Jaja! net als wij hier. Spanning en Sensatie!quote:Koopman kan niet verhullen dat hij en zijn collega's toch wel een beetje opgewonden raken van al dat slechte nieuws: "Het zijn voor financieel-economisch journalisten interessante en opwindende tijden. Wij proberen zo goed en zo professioneel mogelijk verslag te doen van de grootste crisis van onze generatie. Ik hoop dat u het enthousiasme waarmee wij dit doen niet verwart met leedvermaak." De kijkcijfers van RTL Z zijn sinds het uitbreken van de kredietcrisis verdubbeld.
Bij mij is het toch echt leedvermaak hoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
De azijnpisserij van RTL-Z:
[..]
Jaja! net als wij hier. Spanning en Sensatie!
Mooi artikel Berends. Dat filmpjequote:
Mijn eerste gedachte toen ik dit hoorde: "Daar gaat ING".quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:44 schreef edwinh het volgende:
BOS wil beleggers kunnen onteigenen
AMSTERDAM, woensdag - Minister van Financiën Wouter Bos onderzoekt de mogelijkheid om een gedwongen onteigening van aandeelhouders wettelijk mogelijk te maken.
Dat schrijft het Financiële Dagblad. Op dit moment is dat juridisch in Nederland nog niet mogelijk. 'Hoe ingrijpend een onvrijwillige nationalisatie ook is, in een crisissituatie heb ik graag de beschikking over het gehele portfolio aan mogelijkheden', zei Bos gisteren na afloop van een internationaal congres over corporate governance.
Met een speciale wet kunnen onwillige aandeelhouders worden onteigend tegen een beperkte vergoeding, zoals landeigenaren worden onteigend vanwege de aanleg van een snelweg of rails. Of zo'n maatregel zich beperkt tot financiële instellingen wil Bos niet zeggen. Bij de overname van Fortis-ABN is volgens Bos sprake van een 'vrijwillige nationalisatie'.
In het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Ierland heeft de overheid al wel wettelijke mogelijkheden om beursgenoteerde financiële instellingen onvrijwillig te nationaliseren. De Duitse regering komt een dezer dagen ook met een speciale tijdelijke wet die het mogelijk maakt banken tegen de zin van aandeelhouders te nationaliseren. Directe aanleiding is de bank Hypo Real Estate, waarbij aandeelhouders zich nu nog tegen een kapitaalinjectie van de staat verzetten.
BEL20 staat er nog goed voor, ruim boven het niveau van de bodem van 2003.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Valt me op trouwens dat Belgie vaak sneller in het rood duikt dan de rest, nu ook weer bijna rood.
komt nog wel, hij zit te spinselen hoe krijg ik de bank bijna gratisquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:00 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte toen ik dit hoorde: "Daar gaat ING".
quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef henkway het volgende:
[..]
komt nog wel, hij zit te spinselen hoe krijg ik de bank bijna gratis
Hij heeft natuurlijk wel een probleem met aandeelhouders als hij ING wil overnemen. Die gaan 't hem echt niet geven voor 3 euro per aandeel ofzo.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef henkway het volgende:
[..]
komt nog wel, hij zit te spinselen hoe krijg ik de bank bijna gratis
Ja. En ik ben benieuwd hoeveel de aandeelhouders dan krijgen als onteigeningssom. 8 euro? Dan loont het om flink in te gaan slaan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:00 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Hoe zit het met de andere bodems ook alweer? dus van de DAX en de CAC-40?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:01 schreef pberends het volgende:
[..]
BEL20 staat er nog goed voor, ruim boven het niveau van de bodem van 2003.
Onteigenen is gratis, qua aanschaf. Het is een dwangmiddel wat de politie ook wel eens hanteert. Alsmede rechters.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja. En ik ben benieuwd hoeveel de aandeelhouders dan krijgen als onteigeningssom. 8 euro? Dan loont het om flink in te gaan slaan.
Ik ookquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:00 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
CAC-40:quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hoe zit het met de andere bodems ook alweer? dus van de DAX en de CAC-40?
of realistischerquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Dan doen wij het echt slecht hier vergeleken met de andere Europese beurzen
Zo kun je het ook zienquote:
Appels & peren.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Dan doen wij het echt slecht hier vergeleken met de andere Europese beurzen
http://moneynews.newsmax.(...)09/02/27/186345.htmlquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Inkoopindex diensten is positiever dan verwacht.
Services PMI 43.2 verwacht was: 41.6
Zou ie eindelijk gelijk krijgen? Als je het lang genoeg zegt komt het altijd uit.quote:“I wouldn’t give up entirely on the theory that you can have some kind of rally develop soon, for one simple reason: The news on the economy has been horrific,” he says.
Faber doesn’t expect the economy to recover instantly. Indeed, “economic news will stay bad for quite some time, and the global economy will continue to deteriorate,” he says.
But many financial markets already have discounted the bad news, Faber notes.
“And the news over the next three months might not be quite as bad,” he says. “There can be a rebound in housing starts or exports.”
Wat is een herbeleggings index?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Appels & peren.
De samenstelling van de indices is verschillend.
Daarnaast is de DAX een herbeleggings index, dus logisch dat die hoger boven zijn 2003 bodem staat. Ik verbaas me elke keer weer hoe met name technisch analysten elke keer weer over dit niet onbelangrijke detail heen kijken.
Ben benieuwd... Maar hoe vaak heeft hij al (binnen een redelijke termijn) zaken goed voorspeld?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:44 schreef pberends het volgende:
[..]
http://moneynews.newsmax.(...)09/02/27/186345.html
[..]
Zou ie eindelijk gelijk krijgen? Als je het lang genoeg zegt komt het altijd uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |