kan je je nonsens verspreidende aars niet gewoon verwijderen uit dit topic?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:44 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ja, en de vliegende piramides van Hitler
Ik dacht dat jij wel in was voor theorieën die nergens op slaan en totaal uit de duim gezogen zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:45 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
kan je je nonsens verspreidende aars niet gewoon verwijderen uit dit topic?
Jij denkt wel meer.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:48 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij wel in was voor theorieën die nergens op slaan en totaal uit de duim gezogen zijn
Stfu joh skafieltje.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:59 schreef Penisbaard het volgende:
Je zou later willen dat je mij gelooft had als de vliegende piramides komen
De meeste niet nee, dat klopt. Maar w.b. Jezus heb je ook wel bronnen die vlak na zijn dood geschreven zijn en redelijk uit 'de eerste hand komen'.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
En is dat ook niet het probleem met Jezus? Bronnen buiten de bijbel zijn ook niet uit de eerste hand.
Ik ben protestants dus ik trek me niet zoveel aan van het Vaticaan, dat verwijt gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de opgelegde geschiedenis van de afgelopen 2000 jaar.
De mensheid kent een rijkere geschiedenis dan die het Vaticaan ons heeft opgelegd.
Dat laatste klopt zonder meer. Maar je kan je wel afvragen waarom de moderne wetenschap zijn oorsprong vindt in het 'christelijke westen' en niet op andere, ook beschaafde, gebieden in de wereld. M.i. komt dat omdat het christelijke wereldbeeld uitnodigt tot het onderzoeken van de wereld en het universum, en het daarmee een uitstekende voedingsbodem vormt voor wetenschappelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
De vooruitgang viel aan het eind van de Romeinse tijd ook al tegen zo vooruitstrevend waren de Romeinen toen ook niet meer.
Dat wetenschap in kloosters en de door christenen gestichte universiteiten werd bedreven klopt maar dat is niet omdat christenen zo vooruitstrevend waren door hun religie maar omdat de maatschappij nogal bepaald werd door de kerk.
Protestants Christendom is als het even kan nog saaier dan het RK. Denk je dat toffe horror-films als End of Days, Constantine, Stigmata, The Exorcist, enzovoorts succes hadden geboekt als ze het op z'n Gereformeerds hadden gedaan?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ben protestants dus ik trek me niet zoveel aan van het Vaticaan, dat verwijt gaat dus niet op.
Wat boeit mij dat nou?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Protestants Christendom is als het even kan nog saaier dan het RK. Denk je dat toffe horror-films als End of Days, Constantine, Stigmata, The Exorcist, enzovoorts succes hadden geboekt als ze het op z'n Gereformeerds hadden gedaan?
Ik gok dat hij weer eens een Banneke heeft.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:08 schreef Slappy het volgende:
Waarom reageert die alien van Lambiekje niet ?
Ah, i see.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ben protestants dus ik trek me niet zoveel aan van het Vaticaan, dat verwijt gaat dus niet op.
Verdraagzaamheid is prachtig, en dat onderschrijf ik volledig, maar dat neemt niet weg dat ik slecht kan tegen matig-onderbouwde onzin. Wat je nu bijv. zegt over Romeinse keizers die bijbelpassages hebben bedacht, dat slaat werkelijk nergens op. De laatste boeken uit de bijbel zijn geschreven eind 1e eeuw n.c. In die periode werd het christendom vervolgd door Romeinse keizers. Zij waren verre van christen, laat staan dat ze bijbelpassages schreven.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ah, i see.
Mijn inziens staat het aantal mensen op aarde gelijk aan het aantal levensvisies, of het nou Protestanten of Rooms-Katholieken, Moslims of Hindu's zijn.
Ik kan wel leyp gaan doen over welke Romeinse keizer welke passage uit de Bijbel heeft bedacht... Maar uiteindelijk komt het toch neer op individuele perceptie en acceptatie van de wereld en het universum om ons heen. Zolang die positief en constructief is naar anderen, en vooral verdraagzaam, komen we ergens, ongeacht de naam van degene die in het hoofd van anderen verafgood wordt.
Maar beste jonguhh, hoe kan iets een conspiracy zijn als de massamedia er zich mee bezighouden?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:
Ik neem aan dat mensen nu zwaar op zoek zijn naar de beweringen die ik heb gedaan die "wazige conspiracies" zijn, en welke zijn gebaseerd op "vage internetsites"?
Want ik quote alleen nieuwsbronnen als Reuters, Bloomberg, BBC, AP, en websites die eindigen op .gov en .mil. et cetera.
Succes, asswhipes .
In zijn geval zijn het meer de conclusies die hij aan zijn bronnen verbindt. Zo betrapte ik hem er een keer op dat hij eigenlijk nauwelijks een idee had wat er nou eigenlijk stond in een bron waar hij mee aan het smijten was.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:47 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Maar beste jonguhh, hoe kan iets een conspiracy zijn als de massamedia er zich mee bezighouden?
De massamedia hield zich ook bezig met de Nurenburg processen, waar nazis veroordeeld werden voor "conspiracy against human kind" .quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:47 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Maar beste jonguhh, hoe kan iets een conspiracy zijn als de massamedia er zich mee bezighouden?
Dit is nonsens, jij haalt 1 zin uit het inleidende gedeelte van die bron en daarmee doe je de rest van het verhaal af als onzin. Had geeneens zin om je de rest van het verhaal te copypasten.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:41 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
In zijn geval zijn het meer de conclusies die hij aan zijn bronnen verbindt. Zo betrapte ik hem er een keer op dat hij eigenlijk nauwelijks een idee had wat er nou eigenlijk stond in een bron waar hij mee aan het smijten was.
Mijn gok is dat hij de bron op een 'conspiracy' website had gezien, en aannam dat deze het verhaal van die site zou staven, waarop hij de bron ging gebruiken zonder hem zelf eerst eens even door te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |