abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66578014
Zou me niets verbazen als de piloten gewoon hebben zitten slapen/kloten..we wachten het rapport van Hr. P. af
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 1 maart 2009 @ 13:38:44 #177
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66578925
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:09 schreef qonmann het volgende:
Zou me niets verbazen als de piloten gewoon hebben zitten slapen/kloten..
En waarom zou jou dat niks verbazen, als ik vragen mag?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66579208
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:09 schreef qonmann het volgende:
Zou me niets verbazen als de piloten gewoon hebben zitten slapen/kloten..we wachten het rapport van Hr. P. af
Dat zou jij ook doen als je de verantwoordelijkheid voor 140 mensenlevens had zeker?
pi_66579323
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

En waarom zou jou dat niks verbazen, als ik vragen mag?
..ik acht het minstens zo geloofwaardig dan andere oorzaken (luchtzak etc) die tot nu toe genoemd zijn.
maar zoals gezegd ik wacht het rapport af
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66579385
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat zou jij ook doen als je de verantwoordelijkheid voor 140 mensenlevens had zeker?
Het gebeurt.
  zondag 1 maart 2009 @ 14:33:28 #181
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66581028
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat zou jij ook doen als je de verantwoordelijkheid voor 140 mensenlevens had zeker?
Zegt niks. Ik kan me nog een gevalletje herinneren waarbij een piloot zijn zoontje even de bediening liet over nemen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 1 maart 2009 @ 14:41:41 #182
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66581341
Slapen tijdens de landing, right.

Zeg dan tenminste iets als 'de leerling piloot vloog' ofzo
AFC AJAX
  zondag 1 maart 2009 @ 23:41:32 #183
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66601802
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_66617915
Nog nieuws mbt. de zwarte doos?
pi_66618024
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:01 schreef its_me_ het volgende:
Nog nieuws mbt. de zwarte doos?
Woensdag komen als het goed is de eerste resultaten.
pi_66619008
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:08 schreef Spotlife het volgende:
Dit type vliegtuig landt op de autopilot in combinatie met de ILS bakens op de baan. Klopte de instelling van de hoogtemeter misschien niet? Als de verkeerde luchtdrukwaarde staat ingesteld, land je ver boven de baan of eronder. De luchtdruk bij vertrek in Turkije is anders dan boven de Haarlemmermeerpolder.
Hoogtemeter maakt uiteraard niks uit als je op een ILS-glideslope vliegt

Daarbij was de QNH ten tijde van het ongeluk 1027, dat scheelt dus + 13,75 hPa met 1013,25hPa.
Dan zouden ze dus de treshold overschoten moeten hebben in plaats van te kort komen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66620198
Correct, ILS werkt (qua glideslope) simpelgezegd met 2 radiosignalen.. is het 'bovenste' radiosignaal sterker zit je te hoog, is het 'onderste' radiosignaal sterker zit je te laag... Dat wordt gewoon zo uitgezonden vanaf de grond, en de QNH maakt dan ook niks uit, hooguit voor de weergave van de hoogte in de cockpit.

pi_66620535
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:08 schreef Spotlife het volgende:
Brandstof tekort blijkt niet het probleem te kunnen zijn geweest; er is anderhalf keer zo veel brandstof meegenomen als er nodig was voor deze vlucht.
Het toestel vloog veel te laag voor een landing op de Polderbaan.
Het wrak ligt tussen de A200 (van Haarlem naar Amsterdam) en de A9 (deel van Rottepolderplein naar Badhoevedorp). Hij is maar net over de A200 heengekomen. Ligt met zijn neus bijna in een boerenloods.
Volgens de passagiers werkten de motoren nog vlak voor de crash.
Het lijkt alsof het vliegtuig te laag aanvloog en tenauwernood moest optrekken toen de verhoogde A200 opdoemde. Het plotselinge optrekken heeft mogelijk een stall veroorzaakt. De vleugels dragen dan niet meer en valt het vliegtuig op zijn staart.
Dit type vliegtuig landt op de autopilot in combinatie met de ILS bakens op de baan. Klopte de instelling van de hoogtemeter misschien niet? Als de verkeerde luchtdrukwaarde staat ingesteld, land je ver boven de baan of eronder. De luchtdruk bij vertrek in Turkije is anders dan boven de Haarlemmermeerpolder.
Zodra vliegtuigen beneden een bepaalde hoogte komen, gaan ze door de transition altitude. Op dat moment moeten ze de actuele QNH van het veld instellen.

Verder lijkt het me dat EGPWS ook z'n werk doet en had door middel van de radio altimeter ook gewaarschuwd moeten worden dat ze te laag zaten.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:09:50 #189
241639 ReReRaRa
Galatasaray wint UEFA Cup 2009
pi_66620692
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:08 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Zodra vliegtuigen beneden een bepaalde hoogte komen, gaan ze door de transition altitude. Op dat moment moeten ze de actuele QNH van het veld instellen.
Transition level
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66620804
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Transition level
Hahaha... 50% kans he? Ik vergis me altijd tussen die 2.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:14:39 #192
239156 0100
Lux et Libertas.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:19:51 #193
28033 Pek
je moet wat
pi_66623170
quote:
Daar zie je die stall duidelijk, hij hangt bijna verticaal?!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 18:00:57 #194
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66624557
Ramptoestel zette landing correct in
Door JEROEN DE VREEDE

SCHIPHOL - Ramptoestel TK1951 heeft bij het naderen van de Polderbaan een nette landing ingezet.
Pas halverwege het aanvliegen, op 270 meter hoogte, verliest het toestel langzaam maar zeker snelheid totdat het neerstort.


De Turkse Boeing zette afgelopen woensdag wel vrij laat de landing in, concludeert ex-piloot Benno Baksteen. Hij heeft op verzoek van het AD gekeken naar de opgevangen radiografische gegevens van de rampvlucht. ,,Het hoog aanvliegen is binnen de marges gebleven en ze zaten goed op het correcte landingspad, totdat het vliegtuig plotseling snelheid verliest.’’

Vliegtuigen moeten het voorgeschreven landingspad volgen met zekere marges. Zolang ze deze corridor volgen, komen ze altijd goed uit. Dat lukt de Turkse Boeing tot vijfhonderd meter voor de crash.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_66626249
vanavond op National Geographic

Air crash investigation: Kid in the cockpit
  maandag 2 maart 2009 @ 19:13:01 #196
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66628272
Het valt mee dat die animatie van de Turken af komt. Het laat toch wel zien dat de piloten het totaal opgekloot hebben. Ik dacht dat ze dat juist probeerden te verdoezelen.
pi_66629048
Waar zijn die animaties op gebaseerd dan?
pi_66631227
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Het valt mee dat die animatie van de Turken af komt. Het laat toch wel zien dat de piloten het totaal opgekloot hebben. Ik dacht dat ze dat juist probeerden te verdoezelen.
Oh en hoe laat die animatie dat precies zien dan? Of weet jij de oorzaak soms al?
pi_66631626
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:05 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Oh en hoe laat die animatie dat precies zien dan? Of weet jij de oorzaak soms al?
Omdat ik 0,0 vertrouwen heb in die Turkish Airlines piloten en omdat een technische oorzaak zeer onwaarschijnlijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')