Yeah! Had je er ook (veel) paprikapoeder op gedaan?quote:Op maandag 2 maart 2009 19:38 schreef Ynske het volgende:
Ik heb net die komkommer met huttekase geproefd, maar oh wat is dat lekker
thnx voor de tip!
haha nou ik rijd voornamelijk hier in de stad en dat vind ik ook t moeilijkst. 2 uur rijden lijkt me echt te langquote:Op maandag 2 maart 2009 19:33 schreef huuphuup het volgende:
Ik had altijd 2 uur achter elkaar lesen op een gegeven moment ook 2 keer per week ja. 1 uurtje vond ik echt te kort, dan was ik net dat stomme durp van mn ouders uit en zat k er een beetje in en dan konden we weer terug de volgende ophalen
Trouwens, viel het nog mee Pinq met die eerste keer weer rijden? of was het toch nog wel erg wennen?
jaquote:Op maandag 2 maart 2009 19:39 schreef phluphy het volgende:
[..]
Yeah! Had je er ook (veel) paprikapoeder op gedaan?
Fijn dat het meevielquote:Op maandag 2 maart 2009 19:40 schreef pinquit het volgende:
[..]
haha nou ik rijd voornamelijk hier in de stad en dat vind ik ook t moeilijkst. 2 uur rijden lijkt me echt te lang
2× per week om er toch in te blijven. heb t idee dat ik niet veel verder kom.
het viel natuurlijk reuze meet ging gewoon goed.
mijn instructeur is ook een bep (een man!)quote:Op maandag 2 maart 2009 19:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Fijn dat het meeviel![]()
Ik vond er geen kont aan dat hele lessenen mn instructrice zat alleen maar te tetteren de hele tijd daar had k ook weinig aan, hoewel ze wel erg aardig was verder hoor!
Ging over de pompoenen.quote:Op maandag 2 maart 2009 07:36 schreef elvy het volgende:
Tuurlijk kan dat geen kwaad een zak op de grond leggen, waarom zou het kwaad kunnen?
Haha ja het was wel gezellig altijd in die auto maar ze lulde echt de oren van mn kopquote:Op maandag 2 maart 2009 19:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
mijn instructeur is ook een bep (een man!)nieuwste roddels enzo
maar wel ok verder. ska's instructeur daarentegen
daarvan wist ik wat hij in t weekend doet, en die wil je geloof ik niet naast je als je leert rijden
mietje. als hij een helm op heeft denk iedereen ook dat t een vrouwtje is.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:50 schreef skadhd het volgende:
*snuuuiiif*
What ya mean Pinq?
K kwam em tegen op de motorbeurs! En R ook. Jeuj. Hij wilde niet meer met me motor rijden toen k vertelde van roze jas en helm. De losah
quote:Op maandag 2 maart 2009 19:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Haha ja het was wel gezellig altijd in die auto maar ze lulde echt de oren van mn kopDenk ook last minute "oehoehoeh hier rechts!!!" ja fijn... haha.
En op de dag van mn examen had ik een les extra geboekt het uur voor ik op moest. In het kader van inkomen. En toen kwam ineens haar vent aanzetten, met een heul andere auto en met de mededeling dat zij ziek was dus dat ik van hem les kreeg![]()
en hij had een iets andere approachheul hard tegen de ramen aantikken als k iets niet goed deed enzo... k zeek al in mn broek van de zenuwen en die vent + nieuwe auto maakten het er niet beter op haha.
quote:
Zenk joe, joe woman of ze soepermen! Ga je nog pm'en over de appeltaart.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:58 schreef Lois het volgende:
Yppy ik ben hartstikke trots op je, goed gedaan joh!!! Sjoe are ee strong woman sjoe!
auwquote:Op maandag 2 maart 2009 19:58 schreef moussy het volgende:
[..]
Die van mij trapte gewoon op de rem als ik iets fout deed, meerdere keren met mn kop tegen het stuur aan gelegen
aaahw kruisje voor mij?quote:Op maandag 2 maart 2009 19:59 schreef snoopy het volgende:
[..]
![]()
voor huup
[ afbeelding ]
YPPY, wat cool van je
Dan is ie voor mijquote:Op maandag 2 maart 2009 19:58 schreef freecell het volgende:
Snoop? Wat is er met die rechtsonder aan de hand?![]()
Lijkt op Snoop-vitiligo oid
quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 20:13 schreef huuphuup het volgende:
oh Yppy ook fijn is dat haha. Ik had voor mn 18e verjaardag van mn oom van die hysterische gel-nagels gekregen, helemaal geweldig vond ik dat toen, volgende ochtend zou ik lessen. Somehow 's nachts een allergische reactie gekregen op die stomme dingen waardoor ik net een goudvis leek met zon opgezwollen vissenlip en het was onmogelijk sturen met die idioot lange nagels![]()
Dat deed ik ook mijn eerste les, was inderdaad wel fijnquote:Wij gingen de eerste paar lessen op een soort verlaten landweg met veel (flauwe) bochten erin zodat je goed kon wennen met sturen enzo, dat vond ik wel erg fijn
ik ook hoorquote:Op maandag 2 maart 2009 20:19 schreef innepin het volgende:
[..]Oh dat is vast heel naar geweest huup, maar ik moet er wel om lachen, sorry
[..]
Dat deed ik ook mijn eerste les, was inderdaad wel fijnVerder ging alles best snel.. Ik had een supertoffe instructuur, Flip, 69 jaar oud, maar mooi niet met pensioen want dit was veel gezelliger
![]()
Ik reed ook vaak te hardquote:Op maandag 2 maart 2009 20:22 schreef snoopy het volgende:
Sturen ging de eerste les al als vanzelf dus gingen we meteen de weg op. Ik reed op een gegeven moment zelfs 80 op een 50km weg. Mijn instructeur zei dat het best iets minder hard mocht![]()
Wat superstoer! Helemaal als je zo lang niet bent geweest. Zullen we samen rondjes gaan rijden?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:13 schreef snoopy het volgende:
YPPY![]()
Ik ben eindelijk weer aan het rijden geslagen in m'n eentje. Ik durfde niet meer al die jaren maar nu ben ik al een paar keer alleen geweest. Vorige week nog met Morris naar het zwembad. Best knap van mezelf vond ik
quote:Op maandag 2 maart 2009 20:33 schreef YPPY het volgende:
[..]
Wat superstoer! Helemaal als je zo lang niet bent geweest. Zullen we samen rondjes gaan rijden?
Ik zal maar niet vertellen over de bijzondere verrichtingen die ik allebei verprutste en de ingreep tijdens mijn examen? En de grap dat ik de eerste keer geslaagd ben?Denk dat die examinator gewoon bang was dat hij nog een keer bij me in de auto moest stappen als ik zou zakken.
Ja maar... ik kon echt niet sturen.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:13 schreef huuphuup het volgende:
oh Yppy ook fijn is dat haha. Ik had voor mn 18e verjaardag van mn oom van die hysterische gel-nagels gekregen, helemaal geweldig vond ik dat toen, volgende ochtend zou ik lessen. Somehow 's nachts een allergische reactie gekregen op die stomme dingen waardoor ik net een goudvis leek met zon opgezwollen vissenlip en het was onmogelijk sturen met die idioot lange nagels![]()
Wij gingen de eerste paar lessen op een soort verlaten landweg met veel (flauwe) bochten erin zodat je goed kon wennen met sturen enzo, dat vond ik wel erg fijn
quote:Op maandag 2 maart 2009 20:33 schreef YPPY het volgende:
[..]
Wat superstoer! Helemaal als je zo lang niet bent geweest. Zullen we samen rondjes gaan rijden?
Dat wisselt dus ook wel. Ik kon na 16 lessen dus pas rondjes op een rotonde rijden.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:15 schreef moussy het volgende:
.. pas toen ik hoorde wat een ander kon na 20 lessen en ik niks bleek te kunnen
quote:Op maandag 2 maart 2009 20:22 schreef snoopy het volgende:
Sturen ging de eerste les al als vanzelf dus gingen we meteen de weg op. Ik reed op een gegeven moment zelfs 80 op een 50km weg. Mijn instructeur zei dat het best iets minder hard mocht![]()
Dat kan ik dus wel! ik stop op elke parkeerplaats en kijk dan gewoon verder. Geen gevaar voor de omgeving, dus je slaagt wel.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:27 schreef Lois het volgende:
"plan zelf je route naar Volendam zonder Tomtom" eh...ehmm....
Dat gaan ze ook weer afschaffen las ik ergens!quote:Op maandag 2 maart 2009 20:27 schreef Lois het volgende:
Hahaha wat een heerlijke rijlesverhalen. En die gelnagels ook
Ik heb het vast al veeeeel vaker verteld maar ik heb mijn rijbewijs in 10 dagen gehaald. 2 x 2 uur les op een dag en daardoor gingen we door heel noord- en zuidholland. Erg erg leuke tijd was dat, en het examen ging gelukkig ook gelijk goed. Ik hoorde vanmorgen een collega vertellen over haar examen van vanmorgen vroeg, waarbij nu het nieuwe rijden wordt toegepast. Echt niet dat ik nu nog zou slagen"plan zelf je route naar Volendam zonder Tomtom" eh...ehmm....
quote:Op maandag 2 maart 2009 20:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
jaaaa Sarah en Grissom toch bij elkaarhow cute!
alleen gestuurd de eerste lessen? k moest alles meteen de eerste les, zelfs de snelweg opquote:Op maandag 2 maart 2009 20:40 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat wisselt dus ook wel. Ik kon na 16 lessen dus pas rondjes op een rotonde rijden.Zonder gas geven of schakelen he, dat kwam pas later.
[..]Ik kreeg altijd op m'n kop dat ik te langzaam ging. Met 10 km/uur over de Oude Binnenweg of de Zwartjanstraat en dan was ik baaaaang.
[..]
Dat kan ik dus wel! ik stop op elke parkeerplaats en kijk dan gewoon verder. Geen gevaar voor de omgeving, dus je slaagt wel.
ik ben de eerste keer alleen in de auto aan het einde van de straat gestopt en terug gekeerd. Heb mn vader opgehaald en hij moest linksaf of rechtsaf zeggenquote:Op maandag 2 maart 2009 20:40 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook weer afschaffen las ik ergens!
Ik heb mijn rijlessen echt gemist toen ik mijn rijbewijs hadhet was zo leuk en gezellig en kneuterig en vaak meeblèren met de radio, want ook dat hoorde er bij
![]()
Ik ging ook op de snelweg (wel 80 km/uur tussen Rotterdam en Capelle dus), maar ik mocht alleen het stuur vasthouden en dat ging dus al niet goed. De instructeur reed eigenlijk vanaf de bijrijdersstoel. En ik mocht wel helemaal zelfstandig de spiegels afstellen.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
alleen gestuurd de eerste lessen? k moest alles meteen de eerste les, zelfs de snelweg op
quote:Op maandag 2 maart 2009 20:45 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik ging ook op de snelweg (wel 80 km/uur tussen Rotterdam en Capelle dus), maar ik mocht alleen het stuur vasthouden en dat ging dus al niet goed. De instructeur reed eigenlijk vanaf de bijrijdersstoel. En ik mocht wel helemaal zelfstandig de spiegels afstellen.
Dit moest ik wel drie keer lezen voor ik het begreepquote:Op maandag 2 maart 2009 20:48 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ben een keer zo geschrokken van een bus die me naderde dat ik de auto richting boom stuurde.. bekophetstuurmoment
ik ook niet hoor.. Maar soms verbaas ik me er nog steeds over dat ik in een auto mag rijdenquote:Op maandag 2 maart 2009 21:20 schreef huuphuup het volgende:
@Vicky ja ik ook!haha en ik ben er nog steeds zó blij mee, ik zou echt niet meer zonder kunnen.
Ik zit al 2 uur op mijn handjes om niets te zeggen over jouw "rij" lessenquote:Op maandag 2 maart 2009 21:22 schreef Belana het volgende:
ik denk dat ik maar even niks zeg over rijles... want dan moet lois zo lachen
nou je het zegt!!quote:Op maandag 2 maart 2009 21:28 schreef Lishe het volgende:
Multitasken op de computer. k speur marktplaats af, zoek voorbeelden voor een uitnodiging en lees hier wat bij. (En ik wil dat recept voor komkommer met huttenkase, Ynske heb jij een linkje?)
Lois, ik maak iets op uit dat "rij". Kan dat kloppen?;)
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Later wel tijdens de les nog een keer op het verkeerde metertje zitten kijken. Ik maar proberen de toerenteller op 50 te krijgen en te houden.Loeien die auto!
![]()
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:26 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik zit al 2 uur op mijn handjes om niets te zeggen over jouw "rij" lessen
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:13 schreef E.T. het volgende:
en hoe vaak moest je tijdens je lessen bij het St.Franciscus de snelweg op richting Capelle?![]()
Zo'n achterlijk korte oprit.. en aan het eind een grote betonnen pilaar, dus geen mogelijkheid om op de vluchtstrook verder te gaan.. Ik moet altijd een beetje grinniken als ik lessers daar zie.. (uit medelijden!) wel vreselijk balen als er een lesser voor me zit daar
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:32 schreef Lois het volgende:
Ja ehm.. hoe zeg ik dat netjes. Belana heeft niet alleen de lesauto ingereden![]()
Wij noemden haar instructeur ook wel 'het pientere pookje"
gek hè?quote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef Belana het volgende:
heej maar ik heb ook mijn rijbewijs in 1 keer gehaald he
duhquote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef Belana het volgende:
heej maar ik heb ook mijn rijbewijs in 1 keer gehaald he
Ohnee! Doet ze dat!?!quote:Op maandag 2 maart 2009 21:46 schreef Lois het volgende:
Tijd om naar bed te gaan voor Belana me afslacht![]()
neenee, ik heb het gelezen EN verdrongen zeg ik jequote:
Onder andere een scheve schutting toch?quote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 22:36 schreef beefcake het volgende:
Herkenbaar SaffierBen jij ook gezegend met een man die wel een goed ontwikkeld gevoel voor richting heeft?
Ik had gemaild wat ze zelf als prijs in gedachten hadden, dat was 250, met daarbij de opmerking dat ze dat ook aan een ander gemaild hadden. Toen heb ik 300 geboden met het aanbod evt. 50Eur over te maken als aanbetaling en daarop kwam de bevestiging dat ze het voor ons reserveerden.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:37 schreef bixister het volgende:
ik zag wel een hoger bod van die krullevaar, hopelijk kaapt ie 'm niet voor jullie neus weg?
keertje een slipcursus doen anders?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:41 schreef moussy het volgende:
Oh ik ben wel echt bang in de auto hoor, gladheid, dan zit ik met pandaogen, klotsende oksels en een waterval in mn bilnaad in de auto
Wat naar van je opa zegquote:Op maandag 2 maart 2009 22:39 schreef huuphuup het volgende:
ik heb ook niet met zoveel dingen moeite qua autorijdenik ben alleen een zeikerd met autogordels. Mn opa is overleden omdat er een vrachtwagen in de flank is gereden van zn auto, vrachtwagen reed door rood. Had hij zn gordel gedragen dan had hij waarschijnlijk nog geleefd. In mijn auto gaat dus altijd een gordel om. Kan me niet schelen of jij het wel of niet belangrijk vindt, zolang je in mijn auto zit voel ik me verantwoordelijk voor de veiligheid.
ik was nog heel klein dus ik heb er toen niet veel mee van meegekregen behalve het gehamer op gordels. En de gedachte dat áls hij een gordel had gedragen dat hij er dan nog was geweest is genoeg voor mij.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:44 schreef beefcake het volgende:
[..]
Wat naar van je opa zeg![]()
Bij mij in de auto moet ook iedereen zijn gordel om, al moet ik er bij mijn man echt om blijven zeiken, ook als hij rijdt. Ik snap niet waarom iemand bewust geen gordel omdoetTis niet dat ie het vergeet, want wij hebben allebei zo'n piepje in de auto als je je gordel niet om hebt. Als hij alleen in de auto zit stopt hij de gordel van de passagierskant in zijn gordelslot zodat dat ding ophoudt met piepen
Ik vind het helemaal niet erg, voel me zelfs kaal als ik hem niet om heb (als ik de auto alleen even naar voren of achteren moet rijden bv). Ik snap dus ook echt niet waarom hij er zo'n hekel aan heeft dat hij moeilijke dingen doet om hem maar niet om te hoeven.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Echt beef? Zo erg is het toch niet om dat ding om te hebben?
Moet je vragen of hij jullie kind straks wel vastzet in de gordel, en waarom.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:47 schreef huuphuup het volgende:
Op een of andere manier vindt hij het achterin nog steeds onzin zo'n gordel (net als heel veel mensen)
dat dus welquote:Op maandag 2 maart 2009 22:51 schreef beefcake het volgende:
[..]
Moet je vragen of hij jullie kind straks wel vastzet in de gordel, en waarom.
Ik heb daar nooit een zinnig antwoord op gekregen
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Popples, oksels geschoren?
* RockabeIIa verstopt zich gauw
pfffrttt..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Combi van pienter pookjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 07:25 schreef Belana het volgende:
god wat een domme kerelsik vind dat echt het allerstomste wat je kan doen, zonder dordel rijden. denken dat je reactievermogen wel goed genoeg is?
heb je dan wel hersens?
sorry, het kan er niet in bij mij
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Popples, family make over? Mag ik dan een voor en na foto zien?
Ja allesquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:03 schreef Popples het volgende:
dank je wel moussy.heb even gekeken. misschien een stomme vraag maar ik kan het niet op de site vinden. weet jij of ze ook wat aan mannen haar hebben?
super dank je wel. we zullen zien wat het resultaat gaat geven.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja allesOf er nou een verfje in zit of niet, maakt niet uit, als het maar minimaal 25 cm is.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:49 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Combi van pienter pookje![]()
* Rottdog nu heel hard wegrent.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Uh, deze twee posts onder elkaar krijg ik echt een mental image vanquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:35 schreef Popples het volgende:
[..]
nee, zoveel komt daar niet vanaf.
morgen gaat ons haar eraf. dadelijk de kaper bellen eindelijk na heel wat jaartjes.
dus lekker laten verven enzo.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:13 schreef moussy het volgende:
Ik heb ook 1 sinds mn broer aan de foon te water huup! alleen ligt hij los in mn auto![]()
je moet ook je auto papieren enzo sturen hequote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:33 schreef huuphuup het volgende:
oh my![]()
voor die kwijtschelding van de gemeentebelasting enzo moeten we gespecificieerde rekeningafschriften overleggen van de afgelopen 3 maanden met álle bedragen erop enzo, niets mag doorgestreept zijn. Maar goed dat k geen rare dingen heb gekocht de afgelopen tijd
verzekering is allemaal goed gekomen, de komma was een plekje opgeschoven in hun berekeningquote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:40 schreef Popples het volgende:
[..]
je moet ook je auto papieren enzo sturen heals je auto meer dan een bepaald bedrag is krijg je ook al geen vrijstelling.
je hebt ook paint voor als je wel gekke dingen hebt gekocht
![]()
hoe is het met de verzekering afgelopen?
Gaat wel oké, vanmiddag sollicitatiegesprek, ik zit lekkerder in mijn lijf en geniet ook veel van Maria en Storm.quote:
Ik heb vandaag dus ook wat bedacht om te vieren; ze is tien maanden oudquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd Stout!
Ik moet trouwens soms wel grinniken om wat mensen vieren. Was het Skadhd die zei 'over 8 dagen zijn we 7 maanden bij elkaar'. Ja, zo kan ik er ook nog wel wat verzinnen. Vandaag precies over 3 weken en 1 dag ben ik 19 weken zwanger. En dan vooral dat precies erbij.![]()
flowerbox, ik heb dat ook wel hoor, zo'n net niet Nijntje ofzo, tenenkrommend. Ik hoop dus echt heel erg dat het idd zo mooi lijkt als dat het op de foto lijkt te zijn.
ff verhogen met 100 euroquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:50 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Iemand verstand van juridische zaken ?
Kreeg net mail van mijn hockeyclub ivm 1 malige contibutieverhoging. Plan is om gewoon 100 euro bij ieder lid af te schijven. Morgen extra ALV om te komen stemmen.
Kan dit zomaar ? Het enige wat ik de afgelopen tijd ontvangen heb is ( echt rete aso, vind ik) een lege acceptgiro. Of we ff kunnen overmaken......
Stel je voor dat dames en heren 1 niet op trainingskamp kunnen naar zuid-afrika.....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:54 schreef huuphuup het volgende:
Voor zover ik weet kan er nooit zonder toestemming van de rekeninghouder een bedrag worden afgeschreven en een automatische incasso kan alleen voor het bedrag waar je toestemming voor hebt gegeven.
en lege acceptgiro's zijn idd asoals ik jou was zou ik willen waarom ze dat geld nodig hebben en vooral waarom dat dan per se op de leden verhaald moet worden.
Probeer als de sodemieter aan de statuten en het huishoudelijk regelement te komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:50 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Iemand verstand van juridische zaken ?
Kreeg net mail van mijn hockeyclub ivm 1 malige contibutieverhoging. Plan is om gewoon 100 euro bij ieder lid af te schijven. Morgen extra ALV om te komen stemmen.
Kan dit zomaar ? Het enige wat ik de afgelopen tijd ontvangen heb is ( echt rete aso, vind ik) een lege acceptgiro. Of we ff kunnen overmaken......
KNHB is een goeie tip!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:56 schreef Memmel het volgende:
Volgens mij beslist bij een vereniging de ledenraad over een verhoging. Of kunnen ze 'm in ieder geval tegenhouden. Hubbie is op vakantie, anders had ik het even gevraagd voor je. Die is nl ook juridisch adviseur voor een landelijke vereniging. Je zou ook eens bij de KNHB kunnen informeren?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:56 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Stel je voor dat dames en heren 1 niet op trainingskamp kunnen naar zuid-afrika.....
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:56 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Stel je voor dat dames en heren 1 niet op trainingskamp kunnen naar zuid-afrika.....
Belachelijkquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:59 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
KNHB is een goeie tip!
We hadden het met de ouderbijdrage op school ook. Bestuur wou verhoging, ouders niet. Tijdens ALV protest en absoluut geen instemming. Tijdje tegengehouden, maar per komend schooljaar gewoon een verhoging. Ook 100 euro per kind extra betalen. En schooljaar 2010-2011 gewoon nog een x een verhoging van 100 euro.
thx. De club is vanaf vanochtend al telefonisch in gesprekquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Probeer als de sodemieter aan de statuten en het huishoudelijk regelement te komen.
Bij wat ik weet van verenigingsrecht kan dit niet zomaar even een paar dagen van te voren aangekondigd worden.
Ik werk bij een vereniging en bij ons moeten dergelijke dingen iets van 3 maanden van te voren gemeld worden, maar dat komt door het internationale karakter.
In jullie statuten zou de termijn moeten staan waarop dit soort dingen aangegeven moeten worden.
Het lijkt mij iig absoluut niet legaal. Niet zomaar een paar dagen van te voren een extra ALV aankondigen met dan ook nog eens zo'n maatregel.
ah toe? neem je een laptop met webcam mee?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:02 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
thx. De club is vanaf vanochtend al telefonisch in gesprek. Dat wordt wat morgenavond.
Iemand uit mijn team is de statuten gewoon aan het ophalen. Die was echt pissig.
Dat was een redelijk pittige bijeenkomst kan ik je verklappen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Belachelijkgeeft een lekker gevoel van dat er naar je geluisterd wordt dan zeg als het er op die manier dan toch nog doorgedrukt wordt.
Ja, klopt idd, die moeten dan aan elkaar gelieerd zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:03 schreef Memmel het volgende:
In de statuten staat inderdaad aangegeven wat de termijn is waarop een ALV moet worden georganiseerd. Staat me bij dat dat in ieder geval twee weken is. En die statuten moet je zoals BE zegt gewoon bij de vereniging aan kunnen vragen. Maar jullie vereniging is een KNHB vereniging en zodanig moeten de statuten dus matchen. Ik zou dus de juridsch adviseur of secretaris van de KNHB even bellen.
jaaaaa! gezelligquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:04 schreef Memmel het volgende:
Oeh, Huup, ik zorg voor de dip en de cola. Ik kom bij jou kijken!
Huup d'r adres opvraagt en alvast oppas voor woensdag regelen gaatquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah toe? neem je een laptop met webcam mee?![]()
*alvast popcorn en sjipjes kopen gaat
Aan ouderbijdrage? * debuurvrouw kin van grond raaptquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:59 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
KNHB is een goeie tip!
We hadden het met de ouderbijdrage op school ook. Bestuur wou verhoging, ouders niet. Tijdens ALV protest en absoluut geen instemming. Tijdje tegengehouden, maar per komend schooljaar gewoon een verhoging. Ook 100 euro per kind extra betalen. En schooljaar 2010-2011 gewoon nog een x een verhoging van 100 euro.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:08 schreef Saffier het volgende:
[..]
Huup d'r adres opvraagt en alvast oppas voor woensdag regelen gaatIk ben benieuwd
Ah, oké, de overbijf betaal ik ook nog los. Maar de ouderbijdrage bij ons op school is voor "leuke dingen" calvinisten als we zijn kunnen we daar dus ook nog van sparen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:16 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
haahahahahahhaa, ik zal uitgebreid verslag doen.
Bij op school is inderdaad sprake van vrijwillige bijdrage. Die wel verplicht is. Wij zijn een bijzondere school. Een vereniging, een 1 pitter. Zonder gemeentelijk bestuur. Ouders zitten in het bestuur.
Ouderbijdrage is inkomensafhankelijk. Aangezien 90 % bijna 2 x modaal gestort krijgt, was de ouderbijdrage voor de meeste ouders zo'n 400 euro per kind. Korting op het 2e, 33 kind etc.
Dat was dus voor een heel jaar. Incl, schoolreisjes, tussentijdse opvang e.d. Nu wordt dat in 2 jaar verhoogd naar 600 euro voor het oudste kind in het gezin.
Dat is het kort door de bocht.
Nou ja, dan krijg je ook 33 keer kinderbijslag, niet zo mekken dan hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:19 schreef Memmel het volgende:
En hoeveel betaal je dan voor dat 33e kind??
En wasquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:22 schreef Memmel het volgende:
Ohja en natuurlijk ook 33 keer zoveel liefde en geluk.
webwinkel van Pipoosquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:42 schreef phluphy het volgende:
Wie weet waar je crea-dingetjes on line kunt kopen? Dus ook tangetjes en zo?
Dank bij voorbaat!!
all-inclusivequote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:41 schreef huuphuup het volgende:
Memmel wat een superleuke foto van Anna in je avatarik wil ook een Anna
*zucht*
Mn lief heeft net twee Poolse chocoladrepen gehaald om even te slijmen bij zn scriptie begeleidsterlang leve de overkill aan Polen in t westland, onze supermarkt heeft een aparte afdeling met Poolse meuk!
Ah okay K_P jullie bijdrage is dus eerder uitzondering dan die van andere mensen? Ik blijf het een hoog bedrag vindenmaar als je inderdaad 2 keer modaal hebt én je krijgt er een soort all-inclusive voor dan valt het relatief mee.
* huuphuup gaat het kerkje reserveren
Ja je moet er wat voor overhebben als je wilt dat je kroost goed terecht komtquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:45 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
all-inclusive. leerlingen hebben allemaal een bandje om en verlaten het terrein niet voordat ze hun NIO toets gemaakt hebben, LOL.
weet ik dat ik ben toch heul nog niet ingeburgerd hier manquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:58 schreef Memmel het volgende:
Huup, niet de kerk. De kastanjehof aub - da's toch veel stijlvoller!
Neem ik Anna mee en blijft ze lekker slapen bij je! Ben je zo genezen!![]()
Op de school waar ik anna heb ingeschreven is het iets van 130 euro ofzo.
Razende Roelie uit mijn team heeft er haar persoonlijke missie van gemaakt. Zij is druk in de weer met van alles en nog wat. Ook de knhb en uiteraard hippe shirts met teksten zoals :quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:07 schreef Memmel het volgende:
De kastanjehof, je wilt er niet dood gevonden worden hoor.
KP wat zei de KNHB? Is er al een actiecomité? Met een actie-lied? En t-shirts?
hehehequote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:02 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
electronische enkelbanden laten we aan onze buren over.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:30 schreef Memmel het volgende:
De Lessenaar? Oeh, ken ik niet? Moet ik snel eens heen, bedoel je?
KP....of:
"100 euro is fijn, zolang wij ook maar bij het trainingskamp in Zuid-Afrika zijn" (voor de dames met een XXXL-shirtje
of
"druk dat punt, zolang je het maar zonder mijn 100 euro kunt"
of of, nouja zoiets dus.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:58 schreef Memmel het volgende:
of bedoel je in je cunt...
He, bah, Memmel....
Doe er geen kaarsjes op!!!!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:59 schreef sjak het volgende:
Zo, even binnen vallen hoor. Net moest ik even in de meterkast zijn omdat onze telefoon raar doet. Rook ik gas, hmmm. Toch maar even gebeld en nu blijkt de meter lek te zijn. Weinig feest in huize sjak dusEen taart zou me vast goed doen.
Ik ben op het werk en kan ook faxen, maar dan moet je het inderdaad wel digitaal kunnen aanleveren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:14 schreef Ynske het volgende:
weet iemand hier of je ook nog elders kunt faxen behalve bij het postkantoor? dat is hier nu nl niet open
Aha. Bij de kwekerij. Verbaasd me dan al iets minder moet ik zeggen... maar toch! Idioot zeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
hahahahhhha ! Bij de kwekerij, Reinhilde !
En wat leuk Thomas naar onze school gaat ! En tja...de buren...LOL.
Ach en voor zo'n leuke school...3 euro per dag, das toch een koopje ?
Gelukkig dan maar dat het dinsdag is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:59 schreef Saffier het volgende:
Hahahahha, al die leuzen hiergrappig om te lezen, maar die 100 euro door proberen te drukken is natuurlijk van de belachelijke
![]()
Yns, hier is het grote postkantoor open en daar kan je dan faxen, postagentschappen zijn niet allemaal op maandag open. Geen aardige buurman ofzo in de buurt met een fax? Wanneer moet het gefaxt zijn? Wij hebben nl ook mogelijkheid tot faxen, maar alleen als Lautie thuis is met deze pc-nitwit hier, dus als het digitaal is, kan ik je vanavond helpen
Gut, nog al zo'n wakkere!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat het dinsdag is.
Hahahahah! Ik heb gister gewerkt en de halve dag in het zh gezeten, en vandaag alles gedaan wat ik normaal op maandag doe, ben er dus helemaal van overtuigd dat het nu maandag isquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat het dinsdag is.
Ik was blij dat je op de volgende regel verder ging!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:14 schreef sjak het volgende:
De monteur is al geweest (binnen een uur stonden ze al voor de deur). Hij heeft het gat nu met tape gedicht en is een nieuwe meter aan het halen. Fijn hoor zo'n dagje thuiswerken
ja maar die was juist dicht hierquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Ynske, op het postkantoor staat ook meestal wel een fax.
das een goeie voor de volgende keer, thnxquote:
Ik heb er ook een met Windows (XP), een Acer Aspire One. Ik ben er nog altijd erg blij meequote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:32 schreef Reinhilde het volgende:
Oh, heb je er een met windows? Ben benieuwd hoe die zijn.
Die van mij draait op Linux.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |