abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66699246
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:57 schreef GoodGawd het volgende:
Opgelet kwaliteitspost!

Het toestel Boeing 737-800 heeft probleemloze vlucht gevlogen van Istanbul naar Amsterdam tot aan de final approach baan 18R.

Vanaf 2500ft komt de zogenaamde Radio Altimeter ‘alive’. De output van deze hoogtemeter bevindt zich op de Primairy Flight Display boven de localizer indicatie (18ft op de afbeelding). Deze hoogtemeter is in tweevoud uitgevoerd op de 737-800 en werkt op radio golven. De radio hoogtemeter aan de kant van de gezagvoerder is de primaire radio hoogtemeter. Er zit een zender/ontvanger aan de onderkant van de romp van het vliegtuig die een radio signaal in de plaatselijke verticaal uitzend. Dit signaal wordt door de grond teruggekaatst en weer opgevangen. De tijdsduur tussen uitzenden en ontvangen wordt omgezet in een afstand. Op deze manier is de output van deze hoogtemeter de HAT (Height Above Terrein). Deze hoogtemeter heeft dus niets te maken met de atmosferische condities zoals QNH.

Dus als je over berg van 1000 feet vliegt springt je Radio Altimeter 1000 feet naar beneden.
pi_66699325
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:16 schreef paperchulo het volgende:

[..]

Dus als je over berg van 1000 feet vliegt springt je Radio Altimeter 1000 feet naar beneden.
RadAlt gebruik je doorgaans alleen tijdens landing en functioneert niet boven de 2500ft.
Maar voorderest klopt het wat je zegt ja

Overigens is het in principe dus niet echt een altimeter, aangezien het je height aangeeft, en niet je altitude.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:20:25 #231
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_66699364
quote:
Turken hekelen Nederlandse 'onschuld'

Dat de piloten van het verongelukte Turkish Airlines toestel te laat reageerden op falende apparatuur, komt hard aan in Turkije. 'Iedereen heeft schuld, behalve Nederland', kopt Hürriyet, één van de grootste kranten in haar online editie.

Ook andere kranten melden dat de piloten worden bekritiseerd, al is er ook berichtgeving die meldt dat zowel de piloten als de apparatuur aan boord niet naar behoren functioneerden.

Helden

De Turkse pilotenvereniging heeft laten weten de uitkomsten van het rapport niet bevredigend te vinden. De drie omgekomen piloten werden afgelopen weekeinde met veel eerbetoon begraven in Turkije. De mannen werden als helden betreurd, want het zou aan hen te danken zijn geweest dat het vliegtuig in de gegeven omstandigheden nog vrij rustig neerkwam en er niet meer dan negen doden vielen.

Amateurpiloot

De vereniging van piloten laat in een verklaring onder andere weten dat zelfs een amateurpiloot op de hoogte waarop een fout gemaakt zou zijn, zo'n fout niet zou maken. De vereniging laat weten dat ze bevredigender antwoorden had verwacht na een onderzoek van bijna een week.
Maar wat als het Amerikanen waren wat gevlogen hadden, dan was de wereld te klein geweest
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:25:01 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66699517
- knip -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 04-03-2009 19:13:54 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:38:17 #233
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66699979
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:16 schreef paperchulo het volgende:

[..]

Dus als je over berg van 1000 feet vliegt springt je Radio Altimeter 1000 feet naar beneden.
ja
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:54:23 #234
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66700544
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66700556
Oh jee, als zo'n krant "De Turken" zijn, dan hoop ik niet dat buitenlanders ooit de Telegraaf onder ogen krijgen.
pi_66700849
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:54 schreef patatmetfriet het volgende:
Oh jee, als zo'n krant "De Turken" zijn, dan hoop ik niet dat buitenlanders ooit de Telegraaf onder ogen krijgen.
Dat dacht ik ook dus, hoewel het in Turkije wel een beetje meer waar is dan in Nederland.

Je zou voor de grap eens moeten kijken naar het programma 'yemekteyiz', hoe mensen blijven doorlullen over iets wat gepatenteerd fout ging maar waarvoor ze dan altijd een verklaring hebben waar ze niks aan konden doen of die zogenaamd volstrekt logisch was.
pi_66701061
- knip -

[ Bericht 94% gewijzigd door sp3c op 04-03-2009 19:17:40 (lachuh ...) ]
PSN:Vkashhh
pi_66701079
Welke josti maakt er een reconstructie en zet vervolgens een bomenrij ervoor?
pi_66701175
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:54 schreef GoodGawd het volgende:


ppft
In het jeugdjournaal net lieten ze een hele realistische animatie zien. Als iemand die ergens tegenkomt, post het ff hier!
pi_66701255
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:06 schreef -0- het volgende:
Welke josti maakt er een reconstructie en zet vervolgens een bomenrij ervoor?
Omdat het uit elkaar vallen van het vliegtuig te moeilijk was na te maken.
pi_66701257
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:11 schreef Marrije het volgende:
Al met al was het toch een Turkse krant die vorige week schreef dat het de fout van een onervaren piloot was. Geheel zonder zelfkritiek zijn ze niet.
Het is ook vooral de pot die de ketel verwijt.

Van Vollenhoven:
quote:
Uit de voice recorder blijkt dat het niet goed functioneren van de linker radio hoogtemeter door de
bemanning is gesignaleerd (namelijk via het waarschuwingsignaal “landingsgestel moet uit”).
Uit de voorlopige gegevens blijkt dat deze signalering niet als een probleem werd beschouwd.

In de praktijk is het vliegtuig door deze plotselinge wijziging gaan reageren alsof het zich zou
bevinden op een hoogte van enkele meters boven de Polderbaan door het motorvermogen dicht te
trekken.
Het leek alsof de automaat – met dichtgetrokken motoren – bezig was met het laatste gedeelte
van de vlucht.
Hierdoor verloor het vliegtuig aan snelheid.
Op deze gang van zaken is door de bemanning in eerste instantie niet gereageerd.
Door het verlies aan snelheid kwam het toestel terecht in zijn minimale vliegsnelheid (overtrek
situatie) waarvoor waarschuwingssignalen (het trillen van de stuurknuppel op een hoogte van 150
meter) zijn afgegaan.
Uit de blackbox blijkt dat toen direct weer vermogen is gegeven.
Echter voor het herstel van de vlucht was dit te laat, het toestel bevond zich te laag met als gevolg
dat de Boeing 1 kilometer voor de baan is neergestort.
....
Het onderzoek van de OVV zal zich vanaf nu volledig gaan richten op het functioneren van de de
radio hoogtemeters en de koppeling naar het automatische gashendelsysteem (automatisch
besturingssysteem).
3
De weersomstandigheden , met name het zicht door het lage wolkendek en de mist, hebben er
waarschijnlijk voor gezorgd dat op de hoogte waarop de daling werd ingezet de Polderbaan nog
niet goed zichtbaar moet zijn geweest
....
De Raad is van mening dat extra aandacht nodig is voor het functioneren van de radiohoogtemeter
bij gebruik van de automatische piloot en de automatische gashendels. De Raad heeft vandaag
een waarschuwing doen uitgaan naar Boeing waarin extra aandacht wordt gevraagd voor een
onderdeel van een manual van de Boeing 737, waarin wordt gesteld dat wanneer de radio
hoogtemeter(s) niet werken, de daaraan gekoppelde automatische piloot en automatisch
gashendelsysteem niet mogen worden gebruikt voor nadering en landing. De Raad geeft Boeing in
overweging te onderzoeken of deze procedure ook tijdens de vlucht van toepassing moet zijn.
De Nederlandse pers die zich vorige week nog afvroeg waarom Turkish niet op de zwarte lijst stond: "Fout van de piloot"

Fok: "Zie je wel, die domme Turken kunnen niet vliegen"

En dan roepen dat de Turken met de feiten aan de haal gaan...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66701428
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:54 schreef GoodGawd het volgende:


ppft
Die reakties
quote:
fout van de luchtverkeersleiding. moest minimaal 3 min tussentijd zijn met de andere vliegtuig, die voor turkish airlines landde.
ik denk oorzaak van de crash is de Turbulentie.
Schiphol kan wel alles verzinnen.. brandstof te kort, motoren vielen uit, beide gelijk wat een toeval, vliegtuig had al eerdere problemen dit dat.. binnenkort zal schiphol goed bestraft worden..
dit is 5de grote vliegtuig ramp bij schiphol.
Meteen het vingertje wijzen naar Nederland nu blijkt de oorzaak te liggen bij een defecte hoogtemeter en onoplettende piloten..
pi_66701465
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:57 schreef GoodGawd het volgende:
Opgelet kwaliteitspost!
Ik had m'n twijfels toen ik dit nogal zelfingenomen begin zag, maar het is inderdaad een prima uitleg.
pi_66701619
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Skwish het volgende:

[..]

Die reakties
[..]

Meteen het vingertje wijzen naar Nederland nu blijkt de oorzaak te liggen bij een defecte hoogtemeter en onoplettende piloten..
Deze dan :
quote:
hey mongolen hou je bakkes toe,
najah het is die kanker racisme na 45min komen hulpdiensten oke mongoolse regering!
45 minuten
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:28:40 #245
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66701957
Ja gelukkig is het niveau op het FokForum ietsjepietsje hoger dan de youtube comments!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66702149
Als zeer inactief fokker een linkje naar de NOS-animatie uit het 6-uurjournaal:

  woensdag 4 maart 2009 @ 19:39:28 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66702354
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:33 schreef busfoto.nl het volgende:
Als zeer inactief fokker een linkje naar de NOS-animatie uit het 6-uurjournaal:


inderdaad een duidelijk filmpje
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:41:41 #248
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66702447
Had de Luchtverkeersleiding eigenlijk niet iets kunnen zeggen over de veel te lage snelheid die ze ineens hadden? Ik snap dat dat niet per se hun taak is, maar toch..
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:44:22 #249
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66702539
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook dus, hoewel het in Turkije wel een beetje meer waar is dan in Nederland.

Je zou voor de grap eens moeten kijken naar het programma 'yemekteyiz', hoe mensen blijven doorlullen over iets wat gepatenteerd fout ging maar waarvoor ze dan altijd een verklaring hebben waar ze niks aan konden doen of die zogenaamd volstrekt logisch was.
Dat is dus de Turkse versie van Smakelijk Eten.

En dat zijn écht een stel zeikerds inderdaad. Geen idee waarom m'n moeke (en met haar de meeste Turkse vrouwen) dat überhaupt wil zien
AFC AJAX
pi_66703504
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:33 schreef busfoto.nl het volgende:
Als zeer inactief fokker een linkje naar de NOS-animatie uit het 6-uurjournaal:

Is dit ook kwa tijdsverloop een waarheidsgetrouwe reconstructie? Sommigen in dit topic spraken over 100 seconden die de piloten hadden om te reageren na de vermindering van de snelheid, in dit filmpje wordt een ander beeld geschetst.
pi_66703577
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Donald Duck held woensdag 4 maart 2009 @ 20:12:49 #252
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66703764
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
In de ogen van de turken natuurlijk niet. Die klampen maar al te graag vast aan het absurde verhaaltje van piloten die zelfs nog levens zouden hebben gered.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:14:07 #253
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66703826
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Had de Luchtverkeersleiding eigenlijk niet iets kunnen zeggen over de veel te lage snelheid die ze ineens hadden? Ik snap dat dat niet per se hun taak is, maar toch..
Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66703851
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is dit ook kwa tijdsverloop een waarheidsgetrouwe reconstructie? Sommigen in dit topic spraken over 100 seconden die de piloten hadden om te reageren na de vermindering van de snelheid, in dit filmpje wordt een ander beeld geschetst.
Nee. Ook het downselecten van het landingsgestel komt volgens mij veel te vroeg in dit filmpje. Het rapport geeft namelijk aan dat het systeem ten tijde van de fout een melding deed dat de gear nog up was. (Een hele grote clue voor de crew om te vermoeden dat er iets niet klopt!).

Vanaf dat moment is ook de snelheid terug gaan lopen (want de autothrottle heeft de motoren idle gezet en de autopilot probeert het vliegtuig op het juiste glijpad te houden).

Dit is 100 seconden zo door gegaan (waarin de crew helaas niet heeft opgemerkt dat de snelheid een heel stuk onder Vref, de standaard approach snelheid, lag)

Toen ontstond door de hoge neusstand die de autopilot had veroorzaakt een stall. De crew werd nog gewaarschuwd hiervoor, maar dit was op zo een lage hoogte en met de engines idle was er geen redden meer aan op dat ogenblik..)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66703874
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Blijkbaar dus niet...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66703951
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:14 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nee als de ATC daar ook nog op eens zou moeten letten dan wordt het een te grote belasting. Daarnaast zien de piloten het als eerste, die zien zoiets echt niet over het hoofd. Dat is gewoon onmogelijk, de belletjes gaan vanzelf wel rinkelen
Nee dus, niet als ze niet opletten.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66707037
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
Raken ze de heldenstatus nu weer kwijt ?
Nee tuurlijk niet, ze blijven echt wel volhouden dat Nederland de schuldige is.
pi_66707123
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:33:31 #259
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66707323
Ja en wat nu als dat ding gemaakt is door een Turkse Nederlander?

Nee, daar denk je niet aan he
AFC AJAX
  Donald Duck held woensdag 4 maart 2009 @ 21:37:24 #260
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66707485
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
Technologie is niet onfeilbaar. De piloten hadden prima kunnen landen, als ze direct en goed gehandeld hadden. Ook is Turkish Airways schuld aan te rekenen, het defect van die hoogtemeter was al eerder bekend
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66707580
http://www.dumpert.nl/med(...)en_eist_tonnen_.html

Triest hoor
Geld eisen omdat de hulpverlening niet goed zou zijn geweest.

[ Bericht 15% gewijzigd door MevrouwHopjes83 op 04-03-2009 21:55:25 ]
pi_66707607
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:40:40 #263
239053 trifko
One Minute!
pi_66707608
Heeft iemand een youtubelink naar het filmpje wat ik bij het NOS journaal van 18:00 uur zag, soort van virtuele reconstructie van de crash..

EDIT: gevonden


[ Bericht 64% gewijzigd door trifko op 04-03-2009 21:49:35 ]
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66707685
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:28 schreef Adothehague het volgende:
Er is maar een schuldige, en dat zijn NIET de Turken en NIET de Nederlanders, maar Boeing oftewel de maker van dit toestel.
Zon apparaat mag nooit defect gaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66707738
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
SOrry hoor.
Maar ik heb altijd geleerd dat niemand dom is, dat alleen de een makkelijkeriets leert dan een ander, maar dom bestaat niet volgens mijn bronnen.
pi_66707767
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:43 schreef Adothehague het volgende:

[..]

SOrry hoor.
Maar ik heb altijd geleerd dat niemand dom is, dat alleen de een makkelijkeriets leert dan een ander, maar dom bestaat niet volgens mijn bronnen.
Nou, volgens de mijne wel En jij hebt de (twijfelachtige) eer het levende bewijs te zijn!
pi_66707950
Jo Lightning ik heb om het goed te maken de gasten in PEW achterhaald:
Dus voor meer informatie: Nederland1 om 23:00

Johnny de Mol over Down met Johnny.
Benno Baksteen reageert op het rapport van de vliegcrash.
Passagiers Mustafa Atman en Mustafa Bahcecioglu.
Create Your World-finalist Geliza Nicolaas.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:50:12 #268
239053 trifko
One Minute!
pi_66707976
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66708036
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
De jongste.
pi_66708091
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:49 schreef Adothehague het volgende:
Jo Lightning ik heb om het goed te maken de gasten in PEW achterhaald:
Dus voor meer informatie: Nederland1 om 23:00

Johnny de Mol over Down met Johnny.
Benno Baksteen reageert op het rapport van de vliegcrash.
Passagiers Mustafa Atman en Mustafa Bahcecioglu.
Create Your World-finalist Geliza Nicolaas.
What. The. Fuck. Over?
pi_66708176
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijk

Van andere fora heb ik vernomen dat de 1st officer (degene in opleiding/typerating) PF was tot aan het begin van de ILS, daar zijn de controls overgegaan naar de captain.
Ik weet niet exact de bronnen van die posters, so don't pin me on this
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:57:08 #272
239053 trifko
One Minute!
pi_66708249
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sowieso zitten er 2 achter het stuur natuurlijk

Van andere fora heb ik vernomen dat de 1st officer (degene in opleiding/typerating) PF was tot aan het begin van de ILS, daar zijn de controls overgegaan naar de captain.
Ik weet niet exact de bronnen van die posters, so don't pin me on this
maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:58:03 #273
239053 trifko
One Minute!
pi_66708293
ik denk trouwens dat het precies gegaan is zoals in het filmpje van het NOS journaal
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:01:15 #274
132191 -jos-
Money=Power
pi_66708443
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef trifko het volgende:
is het al bekend wie van de 3 piloten achter het stuur zat?
Co-piloot. En de gezagvoerder nam het op het laatste moment over ofzo
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_66708448
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:57 schreef trifko het volgende:

[..]

maar ik bedoel degene die de vliegtuig bediende.
PF = Pilot Flying
pi_66708498
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:58 schreef trifko het volgende:
ik denk trouwens dat het precies gegaan is zoals in het filmpje van het NOS journaal
Niet helemaal, met name het tijdstip van selecteren gear down klopt niet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66709913
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vond de Turken ook wel erg voorbarig met hun "conclusie" over turbulentie veroorzaakt door een eerdere 757...
Zielige lui die turken.
Er gebeurt een ramp die met "slechts" 9 doden miraculeus goed afloopt.
De hulpverlening werk zich het apelazerus. In de ziekenhuizen worden alle zeilen bijgezet om de gewonden op te lappen. Alle kritiek gewonden hebben ze tot nog toe in leven kunnen houden.
Maar in de turkse pers wordt dat alles snel vergeten omdat de turkse eer zogenaamd wordt aangetast. Alsof turkse vliegers onfeilbaar zijn. Het turbulentie verhaal wordt vandaag opnieuw door de turkse vliegersclub in de aandacht gebracht.
Moet ik nu serieus geloven dat er tussen een 757 en een 737 een tijd van 4 minuten moet zitten?
-
pi_66710166
Boeiende uitzending bij NOVA. De voorzitter van de vereniging van verkeersvliegers erkent dat het weten van de preciese consequenties van het uitvallen niet zoals verwacht functioneren van een radiohoogtemeter op het auto-throttlesysteemniet tot parate kennis van piloten behoort.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tourniquet op 04-03-2009 22:56:58 ]
pi_66710221
Ja idd. Goed vakwerk van NOVA.
pi_66710241
Verandert niks aan de situatie dat een vliegtuig gevlogen moet worden door piloten. De hele reden dat er nog een piloot in een airliner zit is om te monitoren en in te grijpen wanneer er iets buiten de standaard situatie gebeurt. Blijkbaar waren de Turkish Airlines piloten daar niet toe in staat.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:43:35 #281
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66710285
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat ben jij oerdom zeg. Sowieso kun je niet iets maken wat niet kapot kan. Ten tweede is het een totaal niet essentieel instrument. Totaal niet nodig voor de landing. De schuldigen zijn de piloten die faalden in elk opzicht. Ze waren niet in staat het vliegtuig in de lucht te houden omdat ze de snelheid eruit lieten lopen. En ja, dan knal je de grond in. Dat moet zelfs jij snappen.
Wat jij ook zou moeten snappen is dat je op dit moment niet objectief kan zeggen dat alle schuld bij de piloten ligt. Dit kan niet aangezien nog niet alle informatie beschikbaar is.

Ik zeg niet dat het niet zo is, misschien hebben ze dat ook wel. Maar net zo goed dat je niet iets kan maken wat niet kapot kan, kan je ook niet op dit moment objectief vaststellen dat de piloten voor 100% schuldig zijn aan dit ongeluk.
Anders heb je wel een heel gebrekkig beeld van objectief onderzoek.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:44:33 #282
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66710331
Beetje dom van de turken om al te schreeuwen voor je geslagen word.
Tot nu toe is er toch immers helemaal geen echt conclusie getrokken ? Daarvoor word er nog veel meer onderzocht enzo, toch

Mja de piloten waren helden en nu zullen ze wel tot martelaren worden uitgeroepen

Ik vraag me wel dit af : Had men vanuit de verkeerstoren niet eerder in de gaten dat het niet goed ging en bijtijds kunnen waarschuwen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_66710341
De radiohoogtemeter is toch niet uitgevallen? Hij gaf een foutieve waarde aan. Een beetje systeemkennis moet een piloot toch wel hebben. Het zou een zeer slechte zaak zijn als alle drie de piloten aan boord van het toestel niet zouden weten dat dit consequenties zou hebben voor de autopilot.
pi_66710392
@Lightning_NL: volgens mij moeten piloten dan weten dat ze handmatig de landing moeten inzetten/afmaken, niet het gaat niet zo zeer om de consequenties.
pi_66710445
De consequentie is met een beetje systeemkennis logisch te beredeneren.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:47:26 #286
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66710457
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Verandert niks aan de situatie dat een vliegtuig gevlogen moet worden door piloten. De hele reden dat er nog een piloot in een airliner zit is om te monitoren en in te grijpen wanneer er iets buiten de standaard situatie gebeurt. Blijkbaar waren de Turkish Airlines piloten daar niet toe in staat.
Dat blijkbaar kan je nog niet objectief vaststellen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66710563
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:47 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat blijkbaar kan je nog niet objectief vaststellen.
Waarom niet?

De andere mogelijkheid zou zijn dat de piloten wel in staat waren de goede handelingen te doen en dan was er niks gebeurd. Aangezien het toestel is gecrashed lijkt mij dit laatste niet het geval
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:50:39 #288
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66710601
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:44 schreef Lightning_NL het volgende:
De radiohoogtemeter is toch niet uitgevallen? Hij gaf een foutieve waarde aan. Een beetje systeemkennis moet een piloot toch wel hebben. Het zou een zeer slechte zaak zijn als alle drie de piloten aan boord van het toestel niet zouden weten dat dit consequenties zou hebben voor de autopilot.
je doet nu net of ze uren naar een defecte meter hebben gestaard.
Wie weet was het dalen al ingezet en ging op een cruciaal moment de meter van slag. Vermogen wordt vermindert. Wie zegt dat dit niet gebeurde op een moment dat ze 5 seconden de tijd hadden om het te zien en in te grijpen.

Informatie over wat en hoe de piloten wat wisten is er nog niet. Je gedraagd je als een Turk die zegt dat ze niks fouten deden, maar precies andersom.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:51:37 #289
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66710648
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Waarom niet?
Luister nog eens naar de persconferentie en blijf niet in je vooringenomenheid zitten.
Ze hebben nog niet alle informatie over de piloten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:52:42 #290
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66710703
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Waarom niet?

De andere mogelijkheid zou zijn dat de piloten wel in staat waren de goede handelingen te doen en dan was er niks gebeurd. Aangezien het toestel is gecrashed lijkt mij dit laatste niet het geval
nou, ik ben blij dat jij dit onderzoek niet doet.

Er zijn ook nog andere mogelijkheden, en conclusies trekken voor je alle info hebt lijkt me niet echt betrouwbaar.
en dat voor een piloot
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66710730
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

je doet nu net of ze uren naar een defecte meter hebben gestaard.
Wie weet was het dalen al ingezet en ging op een cruciaal moment de meter van slag. Vermogen wordt vermindert. Wie zegt dat dit niet gebeurde op een moment dat ze 5 seconden de tijd hadden om het te zien en in te grijpen.

Informatie over wat en hoe de piloten wat wisten is er nog niet. Je gedraagd je als een Turk die zegt dat ze niks fouten deden, maar precies andersom.
Er is al vaak zat opgemerkt dat dit probleem met de radalt al vaker was voorgekomen, 8x zelfs in de voorgaande 25 uur. Ik mag er vanuit gaan dat de piloten hiervan op de hoogte waren (Zo niet, dan mag Turkish Airlines zich nog MEER kapot schamen). Mocht de radalt ineens gefaald hebben, dan was het vliegtuig tenminste nog op genoeg snelheid om veel meer reactietijd te hebben.
pi_66710867
@Light, waarom ga je niet even chatten met Hans Tetteroo: www.novatv.nl
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:57:07 #293
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66710898
Zeg slagroomkloppervlieger, kap eens met die "ik heb gelijk, en dat zal ik de rest van de wereld eens even vertellen" instelling van je.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66710918
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nou, ik ben blij dat jij dit onderzoek niet doet.

Er zijn ook nog andere mogelijkheden, en conclusies trekken voor je alle info hebt lijkt me niet echt betrouwbaar.
en dat voor een piloot
Het is toch vrij duidelijk dat het toestel anderhalve minuut ruim 40kts onder Vref zat.
Tijdens een landing hoor je gewoon je crosschecks uit te voeren. Het kan nooit goed te praten zijn als 2 man anderhalve minuut lang niet op een van de meest basic instrumenten kijkt tijdens een van de meest kritieke momenten van een vlucht. Punt.
Het autoland systeem hoort gemonitord te worden. De piloot vliegt, niet het systeem.

Dan heb ik het nog niet eens over de gear-up warning...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66710971
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het is toch vrij duidelijk dat het toestel anderhalve minuut ruim 40kts onder Vref zat.
Tijdens een landing hoor je gewoon je crosschecks uit te voeren. Het kan nooit goed te praten zijn als 2 man anderhalve minuut lang niet op een van de meest basic instrumenten kijkt tijdens een van de meest kritieke momenten van een vlucht. Punt.
Het autoland systeem hoort gemonitord te worden. De piloot vliegt, niet het systeem.
Inderdaad, maar dat schijnen niet veel mensen hier te begrijpen. Er is gewoon enorm gefaald door de piloten.
pi_66711036
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:57 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zeg slagroomkloppervlieger, kap eens met die "ik heb gelijk, en dat zal ik de rest van de wereld eens even vertellen" instelling van je.
Ahhh, je kunt er niet mee omgaan? Mond houden en incasseren
pi_66711063
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:44 schreef Lightning_NL het volgende:
De radiohoogtemeter is toch niet uitgevallen? Hij gaf een foutieve waarde aan. Een beetje systeemkennis moet een piloot toch wel hebben. Het zou een zeer slechte zaak zijn als alle drie de piloten aan boord van het toestel niet zouden weten dat dit consequenties zou hebben voor de autopilot.
Nee, excuus ik gaf verkeerde info. De voorzitter gaf eerlijk toe dat de preciese consequenties van het niet zoals verwacht functioneren van een radiohoogtemeter op het auto-throttlesysteem in het algemeen niet tot parate kennis van piloten behoort en ik geloof hem direct. Het staat uiteraard beschreven in één van de system manuals van de 737 en ze hadden via info van andere signalen (vooral het te veel teruglopen van de snelheid) ook moeten ingrijpen.

En je punt is nu wel gemaakt hoor. Dat jij nu alwetend en onfeilbaar bent wil niet zeggen dat al jouw collega vliegers dat ook zijn.
pi_66711074
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Er is al vaak zat opgemerkt dat dit probleem met de radalt al vaker was voorgekomen, 8x zelfs in de voorgaande 25 uur. Ik mag er vanuit gaan dat de piloten hiervan op de hoogte waren (Zo niet, dan mag Turkish Airlines zich nog MEER kapot schamen). Mocht de radalt ineens gefaald hebben, dan was het vliegtuig tenminste nog op genoeg snelheid om veel meer reactietijd te hebben.
2 keer hoor
pi_66711125
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Verandert niks aan de situatie dat een vliegtuig gevlogen moet worden door piloten. De hele reden dat er nog een piloot in een airliner zit is om te monitoren en in te grijpen wanneer er iets buiten de standaard situatie gebeurt. Blijkbaar waren de Turkish Airlines piloten daar niet toe in staat.
Die gezagvoerder had 15.000 vlieguren achter de rug, hij is via de luchtmacht ingestroomd en heeft jarenlang in straaljagers gevlogen. Maar jij zal het vast beter hebben gekund.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:03:31 #300
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66711183
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Er is al vaak zat opgemerkt dat dit probleem met de radalt al vaker was voorgekomen, 8x zelfs in de voorgaande 25 uur.
Echt objectief ben je niet.:
quote:
Uit de zwarte doos van het neergestorte toestel blijkt dat het toestel van Turkish Airlines in de acht voorafgaande vluchten tweemaal eerder problemen had met de hoogtemeter. Het is nog niet duidelijk op welke specifieke vluchten dat was.
quote:
Ik mag er vanuit gaan dat de piloten hiervan op de hoogte waren (Zo niet, dan mag Turkish Airlines zich nog MEER kapot schamen). Mocht de radalt ineens gefaald hebben, dan was het vliegtuig tenminste nog op genoeg snelheid om veel meer reactietijd te hebben.
Je hebt blijkbaar mijn punt nog niet begrepen. Ik zeg niet dat de piloten het goed hebben gedaan, ik zeg dat je nog niet kan zeggen dat ze het fout hebben gedaan, dat is heel wat anders. En je loopt zelf onwaarheden te verkondigen.

Je verdraait de feiten, bent vooringenomen en subjectief. Prima, maar je bent niet zoals je je probeert voor te doen, de objectieve vlieger met praktijkervaring.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:03:44 #301
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66711199
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:00 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ahhh, je kunt er niet mee omgaan? Mond houden en incasseren
Jij bent anders degene die geen tegenspraak kan hebben
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:07:11 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66711322
mag vorzichtig geconcludeerd worden dat men misschien erg was afgeleid omdat men met 3 man in de cockpit zat?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')