in de Haaglanden en vervolgens nog eens 49 lagevloersexemplaren heeft besteld om aan de mobiliteitseisen te voldoen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
smorgens rijd er volgens mij ook bijna standaard een Integro op lijn 41
nouquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik blijf me nog steeds verbazen waarom Connexxion eerst 53 Integro's heeft gekocht voor het Interliner-project in de Haaglanden en vervolgens nog eens 49 lagevloersexemplaren heeft besteld om aan de mobiliteitseisen te voldoen.
Het is je reinste geldverspilling, nu rijden die grijze Integro's overal en nergens rond.
En de dienstregeling in elkaar zet. De meeste bedrijven laten dat de computer doen en dat checken ze dan door met een personenauto die route te rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zeg ik: stel OV-autoriteiten aan waarbij niet de politiek, maar een raad van wijze heren chauffeurs de lijnen uitzet.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Vandaag zijn er een hele hoop ex-veolia bussen per spoor afgevoerd richting oost-europa.
Kan het er ook nog even vanaf waar precies? Wat een k*t site.quote:Op www.lucpeulen.nl staan een paar foto's.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En de dienstregeling in elkaar zet. De meeste bedrijven laten dat de computer doen
Of zelfs dat niet. (Zo hoor je nog 's wat als sjoofs op verkennings rit zijn).quote:en dat checken ze dan door met een personenauto die route te rijden.
En welke site is dat ook alweer?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:03 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik mag dat zeggen, want mijn site is het kutst van allemaal
http://www.alexmiedema.comquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En welke site is dat ook alweer?
Inderdaad, die is hetquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van allemaal. Die werkt gewoon, ben je nou helemaal besodemieterd.Beef R. Wijker
Dat waren inderdaad redelijk snelle bussen, de serie 2352-2401 die Connexxion daarna kocht was van een dramatische kwaliteit. Trage acceleratie (vanwege de Voith-versnellingsbak) en vanwege de zwakke motor (220 pk) ook nog eens vermoeiend om een klimmetje mee te pakken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Uit het archief, toen er nog goede bussen bij CXX Friesland reden...
[ afbeelding ]
Connexxion 2140 als lijn 60 Holwerd-Leeuwarden. 20 april 2007, Leeuwarden Harmonie
Is busfotoman ook niet slechter van gewordenquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Goed, ff verder gekeken (beste reclame voor een site die je kunt bedenken, op een druk forum afgezeken worden,
Jammer dat je eerst dat achterlijke Adobe Flashplayer moet installeren (wat dus niet werkt) om ze te mogen zien.quote:en dan ff hoi zeggen), en je foto's zijn best ok![]()
Wel 30 resultaten, volgens Google. Geen van alle geldig.quote:Alleen erg jammer dat je op je site niks kunt vinden![]()
Volgens de informatie die ik heb waren ze bloedlink omdat de electronica heel erg bepaalde wat er gebeurde.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[.2000nl-premiers.]
Dat waren inderdaad redelijk snelle bussen,
Dat zal vast de reden zijn geweest dat ze het 9 jaar hebben uitgehouden en die gele na 1999 nooit groen zijn verkleurd en al zijn opgelegd.quote:de serie 2352-2401 die Connexxion daarna kocht was van een dramatische kwaliteit.
Zoals ik het begrepen heb omdat de eerste versnelling er uit was gehaald. Omdat anders die hele bus uitelkaar getrokken werd. (zal wel enige overdrijving aan te pas zijn gekomen)quote:Trage acceleratie (vanwege de Voith-versnellingsbak)
Dezelfde 220 pk als van die gele bussen.quote:en vanwege de zwakke motor (220 pk) ook nog eens vermoeiend om een klimmetje mee te pakken.
quote:Gelukkig zijn ze nu weg.
Zeg, ik doe nog altijd m'n best om niet gelinkt te worden op dergelijke sites dus bespaar me "reclame"quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Goed, ff verder gekeken (beste reclame voor een site die je kunt bedenken, op een druk forum afgezeken worden, en dan ff hoi zeggen), en je foto's zijn best okAlleen erg jammer dat je op je site niks kunt vinden
![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Er is nog een tweede Spurtbus en dat is O405G 152 die eerst in Groningen op de stadsdienst reed en later op Terschelling gestationeerd was.
En dan neem je natuurlijk niet dat grijze 80km 2947 lor maar een 100km bus.quote:
Hmm mja kutjedik inderdaad, ik zat naar de omlopen van een woensdag te kijken incl bijbehorende dienstenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:40 schreef Gnittoo het volgende:
ik heb geen lijn 70 of 28 gehad vandaag.
quote:
Dat zal het kwartier verschil verklaren ...quote:ik zat naar de omlopen van een woensdag te kijken
Het is de enige 86xx die hier in de regio rondrijdt, zover ik weet. Voor de rest zijn het kwa Amba's allemaal 17xx, 81xx (een paar), 82xx en de 8451quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk, leuk en leuk. Alleen waarom je die 8665 meldt weet ik niet zo....
Gnittoo zal wel weer met vertraging hebben gereden; een foto'tje kon er dan ook nog wel vanafquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh maar ongetwijfeld wel de chauffeursdiensten. 97 vertrek zoiezo om :45 uit Harlingen, niet om :00, of het nu woensdag of vrijdag is.
Hier mis ik het nu. Volgens mij levert Voith nooit vijf- of zesversnellingsbakken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:59 schreef BeefRWijker het volgende:
Zoals ik het begrepen heb omdat de eerste versnelling er uit was gehaald. Omdat anders die hele bus uitelkaar getrokken werd. (zal wel enige overdrijving aan te pas zijn gekomen)
Precies.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hier mis ik het nu. Volgens mij levert Voith nooit vijf- of zesversnellingsbakken.
Wat zijn dat nou weer, in godsnaam.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:12 schreef Ofyles2 het volgende:
En dat over de bus uit elkaar trekken: dat gebeurt ook met de Berkhof Jonckheer Premiers.
"t Maakt nogal een verschil in hoeveel tijd dat gebeurt, lijkt me. Of wat de 1e versnelling is.quote:Bij plankgas bereik je in de 1e versnelling al de 40 km/h.![]()
Vraag 2: oké.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat zijn dat nou weer, in godsnaam.
[..]
"t Maakt nogal een verschil in hoeveel tijd dat gebeurt, lijkt me. Of wat de 1e versnelling is.
Als de eerste er uit is gehaald dan is het de 2e versnelling die de eerste is geworden.
Het gaat niet om de eindsnelheid maar om de versnelling (acceleratie, m/s/s) en welke
krachten er dan uitgeoefend worden op de diverse ophangingen.
foutje van mij, 97 uit harlingen vertrok om 8.15quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh maar ongetwijfeld wel de chauffeursdiensten. 97 vertrek zoiezo om :45 uit Harlingen, niet om :00, of het nu woensdag of vrijdag is.
De sjoof was wel van Harlingenquote:Op zondag 15 maart 2009 16:50 schreef NoBody122 het volgende:
Vanochtend de 8665 meegehad op lijn 351, bij gebrek aan Integro's.
Er staat nog steeds een defecte integro bij de technische dienst in Leeuwarden, ik gok zomaar dat die van Harlingen is![]()
En terecht, beter daar stil staan met een nog intacte bus, dan ergens midden op de afsluitdijk met een affikkende busquote:Op maandag 16 maart 2009 01:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De sjoof was wel van Harlingen. Integrotje 2950 werd erg traag en een beetje warm, zo zaterdag ochtend van Alkmaar naar Lwd, vertrek 10:27. Sjoof vondt het niet verantwoord om verder te rijden dus hebben we in Den Oever een uurtje gewacht op de volgende bus.
Wat ziet iedereen hier in die Alliances, kom ze alsjeblieft ophalen in Nijmegen.quote:
De DO Alliance is gewoon de mooiste bus ooit gemaakt. PUNT!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:08 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wat ziet iedereen hier in die Alliances, kom ze alsjeblieft ophalen in Nijmegen.
Of heb ik gewoon teveel tijd in die van Hermes doorgebracht
De groene van Connexxion zitten wel lekker![]()
Is toch echt een B95 hoor, Meester. Mijn lesje Alliance herkenning weer helemaal voor niks noppes geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmorgen Cxx 2301 (Alliance B91, ex-Midnet, groen)
Gisterenochtend reed ie op lijntje 98 naar Bolsward.quote:op scholierenlijn 9 in Leeuwarden.
Nou man, bekend dattie is, niet normaal gewoon. Waar gaat 't over?quote:Ook kwam de welbekende Zwitserse postbus
quote:een versterkingsrit op lijn 51 rijden en had Qbuzz Coulant tours ingehuurd voor de spitslijn 514 Oosterwolde-Drachten-Leeuwarden welke (in ieder geval) vandaag gereden werd met een Den Oudsten B88.
Hmm het interieur was wel dezelfde als die van vorige week, magoe ik zal het wel nooit begrijpen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is toch echt een B95 hoor, Meester. Mijn lesje Alliance herkenning weer helemaal voor niks noppes geweest.
quote:Nou man, bekend dattie is, niet normaal gewoon. Waar gaat 't over?
[..]
Ehm, waar gaat dit over? Klein hersen infarctje?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:27 schreef Ofyles2 het volgende:
En dan kunnen we weer de concessieverlener bedanken voor hun kortzichtige handelingen. Wanneer zetten ze meer in op degelijk OV in plaats van allerlei fratsen?
Ik denk mijnquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ehm, waar gaat dit over? Klein hersen infarctje?
Als je dat blauwe paneel interieur bedoelt dan heb je gelijk, dat is een instinker bij die bussen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hmm het interieur was wel dezelfde als die van vorige week,
Heel simpel: staand motor rooster is B91(of Iveco B89), liggend is B95 (of laat model B89 SB220).quote:magoe ik zal het wel nooit begrijpen.
Nooit eerder gezien of zelfs maar van gehoord.quote:
NJET. Die met 'Connexxion' kop had nooit gemaakt mogen worden. Al is ie in de City uitvoering iets beter te pruimen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:10 schreef zwahiel het volgende:
[..]
De DO Alliance is gewoon de mooiste bus ooit gemaakt. PUNT! Welke uitvoering dan ook!
quote:Hij rockt, hij zit lekker, rijd lekker, hoog comfort gehalte (buiten dat hitte in de zomer) en is gewoon een fatsoenlijke degelijke bus. Hij bewijst in andere landen dat wanneer de raamambtenaren 'm uitgebannen hebben in Nederland, dat hij nog gewoon tig jaar mee kan!
Daarbij vind ik 't ontwerp gewoon erg mooi en eigenlijk tijdloos. Hij is met recht een Hollandse design klassieker. Net als de SB's
Zeker weten dat 't geen antwoordnummers zijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Hofstra heeft aardig meer dan één postbus...
Ga jij eens rap bij Jan Hofstra langsquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zeker weten dat 't geen antwoordnummers zijn?
Er verscheen een glimlach op mijn gezicht na deze gevatte opmerkingquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zeker weten dat 't geen antwoordnummers zijn?
Ik zou niet weten waarom. De dichtsbijzijnde staat hier vlakbij op het Europaplein.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga jij eens rap bij Jan Hofstra langs
Er staat ook nog een (geschat) 10m-bus van Arriva op een terrein aan de Lange Trambaan (in Harlingen), met Spurt-opdrukquote:Op woensdag 18 maart 2009 19:58 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Zijn er al meer foto's van de Arriva O405G 152 in spurtkleuren?
Zie hier: Bussentopic 21, uitholling dienstregeling N/ZW Fryslânquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er staat ook nog een (geschat) 10m-bus van Arriva op een terrein aan de Lange Trambaan (in Harlingen), met Spurt-opdruk
Waarschijnlijk zetten ze die 's avonds in ofzo..
Het wachten is op Van Hool AGG300s, inclusief geschilderde powerbak op 1 van de harmonica'squote:Op woensdag 18 maart 2009 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zie hier: Bussentopic 21, uitholling dienstregeling N/ZW Fryslân
Is twee pagina's geleden al aan bod geweestMaar ze zetten die 8m Berkhof dus voornamelijik buiten de drukke dagen in, zo zag ik m vorige week dinsdag/woensdag dus gewoon in de middagspits rijden.
dat weet ik, ik ben in dit topic een lurker zeg maarquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zie hier: Bussentopic 21, uitholling dienstregeling N/ZW Fryslân
Is twee pagina's geleden al aan bod geweestMaar ze zetten die 8m Berkhof dus voornamelijik buiten de drukke dagen in, zo zag ik m vorige week dinsdag/woensdag dus gewoon in de middagspits rijden.
Deze is de B91 ...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
afbeelding ]
Vlak voor aankomst van de boot uit Terschelling, arriveert Den Oudsten B95, ex Arriva 5574, vanaf het langparkeerterrein bij de Tjerk Hiddessluizen in Harlingen. Rechts daarvan de lokale vervoerder, in de vorm van Ambassador 1777 en de Mercedes Integro 2947 als QLiner 351 naar Heerenveen.
... en deze de B95. Zo te zien heb je de verkeerde verbeterd.quote:afbeelding ]
Al weer enkele weken rijdt in Friesland de Den Oudsten Alliance B91, ex-Midnet, 2326 rond. Met een geweldig heerlijke kick-down rijdt de bus enkele slagen op Lijn 97 tussen Leeuwarden en Harlingen en is hier op de plaat gezet vlak voor het eindpunt, de Veerbootterminal Harlingen.
Welke 8m Berkhof?quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zie hier: Bussentopic 21, uitholling dienstregeling N/ZW Fryslân
Is twee pagina's geleden al aan bod geweestMaar ze zetten die 8m Berkhof dus voornamelijik buiten de drukke dagen in, zo zag ik m vorige week dinsdag/woensdag dus gewoon in de middagspits rijden.
Zo, er wordt weer eens flink langs mekaar heen gelult.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:43 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
dat weet ik, ik ben in dit topic een lurker zeg maar
Maar ik ben dus op zoek naar een foto van de voorkant/ zijkant. En die heb ik nog niet gevonden.
dan wordt t tijd dat je t wel es doet :pquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben nog steeds vergeten om naar de Citea kentekens te kijken
Ik wil ook veel te graag naar huis aan het eind van de dag![]()
Ik neem binnenkort een keer mn camera mee naar t werkquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan wordt t tijd dat je t wel es doet :p
quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:42 schreef Viper86 het volgende:
Hmmm, woon in Bolsward en zie altijd een heel zooitje bussen staan bij Cosmo en op de parkeerplaats op de Wymerts
Klagen ze daar wel eens dat ze er zo weinig post krijgen?quote:als ik er de post breng. Laatst ook nieuwe stadsbussen voor Utrecht.
Toe maar, 2 per uur -en een Qliner- in de daluren, dat is inderdaad wel heel karig.quote:Voor de rest is het niet zo best dat lijn 92 in daluren nog maar 2 keer van Leeuwarden naar Bolsward rijd.
quote:Nu is het nog kloteriger om van Groningen naar huis te gaan.![]()
Gaat GVU de LPG-A300's opleggen?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:42 schreef Viper86 het volgende:
Laatst ook nieuwe stadsbussen voor Utrecht.
Mja, valt ook wel een beetje mee, haha.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Klagen ze daar wel eens dat ze er zo weinig post krijgen?
[..]
Toe maar, 2 per uur -en een Qliner- in de daluren, dat is inderdaad wel heel karig.
Ik zou een klacht indienen als ik jou was.
[..]
Ik heb geen flauw idee. Ben voor de rest geen busfanaticus. Wel zou ik het leuk vinden om het beroep van stadsbuschauffeur te leren. Wat die mannen doen, door al die kleine straatjes en nauwe bochtjes midden in het centrum, is toch best knap. Ik heb een keer een advertentie op een bus gezien dat je zaterdagbuschauffeur kunt worden. Dus als mijn bijbaantje bij de post niet meer bevalt kan ik daar alsnog heen. Haha.quote:
Nee, het waren geen gele bussen. Dat weet ik sowieso zeker, voor de rest laat mijn geheugen mij in de steek in deze. Volgens mij was het iets met rood en misschien zwart?? Maar dat is meer een gok. Het kunnen trouwens ook bussen van de provincie Utrecht zijn geweest?quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:31 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik denk dat hij die geel/grijze Ambassadors voor de Stadsregio Utrecht bedoelt. Indien dit zo is, heb je dan misschien wagennumers, daar dit mogelijk extra wagens kunnen zijn van de in april verlengde lijn 120. Toevallig ook nog wat Citea's gezien?
[ afbeelding ]
Zoveel blootstelling aan busdeuren op een dag kan ook nooit goed zijn voor de menselijke geest.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben nog steeds vergeten om naar de Citea kentekens te kijken
Ik wil ook veel te graag naar huis aan het eind van de dag![]()
![]()
't Is ook zo'n verschrikkelijk end om hè, even de straat over steken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Mooi zo, hoef ik niet meer naar de WymertsIk houd het liever bij De Marne
dan zijn 't geen GVU-ers geweest, die zijn echt allemaal netjes twee kleuren blauw en witquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:16 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Mja, valt ook wel een beetje mee, haha.![]()
Ik heb alleen nog geen kamer gevonden in Groningen, dus ben nog steeds aan het heen en weer rijden in die mooie Fryskers, Qliners en Arriva stadsbussen....... Voor jullie misschien een natte droom, maar voor mij toch een wat minder plezante bezigheid.....
[..]
Ik heb geen flauw idee. Ben voor de rest geen busfanaticus. Wel zou ik het leuk vinden om het beroep van stadsbuschauffeur te leren. Wat die mannen doen, door al die kleine straatjes en nauwe bochtjes midden in het centrum, is toch best knap. Ik heb een keer een advertentie op een bus gezien dat je zaterdagbuschauffeur kunt worden. Dus als mijn bijbaantje bij de post niet meer bevalt kan ik daar alsnog heen. Haha.
[..]
Nee, het waren geen gele bussen. Dat weet ik sowieso zeker, voor de rest laat mijn geheugen mij in de steek in deze. Volgens mij was het iets met rood en misschien zwart?? Maar dat is meer een gok. Het kunnen trouwens ook bussen van de provincie Utrecht zijn geweest?
Volgende keer als ik weer op de Wymerts kom kan ik wel wat meer details voor jullie onthouden.
Of Zuidtangent natuurlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:30 schreef zwahiel het volgende:
[..]
dan zijn 't geen GVU-ers geweest, die zijn echt allemaal netjes twee kleuren blauw en wit
Rood kan eventueel MAXX of Brabantliners geweest zijn... Geen GVU in elk geval.
Ik heb er nog 6 in de aanbieding. Gratis af te halen in Alkmaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
mogen er nog wat extra Lion's citys richting ZW fryslan?die dingen zitten toch echt fijner dan een ambakrot :p
om maar te zwijgen over de procitys![]()
BeefRWijker woont hemelsbreed 100 meter van de Laan van Archeologie.quote:Overvallers neergeschoten in Beverwijk (Update 4 met video)
Beverwijk - Wildwest-taferelen donderdagavond in Beverwijk. Een van de vluchtauto’s van een gewapende overval in Warmenhuizen werd door zeker acht politieauto’s klemgereden in de nieuwbouwwijk Broekpolder. Dat gebeurde op de Laan van Archeologie.
Ja, ja, spannend.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:21 schreef BeefRWijker het volgende:
* BeefRWijker ternauwernood ontkomen aan wilde schietpartij
[..]
BeefRWijker woont hemelsbreed 100 meter van de Laan van Archeologie.
Voelde lekker he?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Daarna mocht ik een seconde later ook nog even de deuren tegen me aan voelen.
Viel wel mee hoor.quote:
Dat heb ik ook ooit eens gehad in Bredaquote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ligt het aan mij of beginnen de buschauffeurs steeds slechter te zien? Vandaag ben ik op 3 lijnen geweest:
Eerste lijn: ik moest uitstappen bij het eindpunt. De bus was de uitstaphalte al voorbij gereden en toen de bus stil kwam te staan voor het koffiehuis zette de chauffeur de motor uit. Hij had me dus totaal over het hoofd gezien en schrok toen ik door de bus riep of de deur open mocht.
Ik heb er eigenlijk maar weinig van mee gekregen. Las het ook later op www de telegraaf.quote:
Dat is het aardige van in scene zetten, dat hoeft niet perse op de zelfde dag.quote:Jammer dat er geen camera-auto van 'Blik op de Weg' actief was die de achtervolging in scène kon zetten.
Alleen weten we nog steeds niet waar nou dat vermaledijde koffiehuis staat.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:59 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Viel wel mee hoor.De deuren van een metro zijn wel erger, dat dan weer wel.
En je weet heus wel dat ik het over de bus heb die niet kon remmen, hoewel dat misschien een beetje krom omschreven is.Bij deze is het weer een stuk duidelijker gemaakt.
![]()
hm doe maar brengen :p krijg je er 6 procitys voor terugquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik heb er nog 6 in de aanbieding. Gratis af te halen in Alkmaar.
owquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Verstekeling 8882 rijdt ook nog steeds in Fryslân rond
Wat heet verstekeling, hij staat niet bij het lijstje van Zeeland.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Verstekeling 8882 rijdt ook nog steeds in Fryslân rond![]()
Hij stond ook niet bij het lijstje voor Fryslânquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat heet verstekeling, hij staat niet bij het lijstje van Zeeland.
quote:
Ben je nou helemaal besodemieterd.quote:krijg je er 6 procitys voor terug![]()
Alleen als je die andere er ook bij doet.quote:of de den oudsten in zn 1tje :p
Misschien weet busfotoman op welk lijstje hij staat?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[.8882.]
Hij stond ook niet bij het lijstje voor Fryslân
Jij wilt van die 8800 MAN's af en dit is een faire deal lijkt me.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Ben je nou helemaal besodemieterd.![]()
liever een 8800 MAN dan een proshittyquote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij wilt van die 8800 MAN's af en dit is een faire deal lijkt me.
Maar de 8882 trekt wel als een Scudraket op.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow
maar die ex midnetter is veeul leuker dan die 8882 :w
gooien ze dr raketbrandstof in dan ofzo?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar de 8882 trekt wel als een Scudraket op.
Nee, maar dit is de Lion's City TÜ v1.0, met een motor van 280 pk.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gooien ze dr raketbrandstof in dan ofzo?
GVB zeker?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ligt het aan mij of beginnen de buschauffeurs steeds slechter te zien? Vandaag ben ik op 3 lijnen geweest:
Eerste lijn: ik moest uitstappen bij het eindpunt. De bus was de uitstaphalte al voorbij gereden en toen de bus stil kwam te staan voor het koffiehuis zette de chauffeur de motor uit. Hij had me dus totaal over het hoofd gezien en schrok toen ik door de bus riep of de deur open mocht. Terwijl ik heel goed in het zicht van zijn spiegels voor de deur stond.
Tweede lijn: deze buschauffeur gooide constant uitstappende mensen tussen de deuren. Ik moest uitstappen en liep achter een vrouw welke met kinderwagen en al tussen de deuren kwam. Daarna mocht ik een seconde later ook nog even de deuren tegen me aan voelen.
Derde lijn: de bus reed in een krappe bocht waar aan de linkerkant een rij geparkeerde auto`s stonden. Rechts stonden er ook twee auto`s waarbij een man achter zijn auto stond om spullen in/uit te laden. De buschauffeur ziet deze auto gewoon totaal over het hoofd terwijl deze voor iedereen al heel goed zichtbaar was. Gelukkig kon hij (de bus) nog net op tijd remmen anders was het slecht afgelopen voor de man en zijn auto.
Die Fryskers vast nog veel sneller.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar de 8882 trekt wel als een Scudraket op.
Dacht 't niet. 8700-8800 MAN's zijn Lion's City T.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, maar dit is de Lion's City TÜ v1.0, met een motor van 280 pk.
Hoezo na?quote:Na de serie Lion's voor Amstel-Meerlanden ging de klad er deels in.
Sorry, foute woordkeuze.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die Fryskers vast nog veel sneller.
Ik weet 't dus goed gemaakt, jij neemt die 6 Fryskers en doet mij 6 MAN CNG's.
[..]
Dacht 't niet. 8700-8800 MAN's zijn Lion's City T.
[..]
Hoezo na? De 3800 van Amstelland Meerlanden zijn overigens wel TÜ, net als die van Kubus.
Laat die Fryskers waar ze nu zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die Fryskers vast nog veel sneller.
Ik weet 't dus goed gemaakt, jij neemt die 6 Fryskers en doet mij 6 MAN CNG's.
Pfoe, als dat alles is.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 22:24 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb vandaag een Lodekka, een ex-15-meter-interliner die nu in particuliere handen is, een nieuwe MAN voor Paulusma en alles wat op de xx staling te zwartsluis stond op de foto gezet.
Hah! Ik exact nul. Top dat maar eens.quote:Op zondag 22 maart 2009 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, nietvandaag exact 500 foto's gemaakt
quote:
Weer fout, je leert 't ook nooit. De vuldop zit laag dus de juiste vraag is: B89 of B95. Google weet 't antwoord.quote:De Lijn 119810. Beefrwijker, kom er maar in... Alliance B91 of B95? Zaterdag 21 maart, Tilburg NS
De meeste dagen dat ik tussen de deuren zit haal ik dat ook....quote:Op zondag 22 maart 2009 01:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hah! Ik exact nul. Top dat maar eens.
Ik denk een B95.quote:Op zondag 22 maart 2009 01:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hah! Ik exact nul. Top dat maar eens.
[..]
[..]
Weer fout, je leert 't ook nooit. De vuldop zit laag dus de juiste vraag is: B89 of B95. Google weet 't antwoord.
Kan 't zijn dat er een schroefje bij je los zit?quote:Op zondag 22 maart 2009 23:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Voorlopig niet nee.
Bij AKQ associëren ze dat met Charles Ingram.
Nee. Ik weet heus waar ik over praat, alleen ben ik nou eenmaal niet te volgen.quote:Op maandag 23 maart 2009 00:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Kan 't zijn dat er een schroefje bij je los zit?
Jij weet het dus ook niet.quote:Op zondag 22 maart 2009 01:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hah! Ik exact nul. Top dat maar eens.
[..]
[..]
Weer fout, je leert 't ook nooit. De vuldop zit laag dus de juiste vraag is: B89 of B95. Google weet 't antwoord.
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:32 schreef Alexxxxx het volgende:
ik dacht dat er alleen op citaro's getrokken werd in dit topic?
Natuurlijk wel. Hoe zou ik anders weten dat Google het antwoord weet.quote:
Juist, ja.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Was die doorgaande weg naast het spoor niet gestremd?
dat zijn tenminste nog echte bussenquote:Op maandag 23 maart 2009 21:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hoe zou ik anders weten dat Google het antwoord weet.![]()
Het 'probleem' met deze bus is dat ie een wat vreemde lijnfilm heeft wat in eerste instantie deed denken aan een B89. Z'n broer 119811 heeft nl wel de bekende grote electronische film, maar volgens Google zijn het allebei B95's van het zelfde model dus waarschijnlijk heeft deze bus eens een andere lijnfilm gekregen of het ligt gewoon aan het verschil in bouwjaar.
[ afbeelding ]
www.zone01.be
Wat mij nu opvalt is dat deze bussen voorzien zijn van dubbelblads instap deuren.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat zijn tenminste nog echte bussen![]()
Goeie gok genomen, gewoonquote:Op maandag 23 maart 2009 21:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hoe zou ik anders weten dat Google het antwoord weet.
Als je dat nou meteen had getypt...quote:Het 'probleem' met deze bus is dat ie een wat vreemde lijnfilm heeft wat in eerste instantie deed denken aan een B89. Z'n broer 119811 heeft nl wel de bekende grote electronische film, maar volgens Google zijn het allebei B95's van het zelfde model dus waarschijnlijk heeft deze bus eens een andere lijnfilm gekregen of het ligt gewoon aan het verschil in bouwjaar.
[ afbeelding ]
www.zone01.be
En jij duidelijk niet hè.quote:
... dan had jij jezelf niet te kijk gezet.quote:[..]
Als je dat nou meteen had getypt...
Behalve als je helemaal tegen de A2 aan zit met je werkquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:56 schreef Socios het volgende:
Kun je beter met de trein naar ´s-Hertogenbosch Oost. Paar minuten.
Nee, helaas. Arriva wacht af wie de concessie krijgt en Connexxion schrapt in de dienstregeling wat ten koste gaat van 11 arbeidsplaatsen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:33 schreef Viper86 het volgende:
Hmmm, ik zit met de gedachte in het hoofd om naast het studeren een bijbaantje als buschauffeur te nemen. Heb er al wat over gelezen en je opleiding wordt dan vergoed en wordt geregeld via recruit - a - student. En hier in noord - Nederland zitten ze volgens mij te springen om chauffeurs, want hier rijden/reden zelfs Polen of Duitsers op de bus...........
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, helaas. Arriva wacht af wie de concessie krijgt
En dat gaan er nog wel meer worden als je dienstregelingen in elkaar rommelt met 55 minuten overstaptijd.quote:en Connexxion schrapt in de dienstregeling wat ten koste gaat van 11 arbeidsplaatsen.
quote:Op maandag 23 maart 2009 22:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat mij nu opvalt is dat deze bussen voorzien zijn van dubbelblads instap deuren.
Van de bussen met klassieke kop kende ik die nog niet.
Niet dus:quote:Misschien dat dat ook nog een clue is.
Leg eens uit.. Of moeten we dat ook googlen?quote:
-Jij- zet jezelf te kijk, want je hebt het tegen de verkeerde; ik was het niet die dat aan je vroeg.quote:[..]
... dan had jij jezelf niet te kijk gezet.
Je had natuurlijk ook zelf even kunnen kijken of Goegel het antwoord wist.
Je kunt altijd eens bij RAS aankloppen; ik werk ook via hen bij Cxxquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Hmmm, jammer... Dan maar bij de nationale gleuvenvullers blijven werken.. Kan ook leuk zijn hoor.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alsof ik daar mee bezig ben geweest bij Cxx.
Je had er nog wel 2 uur over gedaan om het zo onbegrijpelijk mogelijk op papier te zetten, zei je nog.quote:Niet dus.
Beter van niet. Dat wordt toch alleen maar modder gooien en welles/nietes.quote:
Nee hoor.quote:[..]
-Jij- zet jezelf te kijk, want je hebt het tegen de verkeerde;
Inderdaad, ik had het tegen degene met de denigrerende opmerkingen, Knilles. En dat was jij hè.quote:ik was het niet die dat aan je vroeg.
De uitdrukkingsvaardigheid van de hedendaagse jeugd tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
-wegh-
Jouw woordenquote:Op woensdag 25 maart 2009 00:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Beter van niet. Dat wordt toch alleen maar modder gooien en welles/nietes.
Iets met pot en ketelquote:[..]
Nee hoor.
[..]
Inderdaad, ik had het tegen degene met de denigrerende opmerkingen, Knilles. En dat was jij hè.
Dat is de voorlopige aanbesteding, hè? De definitieve ginning wordt 6 april bekend.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Uitslag aanbesteding GGD wederom uitgesteld tot vrijdagmiddag aanstaande... Bron OV Bureau GD
En de GADO:quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:49 schreef Socios het volgende:
Wat een gekloot weer, waar zijn de goede oude tijden met de FRAM gebleven?
Anders ga je gewoon eens normaal reageren of zo!? Weet niet wie jou met een hamer bedreigd heeft, maar je kunt ook NORMAAL reageren. Niet alsof alleen jij alles weet en continue denigrerend naar alles en iedereen reageren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De uitdrukkingsvaardigheid van de hedendaagse jeugd tegenwoordig.
Ik heb geen idee, sorryquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:35 schreef zwahiel het volgende:
[..]
@ Alexxx, klopt 't dat die Amba's nu een ander LED board hebben? Dat ze ook afgesneden zijn zeg maar, ipv de gehele lijnkast dat je nu alleen de ledfilm ziet?
Uiteraard, net als vele vrachtwagensquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:37 schreef Viper86 het volgende:
Die Qliners waar je foto's van gemaakt hebben rijden altijd erg relaxed.
Val er bijna altijd wel in slaap in als het niet te druk is.![]()
Soms vraag ik me weleens af hoe een chauffeur zo'n grote en lange bus langs kleine rotondetjes enz. kan manoeuvreren. Hebben sommige bussen niet de mogelijkheid om lichtjes de achterwielen mee te laten sturen?
Een 15 meter bus heeft meesturende achterassen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:37 schreef Viper86 het volgende:
Die Qliners waar je foto's van gemaakt hebben rijden altijd erg relaxed.
Val er bijna altijd wel in slaap in als het niet te druk is.![]()
Soms vraag ik me weleens af hoe een chauffeur zo'n grote en lange bus langs kleine rotondetjes enz. kan manoeuvreren. Hebben sommige bussen niet de mogelijkheid om lichtjes de achterwielen mee te laten sturen?
Aha, dus goed gegokt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een 15 meter bus heeft meesturende achterassen.
De 9167 volgens mij? Of hebben ze die blauwe reclame voor studeren in Groningen alweer van de 9165 af gehaald...quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:05 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Aha, dus goed gegokt.
Op de een of andere manier kwam het al wat onnatuurlijk over als ik in zo'n grote bus zat en dat ie dan soepeltjes een mini-rotonde neemt. Weer wat geleerd.
Edit:
Minder leuk om te zien natuurlijk:
[ afbeelding ]
De Volvo 8700's in ieder geval wel:quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een 15 meter bus heeft meesturende achterassen.![]()
niks mee te maken..quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Die constructie is ook gewoon lastig als je daar voor de eerste keer bent, heb daar met de lesauto ook gezweet bij mijn eerste keer
Niet?quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De Volvo 8700's in ieder geval wel.
Als ik het goed begrepen heb was dat niet het geval met de 15-meter Interliners van Den Oudsten op Volvo chassis.
Hoe kom je daar nou in godsnaam bij.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Niet?Lekker sturen dan, dan komt je achterkant gigantisch binnendoor zeilen.
Die zijn natuurlijk ook veel lastiger dan een gewone haakse afslag -rechtsaf op een kruizing- of een oprit op -rechtsaf- van de snelweg bij een viaduct.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:05 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Aha, dus goed gegokt.
Op de een of andere manier kwam het al wat onnatuurlijk over als ik in zo'n grote bus zat en dat ie dan soepeltjes een mini-rotonde neemt.
CXX draait hier toch echt U bochtjes op een mini rotonde met de Lions Regio'squote:Op donderdag 26 maart 2009 16:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk ook veel lastiger dan een gewone haakse afslag -rechtsaf op een kruizing- of een oprit op -rechtsaf- van de snelweg bij een viaduct.
Zou ik toch het woord U-bocht nog eens opzoeken als ik jou was.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
CXX draait hier toch echt U bochtjes op een mini rotonde met de Lions Regio's![]()
De echte Phileas Fogg zou zich nu in zijn graf omdraaien.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:58 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Wel héél veel sturende assen. Maar of dat nou handig is.
Ik weet niet wat voor merk het is, ik houd het voorlopig op een LED van LAWO.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, sorryIk zet ze op de foto, ben al blij dat ik een merk en zo nu en dan een type kan herkennen, maar dit soort details heb ik echt geen kaas van gegeten...
En dan hebben ze ook het lef te klagen dat de bussjoofs als Schumi's over het asfalt jakkeren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef NoBody122 het volgende:
Klopt... Hoe vaak er daar wel niet geclaxoneerd wordt richting automobilisten die doodleuk de busbaan oversteken, terwijl er een bus aan komt
Als je niet tegen de hitte kunt moet je maar uit de keuken blijven lieverd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
de zeiktoerist uithangen doe je maar ergens anders :p
Ah geweldig, een Scania.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben woensdagmiddag een Arrivabus van een golfbaan in Purmerend af moeten slepen
http://www.noordhollandsd(...)randt_op_de_fairway_
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben woensdagmiddag een Arrivabus van een golfbaan in Purmerend af moeten slepen
http://www.noordhollandsd(...)randt_op_de_fairway_
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Sterkte Fles![]()
Vandaag in Leeuwarden de 2301 en 2326 nog rond zien rijden.
En als ze er niet meer zijn kun je altijd nog een monumentje oprichten met opschrift:quote:Ze zijn er gelukkig dus nog wel.![]()
Zat ie eindelijk 's op een lijn waar zo'n stadsbus thuishoort.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog wel ja...............
Vanmorgen eveneens in Leeuwarden: streek-MAN 8848 op lijn 3 naar Camminghaburen, vertrek rond 8:00
Ga jij dat eens even fixenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
En als ze er niet meer zijn kun je altijd nog een monumentje oprichten met opschrift:
"Hier reden ooit de 2301 en de 2326. Mogen zij roesten in vrede"
Kun je er elke dag een bloemetje bij leggen.
Reken daar maar niet op. Typisch iets voor die vrekkige, gierige, zuinige, afzettende, oplichtende Franzosen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben niet zo blij![]()
Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld![]()
Nee, ik ben boos![]()
Het had zo'n mooie avond moeten en kunnen worden![]()
Ik had alles klaar liggen
Plan, tickets, reserveringen, alles![]()
Er hoefde nog maar 1 ding goed te gaan
Veolia bus 85
Hij had 10 minuten vertraging mogen hebben
Het had een kwartier mogen zijn. Twintig minuten zelfs
Maar ja, de staking tegen agressie was alweer zo lang geleden he
Dus de bus die ik nodig had viel uit
En dankzij die godverraden hoerekinderen, die moederneukende ellendelingen, die vervloekte varkensmiskramen van Veolia Transport, zit ik nu met een schadepost van 46 euro![]()
Maar dat gaan ze me betalen![]()
Echt wel![]()
Gewoon een artikel schrijven dat Veolia met steekpenningen won.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Biertje en een zak popcorn en het Haagland-feest mag beginnen. Ik zeg: nieuwe aanbesteding binnen een jaar
Of was die serie eerst voor Cxx bedoeld en hebben die hem afbesteld?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat mag niet kunnen. De 8053 moet een in 2004 nieuw geleverde bus zijn die behoort tot de serie 8001-8063 en was bestemd voor GGD. De 8064-8069 waren bestemd voor NoordNed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |