abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66571071
quote:
Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.

Het is schokkend om te zien dat overal in het buitenland journalisten Geert wel direct door hebben en ook met de vloer gelijk maken, zoals hier op CNN en hier op Russia Today maar in Nederland niet. Het is ook schokkend om te zien hoe zijn retoriek in de loop der tijd is uitgegroeid tot pure Nazi-achtige haatpropganda. Nog steeds wordt het door nederlandse journalisten en politici verdedigd onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Tja, het blijkt maar weer dat geschiedenislessen er zijn om zelf nog een keer mee te maken.
http://zapruder.nl/portal(...)als_mogelijke_optie/

Geert Wilders in drieentwintig leugens

Onlangs hield parlementariër G. Wilders een speech in Jeruzalem voor een gehoor van islam-vreters. Een aantal quotes becommentarieerd. Oftewel: de koning van de cognitieve dissonantie in zijn eigen woorden. De lezing van W. was in het Engels.

Israel: the only country in the region with a functioning parliament, a rule of law and free elections.

Onjuist, Libanon beschikt over hetzelfde. Dat zou overigens ook voor de Palestijnse Gebieden hebben kunnen gelden ware het niet dat Fatah met Israëlische en Amerikaanse steun een staatsgreep pleegde op de Westelijke Jordaanoever en de democratisch gekozen Hamas er uit de zetel van de macht verdreef - na verkiezingen die de Palestijnen van “het westen” moesten houden. Daar komt nog bij dat Israël geen democratie is in de zin dat alle burgers voor de wet gelijk zijn - Palestijnen die beschikken over een Israëlisch paspoort zijn onderworpen aan discriminerende bepalingen, en niet-joden kunnen bijv. niet voor de wet trouwen in Israël. Onlangs werd een Arabische politieke partij van de Israëlische kieslijst geschrapt.

The only country in the region that shares the values of our Western societies, in fact is one of the foundations of our Judeo-Christian identity.

Een vaag beroep op niet-gedefinieerde concepten, voorbijgaand aan het feit dat noch het christendom, noch het jodendom afhankelijk zijn van enige geografische locatie.

… the values of ancient Israel have become the values of the West.

Vandaar dat er tientallen passages voorkomen in de Hebreeuwse Bijbel die, onverklaard en zonder context, bij de meeste mensen in “het westen” een diep afgrijzen zouden oproepen.

Meer op : http://yelamdenu.blogsome(...)rieenwintig-leugens/
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66571091
de helft van Nederland wilt op Wilders stemmen.
  zondag 1 maart 2009 @ 01:14:44 #3
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66571188
Als ik dat zijn antwoord hoor, gaat hij niet in op het 'deporteren' deel van de vraag. Hij gaat volledig in op de internationale samenwerking tussen partijen die de Islam willen tegenhouden.

Over dat deporteren zegt hij niets meer.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  Forum Admin zondag 1 maart 2009 @ 01:16:33 #4
35723 crew  GGMM
pi_66571236
Die website.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66571259
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef NJ het volgende:
Als ik dat zijn antwoord hoor, gaat hij niet in op het 'deporteren' deel van de vraag. Hij gaat volledig in op de internationale samenwerking tussen partijen die de Islam willen tegenhouden.

Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.

Video :
pi_66571269
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:16 schreef GGMM het volgende:
Die website.
Is leugens en Wilders is waarheid. zekers ?
  zondag 1 maart 2009 @ 01:18:29 #7
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66571282
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Video :
Die video heb ik gezien.

And now for something completely different, I'm on a horse.
  Donald Duck held zondag 1 maart 2009 @ 01:18:33 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66571283
Deporteren als in: het land uit, niet naar kampen natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66571296
Gezien de realistische dreiging die de Islam ( en daarbij iedere vorm van religie ) vormt voor de ontwikkeling van intelect en humaanheid, en de heftigheid waarin het zichzelf wil verspreiden, zou in theorie een eventuele deportatie van de aanhangers ( doch als laatste redmiddel ) niet uitgesloten moeten worden.
pi_66571307
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 01-03-2009 11:22:25 ]
pi_66571316
- zullen we het gewoon normaal houden? -

[ Bericht 88% gewijzigd door NJ op 01-03-2009 01:21:05 ]
pi_66571321
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:19 schreef RichardDawkins het volgende:
Gezien de realistische dreiging die de Islam ( en daarbij iedere vorm van religie ) vormt voor de ontwikkeling van intelect en humaanheid, en de heftigheid waarin het zichzelf wil verspreiden, zou in theorie een eventuele deportatie van de aanhangers ( doch als laatste redmiddel ) niet uitgesloten moeten worden.
Islaam is geen dreiging.
Kapatalisme is een dreiging, zie de crisis.
  Forum Admin zondag 1 maart 2009 @ 01:20:43 #13
35723 crew  GGMM
pi_66571332
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Is leugens en Wilders is waarheid. zekers ?
Dat zeg ik niet. Ik moet Wilders niet, maar die website ook niet Die noemt Wilders propagenda en hebben zelf zo'n plaatje bij het nieuws staan.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66571340
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:18 schreef NJ het volgende:

[..]

Die video heb ik gezien.

Maar natuurlijk.. zijn boodschap is duidelijk naar de Moslims.
WEGWEZEN !!.
Als Wilders de macht krijgt, voert hij zijn deportatieplannen uit.
pi_66571341
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:19 schreef RichardDawkins het volgende:
Welke dreiging?
pi_66571354
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:20 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik moet Wilders niet, maar die website ook niet Die noemt Wilders propagenda en hebben zelf zo'n plaatje bij het nieuws staan.
[ afbeelding ]
Dat past precies bij de standpunten zijn zijn gevaarlijke extreem rechtse duivelse partij
pi_66571360
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Islaam is geen dreiging.
Kapatalisme is een dreiging, zie de crisis.
Ook. Net als communisme, facisme etc. Wat is je punt?

Oh enne Islam is zeer zeker een dreiging, lees eerst er eens wat over ( en dan bedoel ik niet alleen de koran maar meer algemeen gezien ) voordat je simpelweg het tegenovergestelde beweert. Kom eens met argumenten.
pi_66571361
Wat een subjectief BS stukje, zag net nog wat bij NOVA ofzo meen ik van zn bezoek, en daar zegt hij juist dat hij niemand wil wegsturen, maar er gewoon even immigratiestop vanuit de moslimlanden moet komen
pi_66571362
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke dreiging?
de enige dreiging is de economische crisis.
daar hoor je ze niet over
  zondag 1 maart 2009 @ 01:23:14 #20
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66571371
Fantastisch topic weer Meki.
De Ying van Wilders' Yang.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zondag 1 maart 2009 @ 01:23:25 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66571378
Die lui zoals in Burger King Utrecht CS mogen wat mij betreft direct weggestuurd worden. Geen enkele meerwaarde voor de maatschappij in Nederland.
pi_66571379
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:22 schreef Loveless85 het volgende:
Wat een subjectief BS stukje, zag net nog wat bij NOVA ofzo meen ik van zn bezoek, en daar zegt hij juist dat hij niemand wil wegsturen, maar er gewoon even immigratiestop vanuit de moslimlanden moet komen
Je kan een leeuw ook niet vertrouwen
Als je de leeuw alleen laat bij een stel kudde schapen, daan gaat hij los.
pi_66571390
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:22 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Oh enne Islam is zeer zeker een dreiging, lees eerst er eens wat over ( en dan bedoel ik niet alleen de koran maar meer algemeen gezien ) voordat je simpelweg het tegenovergestelde beweert. Kom eens met argumenten.
Hoho, jij beweert dat alle religies een reële bedreiging zijn. En nu moet iemand anders het tegendeel bewijzen? *proest*
pi_66571400
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:22 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Kom jij maar eens met je onzinnige argumenten over de Islaam.
Islaam is geen dreiging voor niemand.
pi_66571406
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke dreiging?
Volg het nieuws maar eens. Ik ga niet de moeite doen om al het overduidelijke en makkelijk bereikbare bewijsmateriaal op te rakelen voor je. Zegt de Sharia je wat? Misschien de haat tegen homosexuelen? De lage positie van de vrouw? De opvattingen over ongelovigen? Succes met googlen.
pi_66571426
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Volg het nieuws maar eens. Ik ga niet de moeite doen om al het overduidelijke en makkelijk bereikbare bewijsmateriaal op te rakelen voor je. Zegt de Sharia je wat? Misschien de haat tegen homosexuelen? De lage positie van de vrouw? De opvattingen over ongelovigen? Succes met googlen.
Google jij maar eens op SGP en CU en Christendom en de Jodendom over de talmoed

pi_66571453
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat valt te betwisten natuurlijk. Voorbeelden te over in landen waar grondrechten niet zo gekoesterd worden.

Dat neemt niet weg dat schreeuwen dat de islam in Nederland een bedreiging vormt voor het intellect, onzin is. Het aantal orthodoxe / extremistische moslims in Nederland is te verwaarlozen.
  zondag 1 maart 2009 @ 01:27:36 #28
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66571464
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het opleggen van een manier van denken is altijd een dreiging.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  Forum Admin zondag 1 maart 2009 @ 01:27:47 #29
35723 crew  GGMM
pi_66571467
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 01-03-2009 12:07:57 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66571474
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat valt te betwisten natuurlijk. Voorbeelden te over in landen waar grondrechten niet zo gekoesterd worden.

Dat neemt niet weg dat schreeuwen dat de islam in Nederland een bedreiging vormt voor het intellect, onzin is. Het aantal orthodoxe / extremistische moslims in Nederland is te verwaarlozen.
We gaan niet praten over landen als Iran. etc.
We hebben het over Nederland en de Islaam is geen bedreiging in Nederland.
pi_66571497
quote:

[..]

De Sharia zegt me wel wat ja. Wellicht zeggen termen als democratie en grondrechten je ook wat? Wake up, je angst is ongegrond.
pi_66571509
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef cerror het volgende:

[..]

Dan kun je alle ideologieën wel de deur wijzen.
pi_66571516
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoho, jij beweert dat alle religies een reële bedreiging zijn. En nu moet iemand anders het tegendeel bewijzen? *proest*
De dreiging van de Islam is door alle focus die er tegenwoordig op zit lijkt mij vrij overduidelijk. Google.

Daarbij zie ik inderdaad iedere vorm van religie zoals ik al zei als een bedreiging voor de ontwikkeling van intellect en humaniteit. Het is simpel. Iedere religie werkt met een dogma. Dat dogma wordt er vanaf jongs af aan ingeramd met een flinke lading angst ( de duivel, hel, verstoten worden door de God die almachtig is etc ). Als je maar hard genoeg gaat geloven dat alles maar is zoals het is omdat het God's werk is, is er eigenlijk geen reden voor je om verder over dingen na te denken. Het remt de persoonlijke ontwikkeling en door de vele regeltjes omtrent wat slecht is en wat goed is, is het ook een dreiging voor humaniteit. Als je wordt geleerd dat bv homo's de duivel zijn of iets dergelijks dan is er weinig plaats voor humaniteit tegenover zulke mensen he.

Alsjeblieft.
pi_66571536
quote:

[..]

Wie wat waar ? Heeft iemand jou iets opgelegd
diegene die jou iets oplegt is de belastingdienst en de vaste lasten die je moet betalen.
pi_66571564
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:30 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

De dreiging van de Islam is door alle focus die er tegenwoordig op zit lijkt mij vrij overduidelijk. Google.

Daarbij zie ik inderdaad iedere vorm van religie zoals ik al zei als een bedreiging voor de ontwikkeling van intellect en humaniteit. Het is simpel. Iedere religie werkt met een dogma. Dat dogma wordt er vanaf jongs af aan ingeramd met een flinke lading angst ( de duivel, hel, verstoten worden door de God die almachtig is etc ). Als je maar hard genoeg gaat geloven dat alles maar is zoals het is omdat het God's werk is, is er eigenlijk geen reden voor je om verder over dingen na te denken. Het remt de persoonlijke ontwikkeling en door de vele regeltjes omtrent wat slecht is en wat goed is, is het ook een dreiging voor humaniteit. Als je wordt geleerd dat bv homo's de duivel zijn of iets dergelijks dan is er weinig plaats voor humaniteit tegenover zulke mensen he.

Alsjeblieft.
Wat is volgens jou de itentie dat jij leeft in de wereld.
pi_66571666
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De Sharia zegt me wel wat ja. Wellicht zeggen termen als democratie en grondrechten je ook wat? Wake up, je angst is ongegrond.
Die zeggen me wel wat ja. Natuurlijk zou het fijn zijn om zekerheid te hebben dat simpelweg met verstand daarnaar gekeken werd in de politiek en met harde hand deze gehandhaafd zou worden. Helaas is de huidige politieke situatie zo dat onder het mom van geloofsbelijdenis we steeds dichterbij het verliezen van die grondrechten komen.

De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties is een paar maanden geleden gezwicht voor de druk van vertegenwoordigers van Islamitische landen toen iemand de mensenrechtensituatie in die landen ten tafel wilde brengen. Men eiste dat de VN onder het mom van het niet beledigen van hun geloof zich hiermee niet zou bemoeien.
Het laatste nieuws is dat ergens in Maart volgens mij de VN van plan is om kritiek op religie te verbieden.
Klinkt ongeloofwaardig en ik heb het zelf tot in de vergadering verslagen nagezocht om zeker te zijn van mijn zaak. Om niet zomaar iets te gaan lopen rondlullen wat ik ergens gehoord heb zonder het ook daadwerkelijk te controleren.

Moet zeggen dat eventueel daaruit voortkomende angst voor de Islam toch echt wel gegrond is.
pi_66571698
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de itentie dat jij leeft in de wereld.
Hoe bedoel je? Met een intentie zou het automatisch betekenen dat die intentie van iets of iemand afkomstig is.

Voor mij is bewezen hoe evolutie werkt en hoe uit de combinatie van de eigenschappen van het universum en zijn deeltjes planeten, leven en uiteindelijk de mens kan voortkomen.

Was dat wat je zocht?
pi_66571720
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:30 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ik ruik een stroman. Door alle focus op de islam, is de islam een dreiging?
quote:
Daarbij zie ik inderdaad iedere vorm van religie zoals ik al zei als een bedreiging voor de ontwikkeling van intellect en humaniteit. Het is simpel. Iedere religie werkt met een dogma. Dat dogma wordt er vanaf jongs af aan ingeramd met een flinke lading angst ( de duivel, hel, verstoten worden door de God die almachtig is etc ). Als je maar hard genoeg gaat geloven dat alles maar is zoals het is omdat het God's werk is, is er eigenlijk geen reden voor je om verder over dingen na te denken.
Onzin. Alsof er niet wordt nagedacht binnen religieuze groeperingen, omdat men er vanuit gaat dat alles God's werk is.
quote:
Het remt de persoonlijke ontwikkeling en door de vele regeltjes omtrent wat slecht is en wat goed is, is het ook een dreiging voor humaniteit. Als je wordt geleerd dat bv homo's de duivel zijn of iets dergelijks dan is er weinig plaats voor humaniteit tegenover zulke mensen he.
En opnieuw een lekkere karikatuur. Hoe kenmerkt zich dat gebrek aan 'humaniteit' jegens homo's en ongelovigen volgens jou?

Als je zo gesteld bent op humaniteit moet je kinderen sowieso bij ouders weghalen die een bepaalde ideologie aanhangen. Een kind wat van zijn / haar ouders niet mag blowen, wordt dat ook beperkt in de ontwikkeling? Als een kind niet met foute vriendjes om mag gaan, is dat dan ook een beperking?
pi_66571724
Het uitzetten van mensen Nazisme noemen en de Islam als vredig ervaren. Dat ervaren de meeste minderheden en vrouwen toch anders!
pi_66571756
quote:

[..]

Gelukkig maken alleen religieuze ouders zich daaraan schuldig.
pi_66571794
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Google jij maar eens op SGP en CU en Christendom en de Jodendom over de talmoed

Ik weet dat er goede en slechte dingen zijn geschreven in religieuze boeken. Feit is dat je kunt kiezen als je wilt ( nouja je moet wel, er staan zoveel tegenstrijdige dingen in dat letterlijke volging van alles onmogelijk is ) welke dingen je eruit volgt. Maar dan nog zijn het voorgeschreven dingen die je geloofd. Geloven is per definitie het aannemen van iets zonder er over na te denken. Anders is het geen geloof want ook erover nadenken en dus bekijken of het redelijker wijs en logischerwijs goed is is een vorm van bewijsvoering.

Feit is dat er dus ook een hele hoop akelige rotzooi in staat die je ook kunt volgen als je wilt. Zolang het erin staat en geaccepteerd wordt als het woord van God of 1 of ander heilige of geestelijke of wat dan ook voor vermeende autoriteit op dat gebied, zal het net zo makkelijk te volgen zijn als de goede dingen. Het is namelijk geloof. Onvoorwaardelijke volging van voorgeschreven gereutel.

Probeer het allemaal eens zo te zien: Religie was de eerste poging van de mensheid om met filosofie alles te verklaren. En net zoals alle eerste pogingen zonder veel bewezen kennis was deze een rommelige....
pi_66571810
quote:

[..]

Heb je het nu over de CU en de reformatorischen?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_66571832
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.. zijn boodschap is duidelijk naar de Moslims.
WEGWEZEN !!.
Als Wilders de macht krijgt, voert hij zijn deportatieplannen uit.
Eindelijk veilig over straat in de hoofdsteden
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_66571839
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:28 schreef Meki het volgende:

[..]

We gaan niet praten over landen als Iran. etc.
We hebben het over Nederland en de Islaam is geen bedreiging in Nederland.
Theo van Gogh maar voor het gemak vergeten? Het is dat er hier nog geen aanslag is geweest
met veel burgerslachtoffers. In andere Europese landen is dat helaas wel voorgekomen.

Of zijn dat dan ineens geen Moslims die dat doen?
pi_66571847
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:47 schreef Sakura het volgende:

[..]

Heb je het nu over de CU en de reformatorischen?
De CU en de 'reformatorischen', die 2 zijn niet echt lief voor elkaar.
pi_66571853
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:49 schreef Remake het volgende:

[..]

Eindelijk veilig over straat in de hoofdsteden
Lijkt me heerlijk om te horen als bejaarde. Eindelijk weer de deur uit!
pi_66571903
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:49 schreef Specularium het volgende:
Theo van Gogh maar voor het gemak vergeten? Het is dat er hier nog geen aanslag is geweest
met veel burgerslachtoffers. In andere Europese landen is dat helaas wel voorgekomen.
Ja, laten we vergeten dat het uitwassen zijn en íedere moslim het land uitschoppen.
quote:
Of zijn dat dan ineens geen Moslims die dat doen?
Wat denk je zelf? Natuurlijk, op 9/11 bijvoorbeeld was het in alle moslimse huiskamers in Nederland één groot feest, sindsdien wordt Bin Laden en iedere extremistische kornuit van 'm, in ieder gebed nog even meegenomen.
pi_66571924
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ruik een stroman. Door alle focus op de islam, is de islam een dreiging?
[..]

Onzin. Alsof er niet wordt nagedacht binnen religieuze groeperingen, omdat men er vanuit gaat dat alles God's werk is.
[..]

En opnieuw een lekkere karikatuur. Hoe kenmerkt zich dat gebrek aan 'humaniteit' jegens homo's en ongelovigen volgens jou?

Als je zo gesteld bent op humaniteit moet je kinderen sowieso bij ouders weghalen die een bepaalde ideologie aanhangen. Een kind wat van zijn / haar ouders niet mag blowen, wordt dat ook beperkt in de ontwikkeling? Als een kind niet met foute vriendjes om mag gaan, is dat dan ook een beperking?
1 Het is laat, je snapt goed wat ik bedoel met focus op de Islam. Niet kinderachtig worden.

2 Zeg ik dat dit bij iedere gelovige zo is? Lees eens wat er staat. Ik zeg dat ALS je maar hard genoeg gaat geloven, is er geen reden voor je om verder over na te denken.
Ik zeg niet dat iedere gelovige zijn religie zwaar intens en zeg maar fundamentalistisch volgt. De mate van intensiteit bepaalt wel de mate van de dreiging voor het intellect.

3 Homosexuelen en ongelovigen worden gezien als minder en onwaardige mensen. Daaruit vloeit automatisch een interne omgangsvorm uit voort. De krantenartikelen ga je zelf maar zoeken. Ik ben hier niet om je compleet te gaan onderwijzen in wat je allemaal wel niet hebt geleerd en taai ook af na dit bericht omdat mijn bedje roept.

Ik ben persoonlijk ook van mening dat zwaar religieuze mensen een gevaar zijn voor hun eigen kroost. Wat hieraan te doen is een heel andere discussie.
pi_66571957
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we vergeten dat het uitwassen zijn en íedere moslim het land uitschoppen.
[..]
Ik reageerde op de stelling van Meki dat de Islam geen gevaar met zich meebrengt.
Dat is gewoonweg niet waar.
pi_66571967
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:56 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

1 Het is laat, je snapt goed wat ik bedoel met focus op de Islam. Niet kinderachtig worden.
quote:
2 Zeg ik dat dit bij iedere gelovige zo is? Lees eens wat er staat. Ik zeg dat ALS je maar hard genoeg gaat geloven, is er geen reden voor je om verder over na te denken.
Ik zeg niet dat iedere gelovige zijn religie zwaar intens en zeg maar fundamentalistisch volgt. De mate van intensiteit bepaalt wel de mate van de dreiging voor het intellect.
Ben ik ook niet met je eens. Tenminste, het klinkt nu alsof iedere gristen die heel hard gelooft, zijn ratio verliest. De praktijk in mijn nabije omgeving laat echter het tegendeel zien.
quote:
3 Homosexuelen en ongelovigen worden gezien als minder en onwaardige mensen. Daaruit vloeit automatisch een interne omgangsvorm uit voort. De krantenartikelen ga je zelf maar zoeken. Ik ben hier niet om je compleet te gaan onderwijzen in wat je allemaal wel niet hebt geleerd en taai ook af na dit bericht omdat mijn bedje roept.
Morgen vroeg naar de dienst des Heeren? Maar eh, die krantenartikelen hoef ik niet te zoeken, je spreekt met een ware insider!

Inhoudelijk: dat ze worden gezien als mindere, onwaardige mensen ben ik niet met je eens. Binnen de orthodoxe kringen over het algemeen nog wel, maar
quote:
Ik ben persoonlijk ook van mening dat zwaar religieuze mensen een gevaar zijn voor hun eigen kroost. Wat hieraan te doen is een heel andere discussie.
Tja, wat is 'zwaar'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')