abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69063015
D'r valt inderdaad eenvoudig in te korten op meerdere momenten. Lusje Amerongen kun je even boven (of zelfs beneden) wachten. En er is nog een langer lusje (8km) met twee klimmetjes dat je kunt skippen. Sowieso zijn het begin en eind van de route vlak, er is dus wel een beetje nagedacht Mocht het slecht weer zijn kunnen we na 60 km ook nog 20 km afsnijden. Maar ik denk dat het met het weer wel meevalt, zo te zien hooguit een buitje. Gewoon lekker meerijden!!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 18:11:59 #202
130803 Gripper
Get a grip
pi_69063746
het gaat jullie vast helemaal lukken
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, de anderen veel plezier!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_69064163
Ik meld me bij deze definitief af, aangezien al mijn werk van vandaag wegens een foutje met de computer verdwenen is. Dat kan ik dus morgen mooi opnieuw gaan zitten doen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69065587
Ik ga uit van de volgende deelnemers:
Trainspotter
Leonos
eentwee
the_critic
sungaMsunitraM
Oprog
paricos
Wombcat

Mogelijke deelnemers:
Captain_Fabulous
superbient

Verzamelen is dus 11:00 bij station Driebergen (nabij hoofdingang/busstation). Er is een P+R parkeerplaats, dus je kunt parkeren. Ik weet zelf nog niet of ik op de fiets kom, of met de auto.
Vertrek is dus om 11:15. Ik stuur alle deelnemers (en potentiële deelnemers) een PM met mijn mobiele nummer, zodat als iemand wordt opgehouden, of onverwacht toch niet kan, die dat kan melden.

Edit: Iedereen heeft een PM, behalve Trainspotter, want die heeft zijn PM niet geactiveerd.
Moet ik alleen niet vergeten mijn mobiel mee te nemen, zou net iets voor mij zijn

Edit 2: volgens mij was de deelname van paricos inmiddels zeker, want die postte al hoe laat hij ging vertrekken

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 22:19:54 ]
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:16:25 #205
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_69072227
Ich bin dabei

Vanavond zeik- en zeiknat geregend, het hoosde toen we bij Doorn waren

Wombcat heeft PM terug
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_69072402
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Vanavond zeik- en zeiknat geregend, het hoosde toen we bij Doorn waren
Stiekem route verkennen
pi_69072525
hij moet morgen op het buitenblad de amerongseberg op.. dus alvast de beentjes op spanning zetten neem ik aan
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 15 mei 2009 @ 23:39:50 #208
109065 sungaMsunitraM
pi_69074860
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Stiekem route verkennen
Ik ken de klimmetjes toch al
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69076750
Veel plezier allemaal morgen. Ik wil wel weten wie er morgen eraan gaat
  zaterdag 16 mei 2009 @ 08:21:05 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69079692
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:28 schreef cyclechick het volgende:
Ik meld me bij deze definitief af, aangezien al mijn werk van vandaag wegens een foutje met de computer verdwenen is. Dat kan ik dus morgen mooi opnieuw gaan zitten doen
das balen,

ik kom ook niet wegens het hebben van geen tijd. Veel plezier though, gaat er iemand fotootje maken?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:16:20 #211
14505 OProg
A Life in Music
pi_69080084
NAja, zo maar eens onderweg.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:28:54 #212
109065 sungaMsunitraM
pi_69080212
Zon
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:42:29 #213
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69080351
Veel plezier allemaal, vergeet geen foto's te maken
pi_69080733
nog een halfuur voor vertrek vanaf huis.. en inderdaad.. hier in zeist de zon! ! Helemaal lekker!
Uitgebreid verslag zal volgen. Wombcat en eentwee zullen iedereen de notulen sturen neem ik aan
everyone's a critic...
even you ! !
pi_69081704
Leuk hoor, ik ben jaloersss! Had er graag bij willen zijn!
Als ik binnenkort weer een x met Ledig erf mee ga fietsen zal ik het hier wel posten, misschien dat er dan mensen meewillen? (ik heb nog iemand nodig om me uit de wind te houden, hahaha.
pi_69082684
Uuuh, het was toch morgen?
pi_69082742
Shit, dit is echt dom.
Dacht dat het dus zondag was.
Moet zo ook werken enzo. Stuur wel een smsje
pi_69083671
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:51 schreef Leonos het volgende:
Shit, dit is echt dom.
Dacht dat het dus zondag was.
Moet zo ook werken enzo. Stuur wel een smsje
dit meen je niet!

Dat is echt stom ja, jammer dat je het nu hebt gemist!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 16:24:30 #219
109065 sungaMsunitraM
pi_69089126
Dat was best een pittig tochtje
pi_69089201
Nou, weer terug na een middagje afzien. Net een halfuur gedouched om weer bij te komen ppfffff. Maar was op en top gezellig. Leuke dag, en vraagt om een herhaling!
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:08 schreef cyclechick het volgende:
Leuk hoor, ik ben jaloersss! Had er graag bij willen zijn!
Als ik binnenkort weer een x met Ledig erf mee ga fietsen zal ik het hier wel posten, misschien dat er dan mensen meewillen? (ik heb nog iemand nodig om me uit de wind te houden, hahaha.
vandaag ontdekt dat de conditie nog nie zo goed is dat ik met groepen moet gaan fietsen die het tempo hoog hebben liggen, maar voor een keer een trainingsritje, en nieuwe wegen leren kennen sta ik open..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_69090766
Was leuk idd. Er werd flink doorgefietst.
Het was wel fietsen met hindernissen, want OProg reed zijn achterwiel vast bij vertrek, waardoor we eerst een fietsenmaker op moesten zoeken. Het weerhield hem er overigens niet van om bij vrijwel alle beklimmingen als eerste boven te komen (alleen op de eerste werd 'ie net geklopt door Trainspotter).
Later reed Trainspotter nog lek precies voor de Ruitenberg. Onderweg hebben we nog Veenendaal-Veenendaal langs zien komen

Ik heb me prima vermaakt, hoewel ik wel weer eens gemerkt heb dat ik explosiviteit mis op de beklimmingen. De versnellingen van OProg kon ik meestal niet bijhouden, maar vervolgens liep 'ie dan niet echt meer weg.
Op het einde nog wel een fototje gemaakt:

Van links naar rechts: Trainspotter, sungaMsunitraM, Wombcat, eentwee, the_critic, OProg.

Omdat ik ook nog heen en weer Maarssen ben gefietst, heb ik niet precies de afstand, tijd en zo gemeten (bij vertrek uit Driebergen vergeten op een tussentijd te zetten. En bij uitlezen op mijn PC is het wat lastig om precies te bepalen wanneer we gestart waren). Maar ik kom op ongeveer 95 km, 3:13, gemiddeld 30,6 en 335 hoogtemeters.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2009 17:51:19 (foto ingevoegd) ]
pi_69091998
Ziet er goed uit mannen, als de conditie wat beter is ben ik er volgende keer ook bij. Maar waarom rijdt the_critic zonder helm
Het is me juist dit jaar opgevallen dat meer wielrenners dan ooit en zeker in groepjes met een helm op rijden, en terecht
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:08:28 #223
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_69093223
Er werd behoorlijk doorgekoerst vandaag ja. Leuke tocht! Trainingsbeul Oprog was welhaast onklopbaar. Ik had 93.3 km en 375 hm bij een bewogen gemiddelde van 29.3 km/u

De route:

En het bestand om het nog eens na te kijken in GoogleEarth:

http://www.mtbr.nl/up/Fietsmeet.zip
pi_69094649
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:08 schreef Trainspotter het volgende:
Ik had 93.3 km en 375 hm bij een bewogen gemiddelde van 29.3 km/u
Rekent die van jou tijd die we stilstaan ook mee in het gemiddelde? Want anders kan ik het verschil tussen jouw en mijn gemiddelde niet verklaren. Mijn Polar rekent voor het gemiddelde met de daadwerkelijk gereden tijd. En als je die 95 km van mij deelt door de tijd (van 3 uur 13) die we (inclusief stilstaan) over het rondje hebben gedaan, kom ik ook op ongeveer 29,3 uit.
Dat mijn hoogtemeters lager uitvallen dan jou, komt voornamelijk door een veranderende luchtdruk tijdens de tocht. Volgens mijn hoogtemeter is mijn huis vandaag 20 meter gezakt

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2009 20:01:37 ]
pi_69096836
Ik vond het een geslaagde meet! De enigszins geringe opkomst en het oponthoud hier en daar mochten de pret niet drukken. Gelukkig dat het wiel van OProg gemaakt kon worden, is flink pech hebben als het bij de eerste meters misgaat terwijl je een aardig stukje hebt moeten afleggen om bij het startpunt te komen.. Snap trouwens wel dat die wielen beginnen te protesteren, al die aandrijfkrachten op de weg krijgen valt niet mee Zelfde geldt voor het heuvelop bijhouden van al die vuurpijlen.. Naar beneden lukt meestal wel

Over afstanden en gemiddeldes: heb je met die GPS-based toestellen niet het probleem dat ze moeilijk snappen wanneer je stilstaat? Als je zo'n apparaat op je nachtkastje laat liggen heeft-ie de volgende ochtend bij wijze van spreke een halve marathon gelopen Misschien kun je instellen dat alles beneden x km/u wordt geregistreerd als stilstaan. For the record: mijn teller stond op 93.0 km en 30.0 gemiddeld..

@Wombcat: ik zie nog een stuk rood op de foto
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:18:53 #226
130803 Gripper
Get a grip
pi_69097435
*Jaloers*

Nou ja, ik heb me met de familiedag van mn vriendin ook best vermaakt. We hadden een tas vol klimtouwen en zooi meegenomen, en daarmee in de tuin van de gastvrouw een complete tokkelbaan gebouwd. Bij de neefjes en nichtjes kan Ome gripper nu echt niet meer stuk, dat is op de lange duur misschien wel een betere investering dan een fietsmeet

Ik begrijp dat Leonos die vandaag dacht dat het morgen was morgen alsnog met me meegaat om de route te rijden? de zondag_aftermeet_meet?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_69097459
ik geloof dat ik maar ga voor het gemiddelde van trainspotter... afgerond naar boven is dat 31
Leuke foto, hij is opgeslagen bij deze
everyone's a critic...
even you ! !
pi_69097685
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:04 schreef eentwee het volgende:

@Wombcat: ik zie nog een stuk rood op de foto
Da's als herinnering voor al die tijd die je vandaag in het rood hebt gereden
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:19 schreef the_critic het volgende:
ik geloof dat ik maar ga voor het gemiddelde van trainspotter... afgerond naar boven is dat 31
Leuke foto, hij is opgeslagen bij deze
Dat was het gemiddelde van mij, volgens mij zie je nog rood

Als iemand trouwens de foto in een hogere resolutie wil, PM dan even je emailadres.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:59:09 #229
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69099173
Bedankt voor de route, zal hem nog wel eens doen, ziet re mooi uit!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69106570
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:18 schreef Gripper het volgende:

Ik begrijp dat Leonos die vandaag dacht dat het morgen was morgen alsnog met me meegaat om de route te rijden? de zondag_aftermeet_meet?
Haha, naja. Om nou met z'n tweeen die rit te gaan rijden
De volgende keer met ze alle ben ik iig wel aanwezig ! Als ik de datum en dag dan bij elkaar kan zetten
pi_69110741
Volgende meet in Berg & Dal?
Dan zou ik ook graag meefietsen
  zondag 17 mei 2009 @ 10:59:48 #232
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_69111546
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:04 schreef eentwee het volgende:
Over afstanden en gemiddeldes: heb je met die GPS-based toestellen niet het probleem dat ze moeilijk snappen wanneer je stilstaat? Als je zo'n apparaat op je nachtkastje laat liggen heeft-ie de volgende ochtend bij wijze van spreke een halve marathon gelopen Misschien kun je instellen dat alles beneden x km/u wordt geregistreerd als stilstaan. For the record: mijn teller stond op 93.0 km en 30.0 gemiddeld..
Dat ja. Op punten waar je 'stil' staat ontstaat vaak een enorme knoop van trackpoints, wat er dus op duidt dat je volgens je gps toch weer een stukje hebt afgelegd. Ik zal nog eens in de enorme interface van het apparaat duiken om te zien of ik ergens een bewegingsmarge kan instellen. Maar goed, zo belangrijk is het nu ook weer niet, leukste is gewoon dat je kunt terugzien waar je allemaal bent geweest.

Zo, nu even wachten tot het droog is hier in de Limburgse heuvels en dat gaan we eens echt hoogtemeters maken .
  zondag 17 mei 2009 @ 11:03:55 #233
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69111638
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:14 schreef dutch_cyclist het volgende:
Dan fiets ik ook mee. Moet nog wel aardig trainen om jullie bij te kunnen houden waarschijnlijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_69111663
Klinkt leuk! ik vind het echt jammer dat ik er niet bij kon zijn! Hopelijk komt er snel een vervolg!
pi_69112772
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:14 schreef dutch_cyclist het volgende:
Prima. Als een local dan initiatief neemt om een route te maken en een datum te prikken.
pi_69113022
Wil wel een route maken, zal zo even kijken
pi_69113608
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:06 schreef dutch_cyclist het volgende:
Wil wel een route maken, zal zo even kijken
Waar ligt dat ?
pi_69113690
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:27 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Waar ligt dat ?
Bij Nijmegen.
ik heb ook nog een tijdje in Nijmegen gewoond, ben dus wel redelijk bekend in de omgeving

@Dutch_cyclist. Als je een route gemaakt hebt, is het misschien ook handig om aan te geven welke weekenden in juni/juli je kunt, dan kunnen we meteen aan een datum gaan werken.
Bij mij zitten die weekenden al vrij vol met plannen, dus of ik mee kan, is de vraag.
pi_69113864
Willen jullie veel hoogtemeters maken of eerst bijvoorbeeld 20 km vlak rijden om de beentjes warm te maken?
pi_69114357
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:36 schreef dutch_cyclist het volgende:
Willen jullie veel hoogtemeters maken of eerst bijvoorbeeld 20 km vlak rijden om de beentjes warm te maken?
Het niveauverschil in de groep zal vrij groot zijn. Daarom wel handig om eerst een stuk vlak te rijden, daarna de klimmetjes op de stuwwal en aan het einde nog een vlakker stukje.
Het zou ook handig kunnen zijn als de mindere goden eventueel op een makkelijke manier een lastig stukje parkoers over kunnen slaan (zonder meteen verkeerd te rijden).

Je kunt b.v. eerst de Ooijpolder door, dan via Duitsland door Reichswald naar Milsbeek/Mook, via de Molenhoek naar Groesbeek, van Wyler naar Tivoli, dan de Oude Holleweg, Zevenheuvelenweg. Maar misschien kom je dan op wat veel kilometers
Gisteren hadden we een rondje van 90 km en was het niveau redelijk hoog en werd er flink doorgereden. Als de groep wat groter is, mag je aannemen dat er wat mensen tussen zitten met wat minder conditie. Meer dan die 90 km moet het niet worden, denk ik.
pi_69114619
Ook leuk, hoogteprofiel met de snelheden van gisteren:
pi_69114774
Heb net een route gemaakt, hoeft niet de definitieve te zijn, maar als opzetje.

De route begint in Lent bij het treinstation om de auto's te parkeren. Dit is gemakkelijk te bereiken via de A15 vanuit Utrecht en je hoeft niet dwars door Nijmegen.
Vanuit Lent rijden we over de Waalbrug naar het eerste klimmetje van 400 m lang,
Daarna volgt de 7 heuvelenweg, Wijlerbaan, Holdeurn, Oude Kleefsebaan, van Randwijckweg, Oude Holleweg en hierna door toeren naar Duitsland om daar eventueel in Kranenburg een colaatje te drinken op het terras.
Na de pauze gaan we door in Duitsland naar Frasselt om daar de Geldernberg te beklimmen en de Kattenspielerweg. Via deze weg belanden we zo in Groesbeek waar we de 7 Heuvelenweg van de andere kant op fietsen om zo te eindigen bij Tivoli.
Vanuit Tivoli kunnen we weer naar de auto rijden, vanaf hier is het alleen maar naar beneden.

In totaal kom je op zo'n 65 km vanaf Lent tot het eindpunt op Tivoli en zo'n 72 km weer naar de auto.
Aan hoogtemeters maken we er zo'n 700 a 800.
Dit lijkt niet veel, maar het gaat immers om een meet en rijden in deze prachtige omgeving.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=otbbtczwugsvnomq
pi_69115266
Ziet er goed uit
We kunnen dan in het begin eventueel nog een rondje rond Lent maken, dan heb je eerst echt nog wat vlak (in plaats van meteen de Waalbrug).
Gisteren deden we het zonder stop, maar hier zit meer klimmen in, dus misschien is een stop halverwege dan wel een goed plan.

Nu dus naar een datum toe: kun je aangeven wanneer je zou kunnen (het is namelijk wel handig als je erbij bent).

Qua route dacht is het misschien ook wat om vanaf Kranenburg niet over de K15/L484 te rijden, maar halverwege de K15 de 504 te nemen, dan Grunewald/Ottesum/Milsbeek om bij Molenhoek de Heumenseweg te nemen. De Heumenseweg vond ik ook altijd een leuke klim .
Maar als ik het me goed herinner is het fietspad langs de provinciale weg in NL niet zo goed en nogal smal, en dus wat minder geschikt voor een groep.

Ik ga nu zelf nog even een (klein) rondje fietsen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2009 13:23:29 ]
  zondag 17 mei 2009 @ 13:32:43 #244
14505 OProg
A Life in Music
pi_69115561
Ik vond het gezellig gisteren. En dan ben ik er ook wel weer bij de volgende keer.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_69115662
Weekend van 6/7 juni of anders een weekend in juli
pi_69116241
Als je dan toch bij station Lent start moet je niet de Waalbrug nemen, maar de snelbinder (langs de spoorbrug), dan beneden langs Kronenburger Park, beneden linksaf en gelijk rechtsaf voor de Hezelpoort, naar beneden kom je op de Waalkade uit, die kun je dan helemaal afrijden om langs de Valkhof naar boven te klimmen of je kunt halverwege de Waalkade de Grotestraat (lekker steil klimmetje tussen Waalkade en Burchtstraat) nemen, beide manieren kom je op Kelfkensbos uit, daar rechtdoor kom je dan bij het Keizer Trajanusplein waar je ook zou komen als je van de Waalbrug af gaat.

Dat is tenminste die route die ik altijd neem als ik naar de heuvels ten oosten van de stad wil, veel leuker om te fietsen dan een stuk vlak in Lent om bij de Waalburg te komen (kun je ook altijd nog op de terugweg doen) en je ziet nog wat van mijn stad .
  zondag 17 mei 2009 @ 14:40:24 #247
14505 OProg
A Life in Music
pi_69117632
Aangezien ik zoals aangegeven m'n casette ineens 1 was geworden met m'n velg en ik al meer gedonder heb gehad met m'n Mavic-velgen zit ik me nu te verlekkeren op nieuwe wielen. Het was toch al het plan om het te gaan vervangen en nu komt het dichtbij

Heb ik meteen een goed excuus om het door te zetten.
pi_69118331
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:35 schreef dutch_cyclist het volgende:
Weekend van 6/7 juni of anders een weekend in juli
Komt mij allemaal waarschijnlijk minder goed uit.
Effe inventariseren maar.

@DutchSL: is qua route misschien interessanter, maar door de stad fietsen met een groep is niet lekker, en al helemaal niet als een groot deel van de groep de weg niet kent.
pi_69118449
Dus als mensen aan willen geven wanneer zij mee willen:
6/7 juni
4/5 juli
11/12 juli
18/19 juli
25/26 juli
Voor alle weekenden heb ik al andere plannen. 7, 14 juni, 4 juli en 12 juli zou ik kunnen.

Edit:handigste is dit in te vullen: http://www.doodle.com/m5qkrp3dzgi6edie, met dank aan eentwee

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2009 16:16:06 ]
pi_69118751
In juli zal ik wel kunnen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')