abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66610940
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:36 schreef rival het volgende:

[..]

ja meneer
Ik vind het gewoon idioot om die mensen als minder te zien. De vuilnismannen die ik ken van vroeger hadden echt plezier in hun werk, lachten de hele dag, maakte praatjes met de mensen die ze tegen kwamen en zaten goed in hun vel. Stukken beter dan de hoog opgeleide advocaten die het altijd te druk hebben en nooit tijd voor hun gezin maakten.
pi_66610952
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:38 schreef Ripley het volgende:

[..]

Wat een slecht voorbeeld. Ze heeft een gehandicapte beroofd van zijn pinpas en bestolen. Terwijl ze aan het hoereren was. Vind ik niet echt een voorbeeld van mooi van binnen zijn
Het zou niet mijn exacte definitie zijn, nee .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 2 maart 2009 @ 11:39:16 #103
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_66610954
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Of je gaat de ICT in .
precies, dat is de plek op deze aardkloot waar iedereen carriere kan maken, en je niet afgerekend wordt op verbale eigenschappen. Wat maar goed is ook, want veel IT'ers zijn toch in meer en mindere maten communicatief gehandicapt
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:40:05 #104
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_66610979
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:38 schreef rival het volgende:

[..]

ach ik ken er een aantal.
ik ben misschien bevooroordeeld.
ik heb het over het type mens dat vuilnisman wordt, niet de baan op zich.
Net zoals er goeie en slechte managers zijn, zijn er ook veel verschillende soorten vuilnismannen dunkt me
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_66610983
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
Stukken beter dan de hoog opgeleide advocaten die het altijd te druk hebben en nooit tijd voor hun gezin maakten.
De andere kant op generaliseren maakt je punt niet direkt sterker, wel?
pi_66611052
quote:

[..]

Wat een slecht voorbeeld. Ze heeft een gehandicapte beroofd van zijn pinpas en bestolen. Terwijl ze aan het hoereren was. Vind ik niet echt een voorbeeld van mooi van binnen zijn
ik denk eerder dat ze goed was voorbereid op dit gesprek dan dat we haar hebben leren kennen inderdaad
pi_66611106
Hmmmm... veel vooroordelen lees ik weer.

Het is natuurlijk makkelijk om iemand in een hokje te stoppen, hoef je er verder niet meer bij/over na te denken.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_66611121
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:38 schreef rival het volgende:

[..]

ach ik ken er een aantal.
ik ben misschien bevooroordeeld.
ik heb het over het type mens dat vuilnisman wordt, niet de baan op zich.
Ik ken er ook een aantal en ik vind het geschikte mensen. Ik drink regelmatig een pilsener met hun en dan heb ik nog plezier ook. Nee het zijn veelal niet de meest intellectuele mensen, maar dat maakt voor mij niet uit.
Ik zou niet weten waarom je niet gezien wilt worden met zulke mensen, bang dat ze jou dan ook als vuilnisman bestempelen?
pi_66611130
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:40 schreef Ripley het volgende:

[..]

Net zoals er goeie en slechte managers zijn, zijn er ook veel verschillende soorten vuilnismannen dunkt me
het gros bepaald de vooroordelen!
heb ze niet zelf bedacht!

uiteraard heb je overal uitzonderingen en is niet iedereen exact hetzelfde.
pi_66611133
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef MNR het volgende:
Nogmaals, welkom op Fok!.

Wat uiteraard een vooroordeel op zich is .
pi_66611153
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:39 schreef kwaakvaak het volgende:
Wat maar goed is ook, want veel IT'ers zijn toch in meer en mindere maten communicatief gehandicapt
Ergens is dat best logisch. Tijdens die opleiding en werk enzo, wordt je niet bepaald getraind op je sociale vaardigheden. Je werkt niet echt met mensen op die manier.
pi_66611155
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

De andere kant op generaliseren maakt je punt niet direkt sterker, wel?
Neuh maar daar gaat het mij niet om.. Het gaat erom dat iemand die van het leven geniet en zijn naasten aandacht kan geven, daar heb ik gewoon meer mee dan iemand die alleen maar zijn werk ziet.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:44:25 #113
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_66611160
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef MNR het volgende:

Het is natuurlijk makkelijk om iemand in een hokje te stoppen, hoef je er verder niet meer bij/over na te denken.
Vooroordelen zijn er nu eenmaal en ze zijn wel door een reden ontstaan. Generaliseren gebeurd al snel omdat het anders zo moeilijk communiceren wordt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die zijn er altijd.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  maandag 2 maart 2009 @ 11:44:35 #114
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_66611166
quote:

[..]

Laat ik het anders verwoorden. Wat ik toen van haar zag was pure menselijke emotie en dat was heel erg mooi en heel erg goed.

Over haar als mens als geheel kan ik niet oordelen.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_66611180
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Ik ken er ook een aantal en ik vind het geschikte mensen. Ik drink regelmatig een pilsener met hun en dan heb ik nog plezier ook. Nee het zijn veelal niet de meest intellectuele mensen, maar dat maakt voor mij niet uit.
en mij dus wel.
ik hoef niet iemand om me heen te hebben die door de kroeg over bier en tieten aan het schreeuwen is
ook al is ie nog zo gezellig.
pi_66611208
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Neuh maar daar gaat het mij niet om.. Het gaat erom dat iemand die van het leven geniet en zijn naasten aandacht kan geven, daar heb ik gewoon meer mee dan iemand die alleen maar zijn werk ziet.
En om dat te onderstrepen haal je beroepsgroepen erbij, terwijl beide bovenstaande voorbeelden zowel bij vuilnismannen als advocaten voor kunnen komen. Sterk debatteerwerk .
pi_66611219
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ergens is dat best logisch. Tijdens die opleiding en werk enzo, wordt je niet bepaald getraind op je sociale vaardigheden. Je werkt niet echt met mensen op die manier.
klopt, tijdens een IT opleiding/baan zit je de volle 100% achter een pc. communicatie met medeleerlingen/collega's is verboden
  maandag 2 maart 2009 @ 11:46:18 #118
88139 JoeyT
pi_66611231
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:41 schreef rival het volgende:

[..]

ik denk eerder dat ze goed was voorbereid op dit gesprek dan dat we haar hebben leren kennen inderdaad
Goed voorbereid . Dit is gewoon lachwekkend omdat je duidelijk niet weet waarover je praat.
pi_66611233
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:45 schreef rival het volgende:

[..]

klopt, tijdens een IT opleiding zit je de volle 100% achter een pc. communicatie met medeleerlingen is verboden
Heb je die medeleerlingen wel eens gezien?
pi_66611238
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

En om dat te onderstrepen haal je beroepsgroepen erbij, terwijl beide bovenstaande voorbeelden zowel bij vuilnismannen als advocaten voor kunnen komen. Sterk debatteerwerk .
Haha, okee, je hebt gelijk. Hoewel mijn punt nu wel duidelijk is geworden denk ik
pi_66611256
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef rival het volgende:
ik hoef niet iemand om me heen te hebben die door de kroeg over bier en tieten aan het schreeuwen is
Alsof hij dat 24/7 doet.
pi_66611278
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:45 schreef rival het volgende:

[..]

klopt, tijdens een IT opleiding/baan zit je de volle 100% achter een pc. communicatie met medeleerlingen/collega's is verboden
Je weet vast wel wat ik bedoel.
pi_66611280
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:46 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Goed voorbereid . Dit is gewoon lachwekkend omdat je duidelijk niet weet waarover je praat.
vreemd, ik heb het namelijk wel gezien (nee, ik heb het niet van begin tot einde gevolgt, dat doet een bepaald soort mens )
  maandag 2 maart 2009 @ 11:47:53 #124
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_66611293
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef JonKeL het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je niet gezien wilt worden met zulke mensen, bang dat ze jou dan ook als vuilnisman bestempelen?
Mijn halve vriendenkring in twee steden geleden bestond uit boeren, vissers, bouwvakkers, loodgieters, stratenmakers en automonteurs. Puik volk wat in tegenstelling tot de vooroodelen wel degelijk veel slimmer is dan gedacht wordt. Meer praktische kennis, maar zeker geen dom volk. In het geval van de boeren bijvoorbeeld, er komt bij het runnen van een landbouwbedrijf echt veel meer kijken dan wat zaad in de grond stoppen en koeien in een wei flikkeren. Ook van de stratenmakers heb ik redelijk wat geleerd over grond soorten en afvalwater (lees regen) management in combinatie met glooing van de stoep.
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
pi_66611295
quote:

[..]

en mij dus wel.
Heb ik geen problemen mee, ik doe zelfs mee als ik er zin in heb. Heb ik echt geen problemen mee.
pi_66611322
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nogmaals, welkom op Fok!.

Wat uiteraard een vooroordeel op zich is .
Hehe. Klopt, je hebt ook we gelijk.

Maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. En ik zal het er ook nooit mee eens zijn. Ik heb de neiging te denken dat mensen die snel en veel vooroordelen hebben, kortzichtig zijn.
Weet je hoe leuk mensen zijn? Weet je hoeveel je van elkaar kunt leren? Weet je hoe interessant iemand is, gewoon als persoon op zich?

Omdat een persoon zo is, betekent het nog niet dat iedereen zo is. Omdat je 1 of 2 nare ervaringen hebt gehad met een bepaald type, betekent het nog niet dat dat bij iedereen zo is. En kijk ook eens naar je eigen aandeel in het geheel. Dat mis ik vaak en dat vind ik jammer.

(ow ja, dit is algemeen bedoeld en niet gericht tot jou als persoon L, ik denk, ik zeg het er maar even bij )
  maandag 2 maart 2009 @ 11:48:41 #127
88139 JoeyT
pi_66611324
quote:

[..]

en mij dus wel.
Waarom had je dan zoveel commentaar op me toen ik het had over universitair geschoolden?

Ik bedoelde er niet eens iets mee, maar nu geef je zelf aan dat je zo kijkt.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:49:32 #128
88139 JoeyT
pi_66611353
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:47 schreef rival het volgende:

[..]

vreemd, ik heb het namelijk wel gezien (nee, ik heb het niet van begin tot einde gevolgt, dat doet een bepaald soort mens )
Dr vriend is tijdens de reis dood gegaan, vandaar...

Dus echt goed gespeeld .
  maandag 2 maart 2009 @ 11:50:12 #129
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_66611380
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

En de meeste mensen die goed zijn in logica beredeneren ook sociale zaken helemaal dood. Een oud collega had een avondje wat hij met een date ging doorbrengen helemaal als een flowchart gemanaged en alle mogelijkheden voor spontane dingen al op voorhand geprobeerd te voorzien.
pi_66611386
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:47 schreef kwaakvaak het volgende:

[..]

Mijn halve vriendenkring in twee steden geleden bestond uit boeren, vissers, bouwvakkers, loodgieters, stratenmakers en automonteurs. Puik volk wat in tegenstelling tot de vooroodelen wel degelijk veel slimmer is dan gedacht wordt. Meer praktische kennis, maar zeker geen dom volk. In het geval van de boeren bijvoorbeeld, er komt bij het runnen van een landbouwbedrijf echt veel meer kijken dan wat zaad in de grond stoppen en koeien in een wei flikkeren. Ook van de stratenmakers heb ik redelijk wat geleerd over grond soorten en afvalwater (lees regen) management in combinatie met glooing van de stoep.
Een bouwvakker die zijn eigen huis kan bouwen of een ict-er die een complete studie heeft gedaan om een netwerk te beheren.. Ik weet wel welke man ik knapper vind.

Ben het dus met je eens Kwakje!
pi_66611430
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Dus echt goed gespeeld .
wat heeft dat te maken met de rest van alle antwoorden op vragen en verhalen?
  maandag 2 maart 2009 @ 11:51:58 #132
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_66611443
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:48 schreef MNR het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. En ik zal het er ook nooit mee eens zijn. Ik heb de neiging te denken dat mensen die snel en veel vooroordelen hebben, kortzichtig zijn.
Weet je hoe leuk mensen zijn? Weet je hoeveel je van elkaar kunt leren? Weet je hoe interessant iemand is, gewoon als persoon op zich?

Omdat een persoon zo is, betekent het nog niet dat iedereen zo is. Omdat je 1 of 2 nare ervaringen hebt gehad met een bepaald type, betekent het nog niet dat dat bij iedereen zo is. En kijk ook eens naar je eigen aandeel in het geheel. Dat mis ik vaak en dat vind ik jammer.
Meer dan mee eens!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_66611477
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:51 schreef rival het volgende:

[..]

Aangezien dat ook allemaal niet vooraf ingestudeerd is. Heel het programma is on the fly opgenomen. Toevallig heeft een vriend van me een aantal afleveringen van "waar is de mol" geregiseerd.

Maar dit is wel heeeeeeeeel erg offtopic..
  maandag 2 maart 2009 @ 11:53:30 #134
88139 JoeyT
pi_66611495
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:51 schreef rival het volgende:

[..]

Je hebt het gewoon niet gekeken gozer. De aflevering draaide uiteindelijk helemaal daar om.

Maakt verder niet uit. Maar doe dan niet net alsof het een hele oppervlakkig ingestudeerd interview was.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:53:58 #135
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_66611510
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Dus echt goed gespeeld .
ow ja, dat ook nog: ze heeft wel geneukt met Johnny de Mol daar. Nog zo'n voorbeeld van d'r mooie karakter
pi_66611514
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:48 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Waarom had je dan zoveel commentaar op me toen ik het had over universitair geschoolden?
denk nog even terug, waarop kwam het commentaar?
  maandag 2 maart 2009 @ 11:54:49 #137
88139 JoeyT
pi_66611543
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:48 schreef MNR het volgende:

[..]

Hehe. Klopt, je hebt ook we gelijk.

(ow ja, dit is algemeen bedoeld en niet gericht tot jou als persoon L, ik denk, ik zeg het er maar even bij )
En dit is de essentie van het leven .
pi_66611553
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:53 schreef JoeyT het volgende:
Maar doe dan niet net alsof het een hele oppervlakkig ingestudeerd interview was.
dat maak jij er weer van
  maandag 2 maart 2009 @ 11:56:39 #139
88139 JoeyT
pi_66611596
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:54 schreef rival het volgende:

[..]

denk nog even terug, waarop kwam het commentaar?
Jouw commentaar kwam iig doordat je dacht dat ik bedoelde dat je het niet kon begrijpen als je niet universitair geschoold was.

Blijkbaar had ik gelijk
pi_66611607
Heey, maar ff iets anders.. ik moet mijn badkamer van tegels voorzien, hebben jullie nog ideetjes van wat mooi is? aangezien ik nu wel een idee heb, maar toch nog graag even wat meer smaken en mogelijkheden onder ogen krijg.
pi_66611611
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:53 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je hebt het gewoon niet gekeken gozer.
tijdens het zappen is het een paar keer voorbij gekomen...
ik kan me nog iets herinneren dat ze vreemd sprak vanwege een auto-ongeluk van vroeger...

sorry als ik niet de gehele inhoud van het programma ken, of weet, ik hou me namelijk niet zo bezig met het leven van mensen die ik niet ken en waarschijnlijk nooit zal kennen
  maandag 2 maart 2009 @ 11:57:24 #142
88139 JoeyT
pi_66611617
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:55 schreef rival het volgende:

[..]

dat maak jij er weer van
Lekker makkelijk jongen . Snuit vat het precies hetzelfde op. Misschien moet jij je conversatie eens aanpassen .
pi_66611647
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Vooroordelen zijn er nu eenmaal en ze zijn wel door een reden ontstaan. Generaliseren gebeurd al snel omdat het anders zo moeilijk communiceren wordt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die zijn er altijd.
Klopt hoor. Je hebt neit altijd de tijd, zin en energie om iedereen met open ogen te bekijken
Het is wel mogelijk per persoon
  maandag 2 maart 2009 @ 11:58:37 #144
88139 JoeyT
pi_66611657
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef rival het volgende:

[..]

tijdens het zappen is het een paar keer voorbij gekomen...
ik kan me nog iets herinneren dat ze vreemd sprak vanwege een auto-ongeluk van vroeger...

sorry als ik niet de gehele inhoud van het programma ken, of weet, ik hou me namelijk niet zo bezig met het leven van mensen die ik niet ken en waarschijnlijk nooit zal kennen
Maar heb er dan ook geen commentaar op als ik ergens over praat .

Je kan trws heel veel leren van mensen die je niet kent. Denk dat je dat je hele studie hebt gedaan.
pi_66611661
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:56 schreef JoeyT het volgende:
je dacht dat ik bedoelde dat je het niet kon begrijpen als je niet universitair geschoold was.
nu weet je zelfs wat ik denk.
misschien moet je het toch nog even teruglezen?
  maandag 2 maart 2009 @ 11:58:42 #146
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_66611662
Mijn grote liefde was autospuiter. Doordeweeks hing ie dus rond in een garage tussen allemaal boerende gasten en tietenposters. Maar in hetw eekend ging ie net zo makkelijk met mij mee naar musea, concerten of het theater. Nooit een probleem geweest

Waar het wel een probleem gaf was op de momenten dat we ruzie hadden. HIj kon minder goed beargumenteren wat ie vond en dat gaf hem een soort van machteloos gevoel.
pi_66611667
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Lekker makkelijk jongen . Snuit vat het precies hetzelfde op. Misschien moet jij je conversatie eens aanpassen .
Ik ben het vaak met uwer magnifieke persoonlijkheid eens
  maandag 2 maart 2009 @ 12:00:23 #148
88139 JoeyT
pi_66611730
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:58 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Ik ben het vaak met uwer magnifieke persoonlijkheid eens
Ik voel me vereerd. Ik dank u en wens u succes met het betegelen van uw badkamer .
pi_66611757
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:58 schreef Ripley het volgende:
Waar het wel een probleem gaf was op de momenten dat we ruzie hadden. HIj kon minder goed beargumenteren wat ie vond en dat gaf hem een soort van machteloos gevoel.
Maar had dat met zijn opleiding/beroep te maken?
Kan ook aan de persoon zelf liggen.
pi_66611765
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:00 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik voel me vereerd. Ik dank u en wens u succes met het betegelen van uw badkamer .
Heey, zie je mij aan voor zo een laag geschoolde handige harry die alles zelf kan?!

Ik laat dat natuurlijk doen, want ik ben veel te goed voor zulk werk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')