In de ogen van de turken natuurlijk niet. Die klampen maar al te graag vast aan het absurde verhaaltje van piloten die zelfs nog levens zouden hebben gered.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelenquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Had de Luchtverkeersleiding eigenlijk niet iets kunnen zeggen over de veel te lage snelheid die ze ineens hadden? Ik snap dat dat niet per se hun taak is, maar toch..
Nee. Ook het downselecten van het landingsgestel komt volgens mij veel te vroeg in dit filmpje. Het rapport geeft namelijk aan dat het systeem ten tijde van de fout een melding deed dat de gear nog up was. (Een hele grote clue voor de crew om te vermoeden dat er iets niet klopt!).quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dit ook kwa tijdsverloop een waarheidsgetrouwe reconstructie? Sommigen in dit topic spraken over 100 seconden die de piloten hadden om te reageren na de vermindering van de snelheid, in dit filmpje wordt een ander beeld geschetst.
Blijkbaar dus niet...quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Nee dus, niet als ze niet opletten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Nee tuurlijk niet, ze blijven echt wel volhouden dat Nederland de schuldige is.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Technologie is niet onfeilbaar. De piloten hadden prima kunnen landen, als ze direct en goed gehandeld hadden. Ook is Turkish Airways schuld aan te rekenen, het defect van die hoogtemeter was al eerder bekendquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
SOrry hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
Nou, volgens de mijne welquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:43 schreef Adothehague het volgende:
[..]
SOrry hoor.
Maar ik heb altijd geleerd dat niemand dom is, dat alleen de een makkelijkeriets leert dan een ander, maar dom bestaat niet volgens mijn bronnen.
De jongste.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
What. The. Fuck. Over?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:49 schreef Adothehague het volgende:
Jo Lightning ik heb om het goed te maken de gasten in PEW achterhaald:
Dus voor meer informatie: Nederland1 om 23:00
Johnny de Mol over Down met Johnny.
Benno Baksteen reageert op het rapport van de vliegcrash.
Passagiers Mustafa Atman en Mustafa Bahcecioglu.
Create Your World-finalist Geliza Nicolaas.
Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijkquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijk
Van andere fora heb ik vernomen dat de 1st officer (degene in opleiding/typerating) PF was tot aan het begin van de ILS, daar zijn de controls overgegaan naar de captain.
Ik weet niet exact de bronnen van die posters, so don't pin me on this
Co-piloot. En de gezagvoerder nam het op het laatste moment over ofzoquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
PF = Pilot Flyingquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:57 schreef trifko het volgende:
[..]
maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.
Niet helemaal, met name het tijdstip van selecteren gear down klopt niet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:58 schreef trifko het volgende:
ik denk trouwens dat het precies gegaan is zoals in het filmpje van het NOS journaal
Zielige lui die turken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vond de Turken ook wel erg voorbarig met hun "conclusie" over turbulentie veroorzaakt door een eerdere 757...
Wat jij ook zou moeten snappen is dat je op dit moment niet objectief kan zeggen dat alle schuld bij de piloten ligt. Dit kan niet aangezien nog niet alle informatie beschikbaar is.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
Dat blijkbaar kan je nog niet objectief vaststellen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Verandert niks aan de situatie dat een vliegtuig gevlogen moet worden door piloten. De hele reden dat er nog een piloot in een airliner zit is om te monitoren en in te grijpen wanneer er iets buiten de standaard situatie gebeurt. Blijkbaar waren de Turkish Airlines piloten daar niet toe in staat.
Waarom niet?quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat blijkbaar kan je nog niet objectief vaststellen.
je doet nu net of ze uren naar een defecte meter hebben gestaard.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:44 schreef Lightning_NL het volgende:
De radiohoogtemeter is toch niet uitgevallen? Hij gaf een foutieve waarde aan. Een beetje systeemkennis moet een piloot toch wel hebben. Het zou een zeer slechte zaak zijn als alle drie de piloten aan boord van het toestel niet zouden weten dat dit consequenties zou hebben voor de autopilot.
Luister nog eens naar de persconferentie en blijf niet in je vooringenomenheid zitten.quote:
nou, ik ben blij dat jij dit onderzoek niet doet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:49 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waarom niet?
De andere mogelijkheid zou zijn dat de piloten wel in staat waren de goede handelingen te doen en dan was er niks gebeurd. Aangezien het toestel is gecrashed lijkt mij dit laatste niet het geval
Er is al vaak zat opgemerkt dat dit probleem met de radalt al vaker was voorgekomen, 8x zelfs in de voorgaande 25 uur. Ik mag er vanuit gaan dat de piloten hiervan op de hoogte waren (Zo niet, dan mag Turkish Airlines zich nog MEER kapot schamen). Mocht de radalt ineens gefaald hebben, dan was het vliegtuig tenminste nog op genoeg snelheid om veel meer reactietijd te hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
je doet nu net of ze uren naar een defecte meter hebben gestaard.
Wie weet was het dalen al ingezet en ging op een cruciaal moment de meter van slag. Vermogen wordt vermindert. Wie zegt dat dit niet gebeurde op een moment dat ze 5 seconden de tijd hadden om het te zien en in te grijpen.
Informatie over wat en hoe de piloten wat wisten is er nog niet. Je gedraagd je als een Turk die zegt dat ze niks fouten deden, maar precies andersom.
Het is toch vrij duidelijk dat het toestel anderhalve minuut ruim 40kts onder Vref zat.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nou, ik ben blij dat jij dit onderzoek niet doet.
Er zijn ook nog andere mogelijkheden, en conclusies trekken voor je alle info hebt lijkt me niet echt betrouwbaar.
en dat voor een piloot
Inderdaad, maar dat schijnen niet veel mensen hier te begrijpen. Er is gewoon enorm gefaald door de piloten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is toch vrij duidelijk dat het toestel anderhalve minuut ruim 40kts onder Vref zat.
Tijdens een landing hoor je gewoon je crosschecks uit te voeren. Het kan nooit goed te praten zijn als 2 man anderhalve minuut lang niet op een van de meest basic instrumenten kijkt tijdens een van de meest kritieke momenten van een vlucht. Punt.
Het autoland systeem hoort gemonitord te worden. De piloot vliegt, niet het systeem.
Ahhh, je kunt er niet mee omgaan? Mond houden en incasserenquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:57 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zeg slagroomkloppervlieger, kap eens met die "ik heb gelijk, en dat zal ik de rest van de wereld eens even vertellen" instelling van je.
Nee, excuus ik gaf verkeerde info. De voorzitter gaf eerlijk toe dat de preciese consequenties van het niet zoals verwacht functioneren van een radiohoogtemeter op het auto-throttlesysteem in het algemeen niet tot parate kennis van piloten behoort en ik geloof hem direct. Het staat uiteraard beschreven in één van de system manuals van de 737 en ze hadden via info van andere signalen (vooral het te veel teruglopen van de snelheid) ook moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:44 schreef Lightning_NL het volgende:
De radiohoogtemeter is toch niet uitgevallen? Hij gaf een foutieve waarde aan. Een beetje systeemkennis moet een piloot toch wel hebben. Het zou een zeer slechte zaak zijn als alle drie de piloten aan boord van het toestel niet zouden weten dat dit consequenties zou hebben voor de autopilot.
2 keer hoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er is al vaak zat opgemerkt dat dit probleem met de radalt al vaker was voorgekomen, 8x zelfs in de voorgaande 25 uur. Ik mag er vanuit gaan dat de piloten hiervan op de hoogte waren (Zo niet, dan mag Turkish Airlines zich nog MEER kapot schamen). Mocht de radalt ineens gefaald hebben, dan was het vliegtuig tenminste nog op genoeg snelheid om veel meer reactietijd te hebben.
Die gezagvoerder had 15.000 vlieguren achter de rug, hij is via de luchtmacht ingestroomd en heeft jarenlang in straaljagers gevlogen. Maar jij zal het vast beter hebben gekund.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Verandert niks aan de situatie dat een vliegtuig gevlogen moet worden door piloten. De hele reden dat er nog een piloot in een airliner zit is om te monitoren en in te grijpen wanneer er iets buiten de standaard situatie gebeurt. Blijkbaar waren de Turkish Airlines piloten daar niet toe in staat.
Echt objectief ben je niet.:quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er is al vaak zat opgemerkt dat dit probleem met de radalt al vaker was voorgekomen, 8x zelfs in de voorgaande 25 uur.
quote:Uit de zwarte doos van het neergestorte toestel blijkt dat het toestel van Turkish Airlines in de acht voorafgaande vluchten tweemaal eerder problemen had met de hoogtemeter. Het is nog niet duidelijk op welke specifieke vluchten dat was.
Je hebt blijkbaar mijn punt nog niet begrepen. Ik zeg niet dat de piloten het goed hebben gedaan, ik zeg dat je nog niet kan zeggen dat ze het fout hebben gedaan, dat is heel wat anders. En je loopt zelf onwaarheden te verkondigen.quote:Ik mag er vanuit gaan dat de piloten hiervan op de hoogte waren (Zo niet, dan mag Turkish Airlines zich nog MEER kapot schamen). Mocht de radalt ineens gefaald hebben, dan was het vliegtuig tenminste nog op genoeg snelheid om veel meer reactietijd te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |