Jeetje, had van jou wel een leuker topic verwacht man!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:56 schreef sinadO het volgende:
Mijn topic! Het leeft nog steeds!
Er zijn trouwens best mooie buizenhoofdtelefoonversterkers (3x waardwoorde!) te koop in China voor weinig geld.
Ja maar... ja maar... het is wel een serieuze klacht!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:58 schreef dithje het volgende:
[..]
Jeetje, had van jou wel een leuker topic verwacht man!
Oh gemenerik!quote:Op zondag 1 maart 2009 13:02 schreef dithje het volgende:
hahaha, Ik moet eerlijk bekennen dat ik de topic niet gelezen heb, hahaha.
Ik wilde je even dissen (zo heet dat tegenwoordig toch? plagen klinkt wel beter..haha)
Gelukkig, want van die kwaliteitstopics hadden we er nog niet genoeg...quote:Op zondag 1 maart 2009 13:00 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik voel ook weer een muziek-smaak topic aankomen.
Ik ben zo gemakkelijk..quote:
wat een onzin hier staat een 30 jaar oude buizenversterker en die gaat gewoon aan/uit hard en zacht wanneer ik het wil en dat ding doet het nog perfect.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:04 schreef sinadO het volgende:
[..]
Mijn cd spelert in de woonkamer heeft geen SACD functionaliteit. Daarnaast komt de muziek die ik mooi vind niet tot nauwelijks uit op dat doodgeboren maar wel mooie formaat.
Dat laatste lijkt me duidelijk...quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat een onzin hier staat een 30 jaar oude buizenversterker en die gaat gewoon aan/uit hard en zacht wanneer ik het wil en dat ding doet het nog perfect.
En ik ben toch geen audiofiel![]()
Maar je hebt wel gelijk, ik las laatst nog een heel stuk over dat buizenversterkers voor hifi eigenlijk helemaal niet zo handig zijn, itt buizen-gitaarversterkers.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, ik ben dan ook geen audiofiel, maar gitarist.
Ohoh, nu heb je tegen wat schenen geschopt, nu gaat de ellende losbrekenquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:42 schreef Cynic het volgende:
hier staat dat stuk:
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgbuizen.htm
Over buizen vs transistor
Laat ik het genuanceerd brengen: nogal gekleurd stukje.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ohoh, nu heb je tegen wat schenen geschopt, nu gaat de ellende losbreken
Mja het blijft nogal persoonlijk en smaakgebonden en als je het op die manier bekijkt is er sowieso niks "beter" en zal het sowieso een eindeloze discussie zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:58 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Laat ik het genuanceerd brengen: nogal gekleurd stukje.
Zelf heb ik ook geen buizenversterker. Maar ik kan het me voorstellen dat sommige (de meeste?) audiofielen graag het 'warmere' geluid (wat gewoon kleuring is als gevolg van harmonische vervorming, uiteraard) van een buizenversterker willen.
In dat stukje doen ze net alsof 'natuurgetrouwe weergave' precies is wat mensen willen. Maar dat is onzin, laat mensen maar eens muziek luisteren over (goede) studiomonitoren. Die dingen geven een perfect vlak geluid, en dat is precies hoe mensen het omschrijven. 'vlak'.
Een mooi mp3tje is niet lelijk. Zoveel mensen (met name 'audiofielen') blijven maar in het idee hangen dat mp3tjes slecht zijn, omdat ze in de tijd van de vroege encoders zijn blijven hangen. Met de huidige encoders (Lame bijvoorbeeld) kun je transparante resultaten behalen op vrij lage bitrates. Ook op peperdure speakers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar het meeste gezeik met dat soort dingen is wel loos, mensen die kabels van 100en euro's kopen dure speakers, alles enz allemaal ongein tussen de ipod en versterker en speakers blalblabl en vervolgens wel mp3tjes ermee afspelen
Nou geloof ik je niet meerquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
(+ een simulator, die zijn ook best goed tegenwoordig).
Mja maar tussen de gedownloade muziek zit wel veel van dusdanig slechte kwaliteit. Je zal mij qua dat ook niet horen zeggen wat wel beter te horen is en wat niet want dat hoor ik ook gewoon echt nietquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Een mooi mp3tje is niet lelijk. Zoveel mensen (met name 'audiofielen') blijven maar in het idee hangen dat mp3tjes slecht zijn, omdat ze in de tijd van de vroege encoders zijn blijven hangen. Met de huidige encoders (Lame bijvoorbeeld) kun je transparante resultaten behalen op vrij lage bitrates. Ook op peperdure speakers.
Die mensen die zo hard roepen dat ze verschil horen tussen 320 kbs mp3 en het origineel gaan altijd hard op hun bek in een blinde test. Die kun je trouwens ook makkelijk zelf uitvoeren als je me niet gelooft.
Ik zei trouwens dat ik geen buizenversterker heb, daarmee bedoel ik voor mijn muziek. Voor gitaar heb ik er wel één (+ een simulator, die zijn ook best goed tegenwoordig).
Het komt aardig in de buurt hoor (DigiTech Genesis-1). Neemt niet weg dat een échte Vox AC30 o.i.d. bovenaan mijn lijstje staat.quote:
Audiofielen lijden over het algemeen aan het placebo effect. Als ze verschil willen horen, horen ze het ook. En daarom werken $1000 per meter kabels écht. Net zoals nep-pillen ziektes kunnen genezen, puur omdat je denkt dat het werkt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja maar tussen de gedownloade muziek zit wel veel van dusdanig slechte kwaliteit. Je zal mij qua dat ook niet horen zeggen wat wel beter te horen is en wat niet want dat hoor ik ook gewoon echt nietMaar veel mensen die juist wél zeggen al dat soort dingen te horen (zoals je al zei) en die allemaal loze dure dingen aanschaffen, omdat ze overtuigd zijn het verschil te horen, zullen dat verschil ook niet horen.
Ja preciesquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Audiofielen lijden over het algemeen aan het placebo effect. Als ze verschil willen horen, horen ze het ook. En daarom werken $1000 per meter kabels écht. Net zoals nep-pillen ziektes kunnen genezen, puur omdat je denkt dat het werkt.
Zie ook de hilarische reviews op Amazon bij de $500 dedicated ethernet audio cable. Die postte ik al eerder in dit topic: 'audiofielen'.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja precies
Heb me pas bij de BCC staan de vergapen aan kabels van 500e van een meter ofzo, voor een digitaal signaalNaieve mongolen die daarin gaan trappen zul je altijd wel rond hebben lopen, en zolang je die hebt zullen ze het ook mooi blijven verkopen, goud geld voor die ontwikkelaars
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |