Eerst koken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:51 schreef Greys het volgende:
Co, die sperzieboontjes met dip.... (niet lachen)... eet je dat koud of warm en moet je ze dan eerst koken of eet je dat zó en...?
Eerst koken!!! Rauwe sperziebonen zijn zeer ongezond! En het kan allebei. Ik vind lauw/warm het lekkerst, maar koud kan ook prima!!quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:51 schreef Greys het volgende:
Co, die sperzieboontjes met dip.... (niet lachen)... eet je dat koud of warm en moet je ze dan eerst koken of eet je dat zó en...?
bron het voedingscentrumquote:Peulvruchten en bonen (lectinen)
In rauwe peulvruchten zoals bonen, linzen, erwten en kapucijners, maar ook in sperziebonen en snijbonen, zitten zogenaamde lectinen. Dit zijn stoffen die schadelijk kunnen zijn voor mensen die bonen rauw eten. Rauwe of onvoldoende verhitte peulvruchten en bonen kunnen de werking van de darmen ernstig ontregelen en bij langdurige consumptie de nieren beschadigen. De symptomen van een dergelijke lectinevergiftiging zijn braken, koorts en lichte diarree. Soms treedt ook een daling van de bloeddruk op.
Het is een bouwput, maar wel een hele mooie bouwput. Beste Binnenstad 2007-2009.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:52 schreef neen het volgende:
[..]
Is dat een beetje een kwaliteitsstad? Ik ga zaterdag bij een open dag kijken van een opleiding in Velp.
Ik vind het altijd heerlijk als je over de A12 komt aanscheuren en de "bergen" weer ziet liggenquote:Op woensdag 4 maart 2009 16:59 schreef conleche het volgende:
Mijn moeder woont in Arnhem en ik vind het best een mooie stad, maar zou er niet willen wonen.
Ik wel. Mocht ik ooit terug gaan naar NL, dan zal het waarschijnlijk Arnhem of Nijmegen worden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:59 schreef conleche het volgende:
Mijn moeder woont in Arnhem en ik vind het best een mooie stad, maar zou er niet willen wonen.
Ik vind Nijmegen een geitenwollensokken boomknuffelaars gemeentequote:Op woensdag 4 maart 2009 17:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik wel. Mocht ik ooit terug gaan naar NL, dan zal het waarschijnlijk Arnhem of Nijmegen worden.
Je bent je groenvoer weer een beetje vergetenquote:Op woensdag 4 maart 2009 16:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
Okee, it is a fact! Mijn sort-of-balansdag-lijstje is geworden:
O: twee sneetjes met gekookte gelderse worst (wat ik dus niet meer ga doen)
T: banananananana.
L: bruin pistoletje met kipfilet![]()
D: bruin pistoletje met kipfilet en later als ik thuis ben een miniblikje soep (Kippensoep met veggies!)
Vrij balanzig dacht ik zo
nekker?quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:03 schreef neen het volgende:
Ik kan moblo als nekker natuurlijk niet serieus nemen!
Ik ga bij Larenstein kijken ja, alleen dan gewoon hier bij de locatie in Leeuwarden die ook erg mooi is
heb je mijn lijstje van gisteren gezien?quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je bent je groenvoer weer een beetje vergeten. (in soep uit blik zitten toch geen echt groentes buiten een verlepte prei?)
Mijn lijstje voor vandaag, drama want totaal geen regelmaat:
O: Brinta met kaneel
T: Time out koekjeen een handje drop
![]()
L: 4 (!) boterhammen hagelslag![]()
T: Klein zakje naturel chips![]()
D: Lasagna (dat zal dan weer meevallen, want niet lekker) en een waterijsje oid
S: Kranten lopen![]()
S: Als het aan mij ligt, ga ik vanavond weer met de gewichten aan de gang
T: Iets dat wél gezond is. Worteltjes, appel, magere kwark oid
Mijn deelname aan het collectief mislukt weer.
ja, gezellig, een zakelijke stadquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik vind Nijmegen een geitenwollensokken boomknuffelaars gemeente, Arnhem is veel directer en zakelijker.
quote:
Met uit eten? Ja maar dat telt nietquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
heb je mijn lijstje van gisteren gezien?![]()
Ik poste hem vanmorgen! En nu moet ik racen naar les! ik PM em anders later welquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Met uit eten? Ja maar dat telt niet
Mijn edit was snellerquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik poste hem vanmorgen! En nu moet ik racen naar les! ik PM em anders later welDan hoef je je niet te schamen
ik was uit eten namelijk.
bai
Dude, dat is echt veel te weinig kcalquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:15 schreef Miss_S het volgende:
Nog snel een tvp
Mijn eetlijstje:
O: peer en 2 witte geroosterde boterhammen
L: zweedse sandwich van de Ikea
D: maaltijdsalade 350kcal (ipv van de friet die mijn ouders eten)
Ik ben tevreden
Die IKEA sandwiches zijn moddervet met kaas en mayonaisequote:Op woensdag 4 maart 2009 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dude, dat is echt veel te weinig kcal
ik wilde net zeggen dat ik er niet zo tevreden mee zou zijn, eigenlijk, inderdaad..quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dude, dat is echt veel te weinig kcal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |