http://zapruder.nl/portal(...)als_mogelijke_optie/quote:Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.
Het is schokkend om te zien dat overal in het buitenland journalisten Geert wel direct door hebben en ook met de vloer gelijk maken, zoals hier op CNN en hier op Russia Today maar in Nederland niet. Het is ook schokkend om te zien hoe zijn retoriek in de loop der tijd is uitgegroeid tot pure Nazi-achtige haatpropganda. Nog steeds wordt het door nederlandse journalisten en politici verdedigd onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Tja, het blijkt maar weer dat geschiedenislessen er zijn om zelf nog een keer mee te maken.
Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef NJ het volgende:
Als ik dat zijn antwoord hoor, gaat hij niet in op het 'deporteren' deel van de vraag. Hij gaat volledig in op de internationale samenwerking tussen partijen die de Islam willen tegenhouden.
Over dat deporteren zegt hij niets meer.
Is leugens en Wilders is waarheid. zekers ?quote:
Die video heb ik gezien.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.
Video :
http://zapruder.nl/portal(...)als_mogelijke_optie/
Islaam is geen dreiging.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:19 schreef RichardDawkins het volgende:
Gezien de realistische dreiging die de Islam ( en daarbij iedere vorm van religie ) vormt voor de ontwikkeling van intelect en humaanheid, en de heftigheid waarin het zichzelf wil verspreiden, zou in theorie een eventuele deportatie van de aanhangers ( doch als laatste redmiddel ) niet uitgesloten moeten worden.
Dat zeg ik niet. Ik moet Wilders niet, maar die website ook nietquote:Op zondag 1 maart 2009 01:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Is leugens en Wilders is waarheid. zekers ?
Maar natuurlijk.. zijn boodschap is duidelijk naar de Moslims.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:18 schreef NJ het volgende:
[..]
Die video heb ik gezien.
Als ik dat zijn antwoord hoor, gaat hij niet in op het 'deporteren' deel van de vraag. Hij gaat volledig in op de internationale samenwerking tussen partijen die de Islam willen tegenhouden.
Over dat deporteren zegt hij niets meer.
Welke dreiging?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:19 schreef RichardDawkins het volgende:
Gezien de realistische dreiging die de Islam ( en daarbij iedere vorm van religie ) vormt voor de ontwikkeling van intelect en humaanheid, en de heftigheid waarin het zichzelf wil verspreiden, zou in theorie een eventuele deportatie van de aanhangers ( doch als laatste redmiddel ) niet uitgesloten moeten worden.
Dat past precies bij de standpunten zijn zijn gevaarlijke extreem rechtse duivelse partijquote:Op zondag 1 maart 2009 01:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik moet Wilders niet, maar die website ook nietDie noemt Wilders propagenda en hebben zelf zo'n plaatje bij het nieuws staan.
[ afbeelding ]
Ook. Net als communisme, facisme etc. Wat is je punt?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Islaam is geen dreiging.
Kapatalisme is een dreiging, zie de crisis.
de enige dreiging is de economische crisis.quote:
Je kan een leeuw ook niet vertrouwenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:22 schreef Loveless85 het volgende:
Wat een subjectief BS stukje, zag net nog wat bij NOVA ofzo meen ik van zn bezoek, en daar zegt hij juist dat hij niemand wil wegsturen, maar er gewoon even immigratiestop vanuit de moslimlanden moet komen
Hoho, jij beweert dat alle religies een reële bedreiging zijn. En nu moet iemand anders het tegendeel bewijzen? *proest*quote:Op zondag 1 maart 2009 01:22 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Ook. Net als communisme, facisme etc. Wat is je punt?
Oh enne Islam is zeer zeker een dreiging, lees eerst er eens wat over ( en dan bedoel ik niet alleen de koran maar meer algemeen gezien ) voordat je simpelweg het tegenovergestelde beweert. Kom eens met argumenten.
Kom jij maar eens met je onzinnige argumenten over de Islaam.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:22 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Ook. Net als communisme, facisme etc. Wat is je punt?
Oh enne Islam is zeer zeker een dreiging, lees eerst er eens wat over ( en dan bedoel ik niet alleen de koran maar meer algemeen gezien ) voordat je simpelweg het tegenovergestelde beweert. Kom eens met argumenten.
Volg het nieuws maar eens. Ik ga niet de moeite doen om al het overduidelijke en makkelijk bereikbare bewijsmateriaal op te rakelen voor je. Zegt de Sharia je wat? Misschien de haat tegen homosexuelen? De lage positie van de vrouw? De opvattingen over ongelovigen? Succes met googlen.quote:
Google jij maar eens op SGP en CU en Christendom en de Jodendom over de talmoedquote:Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Volg het nieuws maar eens. Ik ga niet de moeite doen om al het overduidelijke en makkelijk bereikbare bewijsmateriaal op te rakelen voor je. Zegt de Sharia je wat? Misschien de haat tegen homosexuelen? De lage positie van de vrouw? De opvattingen over ongelovigen? Succes met googlen.
Dat valt te betwisten natuurlijk. Voorbeelden te over in landen waar grondrechten niet zo gekoesterd worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Kom jij maar eens met je onzinnige argumenten over de Islaam.
Islaam is geen dreiging voor niemand.
Tuurlijk wel. Het opleggen van een manier van denken is altijd een dreiging.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Kom jij maar eens met je onzinnige argumenten over de Islaam.
Islaam is geen dreiging voor niemand.
We gaan niet praten over landen als Iran. etc.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat valt te betwisten natuurlijk. Voorbeelden te over in landen waar grondrechten niet zo gekoesterd worden.
Dat neemt niet weg dat schreeuwen dat de islam in Nederland een bedreiging vormt voor het intellect, onzin is. Het aantal orthodoxe / extremistische moslims in Nederland is te verwaarlozen.
De Sharia zegt me wel wat ja. Wellicht zeggen termen als democratie en grondrechten je ook wat? Wake up, je angst is ongegrond.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Volg het nieuws maar eens. Ik ga niet de moeite doen om al het overduidelijke en makkelijk bereikbare bewijsmateriaal op te rakelen voor je. Zegt de Sharia je wat? Misschien de haat tegen homosexuelen? De lage positie van de vrouw? De opvattingen over ongelovigen? Succes met googlen.
Dan kun je alle ideologieën wel de deur wijzen.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef cerror het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het opleggen van een manier van denken is altijd een dreiging.
De dreiging van de Islam is door alle focus die er tegenwoordig op zit lijkt mij vrij overduidelijk. Google.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoho, jij beweert dat alle religies een reële bedreiging zijn. En nu moet iemand anders het tegendeel bewijzen? *proest*
Wie wat waar ? Heeft iemand jou iets opgelegdquote:Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef cerror het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de itentie dat jij leeft in de wereld.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:30 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
De dreiging van de Islam is door alle focus die er tegenwoordig op zit lijkt mij vrij overduidelijk. Google.
Daarbij zie ik inderdaad iedere vorm van religie zoals ik al zei als een bedreiging voor de ontwikkeling van intellect en humaniteit. Het is simpel. Iedere religie werkt met een dogma. Dat dogma wordt er vanaf jongs af aan ingeramd met een flinke lading angst ( de duivel, hel, verstoten worden door de God die almachtig is etc ). Als je maar hard genoeg gaat geloven dat alles maar is zoals het is omdat het God's werk is, is er eigenlijk geen reden voor je om verder over dingen na te denken. Het remt de persoonlijke ontwikkeling en door de vele regeltjes omtrent wat slecht is en wat goed is, is het ook een dreiging voor humaniteit. Als je wordt geleerd dat bv homo's de duivel zijn of iets dergelijks dan is er weinig plaats voor humaniteit tegenover zulke mensen he.
Alsjeblieft.
Die zeggen me wel wat ja. Natuurlijk zou het fijn zijn om zekerheid te hebben dat simpelweg met verstand daarnaar gekeken werd in de politiek en met harde hand deze gehandhaafd zou worden. Helaas is de huidige politieke situatie zo dat onder het mom van geloofsbelijdenis we steeds dichterbij het verliezen van die grondrechten komen.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De Sharia zegt me wel wat ja. Wellicht zeggen termen als democratie en grondrechten je ook wat? Wake up, je angst is ongegrond.
Hoe bedoel je? Met een intentie zou het automatisch betekenen dat die intentie van iets of iemand afkomstig is.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de itentie dat jij leeft in de wereld.
Ik ruik een stroman. Door alle focus op de islam, is de islam een dreiging?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:30 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
De dreiging van de Islam is door alle focus die er tegenwoordig op zit lijkt mij vrij overduidelijk. Google.
Onzin. Alsof er niet wordt nagedacht binnen religieuze groeperingen, omdat men er vanuit gaat dat alles God's werk is.quote:Daarbij zie ik inderdaad iedere vorm van religie zoals ik al zei als een bedreiging voor de ontwikkeling van intellect en humaniteit. Het is simpel. Iedere religie werkt met een dogma. Dat dogma wordt er vanaf jongs af aan ingeramd met een flinke lading angst ( de duivel, hel, verstoten worden door de God die almachtig is etc ). Als je maar hard genoeg gaat geloven dat alles maar is zoals het is omdat het God's werk is, is er eigenlijk geen reden voor je om verder over dingen na te denken.
En opnieuw een lekkere karikatuur. Hoe kenmerkt zich dat gebrek aan 'humaniteit' jegens homo's en ongelovigen volgens jou?quote:Het remt de persoonlijke ontwikkeling en door de vele regeltjes omtrent wat slecht is en wat goed is, is het ook een dreiging voor humaniteit. Als je wordt geleerd dat bv homo's de duivel zijn of iets dergelijks dan is er weinig plaats voor humaniteit tegenover zulke mensen he.
Gelukkig maken alleen religieuze ouders zich daaraan schuldig.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik weet dat er goede en slechte dingen zijn geschreven in religieuze boeken. Feit is dat je kunt kiezen als je wilt ( nouja je moet wel, er staan zoveel tegenstrijdige dingen in dat letterlijke volging van alles onmogelijk is ) welke dingen je eruit volgt. Maar dan nog zijn het voorgeschreven dingen die je geloofd. Geloven is per definitie het aannemen van iets zonder er over na te denken. Anders is het geen geloof want ook erover nadenken en dus bekijken of het redelijker wijs en logischerwijs goed is is een vorm van bewijsvoering.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Google jij maar eens op SGP en CU en Christendom en de Jodendom over de talmoed
Heb je het nu over de CU en de reformatorischen?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Eindelijk veilig over straat in de hoofdstedenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.. zijn boodschap is duidelijk naar de Moslims.
WEGWEZEN !!.
Als Wilders de macht krijgt, voert hij zijn deportatieplannen uit.
Theo van Gogh maar voor het gemak vergeten? Het is dat er hier nog geen aanslag is geweestquote:Op zondag 1 maart 2009 01:28 schreef Meki het volgende:
[..]
We gaan niet praten over landen als Iran. etc.
We hebben het over Nederland en de Islaam is geen bedreiging in Nederland.
De CU en de 'reformatorischen', die 2 zijn niet echt lief voor elkaar.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:47 schreef Sakura het volgende:
[..]
Heb je het nu over de CU en de reformatorischen?
Lijkt me heerlijk om te horen als bejaarde. Eindelijk weer de deur uit!quote:Op zondag 1 maart 2009 01:49 schreef Remake het volgende:
[..]
Eindelijk veilig over straat in de hoofdsteden![]()
![]()
Ja, laten we vergeten dat het uitwassen zijn en íedere moslim het land uitschoppen.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:49 schreef Specularium het volgende:
Theo van Gogh maar voor het gemak vergeten? Het is dat er hier nog geen aanslag is geweest
met veel burgerslachtoffers. In andere Europese landen is dat helaas wel voorgekomen.
Wat denk je zelf? Natuurlijk, op 9/11 bijvoorbeeld was het in alle moslimse huiskamers in Nederland één groot feest, sindsdien wordt Bin Laden en iedere extremistische kornuit van 'm, in ieder gebed nog even meegenomen.quote:Of zijn dat dan ineens geen Moslims die dat doen?
1 Het is laat, je snapt goed wat ik bedoel met focus op de Islam. Niet kinderachtig worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ruik een stroman. Door alle focus op de islam, is de islam een dreiging?
[..]
Onzin. Alsof er niet wordt nagedacht binnen religieuze groeperingen, omdat men er vanuit gaat dat alles God's werk is.
[..]
En opnieuw een lekkere karikatuur. Hoe kenmerkt zich dat gebrek aan 'humaniteit' jegens homo's en ongelovigen volgens jou?
Als je zo gesteld bent op humaniteit moet je kinderen sowieso bij ouders weghalen die een bepaalde ideologie aanhangen. Een kind wat van zijn / haar ouders niet mag blowen, wordt dat ook beperkt in de ontwikkeling? Als een kind niet met foute vriendjes om mag gaan, is dat dan ook een beperking?
Ik reageerde op de stelling van Meki dat de Islam geen gevaar met zich meebrengt.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we vergeten dat het uitwassen zijn en íedere moslim het land uitschoppen.
[..]
quote:Op zondag 1 maart 2009 01:56 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
1 Het is laat, je snapt goed wat ik bedoel met focus op de Islam. Niet kinderachtig worden.
Ben ik ook niet met je eens. Tenminste, het klinkt nu alsof iedere gristen die heel hard gelooft, zijn ratio verliest. De praktijk in mijn nabije omgeving laat echter het tegendeel zien.quote:2 Zeg ik dat dit bij iedere gelovige zo is? Lees eens wat er staat. Ik zeg dat ALS je maar hard genoeg gaat geloven, is er geen reden voor je om verder over na te denken.
Ik zeg niet dat iedere gelovige zijn religie zwaar intens en zeg maar fundamentalistisch volgt. De mate van intensiteit bepaalt wel de mate van de dreiging voor het intellect.
Morgen vroeg naar de dienst des Heeren?quote:3 Homosexuelen en ongelovigen worden gezien als minder en onwaardige mensen. Daaruit vloeit automatisch een interne omgangsvorm uit voort. De krantenartikelen ga je zelf maar zoeken. Ik ben hier niet om je compleet te gaan onderwijzen in wat je allemaal wel niet hebt geleerd en taai ook af na dit bericht omdat mijn bedje roept.
Tja, wat is 'zwaar'?quote:Ik ben persoonlijk ook van mening dat zwaar religieuze mensen een gevaar zijn voor hun eigen kroost. Wat hieraan te doen is een heel andere discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |