Ga eens iets nuttigs doen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
wat vind jij er van, Du_ke?quote:Werkloze moet elke baan accepteren
ANP
gepubliceerd op 03 maart 2009 23:06, bijgewerkt op 4 maart 2009 08:07
DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het plan van minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) om werklozen die langer dan een jaar WW ontvangen, vanaf 1 juli te verplichten elke baan die wordt aangeboden te accepteren.
Ook al ligt het werk onder het opleidings- en kennisniveau en is de arbeid slechter betaald dan de uitkering van de WW’er. Dat bleek dinsdag tijdens een debat in de Kamer. SP-Kamerlid Paul Ulenbelt verweet Donner aan vernietiging van kennis te doen door ingenieurs te verplichten tomaten in de kas te gaan plukken. Daarop constateerde de CDA-bewindsman dat de SP ‘met een zeker dedain praat over werk in de kassen’. Volgens de minister kan het ‘heel goed zijn voor de zelfreflectie van een hoogopgeleide om op een zeker moment in de kassen te gaan werken’.
Kom jij ook eindelijk aan een baan.quote:
Neuh, ik ben meer van de luxebaantjes, daarom vertel ik er ook nooit wat overquote:Op woensdag 4 maart 2009 11:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Kom jij ook eindelijk aan een baan.
Heerlijk. Ik had er laatst ook een, zomaar. Maar het liefst gebruik ik de dagen voor vakantie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:13 schreef One_of_the_few het volgende:
vrije dag.
idd. eens in de 2 weken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heerlijk. Ik had er laatst ook een, zomaar. Maar het liefst gebruik ik de dagen voor vakantie.
Volgens mij komt het er gewoon op neer dat ik liever niet werk.
Het zou je goed doen inderdaad.quote:
quote:
Ik zou zeggen, Piet Hein...ga je gang. Of is dit toevallig voor de zelfreflectie van anderen?quote:Daarop constateerde de CDA-bewindsman dat de SP ‘met een zeker dedain praat over werk in de kassen’. Volgens de minister kan het ‘heel goed zijn voor de zelfreflectie van een hoogopgeleide om op een zeker moment in de kassen te gaan werken’.
Het is typische cdapolitiek, het is de bedoeling dat er een groep mensen ontstaat die uit gedwongen 'naastenliefde' zo'n beetje gratis gaat werken. Het vangnet verdwijnt, de kenniseconomie ook.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Ik zou zeggen, Piet Hein...ga je gang. Of is dit toevallig voor de zelfreflectie van anderen?
Fijn hè, zo'n overheid die zo de polis van een werknemersverzekering eenzijdig kan wijzigen.
Hebben we ooit een kenniseconomie gehad dan?quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het is typische cdapolitiek, het is de bedoeling dat er een groep mensen ontstaat die uit gedwongen 'naastenliefde' zo'n beetje gratis gaat werken. Het vangnet verdwijnt, de kenniseconomie ook.
hoe moet ik dat weten?quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hebben we ooit een kenniseconomie gehad dan?
Ik dacht: Ik geef je de mogelijkheid tot..quote:
Een diffuus gezwelschap van sociale huismannen en roodharige huisvrouwen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:43 schreef Aoristus het volgende:
tuurlijk, na 2 jaar samen regeren, zie je geen enkel verschil meer. Maar qua leden heeft de PvdA toch een redelijk diffuus gezelschap, al zou je zeggen dat het leeuwendeel uit een stel verwende goed opgeleide middenklassers van in de 30 / 40 bestaat. De middenpartij zal er altijd zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |