abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:19:05 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_66749456
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Na de beëdiging wel ja, maar met je master in de rechten ben je dat niet. Hoe zit het dan met die VSO opleiding? Of is hij een Advocaat Stagiaire?
Je kunt vrijwel direct na je master worden beëdigd. Vervolgens ga je dan je punten halen voor de opleiding van de Orde ja. Je wordt dan inderdaad advocaat-stagiair genoemd op kantoor, maar feitelijk ben je gewoon advocaat. Je kunt dus cliënten vertegenwoordigen, je stellen in een proces, etc. Alleen als je de punten niet haalt, word je uiteindelijk weer van het tableau geschrapt.
pi_66750416
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:19 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet zo'n gek idee. Gezien zijn scriptie-schrijfsel "Terrornoia: how the propa-ugandists used the omni-territorialization of terror for the fundamen-talismanization of criminal law in a multi-cultus-ritualistic society" is hij advocaat geworden door positieve discriminatie dus een echt verlies is het ook niet.
ik dacht serieus dat je een grapje maakte met die titel van zijn thesis.

niet dus

wat een figuur is die mongool zeg.

welke idioten hebben hem zijn papieren gegeven
pi_66753936
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:28 schreef HiZ het volgende:
Kan wel wezen Ik heb niet zoveel op met mensen die zich drukkerig maken over de grote boze wereld van het establishment.
Dat maakt je kennelijke standpunt dat het recht er voor het establishment is niet minder onjuist. Hoewel standpunt? Kun je eigenlijk van een standpunt spreken wanneer het niet meer behelst dan "de deken zegt het, dus is het zo"?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66755808
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:19 schreef Pool het volgende:

Je kunt vrijwel direct na je master worden beëdigd. Vervolgens ga je dan je punten halen voor de opleiding van de Orde ja. Je wordt dan inderdaad advocaat-stagiair genoemd op kantoor, maar feitelijk ben je gewoon advocaat. Je kunt dus cliënten vertegenwoordigen, je stellen in een proces, etc. Alleen als je de punten niet haalt, word je uiteindelijk weer van het tableau geschrapt.
En zo is het. Met de toevoeging dat je binnen het jaar met je opleiding begonnen moet zijn anders word je ook geschrapt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_66763379
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

En zo is het. Met de toevoeging dat je binnen het jaar met je opleiding begonnen moet zijn anders word je ook geschrapt.
Met welke opleiding, want je hebt eerst een jaar de opleiding binnen de Orde v Advocaten (waar je 3 jaar over mag doen om die opleiding te halen trouwens) - Daarna heb je 3 jaar de SVO, dat zijn gewoon cursusreeksen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66764665
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:15 schreef Mutant01 het volgende:

Met welke opleiding, want je hebt eerst een jaar de opleiding binnen de Orde v Advocaten (waar je 3 jaar over mag doen om die opleiding te halen trouwens) - Daarna heb je 3 jaar de SVO, dat zijn gewoon cursusreeksen.
De eerste natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:10:13 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66765686
ik ben benieuwd welke advocaat hem straks gaat verdedigen als hij uit de orde wordt gezet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66770037
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 07:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat maakt je kennelijke standpunt dat het recht er voor het establishment is niet minder onjuist. Hoewel standpunt? Kun je eigenlijk van een standpunt spreken wanneer het niet meer behelst dan "de deken zegt het, dus is het zo"?
In dit geval wel dus
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:43:24 #259
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66773185
Was deze alweer voorbij gekomen trouwens?

http://www.enaitquotes.com/
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66774574
Toch wel opzienbarend dat je zonder het Nederlands te beheersen tegenwoordig een studie Nederlands recht kunt afronden.
pi_66774959
Waarom? Je kunt al jaren een studie Nederlands recht afronden zonder iets van recht te snappen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66775294
Hehe, dat is ook waar. Ik had een tijdje terug een advocaat tegenover me zitten die me probeerde te verkopen dat een religieus huwelijk ook een huwelijk was naar Turks recht.
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:38:27 #263
188345 Py
op zich
pi_68733653
gok het niet. hij wil lekker door blijven rellen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:49:35 #266
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68735844
Dick moet eens normaal doen
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:14:05 #267
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_68736868
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:38 schreef Py het volgende:

[..]

Zou hij nu gaan opstaan voortaan?
Als hij slim is, dan doet hij dat wel. Anders volgen er straks echt disciplinaire maatregelen.

Overigens gaat het sowieso niet zo goed met Enait nu, want het kantoor waar hij werkt is failliet. Nu heeft hij geen 'patroon' (soort van begeleider die verplicht is voor beginnende advocaten) en kan hij zijn werk niet doen. Voorlopig hoeft Enait dus helemaal niet te staan of te zitten, dat mag hij thuis lekker zelf bepalen.

http://www.advocatie.nl/p(...)gen_kantoor_beginnen

[ Bericht 16% gewijzigd door Pool op 06-05-2009 17:20:12 ]
pi_68743999
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:14 schreef Pool het volgende:

[..]

Als hij slim is, dan doet hij dat wel. Anders volgen er straks echt disciplinaire maatregelen.

Overigens gaat het sowieso niet zo goed met Enait nu, want het kantoor waar hij werkt is failliet. Nu heeft hij geen 'patroon' (soort van begeleider die verplicht is voor beginnende advocaten) en kan hij zijn werk niet doen. Voorlopig hoeft Enait dus helemaal niet te staan of te zitten, dat mag hij thuis lekker zelf bepalen.

http://www.advocatie.nl/p(...)gen_kantoor_beginnen
Ik vraag me af of er kantoren zijn die hem erbij willen hebben. Ik zou mijn naam liever niet gelieerd zien aan al die negatieve aandacht.
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:22:41 #269
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_68744575
Nee, mede daarom wil hij denk ik ook voor zichzelf beginnen. Maar ook daar zal hij nooit meer rijk van worden denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')