quote:'Dudek keert terug bij Feyenoord'
Jerzy Dudek verdedigt met ingang van volgend seizoen weer het doel van Feyenoord. Dat is de verdienste van Leo Beenhakker, die naast bondscoach van Polen ook technisch adviseur van de Rotterdammers is. Volgens de berichtgeving van diverse Poolse media tekent de 35-jarige keeper binnen afzienbare tijd een verbintenis voor twee jaar.
Dudek staat sinds de zomer van 2007 onder contract bij Real Madrid en heeft een aflopende verbintenis. Omdat hij niet langer de stand-in van Iker Casillas wenst te zijn, heeft de 58-voudig international reeds aangegeven dat hij de samenwerking niet wenst te verlengen. Door zijn gebrek aan speeltijd in het Santiago Bernabéu miste Dudek vorig jaar zomer het EK in Oostenrijk en Zwitserland.
Real Madrid is reeds op zoek naar een vervanger voor Dudek. In de Franse media wordt sinds enkele dagen gespeculeerd over de belangstelling voor doelman Mickael Landreau van Paris Saint-Germain. De 29-jarige doelman zou geen moeite hebben met de rol van reservedoelman. Dudek kwam in ruim anderhalf jaar tijd niet verder dan negen optredens tussen de palen, voornamelijk wedstrijden in de Copa del Rey.
Dudek begon zijn carrière GKS Tychy en belandde via Sokol Pniewy in de zomer van 1996 bij Feyenoord. In Rotterdam-Zuid vierde de sluitpost de landstitel en de Johan Cruijff Schaal. In de zomer van 2001 maakte Dudek de overstap naar Liverpool. In zijn eerste drie contractjaren was Dudek, die onder meer de Champions League won, eerste doelman, maar na de komst van de Spanjaard José Reina kwam daar verandering in.
In februari werd reeds bekend dat Feyenoord na dit seizoen afscheid neemt van Henk Timmer. De mededeling van de Kuipbewoners dat hij dient te vertrekken, kwam niet echt als een verrassing. In zijn eerste twee seizoenen stond de positie van Timmer nauwelijks ter discussie in Rotterdam, maar in de huidige jaargang is er wél veel kritiek op de prestaties van de reservedoelman van het Nederlands elftal.
Nee omdat Timmer gewoon een slechte keeper is.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:40 schreef Schiedammert het volgende:
timmer moest weg van been omdat hij een jongere keeper wilde?!?
Daar twijfel ik dus ook over, hij heeft de laatste jaren amper gespeelden toch al aan de leeftijd eerlijk gezegt.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:40 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Bron?
En als het waar is: Zou ie zn oude niveau halen?
ook omdat hij hem te oud vindquote:Op maandag 2 maart 2009 16:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee omdat Timmer gewoon een slechte keeper is.
voetbalzonequote:Op maandag 2 maart 2009 16:40 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Bron?
En als het waar is: Zou ie zn oude niveau halen?
Perfect beleid dit! Dudek voor een jaartje halen en dan Darley of Mulder het stokje over laten nemen. Of wil je die allebei nu al afschrijven?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:45 schreef TC03 het volgende:
Maar dan komt er dus geen Vorm, begrijp ik?
Sorry, maar ik had gehoopt dat er eens een keer een speler aangetrokken zou worden die niet boven de 30 is.
Ik wil gewoon een jonge goede keeper waarmee je meteen de toekomst in kan, niet een lapmiddel.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Perfect beleid dit! Dudek voor een jaartje halen en dan Darley of Mulder het stokje over laten nemen. Of wil je die allebei nu al afschrijven?
Wat moet je dan met Darley en Mulder?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een jonge goede keeper waarmee je meteen de toekomst in kan, niet een lapmiddel.
Dat gevoel heb ik ook, maar aan de ene kant. Vind jij Velthuizen, Krul of Vorm zekerheidjes? Dat gevoel heb ik totaaaaaal niet. Het is erg riskant om daar dan zoveel in te investeren.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een jonge goede keeper waarmee je meteen de toekomst in kan, niet een lapmiddel.
Weet ik niet, interesseert me ook niet. Daarnaast weet je ook niet eens zeker of Darley en Mulder echt zo goed zijn. Het belangrijkste is dat ervoor gezorgd wordt dat Feyenoord een goede keeper heeft waarmee je de toekomst in kan. Werkverschaffing voor Darley en Mulder is niet echt belangrijk.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat moet je dan met Darley en Mulder?
Vorm komt m.i. redelijk dicht in de buurt van een 'zekerheidje'.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, maar aan de ene kant. Vind jij Velthuizen, Krul of Vorm zekerheidjes? Dat gevoel heb ik totaaaaaal niet. Het is erg riskant om daar dan zoveel in te investeren.
Maar ik vind het wel belangrijk dat de jeugd een kans krijgt.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet ik niet, interesseert me ook niet. Daarnaast weet je ook niet eens zeker of Darley en Mulder echt zo goed zijn. Het belangrijkste is dat ervoor gezorgd wordt dat Feyenoord een goede keeper heeft waarmee je de toekomst in kan. Werkverschaffing voor Darley en Mulder is niet echt belangrijk.
Die kan je nog altijd voor meer door verkopen. Geld in Dudek steken is gewoon een bodemloze put.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, maar aan de ene kant. Vind jij Velthuizen, Krul of Vorm zekerheidjes? Dat gevoel heb ik totaaaaaal niet. Het is erg riskant om daar dan zoveel in te investeren.
Ik vind een verjonging in de goal niet nodig.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Die kan je nog altijd voor meer door verkopen. Geld in Dudek steken is gewoon een bodemloze put.
Goede verjonging, jongens.
Niet naar ons in iedergeval. Wij hebben Jerzyquote:Op maandag 2 maart 2009 16:53 schreef DonRaja het volgende:
Las net dat Velthuizen pissig is over het ontslaan van de keeperstrainer: voorzichtig een vertrek aan het forceren?
Ik wel. Nu heb je een keeper die al jaren niet meer constant op topniveau gepresteerd heeft met een flink salaris die je niet kan doorverkopen. Zucht.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik vind een verjonging in de goal niet nodig.
Ja, volgens Voetbalzone... Wist trouwens niet dat Dudek zo een goede band had met Beenhakker, hij is toch geen doelman meer in het nationale team?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Niet naar ons in iedergeval. Wij hebben Jerzy
quote:Op maandag 2 maart 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Perfect beleid dit! Dudek voor een jaartje halen en dan Darley of Mulder het stokje over laten nemen. Of wil je die allebei nu al afschrijven?
Wat weten we van Dudek? Bij Feyenoord was het een absolute topper,en bij Liverpool liet hij zo nu en dan al een steekje vallen, en bij Madrid heeft hij nauwelijks gespeeld.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, maar aan de ene kant. Vind jij Velthuizen, Krul of Vorm zekerheidjes? Dat gevoel heb ik totaaaaaal niet.
Ja, want Vorm, Velthuizen en Krul zijn al veel ouder dan 20 natuurlijkquote:Op maandag 2 maart 2009 17:00 schreef buddyb het volgende:
[..]
![]()
ja, een keeper die niet eens ouder dan 20 is als eerste keeper nemen is een heel goed plan!
het wordt gewoon weer niksquote:Op maandag 2 maart 2009 17:01 schreef Luni het volgende:
[..]
Wat weten we van Dudek? Bij Feyenoord was het een absolute topper,en bij Liverpool liet hij zo nu en dan al een steekje vallen, en bij Madrid heeft hij nauwelijks gespeeld.
nou, vorm is 25.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, want Vorm, Velthuizen en Krul zijn al veel ouder dan 20 natuurlijk
Ik ben ook niet blij met Dudek hoor.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:01 schreef Luni het volgende:
[..]
Wat weten we van Dudek? Bij Feyenoord was het een absolute topper,en bij Liverpool liet hij zo nu en dan al een steekje vallen, en bij Madrid heeft hij nauwelijks gespeeld.
Schitterend.quote:
En dit is ook pas Vorm's 2e seizoen toch?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:05 schreef buddyb het volgende:
[..]
nou, vorm is 25.
mulder heeft pas een seizoen bij excelsior in de 1e divisie achter de rug.
Bron: fr-fanatic/Sp!tsquote:Volgens de Sp!ts staat ook NEC speler Lasse Schöne in de belangstelling van Feyenoord. In het elftal van volgend jaar moet hij als stand-in voor Jon Dahl Tomasson gaan functioneren. Eerder waren er geruchten dat linksback Youssef El-Akchaoui en rechtsback Dani Fernández van NEC in de belangstelling van Feyenoord zouden staan en dat Feyenoord Roy Beerens van Heerenveen zou willen vastleggen. Het aantrekken van deze spelers zou bekostigd moeten worden door de miljoenen euro’s die Mario Been mag investeren van investeerders
Zijn derde seizoen, maar hij was vorig jaar lange tijd geblesseerd.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En dit is ook pas Vorm's 2e seizoen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |