In de ogen van de turken natuurlijk niet. Die klampen maar al te graag vast aan het absurde verhaaltje van piloten die zelfs nog levens zouden hebben gered.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelenquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Had de Luchtverkeersleiding eigenlijk niet iets kunnen zeggen over de veel te lage snelheid die ze ineens hadden? Ik snap dat dat niet per se hun taak is, maar toch..
Nee. Ook het downselecten van het landingsgestel komt volgens mij veel te vroeg in dit filmpje. Het rapport geeft namelijk aan dat het systeem ten tijde van de fout een melding deed dat de gear nog up was. (Een hele grote clue voor de crew om te vermoeden dat er iets niet klopt!).quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dit ook kwa tijdsverloop een waarheidsgetrouwe reconstructie? Sommigen in dit topic spraken over 100 seconden die de piloten hadden om te reageren na de vermindering van de snelheid, in dit filmpje wordt een ander beeld geschetst.
Blijkbaar dus niet...quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Nee dus, niet als ze niet opletten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Nee tuurlijk niet, ze blijven echt wel volhouden dat Nederland de schuldige is.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Technologie is niet onfeilbaar. De piloten hadden prima kunnen landen, als ze direct en goed gehandeld hadden. Ook is Turkish Airways schuld aan te rekenen, het defect van die hoogtemeter was al eerder bekendquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
SOrry hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
Nou, volgens de mijne welquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:43 schreef Adothehague het volgende:
[..]
SOrry hoor.
Maar ik heb altijd geleerd dat niemand dom is, dat alleen de een makkelijkeriets leert dan een ander, maar dom bestaat niet volgens mijn bronnen.
De jongste.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
What. The. Fuck. Over?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:49 schreef Adothehague het volgende:
Jo Lightning ik heb om het goed te maken de gasten in PEW achterhaald:
Dus voor meer informatie: Nederland1 om 23:00
Johnny de Mol over Down met Johnny.
Benno Baksteen reageert op het rapport van de vliegcrash.
Passagiers Mustafa Atman en Mustafa Bahcecioglu.
Create Your World-finalist Geliza Nicolaas.
Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijkquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijk
Van andere fora heb ik vernomen dat de 1st officer (degene in opleiding/typerating) PF was tot aan het begin van de ILS, daar zijn de controls overgegaan naar de captain.
Ik weet niet exact de bronnen van die posters, so don't pin me on this
Co-piloot. En de gezagvoerder nam het op het laatste moment over ofzoquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
PF = Pilot Flyingquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:57 schreef trifko het volgende:
[..]
maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |