abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66622790
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:01 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Meer mensen in Nederland spreken en verstaan Engels dan dat ze Fries spreken en verstaan in dit landje. Waar of niet?
could be. Maar feit blijft dat het niet de taal is die we spreken hier in NL. En idd fries ook niet. Das de 2e taal (ja, dat kun je gaan ontkennen maar zoek eerst de feiten op voordat je moeite gaat doen). Ik heb t dan ook niet dat Fries WEL toegestaan moet worden op marktplaats en Engels niet. Ik zeg: wees consequent en accepteer alleen ABN advertenties en geen andere taal.
quote:
Overigens is marktplaats gewoon verstandig bezig. Ik weer ook al jaren lang Friezen. Dat is overigens geen discriminatie want Friezen zijn geen echte mensen, het zijn Friezen. Wetenschappelijk onderzoek heeft dat meer dan voldoende aangetoond.
Gelukkig dat jij Friezen weert. Scheelt ons weer werk om jou te weren
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_66623196
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]
Ik heb t dan ook niet dat Fries WEL toegestaan moet worden op marktplaats en Engels niet. Ik zeg: wees consequent en accepteer alleen ABN advertenties en geen andere taal.
[..]
Heeft niets met consequent te maken en is al 10 maal uitgelegd in dit topic.
Mag de adverteerder a.u.b. zelf beslissen welke taal hij toelaat op zijn site ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66623404
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:20 schreef qonmann het volgende:

[..]

Heeft niets met consequent te maken en is al 10 maal uitgelegd in dit topic.
Mag de adverteerder a.u.b. zelf beslissen welke taal hij toelaat op zijn site ?
mag ik aub een mening hebben? Tis een Nederlandse site toch? Hoe zouden de reacties zijn als Marktplaats ook Engels zou weren? Zouden we het dan met zn allen maar dom vinden?
pi_66623468
Het is gewoon een particuliere site, die gewoon ze eigen regels mag voeren mits deze de wet niet overtreden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66623531
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Hoe zouden de reacties zijn als Marktplaats ook Engels zou weren? Zouden we het dan met zn allen maar dom vinden?
Nee, maar dat is al 10 keer uitgelegd
pi_66623708
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:29 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nee, maar dat is al 10 keer uitgelegd
waar dan Ja ben idd lui
pi_66623908
*edit*

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 02-03-2009 19:19:14 (doe normaal joh) ]
pi_66624403
whehe hap hap hap hap
pi_66626960
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:56 schreef Apotheose het volgende:
whehe hap hap hap hap
Je weet toch wel dat 'jullie' friezen zelf de frustratie van de rest van nederland op je hals halen he? Dat gezeik over 'tweede taal' en 'officieel erkende taal' en 'gangbare naam voor dit of dat'. 'Jullie' doen gewoon zo veel moeite om speciaal te zijn (en maar niet zoals die enge nederlanders) dat mensen zich daar aan gaan ergeren. Je woont gewoon in nederland, gedraag je er ook naar
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 19:22:06 #170
8781 crew  Frutsel
pi_66627148
Tja... als Marktplaats het in zijn 'beleid' heeft staan, louter Nederlands en Engels toe te staan... wie zijn wij dan om daar wat van te zeggen? Kan me voorstellen dat ze niet voor elke taal/dialect een vertaler in huis hebben.

Misschien mag het op speurders, 2ehands.nl of ebay wel?
  maandag 2 maart 2009 @ 19:32:54 #171
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66627494
Wat zei die, wat zei die!

Verdomde edits !!!!!
AFC AJAX
pi_66627586
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:17 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat 'jullie' friezen zelf de frustratie van de rest van nederland op je hals halen he? Dat gezeik over 'tweede taal' en 'officieel erkende taal' en 'gangbare naam voor dit of dat'. 'Jullie' doen gewoon zo veel moeite om speciaal te zijn (en maar niet zoals die enge nederlanders) dat mensen zich daar aan gaan ergeren. Je woont gewoon in nederland, gedraag je er ook naar
Tsja, we mogen het dan ook graag in jullie neusjes wrijven dat we dus tweetalig zijn We zijn gewoon trots op onze provincie en laten dat zien. Dat jullie enge Nederlanders daar niet tegen kunnen... tsja..
pi_66627715
..en dan te bedenken dat je in een friese krant bijna geen fries tegenkomt.
Bijna niemand wil fries lezen. men geeft ook daar de voorkeur aan nederlands.

Des te vreemder het verzoek: Pas het eerst maar eens in eigen huis toe.

Terecht dat Marktplaats er niet op in gaat
pi_66627988
Gehele Fries én Nederlands afschaffen, volledig over op de Engelse taal.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
  maandag 2 maart 2009 @ 20:56:41 #175
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66630867
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:35 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Tsja, we mogen het dan ook graag in jullie neusjes wrijven dat we dus tweetalig zijn We zijn gewoon trots op onze provincie en laten dat zien. Dat jullie enge Nederlanders daar niet tegen kunnen... tsja..
haha, je krijgt een Fries niet gefrustreerder door te zeggen dat Fries een dialect is ipv. een taal. Prachtig

Anyway, Marktplaats is een privaat bedrijf en die mag z'n eigen regels opstellen (tenzij tegenstrijdig met de wet).
pi_66635220
Eigenlijk is het discriminatie, je wil namelijk je producten alleen maar verkopen aan mede-Friezen die ook dat dialectje spreken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_66636086
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:32 schreef msnk het volgende:
Wat zei die, wat zei die!

Verdomde edits !!!!!
Ik zei wat over Friezen.
pi_66640336
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:45 schreef Apotheose het volgende:
Marktplaats is een Nederlandse site dus dan ook alleen in die taal adverteren. Dus ook geen Engels!! Wees dan ook zo consequent. We wonen hier in Nederland dus dan leer je ook maar om een leuke advertentie te plaatsen in ABN. Als ze gaan mierenneuken over het Fries, dan moet je ook Engels weren.
ABN, zeg je?
Nou, dan vallen er nogal wat advertenties af! Beschaafd schrijft er vrijwel niemand, geloof ik.

En verder heb je wel een punt: Frans, Duits en Engels heeft, althans van mijn generatie, iedereen wel op school gehad. Dat zijn zelfs toegestane talen om documenten aan de Immigratie- en NaturalisatieDienst (IND) aan te leveren. Maar Fries is dan weer te moeilijk?

[ Bericht 22% gewijzigd door Kees22 op 03-03-2009 01:45:59 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66641691
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ABN, zeg je?
Nou, dan vallen er nogal wat advertenties af! Beschaafd schrijft er vrijwel niemand, geloof ik.

En verder heb je wel een punt: Frans, Duits en Engels heeft, althans van mijn generatie, iedereen wel op school gehad. Dat zijn zelfs toegestane talen om documenten aan de Immigratie- en NaturalisatieDienst (IND) aan te leveren. Maar Fries is dan weer te moeilijk?
Alsof iedereen Fries spreeks Ik ga m'n advertenties toch ook niet in het brabants opstellen? En ook al heb ik frans gehad, ik spreek het niet hoor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_66646579
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:46 schreef Joy_Division het volgende:
Gehele Fries én Nederlands afschaffen, volledig over op de Engelse taal.
Landverrader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')