abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66703577
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Donald Duck held woensdag 4 maart 2009 @ 20:12:49 #252
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66703764
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
In de ogen van de turken natuurlijk niet. Die klampen maar al te graag vast aan het absurde verhaaltje van piloten die zelfs nog levens zouden hebben gered.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:14:07 #253
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66703826
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Had de Luchtverkeersleiding eigenlijk niet iets kunnen zeggen over de veel te lage snelheid die ze ineens hadden? Ik snap dat dat niet per se hun taak is, maar toch..
Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66703851
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is dit ook kwa tijdsverloop een waarheidsgetrouwe reconstructie? Sommigen in dit topic spraken over 100 seconden die de piloten hadden om te reageren na de vermindering van de snelheid, in dit filmpje wordt een ander beeld geschetst.
Nee. Ook het downselecten van het landingsgestel komt volgens mij veel te vroeg in dit filmpje. Het rapport geeft namelijk aan dat het systeem ten tijde van de fout een melding deed dat de gear nog up was. (Een hele grote clue voor de crew om te vermoeden dat er iets niet klopt!).

Vanaf dat moment is ook de snelheid terug gaan lopen (want de autothrottle heeft de motoren idle gezet en de autopilot probeert het vliegtuig op het juiste glijpad te houden).

Dit is 100 seconden zo door gegaan (waarin de crew helaas niet heeft opgemerkt dat de snelheid een heel stuk onder Vref, de standaard approach snelheid, lag)

Toen ontstond door de hoge neusstand die de autopilot had veroorzaakt een stall. De crew werd nog gewaarschuwd hiervoor, maar dit was op zo een lage hoogte en met de engines idle was er geen redden meer aan op dat ogenblik..)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66703874
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Blijkbaar dus niet...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66703951
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Nee dus, niet als ze niet opletten.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66707037
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Nee tuurlijk niet, ze blijven echt wel volhouden dat Nederland de schuldige is.
pi_66707123
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:33:31 #259
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66707323
Ja en wat nu als dat ding gemaakt is door een Turkse Nederlander?

Nee, daar denk je niet aan he
AFC AJAX
  Donald Duck held woensdag 4 maart 2009 @ 21:37:24 #260
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66707485
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
Technologie is niet onfeilbaar. De piloten hadden prima kunnen landen, als ze direct en goed gehandeld hadden. Ook is Turkish Airways schuld aan te rekenen, het defect van die hoogtemeter was al eerder bekend
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66707580
http://www.dumpert.nl/med(...)en_eist_tonnen_.html

Triest hoor
Geld eisen omdat de hulpverlening niet goed zou zijn geweest.

[ Bericht 15% gewijzigd door MevrouwHopjes83 op 04-03-2009 21:55:25 ]
pi_66707607
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:40:40 #263
239053 trifko
One Minute!
pi_66707608
Heeft iemand een youtubelink naar het filmpje wat ik bij het NOS journaal van 18:00 uur zag, soort van virtuele reconstructie van de crash..

EDIT: gevonden


[ Bericht 64% gewijzigd door trifko op 04-03-2009 21:49:35 ]
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66707685
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66707738
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
SOrry hoor.
Maar ik heb altijd geleerd dat niemand dom is, dat alleen de een makkelijkeriets leert dan een ander, maar dom bestaat niet volgens mijn bronnen.
pi_66707767
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:43 schreef Adothehague het volgende:

[..]

SOrry hoor.
Maar ik heb altijd geleerd dat niemand dom is, dat alleen de een makkelijkeriets leert dan een ander, maar dom bestaat niet volgens mijn bronnen.
Nou, volgens de mijne wel En jij hebt de (twijfelachtige) eer het levende bewijs te zijn!
pi_66707950
Jo Lightning ik heb om het goed te maken de gasten in PEW achterhaald:
Dus voor meer informatie: Nederland1 om 23:00

Johnny de Mol over Down met Johnny.
Benno Baksteen reageert op het rapport van de vliegcrash.
Passagiers Mustafa Atman en Mustafa Bahcecioglu.
Create Your World-finalist Geliza Nicolaas.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:50:12 #268
239053 trifko
One Minute!
pi_66707976
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66708036
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
De jongste.
pi_66708091
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:49 schreef Adothehague het volgende:
Jo Lightning ik heb om het goed te maken de gasten in PEW achterhaald:
Dus voor meer informatie: Nederland1 om 23:00

Johnny de Mol over Down met Johnny.
Benno Baksteen reageert op het rapport van de vliegcrash.
Passagiers Mustafa Atman en Mustafa Bahcecioglu.
Create Your World-finalist Geliza Nicolaas.
What. The. Fuck. Over?
pi_66708176
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijk

Van andere fora heb ik vernomen dat de 1st officer (degene in opleiding/typerating) PF was tot aan het begin van de ILS, daar zijn de controls overgegaan naar de captain.
Ik weet niet exact de bronnen van die posters, so don't pin me on this
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:57:08 #272
239053 trifko
One Minute!
pi_66708249
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijk

Van andere fora heb ik vernomen dat de 1st officer (degene in opleiding/typerating) PF was tot aan het begin van de ILS, daar zijn de controls overgegaan naar de captain.
Ik weet niet exact de bronnen van die posters, so don't pin me on this
maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:58:03 #273
239053 trifko
One Minute!
pi_66708293
ik denk trouwens dat het precies gegaan is zoals in het filmpje van het NOS journaal
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:01:15 #274
132191 -jos-
Money=Power
pi_66708443
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
Co-piloot. En de gezagvoerder nam het op het laatste moment over ofzo
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_66708448
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:57 schreef trifko het volgende:

[..]

maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.
PF = Pilot Flying
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')