nooit gehoord van houtskeletbouw?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:33 schreef Ixnay het volgende:
Woningen met een houten draagconstructie zijn over een jaar of 20 a 30 niet meer in trek.
Dan komen de eerste klachten met het rotten van hout etc.
Moderne huizen hebben prefab betonvloeren.
ik heb er 1 gekochtquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:05 schreef IkWilbert het volgende:
Mijn droom, een jaren 30 woning![]()
Moet het nu doen met een 2002 tussenwoning...
Ja, wie nietquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:00 schreef _VoiD_ het volgende:
(ik hb liever een woonkamer van 4x6 dan twee van 2x3)..
jah moest em scannequote:Op zondag 8 maart 2009 08:31 schreef Hyperdude het volgende:
Dat vind ik meer een jaren '30 foto dan een jaren '30 huis.
Ik heb het gezien... laminaat: FAIL, plafond: FAIL, en wat was er in hemelsnaam jaren '30 dertig aan die schrootjes?quote:Op zondag 8 maart 2009 15:21 schreef Ml-etje het volgende:
eigen huis en tuin gezien? Jaren 30 opknapper..althans zo noemn ze het, of het zo is laat ik graag aan jullie over
meer dan 8 ton, kijk maar naar de groote, echt huge. En dan komen er nog allemaal extra kosten van optionele mogelijkheden bij (zoals extra brede dakgoot, etc.)quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:17 schreef klusfoobje het volgende:
steenkeuze is juist prima man!
Leuk detail is het metselwerk boven de ramen. Minder zeldzaam, maar hoort er welbij, is het kleurverschil bij de 1e meter. de platte rand en verspringende rand op de vrijstaande schoorsteen doet het ook goed.
Het glaswerk op zich is goed, kleur misschien mwah mwah maar goed in stijl hoor, smalle hoge ramen in het trappenhuis.
Ben er nieuwsgierig wat zoiets nu kost om neer te zetten en meer nog naar de indeling binnen.
* lady-wrb herinnert zich een trilplaat die op de houden vloer zoveel kabaal maakte dattie op straat te horen wasquote:Op woensdag 4 maart 2009 18:58 schreef Syytön het volgende:
^^ Ik zou inderdaad maar wat graag een betonvloer willen.![]()
*luistert naar de rennende kinderen en telefoon boven mij
klopt daarom is de combinatie van het uiterlijk van een jaren ''30 woning en de binnenkant/opzet die aan de eisen van de moderne tijd voldoet ook zo gewild.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:04 schreef krapula het volgende:
beetje jammer dat de meest karakteristieke elementen die iedereen opnoemt weinig te maken hebben met mooie ruimten, goed werkende plattegronden en een goed leefklimaat... die standaard-jaren-30-voorgevel ziet er van buiten misschien wel goed uit, maar ik ken weinig jaren 30 woningen die van binnenuit ruim opgezet zijn.
Welnee... Sinds december onze jaren-30 (1936) woning... We zijn nu flink aan't verbouwen... Veel zelf gedaan en nu zijn de vakmannen bezig... Nieuwe terrazzovloer in de vestibule, de hal en het (nieuw te bouwen) toilet, nieuwe houten vloer in de keuken en een nieuwe keuken (2e week april)...quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:41 schreef Lemmeb het volgende:
De jaren '30 woningen waren de grote hype in huizenland van de afgelopen jaren. Alleen dat feit al lijkt me voldoende reden om er nu absoluut geeneen meer te kopen en rustig af te wachten totdat de markt voor jaren '30 woningen is ingestort.
Je hebt precies op te top gekocht. Die verbouwing ga je er nooit meer uithalen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:49 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Welnee... Sinds december onze jaren-30 (1936) woning... We zijn nu flink aan't verbouwen... Veel zelf gedaan en nu zijn de vakmannen bezig... Nieuwe terrazzovloer in de vestibule, de hal en het (nieuw te bouwen) toilet, nieuwe houten vloer in de keuken en een nieuwe keuken (2e week april)...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt precies op te top gekocht. Die verbouwing ga je er nooit meer uithalen.
Serieuze vraag: Denk jij dan dat je woning substantieel in waarde zal stijgen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je bent nogal zeker van je zelf. Niemand weet wat er gaat gebeuren maar jij wel.
Ik denk dat er altijd inflatie blijft bestaan op enkele jaren na. Dus het komt wel goed met de waarde van de huizen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieuze vraag: Denk jij dan dat je woning substantieel in waarde zal stijgen?
En dat is dus een jaren 1890-1910 Neo-Renaissance huis (de stijl, althans). De bouwstijl die ondergetekende ook prefereert. En bezit, jammer genoeg lang niet zo mooi als dat huis, maar toch.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:31 schreef Fortitudo het volgende:
klopt daarom is de combinatie van het uiterlijk van een jaren ''30 woning en de binnenkant/opzet die aan de eisen van de moderne tijd voldoet ook zo gewild.
Ik vind dit echter misschien nog wel een nog mooier type huis (wordt handiger met ruimte omgesprongen en is imposanter):
[ afbeelding ]
Alleen bij dit soort huizen is een twee-oner-1-kap niet echt vaak voorkomend.
Who cares... Vloeren en keuken koop ik voor mijn woonplezier, en niet als investering. Over 15 jaar is elke keuken, ook onze nieuwe Bülthaup, gedateerd en afgeschreven. Ik hoop er toch wel ongeveer die periode te gaan wonen (vrijstaand op een perceel van 820 m2, dus kan nog wel een tijdje vooruit) en anders is het een gevalletje dikke pechquote:Op woensdag 25 maart 2009 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt precies op te top gekocht. Die verbouwing ga je er nooit meer uithalen.
Tuurlijk wel prettig als je een rendementje maakt, maar wonen kost nu eenmaal geld en wonen in een oud huis wat extra geld (onderhoud). Als je daar rekening mee houdt is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:05 schreef capricia het volgende:
Vind het persoonlijk altijd wel prettig als mijn investering er weer uit gehaald wordt met een stijging van de waarde. Ik koop geen huis om een ton verlies te lijden, ieg. Gebeurt dat wel, dan heb ik iets stoms gedaan.
In de tussentijd moet je er gewoon lekker in wonen, natuurlijk.
Mjaah, ik geloof er serieus geen kont van dat die huizen in eens onverkoopbaar worden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:05 schreef capricia het volgende:
Vind het persoonlijk altijd wel prettig als mijn investering er weer uit gehaald wordt met een stijging van de waarde. Ik koop geen huis om een ton verlies te lijden, ieg. Gebeurt dat wel, dan heb ik iets stoms gedaan.
Of in AEX:quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]Maar al met al. Het blijft koffiedik kijkerij (mensen die dingen in de toekomst zeker weten horen thuis op de kermis of in TRU) maar ik denk niet dat mijn huis in waarde gaat dalen.
Hard dalen? Nee.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Of in AEX:
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Maar jij gelooft daar dus niet zo in, in dat die prijzen hard gaan dalen?
Doe eens lange termijn denkenquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:05 schreef capricia het volgende:
Gemiddeld 10% dan, want op sommige plaatsen is die 10% allang overschreden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hard dalen? Nee.
Misschien komt er een dipje komende 5 jaar, dat de tent 10% inzakt.
Het is geen kwestie van 'verlangen' maar van 'kunnen betalen'.quote:Het is algemeen bekend dat de bevolking dat een eigen onderkomen verlangt nog lange na niet aan het krimpen is
Dat verlangen zorgt icm. met inflatie en een economie die op de langere termijn echt wel weer aantrekt er simpelweg voor dat het omgezet kan worden in doenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gemiddeld 10% dan, want op sommige plaatsen is die 10% allang overschreden.
[..]
Het is geen kwestie van 'verlangen' maar van 'kunnen betalen'.
Het is ook algemeen bekend dat veruit de meeste mannen het liefst in een hele dure auto zouden willen rijden (vrouwen trouwens ook). 3x raden waarom de meesten dat niet doen.
Je bent aan het wensdenken. Maar van mij mag je, dat zou ik waarschijnlijk ook doen als ik 'exposure' had.
Dat is leuk, maar van 'doen' alleen word je niet rijk. Je zult toch waarde toe moeten gaan voegen, maar dat zijn we in Nederland een beetje verleerd met die diensteneconomie.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat verlangen zorgt icm. met inflatie en een economie die op de langere termijn echt wel weer aantrekt er simpelweg voor dat het omgezet kan worden in doen.
Nee, ik niet. Ik heb er namelijk helemaal geen belang bij dat de huizenprijzen dalen. Ik ben namelijk niet van plan ooit te gaan kopen.quote:En wensdenken? Doet niet iedereen dat? Incl. ene Lemmeb?
Sure.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:52 schreef speknek het volgende:
Je bent zo'n conspiracynut die er een harde plasser van krijgt het einde van de wereld te prediken.
Gelijk heb je. Huren is veel makkelijker! Hoef je in elk geval niet zelf te schilderen en je weet precies wat je rendement op je woning zal gaan zijn!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:12 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ben namelijk niet van plan ooit te gaan kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |