abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66546279
Zoals jullie weten houdt TS erg van muziek. Daarom heb ik ook een mooie high-end set in de woonkamer staan. Daar luisterde ik een tijd met veel plezier naar maar na verloop van tijd slaat toch het upgrade-virus weer toe en wil je iets nieuws. Dat is nu eenmaal hoe het gaat.
Nu leek het mij een goed idee om de versterker te gaan upgraden. De oude bak op MP gezet en goed kunnen verkopen, met winst zelfs, en op zoek naar iets nieuws.

Aangezien mijn speakers een behoorlijk hoog rendement hebben (boven de 90dB/1W/1M) leek een buizenversterker mij wel wat. Natuurlijk niet eentje van maar 5 watt of zo, daar zijn mijn speakers dan weer niet geschikt voor. Dus ik zo zoeken op MP, en ik vond er eentje van 25 watt per kanaal. Dat is ruim voldoende om de hele woonkamer met muziek te vullen en als ik zou willen ook die van de buren.

Dus, de onderhandelingen beginnen, hij vraagt, ik bied, tegenbod, finale bod en... deal! Enfin, ding gaan luisteren, goed bevonden en meegenomen.

Ik kom zo thuis met dat ding, wil ik hem aanzetten, lees ik in de documentatie: 'Als de versterker blootgesteld is aan sterk wisselende temperaturen dient u hem eerst X uur te laten acclimatiseren alvorens u hem in gebruik neemt'. Ja kut!

Halve dag later: aangesloten, aangezet... Staat in de documentatie: 'Het is aan te bevelen de versterker eerst een kwartier te laten opwarmen alvorens u het volume opendraait en de muziek start' (maar dan anders verwoord). Ja kut!

Kwartier later: mooie muziek, prachtige muziek, geweldige muziek!!

Uurtje later, ik ga even de deur uit. Wil ik de versterker uitzetten, staat er in de documentatie: 'Het strekt tot aanbeveling de versterker niet te vaak aan en uit te zetten, als u dus een half uurtje iets anders gaat doen, gewoon aan laten staan'. Is een half uur dan de grens? 35 Minuten dan? Ik weet niet hoe lang ik weg blijf! Wat gebeurt er als ik hem na 25 minuten weer aanzet? Ja kut!

Samenvatting: buizenversterkers klinken mooi maar het is zwaar werk...
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_66546290
oplossing: gewoon altijd aan laten staan
pi_66546296
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:56 schreef Andersnamelijk het volgende:
En dan elke paar maanden nieuwe buizen kunnen kopen en een stroomrekening van heb-ik-jou-daar hebben? Is helaas geen optie.
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_66546300
Buizen .
De transistor bestaat toch al best even.
pi_66546314
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Buizen .
En je punt is? Buizen geven nou eenmaal een mooier geluid.
pi_66546323
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:58 schreef veldmuis het volgende:
Buizen .
Bij het lezen van de TT wist ik gewoon dat er een post van jou zou staan.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:01:13 #7
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_66546326
Jj luistert zeker 320 kbps MP3 tjes
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:01:13 #8
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_66546327
dat kun je met het blote oor amper horen, snob
Ok stelletje hokboeren
pi_66546328
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:59 schreef sinadO het volgende:

[..]

Dan moet je niet zeiken om die dingen die in je OP vermeld staan.
Wil je het makkelijk (en prima klank, trouwens) koop je gewoon een transistording.
pi_66546332
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:00 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Ik kom op buizen af
pi_66546334
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:00 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Dat is zo'n non-argument... Dat weet je bij elke TT!
pi_66546345
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:01 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Jj luistert zeker 320 kbps MP3 tjes
MP3 luister ik alleen op de laptop en op de MP3 spelert. Thuis alleen CD en LP en DVD.
pi_66546350
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:02 schreef sinadO het volgende:

[..]

MP3 luister ik alleen op de laptop en op de MP3 spelert. Thuis alleen CD en LP en DVD.
Toch wel sacd he? .
pi_66546366
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:03 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Toch wel sacd he? .
Mijn cd spelert in de woonkamer heeft geen SACD functionaliteit. Daarnaast komt de muziek die ik mooi vind niet tot nauwelijks uit op dat doodgeboren maar wel mooie formaat.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:08:56 #15
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_66546417
Geweldige muziek, Maar HOE klnkt hij nou?
(525tds die eigenlijk ook een buizenversterker wil.......)
pi_66546423
Mensen die dat verschil horen
pi_66546432
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:09 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die V dat verschil horen
zeggen dat ze
pi_66546456
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:09 schreef veldmuis het volgende:

[..]

zeggen dat ze
Mensen die dat soort dingen zeggen ondanks dat ze zelf nooit een vergelijkend warenonderzoek gedaan hebben en dus zelf nooit het verschil gehoord hebben.
pi_66546469
audiofielen-topic

Ben je niet vergeten de buizen eerst X uur in te spelen, en de de kabels in te smeren met azijn voor je hem gebruikt voor optimale geluidsweergave

TS is een audiofiel
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:13:42 #20
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_66546484
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:11 schreef sinadO het volgende:

[..]

Mensen die dat soort dingen zeggen ondanks dat ze zelf nooit een vergelijkend warenonderzoek gedaan hebben en dus zelf nooit het verschil gehoord hebben.
Dat dus. Ik heb ooit zo iemand meegenomen op een zoektocht naar de juiste boxen. Nou die was bij de eerste zaak al overtuigd toen er van bose acoustimas werd overgeschakeld naar wat goeds.
pi_66546496
Op me iphone zitten ook goeie speakers... waar zullen ze die buizen verstopt hebben?
A..
pi_66546507
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:08 schreef 525TDS het volgende:
Geweldige muziek, Maar HOE klnkt hij nou?
(525tds die eigenlijk ook een buizenversterker wil.......)
In audiofiele termen: de bas is ronder en iets minder strak, het hoog is wat minder fel en het midden is veel soepeler. Oftewel; het gaat eigenlijk tegen de principes van de audiofiel in. Deze wil eigenlijk het liefst een zo natuurgetrouw mogelijke weergave met zo weinig mogelijk kleuring. Als je dat wil kom je idd uit bij een goede, dure, zware transistorbak van Krell of Chord of Mark Levinson. Wil je echter een mooi rond en warm geluid, koop je een hoge kwaliteit buizenbak. Alles is overigens ook nog eens afhankelijk van het samenspel met je speakers. Zo heb ik een andere set speakers staan die van zichzelf al een volle basweergave hebben en als ik daar de buizenbak aan koppel is het teveel.

Ik kan buizen aanraden als je er het werk voor over hebt.
pi_66546513
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:55 schreef sinadO het volgende:
Zoals jullie weten houdt TS erg van muziek.
Nee.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66546518
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:16 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Nee.
waarom zouden wij dat nou moeten weten?
A..
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:18:00 #25
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_66546541
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:16 schreef B.. het volgende:

[..]

waarom zouden wij dat nou moeten weten?
omdat hij daar al een paar kuttopics over heeft geopend
Ok stelletje hokboeren
pi_66546550
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:18 schreef padlarf het volgende:

[..]

omdat hij daar al een paar prachtige kuttopics over heeft geopend
Dat dus.
pi_66547870
quote:

[..]

En je punt is? Buizen geven nou eenmaal een mooier ander geluid.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66547921
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:15 schreef sinadO het volgende:

[..]
Oftewel; het gaat eigenlijk tegen de principes van de audiofiel in. Deze wil eigenlijk het liefst een zo natuurgetrouw mogelijke weergave met zo weinig mogelijk kleuring.
hoe bedoel je stierenpoep? Als je gaat afmixen dan wil je dat, een audiofiel wil gewoon een zo prettig mogelijke muziekvoorstelling. Dus hoe hij zijn muziek wil horen
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:07:13 #29
106911 daisy_ducky
..............................
pi_66548259
Je misschien eerst in dingen verdiepen voordat je tot aanschaf over gaat?

dit is een reactie op de openings post
pi_66548424
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:55 schreef sinadO het volgende:
Ik kom zo thuis met dat ding, wil ik hem aanzetten, lees ik in de documentatie: 'Als de versterker blootgesteld is aan sterk wisselende temperaturen dient u hem eerst X uur te laten acclimatiseren alvorens u hem in gebruik neemt'. Ja kut!
Dat is niet alleen met buizenversterkers zo, maar eigenlijk met alle elektronische apparatuur.

Zo heb ik een keer twee processoren voor een Sun workstation computer gemold door ze voor het inpluggen niet te laten acclimatiseren.
quote:
Halve dag later: aangesloten, aangezet... Staat in de documentatie: 'Het is aan te bevelen de versterker eerst een kwartier te laten opwarmen alvorens u het volume opendraait en de muziek start' (maar dan anders verwoord). Ja kut!

Uurtje later, ik ga even de deur uit. Wil ik de versterker uitzetten, staat er in de documentatie: 'Het strekt tot aanbeveling de versterker niet te vaak aan en uit te zetten, als u dus een half uurtje iets anders gaat doen, gewoon aan laten staan'. Is een half uur dan de grens? 35 Minuten dan? Ik weet niet hoe lang ik weg blijf! Wat gebeurt er als ik hem na 25 minuten weer aanzet? Ja kut!
Heeft je pa of opa dat nooit verteld? Mooie verhalen van vroeger?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2009 12:16:52 ]
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:17:57 #31
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_66548462
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:56 schreef Andersnamelijk het volgende:
Ja maar het milieu dan? Die Buizen zuipen stroom.
Zit ik hier het milieu te besparen door overal spaarlampen in te draaien en alles uit te doen waar ik niet ben (zelfs de magnetron zit achter een schakelaar om het klokje die ik toch nooit gebruik, enzo).... en koopt TS een duur buizending die permanent aan gaat staan.
Coffee. Gets you up and moving in the mornings.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:27:38 #32
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_66548682
Spuit 11, maar buizen vervormen je geluid. Een degelijke moderne versterker kan dat makkelijk reproduceren als je dat mooi vind. Maar nog beter, bij een moderne versterker kun je de boel gewoon uitzetten en ook een andere of geen vervorming kiezen...
Komop, buizen zijn slechts nostalgie, als je die niet bezit slaat het nergens op om ze te kopen
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_66548732
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:27 schreef kingmob het volgende:
Spuit 11, maar buizen vervormen je geluid. Een degelijke moderne versterker kan dat makkelijk reproduceren als je dat mooi vind. Maar nog beter, bij een moderne versterker kun je de boel gewoon uitzetten en ook een andere of geen vervorming kiezen...
Komop, buizen zijn slechts nostalgie, als je die niet bezit slaat het nergens op om ze te kopen
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:43:20 #34
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_66549010
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:30 schreef zquing het volgende:

[..]

Wat is't mien jong?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_66551110
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:27 schreef kingmob het volgende:
Zeg dat maar eens tegen een gitarist

@TS: Je hebt toch wel met goud gecoate plugs he
En zuurstofvrij koper.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_66551158
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:05 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

@TS: Je hebt toch wel met goud gecoate plugs he
En zuurstofvrij koper.
En je powerkabels zijn toch wel ingespeeld he? Zodat alle moleculen dezelfde kant op staan
pi_66551182
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:07 schreef veldmuis het volgende:

[..]

En je powerkabels zijn toch wel ingespeeld he? Zodat alle moleculen dezelfde kant op staan
daar heb je cryotreatments voor
pi_66551326
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:07 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik vraag me af of TS de muur heeft bedekt met speciaal spul dat goed is voor de akoestiek.
En zou TS meubels in zijn audiofielenkamer hebben? Die zorgen natuurlijk voor onntuurlijke resonantie
De versterker ook, zou die in de muur zijn weggewerkt?
pi_66551529
Vergeet niet dat geen enkele muur evenwijdig en precies recht moet zijn, als het even kan staat alles net onder een lichte hoek, een directe weerkaatsing van het geluid is namelijk funest.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:21:09 #40
131603 Afwazig
Serious business
pi_66551585
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:20 schreef Sapstengel het volgende:
Vergeet niet dat geen enkele muur evenwijdig en precies recht moet zijn, als het even kan staat alles net onder een lichte hoek, een directe weerkaatsing van het geluid is namelijk funest.
Daarom stel ik mijn buizenset altijd op in een weiland. Geen muren die zorgen voor een weerkaatsing van het geluid, hooguit een vliegtuig.
pi_66551596
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:21 schreef Afwazig het volgende:
Audiofielen
Toch een beetje het zielige broertje van de pedofiel hè?
pi_66551661
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:22 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Daarom stel ik mijn buizenset altijd op in een weiland. Geen muren die zorgen voor een weerkaatsing van het geluid, hooguit een vliegtuig.
Maar de grassprietjes. Die kunnen zo georienteerd zijn dat ze de akoestiek weer verpesten
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:14:36 #44
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_66553112
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:02 schreef sinadO het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, als je een buizenbak hebt kan je er wel 128kbit MP3 of iets anders slechts ingooien, buizen vervormen als de tering, veel meer dan zo'n lage-bitrate mp3.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_66553990
quote:

[..]

Het is niet per definitie 'mooier'. Buizen geven een 'warmer' geluid, en niet iedereen vind dat even mooi. Verschilt per persoon.
pi_66555239
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:51 schreef zquing het volgende:

[..]

hoe bedoel je stierenpoep? Als je gaat afmixen dan wil je dat, een audiofiel wil gewoon een zo prettig mogelijke muziekvoorstelling. Dus hoe hij zijn muziek wil horen
Hey, deja vú! Hier heb ik het al eens over gehad met jou.

Ik blijf bij mijn standpunt dat hifi = werkelijkheidsweergave, maar nu zondig ik er zelf tegen, met deze versterker. En eigenlijk moet ik toegeven dat het wel heul lekker klinkt zo. Vandaag nog ff wat andere speakerkabel gekocht, goedkope, á 4 euro de meter. Ik ben namelijk nog niet overtuigd van het nut van zilveren kabels gesmeed door elfen in het maanlicht. Zolang het geen Gamma kabeltjes zijn voldoet het.

Nu heerlijk genieten van Chick Corea, Miles Davis, Tori Amos...

Wel merk ik dat ik mijn Rothwell Attenuators weer tussen de cd speler en de versterker moet stoppen, het uitgangssignaal is toch wel erg sterk.
pi_66555517
voor zulke muziek zo'n set kopen
pi_66555545
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:31 schreef Ascendancy het volgende:
Dan ben ik echt benieuwd voor welke muziek jij dan wel zo'n set zou willen kopen.

Kén je die artiesten überhaupt?
pi_66555571
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:31 schreef Ascendancy het volgende:
Wat voor muziek is dan wel geschikt, volgens jou?
pi_66555732
Je kunt de vervorming die een buizenversterker maakt ook simuleren met een DSP. Dus als je die buizen vervorming per se wilt horen, iets als dit gebruiken: http://www.enhancedaudio.com/dcvstvv.htm

O, en eh... vergeet je niet het 220V net snoer van je versterker 'goed om' aan te sluiten
Goud kan je niet bijdrukken
pi_66555779
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:38 schreef Poekieman het volgende:
Je kunt de vervorming die een buizenversterker maakt ook simuleren met een DSP. Dus als je die buizen vervorming per se wilt horen, iets als dit gebruiken: http://www.enhancedaudio.com/dcvstvv.htm

O, en eh... vergeet je niet het 220V net snoer van je versterker 'goed om' aan te sluiten
pi_66555784
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:32 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wat voor muziek is dan wel geschikt, volgens jou?
Jantje smit
pi_66555852
Dat is altijd zo met een buizenversterker oetlul

Mooiste geluid heb je na een half uurtje meestal, als de buis goed warm is. Buizenversterking is immers distortion, hoe meer je het geluid wegfikt hoe mooier het word
pi_66556043
Ik heb nog nooit een buizenversterker gehad, josti. Nog nooit in verdiept ook. Voor alles een eerste keer nietwaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door sinadO op 28-02-2009 17:19:58 ]
  zaterdag 28 februari 2009 @ 16:51:13 #55
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_66556162
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:32 schreef sinadO het volgende:

[..]

Dan ben ik echt benieuwd voor welke muziek jij dan wel zo'n set zou willen kopen.

Kén je die artiesten überhaupt?
jazz klinkt beter op een AM radiootje uit de jaren 50

Had eerder aan klassieke muziek gedacht.
pi_66556211
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:47 schreef sinadO het volgende:
Ik heb nog nooit een buizenversterker gehad, josti. Nog nooit in verdiept ook. Voor alles een eerrste keer nietwaar?
Ik vraag me af wie de josti is, aangezien jij iets koopt zonder je ook maar even te verdiepen in het product, en er vervolgens over gaan klagen.Want dit zijn dingen die je gewoon kon weten. Als ik in een bos ga wonen, ga ik ook niet klagen dat er zoveel bomen staan.

Anyway, ding kan makkelijk langer dan een half uur aanstaan hoor, je ziet vaak bij bands dat zij dat ding half uur voor optreden aanknallen, en dan staat ie echt wel langer dan een halfje aan. Dat zijn dan wel iets andere apparaten als waar jij het voor gebruikt, maar buizen zijn buizen.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:38:44 #57
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_66559107
Ik bemerk wel een plus: TS is verstandig en leest daadwerkelijk de gebruiksaanwijzing. Da's goed!
Coffee. Gets you up and moving in the mornings.
pi_66562014
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik bemerk wel een plus: TS is verstandig en leest daadwerkelijk de gebruiksaanwijzing. Da's goed!
Dat ding kostte toen hij nieuw was 4000 euro. En omdat ik weinig van buizen weet en het ding graag heel houden wil; reken maar dat ik de handleiding lees. En niet voor niets!
pi_66562586
Buizen Sorry, maar voor het verschil in energierekening (en overigens ook in aanschaf van dat ding) doe ik wel net of ik het verschil niet hoor.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_66562810
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:27 schreef BobbyB het volgende:
Buizen Sorry, maar voor het verschil in energierekening (en overigens ook in aanschaf van dat ding) doe ik wel net of ik het verschil niet hoor.
Respect voor het laatste deel van je post. Eindelijk iemand die durft toe te geven dat ie het verschil wel hoort. Dat je het er niet voor over hebt kan best, ieder zijn eigen.
pi_66562906
Daarom zeg ik: platenspelers op een 20 jaar oude stereo.
pi_66563038
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:32 schreef sinadO het volgende:

[..]

Respect voor het laatste deel van je post. Eindelijk iemand die durft toe te geven dat ie het verschil wel hoort. Dat je het er niet voor over hebt kan best, ieder zijn eigen.
Er zal heus wel verschil zijn. Ik heb het zelf nooit mogen ondervinden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 20:39:14 #63
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66563059
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:05 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Gitaristen houden juist van buizenversterkers vanwege de vervorming. het geeft warmte en karakter aan het gitaargeluid. Dat is niet iets wat je wil met hifi volgens mij, daar moet de puurheid van de muziek juist zo min mogelijk vervormd worden. Maar goed, je hebt ook nog mensen die met een sextant de oceaan overzeilen omdat ze dat tof vinden, ieder z'n meug.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_66563145
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]
Dat is niet iets wat je wil met hifi volgens mij, daar moet de puurheid van de muziek juist zo min mogelijk vervormd worden.
stierenstront, je wil een zo fijn mogelijke muziekvoorstelling. Neutraliteit is zeker niet waar een audiofiel voor gaat
pi_66563174
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:41 schreef zquing het volgende:

[..]

stierenstront, je wil een zo fijn mogelijke muziekvoorstelling. Neutraliteit is zeker niet waar een audiofiel voor gaat
Eens. Neutraliteit wordt zelfs als 'vervelend' ervaren door flink wat mensen. Ik vind het heerlijk overigens. Hier is het allemaal behoorlijk neutraal.
pi_66563409
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:42 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Eens. Neutraliteit wordt zelfs als 'vervelend' ervaren door flink wat mensen. Ik vind het heerlijk overigens. Hier is het allemaal behoorlijk neutraal.
haha sterker nog..

heeel lang geleden, had je analoge opnames, toen kwam digitaal en men vond het maar raar klinken. Ze miste iets, ze miste die "sound" van analoge tape recordings. Iedereen had toen een digitale recorder in zijn studio staan maar deed er niks mee. Het geluid uit die digitale opname was namelijk clean. En wij houden van distortion, clean is vervelend inderdaad. Toen was er een slimmerik die het buizensysteem heeft bedacht, dit gaf het analoge gevoel aan de digitale opname module. En toen ineens brak het digitale tijdperk aan, toen wou iedereen ineens digitaal mits met buizen opnemen.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 20:58:11 #67
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66563806
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:41 schreef zquing het volgende:

[..]

Ok, ik ben dan ook geen audiofiel, maar gitarist.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_66563988
quote:

[..]

Gitaristen houden juist van buizenversterkers vanwege de vervorming. het geeft warmte en karakter aan het gitaargeluid. Dat is niet iets wat je wil met hifi volgens mij, daar moet de puurheid van de muziek juist zo min mogelijk vervormd worden. Maar goed, je hebt ook nog mensen die met een sextant de oceaan overzeilen omdat ze dat tof vinden, ieder z'n meug.
Het is ook omdat vooral met harder geluid de buizenversterker veel betere kwaliteit geeft.
Met een transistor versterker zijn liveoptredens dus niet echt mooi, voor thuis wel
pi_66570989
Koop gewoon Guitarhero!
A..
  zondag 1 maart 2009 @ 01:06:45 #70
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_66571031
quote:

[..]
Maar goed, je hebt ook nog mensen die met een sextant de oceaan overzeilen omdat ze dat tof vinden, ieder z'n meug.
Ik mag lijen dat ze op een rif varen, zinken en worden verslonden door een kudde barracuda's!!!
Ok stelletje hokboeren
pi_66574418
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:42 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hier ook. Niets geen EQ's, loudness of dergelijk. Ook de reden dat ik bij de aanschaf van een versterker altijd kijk of er ook een 'direct' switch op zit, ik vind het op die manier gewoon het beste klinken. Overigens ben ik nog wel een keer van plan een buizenversterker voor mijn koptelefoon aan te schaffen, benieuwd hoe dat klinkt
pi_66574760
Muziek Je oren perforeren is zo da bomb in 2010
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_66574782
quote:
Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Hier ook. Niets geen EQ's, loudness of dergelijk. Ook de reden dat ik bij de aanschaf van een versterker altijd kijk of er ook een 'direct' switch op zit, ik vind het op die manier gewoon het beste klinken. Overigens ben ik nog wel een keer van plan een buizenversterker voor mijn koptelefoon aan te schaffen, benieuwd hoe dat klinkt
EQ enzo heb ik ook niet. Ik heb nog niet eens een losse versterker .

pi_66575044
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:00 schreef veldmuis het volgende:

[..]

EQ enzo heb ik ook niet. Ik heb nog niet eens een losse versterker .
[ afbeelding ]

Boobies!
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  zondag 1 maart 2009 @ 11:29:06 #75
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_66575409
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:00 schreef veldmuis het volgende:

[..]

EQ enzo heb ik ook niet.

Laat staan IQ
Ok stelletje hokboeren
pi_66575455
QQ!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66577543
Mijn topic! Het leeft nog steeds!

Er zijn trouwens best mooie buizenhoofdtelefoonversterkers (3x waardwoorde!) te koop in China voor weinig geld.
  zondag 1 maart 2009 @ 12:58:21 #78
91363 dithje
I dith it again!
pi_66577612
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:56 schreef sinadO het volgende:
Mijn topic! Het leeft nog steeds!

Er zijn trouwens best mooie buizenhoofdtelefoonversterkers (3x waardwoorde!) te koop in China voor weinig geld.
Jeetje, had van jou wel een leuker topic verwacht man!
Just dith it!
pi_66577673
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:58 schreef dithje het volgende:

[..]

Jeetje, had van jou wel een leuker topic verwacht man!
Ja maar... ja maar... het is wel een serieuze klacht!

Ik zal de volgende keer een leuker topic maken. Dit was gewoon mijn reguliere hifi topic, dat moet af en toe. Ik voel ook weer een muziek-smaak topic aankomen.
  zondag 1 maart 2009 @ 13:02:43 #80
91363 dithje
I dith it again!
pi_66577777
hahaha, Ik moet eerlijk bekennen dat ik de topic niet gelezen heb, hahaha.
Ik wilde je even dissen (zo heet dat tegenwoordig toch? plagen klinkt wel beter..haha)
Just dith it!
pi_66577832
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:02 schreef dithje het volgende:
hahaha, Ik moet eerlijk bekennen dat ik de topic niet gelezen heb, hahaha.
Ik wilde je even dissen (zo heet dat tegenwoordig toch? plagen klinkt wel beter..haha)
Oh gemenerik!
  zondag 1 maart 2009 @ 13:05:03 #82
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_66577852
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:00 schreef sinadO het volgende:

[..]

Ik voel ook weer een muziek-smaak topic aankomen.
Gelukkig, want van die kwaliteitstopics hadden we er nog niet genoeg...
Ok stelletje hokboeren
  zondag 1 maart 2009 @ 13:05:07 #83
91363 dithje
I dith it again!
pi_66577853
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:04 schreef sinadO het volgende:

[..]

Oh gemenerik!
En jij deed happen!
Just dith it!
pi_66577906
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:05 schreef dithje het volgende:

[..]

En jij deed happen!
Ik ben zo gemakkelijk..
  zondag 1 maart 2009 @ 14:19:30 #85
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_66580508
Je kan em wel gewoon gelijk aanzetten, alleen naarmate de buizen warmer worden wordt het geluid ook beter. Dus als je per se direct optimaal wil luisteren dan moet je wachten ja, maar waarschijnlijk hoor je het verschil toch niet
pi_66583187
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:04 schreef sinadO het volgende:

[..]

Mijn cd spelert in de woonkamer heeft geen SACD functionaliteit. Daarnaast komt de muziek die ik mooi vind niet tot nauwelijks uit op dat doodgeboren maar wel mooie formaat.
wat een onzin hier staat een 30 jaar oude buizenversterker en die gaat gewoon aan/uit hard en zacht wanneer ik het wil en dat ding doet het nog perfect.

En ik ben toch geen audiofiel

[ Bericht 10% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-03-2009 15:44:00 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66592790
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat een onzin hier staat een 30 jaar oude buizenversterker en die gaat gewoon aan/uit hard en zacht wanneer ik het wil en dat ding doet het nog perfect.

En ik ben toch geen audiofiel
Dat laatste lijkt me duidelijk...
pi_66688347
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:58 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ok, ik ben dan ook geen audiofiel, maar gitarist.
Maar je hebt wel gelijk, ik las laatst nog een heel stuk over dat buizenversterkers voor hifi eigenlijk helemaal niet zo handig zijn, itt buizen-gitaarversterkers.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_66688407
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:13 schreef deepart het volgende:

[..]

Boobies!
Deze reply heeft sinds maandag opeens een andere lading gekregen.
pi_66688540
hier staat dat stuk:

http://www.breem.nl/fldtechniek/pgbuizen.htm

Over buizen vs transistor
It has to mean something
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:46:46 #91
125915 Dribbel_
pi_66688745
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:42 schreef Cynic het volgende:
hier staat dat stuk:

http://www.breem.nl/fldtechniek/pgbuizen.htm

Over buizen vs transistor
Ohoh, nu heb je tegen wat schenen geschopt, nu gaat de ellende losbreken
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:58:25 #92
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66689189
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ohoh, nu heb je tegen wat schenen geschopt, nu gaat de ellende losbreken
Laat ik het genuanceerd brengen: nogal gekleurd stukje.

Zelf heb ik ook geen buizenversterker. Maar ik kan het me voorstellen dat sommige (de meeste?) audiofielen graag het 'warmere' geluid (wat gewoon kleuring is als gevolg van harmonische vervorming, uiteraard) van een buizenversterker willen.

In dat stukje doen ze net alsof 'natuurgetrouwe weergave' precies is wat mensen willen. Maar dat is onzin, laat mensen maar eens muziek luisteren over (goede) studiomonitoren. Die dingen geven een perfect vlak geluid, en dat is precies hoe mensen het omschrijven. 'vlak'.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:08:40 #93
125915 Dribbel_
pi_66689547
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:58 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Laat ik het genuanceerd brengen: nogal gekleurd stukje.

Zelf heb ik ook geen buizenversterker. Maar ik kan het me voorstellen dat sommige (de meeste?) audiofielen graag het 'warmere' geluid (wat gewoon kleuring is als gevolg van harmonische vervorming, uiteraard) van een buizenversterker willen.

In dat stukje doen ze net alsof 'natuurgetrouwe weergave' precies is wat mensen willen. Maar dat is onzin, laat mensen maar eens muziek luisteren over (goede) studiomonitoren. Die dingen geven een perfect vlak geluid, en dat is precies hoe mensen het omschrijven. 'vlak'.
Mja het blijft nogal persoonlijk en smaakgebonden en als je het op die manier bekijkt is er sowieso niks "beter" en zal het sowieso een eindeloze discussie zijn.
Ben allang blij dat ik zelf niet zo moeilijk ben en goed blij ben met m'n stereo waar gewoon geluid uit komt

Maar het meeste gezeik met dat soort dingen is wel loos, mensen die kabels van 100en euro's kopen dure speakers, alles enz allemaal ongein tussen de ipod en versterker en speakers blalblabl en vervolgens wel mp3tjes ermee afspelen
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:16:54 #94
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66689851
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar het meeste gezeik met dat soort dingen is wel loos, mensen die kabels van 100en euro's kopen dure speakers, alles enz allemaal ongein tussen de ipod en versterker en speakers blalblabl en vervolgens wel mp3tjes ermee afspelen
Een mooi mp3tje is niet lelijk. Zoveel mensen (met name 'audiofielen') blijven maar in het idee hangen dat mp3tjes slecht zijn, omdat ze in de tijd van de vroege encoders zijn blijven hangen. Met de huidige encoders (Lame bijvoorbeeld) kun je transparante resultaten behalen op vrij lage bitrates. Ook op peperdure speakers.

Die mensen die zo hard roepen dat ze verschil horen tussen 320 kbs mp3 en het origineel gaan altijd hard op hun bek in een blinde test. Die kun je trouwens ook makkelijk zelf uitvoeren als je me niet gelooft.

Ik zei trouwens dat ik geen buizenversterker heb, daarmee bedoel ik voor mijn muziek. Voor gitaar heb ik er wel één (+ een simulator, die zijn ook best goed tegenwoordig).
pi_66690001
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef BUG80 het volgende:

[..]
(+ een simulator, die zijn ook best goed tegenwoordig).
Nou geloof ik je niet meer
It has to mean something
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:23:14 #96
125915 Dribbel_
pi_66690063
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Een mooi mp3tje is niet lelijk. Zoveel mensen (met name 'audiofielen') blijven maar in het idee hangen dat mp3tjes slecht zijn, omdat ze in de tijd van de vroege encoders zijn blijven hangen. Met de huidige encoders (Lame bijvoorbeeld) kun je transparante resultaten behalen op vrij lage bitrates. Ook op peperdure speakers.

Die mensen die zo hard roepen dat ze verschil horen tussen 320 kbs mp3 en het origineel gaan altijd hard op hun bek in een blinde test. Die kun je trouwens ook makkelijk zelf uitvoeren als je me niet gelooft.

Ik zei trouwens dat ik geen buizenversterker heb, daarmee bedoel ik voor mijn muziek. Voor gitaar heb ik er wel één (+ een simulator, die zijn ook best goed tegenwoordig).
Mja maar tussen de gedownloade muziek zit wel veel van dusdanig slechte kwaliteit. Je zal mij qua dat ook niet horen zeggen wat wel beter te horen is en wat niet want dat hoor ik ook gewoon echt niet Maar veel mensen die juist wél zeggen al dat soort dingen te horen (zoals je al zei) en die allemaal loze dure dingen aanschaffen, omdat ze overtuigd zijn het verschil te horen, zullen dat verschil ook niet horen.

Voor m'n gitaar heb ik ook een buizenversterker alleen dan juist omdat ik vooral de vervorming die eruitkomt gewoon veel beter voor mezelf vind klinken dan wat ik uit de meeste transistordingen haal.

Simulators heb ik nog eigenlijk nooit geprobeerd, wel een aantal keer zo'n buizenoverdrive, maar zodra je die weer op een transistor aansluit vind ik het weer vies tegenvallen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:23:28 #97
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66690075
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Cynic het volgende:

[..]

Nou geloof ik je niet meer
Het komt aardig in de buurt hoor (DigiTech Genesis-1). Neemt niet weg dat een échte Vox AC30 o.i.d. bovenaan mijn lijstje staat. (ik heb nu een buizen-Marshall maar die staat stof te verzamelen)
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:26:19 #98
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66690199
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Mja maar tussen de gedownloade muziek zit wel veel van dusdanig slechte kwaliteit. Je zal mij qua dat ook niet horen zeggen wat wel beter te horen is en wat niet want dat hoor ik ook gewoon echt niet Maar veel mensen die juist wél zeggen al dat soort dingen te horen (zoals je al zei) en die allemaal loze dure dingen aanschaffen, omdat ze overtuigd zijn het verschil te horen, zullen dat verschil ook niet horen.
Audiofielen lijden over het algemeen aan het placebo effect. Als ze verschil willen horen, horen ze het ook. En daarom werken $1000 per meter kabels écht. Net zoals nep-pillen ziektes kunnen genezen, puur omdat je denkt dat het werkt.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:28:06 #99
125915 Dribbel_
pi_66690278
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:26 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Audiofielen lijden over het algemeen aan het placebo effect. Als ze verschil willen horen, horen ze het ook. En daarom werken $1000 per meter kabels écht. Net zoals nep-pillen ziektes kunnen genezen, puur omdat je denkt dat het werkt.
Ja precies
Heb me pas bij de BCC staan de vergapen aan kabels van 500e van een meter ofzo, voor een digitaal signaal Naieve mongolen die daarin gaan trappen zul je altijd wel rond hebben lopen, en zolang je die hebt zullen ze het ook mooi blijven verkopen, goud geld voor die ontwikkelaars
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:30:50 #100
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66690403
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja precies
Heb me pas bij de BCC staan de vergapen aan kabels van 500e van een meter ofzo, voor een digitaal signaal Naieve mongolen die daarin gaan trappen zul je altijd wel rond hebben lopen, en zolang je die hebt zullen ze het ook mooi blijven verkopen, goud geld voor die ontwikkelaars
Zie ook de hilarische reviews op Amazon bij de $500 dedicated ethernet audio cable. Die postte ik al eerder in dit topic: 'audiofielen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')