Oh ik heb het hier nog nooit verteld geloof ik. Bij Chinees is het een beetje 50/50, de helft zijn Nederlanders en de andere helft zijn Chinezen. Bij Japans ligt de verhouding anders, dat zijn bijna allemaal Nederlandse idioten die aangetrokken worden door dingen als J-Pop en Anime

(gelukkig slijt dat na verloop van tijd haha).
Maar eh, ja... mn moeder is ooit in China geweest toen ik 13 was, en toen ze terug kwam had ze zoveel foto's en verhalen dat ik gelijk enorm gegrepen was erdoor en toen moest en zou ik ook. Ik werkte toen nog in een boekwinkel op zaterdag en ik zou dat wel even zelf bij elkaar sparen. Mn ouders hebben me heel hard uitgelachen maar na een paar maanden had ik wel mooi genoeg geld bij elkaar

Toen ik 14 was kon ik voor de eerste keer daarheen en sindsdien heeft het me nooit meer losgelaten. Bij thuiskomst zelfs een gevoel van heimwee naar de geuren en geluiden die zo eigen zijn voor Beijing. Later ben ik nog terug geweest toen ik 16 was en toen ik 18 was. Daarna was het geld op
Vanaf mn 14e stond voor mij al redelijk vast dat dit was wat ik wilde maar het mocht niet van mn ouders, haha op die leeftijd kan dat nog

zij waren van mening dat er geen droog brood mee te verdienen viel. Uiteindelijk rond mn 17e of 18e kwamen er van alle kanten berichten dat de Chinese economie zo booming was en dat "wie slim is, gaat nu Chinees studeren". En toen kreeg ik groen licht.
dat economie me kan roesten heb ik maar voor me gehouden En ik heb er geen seconde spijt van gehad

het is wat mij betreft alles wat ik van de studie verwacht en gehoopt had. (en stiekem vind ik het best een beetje jammer dat het studeren straks ophoudt...)
-edit-
trouwens misschien wel grappig om te weten, toen ik begon zaten we met 30 mensen in het eerste jaar, iets van 100 man in totaal op de opleiding. Inmiddels is er een numerus clausus op de studie gezet bij 250 eerstejaars omdat de opleiding uit haar voegen barst. In elk jaar zitten momenteel zo'n 200 studenten. (we zijn groter dan de vakgroepen Nederlands en Geschiedenis bij elkaar

)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回