abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66557725
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jep, ik vraag ff een merge aan.@Lemmeb
Thanx!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66557788
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Misschien is die hele euro ook wel te snel gegaan. Te veel landen tegelijk die meededen. Waarom de Benelux + DL niet eerst een paar jaar, en dan Frankrijk erbij...en zo langzaam verder?
1992 niet genoeg lang geleden voor je?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:49:17 #53
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66557801
Inderdaad gulden kom maar terug! Markt stort maar in. De euro gaat het denk ik niet overleven. Er word beweert geen zwakke schakel te zijn, flikker toch op man, alles heeft een zwakke schakel, dus ook de euro. Ik snap niet waarom ze dat systeem ooit veranderd hebben. Alleen om alles samen te voegen? Het geldsysteem zat goed in elkaar en dat is met de komst van de euro goed verneukt. Alles is duurder geworden, en mensen kunnen het niet meer betalen..
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_66557899
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:48 schreef trancethrust het volgende:

[..]

1992 niet genoeg lang geleden voor je?
Ik begrijp je niet?
Ding flof bips
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66557918
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Red_Cat het volgende:
Inderdaad gulden kom maar terug! Markt stort maar in. De euro gaat het denk ik niet overleven. Er word beweert geen zwakke schakel te zijn, flikker toch op man, alles heeft een zwakke schakel, dus ook de euro. Ik snap niet waarom ze dat systeem ooit veranderd hebben. Alleen om alles samen te voegen? Het geldsysteem zat goed in elkaar en dat is met de komst van de euro goed verneukt. Alles is duurder geworden, en mensen kunnen het niet meer betalen..
Teruggaan is misschien wel nog duurder...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66557954
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Red_Cat het volgende:
Ik denk niet dat de gulden deze crisis overleefd had.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:54:47 #57
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66557956
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Teruggaan is misschien wel nog duurder...
Omdat er dan veel geld verloren gaat of omdat mensen de prijzen nog meer gaan verhogen?
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:56:28 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66558009
Als ondernemer die zaken doet met het buitenland heb ik liever ff een redelijk hoge inflatie en alle voordelen van de euro, dan al die kutmunten weer terug.

Dus laat die persen maar lekker draaien!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66558022
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:54 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Omdat er dan veel geld verloren gaat of omdat mensen de prijzen nog meer gaan verhogen?
Omdat de laatkoers altijd hoger is dan de biedkoers. Voor 2,2 gulden ingekocht en waarschijnlijk voor 1 gulden te verkopen die euro.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:03:43 #60
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66558226
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat de laatkoers altijd hoger is dan de biedkoers. Voor 2,2 gulden ingekocht en waarschijnlijk voor 1 gulden te verkopen die euro.
Zit wat in.. En gewoon de prijzen omlaag gooien landelijk schiet zeker ook niet op? En dan wel met behoud van de euro zeg maar..
pi_66558284
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:54 schreef Le_Grand het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waar baseer je dat op?
Fuck today, it's tomorrow.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:10:17 #62
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66558383
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:06 schreef Olep het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waar baseer je dat op?
Ik denk dat als wij in de eerste instantie niet op de euro waren overgestapt, dat wij nooit in deze crisis beland waren
pi_66558427
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:10 schreef Red_Cat het volgende:
Ik denk dat als wij in de eerste instantie niet op de euro waren overgestapt, dat wij nooit in deze crisis beland waren
Dan had ING nog steeds die slechte leningen gehad, was de huizenmarkt in de VS nog steeds ingestort, het geldverkeer tussen banken nog steeds stil komen te liggen etc. etc.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66558436
quote:

[..]

Heel de wereld behalve Nederland.......
pi_66558484
Als je een hele hoop doet voorspellen heb je altijd wel iets goed..
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:16:23 #66
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66558516
En die kut-Zalm die de boel er destijds doorheen gedrukt heeft, moet nu zogenaamd de Nederlandse bancaire sector redden. Nou, ik weet wel wat daarvan terecht gaat komen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66558527
quote:

[..]

Tja, sowieso niet in deze mate in ieder geval.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_66558529
Is de euro niet een sterker munt dan de gulden? Waarom zou de crisis minder erg zijn met de gulden? Volgens mij zou die juist erger zijn, of niet? Waarom zou de dollar bijv. wel zakken maar de gulden niet? Zo sterk is de Nederlandse economie toch ook weer niet?
pi_66558566
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:12 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dan had ING nog steeds die slechte leningen gehad, was de huizenmarkt in de VS nog steeds ingestort, het geldverkeer tussen banken nog steeds stil komen te liggen etc. etc.
En de koers van de NLG was al jaren gekoppeld aan de DMark. Maar tegen welke koers en bandbreedte precies, mochten wij niet weten, het domme volk. Totdat bij Buitenhof een jaar na invoering van de Euro toch ook wel door Zalm verteld werd dat de gulden te goedkoop ingeruild was. En dat dat kwam door het samenvoegen van Oost en West Duitsland...uiteindelijk hebben wij daarom zoveel voor die Euro betaald...

Ik denk ook niet dat WIJ uit de euro gaan stappen. Ik denk dat andere landen eerst zullen gaan, zelfstandig dan wel gedwongen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:18:33 #70
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66558577
ik denk dat Hayman Advisors het Europese systeem niet goed genoeg kent.

We hebben veel aan de Euro te danken, zonder de Euro was Europa veel en veel harder getroffen door de kredietcrisis.
Dasvidanja
pi_66558638
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:18 schreef Verluste het volgende:
ik denk dat Hayman Advisors het Europese systeem niet goed genoeg kent.

We hebben veel aan de Euro te danken, zonder de Euro was Europa veel en veel harder getroffen door de kredietcrisis.
Dat zal allemaal wel. Maar zou jij het accepteren als een land alla Griekenland een tekort op de begroting heeft van (ik noem maar iets idioots) 20% of zo? Ze kunnen niet bezuinigen omdat er dan massale onlusten ontstaan.
Misschien is zo'n land wel gewoon uit de Euro te zetten als ze alle regels overtreden...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66558686
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Misschien is zo'n land wel gewoon uit de Euro te zetten als ze alle regels overtreden...
Dat was in de eerste instantie toch ook de afspraak!?
pi_66558824
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat was in de eerste instantie toch ook de afspraak!?
Maar iets afspreken en iets daadwerkelijk doen zijn 2 verschillende dingen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66558836
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:21 schreef capricia het volgende:
Dat zal allemaal wel. Maar zou jij het accepteren als een land alla Griekenland een tekort op de begroting heeft van (ik noem maar iets idioots) 20% of zo? Ze kunnen niet bezuinigen omdat er dan massale onlusten ontstaan.
Dat is misschien wel de beste oplossing, maar praktisch zie ik 't in geen enkel scenario gebeuren.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66558902
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:29 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dat is misschien wel de beste oplossing, maar praktisch zie ik 't in geen enkel scenario gebeuren.
Dan gaan dus de braafste landen betalen voor de zooi die ze daar maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:57:08 #76
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_66559595
De patatgeneratie zit nog duidelijk in de ontkenningsfase.....
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:59:04 #77
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66559647
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:09 schreef Lemmeb het volgende:
Paniekzaaierij. Die euro spat zomaar niet uit elkaar.
Wel als die inefficiënte, corrupte en geldverspillende Zuid-Europeanen doorgaan met waar ze bezig zijn.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zaterdag 28 februari 2009 @ 18:59:04 #78
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_66559649
Da's toch altijd zo, we betalen nu toch ook voor de zooi in de VS?
Never explain, never apologize.
pi_66559899
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:59 schreef Lurf het volgende:
Da's toch altijd zo, we betalen nu toch ook voor de zooi in de VS?
En daarom moeten we er maar mee doorgaan?
Dacht het niet...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66562945

'La operaciķn fue, perfecta' Betancourt
pi_66563121
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Tuurlijk een Amerikaan die gaat vertellen hoe slecht het wel in Europa zal gaan.

Volgens mij moet hij eerst eens goed naar de USA dollar kijken.
Want??
pi_66563190
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:54 schreef Le_Grand het volgende:

[..]

Dit dus.

Aleen de D-mark had het kunnen hebben. De euro kan trouwens onmogelijk overleven zonder duitse steun.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:09:26 #83
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_66564146
@capricia: dat was een cynische opmerking. Een grondige evaluatie van de monetair unie zou inderdaad wel eens op zijn plaats zijn, en dan vooral de vraag of een monetaire unie zonder politieke unie wel mogelijk is. De eurolanden die nu in de problemen zitten hebben dat vooral te danken aan het feit dat ze er maar niet in (willen) slagen om de benodigde sociaal-economische hervormingen door te voeren. Het is niet voor niets dat de "sterke" eurolanden allemaal min of meer hetzelfde sociaal-economisch beleid voeren.
Never explain, never apologize.
pi_66564592
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:09 schreef Lemmeb het volgende:
Paniekzaaierij. Die euro spat zomaar niet uit elkaar.
Ja dat denk ik wel , ze willen allemaal geld printen en de ruzie zal vreselijk zijn.
met twintig verschillende drukkerijtjes

Een monetaire unie zonder een centrale Bank, zonder een echte president, dat kan helemaal niet, als Oostenrijk failliet gaat, zal ze als een gek gaan printen

De EEG was genoeg en zo had het moeten blijven, maar alleen zonder referendum kon dit gebeuren
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:40:53 #85
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_66565192
Mensen die niet kunnen 'wennen' aan de euro

De euro is naar mijn mening wel een veel stevigere munt dan de gulden in die tijd. Het heeft de eurozone ook veel daadkrachtiger gemaakt doordat de onderlinge handel veel vrijer en goedkoper is geworden. Hier konden veel bedrijven van profiteren omdat ze makkelijker konden exporteren en importeren. Bovendien kunnen ze makkelijker uitbreiden naar het buitenland en het versterkt de concurrentie.

Daarnaast als 1 land failliet gaat (net als de VS) dan helpen ze die echt wel. Slechte staten/landen hou je toch wel. Daar heeft ook de VS last van. Zolang we maar niet te egoīstisch worden en denken dat WIJ het wel zullen redden. Samen zijn we veel sterker, de euro zegt iets in de wereld. Meer als de gulden ooit zou doen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:51:32 #86
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66565509
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 20:42 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dit dus.

Aleen de D-mark had het kunnen hebben. De euro kan trouwens onmogelijk overleven zonder duitse steun.
De gulden was toch gekoppeld aan de mark?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66567479
De euro kan op meerdere manieren klappen:

• 1. Als landen zoals Ierland denken dat ze door eigen rente- en geldbeleid sneller uit de crisis kunnen komen;
  • 2. Als landen als Duitsland zien hoe andere landen hun tekorten onevenredig laten oplopen (ten koste van de waarde van de gemeenschappelijke munt);
  • 3. Of doordat de rest van de wereld het vertrouwen verliest en zijn euro's dumpt.

Ad 1: Alleen als een land over een heel sterke uitgangspositie beschikt kan het zich permitteren de euro te verlaten. Als Noorwegen bv een euroland was geweest, met zijn enorme olierijkdom, zou het nu uitstappen. Maar Griekenland, Italië, Portugal e.d. zouden meteen met enorme prijsstijgingen en zeer hoge rentes geconfronteerd worden. Nederland is vanwege ING e.d. en de uitverkoop van grote ondernemingen van de laatste decennia een twijfelgeval.

Ad 2: Duitsland is enerzijds sterk aan het Europese project verbonden, anderzijds zou de Mark internationaal wel eens meer vertrouwen kunnen genieten dan alle andere munten, en zodoende veel goedkoop geld kunnen aantrekken. Als de sociale spanningen in Duitsland sterk oplopen is dit m.i. een reëel gevaar, en een Euro zonder Duitsland is verloren. Sterker, het zou de rest van Europa in zulke problemen storten dat je het practisch een oorlogsverklaring zou mogen noemen - en het lijkt me onwaarschijnlijk dat Duitsland in zo'n inktzwart Europa wil (of kan) bestaan.

Ad 3: Het buitenland zal niet zo snel massaal uit de euro stappen, want de alternatieven (dollar, pond, yen en zwitserse frank) staan er ook beroerd voor. Op den duur is een vlucht naar goud en (andere) grondstoffen, die altijd enige waarde blijven vertegenwoordigen, wel denkbaar.
  • pi_66569142
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 21:51 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

De gulden was toch gekoppeld aan de mark?
    Ja, zo'n koppleing is niet ovoorwaardelijk en kan ook (gedwongen) losgelaten worden.
    pi_66571871
    Gelukkig heb ik al mijn D-marken nog. Waar een oude sok niet goed voor is.

Kan ik in ieder geval bij de Aldi nog jaren inkopen voor blijven doen.
      zondag 1 maart 2009 @ 09:37:11 #90
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_66573819
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 22:48 schreef dvr het volgende:
    Ad 3: Het buitenland zal niet zo snel massaal uit de euro stappen, want de alternatieven (dollar, pond, yen en zwitserse frank) staan er ook beroerd voor. Op den duur is een vlucht naar goud en (andere) grondstoffen, die altijd enige waarde blijven vertegenwoordigen, wel denkbaar.
    Grondstoffen zijn juist ook hard gedaald door de licht afnemende vraag en enorm afnemende speculaties op hogere prijzen. Juist de laatste jaren waren alle grondstoffen (behalve uranium) aan heb bubbelen, dat is nu afgelopen.
    censuur :O
      zondag 1 maart 2009 @ 10:56:28 #91
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_66574724
    Drugshondtopic
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_66575004
    quote:
    Volgende premier'
    PVV nu grootste
    Wilders trekt meer hoger opgeleiden
    Het aantal hoger opgeleiden...
    Geert Wilders sieht sich schon als Ministerpräsident
    Wilders de ‘zelfbenoemde’ premier …?
    2 uren geleden Brekend nieuws en nonnieuws
    AMSTERDAM - Als er nu verkiezingen zouden zijn, werd de PVV van Geert Wilders de grootste partij van Nederland.

Dat blijkt uit de nieuwste opiniepleiling van Maurice de Hond, die vandaag verschijnt.
    De PVV haalt maar liefst 27 zetels, een meer dan het CDA.
    Wilders reageert euforisch en ziet zichzelf al als nieuwe minister-president.

Als het aan Wilders ligt gaan we uit de EU en de Euro
    pi_66575289
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 11:11 schreef henkway het volgende:

[..]

Als het aan Wilders ligt gaan we uit de EU en de Euro
    Op de PVV-website staat alleen dat ze een bindend referendum over de euro willen.
    pi_66575311
    En waarin zouden we dan wel moeten gaan beleggen, als de euro uit elkaar zou spatten?
      zondag 1 maart 2009 @ 12:01:47 #95
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_66576165
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 11:25 schreef Scorpie het volgende:
    En waarin zouden we dan wel moeten gaan beleggen, als de euro uit elkaar zou spatten?
    Waarom wil je perse beleggen?!
    censuur :O
    pi_66576591
    Als de euro echt "uiteenspat" en dus alle landen weer terug zouden vallen op hun eigen munt, dan ontstaat er wel een hele interessante situatie. Wat zou er gebeuren met euro's, die buiten de eurozone worden aangehouden? Tegen welke munt zou bijvoorbeeld een Let zijn euros in kunnen wisselen? Ik kan mij zo voorstellen dat iedereen nieuwe Duitse marken wil en niemand nieuwe Lires. Wordt een totale chaos volgens mij!
      Moderator zondag 1 maart 2009 @ 12:22:55 #97
    236264 crew  capricia
    pi_66576632
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 12:20 schreef dutch_renter het volgende:
    Als de euro echt "uiteenspat" en dus alle landen weer terug zouden vallen op hun eigen munt, dan ontstaat er wel een hele interessante situatie. Wat zou er gebeuren met euro's, die buiten de eurozone worden aangehouden? Tegen welke munt zou bijvoorbeeld een Let zijn euros in kunnen wisselen? Ik kan mij zo voorstellen dat iedereen nieuwe Duitse marken wil en niemand nieuwe Lires. Wordt een totale chaos volgens mij!
    Ik denk ook niet zozeer dat de Euro uit elkaar spat. Ik denk eerder dat bepaalde landen hun eigen munt terug willen omdat ze niet willen of kunnen voldoen aan de standaarden die gesteld zijn.
    Dat hoeft niet slecht te zijn voor de euro en de landen die die munt nog hebben.
    Als de sterken overblijven, is die munt kei en keihard.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_66576892
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 12:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk ook niet zozeer dat de Euro uit elkaar spat. Ik denk eerder dat bepaalde landen hun eigen munt terug willen omdat ze niet willen of kunnen voldoen aan de standaarden die gesteld zijn.
    Dat hoeft niet slecht te zijn voor de euro en de landen die die munt nog hebben.
    Als de sterken overblijven, is die munt kei en keihard.
    Ik vrees dat men het lef niet heeft om zwakke broeders uit de EU te zetten.
    Zoals men wel wist dat Griekenland met bedrog in de EU is gekomen en dat dit bij ieder bekend was dat er gerommeld was met de cijfers, (want er moesten zoveel mogelijk landen in de EU he/? )
      zondag 1 maart 2009 @ 12:47:48 #99
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_66577266
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 12:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik vrees dat men het lef niet heeft om zwakke broeders uit de EU te zetten.
    Zoals men wel wist dat Griekenland met bedrog in de EU is gekomen en dat dit bij ieder bekend was dat er gerommeld was met de cijfers, (want er moesten zoveel mogelijk landen in de EU he/? )
    Het staat of valt met de volgende Duitse verkiezingen.... de scherpstellingen zullen toenemen ten opzichte van andere landen.
    Fit in or fuck off.
    pi_66577657
    Er zijn toch bepaalde regels die ervoor moeten zorgen dat de munt sterk blijft? Ik denk dat men zich zoveel mogelijk aan de regels moet blijven houden. Als een land er enorm van gaat afwijken en niet met een plan komt hoe ze het op korte termijn oplossen, dan moet het uit de eurozone worden gezet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')