En dan elke paar maanden nieuwe buizen kunnen kopen en een stroomrekening van heb-ik-jou-daar hebben? Is helaas geen optie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:56 schreef Andersnamelijk het volgende:
oplossing: gewoon altijd aan laten staan
En je punt is? Buizen geven nou eenmaal een mooier geluid.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Buizen.
De transistor bestaat toch al best even.
Bij het lezen van de TT wist ik gewoon dat er een post van jou zou staan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Buizen.
De transistor bestaat toch al best even.
Dan moet je niet zeiken om die dingen die in je OP vermeld staan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:59 schreef sinadO het volgende:
[..]
En je punt is? Buizen geven nou eenmaal een mooier geluid.
Ik kom op buizen afquote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:00 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Bij het lezen van de TT wist ik gewoon dat er een post van jou zou staan.
Dat is zo'n non-argument... Dat weet je bij elke TT!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:00 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Bij het lezen van de TT wist ik gewoon dat er een post van jou zou staan.
MP3 luister ik alleen op de laptop en op de MP3 spelert. Thuis alleen CD en LP en DVD.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:01 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Jj luistert zeker 320 kbps MP3 tjes
Toch wel sacd he?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:02 schreef sinadO het volgende:
[..]
MP3 luister ik alleen op de laptop en op de MP3 spelert. Thuis alleen CD en LP en DVD.
Mijn cd spelert in de woonkamer heeft geen SACD functionaliteit. Daarnaast komt de muziek die ik mooi vind niet tot nauwelijks uit op dat doodgeboren maar wel mooie formaat.quote:
Mensen die dat soort dingen zeggen ondanks dat ze zelf nooit een vergelijkend warenonderzoek gedaan hebben en dus zelf nooit het verschil gehoord hebben.quote:
Dat dus. Ik heb ooit zo iemand meegenomen op een zoektocht naar de juiste boxen. Nou die was bij de eerste zaak al overtuigd toen er van bose acoustimas werd overgeschakeld naar wat goeds.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:11 schreef sinadO het volgende:
[..]
Mensen die dat soort dingen zeggen ondanks dat ze zelf nooit een vergelijkend warenonderzoek gedaan hebben en dus zelf nooit het verschil gehoord hebben.
In audiofiele termen: de bas is ronder en iets minder strak, het hoog is wat minder fel en het midden is veel soepeler. Oftewel; het gaat eigenlijk tegen de principes van de audiofiel in. Deze wil eigenlijk het liefst een zo natuurgetrouw mogelijke weergave met zo weinig mogelijk kleuring. Als je dat wil kom je idd uit bij een goede, dure, zware transistorbak van Krell of Chord of Mark Levinson. Wil je echter een mooi rond en warm geluid, koop je een hoge kwaliteit buizenbak. Alles is overigens ook nog eens afhankelijk van het samenspel met je speakers. Zo heb ik een andere set speakers staan die van zichzelf al een volle basweergave hebben en als ik daar de buizenbak aan koppel is het teveel.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:08 schreef 525TDS het volgende:
Geweldige muziek, Maar HOE klnkt hij nou?
(525tds die eigenlijk ook een buizenversterker wil.......)
Nee.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:55 schreef sinadO het volgende:
Zoals jullie weten houdt TS erg van muziek.
omdat hij daar al een paar kuttopics over heeft geopendquote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:16 schreef B.. het volgende:
[..]
waarom zouden wij dat nou moeten weten?
Dat dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:18 schreef padlarf het volgende:
[..]
omdat hij daar al een paar prachtige kuttopics over heeft geopend
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:59 schreef sinadO het volgende:
[..]
En je punt is? Buizen geven nou eenmaal een mooier ander geluid.
hoe bedoel je stierenpoep? Als je gaat afmixen dan wil je dat, een audiofiel wil gewoon een zo prettig mogelijke muziekvoorstelling. Dus hoe hij zijn muziek wil horenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:15 schreef sinadO het volgende:
[..]
Oftewel; het gaat eigenlijk tegen de principes van de audiofiel in. Deze wil eigenlijk het liefst een zo natuurgetrouw mogelijke weergave met zo weinig mogelijk kleuring.
Dat is niet alleen met buizenversterkers zo, maar eigenlijk met alle elektronische apparatuur.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:55 schreef sinadO het volgende:
Ik kom zo thuis met dat ding, wil ik hem aanzetten, lees ik in de documentatie: 'Als de versterker blootgesteld is aan sterk wisselende temperaturen dient u hem eerst X uur te laten acclimatiseren alvorens u hem in gebruik neemt'. Ja kut!
Heeft je pa of opa dat nooit verteld? Mooie verhalen van vroeger?quote:Halve dag later: aangesloten, aangezet... Staat in de documentatie: 'Het is aan te bevelen de versterker eerst een kwartier te laten opwarmen alvorens u het volume opendraait en de muziek start' (maar dan anders verwoord). Ja kut!
Uurtje later, ik ga even de deur uit. Wil ik de versterker uitzetten, staat er in de documentatie: 'Het strekt tot aanbeveling de versterker niet te vaak aan en uit te zetten, als u dus een half uurtje iets anders gaat doen, gewoon aan laten staan'. Is een half uur dan de grens? 35 Minuten dan? Ik weet niet hoe lang ik weg blijf! Wat gebeurt er als ik hem na 25 minuten weer aanzet? Ja kut!
Ja maar het milieu dan? Die Buizen zuipen stroom.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:56 schreef Andersnamelijk het volgende:
oplossing: gewoon altijd aan laten staan
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:27 schreef kingmob het volgende:
Spuit 11, maar buizen vervormen je geluid. Een degelijke moderne versterker kan dat makkelijk reproduceren als je dat mooi vind. Maar nog beter, bij een moderne versterker kun je de boel gewoon uitzetten en ook een andere of geen vervorming kiezen...
Komop, buizen zijn slechts nostalgie, als je die niet bezit slaat het nergens op om ze te kopen![]()
Zeg dat maar eens tegen een gitaristquote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:27 schreef kingmob het volgende:
Spuit 11, maar buizen vervormen je geluid. Een degelijke moderne versterker kan dat makkelijk reproduceren als je dat mooi vind. Maar nog beter, bij een moderne versterker kun je de boel gewoon uitzetten en ook een andere of geen vervorming kiezen...
Komop, buizen zijn slechts nostalgie, als je die niet bezit slaat het nergens op om ze te kopen![]()
En je powerkabels zijn toch wel ingespeeld he? Zodat alle moleculen dezelfde kant op staanquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:05 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zeg dat maar eens tegen een gitarist
@TS: Je hebt toch wel met goud gecoate plugs he![]()
En zuurstofvrij koper.
daar heb je cryotreatments voorquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En je powerkabels zijn toch wel ingespeeld he? Zodat alle moleculen dezelfde kant op staan
Ik vraag me af of TS de muur heeft bedekt met speciaal spul dat goed is voor de akoestiek.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En je powerkabels zijn toch wel ingespeeld he? Zodat alle moleculen dezelfde kant op staan
Daarom stel ik mijn buizenset altijd op in een weiland. Geen muren die zorgen voor een weerkaatsing van het geluid, hooguit een vliegtuig.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:20 schreef Sapstengel het volgende:
Vergeet niet dat geen enkele muur evenwijdig en precies recht moet zijn, als het even kan staat alles net onder een lichte hoek, een directe weerkaatsing van het geluid is namelijk funest.
Maar de grassprietjes. Die kunnen zo georienteerd zijn dat ze de akoestiek weer verpestenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:22 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Daarom stel ik mijn buizenset altijd op in een weiland. Geen muren die zorgen voor een weerkaatsing van het geluid, hooguit een vliegtuig.
Lekker belangrijk, als je een buizenbak hebt kan je er wel 128kbit MP3 of iets anders slechts ingooien, buizen vervormen als de tering, veel meer dan zo'n lage-bitrate mp3.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:02 schreef sinadO het volgende:
[..]
MP3 luister ik alleen op de laptop en op de MP3 spelert. Thuis alleen CD en LP en DVD.
Het is niet per definitie 'mooier'. Buizen geven een 'warmer' geluid, en niet iedereen vind dat even mooi. Verschilt per persoon.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:59 schreef sinadO het volgende:
[..]
En je punt is? Buizen geven nou eenmaal een mooier geluid.
Hey, deja vú!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:51 schreef zquing het volgende:
[..]
hoe bedoel je stierenpoep? Als je gaat afmixen dan wil je dat, een audiofiel wil gewoon een zo prettig mogelijke muziekvoorstelling. Dus hoe hij zijn muziek wil horen
Dan ben ik echt benieuwd voor welke muziek jij dan wel zo'n set zou willen kopen.quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:38 schreef Poekieman het volgende:
Je kunt de vervorming die een buizenversterker maakt ook simuleren met een DSP. Dus als je die buizen vervorming per se wilt horen, iets als dit gebruiken: http://www.enhancedaudio.com/dcvstvv.htm
O, en eh... vergeet je niet het 220V net snoer van je versterker 'goed om' aan te sluiten![]()
Jantje smitquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wat voor muziek is dan wel geschikt, volgens jou?
jazz klinkt beter op een AM radiootje uit de jaren 50quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:32 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dan ben ik echt benieuwd voor welke muziek jij dan wel zo'n set zou willen kopen.
Kén je die artiesten überhaupt?
Ik vraag me af wie de josti is, aangezien jij iets koopt zonder je ook maar even te verdiepen in het product, en er vervolgens over gaan klagen.Want dit zijn dingen die je gewoon kon weten. Als ik in een bos ga wonen, ga ik ook niet klagen dat er zoveel bomen staan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:47 schreef sinadO het volgende:
Ik heb nog nooit een buizenversterker gehad, josti. Nog nooit in verdiept ook. Voor alles een eerrste keer nietwaar?
Dat ding kostte toen hij nieuw was 4000 euro. En omdat ik weinig van buizen weet en het ding graag heel houden wil; reken maar dat ik de handleiding lees.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik bemerk wel een plus: TS is verstandig en leest daadwerkelijk de gebruiksaanwijzing. Da's goed!
Respect voor het laatste deel van je post. Eindelijk iemand die durft toe te geven dat ie het verschil wel hoort. Dat je het er niet voor over hebt kan best, ieder zijn eigen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:27 schreef BobbyB het volgende:
BuizenSorry, maar voor het verschil in energierekening (en overigens ook in aanschaf van dat ding) doe ik wel net of ik het verschil niet hoor.
Er zal heus wel verschil zijn. Ik heb het zelf nooit mogen ondervinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:32 schreef sinadO het volgende:
[..]
Respect voor het laatste deel van je post. Eindelijk iemand die durft toe te geven dat ie het verschil wel hoort. Dat je het er niet voor over hebt kan best, ieder zijn eigen.
Gitaristen houden juist van buizenversterkers vanwege de vervorming. het geeft warmte en karakter aan het gitaargeluid. Dat is niet iets wat je wil met hifi volgens mij, daar moet de puurheid van de muziek juist zo min mogelijk vervormd worden. Maar goed, je hebt ook nog mensen die met een sextant de oceaan overzeilen omdat ze dat tof vinden, ieder z'n meug.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:05 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zeg dat maar eens tegen een gitarist
stierenstront, je wil een zo fijn mogelijke muziekvoorstelling. Neutraliteit is zeker niet waar een audiofiel voor gaatquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is niet iets wat je wil met hifi volgens mij, daar moet de puurheid van de muziek juist zo min mogelijk vervormd worden.
Eens. Neutraliteit wordt zelfs als 'vervelend' ervaren door flink wat mensen. Ik vind het heerlijk overigens. Hier is het allemaal behoorlijk neutraal.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:41 schreef zquing het volgende:
[..]
stierenstront, je wil een zo fijn mogelijke muziekvoorstelling. Neutraliteit is zeker niet waar een audiofiel voor gaat
haha sterker nog..quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:42 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Eens. Neutraliteit wordt zelfs als 'vervelend' ervaren door flink wat mensen. Ik vind het heerlijk overigens. Hier is het allemaal behoorlijk neutraal.
Ok, ik ben dan ook geen audiofiel, maar gitarist.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:41 schreef zquing het volgende:
[..]
stierenstront, je wil een zo fijn mogelijke muziekvoorstelling. Neutraliteit is zeker niet waar een audiofiel voor gaat
Het is ook omdat vooral met harder geluid de buizenversterker veel betere kwaliteit geeft.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gitaristen houden juist van buizenversterkers vanwege de vervorming. het geeft warmte en karakter aan het gitaargeluid. Dat is niet iets wat je wil met hifi volgens mij, daar moet de puurheid van de muziek juist zo min mogelijk vervormd worden. Maar goed, je hebt ook nog mensen die met een sextant de oceaan overzeilen omdat ze dat tof vinden, ieder z'n meug.
Ik mag lijen dat ze op een rif varen, zinken en worden verslonden door een kudde barracuda's!!!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar goed, je hebt ook nog mensen die met een sextant de oceaan overzeilen omdat ze dat tof vinden, ieder z'n meug.
Hier ook. Niets geen EQ's, loudness of dergelijk. Ook de reden dat ik bij de aanschaf van een versterker altijd kijk of er ook een 'direct' switch op zit, ik vind het op die manier gewoon het beste klinken. Overigens ben ik nog wel een keer van plan een buizenversterker voor mijn koptelefoon aan te schaffen, benieuwd hoe dat klinktquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:42 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Eens. Neutraliteit wordt zelfs als 'vervelend' ervaren door flink wat mensen. Ik vind het heerlijk overigens. Hier is het allemaal behoorlijk neutraal.
EQ enzo heb ik ook niet. Ik heb nog niet eens een losse versterkerquote:Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hier ook. Niets geen EQ's, loudness of dergelijk. Ook de reden dat ik bij de aanschaf van een versterker altijd kijk of er ook een 'direct' switch op zit, ik vind het op die manier gewoon het beste klinken. Overigens ben ik nog wel een keer van plan een buizenversterker voor mijn koptelefoon aan te schaffen, benieuwd hoe dat klinkt
Boobies!quote:Op zondag 1 maart 2009 11:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
EQ enzo heb ik ook niet. Ik heb nog niet eens een losse versterker.
[ afbeelding ]
Jeetje, had van jou wel een leuker topic verwacht man!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:56 schreef sinadO het volgende:
Mijn topic! Het leeft nog steeds!
Er zijn trouwens best mooie buizenhoofdtelefoonversterkers (3x waardwoorde!) te koop in China voor weinig geld.
Ja maar... ja maar... het is wel een serieuze klacht!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:58 schreef dithje het volgende:
[..]
Jeetje, had van jou wel een leuker topic verwacht man!
Oh gemenerik!quote:Op zondag 1 maart 2009 13:02 schreef dithje het volgende:
hahaha, Ik moet eerlijk bekennen dat ik de topic niet gelezen heb, hahaha.
Ik wilde je even dissen (zo heet dat tegenwoordig toch? plagen klinkt wel beter..haha)
Gelukkig, want van die kwaliteitstopics hadden we er nog niet genoeg...quote:Op zondag 1 maart 2009 13:00 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik voel ook weer een muziek-smaak topic aankomen.
Ik ben zo gemakkelijk..quote:
wat een onzin hier staat een 30 jaar oude buizenversterker en die gaat gewoon aan/uit hard en zacht wanneer ik het wil en dat ding doet het nog perfect.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:04 schreef sinadO het volgende:
[..]
Mijn cd spelert in de woonkamer heeft geen SACD functionaliteit. Daarnaast komt de muziek die ik mooi vind niet tot nauwelijks uit op dat doodgeboren maar wel mooie formaat.
Dat laatste lijkt me duidelijk...quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat een onzin hier staat een 30 jaar oude buizenversterker en die gaat gewoon aan/uit hard en zacht wanneer ik het wil en dat ding doet het nog perfect.
En ik ben toch geen audiofiel![]()
Maar je hebt wel gelijk, ik las laatst nog een heel stuk over dat buizenversterkers voor hifi eigenlijk helemaal niet zo handig zijn, itt buizen-gitaarversterkers.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, ik ben dan ook geen audiofiel, maar gitarist.
Ohoh, nu heb je tegen wat schenen geschopt, nu gaat de ellende losbrekenquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:42 schreef Cynic het volgende:
hier staat dat stuk:
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgbuizen.htm
Over buizen vs transistor
Laat ik het genuanceerd brengen: nogal gekleurd stukje.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ohoh, nu heb je tegen wat schenen geschopt, nu gaat de ellende losbreken
Mja het blijft nogal persoonlijk en smaakgebonden en als je het op die manier bekijkt is er sowieso niks "beter" en zal het sowieso een eindeloze discussie zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:58 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Laat ik het genuanceerd brengen: nogal gekleurd stukje.
Zelf heb ik ook geen buizenversterker. Maar ik kan het me voorstellen dat sommige (de meeste?) audiofielen graag het 'warmere' geluid (wat gewoon kleuring is als gevolg van harmonische vervorming, uiteraard) van een buizenversterker willen.
In dat stukje doen ze net alsof 'natuurgetrouwe weergave' precies is wat mensen willen. Maar dat is onzin, laat mensen maar eens muziek luisteren over (goede) studiomonitoren. Die dingen geven een perfect vlak geluid, en dat is precies hoe mensen het omschrijven. 'vlak'.
Een mooi mp3tje is niet lelijk. Zoveel mensen (met name 'audiofielen') blijven maar in het idee hangen dat mp3tjes slecht zijn, omdat ze in de tijd van de vroege encoders zijn blijven hangen. Met de huidige encoders (Lame bijvoorbeeld) kun je transparante resultaten behalen op vrij lage bitrates. Ook op peperdure speakers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar het meeste gezeik met dat soort dingen is wel loos, mensen die kabels van 100en euro's kopen dure speakers, alles enz allemaal ongein tussen de ipod en versterker en speakers blalblabl en vervolgens wel mp3tjes ermee afspelen
Nou geloof ik je niet meerquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
(+ een simulator, die zijn ook best goed tegenwoordig).
Mja maar tussen de gedownloade muziek zit wel veel van dusdanig slechte kwaliteit. Je zal mij qua dat ook niet horen zeggen wat wel beter te horen is en wat niet want dat hoor ik ook gewoon echt nietquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Een mooi mp3tje is niet lelijk. Zoveel mensen (met name 'audiofielen') blijven maar in het idee hangen dat mp3tjes slecht zijn, omdat ze in de tijd van de vroege encoders zijn blijven hangen. Met de huidige encoders (Lame bijvoorbeeld) kun je transparante resultaten behalen op vrij lage bitrates. Ook op peperdure speakers.
Die mensen die zo hard roepen dat ze verschil horen tussen 320 kbs mp3 en het origineel gaan altijd hard op hun bek in een blinde test. Die kun je trouwens ook makkelijk zelf uitvoeren als je me niet gelooft.
Ik zei trouwens dat ik geen buizenversterker heb, daarmee bedoel ik voor mijn muziek. Voor gitaar heb ik er wel één (+ een simulator, die zijn ook best goed tegenwoordig).
Het komt aardig in de buurt hoor (DigiTech Genesis-1). Neemt niet weg dat een échte Vox AC30 o.i.d. bovenaan mijn lijstje staat.quote:
Audiofielen lijden over het algemeen aan het placebo effect. Als ze verschil willen horen, horen ze het ook. En daarom werken $1000 per meter kabels écht. Net zoals nep-pillen ziektes kunnen genezen, puur omdat je denkt dat het werkt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja maar tussen de gedownloade muziek zit wel veel van dusdanig slechte kwaliteit. Je zal mij qua dat ook niet horen zeggen wat wel beter te horen is en wat niet want dat hoor ik ook gewoon echt nietMaar veel mensen die juist wél zeggen al dat soort dingen te horen (zoals je al zei) en die allemaal loze dure dingen aanschaffen, omdat ze overtuigd zijn het verschil te horen, zullen dat verschil ook niet horen.
Ja preciesquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Audiofielen lijden over het algemeen aan het placebo effect. Als ze verschil willen horen, horen ze het ook. En daarom werken $1000 per meter kabels écht. Net zoals nep-pillen ziektes kunnen genezen, puur omdat je denkt dat het werkt.
Zie ook de hilarische reviews op Amazon bij de $500 dedicated ethernet audio cable. Die postte ik al eerder in dit topic: 'audiofielen'.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja precies
Heb me pas bij de BCC staan de vergapen aan kabels van 500e van een meter ofzo, voor een digitaal signaalNaieve mongolen die daarin gaan trappen zul je altijd wel rond hebben lopen, en zolang je die hebt zullen ze het ook mooi blijven verkopen, goud geld voor die ontwikkelaars
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |