Je kunt vrijwel direct na je master worden beëdigd. Vervolgens ga je dan je punten halen voor de opleiding van de Orde ja. Je wordt dan inderdaad advocaat-stagiair genoemd op kantoor, maar feitelijk ben je gewoon advocaat. Je kunt dus cliënten vertegenwoordigen, je stellen in een proces, etc. Alleen als je de punten niet haalt, word je uiteindelijk weer van het tableau geschrapt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Na de beëdiging wel ja, maar met je master in de rechten ben je dat niet. Hoe zit het dan met die VSO opleiding? Of is hij een Advocaat Stagiaire?
ik dacht serieus dat je een grapje maakte met die titel van zijn thesis.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet zo'n gek idee. Gezien zijn scriptie-schrijfsel "Terrornoia: how the propa-ugandists used the omni-territorialization of terror for the fundamen-talismanization of criminal law in a multi-cultus-ritualistic society" is hij advocaat geworden door positieve discriminatie dus een echt verlies is het ook niet.
Dat maakt je kennelijke standpunt dat het recht er voor het establishment is niet minder onjuist. Hoewel standpunt? Kun je eigenlijk van een standpunt spreken wanneer het niet meer behelst dan "de deken zegt het, dus is het zo"?quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:28 schreef HiZ het volgende:
Kan wel wezenIk heb niet zoveel op met mensen die zich drukkerig maken over de grote boze wereld van het establishment.
En zo is het. Met de toevoeging dat je binnen het jaar met je opleiding begonnen moet zijn anders word je ook geschrapt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:19 schreef Pool het volgende:
Je kunt vrijwel direct na je master worden beëdigd. Vervolgens ga je dan je punten halen voor de opleiding van de Orde ja. Je wordt dan inderdaad advocaat-stagiair genoemd op kantoor, maar feitelijk ben je gewoon advocaat. Je kunt dus cliënten vertegenwoordigen, je stellen in een proces, etc. Alleen als je de punten niet haalt, word je uiteindelijk weer van het tableau geschrapt.
Met welke opleiding, want je hebt eerst een jaar de opleiding binnen de Orde v Advocaten (waar je 3 jaar over mag doen om die opleiding te halen trouwens) - Daarna heb je 3 jaar de SVO, dat zijn gewoon cursusreeksen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
En zo is het. Met de toevoeging dat je binnen het jaar met je opleiding begonnen moet zijn anders word je ook geschrapt.
De eerste natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Met welke opleiding, want je hebt eerst een jaar de opleiding binnen de Orde v Advocaten (waar je 3 jaar over mag doen om die opleiding te halen trouwens) - Daarna heb je 3 jaar de SVO, dat zijn gewoon cursusreeksen.
In dit geval wel dusquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maakt je kennelijke standpunt dat het recht er voor het establishment is niet minder onjuist. Hoewel standpunt? Kun je eigenlijk van een standpunt spreken wanneer het niet meer behelst dan "de deken zegt het, dus is het zo"?
Als hij slim is, dan doet hij dat wel. Anders volgen er straks echt disciplinaire maatregelen.quote:
Ik vraag me af of er kantoren zijn die hem erbij willen hebben. Ik zou mijn naam liever niet gelieerd zien aan al die negatieve aandacht.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Als hij slim is, dan doet hij dat wel. Anders volgen er straks echt disciplinaire maatregelen.
Overigens gaat het sowieso niet zo goed met Enait nu, want het kantoor waar hij werkt is failliet. Nu heeft hij geen 'patroon' (soort van begeleider die verplicht is voor beginnende advocaten) en kan hij zijn werk niet doen. Voorlopig hoeft Enait dus helemaal niet te staan of te zitten, dat mag hij thuis lekker zelf bepalen.![]()
http://www.advocatie.nl/p(...)gen_kantoor_beginnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |