Het grootste verschil dat ik kan zien tussen toen en nu is dat het "leven" nu een stuk sneller gaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:44 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit plaatje blijf ik interessant vinden. Hier zie je dat de beurs een tijdelijke bodem zet, waarop de beurs zo'n maand of 2/3 ongeveer 25% wint. Dit hebben we ook gezien bij de AEX van 220 naar 270. Vervolgens laat de grafiek zien dat we dan 25% verder dalen vanaf de vorige bodem, ook zo'n 2 maanden. AEX 0,75x220 dus= 165 punten. Vanaf daar zou je dan weer een rally kunnen zien naar de vorige bodem, van AEX165 naar 220. Daarna kan er weer 25% vanaf van de vorige bodem op 165. 165x0,75= 123 punten.
Mits de psyche van de mens nog exact hetzelfde is als tijdens de Depressie.
En nu:quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:43 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Dat het echt snel onderuitging is volgens mij september/october 2008
januari ookquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:43 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Dat het echt snel onderuitging is volgens mij september/october 2008
Tof manquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is zoals SeLang al zei bij veel van dit soort applicaties. En dat vind ik persoonlijk nogal irritant. Je zit namelijk gewoon op een computer met windows maar alles is bloomberg geregistreerd. Zelfs microsoft word. En de 'internet browser' van Bloomberg werkt bagger en ziet er uit als de 1e internet browser 10 jaar geleden. Heb er ook nog geen FOK! op kunnen krijgen jammer genoeg.
Morgen de gehele dag weer achter zo'n terminal. Ik zal kijken of ik FOK! er werkend op kan krijgen, en neem dan nog wel wat sector plaatjes mee van de AEX. Zo kun je bijv. ook de financials van de AEX met 1 klik vergelijken met alle financials uit de hele wereld om zo te kijken welke het vrij aardig doen en welke echt veel te hard worden afgestraft. En kijken of ik wat dieper in de 'aparte onverklaarbare' volumes kan duiken.
Goed idee om een topic te openen over dat soort applicaties!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Tof man, het kunnen vergelijken van gestructureerde info van bedrijven over de hele wereld is
voor elke trader
. Als je dit soort coole terminal-info in een apart topic wil zetten is dat prima
, hier raakt 't zo ondergesneeuwd tussen 't AEXgeweld
.
W0000t.quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
03-03-2009 22:24:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 3 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 4 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 0,01 punt (0,00%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 2,298 (-2,13); Arcelor mittal 14,66 (+1,73); ASML 11,38 (+0,26); ING 3,046 (-0,65); Kon. Olie 15,42 (+0,26); Philips 11,76 (-0,17); Unilever 14,22 (-0,77).
Bron: Wallstreetweb.nl
Wat was het ook alweer met aandelen, het eerste jaar was altijd een drama, 2e jaar een enorme stijging?quote:Wall Street: hoogdagen voor garagisten
03-03-2009 22:10:04
Brussel (tijd) - Terwijl de verkopen van Ford, GM en Chrysler als een pudding in elkaar zakken, doen verdelers van auto-onderdelen gouden zaken. Zo was het aandeel Autozone gisteren een opmerkelijke stijger.
De Dow Jones eindigde 0,55 procent lager op 6.726,02 punten na een volatiele sessie. De dag begon goed na de melding dat het TALF-plan (Term Asset-Backed Securities Loan Facility) op 25 maart in werking zal treden. Dat plan, met een omvang van 1.000 miljard dollar, is bedoeld om de kredietverlening voor de aankoop van onder andere auto’s een duw in de rug te geven.
De stemming sloeg al snel weer om. Fed-voorzitter Ben Bernanke zei dat er nog meer geld moet vrijgemaakt worden om een ‘aanvaardbare’ niveau van financiële stabiliteit te verkrijgen.
Obama krikte de beurskoersen later op de dag even weer op. Hij gaf op een persconferentie doodleuk een koopadvies voor aandelen.
GARAGISTEN
Autozone, de grootste verdeler van auto-onderdelen in de VS, steeg met 7,8 procent. Het bedrijf boekte vorig jaar een winst- en omzetgroei van meer dan 8 procent.
Het zijn ‘hoogdagen’ voor de sector. De gemiddelde leeftijd van een auto is in 2008 gestegen tot 9,4 jaar, een record. Dat is tekenend. Amerikanen stellen de aankoop van een nieuwe wagen uit en kiezen er steeds meer voor hun wagen toch nog een keer een grote beurt te geven. Daardoor lopen de bestellingen van garagisten bij Autozone binnen. Door de lagere benzineprijs zijn tevens de transportkosten van het bedrijf gedaald. In februari maakten sectorgenoten Advance Auto Parts en O'Reilly Automotive al sterke jaarcijfers bekend.
Ford (-3,7%) verging het minder goed. GM (+1,9%) bleef overeind. De Amerikaanse verkopen van de twee autoproducenten halveerden in februari.
AC/DC
Live Nation (-13,9%) slikte in het vierde kwartaal van 2008 een verlies van 337,5 miljoen dollar als gevolg van uitzonderlijke waardeverminderingen. De omzet daalde met 1 procent. Live Nation is het bedrijf achter Rock Werchter. Dit jaar organiseert het bedrijf ook de tournees van AC/DC, Coldplay en Madonna.
General Electric (-7,8%), dat onlangs zijn dividend verlaagde, kreeg er weer van langs door speculatie dat de financiële tak van het concern nog een kapitaalinjectie nodig heeft.
"Opruiming bij de AEX; alles moet weg!"quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:55 schreef pberends het volgende:
Weet iemand nog een leuke titel voor het nieuwsbericht AEX onder de 200 morgen?
"Ik verkoop mijn aandelen, ik ben toch niet gek?"quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
"Opruiming bij de AEX; alles moet weg!"
Dat lijkt me een prima idee! Maar in de mean time houd ik het eerst hier nog wel even. Of mensen moeten zoiets hebben dat ze speciale info willen hebben dan kan ik dat wel van de terminal plukken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Tof man, het kunnen vergelijken van gestructureerde info van bedrijven over de hele wereld is
voor elke trader
. Als je dit soort coole terminal-info in een apart topic wil zetten is dat prima
, hier raakt 't zo ondergesneeuwd tussen 't AEXgeweld
.
"Ik zou mijn aandelen nou niet zomaar van de hand doen... kijk het nog even aan".quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer met aandelen, het eerste jaar was altijd een drama, 2e jaar een enorme stijging?
"AEX heet nu weer EOE"quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:55 schreef pberends het volgende:
De winnaar krijgt een aandeel KPN Qwest cadeau.
AEX als een raket omhoogquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:55 schreef pberends het volgende:
De winnaar krijgt een aandeel KPN Qwest cadeau.
Is dat nu serieus dat er in sinaasappelsap wordt gehandeld?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is in hoe het er uit ziet op een bloomberg terminal heb ik even wat screenshots meegepakt.van mijn sessie vandaag.
Zo ziet de pagina er uit van het overzicht van de commodities prijzen.
link
het automatische nieuws wat direct wordt ingevoerd
link
zo kun je bijv. ook opzoeken wie er in de regering zitten en wat ze gedaan hebben
link
Een overview hoe Royal Dutch Shell er uit ziet, en hoe de weging is in verschillende indices
link
hoe de financials worden ingedeeld in de AEX, via het bloomberg - principe
link
mogelijkheden zijn eindeloos
Oh, en ik neem morgen wel ff de sector verdeling van S&P 500 mee om te vergelijken met die van SeLang.
Er wordt zelfs in wiet gehandeld kijk maar naar het rechterlijstjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:58 schreef SpiceWorm het volgende:
[..]
Is dat nu serieus dat er in sinaasappelsap wordt gehandeld?
Whaaaaa![]()
![]()
Casper de Vries. Als het goed is ga ik daar volgend jaar les van krijgen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:14 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)gin_van_drama__.html
110 punten.
Daar is zelfs een film over. Hoe heet ie ook alweer...?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:58 schreef SpiceWorm het volgende:
[..]
Is dat nu serieus dat er in sinaasappelsap wordt gehandeld?
Whaaaaa![]()
![]()
Het is zo'n econoom die zei dat het allemaal nog wel meevalt... hij was wel vaker met Middelkoop te gast in de Kijker aan Zet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Casper de Vries. Als het goed is ga ik daar volgend jaar les van krijgen.
Gisteren opende we ook met een plusje. En er komen nog behoorlijk wat cijfers voor dat de AEX sluit.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:49 schreef Lemans24 het volgende:
Een plusje vandaag, moeten we toch tot vrijdag wachten voor de 199. Tussendoor wat hoop is misschien ook wel zo leuk voor de daytraders.
Gisteren was het inderdaad eventjes groenquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:03 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gisteren opende we ook met een plusje. En er komen nog behoorlijk wat cijfers voor dat de AEX sluit.
Gisteren waren de futs voor WS wat lager... Kan zijn dat we tot 3/4 uur groen blijven... Ligt aan de onderstaande cijfers denk ik:quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gisteren was het inderdaad eventjes groen
quote:- Dui, inkoopmanagersindex diensten, februari, 9.55 uur
- EU, inkoopmanagersindex diensten, februari, 10.00 uur
- EU, detailhandelsverkopen, januari, 11.00 uur
- VS, wekelijkse hypotheekaanvragen, week eindigend 27 februari, 13.00 uur
- VS, ADP werkgelegenheid, februari, 14.15 uur
- VS, ISM inkoopmanagersindex dienstensector, februari, 16.00 uur
- VS, wekelijkse olievoorraden, week eindigend 27 februari, 16.30 uur
Hier staan al tien paar, maar er gebeurt maar nietsquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:12 schreef edwinh het volgende:
haha ronald is ook wakker: "Als je erin gelooft moet je je schoen zetten
Telegraaf werkt perfectquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Doen de AEX live-koersen op iex.nl het niet meer of ligt het aan mij? Ik krijg een error 'class not found'.
De Obamarally komt alsnogquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:28 schreef pberends het volgende:
Als die cijfers een beetje meevallen krijg we een dikke rally. Zeker omdat we nu zo oversold zijn.
Dan klopt m'n kop ook nogquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:28 schreef pberends het volgende:
Als die cijfers een beetje meevallen krijg we een dikke rally. Zeker omdat we nu zo oversold zijn.
Die is dan aardig van mening verandert.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is zo'n econoom die zei dat het allemaal nog wel meevalt... hij was wel vaker met Middelkoop te gast in de Kijker aan Zet.
quote:De AEX zakt binnen zes, zeven maanden naar 170 punten, en na anderhalf jaar volgt een halvering van de huidige stand tot 100-110 punten, berekent Tostrams op basis van logaritmische schalen. „We scheerden afgelopen weken al langs de rand van het ravijn. Nu gaat de AEX het ravijn in. Deze crash is het begin van een groter drama. Ik zeg niet voor twintig jaar, maar toch wel vele jaren.”
Jaja! net als wij hier. Spanning en Sensatie!quote:Koopman kan niet verhullen dat hij en zijn collega's toch wel een beetje opgewonden raken van al dat slechte nieuws: "Het zijn voor financieel-economisch journalisten interessante en opwindende tijden. Wij proberen zo goed en zo professioneel mogelijk verslag te doen van de grootste crisis van onze generatie. Ik hoop dat u het enthousiasme waarmee wij dit doen niet verwart met leedvermaak." De kijkcijfers van RTL Z zijn sinds het uitbreken van de kredietcrisis verdubbeld.
Bij mij is het toch echt leedvermaak hoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:43 schreef Lemans24 het volgende:
De azijnpisserij van RTL-Z:
[..]
Jaja! net als wij hier. Spanning en Sensatie!
Mooi artikel Berends. Dat filmpjequote:
Mijn eerste gedachte toen ik dit hoorde: "Daar gaat ING".quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:44 schreef edwinh het volgende:
BOS wil beleggers kunnen onteigenen
AMSTERDAM, woensdag - Minister van Financiën Wouter Bos onderzoekt de mogelijkheid om een gedwongen onteigening van aandeelhouders wettelijk mogelijk te maken.
Dat schrijft het Financiële Dagblad. Op dit moment is dat juridisch in Nederland nog niet mogelijk. 'Hoe ingrijpend een onvrijwillige nationalisatie ook is, in een crisissituatie heb ik graag de beschikking over het gehele portfolio aan mogelijkheden', zei Bos gisteren na afloop van een internationaal congres over corporate governance.
Met een speciale wet kunnen onwillige aandeelhouders worden onteigend tegen een beperkte vergoeding, zoals landeigenaren worden onteigend vanwege de aanleg van een snelweg of rails. Of zo'n maatregel zich beperkt tot financiële instellingen wil Bos niet zeggen. Bij de overname van Fortis-ABN is volgens Bos sprake van een 'vrijwillige nationalisatie'.
In het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Ierland heeft de overheid al wel wettelijke mogelijkheden om beursgenoteerde financiële instellingen onvrijwillig te nationaliseren. De Duitse regering komt een dezer dagen ook met een speciale tijdelijke wet die het mogelijk maakt banken tegen de zin van aandeelhouders te nationaliseren. Directe aanleiding is de bank Hypo Real Estate, waarbij aandeelhouders zich nu nog tegen een kapitaalinjectie van de staat verzetten.
BEL20 staat er nog goed voor, ruim boven het niveau van de bodem van 2003.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Valt me op trouwens dat Belgie vaak sneller in het rood duikt dan de rest, nu ook weer bijna rood.
komt nog wel, hij zit te spinselen hoe krijg ik de bank bijna gratisquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:00 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte toen ik dit hoorde: "Daar gaat ING".
quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef henkway het volgende:
[..]
komt nog wel, hij zit te spinselen hoe krijg ik de bank bijna gratis
Hij heeft natuurlijk wel een probleem met aandeelhouders als hij ING wil overnemen. Die gaan 't hem echt niet geven voor 3 euro per aandeel ofzo.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef henkway het volgende:
[..]
komt nog wel, hij zit te spinselen hoe krijg ik de bank bijna gratis
Ja. En ik ben benieuwd hoeveel de aandeelhouders dan krijgen als onteigeningssom. 8 euro? Dan loont het om flink in te gaan slaan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:00 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Hoe zit het met de andere bodems ook alweer? dus van de DAX en de CAC-40?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:01 schreef pberends het volgende:
[..]
BEL20 staat er nog goed voor, ruim boven het niveau van de bodem van 2003.
Onteigenen is gratis, qua aanschaf. Het is een dwangmiddel wat de politie ook wel eens hanteert. Alsmede rechters.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja. En ik ben benieuwd hoeveel de aandeelhouders dan krijgen als onteigeningssom. 8 euro? Dan loont het om flink in te gaan slaan.
Ik ookquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:00 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
CAC-40:quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:12 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hoe zit het met de andere bodems ook alweer? dus van de DAX en de CAC-40?
of realistischerquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Dan doen wij het echt slecht hier vergeleken met de andere Europese beurzen
Zo kun je het ook zienquote:
Appels & peren.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Dan doen wij het echt slecht hier vergeleken met de andere Europese beurzen
http://moneynews.newsmax.(...)09/02/27/186345.htmlquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Inkoopindex diensten is positiever dan verwacht.
Services PMI 43.2 verwacht was: 41.6
Zou ie eindelijk gelijk krijgen? Als je het lang genoeg zegt komt het altijd uit.quote:“I wouldn’t give up entirely on the theory that you can have some kind of rally develop soon, for one simple reason: The news on the economy has been horrific,” he says.
Faber doesn’t expect the economy to recover instantly. Indeed, “economic news will stay bad for quite some time, and the global economy will continue to deteriorate,” he says.
But many financial markets already have discounted the bad news, Faber notes.
“And the news over the next three months might not be quite as bad,” he says. “There can be a rebound in housing starts or exports.”
Wat is een herbeleggings index?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Appels & peren.
De samenstelling van de indices is verschillend.
Daarnaast is de DAX een herbeleggings index, dus logisch dat die hoger boven zijn 2003 bodem staat. Ik verbaas me elke keer weer hoe met name technisch analysten elke keer weer over dit niet onbelangrijke detail heen kijken.
Ben benieuwd... Maar hoe vaak heeft hij al (binnen een redelijke termijn) zaken goed voorspeld?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:44 schreef pberends het volgende:
[..]
http://moneynews.newsmax.(...)09/02/27/186345.html
[..]
Zou ie eindelijk gelijk krijgen? Als je het lang genoeg zegt komt het altijd uit.
Koopjesjagers, of speculanten voor orders vanuit de overheid... Denk ik tenminste.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:48 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, en plus 9% voor BAM slaat toch nergens op. Er wordt de komende twee jaar niks gebouwd, die gaan alleen een beetje uit hun neus vreten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |