abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66689346
quote:
Op zondag 1 maart 2009 09:34 schreef Conflict het volgende:
Zulke lui steken dan over en doen net alsof ze je niet zien. Zo van "als je me aanrijdt heb je een probleem". Klopt ook wel maar de oversteker heeft dan zelf ook een probleem (en pijn)
Hoe moet je dan anders oversteken op zo'n moment?
  Redactie Frontpage woensdag 4 maart 2009 @ 14:12:28 #122
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66689686
Oneens met klacht. Ergste is nog tijdens regen, als ik met kinderwagen wil oversteken. Mijn kind is al een paar keer bijna overreden door zo'n vadsige diknek met een dure bak die er nog net ff voorlangs wil. Hopen dat de politie zulke lui een keer flink aannpakt.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66689985
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Heeft niks mee te maken TS. TS is dom.

Elke voetganger die gebruik van het zebrapad maakt (let op de eerste voettstap zet op het zebrapad en vervolgens door loopt) heeft gewoon voorrang.

Bek dicht dus, en als je hem aanrijdt ben je gewoon keihard de lul.
Dit was vroeger zo. Nu is het zo dat je een voetganger voorrang moet geven op het moment dat 'ie aangeeft te willen oversteken, ook al heeft 'ie nog geen voetstap op het zebrapad gezet.
pi_66690833
als het erg rustig is en er komt 1 auto aan dan wacht ik gewoon ff. Als het drukker is dan loop ik gewoon
pi_66691039
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Axia het volgende:

[..]

Dit was vroeger zo. Nu is het zo dat je een voetganger voorrang moet geven op het moment dat 'ie aangeeft te willen oversteken, ook al heeft 'ie nog geen voetstap op het zebrapad gezet.
Voor voetgangers die aanstalten maken om over te steken moet je al stoppen. Maar wat precies aanstalten maken is, is aan jou.
pi_66691183
quote:
Op zondag 1 maart 2009 09:31 schreef DeWaasheid het volgende:
Ik wacht ook altijd met oversteken totdat er een auto aankomt die dan _moet_ stoppen. Een psychologisch machtsspelletje waar ik dagelijks van geniet en nachtelijks over droom.
hahaha
pi_66691411
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:00 schreef Thealexfiles het volgende:
[ afbeelding ]
pi_66691471
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:43 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Voor voetgangers die aanstalten maken om over te steken moet je al stoppen. Maar wat precies aanstalten maken is, is aan jou.
Geen idee. Ik ben nu bezig met rijlessen en laatst had ik namelijk 2 mensen geen voorrang gegeven bij een zebrapad. Ze leken namelijk nog niet te willen oversteken (eentje was volgens mij nog afscheid aan het nemen van iemand en lette dus helemaal niet op het verkeer). Maar volgens mijn rij-instructeur had ik wel moeten stoppen omdat ze bij een zebrapad staan.

Maar op jouw vraag: wat is aanstalten maken? Daar had mijn rij-instructeur ook geen antwoord op. Hij vond de vorige regel (dus wanneer iemand zijn voet op het zebrapad heeft) veel duidelijker. Voor hetzelfde geldt stop je voor iemand (met een hele rij auto's achter je) en die persoon staat gewoon daar bijvoorbeeld op iemand te wachten en wilt helemaal niet oversteken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:01:24 #129
111260 Charmian
a little joy
pi_66691884
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:28 schreef DRA het volgende:

[..]

Helaas wel ja. Ik snap echt niet waar die dingen nodig voor zijn. Als ik ergens moet zijn dan parkeer ik aan de kant van de weg waar ik wezen moet. Dan hoef je in die situatie de weg niet over te steken. Die zebrapaden zijn echt alleen voor losers die zonodig de weg moeten oversteken om anderen te treiteren.
Wacht, je volgende topic is: 'types die mij op de bon slingeren voor verkeerd parkeren'
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:59:20 #130
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_66733572
quote:

[..]

Helaas wel ja. Ik snap echt niet waar die dingen nodig voor zijn. Als ik ergens moet zijn dan parkeer ik aan de kant van de weg waar ik wezen moet. Dan hoef je in die situatie de weg niet over te steken. Die zebrapaden zijn echt alleen voor losers die zonodig de weg moeten oversteken om anderen te treiteren.
Gelukkig zijn alle verkeersdeelnemers ook automobilisten
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:36:42 #131
246898 Marthy
Fuck de maatschappij
pi_66743956
quote:

Dus jij steekt met je auto de weg over, om daar vervolgens te parkeren, zodat je niet lopend hoeft over te steken?

doe je dat uit luiheid of heb je een andere reden?
pi_66744291
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:43 schreef veldmuis het volgende:

[..]

volgens mij wordt "aanstalten maken" gezien als het lopen naar /richting een zebrapad
pi_66744406
Ik loop gewoon door. Die auto moet stoppen voor me en zal dat dan ook gewoon doen. Me aanrijden is zijn schuld dus ga altijd vriuit
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:49:09 #134
65918 IBAZ
broeinest
pi_66744576
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:46 schreef Class het volgende:

[.Op zondag 1 maart 2009 09:31 schreef DeWaasheid het volgende:
Ik wacht ook altijd met oversteken totdat er een auto aankomt die dan _moet_ stoppen. Een psychologisch machtsspelletje waar ik dagelijks van geniet en nachtelijks over droom..]

hahaha
Heb jij dat ook?. Ik neem soms een dag vrij om te ontstressen. Niets is heerlijker om dan een paar uur in te plannen bij een drukke weg en dan steeds het zebrapad oversteken. Wat ook heerlijk is : Bij zo'n voetgangersoversteekplaats met geregelde verkeerslichten overal op de knop drukken en dan kijken hoe anderen moeten wachten en dan NIET oversteken. Gewoon aankijken en lachen en wijzen.
pi_66746939
Ik snap persoonlijk het nut van verkeersregels in het algemeen niet.

*speelt nog maar weer eens Carmageddon* Stoepje vegen met een bulldozer!!!
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:50:11 #136
213998 Samba-boy
MarcMarie's Pruikendrager
pi_66748069
quote:
Op zondag 1 maart 2009 09:29 schreef Luth. het volgende:
Ik dacht dat dit een lemming was van dat ongeluk
Oeh, link link!
Echt waar!
pi_66748552
Ik loop gewoon dwars door de weg maakt niet uit of er een zebrapad is.
Als je naar andere landen en drukke steden gaat, zie je ook geen zebrapad en stoplichten en de automobilisten hebben altijd voorrang je moet rennen om over te steken. En de weg is soms ook zo breed als de A1.
http://www.taranu.net/100_2091.jpg
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:01:27 #138
220182 HEROINchic
is geen junkie.
pi_66748648
TS is een autist.
pi_66749339
quote:
Op zondag 1 maart 2009 09:34 schreef Conflict het volgende:
Zulke lui steken dan over en doen net alsof ze je niet zien. Zo van "als je me aanrijdt heb je een probleem". Klopt ook wel maar de oversteker heeft dan zelf ook een probleem (en pijn)
Gewoon op het allerlaatste moment stoppen tot een afstand van 10 cm. Zie je gelijk die voetgangers opzij springen of poepen van angst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')