nee, met een klein plusje (3 a 4 pts) het weekend in en maandag weer van dik hout...quote:
quote:Van den Akker: Ik ben nog nooit zo bullish geweest.
Roelof-Jan van den Akker, Technisch Analist bij ING, verzorgt op wekelijkse basis de Sprinter website van zijn analyses op verschillende markten. Van den Akker voorspelde in mei 2008 - toen de AEX nog op 480 punten stond - dat de index nog dat jaar onder de 300 punten zou duiken. De voorspelling leverde hem destijds forse kritiek op. Niet alleen wilden andere technische analisten niet zover gaan, ook zijn eigen collega”s vroegen hem waarom hij een dergelijk negatief scenario naar buiten bracht. Van de Akker heeft zelfs tijdlang volgehouden dat de bodem van de AEX op 150 zou komen te liggen. Toch lijkt bij van den Akker als één van de eerste een korte draai van “bearish” naar “bullish” te maken. Roelof-Jan van den Akker zegt in de afgelopen twee jaar nog nooit zo ”bullish” te zijn geweest als op dit moment.
Van den Akker schrijft dat vanmorgen in een email aan zijn klanten. Hij rekent op een bear market rally van 50 procent. Op de korte termijn zullen de indices nog met 10 tot 15 procent kunnen dalen, maar nu niemand er meer in gelooft is de cirkel rond, stelt hij.
“Eind 2007 werden wij, tegen de trend in, zeer bearish. Nu wordt iedereen bearish en is het tijd om bullish te worden. Want denk eraan: de grote meerderheid is altijd aan de verkeerde kant van de markt. Zo werken aandelenmarkten altijd: ontkenning (eind 2007/ begin 2008), paniekverkopen (tweede helft 2008) en capitulatie door overshooting (in 2009).” De markt is sinds de top in mei 2008 op 494 punten bijna non-stop 60% gedaald zonder dat er sprake is geweest van een duurzame bear market rally. Dit feit gekoppeld aan het extreme bearish sentiment maakt de kans groot op een herstel in de komende maanden. “Door de combinatie van een extreem sombere stemming en uitstekende beleggingskansen, denken wij dat we deze maand de bodem bereiken en de mogelijkheden voor een bear market rally zijn geschapen.”
Van den Akker toont in zijn email aan klanten een grafiek waaruit blijkt dat de RSI van de S&P 500 in de maand februari het op een na laagste niveau sinds 1930 heeft bereikt. Dit wijst volgens hem op een extreme overshooting. Vergelijkbaar is deze situatie met 1974, toen de beurs in negen maanden tijd met 50 procent steeg. Ook wijst hij erop dat obligaties al acht maanden stijgen en daardoor verhoudingsgewijs duur zijn geworden en dat er nu een keer een moment ten gunste van aandelen komt.
Als laatste punt haalt hij de “Dow Theory” aan. De Transportation Index is sinds de doorbraak onder de 2.950 punten in februari in een vrije val geraakt en is op weg naar de belangrijke en sterke horizontale steun op 2.000 punten. Indien, zoals verwacht, deze steun succesvol getest wordt ontstaat er een “bullish divergence”. De Industrials zijn namelijk al onder de dieptepunten op 7.500 punten gedaald uit 2002. Als de Transportation Index er in slaagt om de dieptepunten uit 2001/2003 niet te doorbreken dan wijst dit op een naderende trendommekeer
quote:
Hij denkt het zelfde als ik! Ik zal morgen eens een topic openen "Sterke rally onderweg".quote:Op de korte termijn zullen de indices nog met 10 tot 15 procent kunnen dalen, maar nu niemand er meer in gelooft is de cirkel rond, stelt hij.
ja ik denk het ook, maak er maar van: stevige bear rally onderwegquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:00 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Hij denkt het zelfde als ik! Ik zal morgen eens een topic openen "Sterke rally onderweg".
Extreem stevige zelfs.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:03 schreef henkway het volgende:
[..]
ja ik denk het ook, maak er maar van: stevige bear rally onderweg
waarom bepalen ze in het congress niet gewoon dat alle banken de eerste drie jaar geen jaarrekeningen meer hoeven te publilceren?quote:
quote:On CNBC’s “Closing Bell” FM contributor Jon Najarian told Dylan Ratigan he sees a catalyst out there that could lift banks [XLF 6.89 -0.09 (-1.29%) ] as much as 100% - and as soon as next week.
The catalyst involves mark-to-market accounting; which has been blamed for forcing banks to record billions of dollars in writedowns.
According to Reuters, a U.S. House Financial Services subcommittee is expected to hold a hearing on mark-to-market accounting rules as soon as March 12. The SEC's chief accountant and the chairman of the Financial Accounting Standards Board, will be asked to testify, the report said.
DOW JONES INDU AVER...
(.DJIA)
6875.84 149.82 (+2.23%%)
Dow
If that meeting results in the government relaxing mark-to-market rules, Najarian thinks the stock market could explode.
He says, “if the government relaxes mark-to-market for 12 to 18 months you could see financials move 100% in a matter of hours.”
And he goes on to say, “In fact, I hope you’ll replay the soundbite because if the government relaxes mark-to-market accounting a number of banks stocks will be unbelievable values at these levels.”
But that's not all. Najarian thinks the move could not only light a fire under banks, but the entire market. “If that Reuters report above is right there’s a very good chance the entire market will get a big lift.”
Again, the date to watch is March 12th
http://www.cnbc.com/id/29513722quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:13 schreef Netstorm het volgende:
Wat is er precies op 12 maart dan? een crash?
Nog steeds niet duidelijk?quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
http://www.cnbc.com/id/29513722
Ik blijf me ook verbazen over dit soort onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hoe kan een boekhoudkundig begrip invloed hebben op de waarde van een bedrijf? Er veranderd geen klap aan de cash flows? Hoe waren we ook alweer in deze crisis beland? Mispricing van risico's?
Gewoon... Zoals ze de rest ook verzinnen. Waarschijnlijk ff in slaap gevallen en een droom gehadquote:
'Gewaardeerd op de markt' ofzo? Ik weet het eigenlijk niet precies, maar ik snap het stukje wel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:06 schreef Molluck het volgende:
Wat is de Nederlandse term voor dat mark-to-market dan?
Idd, hoe hard ze gisteren omhoog gingen gaan ze nu naar beneden!quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:39 schreef pberends het volgende:
BAM... buy the rumor... sell the fact.
50 eurocent dividend (=aandeel hoort dan op 8 euro te staan) lijkt ook veel, maar aangezien de bouw pas aan het begin staat van de ellende vrees ik het ergste voor BAMquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:41 schreef Gremen het volgende:
[..]
Idd, hoe hard ze gisteren omhoog gingen gaan ze nu naar beneden!
Geniaalquote:Op donderdag 5 maart 2009 01:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
http://www.cnbc.com/id/29513722
idd waardering op marktwaarde.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Gewaardeerd op de markt' ofzo? Ik weet het eigenlijk niet precies, maar ik snap het stukje wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |