abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:05:13 #51
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66809410
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:41 schreef miss_sly het volgende:
... onze dochter ...
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 21:10:31 #52
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66809565
Dit is een heel goed linkje erover mochten mensen zich nog willen inlezen oid.
quote:
Een verrassende Gardasilstudie-uitkomst is: Meisjes/vrouwen, op het moment van vaccinatie met de HPV-vaccinstammen besmet, lopen maar liefst 44,6% meer kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskanker… Voorafgaand aan de vaccinaties worden ontvangsters niet op aanwezigheid van deze HPV-stammen getest.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_66810297
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:10 schreef ChipsZak. het volgende:
Dit is een heel goed linkje erover mochten mensen zich nog willen inlezen oid.
[..]

_ !!
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:21:33 #54
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66811637
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze maakten geen uitstrijkje, maar deden bij de huisarts een inwendige controle. Wel even heel iets anders.

Ik ben blij dat onze dochter nog niet oud genoeg is. Ik zou nu denk ik ook graag willen dat ze ervoor zou kiezen het niet te doen. Tegen de tijd dat ze 12 is, is er vast meer bekend hierover.
Bij onze huisarts werd wel een uitstrijkje gemaakt; ieder half jaar.......
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 10:41:23 #55
5428 crew  miss_sly
pi_66819183
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:21 schreef childintime het volgende:

[..]

Bij onze huisarts werd wel een uitstrijkje gemaakt; ieder half jaar.......
Tamelijk duur en onnodig onderzoek ieder half jaar. En uitzonderlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 maart 2009 @ 15:39:32 #56
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_66827959
Ik heb het van de week op de poli nagevraagd bij onze eigen gyneacologen in huis. Allemaal zijn ze voor inenten en vinden ze het jammer dat er zoveel negatieve dingen in de media over het enten terecht zijn gekomen.

Oudste is nu 13 [en een half] en ik heb haar er nog niets over horen vertellen. Het is ook nog niet het moment geweest om er naar te vragen, maar tegen die tijd zullen we wel via haar, of haar moeder, te horen krijgen voor wanneer ze is opgeroepen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_66834724
en zijn er ook nog antisites waar Désirée Röver niks mee te maken heeft? het lijkt wel of zij de enige is die antisites maakt, ik lees geen andere namen.
hoe is het met de meiden die zich wel al hebben laten inenten?
hier hadden ze de dag erna erg weinig meisjes in de klas, bleven allemaal thuis vanwege de pijn in hun arm
  maandag 9 maart 2009 @ 00:55:26 #58
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66847583
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tamelijk duur en onnodig onderzoek ieder half jaar. En uitzonderlijk.
Ik las ergens dat een uitstrijkje ongeveer 22 euro kost. Zo duur vind ik dat niet, gezien alle ellende die ermee onderschept kan worden.
  maandag 9 maart 2009 @ 00:58:14 #59
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66847630
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:39 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik heb het van de week op de poli nagevraagd bij onze eigen gyneacologen in huis. Allemaal zijn ze voor inenten en vinden ze het jammer dat er zoveel negatieve dingen in de media over het enten terecht zijn gekomen.

Oudste is nu 13 [en een half] en ik heb haar er nog niets over horen vertellen. Het is ook nog niet het moment geweest om er naar te vragen, maar tegen die tijd zullen we wel via haar, of haar moeder, te horen krijgen voor wanneer ze is opgeroepen.
Maar die negatieve verhalen komen toch wel ergens vandaan denk ik dan zo..... Ik zou mezelf in ieder geval niet willen laten inspuiten met een middel wat nog niet uitgebreidt genoeg is getest op mensen. Waarvan nog niet zeker is wat de gevolgen ervan op lange termijn zijn......
pi_66849394
Je blijft altijd artsen houden die vóór zijn en artsen die tegen zijn...
Mijn gevoel zegt iig níet doen. Gelukkig kreeg ik van de week een berichtje vna vriendin van ex dat ze het ook allemaal een beetje té nieuw en engig vond. Dochterlief moet er zelf goed over nadenken en zelf beslissen, maar ze krijgt niet alleen het verhaal uit het foldertje wat bij de uitnodiging zat mee. Daarin wordt het haast als wondermiddel omschreven!

Sjeekie....Ik weet neit of het per Regio gaat, maar mijn 12 jarige dochter heeft al een uitnodiging voor 23 maart, we wonen in Tilburg.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_66849422
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:58 schreef childintime het volgende:

[..]

Maar die negatieve verhalen komen toch wel ergens vandaan denk ik dan zo..... Ik zou mezelf in ieder geval niet willen laten inspuiten met een middel wat nog niet uitgebreidt genoeg is getest op mensen. Waarvan nog niet zeker is wat de gevolgen ervan op lange termijn zijn......
idd ik zou ook geen proefpersoon willen zijn want daar komt het op neer.
ik denk niet dat ik mijn dochters in zou laten inenten. maar wij hebben nog meer dan 10 jaar
mama van 3 kids!
  maandag 9 maart 2009 @ 09:41:00 #62
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66851155
en over 10 jaar weten we misschien wat de gevolgen zijn op langere termijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66851359
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:41 schreef Ticootje het volgende:
en over 10 jaar weten we misschien wat de gevolgen zijn op langere termijn.
misschien ook niet want niet alles word naar buiten gebracht zoals wel meer dingen.
zoals aspartaam word ook overal in gedumpt en vol op genuttigd. de overheid doet er alles aan om het te ontkennen. dus ik geloof niet alles wat er gezegd word.
mama van 3 kids!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 18:43:51 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66868848
Vanavond in Radar

HPV-vaccin
Gepubliceerd op vrijdag 6 maart 2009

Vanaf deze week worden honderdduizenden meisjes opgeroepen zich te laten inenten tegen het HPV-virus, de veroorzaker van baarmoederhalskanker.

Op internet circuleren veel verhalen over dit vaccin, maar wat is wel en niet waar? En worden de meisjes en hun ouders wel goed voorgelicht door de overheid, of worden er belangrijke afwegingen achtergehouden? In Radar aanstaande maandag alles over het HPV vaccin.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 9 maart 2009 @ 18:53:32 #65
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66869125
half 9 dus!
pi_66874603
aflevering gezien, mijn keuze zou dus echt niet doen zijn.
mama van 3 kids!
pi_66876610
Ik heb het ook gezien en zie eigenlijk alleen maar mn gevoel bevestigd!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 9 maart 2009 @ 22:03:57 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66876815
ja gezien, samen met priscil (even weg moeten zappen van amnt) maar ons gevoel is ook bevestigd, we doen het niet.
pi_66876898
ik ook, die vrouw van erasmus zei eigenlijk precies wat ik al dacht en zelf verzonnen had!
zou ik het haar echt kunnen verbieden trouwens?
ik vind haar ook nog te jong om hierover zelf te beslissen
  maandag 9 maart 2009 @ 22:06:55 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66876952
ja dat kan.
pi_66876977
die neiging heb ik dus ook ja, duidelijk
pi_66881565
kleine trom, jongeren tussen de 12 en 16 jaar hebben het recht om betrokken te worden bij medische beslissingen, jij kan het haar dus niet volledig verbieden als ze het zelf wel heel graag zou willen. Je moet er samen uit komen.
Of je mag veto'en als ouder weet ik niet, ben ff in mijn studieboeken aan het zoeken, maar jongeren hebben dus zeker wel recht van spreken.
Boven de 16 ben je op medisch gebied volledig beslissings bevoegd.
pi_66881814
Jongeren van 12 tot en met 15 jaar
Bij een onderzoek of behandeling van jongeren van 12 tot en met 15 jaar geldt als hoofdregel dubbele toestemming. Op deze hoofdregel bestaan twee uitzonderingen.

ernstig nadeel
De hulpverlener kan volstaan met toestemming van de jongere als het nalaten van de behandeling ernstig nadeel voor hem met zich mee zou brengen. Voorbeelden hiervan zijn de behandeling van een geslachtsziekte, het geven van een vaccinatie en het voorschrijven van de pil. De hulpverlener is in deze gevallen niet verplicht om de ouders/voogden in te lichten. Ook hoeft de hulpverlener aan hen geen toestemming te vragen.

weloverwogen wens
De hulpverlener kan de jongere behandelen zonder toestemming van de ouders/voogden als dit de weloverwogen wens van de jongere is. De hulpverlener kan een eventuele weigering van de ouders/voogden in dat geval naast zich neerleggen. Voorbeelden zijn een abortus provocatus en - ook onder deze uitzondering - een vaccinatie. Bij deze uitzondering moet de hulpverlener in principe wel overleggen met de ouders/voogden.
pi_66881979
grrr fok doet raar dus ik kan niet editten:

hierbij het linkje met de bron van deze tekst
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3082

Ik kan niet quoten uit mijn maatschappelijke gezondheidszorg boek...

Maar je kan als ouder een kind van 12-15 dus geen behandeling of vaccinatie ofzo weigeren als kind graag wil. Je moet in principe beide toestemming geven, uitzonderingen hierop zijn alleen de kant van het kind uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')