quote:Effect van bezuinigingsmaatregelen uit het lijstje-Gerritse
Koppelen AOW aan levensverwachting 1,0
Verhoging collegegeld in hoger onderwijs 0,1
Bezuinigen zorgtoeslag 0,3
Verkorting WW tot 1,5 jaar 0,2
Aanpassing van het eigenwoningforfait 0,2
Vervallen hypotheekrenteaftrek boven de 1 miljoen euro 0,5
AOW van 65 naar 67 jaar 0,7
Afschaffen overdraagbaarheid algemene heffingskorting (‘aanrechtsubsidie’) 0,15
Beperking fiscaal voordeel pensioenpremies 0,2
Bezuinigen zorg 0,7
Verdere fiscalisering AOW 0,3
Afbouw overdraagbaarheid algemene heffingskorting in het referentieminimumloon 0,9
(In percentage van het bruto binnenlands product; 1 procent is 6 miljard.)
Zorgtoeslag,Huurtoeslag en HRA zijn dingen die van mij mogen worden afgeschaft...... Dit zijn alleen maar prijsopdrijvende maatregelen. (mits uiteraard gecompenseerd in verlaging van belastingen etc)quote:Op maandag 2 maart 2009 11:12 schreef MaLo het volgende:
Zorgtoeslag mogen ze van mij inderdaad op bezuinigen. Wij verdienen ruim 1,5x modaal, maar komen door aftrekposten e.d. op een lager toetsinkomen waardoor we nog steeds 33 euro zorgtoeslag in de maand ontvangen. Grote onzin natuurlijk.
Verder mogen ze van mij de kinderbijslag ook afschaffen. Alhoewel, tis wel een leuk spaarpotje voor onze dochter. Zodat ze later nog kan studeren.
In de zorg zitten inderdaad ontzettend veel overheadkosten. Maar je zult zien dat als er in de zorg bezuinigd wordt, dit weer op de handen aan het bed zal zijn.
Ik begin me er steeds kwader om te maken.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:32 schreef Lemmeb het volgende:
In plaats van de graaiers te pakken, knijpen ze de armen en hulpbehoevenden maar weer een beetje verder uit. Die zeggen toch lekker niks terug.
Euhm het is de bedoeling geld binnen te halen dus dat schiet dan niet op he.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:38 schreef descon het volgende:
[..]
Zorgtoeslag,Huurtoeslag en HRA zijn dingen die van mij mogen worden afgeschaft...... Dit zijn alleen maar prijsopdrijvende maatregelen. (mits uiteraard gecompenseerd in verlaging van belastingen etc)
nah een revolutie lijkt me niet gelijk nodig, maar eerst eens kijken en vooral luisteren naar het volk, ik bedoel ze zitten in een volksvertegenwoordiging dan zou je toch op zijn minst denken dat ze heel af en toe een beetje naar ons luisterenquote:Op maandag 2 maart 2009 11:39 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik begin me er steeds kwader om te maken.
Er zijn zat geldverkwistende projecten. Zat graaiers. Daar moet het een keertje vandaan komen. Als dit de enige maatregels gaan zijn en ze houden elkaar weer het hoofd boven water zie ik maar 1 oplossing;
Viva la Revolutlion!!
En ik loop voorop!
Dat eigenwoningforfait is echt zo'n hopeloze manier om geld te vangen. Tjongejongequote:
OOk een mooie optie.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:40 schreef capricia het volgende:
Waarom de kinderbijslag en AOW niet inkomensafhankelijk maken?
Wat is voor jouw dan het omslagpunt waarop iemand geen recht meer heeft?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:40 schreef capricia het volgende:
Waarom de kinderbijslag en AOW niet inkomensafhankelijk maken?
Waar werk je dan als je slechts 150 euro per week verdient?quote:Op maandag 2 maart 2009 10:01 schreef superworm het volgende:
Collegegeld verhogen, godverredomme, daar moet ik als student die het wél zelf moet betalen nu al 10 weken fulltime voor werken. Gooi het maar weer op de schouders van de studenten
quote:Op maandag 2 maart 2009 11:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
nah een revolutie lijkt me niet gelijk nodig, maar eerst eens kijken en vooral luisteren naar het volk, ik bedoel ze zitten in een volksvertegenwoordiging dan zou je toch op zijn minst denken dat ze heel af en toe een beetje naar ons luisteren
Geen idee zo direct, daar valt over de praten.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is voor jouw dan het omslagpunt waarop iemand geen recht meer heeft?
Die graaiers betalen in een jaar meer belasting dat jij in je hele leven doet.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:32 schreef Lemmeb het volgende:
In plaats van de graaiers te pakken, knijpen ze de armen en hulpbehoevenden maar weer een beetje verder uit. Die zeggen toch lekker niks terug.
Als de kinderbijslag voor nieuwe nikies gebruikt wordt en de AOW voor een weekendje weg dan is het zijn doel voorbij geschoten.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is voor jouw dan het omslagpunt waarop iemand geen recht meer heeft?
Als je de hele administatie niet hebt van HRA en zorgtoeslag wordt het daar al een stuk goedkoper opquote:Op maandag 2 maart 2009 11:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Euhm het is de bedoeling geld binnen te halen dus dat schiet dan niet op he.
Welnee. Een beetje slimme graaier betaalt helemaal geen belasting en krijgt zelfs zorgtoeslag.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die graaiers betalen in een jaar meer belasting dat jij in je hele leven doet.
Je bedoelt een pensioenfonds?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
Afhankelijk van hoe onafwendbaar toekomstige chaos en anarchie vanuit de huidige situatie al zijn, is een landelijk pyramidespel wellicht een snelle manier om aan geld te komen.
Nouja, uitgaande van iemand die fulltime studeert en een bijbaan heeft lijkt 600p/m me toch redelijk.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar werk je dan als je slechts 150 euro per week verdient?
O, dus dat rechtvaardigt een onevenredige beloning? Zolang je maar meer belasting betaald als een ander is je buiten proportionele beloning gerechtvaardigd.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die graaiers betalen in een jaar meer belasting dat jij in je hele leven doet.
Ja, ook een manier om weer geld te verzamelen voor de graaiende top en de falende overheidsprojecten. En als het weer allemaal in hun zakken en de projecten is verdwenen. Wat gaan we dan schrappen?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:54 schreef JaZekerZ het volgende:
Immigratiestop: 0,5
Uiterkingstop asielzoekers: 1,0 (waarvan 0,3 wegvloeit naar uitzettingskosten)
Ontwikkelingshulp afschaffen: 0,2
subsidies kunst en cultuur afschaffen: 0,4
landbouwsubsidies EU halveren: 2,5
begrotingstekort toestaan van 7,5 % : 2,0
zo komen we er ook
We kunnen de HRA al vanaf 5 ton instellen, nog 3 miljard erbijquote:Op maandag 2 maart 2009 11:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, ook een manier om weer geld te verzamelen voor de graaiende top en de falende overheidsprojecten. En als het weer allemaal in hun zakken en de projecten is verdwenen. Wat gaan we dan schrappen?
Misschien tijd voor den Haag om eens na te denken over het beleid mbt privatarisering.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
We kunnen de HRA al vanaf 5 ton instellen, nog 3 miljard erbij
Overigens kom je nooit van graaien af. Maar als we nu als volk ING en Fortis moeten opbrengen zie ik het veel liever over een andere hoek gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |