abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:02:26 #1
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66556468
Komende zomer op vakantie naar Tenerife! Vanaf 7 augustus, 11 dagen!

Vlak aan de kust in Parque Santiago op Playe de las Americas.

Welke Fokkers gaan er nog meer?
pi_66557039
Wij waren vorig jaar op Tenerife.

Aanrader: auto huren en eiland rondcrossen, op dolfijnenjacht met een kleine catamaran (niet met zo'n grote piratenboot mee ) en waterpijp roken bij de Dubai Bar.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 1 maart 2009 @ 13:47:25 #3
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66579266
Ok, dolfijnentripje heb ik 2 jaar trug op Gran Canaria al gedaan;)
  zondag 1 maart 2009 @ 20:05:43 #4
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66592604
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:21 schreef Biancavia het volgende:
Wij waren vorig jaar op Tenerife.

Aanrader: auto huren en eiland rondcrossen, op dolfijnenjacht met een kleine catamaran (niet met zo'n grote piratenboot mee ) en waterpijp roken bij de Dubai Bar.
Ben je trouwens ook lekker misselijk geworden van die boottocht?
pi_66594736
Tvp. Willen deze week gaan boeken. Tenerife is een van de kanshebbers.
  maandag 2 maart 2009 @ 00:06:59 #6
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66602703
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:00 schreef tevebe het volgende:
Tvp. Willen deze week gaan boeken. Tenerife is een van de kanshebbers.
In wat voor soort familiare kring ga je?
pi_66606194
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:05 schreef DurQ het volgende:

[..]

Ben je trouwens ook lekker misselijk geworden van die boottocht?
Ja, op zo'n piratenboot naar die rotspartij. Sjezus, driekwart van de mensen zagen groen, waarvan minstens de helft ook daadwerkelijk aan het kotsen was. Wat een drama.

Maar dat tochtje met die catamaran met die dolfijnen was zó tof!
Ik had liever die nog een keer gedaan elke dag.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_66606786
terzijde maar ik verbaas me er altijd over dat st. cruz zo'n tering grote stad is voor zo'n mini eilandje
  maandag 2 maart 2009 @ 20:18:52 #9
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66629230
quote:
Op maandag 2 maart 2009 08:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, op zo'n piratenboot naar die rotspartij. Sjezus, driekwart van de mensen zagen groen, waarvan minstens de helft ook daadwerkelijk aan het kotsen was. Wat een drama.

Maar dat tochtje met die catamaran met die dolfijnen was zó tof!
Ik had liever die nog een keer gedaan elke dag.


Haha, 1 x was genoeg voor mij! Ik heb toen ook nog zon reuze schildpad en een walvis gezien! Was wel tof ja!
pi_66629361
quote:
Op maandag 2 maart 2009 00:06 schreef DurQ het volgende:

[..]

In wat voor soort familiare kring ga je?
Groep van 5-6 vrienden. Het moet een relax vakantie gaan worden.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:35:11 #11
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66688238
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Groep van 5-6 vrienden. Het moet een relax vakantie gaan worden.
Ok lekker! 2 jaar trug op Gran Canaria waren we met zn 9-en! Nu met zn 4-en!

Fotos van appartement (we wilden een bungalow, maar die waren er nauwelijks op Tenerife:()





pi_66695035
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:35 schreef DurQ het volgende:

[..]

Ok lekker! 2 jaar trug op Gran Canaria waren we met zn 9-en! Nu met zn 4-en!

Fotos van appartement (we wilden een bungalow, maar die waren er nauwelijks op Tenerife:()

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er relax uit. Hopelijk kunnen we nog iets vinden morgen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:26:06 #13
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66695365
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:17 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ziet er relax uit. Hopelijk kunnen we nog iets vinden morgen.
Was vorige week al erg veel vol geboekt! We hadden de laatste 3 kamer appartement die nog beschikbaar was!
pi_66697862
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:26 schreef DurQ het volgende:

[..]

Was vorige week al erg veel vol geboekt! We hadden de laatste 3 kamer appartement die nog beschikbaar was!
Hm hopen dat ze dan nog maar iets hebben en anders een ander eiland ofzo. Als ik maar ergens kan relaxen.
pi_68438384
Jaaaaaaaaaaaaaaaah ik heb geboekt! 31 augustus vertrek ik 10 daagjes naar Tenerife!

La Pinta in Costa adeje





  donderdag 30 april 2009 @ 11:42:47 #16
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_68524255
Dat ziet er ook niet verkeerd uit zeg
  zaterdag 2 mei 2009 @ 21:50:53 #17
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_68603893
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:34 schreef charmed_angel het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaah ik heb geboekt! 31 augustus vertrek ik 10 daagjes naar Tenerife!

La Pinta in Costa adeje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ha daar ga ik ook naar toe zelfde appartement van de 29 juni tot 10 jiuli ongeveer
verder lekker auto huren daar naar de grootste kartbaan van europa, die daar zou moeten zijn
2 waterpretparken bezoeken en nog veel meer leuke dingen doen
Carpe Diem!
pi_68604475
Ik heb een tijd terug ook geboekt. Het is alleen Gran Canaria geworden. 29juli-12augustus
pi_68617841
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:34 schreef charmed_angel het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaah ik heb geboekt! 31 augustus vertrek ik 10 daagjes naar Tenerife!

La Pinta in Costa adeje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Da's boven de Dubai Bar!

Aan het mooiste stukje strand van die kant van Tenerife. Je zit daar echt wel goed.
Wij zaten in het hotel aan de andere kant van de weg daar.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 3 mei 2009 @ 15:53:32 #20
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_68621836
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:07 schreef tevebe het volgende:
Ik heb een tijd terug ook geboekt. Het is alleen Gran Canaria geworden. 29juli-12augustus
Welke plaats en hotel?
Drugs are good mkay?
pi_68625827
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:15 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's boven de Dubai Bar!

Aan het mooiste stukje strand van die kant van Tenerife. Je zit daar echt wel goed.
Wij zaten in het hotel aan de andere kant van de weg daar.
Wij gaan elk jaar naar Costa Adeje. veel beter dan Los Christianos en Playa de las americas.

Playa El duque Geweldig strand.

Maar Dubai Bar? Nog nooit van gehoord en ik kom er toch wel elk jaar
pi_68627202
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:53 schreef Party_P het volgende:

[..]

Welke plaats en hotel?
Uhm Playa del Ingles en we hebben een of ander appartement. Naam zou ik moeten opzoeken.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:21:44 #23
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_68632392
Lekker uitgaan daar in Scandic en Zigzag
pi_68638734
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:21 schreef DurQ het volgende:
Lekker uitgaan daar in Scandic en Zigzag
Ergens moesten we wegblijven ivm vele homo's. Ben alleen de naam kwijt
pi_68643640
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:02 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ergens moesten we wegblijven ivm vele homo's. Ben alleen de naam kwijt
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die daar juist wel interesse in hebben, dus als het je weer te binnen schiet...
 FR
  maandag 4 mei 2009 @ 12:58:04 #26
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_68652499
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:02 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ergens moesten we wegblijven ivm vele homo's. Ben alleen de naam kwijt
Ja klopt, er is daar ergens een winkelcentrum met allemaal gay-bars. Je ziet savonds ook veel travestieten over straat lopen
pi_68654104
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:21 schreef DurQ het volgende:
Lekker uitgaan daar in Scandic en Zigzag
Is dat in Tenerife
  maandag 4 mei 2009 @ 14:29:40 #28
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_68655156
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:52 schreef tevebe het volgende:

[..]

Uhm Playa del Ingles en we hebben een of ander appartement. Naam zou ik moeten opzoeken.
Los Salmones, broncemar?
Drugs are good mkay?
pi_68657659
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:29 schreef Party_P het volgende:

[..]

Los Salmones, broncemar?
Las/Los Faluas ofzoiets.
pi_68664869
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:51 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Is dat in Tenerife
Nee, dat is Gran Canaria
  maandag 4 mei 2009 @ 19:48:18 #31
140099 Goomba
Stinkzwam
pi_68666177
Dat homo-centrum heet Jumbo en je kunt daar als hetero best een keer op een terrasje gaan zitten. Er zijn wel tentjes die niet gericht zijn op homo's. Er lopen echt heel veel vreemde figuren rond. Best lachen om te zien.

De meeste winkels en restaurants zitten ook in dat centrum. 's Avonds verandert het echt in een opmerkelijk tafereel, heel apart om te zien. Allemaal travestieten, straatartiesten (clowns, acrobaten) enzo.

Ben trouwens net terug van Tenerife. Vond ik echt veel beter dan Gran Canaria, mede omdat Tenerife een toffe boulevard heeft en Gran Canaria (playa del ingles dan) alleen maar centra's, waar je met een taxi tussen heen en weer moet pendelen (lopend te ver imho). Als ik nogmaals naar Gran Canaria zou gaan zou ik voor Meloneras kiezen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:53:59 #32
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_68743389
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:48 schreef Goomba het volgende:
Dat homo-centrum heet Jumbo en je kunt daar als hetero best een keer op een terrasje gaan zitten. Er zijn wel tentjes die niet gericht zijn op homo's. Er lopen echt heel veel vreemde figuren rond. Best lachen om te zien.

De meeste winkels en restaurants zitten ook in dat centrum. 's Avonds verandert het echt in een opmerkelijk tafereel, heel apart om te zien. Allemaal travestieten, straatartiesten (clowns, acrobaten) enzo.

Ben trouwens net terug van Tenerife. Vond ik echt veel beter dan Gran Canaria, mede omdat Tenerife een toffe boulevard heeft en Gran Canaria (playa del ingles dan) alleen maar centra's, waar je met een taxi tussen heen en weer moet pendelen (lopend te ver imho). Als ik nogmaals naar Gran Canaria zou gaan zou ik voor Meloneras kiezen.
Ik vond de Boulevard op Gran Canaria ook wel tof anders....maargoed mss is die op Tenerife wel nog beter
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:03:08 #33
140099 Goomba
Stinkzwam
pi_68781565
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:53 schreef DurQ het volgende:

[..]

Ik vond de Boulevard op Gran Canaria ook wel tof anders....maargoed mss is die op Tenerife wel nog beter
De enige boulevard op Gran Canaria die ik heb gezien is die bij Meloneras...en die is ook leuk, maar die van Tenerife is veel groter en er is meer te doen!
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:41:34 #34
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_68783064
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:03 schreef Goomba het volgende:

[..]

De enige boulevard op Gran Canaria die ik heb gezien is die bij Meloneras...en die is ook leuk, maar die van Tenerife is veel groter en er is meer te doen!
Die op Playa del Ingles is ook veel te doen hoor, en best wel lang!
pi_69326061
Nog 5 weken en dan ga ik naar Tenerife
Ik ben op zoek naar een goed (en goedkoop ) adres voor het huren van een auto.
Iemand tips?

Gran Canaria is ook tof trouwens, ik ben twee keer in Costa Meloneras geweest.
pi_69332913
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 15:51 schreef lezzer het volgende:
Nog 5 weken en dan ga ik naar Tenerife
Ik ben op zoek naar een goed (en goedkoop ) adres voor het huren van een auto.
Iemand tips?

Gran Canaria is ook tof trouwens, ik ben twee keer in Costa Meloneras geweest.
Ik reserveer altijd online van te voren via sunnycars.nl Dit is all inclusive. Laaat je geen verzekeringen aansmeren bij het bedrijf als je de auto gaat ophalen, want dan betaal je dubbel.

Ik heb daar al veel auto's gehuurd, altijd goede auto's geen gebreken en meestal wel het nieuwste. Goedkoop? Ik weet niet wat jij goedkoop vind, maar als je online boekt heb je regelmatig leuke aanbiedingen

Owja we hebben ook wel eens een duurdere auto meegekregen omdat de auto's die wij gehuurd hadden al weg waren. Erg goede service

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2009 20:16:00 ]
pi_69333746
Sunnycars wordt ook door ons reisbureau aanbevolen, maar ik heb gezien dat het best goedkoper kan Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar ik wil de auto voor 9 tot 15 dagen huren, en dan loopt het wel in de papieren.
Iemand ervaring met www.autoreisen.es?
pi_69344735
waarom zoveel dagenhuren? Wij huren de auto een week, meer dan genoeg om alles te zien. Of zit je ver van de kust af? Waar ga je heen? Als je tips nodig heb dan hoor ik het wel. (mijn man komt van Tenerife )
pi_69344786
Je moet echt oppassen met goedkope verhuurders. Er gebeuren veel ongelukken met zulke auto's. Het is gewoon echt een tip, neem een goed bedrijf die. Overal waar ik kom, huur ik een auto van sunnycars. En het is altijd goed
pi_69391534
Is er iemand eigelijk al in dat siam park geweest?

En in het hotel 'best tenerife' ?

K ben benieuwd, zie het over een paar daagjes
ook al niet
pi_69395155
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:24 schreef charmed_angel het volgende:
Je moet echt oppassen met goedkope verhuurders. Er gebeuren veel ongelukken met zulke auto's. Het is gewoon echt een tip, neem een goed bedrijf die. Overal waar ik kom, huur ik een auto van sunnycars. En het is altijd goed
Ik hoor het overal, dat ik Sunnycars moet nemen, dus ik denk dat ik dat toch ga doen
We gaan voor het eerst echt 15 dagen naar een relaxoord (Playa de las Americas/Costa Adeje), en we zijn bang dat we ons gaan vervelen
En als wij ons vervelen gaan we winkelen...

Ik ben zelf zeker iemand die niet de hele dag kan gaan liggen afwachten op een stretcher tot het avond is.
De afweging tussen 1 of 2 weken een auto huren was ook dat we dan niet met zo'n bus langs al die oorden hoeven voor we bij het hotel zijn. Ja, klinkt belachelijk, maar als het een paar tientjes meer kost hebben we net zo lief een auto vanaf het vliegveld.
Van de andere kant, een auto die 3/4 van de tijd werkloos op de parkeerplaats staat is ook niks natuurlijk.
We zitten echt pal aan het strand, dus het is niet zo dat we vanuit de binnenlanden moeten komen o.i.d.

Vorig jaar waren we aan de Costa del Sol in het najaar, en toen hadden we de hele periode een auto (package deal) en dat is echt zo goed bevallen. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.

Van het noorden van Playa de las Americas naar Los Christianos, is dat een beetje te lopen?
pi_69408478
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:12 schreef JointjeErbij het volgende:
Is er iemand eigelijk al in dat siam park geweest?

En in het hotel 'best tenerife' ?

K ben benieuwd, zie het over een paar daagjes
Vorig jaar zou deze open gaan, maar de openingsdatum was weer uitgesteld. Dus helaas voor ons. Maar hoor van vrienden (die op Tenerife wonen) dat het een erg leuk park! Zeker een aanrader! Dus ik ga er zeker weten in augustus heen

Best Tenerife heb ik nog nooit van gehoord, ik welke plaats ligt dat?
pi_69408729
quote:
Ik hoor het overal, dat ik Sunnycars moet nemen, dus ik denk dat ik dat toch ga doen
We gaan voor het eerst echt 15 dagen naar een relaxoord (Playa de las Americas/Costa Adeje), en we zijn bang dat we ons gaan vervelen
En als wij ons vervelen gaan we winkelen...
Winkelen is ook erg leuk. Wat wij zeker altijd een dag doen is van Costa Adeje lopen naar Los Christianos, daar even wat eten en dan weer teruglopen. Met uiteraard ook winkeltjes kijken Onderweg terrasje pakken, heerlijk.
quote:
Ik ben zelf zeker iemand die niet de hele dag kan gaan liggen afwachten op een stretcher tot het avond is.
Nee zo zijn wij ook niet, wijn gaan hooguit 2 uurtjes per dag naar het strand, en soms helemaal niet. Wel een aanrader is het strand Playe del Duque (in het luxe gedeelte van Costa Adeje) Super mooi strand een lekkere golven (soms een beetje hoog) maar wel geweldig.
quote:
De afweging tussen 1 of 2 weken een auto huren was ook dat we dan niet met zo'n bus langs al die oorden hoeven voor we bij het hotel zijn. Ja, klinkt belachelijk, maar als het een paar tientjes meer kost hebben we net zo lief een auto vanaf het vliegveld.
Van de andere kant, een auto die 3/4 van de tijd werkloos op de parkeerplaats staat is ook niks natuurlijk.
We zitten echt pal aan het strand, dus het is niet zo dat we vanuit de binnenlanden moeten komen o.i.d.

Vorig jaar waren we aan de Costa del Sol in het najaar, en toen hadden we de hele periode een auto (package deal) en dat is echt zo goed bevallen. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Op zich vind ik dat niet zo heel erg, met de bus naar het hotel. Wij hebben altijd het geluk dat we 's ochtends vliegen, en komen dus ook rond 9 uur aan op Tenerife, koffers pakken en de bus in. We zijn toch altijd best wel moe naar zo'n vliegreis, dus we laten ons lekker rijden Maar het is wat jezelf prettig vind natuurlijk.
quote:
Van het noorden van Playa de las Americas naar Los Christianos, is dat een beetje te lopen?
Ik vind dat wel, met een paar goede stappers Drink genoeg onder weg. Als je na deze wandeling echt moe ben, dan kan je als je in Los Christianos ben, altijd nog in de haven de watertaxi pakken, die je langs de dolfijnen terugvaart naar Puerto colon (Playa de las America)
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 09:21:35 #44
9859 crew  Karina
Woman
pi_69408814
Als het mooi weer is, is het leuk inderdaad. Ik was daar vijf jaar geleden en bijna de hele week regen gehad, dan verveel je je dood.

Ik vind van de Canarisch Eilanden eigenlijk Fuerteventura het mooist, vanwege de mooie brede stranden.


Dit jaar helaas (weer) geen vakantie voor mij, geen geld.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_69409195
Fijne tips charmed_angel
* lezzer heeft er echt zin in!
Nog 4,5 week
pi_69409214
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:21 schreef Karina het volgende:
Als het mooi weer is, is het leuk inderdaad. Ik was daar vijf jaar geleden en bijna de hele week regen gehad, dan verveel je je dood.

Ik vind van de Canarisch Eilanden eigenlijk Fuerteventura het mooist, vanwege de mooie brede stranden.
[ afbeelding ]

Dit jaar helaas (weer) geen vakantie voor mij, geen geld.
Zelfs als het regent is er nog genoeg te doen:

* El Teide
* Los Gigantes
* Masca
* El drago (Icod de los Vinos)
* Taganana (als je vis lekker vind, zeker een aanrader op daar te gaan eten, vissersdorpje)
* Puerto de la Cruz ( Loro Parque)
* Het nieuwe waterpark SiamPark
* Dierenpark Las Aguilas (in de buurt van Los Christianos)
* Klooftocht Masca
* De hoofdstad Santa Cruz de Tenerife
* Piramides van Guimar
* Barranco del Inferno (adeje) (een klooftocht van een uur heen en 3 kwartier terug, naar een watervalletje) Erg mooie natuur)
* Veerboot naar La Gomera of La Palma.
* Candelaria
* Garachico

Tenerife is niet alleen strandvakantie hoor Jammer dat mensen dat denken, er is zoveel te doen op dit mooie eiland
pi_69775303
Wij zij nu aan het kijken of we in Augustus naar Tenerife kunnen met 4 vrienden. Tot nu toe hoor ik dat je het beste naar Playa de las Americas kunt gaan. Zijn er nog leuke discotheken in deze stad? Of kun je om goed te stappen beter naar een andere stad gaan?
pi_69787460
Ik heb begrepen dat Playa de las Americas en Los Christianos de uitgaansplaatsen zijn. Maar ik ga ook voor het eerst (en niet om te stappen ), dus ik weet het ook niet zo goed.

Is er iemand die het Centro Commercial Fanabé kan pinpointen op een googlemap o.i.d.?
Ik kan er verdorie geen adres van vinden...
pi_69792056
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:38 schreef 0oGhosto0 het volgende:
Wij zij nu aan het kijken of we in Augustus naar Tenerife kunnen met 4 vrienden. Tot nu toe hoor ik dat je het beste naar Playa de las Americas kunt gaan. Zijn er nog leuke discotheken in deze stad? Of kun je om goed te stappen beter naar een andere stad gaan?
Ja Playas de las Americas!

Vorig jaar is er een nieuwe strandtent geopend, Monkeys of zoiets. Dus lekker buiten feesten aan het strand. Wij niet meer zo van het stappen, maar dat zag er retegezellig uit en goeie muziek. Kwamen ook vel Spanjaarden op af (van het eiland) en dat zie je niet vaak

Maar de betere appartementen zitten nu in Costa Adeje, en je kan vanuit Adeje zo naar Play de Las Americas lopen
pi_69801819
quote:
Op zondag 7 juni 2009 08:36 schreef lezzer het volgende:
Ik heb begrepen dat Playa de las Americas en Los Christianos de uitgaansplaatsen zijn. Maar ik ga ook voor het eerst (en niet om te stappen ), dus ik weet het ook niet zo goed.

Is er iemand die het Centro Commercial Fanabé kan pinpointen op een googlemap o.i.d.?
Ik kan er verdorie geen adres van vinden...
Ongeveer hier http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=28.086418,-16.735439&daddr=&geocode=&hl=nl&mra=mi&mrsp=0&sz=17&sll=28.086567,-16.734291&sspn=0.006985,0.009656&ie=UTF8&t=h&z=17
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')