Alsof jij daar over gaat, Knilles.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[.Connexxion 2301.]
Oh ja, die was ik nog vergeten idd
[.Fryslân topic.]
Zo is de realiteit momenteel wel grotendeels, maar als er Utrechtenaren (of anderen) zijn die graag over het GVU danwel Utrechtse Connexxion-bussen willen posten; be my guest
Waarschijnlijk omdat ze zich gedroegen alsof dit het GVB topic was en er enkel Amsterdammers in dit topic zouden bivakkeren. Dit is een algemeen bussen topic en de gebruikers moeten zich daar rekenschap van geven door duidelijkquote:Oh en mensen die hier probeerden te posten over bijv. het GVB werden door een aantal mensen hier afgewimpeld... Zo hou je het bussentopic wel Frieslân-related natuurlijk..
Was 't maar waar.quote:[..]
Van die wijzigingen word ik idd niet erg blij; terug naar vroegere tijden![]()
De mensen zijn niet gek. Een ezel stoot zich geen tweede maal aan dezelfde steen. Wat je jaren lang hebt afgebroken bouw je niet zomaar weer op en al helemaal niet door hap-snap beleid. De hoeveelste wijziging is dit al weer niet, ik ben de tel kwijt. Zelfs de meest geengageerde reiziger houdt op een gegeven moment op met zijn grieven door te geven aan de vervoerder, vooral als ze aangeven heel erg blij te zijn met hun prachtige dienstregeling (lees: zeur niet zo).quote:Aan de andere kant begrijp ik het ook wel, gezien al die lege ritten; Connexxion heeft het iig geprobeerd en de mensen hebben geen wil getoond..
De neerwaartse spiraal is weer ingezet.quote:Ben erg benieuwd in hoeverre dit de werkgelegenheid gaat beinvloeden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar dat ik 'm afgelopen maandag niet kon vinden daar op De Marnequote:Op woensdag 4 maart 2009 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De LadaMaar die is nu ook over meerder locaties verdeeld, het grootste deel bij de dealer, en het blok bij een motorenrevisiebedrijf
klopt... Zaterdag kapot gegaan... Ik ben nu tijdelijk in een BX (van (user) 2cv) hoop dat ik m morgen of vrijdag weer heb... Maar ik sta ook niet op zijn zichtbaars geparkeerd over het algemeen hoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vandaar dat ik 'm afgelopen maandag niet kon vinden daar op De Marne
Ik weet hoe het zit, daar ging 't dus niet over.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel dan krijg je gewoon dat de bus ALLE kut dorpjes aandoet
lijn 98 pakt tussen heerenveen en joure de dorpjes mee.. de 99 doet daar snelweggen
tussen joure en sneek rijd de 98 over de snelweg, en doet de 99 de dorpjes aan B)
oftewel dorpjes mania!
De zelfde tijd waarin die dienstregelingen mee in elkaar gerost zijn?quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Goed nog een keer dan (in plaats van dat je even thx zegt voor het overzicht, kostte me wel en uur of 2
Goedzo. Dat 15-45 was de gekkigheid ten top.quote:Lijn 98 rijdt elk half uur in een 30-30 patroon. Lijn 99 ook.
Maar op de tijd van de 98 als ik het goed begrijp, die niet aansluit op doorgaande verbindingen. Een typische Connexxion kwaal.quote:Dit is op maandag-zaterdag tot ongeveer 18 uur.
Daarna en op zondag rijdt lijn 98 alleen tussen Heerenveen en Joure. Daar wordt lijn 98 omgenummerd naar lijn 99 en rijdt dan verder naar Sneek, Bolsward en Harlingen.
quote:Andersom idemdito.
En tot hoe laat, melktijd?quote:Op zondag rijdt daarnaast lijn 98 op Bolsward-Makkum v.v., maar pas na 12:00
Wennen aan 25 minuten overstaptijd ipv 10 (of minder)?. Of 50 minuten ipv 12 (igv Alkmaar-B'wijk).quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen.
niks mis meequote:Op woensdag 4 maart 2009 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
ach xx heeft tussen Leeuwarden en Irnsum voor gezorgd dat de 28 en 95 al omgedraaid werden. Was ook even wennen.
Zoiets kon je verwachtenquote:Op donderdag 5 maart 2009 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
heel fijn die omleiding op lijn 98,
heel fijn die 3 of 4 paseerstroken..
TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS!
waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren
Je weet wat "zelfdragend" inhoudt he?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Is het iemand overigens al eens opgevallen dat er zo bar weinig (tot geen) foto's zijn van kale bus chassis?
Foto's zat van kant en klare bussen op de terreinen van Berkhof, maar chassis, homaar.
Ohja, die omleidingen op lijn 98. DE reden dat ik 's ochtends niet meer via Heerenveen naar het regiokantoor reis, maar via Sneek. Lijn 98 (halte Roazebosk) komt het dichtst bij, maar door die omleiding EN de verkeerschaos bij de rotonde, kost mij dat onnodig veel reistijd. Via Sneek is a: rustiger in de trein en b: lijn 98 of 99 is relatief snel weg uit Sneek en hoeven niet eerst Joure door voor ik uit stap :-)quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
heel fijn die omleiding op lijn 98,
heel fijn die 3 of 4 paseerstroken..
TOT DAT DE GEMEENTE WERKERS BESLUITEN DAT T OOK EEN PRIMA PARKEERPLAATS IS!
waardoor de bussen elkaar niet meer kunnen passeren
Hangt ervan af waarop je doelt, chassis of opbouw, lijkt me. Voor zover ik weet zijn Ambassadors gewoon nog steeds aparte chassis (SB120/180 en SB200) met aparte opbouw (Ambassador) al zal het verschil met integraal mogelijk klein zijn. Ook modules kun je aan elkaar zetten zodat ze rijdend vervoerd kunnen worden. De SB120/180 en SB200 zijn volgens mij uit een stuk want anders zou je gewoon één en het zelfde type kunnen gebruiken voor zowel de Ambassador 120 (ALE108) en de 200 (ALE120).quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je weet wat "zelfdragend" inhoudt he?
quote:De voor en achterassen plus de zut er omheen staan meestal achter de bomen, dus lastig op de foto te zetten door de hekken heen.
En die zaten ook aan elkaar.quote:En van de T5 aandrijfkoppen die tot Fryskers werden verneukt zijn wel foto's gemaakt![]()
Goh, eentje maar Ehm, is dat toevallig die lijn met dat vraagteken ?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:48 schreef NoBody122 het volgende:
Psst ....
Er staat een spelfout in je vraag.
Een vraag eindigt altijd op een vraagteken; ja dus.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Goh, eentje maar Ehm, is dat toevallig die lijn met dat vraagteken ?
Je hebt gelijk, ff Friesland veranderd in Fryslânquote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:58 schreef BeefRWijker het volgende:
Psst ....
Er staat een spelfout in de topic titel.
Heel goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ff Friesland veranderd in Fryslân![]()
Ach jee, nu kunnen J_TM, Dj_flash en consorten ons niet meer vindenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Er staat overigens ook nog steeds geen verwijzing naar dit topic in de laatste post van BT#20.
Als Alex daar nog komt en die Citea staat daar nog ergens zou hij dan even het kenteken kunnen noteren?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Nog een voor Gnittoo:
[ afbeelding ]
Citea_CLF bij Cosmo Trucks in Bolsward op 28 februari
Jaquote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:50 schreef busfoto.nl het volgende:
He zeg ik lees hier nog steeds mee hoor.
Vanmiddag zag ik op Schiphol ook nog een Volvo 8700 in het wit met kenteken BV-GD-27. Behoort die ook toe tot die serie Womy-Volvo's?
Wat 1 lettertje in het kenteken wel niet kan doen. De witte Volvo's met kentekens beginnend met BV-GG zijn idd of van Womy of rijden voor Qbuzz.quote:
D'r is ook nog zo iets simpels als dat wat op een kleuren lijntje van Schiphol rijdt niet ook gelijktijdig bij Womy kan staan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat 1 lettertje in het kenteken wel niet kan doen. De witte Volvo's met kentekens beginnend met BV-GG zijn idd of van Womy of rijden voor Qbuzz.
Met lijnen als 97, 99 en 98 in de omloop, denk ik niet dat het een Frysker-omloop is, al doet het nummer dat wel vermoeden. Er zijn, op een paar standplaatsen, omloopnummers waar je een Frysker op zou verwachten, maar waar een normale bus op wordt ingezet (en andersom!). En als dat hier niet het geval is, dan is het gewoon een verstandige chauffeur geweest, die geen zin had om het risico te nemen met een volle Frysker te zittenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Heren!
Alliance 2326 rijdt vandaag op omloop 414 (idd een 8meter omloop). Ding rijdt nu bijna weg als lijn 97 naar Leeuwarden en maakt dan vanaf 15:00 een slagje Lijn 95 Joure. Om 17:30 vertrekt ie uit Lw op een slagje 92, gevolgd door een enkele rit als lijn 28 naar Heerenveen. Hij maakt de dag af met 2 x lijn 99 (vertrek 20:09 uit Heerenveen). Daarna nog 1x lijn 98. Fapze!
quote:Op zondag 8 maart 2009 11:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten-Leyland
Eigenaar: Loonbedrijf J. Tolsma Tzum
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22 februari 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Racing Expo 2009; voormalige FRAM bus 5448
En daar staat ook letterlijk bij dat er een 8-meter op hoort te zitten, of ga jij puur en alleen af op het cijfer?quote:Op zondag 8 maart 2009 08:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Aangezien ik hier de omlopen van zaterdag voor mn neus heb, van de huidige drgl, weet ik toch wel zeker dat hier (volgens de omloop) een 8 meter bus op zou moeten zitten (maarja dat is puur theoretisch)
Zo'n apparaat bedoel je? Van die dingen die rammelen als een skateboard ...quote:Op zondag 8 maart 2009 17:17 schreef NoBody122 het volgende:
Ambassador 8665 rijdt nog steeds rondjes door Fryslân,
quote:daarnaast spotte ik gisteren de 8451
quote:(voor bevertje; dat is ook een Ambassador).
Dat noemen ze LEDjes hoor, Knilles. Dat die luxe wagens daar in het putje zomaar mogen rijden.quote:Beide met oranjekleurige letters op de filmkast
Misschien probeert ie zich slimmer voor te doen dan ie in werkelijkheid is?quote:[..]
En daar staat ook letterlijk bij dat er een 8-meter op hoort te zitten, of ga jij puur en alleen af op het cijfer?![]()
Ghehe die reclame op die bovenste Ambaquote:Op zondag 8 maart 2009 20:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo'n apparaat bedoel je? Van die dingen die rammelen als een skateboard ...
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Verrek, nou je 't zegt, die lijkt als twee druppels water.
[..]
Dat noemen ze LEDjes hoor, Knilles. Dat die luxe wagens daar in het putje zomaar mogen rijden.
[..]
Misschien probeert ie zich slimmer voor te doen dan ie in werkelijkheid is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |