abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 maart 2009 @ 00:08:49 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66788161
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik wil ook stoppen..!
Doen!
Wat let je?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_66791295
Dat vind ik dus zo oneerlijk. Mij was altijd voorgespiegeld dat als ik maar zou stoppen met roken ik meer energie zou hebben, ik spontaan dropdead gorgeus zou worden van het positieve effect dat het op mijn huid zou hebben en dat ik rijk, succesvol en intens gelukkig zou worden. Instant.

Ik ben geen van 3, daarnaast heb ik pukkels en moet ik mezelf nog steeds dwingen om van de bank te komen...

IK WIL EEN SIGARET!!!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 7 maart 2009 @ 08:59:38 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66791536
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 08:10 schreef DancingPhoebe het volgende:


IK WIL EEN SIGARET!!!!
ViesPeuk!!
The truth was in here.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:38:13 #129
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_66792744
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:28 schreef Gootsteen het volgende:
Zijn er hier meer stoppers die ontzettende last van hun tandvlees kregen ? Ik had gisteren al iets last, maar vandaag flink meer en er staat of iets van bij dat een collega dit ook ooit had.

Herkenbaar voor iemand ?
Same here.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_66793217
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 08:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat vind ik dus zo oneerlijk. Mij was altijd voorgespiegeld dat als ik maar zou stoppen met roken ik meer energie zou hebben, ik spontaan dropdead gorgeus zou worden van het positieve effect dat het op mijn huid zou hebben en dat ik rijk, succesvol en intens gelukkig zou worden. Instant.

Ik ben geen van 3, daarnaast heb ik pukkels en moet ik mezelf nog steeds dwingen om van de bank te komen...
Hohoho ! Ik bulk van de energie en waar ik dat normaal ergens vandaan zou moeten toveren, blijft het nu komen ,daar heb je gelijk in. tegelijk ben ik zo emotioneel als de nete en daar word ik niet blij van. Ik slaap steeds lichter (dat kan ook door het niet meer blowen komen), ik word na 2-4 uurtjes slapen badend in het zweet wakker en dan is het nog maar de vraag of ik weer in slaap kom.

Verder denk ik soms dat mijn wallen weg zijn en mijn huid beter word, maar als in 's morgens in despiegel kijk, ben ik nogsteeds hetzelfde wrak van weleer. Ik kan niet zeggen dat ik er veel beter van word, behalve dan die energie-boost. Mijn tandvlees doet zeer ondanks dat ik genoeg vitaminen neem (dacht ik, ik neem er nu nog meer), alles in mijn lijf is in de war, maar ik zie dat allemaal als de-toxen, kun je nagaan hoe je je lijf hebt verkracht door de jaren heen !!

Maar voor mij is het nog altijd een enorme bevrijding, ik ben echt blij dat ik niet meer rook, moeilijk of niet. Die energie is leuk, maar ik begin er ook van te vreten en waar jullie bang voor zijn is bij mij andersom, ik zou heel graag 5-10 kilo aankomen, maar zie nog niks gebeuren op de weegschaal.
quote:
IK WIL EEN SIGARET!!!!
Steek hem maar op, kijken of je je dan echt zoveel lekkerder gaat voelen !!!
(Eigenlijk wil ik zeggen doe het aub niet, je krijgt er spijt van)
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66793328
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:03 schreef oh-oh het volgende:
Go Gootsteen, Go Gootsteen
Nee joh morgen ga je een topdag hebben omdat je trots bent op jezelf joh!
Ik ben wakker geworden met een kater en sliep weer heel licht, pas na een uur of 4-5 begin ik goed te slapen. Maar ik drink al de hele week een wijntje en gisteren een sloot bier, zodat ik wel een beetje bedwelmt ga slapen, misschien is dat wel juist fout.

Die kater begint alweer weg te trekken en de energie trekt vanuit mijn tenen alweer mijn lichaam in (of andersom, ik weet eigenlijk niet waar die energie steeds vandaan komt ). Ik denk dat dit wederom een toffe dag wordt, ik moet zeggen dat ik heel erg bewust een evenwicht zoek tussen afleiding en leuke dingen elke dag weer. Ik geniet ook van dingen die normale mensen al jaren leuk vinden, ik heb zoveel weggerookt, thuis gezeten en dingen afgezegd. Niet dat ik altijd een dooie mus ben geweest, maar ik doe nu 2-3 keer zoveel lijkt het wel, IK LEEF !

Mijn grootste angst is gewoon dat hoge pieken altijd ergens diepe dalen tot gevolg moeten hebben. Zo heb ik het altijd gezien, zo is het altijd gegaan en ik verwacht nu ook dat er een klote tijd aan moet komen. En echt angst is het niet, want ik heb het toch niet in de hand.

En misschien wauwel ik wel gewoon, er zijn wel dingen anders en het is bekend (al lees ik dat niet iedereen dat zo ervaart) dat roken erg veel energie kost. Ik merk dat dus echt heel erg, wie weet ben ik wel echt een ander mens als niet-roker, een energieker mens, een attender mens en een vrolijker mens. Ik heb geen idee, ik sta op dit moment van mezelf te kijken.

Ik dacht dat ex-rokers dit altijd zeiden om het verschil aan te dikken.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66793367
Nb : 8 uur en 25 minuten langer leven, jaja. 101 Peuken minder gerookt, 24¤ uitgespaard en toch alweer ruim 5 dagen niet gerookt.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66793685
Er gaat hier iets goed mis! De Champix helpt je van de koffie af.

Goosteen, dus je wallen worden niet minder maar je voelt je wel goed! Goed zo.

DancingPhoebe, ik denk dat jij helemaal niet wil stoppen. Alles wat je zegt is natuurlijk bullshit en je bent een enorme dramaqueen , waar overigens niks mis mee is maar als je niet weet waarvoor je het wel doet, dan houdt het een beetje op. Je bent jezelf nu alleen maar aan het martelen om de verkeerde redenen. Misschien is het jouw tijd nog niet? Niet dat die er ooit wel is maar in je hoofd zit het niet goed hoor.
Go hard or go home
pi_66793748
Noek, ik BEN al gestopt...

Alleen voel ik me bekocht... Net zoals ik toen ik niet instant slank werd van het aanschaffen van de billy blanks tae-bo banden...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_66793811
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Noek, ik BEN al gestopt...

Alleen voel ik me bekocht... Net zoals ik toen ik niet instant slank werd van het aanschaffen van de billy blanks tae-bo banden...
Misschien maak je je te dik over te 'beloften en vooruitzichten' die je jezelf voor ogen hebt gehouden ? Ik verwacht niks en zie allerlei dingen veranderen ? Misschien komt het nog, ik herken wel wat Noek zegt hoor, jij bent niet gestopt om te stoppen, maar voor de voordelen en als dat iets te lang duurt ben je gelijk je overtuiging kwijt. Geniet eerst van het niet-roken en zie dan maar wat er eventueel voor voordelen (of nadelen) bijkomen, je laat je teveel sturen door vooruitzichten. Denk ik.

Noek, ik had al wallen bij mijn geboorte.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66793812
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Noek, ik BEN al gestopt...

Alleen voel ik me bekocht... Net zoals ik toen ik niet instant slank werd van het aanschaffen van de billy blanks tae-bo banden...
Ja, dat weet ik maar het gaat niet goed met je! Je bent niet opgelicht. Het is een peuk, geen Tony!

Hier een kernpunt voor je:
Het lijkt alsof sigaretten ontspannen, omdat ze de stress wegnemen die ze zelf veroorzaken.

*stil
Mooi!
Go hard or go home
pi_66793822
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:37 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Misschien maak je je te dik over te 'beloften en vooruitzichten' die je jezelf voor ogen hebt gehouden ? Ik verwacht niks en zie allerlei dingen veranderen ? Misschien komt het nog, ik herken wel wat Noek zegt hoor, jij bent niet gestopt om te stoppen, maar voor de voordelen en als dat iets te lang duurt ben je gelijk je overtuiging kwijt. Geniet eerst van het niet-roken en zie dan maar wat er eventueel voor voordelen (of nadelen) bijkomen, je laat je teveel sturen door vooruitzichten. Denk ik.

Noek, ik had al wallen bij mijn geboorte.
Aw. op je wal.
Go hard or go home
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:47:37 #138
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_66794021
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Noek, ik BEN al gestopt...

Alleen voel ik me bekocht... Net zoals ik toen ik niet instant slank werd van het aanschaffen van de billy blanks tae-bo banden...
Ik heb ontdekt na mijn vorige stopperiode (van acht maanden) dat je leven niet veel beter wordt als je niet rookt. Je stinkt wel minder, net als je kleren en je huis en mensen komen weer graag bij je op visite. Je houdt tijd over en heul veul geld. En je leeft tien jaar langer.
Maar ik heb nooit gemerkt dat ik meer energie, adem, reuk of smaak heb gekregen.

Maar jezelf dingen voorhouden is natuurlijk wel een prima methode om de eerste weken door te komen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_66794133
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb ontdekt na mijn vorige stopperiode (van acht maanden) dat je leven niet veel beter wordt als je niet rookt. Je stinkt wel minder, net als je kleren en je huis en mensen komen weer graag bij je op visite. Je houdt tijd over en heul veul geld. En je leeft tien jaar langer.
Maar ik heb nooit gemerkt dat ik meer energie, adem, reuk of smaak heb gekregen.

Maar jezelf dingen voorhouden is natuurlijk wel een prima methode om de eerste weken door te komen.
En de stress dan? Je hoeft nooit meer op het puntje van je stoel te zitten, nooit meer te checken of je nog wel sigaretten voor de volgende ochtend hebt, als je de enige roker van het gezelschap bent, hoef je niet meer Remi ergens te gaan staan.

Alles van hierboven lijkt me zo prettig. Gewoon kunnen vliegen zonder te denken aan de peuk, in de auto kunnen zitten en makkelijk 2 uur zonder kunnen etc.
Go hard or go home
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:05:17 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66794435
En weer een rookvrije ochtend in huize Cc.
Gisteravond wel een partij misselijk van die Champixdosis en vanochtend ook even een minuut of tien.
Vandaag ga ik Allen Carr uitlezen en mijn laatste sigaret ever roken, omdat het moet van Allen.

Zelfs nog twee dagen voor mijn initiële stopdatum van as maandag.

Ik heb het er echt zo mee gehad, met die nutteloze gewoonte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66794573
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:37 schreef Noek het volgende:
Hier een kernpunt voor je:
Het lijkt alsof sigaretten ontspannen, omdat ze de stress wegnemen die ze zelf veroorzaken.

*stil
Mooi!
Dit is zó waar (in mijn geval). En DP ik snap je dip wel en niet hoor. Maar als je stopt en op een bank gaat zitten wachten op de talloze voordelen van het niet roken, zal je je altijd (!) bekochtvoelen. Verwacht niks, geniet van iets wat je niet meer nodig hebt en laat alle voor- en nadelen op je af komen. En pak ze vast of aan.

Ik ga weer even een dagje genieten. Copycat, rook ze, wat zal je (nog) stinken vandaag. Ik heb heel veel aan het laatste deel (ik heb zondag 130 bladzijden gelezen, het deel ervoor heb ik een maand over gedaan )gehad.

Edit : wat is Listerine een ontzettend goor spul trouwens

Doei.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:12:59 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_66794615
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:51 schreef Noek het volgende:

[..]

En de stress dan? Je hoeft nooit meer op het puntje van je stoel te zitten, nooit meer te checken of je nog wel sigaretten voor de volgende ochtend hebt, als je de enige roker van het gezelschap bent, hoef je niet meer Remi ergens te gaan staan.

Alles van hierboven lijkt me zo prettig. Gewoon kunnen vliegen zonder te denken aan de peuk, in de auto kunnen zitten en makkelijk 2 uur zonder kunnen etc.
Maar je kan ook makkelijk twee uur zonder, ook als je wel rookt. Of zet jij om het uur de wekker om ook 's nachts te kunnen roken?
En wat betreft die stress: zoals Noek al zei, zou die stress er zonder het roken nooit zijn geweest. Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Ik rookte een pakje per dag, maar ging op een feestje echt niet in mijn eentje buiten staan om in de kou Remi te roken. Dan rookte ik maar even een uurtje langer niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_66794699
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:08 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Doen!
Wat let je?
Ingeslopen dagelijkse routine, het gezellig ook een sigaret opsteken en nog meer achterlijke drogredenen. Ik ga het nu maar eens echt proberen, heb nu al bijna een dag niet gerookt omdat mijn keel enorm pijn doet.
pi_66794830
Cc! You go, girl!
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar je kan ook makkelijk twee uur zonder, ook als je wel rookt. Of zet jij om het uur de wekker om ook 's nachts te kunnen roken?
En wat betreft die stress: zoals Noek al zei, zou die stress er zonder het roken nooit zijn geweest. Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Ik rookte een pakje per dag, maar ging op een feestje echt niet in mijn eentje buiten staan om in de kou Remi te roken. Dan rookte ik maar even een uurtje langer niet.
Fysiek kan ik prima twee uur zonder maar in mijn hoofd veroorzaakt dat wel stress. Ik ga iig blij zijn als ik daarvan af ben. Ik vind het juist knap als mensen het makkelijk aan de kant kunnen schuiven en om dan maar even niet roken. Ik kan dat niet, ik ervaar wel de stress.
Go hard or go home
pi_66796382
Noek: Sigaretten gaven mij vrijwel nooit stress. Als ik ze niet in huis had ging ik ze niet halen. Als ik geen tijd had om even te gaan roken, dan rookte ik later wel.

Ik rookte absoluut veel sigaretten die heel niet lekker waren, maar meer uit gewoonte. Vooral achter de pc kon ik sigaretten aansteken en ontdeken dat er al een brandende in de asbak lag. Als ik ze niet had dacht ik wel regelmatig "goooooh een sigaret zou lekker zijn" maar ik ben geloof ik in mijn 10-jaren roken nooit de deur uit gegaan enkel om sigaretten te halen.

En gootsteen: Ik had geen verwachtigen van stoppen eigenlijk. Ik wilde van een vieze gewoonte af en mij werd door tout le monde voorgespiegeld dat ik hierbij als bonus meer energie, geld, geluk, looks en ontspanning zou hebben.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:37:17 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66799422
Ik ben nu heel bewust mijn laatste sigaret ooit aan het roken.
Heb 'm met tranen in mijn ogen aangestoken . Niet uit weemoed van het nakende afscheid, maar van opgewonden optimisme en een hoopvol gevoel van geluk dat ik er echt klaar mee ben.

Er zullen heus nog wel moeilijke momenten komen, daar ben ik me terdege van bewust na zo'n 27 jaar deze verslaving in stand te hebben gehouden, maar ik zie het met opgeheven hoofd en zelfs met zin tegemoet .

Ik spreek mezelf over een paar weken wel weer .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:39:40 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66799478
En op! Finito. Schluss. Over en uit. Boek dicht. Nieuw boek open. Hoofdstuk 1.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66799788
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:39 schreef Copycat het volgende:
En op! Finito. Schluss. Over en uit. Boek dicht. Nieuw boek open. Hoofdstuk 1.
*trots
Ik hobbel nog even achter je aan en heb toch maar voor de maandag gekozen. Nieuwe week, nieuw leven.
Ik vind je geweldig!
Go hard or go home
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2009 @ 17:13:42 #149
163650 Greys
pi_66801859
CC, dappere! Ben trots op je!
Eerlijk laten weten hoe het gaat he? Ook als het even niet fluitend gaat (zoals bij mij momenteel dus ).
Maar het klinkt alsof het echt helemaal goed gaat komen en je een fab rookvrij leven tegemoet gaat!

Noek, heel slim van je dat je je nu niet laat opjagen om het ook *nu* te doen, maar gewoon op je eigen moment. Werkt veel beter dan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:23:10 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66802167
Uiteraard laat ik ook de downfalls horen. Maar nu ben ik nog in euforie over mijn stoerheid .

Wat is er dat vandaag moeilijk maakt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')