Hoe moet je dan anders oversteken op zo'n moment?quote:Op zondag 1 maart 2009 09:34 schreef Conflict het volgende:
Zulke lui steken dan over en doen net alsof ze je niet zien. Zo van "als je me aanrijdt heb je een probleem". Klopt ook wel maar de oversteker heeft dan zelf ook een probleem (en pijn)
Dit was vroeger zo. Nu is het zo dat je een voetganger voorrang moet geven op het moment dat 'ie aangeeft te willen oversteken, ook al heeft 'ie nog geen voetstap op het zebrapad gezet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Heeft niks mee te maken TS. TS is dom.
Elke voetganger die gebruik van het zebrapad maakt (let op de eerste voettstap zet op het zebrapad en vervolgens door loopt) heeft gewoon voorrang.
Bek dicht dus, en als je hem aanrijdt ben je gewoon keihard de lul.
Voor voetgangers die aanstalten maken om over te steken moet je al stoppen. Maar wat precies aanstalten maken is, is aan jou.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Axia het volgende:
[..]
Dit was vroeger zo. Nu is het zo dat je een voetganger voorrang moet geven op het moment dat 'ie aangeeft te willen oversteken, ook al heeft 'ie nog geen voetstap op het zebrapad gezet.
hahahaquote:Op zondag 1 maart 2009 09:31 schreef DeWaasheid het volgende:
Ik wacht ook altijd met oversteken totdat er een auto aankomt die dan _moet_ stoppen. Een psychologisch machtsspelletje waar ik dagelijks van geniet en nachtelijks over droom.
Geen idee. Ik ben nu bezig met rijlessen en laatst had ik namelijk 2 mensen geen voorrang gegeven bij een zebrapad. Ze leken namelijk nog niet te willen oversteken (eentje was volgens mij nog afscheid aan het nemen van iemand en lette dus helemaal niet op het verkeer). Maar volgens mijn rij-instructeur had ik wel moeten stoppen omdat ze bij een zebrapad staan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:43 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor voetgangers die aanstalten maken om over te steken moet je al stoppen. Maar wat precies aanstalten maken is, is aan jou.
Wacht, je volgende topic is: 'types die mij op de bon slingeren voor verkeerd parkeren'quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:28 schreef DRA het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Ik snap echt niet waar die dingen nodig voor zijn. Als ik ergens moet zijn dan parkeer ik aan de kant van de weg waar ik wezen moet. Dan hoef je in die situatie de weg niet over te steken. Die zebrapaden zijn echt alleen voor losers die zonodig de weg moeten oversteken om anderen te treiteren.
Gelukkig zijn alle verkeersdeelnemers ook automobilistenquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:28 schreef DRA het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Ik snap echt niet waar die dingen nodig voor zijn. Als ik ergens moet zijn dan parkeer ik aan de kant van de weg waar ik wezen moet. Dan hoef je in die situatie de weg niet over te steken. Die zebrapaden zijn echt alleen voor losers die zonodig de weg moeten oversteken om anderen te treiteren.
Dus jij steekt met je auto de weg over, om daar vervolgens te parkeren, zodat je niet lopend hoeft over te steken?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:28 schreef DRA het volgende:
volgens mij wordt "aanstalten maken" gezien als het lopen naar /richting een zebrapadquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:43 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor voetgangers die aanstalten maken om over te steken moet je al stoppen. Maar wat precies aanstalten maken is, is aan jou.
Heb jij dat ook?. Ik neem soms een dag vrij om te ontstressen. Niets is heerlijker om dan een paar uur in te plannen bij een drukke weg en dan steeds het zebrapad oversteken. Wat ook heerlijk is : Bij zo'n voetgangersoversteekplaats met geregelde verkeerslichten overal op de knop drukken en dan kijken hoe anderen moeten wachten en dan NIET oversteken. Gewoon aankijken en lachen en wijzen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:46 schreef Class het volgende:
[.Op zondag 1 maart 2009 09:31 schreef DeWaasheid het volgende:
Ik wacht ook altijd met oversteken totdat er een auto aankomt die dan _moet_ stoppen. Een psychologisch machtsspelletje waar ik dagelijks van geniet en nachtelijks over droom..]
hahaha
Oeh, link link!quote:Op zondag 1 maart 2009 09:29 schreef Luth. het volgende:
Ik dacht dat dit een lemming was van dat ongeluk
Gewoon op het allerlaatste moment stoppen tot een afstand van 10 cm. Zie je gelijk die voetgangers opzij springen of poepen van angst.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:34 schreef Conflict het volgende:
Zulke lui steken dan over en doen net alsof ze je niet zien. Zo van "als je me aanrijdt heb je een probleem". Klopt ook wel maar de oversteker heeft dan zelf ook een probleem (en pijn)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |