Hallo,
Drie jaar geleden kwam een nieuwe collega bij ons op de zaak werken. Ik heb eigenlijk nooit echt gevoelens voor haar gehad tot het zo ongeveer 3 maanden geleden HEFTIG begon te kriebelen. Waarom kan ik moeilijk uitleggen, maar ze heeft gewoon een ontzettende aantrekkingskracht op me. Een dag zonder haar op mijn werk is een dag die ik echt met moeite moet doorkomen. Laat staan de weekenden waarin ik alleen maar aan haar denk.
Deze verliefdheid kent helaas wat problemen;. Zij is getrouwd en is momenteel 6 maanden zwanger van haar eerste. Daarnaast heb ik zelf al zo'n 5 jaar een vriendin met wie ik inmiddels 1 jaar samenwoon.
Ik dacht dat dit maar een tijdelijke "crush" was, maar het wordt steeds erger. Vaak denk ik bij mezelf: "Hou op man, het gras is echt niet groener bij een ander". Tja, dat kan wel zo zijn, maar van het gevoel kom ik nog steeds niet af...
Vanuit die collega krijg ik regelmatig signalen dat ze ook dit gevoel heeft bij mij, dit hebben we echter nog nooit tegen elkaar uitgesproken. Wel hangen we op het werk continue om elkaar heen. Iedere vergadering zitten we weer langs elkaar, elke pauze lunchen we samen en als we toevallig samen bij de koffieautomaat staan krijg ik het spontaan warm en ik zie dat zij daar dan ook last van heeft. Het kost me veel moeite om mezelf in te houden.
Gezien de situatie, zij getrouwd en zwanger van de eerste en ikzelf ook al 5 jaar een vriendin, wil ik mijn verstand volgen. Ik wil geen huwelijk opbreken, vooral niet nu er een baby komt. Hoe kan ik deze verliefdheid uit mijn hoofd zetten? Doe ik er goed aan om mijn verstand te volgen, of vindt iemand dat ik toch mijn hart moet gaan volgen (met alle gevolgen van dien)
Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Ik hoor graag jullie adviezen/ideeën!
Alvast bedankt,

,
HowDoYouDo