En waarom zou jou dat niks verbazen, als ik vragen mag?quote:Op zondag 1 maart 2009 13:09 schreef qonmann het volgende:
Zou me niets verbazen als de piloten gewoon hebben zitten slapen/kloten..
Dat zou jij ook doen als je de verantwoordelijkheid voor 140 mensenlevens had zeker?quote:Op zondag 1 maart 2009 13:09 schreef qonmann het volgende:
Zou me niets verbazen als de piloten gewoon hebben zitten slapen/kloten..we wachten het rapport van Hr. P. af
..ik acht het minstens zo geloofwaardig dan andere oorzaken (luchtzak etc) die tot nu toe genoemd zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En waarom zou jou dat niks verbazen, als ik vragen mag?
Het gebeurt.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat zou jij ook doen als je de verantwoordelijkheid voor 140 mensenlevens had zeker?
Zegt niks. Ik kan me nog een gevalletje herinneren waarbij een piloot zijn zoontje even de bediening liet over nemen.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat zou jij ook doen als je de verantwoordelijkheid voor 140 mensenlevens had zeker?
Woensdag komen als het goed is de eerste resultaten.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:01 schreef its_me_ het volgende:
Nog nieuws mbt. de zwarte doos?
Hoogtemeter maakt uiteraard niks uit als je op een ILS-glideslope vliegtquote:Op zondag 1 maart 2009 11:08 schreef Spotlife het volgende:
Dit type vliegtuig landt op de autopilot in combinatie met de ILS bakens op de baan. Klopte de instelling van de hoogtemeter misschien niet? Als de verkeerde luchtdrukwaarde staat ingesteld, land je ver boven de baan of eronder. De luchtdruk bij vertrek in Turkije is anders dan boven de Haarlemmermeerpolder.
Zodra vliegtuigen beneden een bepaalde hoogte komen, gaan ze door de transition altitude. Op dat moment moeten ze de actuele QNH van het veld instellen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:08 schreef Spotlife het volgende:
Brandstof tekort blijkt niet het probleem te kunnen zijn geweest; er is anderhalf keer zo veel brandstof meegenomen als er nodig was voor deze vlucht.
Het toestel vloog veel te laag voor een landing op de Polderbaan.
Het wrak ligt tussen de A200 (van Haarlem naar Amsterdam) en de A9 (deel van Rottepolderplein naar Badhoevedorp). Hij is maar net over de A200 heengekomen. Ligt met zijn neus bijna in een boerenloods.
Volgens de passagiers werkten de motoren nog vlak voor de crash.
Het lijkt alsof het vliegtuig te laag aanvloog en tenauwernood moest optrekken toen de verhoogde A200 opdoemde. Het plotselinge optrekken heeft mogelijk een stall veroorzaakt. De vleugels dragen dan niet meer en valt het vliegtuig op zijn staart.
Dit type vliegtuig landt op de autopilot in combinatie met de ILS bakens op de baan. Klopte de instelling van de hoogtemeter misschien niet? Als de verkeerde luchtdrukwaarde staat ingesteld, land je ver boven de baan of eronder. De luchtdruk bij vertrek in Turkije is anders dan boven de Haarlemmermeerpolder.
Transition levelquote:Op maandag 2 maart 2009 16:08 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Zodra vliegtuigen beneden een bepaalde hoogte komen, gaan ze door de transition altitude. Op dat moment moeten ze de actuele QNH van het veld instellen.
Daar zie je die stall duidelijk, hij hangt bijna verticaal?!quote:Op maandag 2 maart 2009 16:09 schreef ReReRaRa het volgende:
Video's
http://video.milliyet.com.tr/default.asp?id=25392
http://video.milliyet.com.tr/default.asp?id=25391
Oh en hoe laat die animatie dat precies zien dan? Of weet jij de oorzaak soms al?quote:Op maandag 2 maart 2009 19:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Het valt mee dat die animatie van de Turken af komt. Het laat toch wel zien dat de piloten het totaal opgekloot hebben. Ik dacht dat ze dat juist probeerden te verdoezelen.
Omdat ik 0,0 vertrouwen heb in die Turkish Airlines piloten en omdat een technische oorzaak zeer onwaarschijnlijk is.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:05 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Oh en hoe laat die animatie dat precies zien dan? Of weet jij de oorzaak soms al?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |