Thanx!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jep, ik vraag ff een merge aan.@Lemmeb
1992 niet genoeg lang geleden voor je?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien is die hele euro ook wel te snel gegaan. Te veel landen tegelijk die meededen. Waarom de Benelux + DL niet eerst een paar jaar, en dan Frankrijk erbij...en zo langzaam verder?
Ik begrijp je niet?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
1992 niet genoeg lang geleden voor je?
Teruggaan is misschien wel nog duurder...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Red_Cat het volgende:
Inderdaad gulden kom maar terug! Markt stort maar in. De euro gaat het denk ik niet overleven. Er word beweert geen zwakke schakel te zijn, flikker toch op man, alles heeft een zwakke schakel, dus ook de euro. Ik snap niet waarom ze dat systeem ooit veranderd hebben. Alleen om alles samen te voegen? Het geldsysteem zat goed in elkaar en dat is met de komst van de euro goed verneukt. Alles is duurder geworden, en mensen kunnen het niet meer betalen..
Ik denk niet dat de gulden deze crisis overleefd had.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Red_Cat het volgende:
Inderdaad gulden kom maar terug! Markt stort maar in. De euro gaat het denk ik niet overleven. Er word beweert geen zwakke schakel te zijn, flikker toch op man, alles heeft een zwakke schakel, dus ook de euro. Ik snap niet waarom ze dat systeem ooit veranderd hebben. Alleen om alles samen te voegen? Het geldsysteem zat goed in elkaar en dat is met de komst van de euro goed verneukt. Alles is duurder geworden, en mensen kunnen het niet meer betalen..
Omdat er dan veel geld verloren gaat of omdat mensen de prijzen nog meer gaan verhogen?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Teruggaan is misschien wel nog duurder...
Omdat de laatkoers altijd hoger is dan de biedkoers. Voor 2,2 gulden ingekocht en waarschijnlijk voor 1 gulden te verkopen die euro.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:54 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Omdat er dan veel geld verloren gaat of omdat mensen de prijzen nog meer gaan verhogen?
Zit wat in.. En gewoon de prijzen omlaag gooien landelijk schiet zeker ook niet op? En dan wel met behoud van de euro zeg maar..quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat de laatkoers altijd hoger is dan de biedkoers. Voor 2,2 gulden ingekocht en waarschijnlijk voor 1 gulden te verkopen die euro.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:54 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gulden deze crisis overleefd had.
Ik denk dat als wij in de eerste instantie niet op de euro waren overgestapt, dat wij nooit in deze crisis beland warenquote:
Dan had ING nog steeds die slechte leningen gehad, was de huizenmarkt in de VS nog steeds ingestort, het geldverkeer tussen banken nog steeds stil komen te liggen etc. etc.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:10 schreef Red_Cat het volgende:
Ik denk dat als wij in de eerste instantie niet op de euro waren overgestapt, dat wij nooit in deze crisis beland waren
Heel de wereld behalve Nederland.......quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:10 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Ik denk dat als wij in de eerste instantie niet op de euro waren overgestapt, dat wij nooit in deze crisis beland waren
Tja, sowieso niet in deze mate in ieder geval.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:10 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
En de koers van de NLG was al jaren gekoppeld aan de DMark. Maar tegen welke koers en bandbreedte precies, mochten wij niet weten, het domme volk. Totdat bij Buitenhof een jaar na invoering van de Euro toch ook wel door Zalm verteld werd dat de gulden te goedkoop ingeruild was. En dat dat kwam door het samenvoegen van Oost en West Duitsland...uiteindelijk hebben wij daarom zoveel voor die Euro betaald...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dan had ING nog steeds die slechte leningen gehad, was de huizenmarkt in de VS nog steeds ingestort, het geldverkeer tussen banken nog steeds stil komen te liggen etc. etc.
Dat zal allemaal wel. Maar zou jij het accepteren als een land alla Griekenland een tekort op de begroting heeft van (ik noem maar iets idioots) 20% of zo? Ze kunnen niet bezuinigen omdat er dan massale onlusten ontstaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:18 schreef Verluste het volgende:
ik denk dat Hayman Advisors het Europese systeem niet goed genoeg kent.
We hebben veel aan de Euro te danken, zonder de Euro was Europa veel en veel harder getroffen door de kredietcrisis.
Dat was in de eerste instantie toch ook de afspraak!?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien is zo'n land wel gewoon uit de Euro te zetten als ze alle regels overtreden...
Maar iets afspreken en iets daadwerkelijk doen zijn 2 verschillende dingen...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat was in de eerste instantie toch ook de afspraak!?
Dat is misschien wel de beste oplossing, maar praktisch zie ik 't in geen enkel scenario gebeuren.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:21 schreef capricia het volgende:
Dat zal allemaal wel. Maar zou jij het accepteren als een land alla Griekenland een tekort op de begroting heeft van (ik noem maar iets idioots) 20% of zo? Ze kunnen niet bezuinigen omdat er dan massale onlusten ontstaan.
Misschien is zo'n land wel gewoon uit de Euro te zetten als ze alle regels overtreden...
Dan gaan dus de braafste landen betalen voor de zooi die ze daar maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is misschien wel de beste oplossing, maar praktisch zie ik 't in geen enkel scenario gebeuren.
Wel als die inefficiënte, corrupte en geldverspillende Zuid-Europeanen doorgaan met waar ze bezig zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:09 schreef Lemmeb het volgende:
Paniekzaaierij. Die euro spat zomaar niet uit elkaar.
En daarom moeten we er maar mee doorgaan?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:59 schreef Lurf het volgende:
Da's toch altijd zo, we betalen nu toch ook voor de zooi in de VS?
Want??quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Tuurlijk een Amerikaan die gaat vertellen hoe slecht het wel in Europa zal gaan.
Volgens mij moet hij eerst eens goed naar de USA dollar kijken.
Dit dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:54 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gulden deze crisis overleefd had.
Ja dat denk ik wel , ze willen allemaal geld printen en de ruzie zal vreselijk zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:09 schreef Lemmeb het volgende:
Paniekzaaierij. Die euro spat zomaar niet uit elkaar.
De gulden was toch gekoppeld aan de mark?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:42 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dit dus.
Aleen de D-mark had het kunnen hebben. De euro kan trouwens onmogelijk overleven zonder duitse steun.
Ja, zo'n koppleing is niet ovoorwaardelijk en kan ook (gedwongen) losgelaten worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De gulden was toch gekoppeld aan de mark?
Grondstoffen zijn juist ook hard gedaald door de licht afnemende vraag en enorm afnemende speculaties op hogere prijzen. Juist de laatste jaren waren alle grondstoffen (behalve uranium) aan heb bubbelen, dat is nu afgelopen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:48 schreef dvr het volgende:
Ad 3: Het buitenland zal niet zo snel massaal uit de euro stappen, want de alternatieven (dollar, pond, yen en zwitserse frank) staan er ook beroerd voor. Op den duur is een vlucht naar goud en (andere) grondstoffen, die altijd enige waarde blijven vertegenwoordigen, wel denkbaar.
quote:Volgende premier'
PVV nu grootste
Wilders trekt meer hoger opgeleiden
Het aantal hoger opgeleiden...
Geert Wilders sieht sich schon als Ministerpräsident
Wilders de ‘zelfbenoemde’ premier …?
2 uren geleden Brekend nieuws en nonnieuws
AMSTERDAM - Als er nu verkiezingen zouden zijn, werd de PVV van Geert Wilders de grootste partij van Nederland.
Dat blijkt uit de nieuwste opiniepleiling van Maurice de Hond, die vandaag verschijnt.
De PVV haalt maar liefst 27 zetels, een meer dan het CDA.
Wilders reageert euforisch en ziet zichzelf al als nieuwe minister-president.
Op de PVV-website staat alleen dat ze een bindend referendum over de euro willen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Als het aan Wilders ligt gaan we uit de EU en de Euro
Waarom wil je perse beleggen?!quote:Op zondag 1 maart 2009 11:25 schreef Scorpie het volgende:
En waarin zouden we dan wel moeten gaan beleggen, als de euro uit elkaar zou spatten?
Ik denk ook niet zozeer dat de Euro uit elkaar spat. Ik denk eerder dat bepaalde landen hun eigen munt terug willen omdat ze niet willen of kunnen voldoen aan de standaarden die gesteld zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:20 schreef dutch_renter het volgende:
Als de euro echt "uiteenspat" en dus alle landen weer terug zouden vallen op hun eigen munt, dan ontstaat er wel een hele interessante situatie. Wat zou er gebeuren met euro's, die buiten de eurozone worden aangehouden? Tegen welke munt zou bijvoorbeeld een Let zijn euros in kunnen wisselen? Ik kan mij zo voorstellen dat iedereen nieuwe Duitse marken wil en niemand nieuwe Lires. Wordt een totale chaos volgens mij!
Ik vrees dat men het lef niet heeft om zwakke broeders uit de EU te zetten.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk ook niet zozeer dat de Euro uit elkaar spat. Ik denk eerder dat bepaalde landen hun eigen munt terug willen omdat ze niet willen of kunnen voldoen aan de standaarden die gesteld zijn.
Dat hoeft niet slecht te zijn voor de euro en de landen die die munt nog hebben.
Als de sterken overblijven, is die munt kei en keihard.
Het staat of valt met de volgende Duitse verkiezingen.... de scherpstellingen zullen toenemen ten opzichte van andere landen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik vrees dat men het lef niet heeft om zwakke broeders uit de EU te zetten.
Zoals men wel wist dat Griekenland met bedrog in de EU is gekomen en dat dit bij ieder bekend was dat er gerommeld was met de cijfers, (want er moesten zoveel mogelijk landen in de EU he/? )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |