Hehe. Klopt, je hebt ook we gelijk.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nogmaals, welkom op Fok!.
Wat uiteraard een vooroordeel op zich is.
Waarom had je dan zoveel commentaar op me toen ik het had over universitair geschoolden?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef rival het volgende:
[..]
en mij dus wel.
ik hoef niet iemand om me heen te hebben die door de kroeg over bier en tieten aan het schreeuwen is![]()
ook al is ie nog zo gezellig.
Dr vriend is tijdens de reis dood gegaan, vandaar...quote:Op maandag 2 maart 2009 11:47 schreef rival het volgende:
[..]
vreemd, ik heb het namelijk wel gezien(nee, ik heb het niet van begin tot einde gevolgt, dat doet een bepaald soort mens
)
En de meeste mensen die goed zijn in logica beredeneren ook sociale zaken helemaal dood. Een oud collega had een avondje wat hij met een date ging doorbrengen helemaal als een flowchart gemanaged en alle mogelijkheden voor spontane dingen al op voorhand geprobeerd te voorzien.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ergens is dat best logisch. Tijdens die opleiding en werk enzo, wordt je niet bepaald getraind op je sociale vaardigheden. Je werkt niet echt met mensen op die manier.
Een bouwvakker die zijn eigen huis kan bouwen of een ict-er die een complete studie heeft gedaan om een netwerk te beheren.. Ik weet wel welke man ik knapper vind.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:47 schreef kwaakvaak het volgende:
[..]
Mijn halve vriendenkring in twee steden geleden bestond uit boeren, vissers, bouwvakkers, loodgieters, stratenmakers en automonteurs. Puik volk wat in tegenstelling tot de vooroodelen wel degelijk veel slimmer is dan gedacht wordt. Meer praktische kennis, maar zeker geen dom volk. In het geval van de boeren bijvoorbeeld, er komt bij het runnen van een landbouwbedrijf echt veel meer kijken dan wat zaad in de grond stoppen en koeien in een wei flikkeren. Ook van de stratenmakers heb ik redelijk wat geleerd over grond soorten en afvalwater (lees regen) management in combinatie met glooing van de stoep.
wat heeft dat te maken met de rest van alle antwoorden op vragen en verhalen?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dr vriend is tijdens de reis dood gegaan, vandaar...
Dus echt goed gespeeld.
Meer dan mee eens!quote:Op maandag 2 maart 2009 11:48 schreef MNR het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. En ik zal het er ook nooit mee eens zijn. Ik heb de neiging te denken dat mensen die snel en veel vooroordelen hebben, kortzichtig zijn.
Weet je hoe leuk mensen zijn? Weet je hoeveel je van elkaar kunt leren? Weet je hoe interessant iemand is, gewoon als persoon op zich?
Omdat een persoon zo is, betekent het nog niet dat iedereen zo is. Omdat je 1 of 2 nare ervaringen hebt gehad met een bepaald type, betekent het nog niet dat dat bij iedereen zo is. En kijk ook eens naar je eigen aandeel in het geheel. Dat mis ik vaak en dat vind ik jammer.
Aangezien dat ook allemaal niet vooraf ingestudeerd is. Heel het programma is on the fly opgenomen. Toevallig heeft een vriend van me een aantal afleveringen van "waar is de mol" geregiseerd.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:51 schreef rival het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met de rest van alle antwoorden op vragen en verhalen?
Je hebt het gewoon niet gekeken gozer. De aflevering draaide uiteindelijk helemaal daar om.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:51 schreef rival het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met de rest van alle antwoorden op vragen en verhalen?
ow ja, dat ook nog: ze heeft wel geneukt met Johnny de Mol daar. Nog zo'n voorbeeld van d'r mooie karakterquote:Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dr vriend is tijdens de reis dood gegaan, vandaar...
Dus echt goed gespeeld.
denk nog even terug, waarop kwam het commentaar?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:48 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Waarom had je dan zoveel commentaar op me toen ik het had over universitair geschoolden?
En dit is de essentie van het levenquote:Op maandag 2 maart 2009 11:48 schreef MNR het volgende:
[..]
Hehe. Klopt, je hebt ook we gelijk.
Maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. En ik zal het er ook nooit mee eens zijn. Ik heb de neiging te denken dat mensen die snel en veel vooroordelen hebben, kortzichtig zijn.
Weet je hoe leuk mensen zijn? Weet je hoeveel je van elkaar kunt leren? Weet je hoe interessant iemand is, gewoon als persoon op zich?
Omdat een persoon zo is, betekent het nog niet dat iedereen zo is. Omdat je 1 of 2 nare ervaringen hebt gehad met een bepaald type, betekent het nog niet dat dat bij iedereen zo is. En kijk ook eens naar je eigen aandeel in het geheel. Dat mis ik vaak en dat vind ik jammer.
(ow ja, dit is algemeen bedoeld en niet gericht tot jou als persoon L, ik denk, ik zeg het er maar even bij![]()
)
dat maak jij er weer vanquote:Op maandag 2 maart 2009 11:53 schreef JoeyT het volgende:
Maar doe dan niet net alsof het een hele oppervlakkig ingestudeerd interview was.
Jouw commentaar kwam iig doordat je dacht dat ik bedoelde dat je het niet kon begrijpen als je niet universitair geschoold was.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:54 schreef rival het volgende:
[..]
denk nog even terug, waarop kwam het commentaar?
tijdens het zappen is het een paar keer voorbij gekomen...quote:
Lekker makkelijk jongenquote:
Klopt hoor. Je hebt neit altijd de tijd, zin en energie om iedereen met open ogen te bekijkenquote:Op maandag 2 maart 2009 11:44 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Vooroordelen zijn er nu eenmaal en ze zijn wel door een reden ontstaan. Generaliseren gebeurd al snel omdat het anders zo moeilijk communiceren wordt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die zijn er altijd.
Maar heb er dan ook geen commentaar op als ik ergens over praatquote:Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef rival het volgende:
[..]
tijdens het zappen is het een paar keer voorbij gekomen...
ik kan me nog iets herinneren dat ze vreemd sprak vanwege een auto-ongeluk van vroeger...
sorry als ik niet de gehele inhoud van het programma ken, of weet, ik hou me namelijk niet zo bezig met het leven van mensen die ik niet ken en waarschijnlijk nooit zal kennen
nu weet je zelfs wat ik denk.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:56 schreef JoeyT het volgende:
je dacht dat ik bedoelde dat je het niet kon begrijpen als je niet universitair geschoold was.
Ik ben het vaak met uwer magnifieke persoonlijkheid eensquote:Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Lekker makkelijk jongen. Snuit vat het precies hetzelfde op. Misschien moet jij je conversatie eens aanpassen
.
Ik voel me vereerd. Ik dank u en wens u succes met het betegelen van uw badkamerquote:Op maandag 2 maart 2009 11:58 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met uwer magnifieke persoonlijkheid eens
Maar had dat met zijn opleiding/beroep te maken?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:58 schreef Ripley het volgende:
Waar het wel een probleem gaf was op de momenten dat we ruzie hadden. HIj kon minder goed beargumenteren wat ie vond en dat gaf hem een soort van machteloos gevoel.
Heey, zie je mij aan voor zo een laag geschoolde handige harry die alles zelf kan?!quote:Op maandag 2 maart 2009 12:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik voel me vereerd. Ik dank u en wens u succes met het betegelen van uw badkamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |